IKEA servicesquote:
quote:Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: van 10 - 21 uur.
Zaterdag: van 9 - 20 uur. IKEA Amsterdam en Delft zijn geopend van 10 - 20 uur.
Zondag: IKEA Amsterdam en IKEA Delft zijn elke zondag geopend van 10 - 18 uur. IKEA Breda is elke zondag geopend van 11 - 17 uur. IKEA Haarlem is elke zondag geopend van 12 - 18 uur.
Ook andere vestigingen zijn regelmatig op zondag open, kijk voor het gehele overzicht op:
Openingstijden IKEA
quote:
Anna staat iedere dag voor je klaar!
Vragen?
En als Anna het niet weet, vraag je Anna naar <<chat>>. Wanneer er medewerkers beschikbaar zijn kun je het hen via een chat vragen. Of stel je vraag hier!
quote:Nieuwe catalogus
De nieuwe catalogus wordt nu door Nederland verspreid. Vanaf 27 augustus kun je er één aanvragen via de website. Je kunt de catalogus hier bekijken.
Ik was met opzet niet morgen, om vele vieze kinderhandjes voor te zijn. Ik kwam dus voor het glutenvrij, om te zien welk snoep glutenvrij is.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:56 schreef JohnB52 het volgende:
Je bent ook n dag te vroeg he, morgen is t pas gratis;-)
Hengelo heeft er maar liefst 16 op voorraadquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:16 schreef Bartjebart het volgende:
[ afbeelding ]
OMAR stellingkast van 29.95 voor 19.95
Max. 6 stuks p.p
Verzinkt, 92x92x36 cm.
Deze aanbieding geldt alleen in de IKEA vestigingen. Op=op
Die voorraad komt nog welquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 06:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Hengelo heeft er maar liefst 16 op voorraad
Ikea heeft nu een aantal modellen met een groot gat waar je een rugleuning verwachten zou. Bij deze zakken kleine kinderen er nog doorheen, maar voor een volwassene werkt die stoplat wel.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Die eetkamerstoel ziet er geweldig uit
Bedoel je deze:quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:11 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ikea heeft nu een aantal modellen met een groot gat waar je een rugleuning verwachten zou. Bij deze zakken kleine kinderen er nog doorheen, maar voor een volwassene werkt die stoplat wel.
In het vergrote restaurant in Utrecht hebben ze nu meer modellen staan. Dus ga ik elke keer ergens anders zitten om ze allemaal proberen.
Ik vind de stockholm helemaal niet zo lekker zitten ookquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:26 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Bedoel je deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]?
Ik vind de modellen allemaal zoveel op elkaar lijken de laatste tijd. Die bovenste twee, de TRENDIG hierboven.
Ik heb 4 verschillende eetkamerstoelen en er zijn er 2 waar ik nooit opzit omdat ze inderdaad niet erg comfortabel zijn, maar twee stoelen zijn stoelen waar je best een tijdje op kunt zitten.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik vind eigenlijk geen enkele eetkamerstoel van IKEA lekker zitten.
Stroomstoring las ikquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:59 schreef Adelante het volgende:
Weet iemand waarom Amersfoort de hele dag gesloten was, technische storing aldus twitter?
Deze twee heb ik nog niet in het restaurant gezien, misschien er overheen gekeken in de grote ruimte. Wel was ik was verward bij het catalogus doorbladeren, omdat er twee sprekend op elkaar lijken. Eentje heeft een bijpassend kuipkussen, waarmee het er gelijk uitziet als een uitdragerij.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:26 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Bedoel je deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]?
Ik vind de modellen allemaal zoveel op elkaar lijken de laatste tijd. Die bovenste twee, de TRENDIG hierboven.
Op het papiertje bij het hek stond wegens een technische storing....quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:59 schreef Adelante het volgende:
Weet iemand waarom Amersfoort de hele dag gesloten was, technische storing aldus twitter?
Volgens mij is die per 1 augustus uit het assortiment gegaan. Ik heb in Hengelo gezien dat die kast met een behoorlijke korting verkocht is.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:58 schreef koekii het volgende:
Weet iemand of IKEA nog de limited edition van Malm nog verkoopt? Het gaat om de spiegelkast.
Hoe weet je dat hij met een behoorlijke korting is verkocht?quote:Op zondag 25 augustus 2013 16:38 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Volgens mij is die per 1 augustus uit het assortiment gegaan. Ik heb in Hengelo gezien dat die kast met een behoorlijke korting verkocht is.
Het zou kunnen dat een winkel nog voorraad heeft. De landelijke klantenservice kan dat voor je nakijken.
Als je in de winkel ziet dat die kast normaal 299.- of zo is en dan verkocht wordt voor 99.- dan vind ik dat een behoorlijke kortingquote:Op zondag 25 augustus 2013 16:47 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Hoe weet je dat hij met een behoorlijke korting is verkocht?
Trouwens, ik vind die trendig lijn echt spuuglelijk..
Wat fijn dat hij nu met korting wordt verkocht. Ik zal morgen wel even navragen bij de klantenservicequote:Op zondag 25 augustus 2013 16:51 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Als je in de winkel ziet dat die kast normaal 299.- of zo is en dan verkocht wordt voor 99.- dan vind ik dat een behoorlijke korting
Mwa, was massief eiken. En de andere tafel die we gezien hebben kost 1400 euro. Dan vind ik deze voor +- 239 veel redelijker.quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:23 schreef JohnB52 het volgende:
Die tafel is wel leuk, maar voor n paar jaartjes,
Dan ben ik m weer beu, en waarschijnlijk ook versleten...
Dat was ergens in juli al hoor. Maar wellicht dat ze em nog ergens voor je hebbenquote:Op zondag 25 augustus 2013 18:23 schreef koekii het volgende:
[..]
Wat fijn dat hij nu met korting wordt verkocht. Ik zal morgen wel even navragen bij de klantenservice
Het is al een hele tijd geleden dat ik langs de IKEA kwamquote:Op zondag 25 augustus 2013 18:38 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dat was ergens in juli al hoor. Maar wellicht dat ze em nog ergens voor je hebben
Die stoel is ook wel tof. Alleen twijfel ik of die wel echt lekker zitquote:Op [url=http://forum.:Dk.nl/topic/2012056/2/25#130450746]zondag 25 augustus 2013 18:14[/url] schreef friekin_ het volgende:
Mwa, ik vind de rechthoekige eettafel van TRENDIG tof genoeg om 'm te gaan kopen als hij binnen is.
[ afbeelding ]
Nou ik denk dat de hele serie overstapt van koord naar trek en dat van de grotere maten de oude variant al uitverkocht is.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:33 schreef Stereotomy het volgende:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90130667/#/20130675
De TUPPLUR voorraadinformatie klopt maar half. De TUPPLUR heeft een nieuw mechaniek gekregen: weg zijn de kraaltjes, vervangen door een ingebouwd veermechaniek in de roller zelf. Het gordijn trek je met het nieuwe mechaniek fysiek zelf naar beneden, al dan niet vasthoudend aan het plastic oogje wat bijgeleverd wordt.
Trek je hard, en stop je dan, dan blijft het gordijn op niveau hangen. Trek je dan nog een stukje naar beneden en laat je het weer los, dan roetsjt het gordijn automatisch naar boven.
Heb het ding zojuist geinstalleerd. Not sure if better than old mechanism....
De kleinere TUPPLURs ( < 160 cm, geloof ik, of 140 cm) hebben nog wel het kraaltjesmechaniek. Best kut van IKEA dat ze dezelfde merknaam eigenlijk twee verschillende produkten leveren.
Dan heb je die schuine poten waarschijnlijk kaal getrapt.quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:23 schreef JohnB52 het volgende:
Die tafel is wel leuk, maar voor n paar jaartjes,
Dan ben ik m weer beu, en waarschijnlijk ook versleten...
Die keukenserie komt er pas definitief in juli. Over een paar maanden lukt wel dus. Verder zijn de onderkasten inderdaad 70 cm, je kan hoogte aanpassen door andere pootjes (11,16,21 cm). Maar dan krijg je idd wel een hoge plint (als je kiest voor een plint, hoeft niet perse). Maar bovenstaande geldt allemaal voor FAKTUM. Ik weet niet hoe het voor METOD is, we krijgen pas later instructie erover.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:08 schreef Gieliovd het volgende:
Schokkend nieuws voor mij als prospekt keuken koper:
Na ruim twintig jaar trouwe dienst lijken de Faktum-keukens van IKEA plaats te gaan maken voor een geheel nieuw systeem: Metod. Met Metod speelt IKEA in op de nieuwe keukentrends en maakt de indeling van haar keukens nog flexibeler.
Innovaties die direct impact zouden hebben op mij:
- Hogere kastjes
- Meer breedte maten mogelijk
- ???
Ik zit te klooien hoe ik op een nette manier een keukenblad op 95 kan krijgen, zonder een plint van een halve meter hoog. Dat kan dus niet, want het is 70cm standaard.
Nou vond ik al een site waarop ze suggereren om dan maar de 125 kasten te kopen en af te zagen. Dan heb je netto een lade meer ruimte en een lagere plint. Allemaal prachtig maar ik ben al 2 jaar aan het aanpassen, medderen, klooien en oplossingen zoeken over een paar maanden.
Ik dacht er redelijk uit te zijn: IKEA keuken it is... maar nu? Hmmm![]()
Nee dan heb je kinderen die met vanalles op de tafel timmeren, tekenen, verven enz enz...quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:03 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dan heb je die schuine poten waarschijnlijk kaal getrapt.
Ik raakte ook al in de war nu ze voor de Hyllestad matrassen een middelharde en stevige variant hebben, waarbij de middelharde een latex top heeft en de stevige een memoryfoam top.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:50 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nou ik denk dat de hele serie overstapt van koord naar trek en dat van de grotere maten de oude variant al uitverkocht is.
Het is voor IKEA's doen wel raar dat een nieuw mechanisme geen nieuw artikelnummer maakt. Dat was in het verleden wel vaak het geval.
Volgens mij is deze keuze gemaakt omdat kinderen dan niet meer zouden kunnen stikken in het koord.
Ik heb die hyllestad hard matras.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:58 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik raakte ook al in de war nu ze voor de Hyllestad matrassen een middelharde en stevige variant hebben, waarbij de middelharde een latex top heeft en de stevige een memoryfoam top.
Was eerst de Halberg en ... eh... een andere naam voor de stevige variant. Gek dat ze dan consolideren op 1 merknaam met twee verschillende elementen in de toplaag.
Juli 2014 zeker?quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:24 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Die keukenserie komt er pas definitief in juli. Over een paar maanden lukt wel dus. Verder zijn de onderkasten inderdaad 70 cm, je kan hoogte aanpassen door andere pootjes (11,16,21 cm). Maar dan krijg je idd wel een hoge plint (als je kiest voor een plint, hoeft niet perse). Maar bovenstaande geldt allemaal voor FAKTUM. Ik weet niet hoe het voor METOD is, we krijgen pas later instructie erover.
Je kan je vraag beter zo stellen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:46 schreef Che_ het volgende:
Vinden jullie dit een betere boxspring dan die van 669 van ikea?
http://www.leenbakker.nl/(...)/boxspring_stockholm
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S19003664/#/S29001914
Nou ja het voordeel van IKEA is op zich dat je verschillende matrassen kunt kiezen. Dus je kunt ook echt dé matras kiezen die het beste bij je past. In hoeverre dat bij Leenbakker kan weet ik niet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:46 schreef Che_ het volgende:
Is dit een betere boxspring dan die van 669 van ikea?
http://www.leenbakker.nl/(...)/boxspring_stockholm
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S19003664/#/S29001914
Uitgaande van het assortiment in Scandinavië is er maar 1 maat plint. Dus kom je uit op een werkhoogte van 92cmquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:24 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Die keukenserie komt er pas definitief in juli. Over een paar maanden lukt wel dus. Verder zijn de onderkasten inderdaad 70 cm, je kan hoogte aanpassen door andere pootjes (11,16,21 cm). Maar dan krijg je idd wel een hoge plint (als je kiest voor een plint, hoeft niet perse). Maar bovenstaande geldt allemaal voor FAKTUM. Ik weet niet hoe het voor METOD is, we krijgen pas later instructie erover.
Is het nog gelukt?quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:46 schreef koekii het volgende:
[..]
Het is al een hele tijd geleden dat ik langs de IKEA kwam
Heeft denk ik te maken met de bekleding van de matras dat ze daar voor dezelfde naam hebben gekozen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:58 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik raakte ook al in de war nu ze voor de Hyllestad matrassen een middelharde en stevige variant hebben, waarbij de middelharde een latex top heeft en de stevige een memoryfoam top.
Was eerst de Halberg en ... eh... een andere naam voor de stevige variant. Gek dat ze dan consolideren op 1 merknaam met twee verschillende elementen in de toplaag.
Vrijdag waarschijnlijk volgens de site! Heb je een email/smsnotificatie vastgelegd?quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik wacht al een paar weken op de hemnes vitrinekast, maar telkens niet op voorraad in Hengelo.![]()
Artikelnr ; 102.135.91
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:53 schreef JohnB52 het volgende:
Dan moet je t in de doos laten zitten, heb je ruimte zat!
Dit is al veel meer mijn style!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:09 schreef Bartjebart het volgende:
Mooi staaltje IKEA-bureaucratie!
Beide wandplanken 80cm breed.
[ afbeelding ]
Dit heet een handdoekstang/rekje en kost 19.95 (assortimentsgroep: badkamers)
[ afbeelding ]
Het wandrek kost 16.95.(assortimentsgroep: keukens)
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:53 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Dit is al veel meer mijn style!
Volgens mij zijn die matrassen bij die boxspring van leenbakker beter in dit geval. Maar kan je dus bij de complete boxspring van ikea de matrassen aanpassen?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:17 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nou ja het voordeel van IKEA is op zich dat je verschillende matrassen kunt kiezen. Dus je kunt ook echt dé matras kiezen die het beste bij je past. In hoeverre dat bij Leenbakker kan weet ik niet.
Ik zie wel verschillen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:09 schreef Bartjebart het volgende:
Mooi staaltje IKEA-bureaucratie!
Beide wandplanken 80cm breed.
[ afbeelding ]
Dit heet een handdoekstang/rekje en kost 19.95 (assortimentsgroep: badkamers)
[ afbeelding ]
Het wandrek kost 16.95.(assortimentsgroep: keukens)
Die hebben een losse onderkant, pootjes en matras, allemaal zelf uitzoeken.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 02:44 schreef Che_ het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die matrassen bij die boxspring van leenbakker beter in dit geval. Maar kan je dus bij de complete boxspring van ikea de matrassen aanpassen?
Online zie ik niet dat die complete boxen aan te passen zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:00 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Die hebben een losse onderkant, pootjes en matras, allemaal zelf uitzoeken.
Waar baseer je je bevindin van het leenbakker matras op?
quote:Binnenveringsmatras:
Tijk/ Tijk: 64% polyester, 36% katoen
Tijk, zijkant/ Tijk: 64% katoen, 36% polyester
Tijk, onderkant/ Tijk: 100% polyester
Bonnell springveren: staal
Comfortmateriaal: Polyether 25 kg/m3, polyesterwatten, Polyether 28 kg/m3
Voering: vezelstof van polypropeen
quote:Pocketvering matras Stockholm:
Kern: individueel verpakte tonvorminge pocketveren met draaddikte van 1,9mm en 9 comfortzones
Afdekking: slijtvaste drukverdeler en 2 cm comfortschuim SG25
Hoes: zijkanten en 10 cm op de boven en onderkant glad gestoffeerd in meubelstof
Hoogte: 21 cm
Maximaal gewicht: elk gewicht
Geloof mij dat de hele GRUNDTAL serie van hetzelfde materiaal gemaakt is. En het is toch raar dat de goedkopere versie meer buizen (die exact hetzelfde zijn) heeft dan de duurdere versie?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 07:23 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ik zie wel verschillen.
Die onderste glimt meer en heeft meer van die buizendingetjes.
Ze lijken iets dunner??quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:01 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Geloof mij dat de hele GRUNDTAL serie van hetzelfde materiaal gemaakt is. En het is toch raar dat de goedkopere versie meer buizen (die exact hetzelfde zijn) heeft dan de duurdere versie?
2 jaar moet sowieso lukken, want dat is de garantietermijn die IKEA hanteertquote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:37 schreef Greys het volgende:
Ik ben een beetje verliefd op het Säter bankje.
Maar gaat dat ding nou wel een jaartje of twee goed mee, doorgaans?
[ afbeelding ]
Wat houdt dat zo'n beetje in?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:57 schreef JohnB52 het volgende:
Vast wel hoor.
Maar t is splitleer, dus mindere kwaliteit dan wat duurder nerfleer
Ah dank je, dat is ook sowieso goed om te weten!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:02 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
2 jaar moet sowieso lukken, want dat is de garantietermijn die IKEA hanteert
Helaas verspringt de voorraad elke keer 2 dagen, morgen zal de voorraad op zaterdag/maandag staanquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:24 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Vrijdag waarschijnlijk volgens de site! Heb je een email/smsnotificatie vastgelegd?
Alle waar naar zijn geld natuurlijk.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat houdt dat zo'n beetje in?Ik heb er echt nul verstand van.
Dat het sneller slijt? Sneller lubbert? Sneller krast?
Het punt is dat ik een hond en een kat heb die op de bank mogenDus dit leek me op zich een goed 'probeersel' voor dat geld. Maar stel dat je zegt 'op nerfleer zie je tien keer zo weinig krassen dan op splitleer' dan denk ik er nog eens over na.
Op zich heb ik geen illusie dat het vijf jaar prachtig blijft ofzo, maar als zoiets er dan binnen 2 maanden niet meer uit ziet dan is het alsnog zonde geld.
[..]
Ah dank je, dat is ook sowieso goed om te weten!
Niet qua krassen enzo (dat ligt dan toch echt aan de hond) maar voor bv naden die evt loslaten ofzo.
Ik heb een beetje zitten Googlen op leren banken van IKEA en moet zeggen dat ze er over het algemeen best heel goed 'vanaf' komen in reviews.
Ik heb een karlstad en daar laatst één kussenhoes van gewassen op 40 graden. Hij was daarna schoon en paste nog om het kussen en geen kleurverschil met de andere kussens.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:11 schreef Greys het volgende:
Dankjewel, heb er even e.e.a. over gelezen idd
Nog een vraag...
Hoe goed/makkelijk zijn die hoezen van de Karlstad banken nou écht te verwisselen?
En hoe groot is de kans dat die hoezen er over een jaar of 2 helemaal uit zijn, als in niet meer te verkrijgen? Want dat zou evt ook nog een oplossing zijn met de huisdieren, een bank waarvoor je na een tijdje een nieuwe hoes koopt. Maar als die dan bv niet meer te krijgen zijn zit je alsnog...
Er staat altijd 'gewoon in de wasmachine te wassen', maar past het dan nog daarna om je bank echt enzo?
Ik ben in de markt voor een nieuwe bank, en ben gisteren tussen 18:00-21:00 op allerhande banken gaan zitten in de IKEA als een echte autist.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:33 schreef Dragonberry het volgende:
Ik heb maar 1 hoes voor mijn ektorp
Ik kan goed bij de grond en ben 1.65quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:39 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik ben in de markt voor een nieuwe bank, en ben gisteren tussen 18:00-21:00 op allerhande banken gaan zitten in de IKEA als een echte autist.
Mijn verwachting was dat ik voor een 3-persoons Kivik of Karlstad zou gaan (da's ongeveer mijn budget), maar het bleek dat ik te kleinben (1.66m) voor deze redelijk diepe banken.
De Ektorp is een stuk minder diep, en daar kan ik én tegen de kussens aan leunen én mijn voeten tegelijkertijd op de vloer houden. Met de Kivik of Karlstad lukt beide niet tegelijk.
![]()
Heb jij dat ook met je Ektorp? Of ben je 1.90m?![]()
Er zijn zelfs andere bedrijven die hoezen maken voor IKEA banken, zoals savemysofa.comquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:38 schreef Greys het volgende:
Dankjewel
Ik weet gewoon niet genoeg van IKEA om te weten of iets een 'blijvende bank' is.
Als dat zo is, dan zullen ze er inderdaad wel altijd hoezen voor blijven maken.
Het is best een klus als je de hele bank uit elkaar moet halen om álle hoezen te kunnen wassen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:11 schreef Greys het volgende:
Dankjewel, heb er even e.e.a. over gelezen idd
Nog een vraag...
Hoe goed/makkelijk zijn die hoezen van de Karlstad banken nou écht te verwisselen?
En hoe groot is de kans dat die hoezen er over een jaar of 2 helemaal uit zijn, als in niet meer te verkrijgen? Want dat zou evt ook nog een oplossing zijn met de huisdieren, een bank waarvoor je na een tijdje een nieuwe hoes koopt. Maar als die dan bv niet meer te krijgen zijn zit je alsnog...
Er staat altijd 'gewoon in de wasmachine te wassen', maar past het dan nog daarna om je bank echt enzo?
Niet. IKEA kan zomaar ineens iets bedacht hebben waardoor een serie uit het assortiment gaat. Kijk naar FAKTUM keukens, 20+ jaar in het assortiment en nu bezig met zijn laatste jaar. EFFEKTIV bureauserie, jaaaaaren verkocht en opeens is er GALANT. KARLSTAD is zo'n 7 a 8 jaar geleden als vervanger van de KARLANDA serie gekomen. Onderdelen van geen van eerder genoemde serie zijn toepasbaar op zijn nieuwe variant.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:41 schreef Greys het volgende:
Hoe weet je eigenlijk of iets een 'blijvende' serie is?
Kramfors bv bestaat nu niet meer.
Maar Ektorp en Karlstad blijven 'altijd'?
Sowieso een tip is om banken te gaan proberen 's morgens vroeg. Net als matrassen trouwens. Aan het einde van een dag ben je lichamelijk best moe en zullen dingen al snel veel comfortabeler aanvoelen dan 's ochtends.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:39 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik ben in de markt voor een nieuwe bank, en ben gisteren tussen 18:00-21:00 op allerhande banken gaan zitten in de IKEA als een echte autist.
Mijn verwachting was dat ik voor een 3-persoons Kivik of Karlstad zou gaan (da's ongeveer mijn budget), maar het bleek dat ik te kleinben (1.66m) voor deze redelijk diepe banken.
De Ektorp is een stuk minder diep, en daar kan ik én tegen de kussens aan leunen én mijn voeten tegelijkertijd op de vloer houden. Met de Kivik of Karlstad lukt beide niet tegelijk.
![]()
Heb jij dat ook met je Ektorp? Of ben je 1.90m?![]()
Ik vond het goedkope zwart en het dure grijs het mooist. Stiekem zit ik met een schuin oog naar het wit te kijken.
Ik vond net bemz.com die echt práchtige hoezen maken voor de Karlstad.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:45 schreef computergirl het volgende:
[..]
Er zijn zelfs andere bedrijven die hoezen maken voor IKEA banken, zoals savemysofa.com
Wel behoorlijk prijzig
Wordt het wel altijd tijdig aangegeven als een bank eruit gaat?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:46 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Het is best een klus als je de hele bank uit elkaar moet halen om álle hoezen te kunnen wassen.
Als IKEA zegt dat iets machinewasbaar is, mag je daar vanuit gaan. Mits je de wasvoorschriften volgt.
[..]
Niet. IKEA kan zomaar ineens iets bedacht hebben waardoor een serie uit het assortiment gaat. Kijk naar FAKTUM keukens, 20+ jaar in het assortiment en nu bezig met zijn laatste jaar. EFFEKTIV bureauserie, jaaaaaren verkocht en opeens is er GALANT. KARLSTAD is zo'n 7 a 8 jaar geleden als vervanger van de KARLANDA serie gekomen. Onderdelen van geen van eerder genoemde serie zijn toepasbaar op zijn nieuwe variant.
Nopequote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:52 schreef Jula123 het volgende:
[..]
Wordt het wel altijd tijdig aangegeven als een bank eruit gaat?
Nja de redenering van IKEA is dat niemand meer dat product gaat kopen als ze weten dat het eruit gaat. En dat is op zich best logisch.quote:
Misschien dat friekin dat voor je na kan kijken?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:00 schreef Greys het volgende:
Enige inside info of de Karlstad op korte termijn er uit gaat?
Maar de vraag is dan ook hoelang IKEA zoiets van te voren moet communiceren.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:07 schreef Greys het volgende:
Ja is ook wel logisch, maar aan de andere kant kost het ze misschien ook klanten als ze een bepaalde bank niet meer durven kopen omdát ze bang zijn dat ie er misschien binnenkort of later uit gaat, net als zij een nieuwe hoes nodig hebben.
Ah, dankquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:41 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Ik kan goed bij de grond en ben 1.65Meestal heb ik mijn voeten op de poef trouwens, dus ben speciaal voor jou even met mijn voeten op de grond gaan zitten
Mja, scheelt zo'n 200 EUR tussen de (dunne) zwarte hoes en de (dikke) grijze hoes. De grijze hoes heeft wel meer textuur, is wel mooier.quote:Grijs vond ik trouwens ook het mooiste, maar het prijsverschil was me te groot.. Dan maar iets minder mooi maar veel goedkoper.. Ik ga nu gewoon voor een beige hoes waarschijnlijk.
Goed punt; ik was idd behoorlijk uitgeput. Ik was bezig de A4'tjes door te nemen van de Kivik en Karlstad (waarom kun je die A4'tjes met alle prijs- en optieinfo niet online downloadenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:47 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Sowieso een tip is om banken te gaan proberen 's morgens vroeg. Net als matrassen trouwens. Aan het einde van een dag ben je lichamelijk best moe en zullen dingen al snel veel comfortabeler aanvoelen dan 's ochtends.
Ik zal zaterdag eens kijken.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:05 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nja de redenering van IKEA is dat niemand meer dat product gaat kopen als ze weten dat het eruit gaat. En dat is op zich best logisch.
[..]
Misschien dat friekin dat voor je na kan kijken?
En toch is dat vaak juist andersom, als ik hier niet gelezen had dat de bedden van 220 eruit gingen, dan had ik de dekmatras voor mijn zoon nog niet gekocht.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:05 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nja de redenering van IKEA is dat niemand meer dat product gaat kopen als ze weten dat het eruit gaat. En dat is op zich best logisch.
Afhankelijk van waar je em vastschroeft heb je kans dat die gewoon naar beneden valt. De LINNMON bladen hebben een verstevigde rand, maar dan steekt je kabelgoot onder het blad uit.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:51 schreef Stereotomy het volgende:
Weet iemand of je de SIGNUM kabelgoot onder een hol bureaublad kunt monteren, zoals een LINNMON?
De SIGNUM moet je met schroeven vastmaken, maar hebben die met een hol blad genoeg grip? Kom er niet uit met de montage handleiding.
Tuurlijk! Andersom werkt het ook. Maar omzettechnisch gezien werkt het voor IKEA beter om het niet (of niet te lang van te voren) te communiceren.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
En toch is dat vaak juist andersom, als ik hier niet gelezen had dat de bedden van 220 eruit gingen, dan had ik de dekmatras voor mijn zoon nog niet gekocht.
IKEA kan dat waarschijnlijk gewoon voor je opzoeken. Stuur ze een berichtje via facebook of via de website en dan zouden ze deze moeten kunnen toemailen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:14 schreef leonie-89 het volgende:
Ik heb een Elga kast van IKEA en ga verhuizen naar een andere kamer. De kast moet dus uit en in elkaar. Op de website van IKEA kan ik deze kast niet meer vinden en zo ook de monteerhandleiding niet. Kast overgekocht twee jaar geleden zonder handleiding erbij (omdat deze in die tijd te downloaden was).
Heeft iemand deze handleiding toevallig?
Heb je deze? Elga kast en Elga schuifdeurenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:14 schreef leonie-89 het volgende:
Ik heb een Elga kast van IKEA en ga verhuizen naar een andere kamer. De kast moet dus uit en in elkaar. Op de website van IKEA kan ik deze kast niet meer vinden en zo ook de monteerhandleiding niet. Kast overgekocht twee jaar geleden zonder handleiding erbij (omdat deze in die tijd te downloaden was).
Heeft iemand deze handleiding toevallig?
Met plakfolie kan je ze transparant of dekkend (hout, metaal) afdichten.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:06 schreef Greys het volgende:
Vast een domme vraag maar ik moet me eens wat beter in IKEA en alle systemen verdiepen
Ik heb deze al jaren:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80116596/
Maar ik erger me dood aan die glazen deurtjes. Nooit aan gedacht dat ik daar dan andere deurtjes voor kon kopenMaar is het dus zó simpel dat ik dan deze kan kopen en dat het dan past?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60087076/
EDIT: arghhhhhh nee dus, die zijn kennelijk weer alleen voor de boekenkasten
Zijn ze er ook voor de buffetkast?
Hm ja da's misschien een idee. Ik wil dat je er helemaal niet meer doorheen kunt kijken. Heb er dvd's en cd's enzo inliggen en het staat NOOIT opgeruimd gewoon, hoe netjes de stapels ook liggenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:35 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Met plakfolie kan je ze transparant of dekkend (hout, metaal) afdichten.
Het buffet wordt als 1 pakket verkocht. Er zijn dus geen aparte deuren voor. Wellicht dat deze deuren wel passen, maar die kans lijkt me erg klein.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:06 schreef Greys het volgende:
Vast een domme vraag maar ik moet me eens wat beter in IKEA en alle systemen verdiepen
Ik heb deze al jaren:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80116596/
Maar ik erger me dood aan die glazen deurtjes. Nooit aan gedacht dat ik daar dan andere deurtjes voor kon kopenMaar is het dus zó simpel dat ik dan deze kan kopen en dat het dan past?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60087076/
EDIT: arghhhhhh nee dus, die zijn kennelijk weer alleen voor de boekenkasten
Zijn ze er ook voor de buffetkast?
quote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:08 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Afhankelijk van waar je em vastschroeft heb je kans dat die gewoon naar beneden valt. De LINNMON bladen hebben een verstevigde rand, maar dan steekt je kabelgoot onder het blad uit.
MALM is ook hol, dus daar kun je ook geen SIGNUM onder monteren.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:05 schreef Stereotomy het volgende:
[..]![]()
Ik zat te twijfelen tussen een LINNMON combinatie of het witte MALM bureau (met ingebouwde snoergoot). Probleem is: de MALM is 65 cm diep, de LINNMON 75 cm. Als ik er een grote 20"+ monitor op wil zetten, dan wil ik die op een redelijk afstand hebben van mijn gezicht, en dan is de MALM nét te ondiep.
Ja zie edit, de MALM heeft een ingebouwde snoergoot/plank onder het blad...quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:06 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
MALM is ook hol, dus daar kun je ook geen SIGNUM onder monteren.
http://www.amazon.com/IKE(...)t-reviews/9178891604quote:I bought this and attached it under my Ikea Linnmon table top and could not be happier. Rack is secure and tight with plenty of room to hang all cables.
Geen garantie meer op je hoes dan ?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:33 schreef Dragonberry het volgende:
Ik heb maar 1 hoes voor mijn ektorp en eigenlijk had ik hem allang een keer willen wassen.. Alleen dan zit er geen hoes om de bank en ik heb geen drogerEn nu heb ik spijt dat ik een zwarte hoes heb genomen met een wit/bruine en wit/rode kat
Waarschijnlijk is deze nu gewoon niet meer te redden.. dus binnenkort een andere hoes kopen. Deze wordt dan reserve.
Maar ik denk dat het wassen wel goed moet gaan. Goed aan de voorschriften houden en onthouden hoe ze om de bank zaten.
Garantie omdat katten hun haren op de hoezen achterlaten?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:30 schreef ddx het volgende:
[..]
Geen garantie meer op je hoes dan ?
Ik heb een rode ektorp hoes en die heb ik al eens geruild omdat hij verkleurde, nieuwe hoes begin ik nu ook al beetje verkleuring te zien dus die zal ik volgend jaar maar weer omruilen dus.
ach, verkleuren valt heel erg mee, het is meer dat ik met deze kleur elk katten haartje zie zittenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:30 schreef ddx het volgende:
[..]
Geen garantie meer op je hoes dan ?
Ik heb een rode ektorp hoes en die heb ik al eens geruild omdat hij verkleurde, nieuwe hoes begin ik nu ook al beetje verkleuring te zien dus die zal ik volgend jaar maar weer omruilen dus.
Heb je betaald met je bankpas of Visa-kaart?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:34 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
ach, verkleuren valt heel erg mee, het is meer dat ik met deze kleur elk katten haartje zie zittenik hou hem gewoon als reserve. Ben de bon van de hele bank ook kwijt
Het kan allebeiquote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:51 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.ikea.com/nl/nl/store/delft/food
Of het is omdat t conceptstore is, of ze hebben t nog niet aangepast,
Hier staan nog de oude prijzen?
Mja maar dat zou je dan met gewoon even wassen kunnen fixen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:32 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Garantie omdat katten hun haren op de hoezen achterlaten?
Tenminste dat lees ik in die post
ben dr bang voorquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:01 schreef MaLo het volgende:
Ik vind dit een leuke lamp:
[ afbeelding ]
maar zou die genoeg licht geven boven de eettafel?
Die is inderdaad leukquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:24 schreef Greys het volgende:
Deze vind ik mooiEn fijn dat die groene hoes maar 99 eu kost, heb je altijd een reserve.
[ afbeelding ]
Die kledingrollers doen wonderen, gewoon even eroverheen gaan en hij is weer haarvrijquote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:34 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
ach, verkleuren valt heel erg mee, het is meer dat ik met deze kleur elk katten haartje zie zittenik hou hem gewoon als reserve. Ben de bon van de hele bank ook kwijt
Of gewoon de stofzuiger voor de grote haren en dan de kledingroller voor de rest... Ik heb al jaren een ektorp met een zwarte hoes en twee lichte katten en het is gewoon een kwestie van bijhouden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:38 schreef Ynske het volgende:
[..]
Die kledingrollers doen wonderen, gewoon even eroverheen gaan en hij is weer haarvrij
Lees de post ff goed doorquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:20 schreef ddx het volgende:
[..]
Mja maar dat zou je dan met gewoon even wassen kunnen fixen.
Gooi je desnoods kleed over je bank als je echt geen dag zonder kan.
Ik hoorde laatst een tip van schoonmaakhandschoenen over de bank wrijven. Zou ook helpen. Nog niet geprobeerd trouwens.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:38 schreef Ynske het volgende:
[..]
Die kledingrollers doen wonderen, gewoon even eroverheen gaan en hij is weer haarvrij
Ja maar je kan dan toch wel even iets anders over je bank gooien als je niet een dagje zonder kan ?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:25 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Lees de post ff goed doorHet ging erom dat wassen wel kon, maar dat ze tijdens het wassen en drogen geen hoes op de bank heeft
Ja ik heb geen idee. Maar hoe dan ook is dit geen garantiekwestie dusquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:29 schreef ddx het volgende:
[..]
Ja maar je kan dan toch wel even iets anders over je bank gooien als je niet een dagje zonder kan ?
Hahahaha dat lijkt echt net he?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:06 schreef computergirl het volgende:
Heb je ook sperziebonen gekocht?
Precies, dat maakt niet uit. Ik zoek gewoon een excuus om hem niet te hoeven wassen, stel het uit, enz..quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:11 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ja ik heb geen idee. Maar hoe dan ook is dit geen garantiekwestie dus
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=nordenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:57 schreef H-blast het volgende:
Hallo,
Hoe zit het met de NORDEN eettafel zoals die te zien is op de catalogus cover van 2013 (de nieuwste).
[ afbeelding ]
Via de Ikea app ben ik er achter dat het een NORDEN is.
Echter nergens ofzo terug te vinden in het assortiment?
Je kan nog het langste (keuken)werkblad kopen en over beide bureaus heen leggen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:11 schreef Pulsy het volgende:
Ik heb ook een gekke vraag. Wij hebben in een lange smalle kamer twee expedits tegen over elkaar staan, dus tegen de korte zijden van de kamer. Beide hebben een besta bureau aanbouw ding, waardoor je dus twee bureaus krijgt tegen de lange wand van de kamer. Nu zit tussen de twee bureaus exact de ruimte die een derde bureau zou innemen. Ik wil dus nog zo'n bureau set kopen, en die er op de een of andere manier "tussen" hangen, om zo een hele lange tafel tussen twee expedits te creëren. Alleen is dat bureaupakket daar niet voor bedoeld: er zit maar aan 1 kant een plank om de boel rechtop te houden.
Nu ben ik niet onhandig met zaag en schroeven, maar ik vraag me af hoe ik dit het beste aanpak. Ik kan de verticale plank in vieren zagen, om poten te maken, maar ik heb het vermoeden dat die dingen hol zijn. Dat gaat dan niet werken. Zelfde probleem als ik ga schroeven, in een holle plank werkt dat niet geweldig.
Kan iemand me vertellen of de verticale plank inderdaad hol is, en hoe dit het best aangepakt kan worden? Zijn er misschien toevallig poten die precies hoog genoeg zijn, of kan ik toch beter gaan schroeven?
vorige wk nog in koopjeshoek delft gezienquote:Op zondag 25 augustus 2013 13:58 schreef koekii het volgende:
Weet iemand of IKEA nog de limited edition van Malm nog verkoopt? Het gaat om de spiegelkast.
De nieuwe matrassen die wij ergens anders gekocht hebbenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Welke matrassen zijn nu echt kneiterhard? Ik heb vandaag op een paar matrassen gelegen, maar alles was echt te zacht... Ik heb er niet heel veel gehad, omdat het schreeuwend druk was en bijna alle matrassen constant bezet waren.
Waren die ook wat betaalbaar?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
De nieuwe matrassen die wij ergens anders gekocht hebben
Een maat die Ikea niet voert (90x210), anders had ik ze wel bij Ikea gehaald.
Ja, want voor het logeerbed, maar ik baal van de matrassen en de winkel, want hun 90 dagen omruilgarantie gaat dus pas na 30 dagen in?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Waren die ook wat betaalbaar?
Bij IKEA mag je (volgens mij) ook niet zomaar na 1 nacht je matras omruilen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want voor het logeerbed, maar ik baal van de matrassen en de winkel, want hun 90 dagen omruilgarantie gaat dus pas na 30 dagen in?
http://www.rtvutrecht.nl/(...)ikeadak-geopend.htmlquote:UTRECHT - Een bijzondere dag voor voetbalvereniging Faja Lobi KDS. Hun nieuwe kunstgrasvelden op het dak van de nieuwe parkeergarage van IKEA in Utrecht werden zaterdag geopend door wethouder Gilbert Isabella, clubvoorzitter Tom Bainathsah en Nanda de Bruin, storemanager van IKEA Utrecht.
Faja Lobi KDS speelde aansluitend zijn allereerste wedstrijd op 9 meter hoogte tegen het RTL Sterrenteam onder leiding van John Williams.
De parkeergarage is onderdeel van de uitbreiding van IKEA Utrecht. Door de expansie moest wel een nieuw onderkomen worden gezocht voor Faja Lobi KDS. Het Zweedse woonwarenhuis tilde het denken in slimme oplossingen letterlijk naar een hoger niveau door het dak van de nieuwe parkeergarage als alternatief aan te dragen.
Rond de velden staan netten. Omdat ze maar acht meter hoog mochten zijn, zal de bal daar dus wel regelmatig overheen gaan. Daarom is bij de club vast de volgende regel ingesteld: wie de bal van het dak schiet, moet hem zelf halen.
Helemaal TOP!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:31 schreef Adelante het volgende:
Mooi om te zien ook hoe IKEA het hele clubhuis heeft ingericht. Betrokkenheid bij de buurt
https://www.facebook.com/FajaLobiKds
Gewoon ergens G9 18watt bestellen, past altijdquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:41 schreef Kekaa het volgende:
Vandaag in recordtijd (voor mijn doen) door de Ikea geweest. (1 uurtje, 100 euro armer) En misschien had ik iets langzamer moeten zijn, of minder moeten kletsen,.. kan ook.
Knubbig lampje meegenomen. Maar natuurlijk geen lampjes!![]()
Nu kan ik wel vinden dat het halogeen g9 18watt lampjes zijn. Natuurlijk niet in de Ikea webshop te koop
Als ik erop google kan ik ze wel vinden van andere merken. En soms staat er 18w = 25w bij. Maakt dat nog uit? Kan wel gewoon, toch??
Het is dat ik net terug ben van vakantie (en dus nu helaas behoorlijk blutquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:46 schreef Greys het volgende:
Deze groene glazen borden waren zo mooi in het echt
Ik ga ze nog wel halen denk ik.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |