quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:49 schreef Nadinarama het volgende:
[..]
Zo heej Jitzzzze, die eerste zin snap ik niet, hoor. Ga ik googlen, kom ik op Fok uit. Maar als ik het goed begrijp moet ik mijn deur openhalen om daar bij te kunnen. Hoopte op een makkelijke oplossing. Whoops.
Nieuwe relais, geen idee waar je dat kan kopen? 2ehands gevonden op ebay.de enzo.
Jup, als de microschakelaar in je deurslot zit dan moet je daarvoor de bekleding weghalen. En een heleboel geduld hebben, want het zit op een lastig bereikbaar plekje. Waar nog eens bij komt dat je het niet kan zien wat je doet.
De relais haal je bij de lokale autosloper, nieuwe bij de BMW dealer of een BMW specialist/onderdelen boer.
Nice, 'nieuw' gekocht?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Jazekerrrrr
[ afbeelding ]
Moet nog ff de nieren erin zetten maar de bumper past niet goed, komt volgende zomer wel weer
Ziet er mooi uit, is dat Montreal bleu?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Nope, konden van iemand overnemen voor weinig met wat schade. Ziet er verder qua uiterlijk echt heel goed uit, geen deukjes niks. Dus alleen de voorkant nog even opknappen. Helaas een 318i handbak maar ach, beetje 80 cruisen gaat primaMet dit soort weer wil je echt geen dak meer boven je hoofd
Serieus? Waarom niet? Dat lijkt me zo gaaf in m'n volgende auto!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:48 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Yep:
[ afbeelding ]
Toen haalde ik hem net bij de dealer op, alweer bijna 6 jaar geleden....
Fijne auto, maar voor mij nooit meer een beige interieur!
Lijkt waarschijnlijk onbalans te zijn inderdaad. Heb nog geen 170 gereden dus niet getest, maar linksvoor moest nodig gebalanceerd worden, zal nu wel weg zijn.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
De draagarmen zitten er nu zo'n 75k ofzo onder. De vorige (origineel BMW) waren na 140k gaar. Nu zit er Meyle HD onder, daarvan verwacht ik dat ze 140k ook wel minimaal moeten halen. Ik ben morgen toch bij de garage voor wat klein spul, laat dan de bandjes voor wel even balanceren.
Ah, daar zou ik niet bij stil staan. Tegenwoordig ga ik ook richting die km's alleen het schoonmaken heb ik echt geen trek in...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:07 schreef boegschroef het volgende:
Waarom niet? Omdat bij mij een auto altijd schhon moet zijn. En met mijn 1000 km per week betekende dat elk weekend die stoelen schoonmaken... Een spijkerbroek geeft best veel af. En je ziet elk klein krasje/beschadiging. Die zie je niet op een zwart interieur.... Nee voor mij 1 keer maar nooit meer
Tsja, een goede smaak is nou eenmaal niet te koopquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zag van de week een F10, heel mooi bruin exterieur, maar een vies groene lederen interieur. Wat een wansmaak
Dat bleek welquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 08:43 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Tsja, een goede smaak is nou eenmaal niet te koop
Als jij centjes meeneemt dan maakt BMW een hoop voor jequote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat bleek welIk vraag me wel af hoe ie er aan komt, want het is niet te vinden in de normale optielijst van BMW (althans, niet in de car configurator). Gelukkig
.
Ja, dat snap ikquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als jij centjes meeneemt dan maakt BMW een hoop voor je
*Stil*quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:37 schreef rival het volgende:
Kap open en rijden maar idd!
[ afbeelding ]
Natuurlijk pist ie in z'n broek van het lachen. Het een briljante grap voor op de VriMiBo. Maar als de klant betaald dan krijgt ie het, of het nou mooi is of niet.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ja, dat snap ikMaar ik probeer het me in te beelden. "Nee, al die mooie, stijlvolle, passende kleuren wil ik niet. Wat is nu echt intens lelijk? Iets donkerder dan gifgroen. Ja, dat staat vast goed bij de rest van m'n classy car, laat ik dat maar doen."
Zo'n dealer pist toch ook in z'n broek van het lachen en gaat op zoek naar Bananasplitcamera's?
Wel goede diefstalpreventie, dat dan weer wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Schmiedmann is echt goed, bestel er regelmatig. Enige nadeel is dat het soms even kan duren voordat je het in huis hebt. Ook spul wat niet op hun site staat kunnen ze aan komen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:29 schreef Nadinarama het volgende:
Zojuist onderdelen bij http://www.schmiedmann.nl/ aangeschaft. Ben benieuwd. Collectie lijkt me aardig compleet.
Die lui bezeiken zich helemaalquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:59 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Natuurlijk pist ie in z'n broek van het lachen. Het een briljante grap voor op de VriMiBo. Maar als de klant betaald dan krijgt ie het, of het nou mooi is of niet.
Nog nooit besteld, maar carterventilatie is niet duur daar, dus denk dat ik 'm wel even bestel. Heb 'm laatst bij de beurt niet los gehad maar je hoort overal dat ze na 200k helemaal versteend zijn, dus dan mag ie wel een keer...quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:38 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Schmiedmann is echt goed, bestel er regelmatig. Enige nadeel is dat het soms even kan duren voordat je het in huis hebt. Ook spul wat niet op hun site staat kunnen ze aan komen.
Schmiedmann is niet duur, zelfs een van de goedkoopste. Maar ze leveren geen rotzooi; OEM of gelijkwaardig.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Die lui bezeiken zich helemaal. In de fabriek zullen ze het ook niet snappen
[..]
Nog nooit besteld, maar carterventilatie is niet duur daar, dus denk dat ik 'm wel even bestel. Heb 'm laatst bij de beurt niet los gehad maar je hoort overal dat ze na 200k helemaal versteend zijn, dus dan mag ie wel een keer...
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:10 schreef Hyperdude het volgende:
Op verzoek een paar blauwe plaatjes onder spoiler om BMW topic niet te vervuilen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mooi man, zit daar nog wat aan vermogen in?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Net zoveel als de 330.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:25 schreef rival het volgende:
[..]
mooi man, zit daar nog wat aan vermogen in?
Heeft geen haast; is nog niet kapot dus vervang ik pas een keer als het me toevallig uitkomt.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Schmiedmann is niet duur, zelfs een van de goedkoopste. Maar ze leveren geen rotzooi; OEM of gelijkwaardig.
Als je geen haast hebt, en bmw specifiek spul nodig hebt is het echt een prima optie.
Mja, maar daar rijden ze niet zo vaak diesel dus zal mijn versie moeilijker verkrijgbaar zijn denk ik. Maar wat ik ook begreep is dat ze de EU-versie hebben aangepast en er zit nu geen filter meer in, dan verstopt ie ook niet meer. Alleen die temperatuur is een ander verhaal, maar zo gruwelijk koud wordt het hier toch niet.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:53 schreef Hyperdude het volgende:
Ik heb de Canada versie van carterventilatie. Daar zit een rubberschuimlaagje omheen zodat ie wat meer op temperatuur komt/blijft.
En minder snel gaat dichtzitten, hopelijk.
Dan zou ik het zeker bij Smiedmann bestellen, denk wel even aan de verzendkosten van een tientjequote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
Heeft geen haast; is nog niet kapot dus vervang ik pas een keer als het me toevallig uitkomt.
Dat is nog beter, want de verzendkosten blijven altijd een tientjequote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat past nietMaar dan wacht ik wel heel even en bestel ik binnenkort wel wat meer in één keer. M'n onderdelenvoorraad is ook tanende namelijk: kan nog net één beurtje doen.
De nieuwste ontwikkelingen weet ik verder ook nietquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
...
Mja, maar daar rijden ze niet zo vaak diesel dus zal mijn versie moeilijker verkrijgbaar zijn denk ik. Maar wat ik ook begreep is dat ze de EU-versie hebben aangepast en er zit nu geen filter meer in, dan verstopt ie ook niet meer. Alleen die temperatuur is een ander verhaal, maar zo gruwelijk koud wordt het hier toch niet.
Forse kosten dan voor een klein product. Binnenkort maar eens struinen wat ze nog meer hebbenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:04 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is nog beter, want de verzendkosten blijven altijd een tientje
Is het ook, dus opsparen is de moeite waard. En als het in een envelop past, dan moet je ze even een mailtje dichtenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Forse kosten dan voor een klein product. Binnenkort maar eens struinen wat ze nog meer hebben
Ik neem aan dat hij ook weleens uit je garage komt? Zoiets hoeft natuurlijk niet altijd op je oprit te gebeuren.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 22:30 schreef Hyperdude het volgende:
Waardeloos idd.
Blij met mijn garage. Maar zou niet nodig moeten zijn.
Toevallig dus net gespoten de bumper etc. in 1 kleur. Heb nog wel een beetje van dat verf maar ja. Zag op internet wel hoe iemand zo'n kras bijna helemaal weg kreeg met polijsten en wat andere shit.quote:Op zondag 25 augustus 2013 07:30 schreef jitzzzze het volgende:
Dat word overspuiten, of uren lang met een lakstiftje kloten
Dit polijst je niet weg, ik zie de witte grondverf. Je maakt het wel een stuk minder zichtbaar met polijsten, maar helemaal onzichtbaar niet.quote:Op zondag 25 augustus 2013 10:31 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Toevallig dus net gespoten de bumper etc. in 1 kleur. Heb nog wel een beetje van dat verf maar ja. Zag op internet wel hoe iemand zo'n kras bijna helemaal weg kreeg met polijsten en wat andere shit.
Nou ja ik ga hem binnenkort toch verkopen, maar is ook niet goed voor de verkoop zulke krassen
Oh ja, dat topicquote:Op zondag 25 augustus 2013 10:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Daarom zeg ik ook bijna. Bijv:
http://forum.carclean.nl/(...)en-auto-gekeyed.aspx
Ziet er uit als veroorzaakt door idioot op fiets, of idioot met fietssleutels. Daar heb je veel minder last van met een garage.quote:Op zondag 25 augustus 2013 08:31 schreef Mike4Ever het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij ook weleens uit je garage komt? Zoiets hoeft natuurlijk niet altijd op je oprit te gebeuren.
Bij een supermarkt oid is de kans veel groter.
Zet mijn auto echt nooit in de garage maar ik gebruik hem ook dagelijks. Op de oprit zetten voldoet ook prima, daar komen normaalgesproken geen fietsers langs. Aan de straat zetten is natuurlijk een ander verhaal.quote:Op zondag 25 augustus 2013 12:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ziet er uit als veroorzaakt door idioot op fiets, of idioot met fietssleutels. Daar heb je veel minder last van met een garage.
Ik ben echt benieuwd hoe ik reageer op zo'n moment met een autodeur tegen je eigen auto ofzo, en al helemaal als mensen zo reageren. Kan me zomaar voorstellen dat ik die van mij voluit open sodemieter met deuk en forse lakschade tot gevolg, en daarna wegrij. Pure frustratie.quote:Op zondag 25 augustus 2013 12:44 schreef Fopje het volgende:
Ik had bijna een keer een oudere dame in elkaar gestompt. Mijn broer parkeerde zijn auto netjes tussen de lijnen en we stappen uit. We stonden nog bij de auto toen er een vrouw in een Mercedes aan kwam rijden. Ze gooit haar portier zo tegen zijn auto aan. "Klein beetje uitkijken he?" En het enige wat ze zei: "Had je maar een fatsoenlijke auto moeten kopen, dan heb je dat niet" (Ging om een Alfa GTV 3.2)
Dat doe ik dus ook. Dan maar verder lopen, jammer dat het zo moet.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die neiging is er zeker wel ja. Helaas zie je het 99% van de tijd niet gebeuren. Dus dan maar 100m verderop parkeren als laatste in de rij en strak tegen de stoep. Kan 't in elk geval maar aan één kant...
Ja.... tot er iemand met zijn winkelkarretje of kinderwagen over de stoep rijd en langs je auto afgaatquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die neiging is er zeker wel ja. Helaas zie je het 99% van de tijd niet gebeuren. Dus dan maar 100m verderop parkeren als laatste in de rij en strak tegen de stoep. Kan 't in elk geval maar aan één kant...
Daarom in zulke gevallen helemaal aan het einde van de parkeerplaats staan, dan is de kans een stuk kleiner. Al voorkom je het natuurlijk nooit helemaal.quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:05 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ja.... tot er iemand met zijn winkelkarretje of kinderwagen over de stoep rijd en langs je auto afgaat
Ja dat ja, carterventilatiequote:Op maandag 26 augustus 2013 18:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Carterventilatie?
Maar juichen omdat ie bij de garage staat? Wel omdat ie gerepareerd wordt misschien, maar ik ga altijd huilen van die rekeningen...
nee ben ik met je eens. blijft kut natuurlijk, helaas doe je er niet zoveel aanquote:Op maandag 26 augustus 2013 18:05 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja want nu is het minder erg omdat hij niet nieuw is
Rare logica
nee ben ik met je eens, alleen doe je er niet zo veel aanquote:Op maandag 26 augustus 2013 18:05 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja want nu is het minder erg omdat hij niet nieuw is
Rare logica
Bijna 170.000. Hoe kwam jij er achter?quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:59 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel had ie ook alweer gelopen?
Ik heb de carterventilatie ook al twee keer laten doen de laatste 180K kms.
Veel korte stukkies; onder de 30 km wordt je blok niet warm genoeg in de winter, is mede oorzaak.
In de winter doe ik een stuk van dat bubbeltje plastic isolatiespul voor het onderste deel van de radiator. Thv. de bumper zeg maar. Blaast er wat minder vrieslucht langs het blok. Qua motortemperatuur zal het wel niet zoveel schelen
Grote kans dat dit het is dan..quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:15 schreef Hyperdude het volgende:
Rook in de achteruitkijkspiegel bij abrupt gas loslaten.
bv. beetje overhaast uitvoegen.
En olieverbruik verhoogd.
Ik zit nu ruim over 200k en volgens mij is ie nog nooit vervangenquote:Op maandag 26 augustus 2013 18:59 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel had ie ook alweer gelopen?
Ik heb de carterventilatie ook al twee keer laten doen de laatste 180K kms.
Veel korte stukkies; onder de 30 km wordt je blok niet warm genoeg in de winter, is mede oorzaak.
In de winter doe ik een stuk van dat bubbeltje plastic isolatiespul voor het onderste deel van de radiator. Thv. de bumper zeg maar. Blaast er wat minder vrieslucht langs het blok. Qua motortemperatuur zal het wel niet zoveel schelen
Maar je rijdt nu wel op geweldige banden, dat is iets waard!!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:37 schreef boegschroef het volgende:
pff 170 euro kon ik het daar maar voor doen, de laatste keer was ik 320 euro per band kwijt... (Pirelli P ZERO Run Flat 255/30 R19)
En nu zitten ze weer alweer op 2mm....
Geen ideequote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:32 schreef daNpy het volgende:
Membraampje van de carterventilatie ook oke?
motorflush wilde ik sowieso binnenkort doen, dus dan maar meteenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:28 schreef mitchelll0181 het volgende:
Bedankt voor het draaiend houden van de economie!
Ja die mensen hebben we ook nodig
Niet veel eigenlijk, als je niet precies weet wat het inhoudquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:07 schreef Fopje het volgende:
[..]
Geen ideeZe hebben er vanmiddag naar gekeken en doorgespoten, wat dat ook mag betekenen
E46 330xi touring.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet veel eigenlijk, als je niet precies weet wat het inhoud
Wat voor auto is het eigenlijk?
De waterpomp is stuk, of de koppakking. Of iets anders waardoor er geen KVS wordt rondgepompt.quote:
vervelend!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:02 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De waterpomp is stuk, of de koppakking. Of iets anders waardoor er geen KVS wordt rondgepompt.
Ja, vanmorgen stil komen te staan onderweg. Naar de garage gesleept en nu maar wachten. Ze gaan eerst onderzoeken.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:18 schreef rival het volgende:
[..]
vervelend!
Hij staat nu bij de garage?
stopte hij er uit zichzelf mee?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, vanmorgen stil komen te staan onderweg. Naar de garage gesleept en nu maar wachten. Ze gaan eerst onderzoeken.
Een andere waterpomp is niet zo heel erg, maar andere koppakking is einde auto. Dat ga ik niet doen.
Ja, ineens noodloop. Out of nowhere gaat ie stationair lopen en reageert niet meer op gas. Herstarten, metertje vol in het rood. Direct gestopt, KVS kwam als een fontein uit het reservoirtje bij dop klein stukje open draaien. Even gewacht, herstarten, alles weer prima.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:39 schreef rival het volgende:
[..]
stopte hij er uit zichzelf mee?
Ja een waterpomp is nog te overzien maar als de hele boel uit elkaar moet is het het waarschijnlijk niet meer waard nee...
dat klinkt niet goed nee.... ik duim met je mee voor een vastzittende waterpomp!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, ineens noodloop. Out of nowhere gaat ie stationair lopen en reageert niet meer op gas. Herstarten, metertje vol in het rood. Direct gestopt, KVS kwam als een fontein uit het reservoirtje bij dop klein stukje open draaien. Even gewacht, herstarten, alles weer prima.
Binnen 500 meter exact hetzelfde. Weer gestopt, Wegenwacht gebeld en die constateerde dat de KVS niet doorstroomt. Heb ook geen verwarming binnen, en er stroomt niks door het reservoirtje, wat je normaal wel ziet.
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:44 schreef rival het volgende:
[..]
dat klinkt niet goed nee.... ik duim met je mee voor een vastzittende waterpomp!
De E36 staat natuurlijk bekend om zijn "briljante" waterpomp ontwerp met plastic schoepjes, dus ik heb nog een beetje goede hoop.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:50 schreef daNpy het volgende:
Klinkt idd als een waterpomp. Maar dan kan er ondertussen alweer meer aan de hand zijn...
Weet ik nog niet. Maar wilde het eigenlijk aan winterbanden uitgevenquote:
Is ook zo, dus ik ga er vanuit morgen weer te kunnen rijden.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dan zal het wel meevallen ja. Dat ding is echt niet meteen weggefikt hoor.
Hopelijk valt de rekening ook nog mee, want winterbanden zijn toch ook wel erg prettig.
Als het de originele is; 325.000. Pomp is gebruikt in de M41 en M51 modellen, maar BMW kennende kan het niet heel veel verschillen van de M50.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:40 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel kms. had die pomp?
En is het hetzelfde plastic ding als in de M50 en kornuiten?
Hopelijk geen gevolgschade
Jup. En de originele intercooler. Heb er tot nu toe alleen nog maar originele onderdelen af gehaald. En vervangen natuurlijkquote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:53 schreef Hyperdude het volgende:
Die plastic pompen ken je bij de E36 wel bij 100K vervangen.
Heb je de originele radiator nog?
Ja, het lijkt mee te vallen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:29 schreef Fopje het volgende:
Gelukkig dat het je waterpomp was
Wel even schrikken als je zo langs de weg in eens staat
Ja, ik heb een dieselquote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:35 schreef mitchelll0181 het volgende:
Jij ?
Ja dat heb je met een diesel haha electrische gasklep.
Olieverbruik is idd. hoger.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:29 schreef Fopje het volgende:
...
Bij een kapotte carterventilatie verbruik je ook meer olie of niet? En moet al je olie eruit als de carterventilatie vervangen moet worden?
Carterventilatie is niet vervangen, mocht het olieverbruik nog zo erg zijn zal ik die wel laten vervangen denk ik...quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Olieverbruik is idd. hoger.
Olie hoeft er niet uit.
Wel twee uurtjes sleutelen ofzo.
Ik had 1 liter olie op nog geen 1000 kmquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:34 schreef Hyperdude het volgende:
Beter dan 1 op 5000 zou ik mij niet niet te druk over maken. Rookwolken/wolkjes kan je beter wel (laten) oplossen.
Ik hoop dat ook nog lang te kunnen, al is er bij mij wel echt al e.e.a. af gehaald en vervangen. Zolang de brandstofpomp het maar blijft doen...quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:55 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jup. En de originele intercooler. Heb er tot nu toe alleen nog maar originele onderdelen af gehaald. En vervangen natuurlijk
BMW / FWDquote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:29 schreef Fopje het volgende:
Brandstof meter doet het weer, stofhoezen aandrijfas aan de voorzijde zijn links en rechts vervangen ( waren helemaal doorgescheurd).
Die heb ik ook al vervangenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik hoop dat ook nog lang te kunnen, al is er bij mij wel echt al e.e.a. af gehaald en vervangen. Zolang de brandstofpomp het maar blijft doen...
Hij heeft een iX uitvoeringquote:
Ah natuurlijkquote:
Dat zou ik wel willen ja, dat ding doorraggen naar de 6 ton.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dus jij moet eigenlijk gewoon nog drie ton doorrijden
Toch fijn dat zo'n ding erin zit danquote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:56 schreef jitzzzze het volgende:
Auto staat hier weer voor de deur. De ECU heeft mijn koppakking gered
Jup, en op tijd ingrijpt. Geen computer om de rijeigenschappen te verbeteren, maar wel om zichzelf te beschermen. Ik hou daar wel vanquote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Toch fijn dat zo'n ding erin zit dan
Kom je goed mee weg danquote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:56 schreef jitzzzze het volgende:
Auto staat hier weer voor de deur. De ECU heeft mijn koppakking gered
Als er erg veel gas langs de zuigers naar het carter lekt zou het kunnen dat kunnen dat een goed functionerende carterventilatie tekort schiet. Of bedoel je wat anders met die "zuigerstangen"?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:46 schreef Fopje het volgende:
[..]
Kom je goed mee weg dan![]()
Kan een te hoge carterdruk trouwens ook met je zuigerstangen te maken hebben?
Precies, dat is tot nu toe alles wat ik vervangen heb. Allemaal slijtageonderdelen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ach ja, wel fijn dat 't puur slijtage is en niet mogelijk een andere oorzaak.
quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dat is relatief, koppakking is ook een slijtage deel
Daar zit ik ook niet op te wachtenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:33 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ahh joh zo gedaan man..
Liever dat als koppeling
Je had ook even uitleg kunnen vragenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:15 schreef mitchelll0181 het volgende:
Uhhh je gaat je hardyschijf doen en je neemt je koppeling mee ..
Dat scheelt je 6 boutjes vergeleken met normaal .. Hahaha
Zuigervering bedoelde ikquote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:20 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als er erg veel gas langs de zuigers naar het carter lekt zou het kunnen dat kunnen dat een goed functionerende carterventilatie tekort schiet. Of bedoel je wat anders met die "zuigerstangen"?
Maar dat is niet erg waarschijnlijk. Waarschijnlijker is dat je carterventilatie dicht zit/niet genoeg capaciteit meer heeft.
Heumeuwquote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:41 schreef daNpy het volgende:
Vandaag weer onder een auto lopen kloten, echt een gedoe dat op de grond werken.
Gewoon op de brug scheelt je een heleboel ellende en tijd.
Je weet hopelijk nu toch wel wat ik bedoelquote:
Goeiekopequote:
Dat is dan tenminste duidelijk.quote:
Elk blok toch?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:11 schreef Hyperdude het volgende:
Maar voldoende olie en KVS moet ie wel hebben gehad.
quote:Op maandag 2 september 2013 23:21 schreef Maxco het volgende:
BMW-kenners! Precies wat ik nodig heb![]()
Ik ben op zoek naar een nieuwe auto (rij nu een Ibiza '06 1.9tdi) en heb onder andere de E90 320i en 320d op het oog (ik had +-10K in gedachten). Mijn andere opties zijn qua kosten misschien iets aantrekkelijker, denk dan aan, om jullie een idee te geven; Volvo S40 d5, Octavia RS tdi/tfsi, Audi A3 SB tfsi
Ik heb even kort gegoogled naar ervaringen/kwaaltjes/voorkomende problemen en kwam vooral bij de 320i wel wat kwaaltjes tegen. Over de 320d kan ik weinig vinden.
Hebben jullie misschien nog tips/advies/wijze raad om juist wel of niet voor de 320 te gaan
http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopic.php?f=9&t=552#p4863quote:De aandachtspunten:
Exterieur:
- de normale zaken: naden tussen de panelen, beschadigingen lak e.d. zijn zaken die eigenlijk normaal al bekijkt (en kunt zien of er schade gereden is);
- koplampglazen kunnen beslagen zijn, wanneer onbeschadigd kun je deze nog onder coulance of garantie vervangen krijgen;
- krakend geluid van voor vandaan, kan duiden op loszittende bevestigingspunten anti-roll bar.
- bonkend geluid van achter vandaan kan duiden op versleten of teveel speling op de bevestiging(spunten) van de schokbrekers;
- ratelend geluid van achter kan duiden op versleten remblokken of handrem dient opnieuw afgesteld te worden of kan duiden op versleten uitlaatophanging;
- krakend geluid rondom rubbers en raamrubbers is een veelvoorkomend probleem, probleem is dat er niet echt blijvend werkende oplossingen zijn. Wanneer nodig probeer ze soepel te houden (invetten) of desnoods te vervangen.
- Roest op de remklauwen hoeft geen probleem te zijn. Net als bij de E46 (en andere BMW's) zullen deze er soms roestig uit zien. Met hittebestendige verf zijn ze te op te lappen en maakt ze weer toonbaar.
- kapotte sensoren zijn meestal het probleem wanneer het DSC/DTC lampje permanent gaat branden, soms is daarbij ook de stuurhoeksensor boosdoener.
- deurgrepen kunnen niet goed terugvallen, hiervoor is gemodificeerd onderdeel beschikbaar welke onder garantie/coulance aangebracht kan worden om dit probleem te verhelpen;'
- elektrische ramen kunnen het sneller begeven dan die van voor; elektrisch motortje is meestal de boosdoener.
- handrem kan blijven "plakken"... Even iets brutaler wegrijden, kan dit verhelpen.
- Runflat banden blijven een hekel punt. Let op vreemde slijtagepatronen. Opnieuwe uitlijnen kan een oplossing zijn.
Interieur
- er zijn in het begin wat softwareupdates doorgevoerd, meestal zullen deze bij de onderhoudsbeurten wel doorgevoerd zijn; als je iets geks tegenkomt in de elektronische systemen is dat wellicht de oorzaak;
- let op bevestiging interieurdelen; zit alles nog goed vast en kraakt er niets;
- de "elektronische oliepeilstok" kan verkeerde aanduidingen geven (juist peil, wanneer te laag en andersom), de betreffende sensor is dan meestal de oorzaak;
- krakende stoelen komen regelmatig voor; de sledes of de leuning zijn meestal de oorzaak. Vervangen is vaak een tijdelijke oplossing.
- de compressor units van de airco zijn bekend om hun uitvallen, test de airco of deze volledig zijn werk doet;
- problemen met radio en nav.-systeem zijn meestal van software-matige aard, update is meestal beschikbaar;
- bijgeluiden vanaf het stuur / de stuurkolom kan verholpen worden met wat smering
Motoren
- 4 cilinder motoren zowel in diesel als in benzine uitvoering zijn zeer betrouwbaar; let bij de 318d/320d op de toestand van de turbo, die vroegtijdig de geest kan geven (vermogensverlies, of gebrek aan trekkracht zijn voortekenen);'
- 6 cilinder motoren zijn eveneens zeer betrouwbaar; ratelend geluid bij de zescilinders kan optreden na koude start, deze motoren zijn heel gevoelig wat betreft oliepeil, wanneer te laag dan kan het ratelend geluid bij koude motor meer aanwezig zijn. Zo lang dit weg gaat bij warm worden is er niets aan de hand; anders kan de Valvetronic of het Vanos de oorzaak zijn; meestal loos alarm. Bij de 325d/330d kan eveneens de turbo vroegtijdig de geest geven.
- (Electronische) thermostaten zijn net als bij de E46 een zwak onderdeel
http://www.autoblog.nl/ni(...)-aankoopadvies-58637quote:Aandachtspunten
Natuurlijk kan er ook een hele boel stuk aan een E90. BMW’s hebben een redelijke naam hoog te houden, zijn vrij degelijk maar absoluut niet onfeilbaar. Van kapotte turbo’s tot distributiekettingen en verstopte tankontluchting, er kan een hoop mis gaan. Rij je een duur merk dan zijn reparaties ook duur. Zorg je echter goed voor de BMW dan behoeft die weinig reparaties. Daarom is een volledige en kloppende onderhoudshistorie zo belangrijk. Omdat turbo’s langer heel blijven met regelmatig verse olie. Het is nuttig te weten of de vorige eigenaar ooit problemen heeft gehad met de uitlaatgasrecirculatie (EGR). Wellicht zijn er grote reparaties uitgevoerd in het verleden.
Swirl-kleppen is iets waar BMW-rijders wat zenuwachtig van kunnen worden. Kleppen in het inlaatspruitstuk die de luchtstroom kunnen veranderen. Met name aanwezig, opnieuw, bij diesels. Net zoals de EGR-klep kunnen swirl-kleppen flink vervuilen. Dat kan lang door gaan, zo lang dat de kleppen vast gaan zitten, afbreken en in de motor terecht komen met schade aan zuigers, cilinderkoppen en turbo’s tot gevolg. Het probleem trad bij de E46 3-serie regelmatig op, de E90 is al veel beter, maar helemaal verholpen was het probleem niet. Een specialist kan de swirl-flaps verwijderen, BMW kan ook nieuwe monteren.
Wees scherp op bandenslijtage. Binnenste schouders kunnen het met name bij sportonderstellen op de achteras zwaar hebben. Een band die er van buiten af goed uitziet kan van binnen kaalgesleten zijn. Let ook goed op het functioneren van de koppeling. E90′s gebruiken een ‘vertragingsklep’ in de koppeling. Als deze klep slecht is grijpt de koppeling niet lekker aan of kan deze schokken. Door het ontbreken van de motortemperatuur op het dashboard wordt dikwijls de thermostaat vergeten. Zowel de motor- als egr-thermostaat zijn belangrijke onderdelen voor een soepele loop en lange levensduur.
Tot zover bekende technische mankementen. Verder kan een E90 interieur hard slijten. Kijk of de kleur nog origineel is en gebruik het interieur ook om de getoonde kilometerstand te ‘bevestigen’. Standaard hebben E90′s eigenlijk altijd runflat banden. Deze presteren bij lange na niet zo goed als een fatsoenlijke set sportrubber. Auto’s waar al normale banden met eventueel een plaksetje of thuiskomer bij zitten kunnen interessant zijn.
Hahaquote:Op dinsdag 3 september 2013 08:22 schreef daNpy het volgende:
Juist wel, de andere auto's die je noemt zijn
1) voor ouwe lullen
2) voor goedkope harries
3) voor proleetjes
Die op autoblog had ik idd al gevonden, die andere nog niet thanksquote:Op dinsdag 3 september 2013 09:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
[..]
http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopic.php?f=9&t=552#p4863
En:
[..]
http://www.autoblog.nl/ni(...)-aankoopadvies-58637
Schijnt echt een eitje te zijn, maar kijk even hier: http://bmw.workshop-manuals.com/quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:08 schreef Catch22- het volgende:
Iemand wel eens de kleppendekselpakking van een m50 vervangen? Is dat lastig?
Dat denk ik ook wel jaquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:25 schreef Catch22- het volgende:
Het lastige zal zijn om die oude er af te bikken gok ik, na 18 jaar
nee ga ik om denkenquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel jaMaar doe voorzichtig, want na 18 jaar zal de kop ook wel niet heel makkelijk losgaan.
neequote:Op dinsdag 3 september 2013 19:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Een afgebroken bout moet je niet willen denk ik
Zoek wel even het aandraaimoment op, en de aandraaivolgorde. Het moment staat ook ergens in de TIS, de volgorde weet ik niet waar je die kan vinden.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
neega t met mijn oom doen en die sleutelt vaker aan oude auto's. Is nu bezig met een porsche 924 uit '76
volgens iemand op e34.nl maakt t moment niet uit voor de kleppendekselquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zoek wel even het aandraaimoment op, en de aandraaivolgorde. Het moment staat ook ergens in de TIS, de volgorde weet ik niet waar je die kan vinden.
Nou, dat geloof ik toch niet helemaal. Te strak en je kan je pakking stuk maken, te los en ja, dan had je ook geen pakking kunnen plaatsen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:32 schreef Catch22- het volgende:
[..]
volgens iemand op e34.nl maakt t moment niet uit voor de kleppendeksel
Zit wat inquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:33 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou, dat geloof ik toch niet helemaal. Te strak en je kan je pakking stuk maken, te los en ja, dan had je ook geen pakking kunnen plaatsen.
Ik zou dan zelf neigen naar diesel.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:26 schreef Maxco het volgende:
[..]
Haha![]()
Ja had al zoiets kunnen verwachten in dit topic natuurlijk
[..]
Die op autoblog had ik idd al gevonden, die andere nog niet thanks
Oke dus motorisch vrij weinig structurele mankementen zie ik, alleen wat dingetjes bij de 320d. De 320i is dus de goede keuze hier?![]()
Ben zelf meer weg van dieselblokken overigens, financieel maakt het niet zoveel uit, rijdt ongeveer rond het omslagpunt
Er waren een aantal e9x 320d met turbo problemen. (Begin 2008 modellen uit mijn hoofd) er is geen terugroep actie geweest, dus niet iedereen heeft het revisie model. Kan zijn dat je net in zo'n 320d gereden hebt?quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
Was dat een 320d? Dat kan haast niet, of de turbo of luchtmassameter moet kapot geweest zijn. Die van mij is iets gechipt maar zit daarmee net onder de waarden van de E9x 320d, en als ik het gas echt goed instamp vanaf het begin van de oprit kan ik makkelijk met 150 invoegen. Korte opritten moet je 110-120 ook goed kunnen halen.
Nou .. Ik schrik toch wel van de wegenbelasting met een diesel hoorquote:Op dinsdag 3 september 2013 21:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik zou dan zelf neigen naar diesel.
Je kunt wat luier rijden en als je ineens meer gaat rijden, is er niet echt een probleem. En plezierritjes van een paar honderd km (extra vakantie ofzo) doen net wat minder pijn in de portemonnee
Dat kan bijna niet kloppen dan, want zo traag is ie echt niet. Het is geen strepentrekker overigens hoor, dat ook weer niet.quote:Op woensdag 4 september 2013 08:18 schreef daNpy het volgende:
Hij voelde inderdaad erg traag aan. Veel langzamer als een 325i en die hebben 250Nm koppel waar de diesel echt harder op moet trekken met 340Nm.
Tuurlijk, maar kijk eens hoeveel minder je kwijt bent aan de pomp.quote:Op woensdag 4 september 2013 08:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Nou .. Ik schrik toch wel van de wegenbelasting met een diesel hoor
Ik ook, maar je verbruikscijfers en wat je betaald aan de pomp maakt een hoop goedquote:Op woensdag 4 september 2013 08:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nou .. Ik schrik toch wel van de wegenbelasting met een diesel hoor
Veel te weinig.quote:Op woensdag 4 september 2013 14:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
Tuurlijk, maar kijk eens hoeveel minder je kwijt bent aan de pomp.
quote:
Klopt, hoe groter hoe duurder, ook bij de diesels. Het ligt ook aan je jaarkm's. Rond het omslagpunt is het vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur wat je neemt. Maar als je boven de 25k per jaar zit, ben je een dief van je eigen portemonnee wanneer je benzine blijft rijden, als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:15 schreef daNpy het volgende:
Ik heb destijds een 320D met een 325i vergeleken omdat die qua specs toch wel iets of wat op elkaar leken en per jaar ook ongeveer evenveel gingen kosten (voor mij).
Omslagpunt lag ergens bij 15dkm.
De 320D is dan natuurlijk qua prestaties toch iets minder als de 325i tenzij je echt veel met aanhanger rijdt en die 340Nm nodig hebt. Dus dan betaal ik ook liever wat minder MRB.
Maar ga je ook echt een 325D vergelijken met een 325i ben je veel duurder uit
Diesel gooi je er bij de onbemande pomp op dit moment in voor 1.38 ofzo. Dat scheelt toch een cent op 25-30 tov benzine. Per liter. Op een volle tank van 60 liter dus 15-20 euro. En dan kom je met benzine ook nog eens 1/3 minder ver...quote:Op woensdag 4 september 2013 16:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ok dat vindt ik wel meevallen .. Wat is het 1,54 ? Het enige wat leuk is is gas.. Maja..
Dat is ook weer niet eerlijk. Een diesel rijdt je op koppel, een benzine op vermogen.quote:Op woensdag 4 september 2013 21:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
[..]
Klopt, hoe groter hoe duurder, ook bij de diesels. Het ligt ook aan je jaarkm's. Rond het omslagpunt is het vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur wat je neemt. Maar als je boven de 25k per jaar zit, ben je een dief van je eigen portemonnee wanneer je benzine blijft rijden, als je het mij vraagt.
Maar een 320d vs een 325i is ook niet helemaal eerlijk, de 325i zit over de 200pk. Je moet 'm naast een 320i zetten.
Maar minder kaal dan de 328i, heeft standaard Xenon en grotere wielen dacht ik..quote:Op donderdag 5 september 2013 11:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Van de week een proefrit in de nieuwe 320i, maar vond er niets aan eigenlijk. Design is ook gewoon een kleine 5-serie aan de achterkant. 4-serie is wel mooi, maar kaal al 48k........ en bij die moffen is kaal ook ECHT kaal.
Dat is echt een aanfluiting, CVT, traag als stront voor het aantal PKs dat die heeft.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:41 schreef YoshiBignose het volgende:
De 3-serie is echt saai vind ik, dus die 4k zou ik er nog wel voor over hebben. Maar ja, heb ook in de Lexus IS300h gereden en dat was toch wel heel masterlijk hoor
Ben benieuwd wat er voor een type in gereden heeft als ik naar de stand van de stoel kijkquote:Op donderdag 5 september 2013 12:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
Die nieuwe 3 series vindt ik ook niks nee..
Vindt de e46 nog mooier..
Ik zou zeker voor een 5 serie gaan als ik nu mocht kiezen
http://link.marktplaats.nl/715322812
Sexy
Nee hoor gewoon A merk banden. Tot het canvasquote:
Die buckle in het gordelslot voorspelt ook al niet veel goedsquote:Op donderdag 5 september 2013 13:44 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat er voor een type in gereden heeft als ik naar de stand van de stoel kijk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In die stand kun je toch niet normaal rijden
Tuurlijk welquote:Op donderdag 5 september 2013 14:12 schreef daNpy het volgende:
Mjah, met de stoel in standje neger en je polsje op het stuur ziet het er misschien stoer uit maar je hebt dus geen controle over je auto
Maakt toch niet uit. Dat ding op de foto's lijkt vanwege de stoel en gordel wel van een pauper.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:17 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Tuurlijk welben jij er zo een die op 10 voor 2 rijd
Niet altijd, maar vaak wel ja.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:17 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Tuurlijk welben jij er zo een die op 10 voor 2 rijd
Eens...denk ik. Want de E38 is ook wel een bazenbak. Maar van de E39 wel de facelift dan, en de sedan, want de kont van de touring is wel te veel op leeftijd vind ik. Jammer dat ze in praktijk zo prijzig zijn om te rijden.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:51 schreef Catch22- het volgende:
Ik vind de E39 nog steeds de mooiste BMW. En misschien ook wel de fijnst-rijdende.
De E60 is een model dat mij nou juist niet echt trekt. Ook veel elektronicaproblemen mee, dus niet aantrekkelijk om te kopen. En de diesels zijn schofterig duur in onderhoud.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
Die nieuwe 3 series vindt ik ook niks nee..
Vindt de e46 nog mooier..
Ik zou zeker voor een 5 serie gaan als ik nu mocht kiezen
http://link.marktplaats.nl/715322812
Sexy
quote:Op donderdag 5 september 2013 13:44 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat er voor een type in gereden heeft als ik naar de stand van de stoel kijk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In die stand kun je toch niet normaal rijden
quote:Op donderdag 5 september 2013 14:12 schreef daNpy het volgende:
Mjah, met de stoel in standje neger en je polsje op het stuur ziet het er misschien stoer uit maar je hebt dus geen controle over je auto
Ho, ho! Hier ga ik even inbreken. Het ligt wel echt volledig aan je postuur. Ik heb een E46 waarin de stoel ook zo staat. Niet om stoer achterover te hangen, maar gewoon omdat het anders niet pastquote:Op donderdag 5 september 2013 14:20 schreef Andyy het volgende:
Ik heb een keer de stoel zo ver mogelijk naar achter gezet, om zelf te ervaren met wat die mensen mankeert.
Maar het is wel heel veilig, als je naar links of rechts kijkt zie je gelijk je dode hoek
Ben je 2,50 ofzo?quote:Op donderdag 5 september 2013 22:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
Stoel instellen is voor mij betrekkelijk eenvoudig. Helemaal naar beneden; helemaal naar achteren. En dan nog even kloten met de rugleuning, die dan ook nog eens in een idiote hoek staat. En dan zit ik enigszins comfortabel.
Als de stoel in een hogere stand zou staan en de rugleuning normaal, dan moet m'n hoofd haaks op m'n romp staan
Een dakraam scheelt nog een paar cm hè. Dan zit je elke dag je haren af te vegen aan de hemelbekleding... zit niet fijn, dus dan moet ie nog een tandje schuiner. Ik zit niet als een neger, maar wel ver naar achteren, puur ivm krapte met ofwel dashboard, ofwel dak.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Kan me bijna niet voorstellen, of ben je 2.10m ofzo? Ik ben 1.90 en kon gewoon goed zitten in de E46. Ja, erachter is niet veel plek meer, maar dat is nog geen reden om als een neger te zitten. Veel naar achter, maar wel rechtop.
Mja, bij mij is het altijd dicht genoeg bij de pedalenquote:Op vrijdag 6 september 2013 00:12 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ben je 2,50 ofzo?
Ik heb 'm altijd zo laag mogelijk, dicht genoeg bij de pedalen en m'n polsen moeten bovenop het stuur kunnen uitkomen als ik m'n arm strek.
Bij een dakraam lever je fors aan cm's in ja. Maar oh, wat is het lekker om te hebben! En ik zit nu nog comfortabel, dus ach.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:37 schreef Andyy het volgende:
Ohja, dakraam kan echt belachelijk zijn. In een M135i laatst kwam ik ook met m'n haar tegen het dak aan (1.84), zonder dakraam had het prima gepast.
Dat eigenlijk. Dan maar minder cm's, en als het een eitje was zou ik vandaag nog een dakraam in die auto meubelenquote:Op vrijdag 6 september 2013 09:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Bij een dakraam lever je fors aan cm's in ja. Maar oh, wat is het lekker om te hebben! En ik zit nu nog comfortabel, dus ach.
Ik zou ook niet meer zonder willen, ondanks het compromis met de zitruimte.quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat eigenlijk. Dan maar minder cm's, en als het een eitje was zou ik vandaag nog een dakraam in die auto meubelen
Een volgende auto ga ik er wel speciaal om zoeken. Net als cruise controlquote:Op vrijdag 6 september 2013 12:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik zou ook niet meer zonder willen, ondanks het compromis met de zitruimte.
http://www.gavandkel.co.uk/PDFs/2056EN.PDFquote:Op vrijdag 6 september 2013 12:54 schreef jitzzzze het volgende:
Ik heb alle onderdelen voor de CC (kabelboom en hendel), maar ik kom er niet achter waar ik het moet aansluiten onder het stuur
Heb ik, maar die heeft het over de "fan connector box". Die heb ik gevonden, maar die bestaat uit 20+ lasdopppen waar je dus een draadje bij moet zetten. En daar kom ik dus niet uit; welke lasdop ik moet hebbenquote:Op vrijdag 6 september 2013 12:55 schreef Catch22- het volgende:
[..]
http://www.gavandkel.co.uk/PDFs/2056EN.PDF
?
Heerlijk, op de kiepstand voor een constante frisse wind zonder te veel herrie. En helemaal open voor het zonnetje op je bolquote:Op vrijdag 6 september 2013 12:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wat is er zo geweldig aan dan ?
Gebruik da ding nooit
En dan lekker voor t stoplicht feunen met Opgezwolle. Bitches be hatin'quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Heerlijk, op de kiepstand voor een constante frisse wind zonder te veel herrie. En helemaal open voor het zonnetje op je bol
Staat zomers altijd open op de parking.quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wat is er zo geweldig aan dan ?
Gebruik da ding nooit
Kiepstand bij mij ook bijna het hele jaar inderdaad, heerlijk!quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Staat zomers altijd open op de parking.
En onder de 120
Yeah. Of The Opposites - Me Nikesquote:Op vrijdag 6 september 2013 13:30 schreef Catch22- het volgende:
[..]
En dan lekker voor t stoplicht feunen met Opgezwolle. Bitches be hatin'
En ik vang eerlijk gezegd liever 1k extra dan een mattie te klappenquote:Op vrijdag 6 september 2013 16:52 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nou.. Ik wordt nie zo graag in mn gezicht geslagen.. Haha.. Dat is een beetje t punt
leuke ervan is dat je straks een afrit neemt met exact dezelfde snelheid als de panda, aygo of amerikaanse pickuptruck voor je en jij met de bmw eruit vliegtquote:Op donderdag 19 september 2013 20:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wat een kut banden trouwens met die regen..
Zet hem anders ook op 2ehands.be, kapaza.be en e30.bequote:Op donderdag 19 september 2013 21:42 schreef YoshiBignose het volgende:
NANKANG.. vandaag toevallig ook weer ff in de E23. Man... is gewoon te kut hoe weinig je er voor krijgt ik kan hem beter schorsen en als ik tijd/geld weet ik veel wat heb hem repareren want het zijn kleine dingetjes en dan is ie gewoon weer goed. Blijft gewoon leuk om in te rijden en iedereen geeft altijd complimenten... maar niemand wilt kopen
Nee zo erg is het ook weer niet...quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:33 schreef rival het volgende:
[..]
leuke ervan is dat je straks een afrit neemt met exact dezelfde snelheid als de panda, aygo of amerikaanse pickuptruck voor je en jij met de bmw eruit vliegt
Dan is het dus niet veilig. Wat een kutzooi, dat je daar mee rijdt zegquote:Op vrijdag 20 september 2013 10:34 schreef mitchelll0181 het volgende:
Aqua planing valt me heel erg mee.. tot 120 met zware regen was geen probleem.. je moet alleen niet uitwijken dan denk ik.. dus weer snel netjes 90 gaan rijden
Goed lezen he,quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dan is het dus niet veilig. Wat een kutzooi, dat je daar mee rijdt zeg
Begrijp ik ook nietquote:Op vrijdag 20 september 2013 16:52 schreef daNpy het volgende:
Je moet op goeiekope troep nooit willen rijden.
Ik zie ze toch regelmatig, net als auto's die midden augustus nog op winterbanden staan.quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:56 schreef Catch22- het volgende:
Ik vind t altijd mooi als je sjaakies ziet die voor een klein fortuin aan bodykit en uitlaat kopen en dan op cheapo banden rijden
quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik zie ze toch regelmatig, net als auto's die midden augustus nog op winterbanden staan.
Daar doe ik het niet voorquote:Op vrijdag 20 september 2013 01:12 schreef Andyy het volgende:
Verander de klap in een bitchslap, misschien doet hij het dan.
Doe het dan andersomquote:Op vrijdag 20 september 2013 17:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja en? Ken genoeg mensen die zo weinig rijden dat ze liever hele jaar winterbanden doentja, als jij altijd gewoon langzaam rijdt maakt het daarvoor niet veel uit. Slijt allemaal wel sneller natuurlijk.
[..]
Jep. Wel 19" willen rijden, maar geen geld hebben voor rubber. Je moet voor de grap eens het merk banden van gecrashte auto's kijken, de helft van de tijd is het prutzooi.quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:56 schreef Catch22- het volgende:
Ik vind t altijd mooi als je sjaakies ziet die voor een klein fortuin aan bodykit en uitlaat kopen en dan op cheapo banden rijden
dikke lul, je remweg is veel langer met winterbanden bij hogere tempereturequote:Op vrijdag 20 september 2013 17:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja en? Ken genoeg mensen die zo weinig rijden dat ze liever hele jaar winterbanden doentja, als jij altijd gewoon langzaam rijdt maakt het daarvoor niet veel uit. Slijt allemaal wel sneller natuurlijk.
[..]
Daar doe ik het niet voor
quote:Op zaterdag 21 september 2013 01:01 schreef mitchelll0181 het volgende:
Altijd kut, op rubber moeten vertrouwen
klopt. En een heel stuk duurder. Hoewel de e39 nu betaalbaar wordtquote:Op zaterdag 21 september 2013 20:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het blijven mooi, statige bakken. Al zijn de E38 en E39 wel meer baas
De E39 is goed te doen tegenwoordig qua aanschaf, maar vind maar eens een net en goed exemplaar dat niet tegen de drie ton staat of uitgeleefd is. En de running costs hè, niet meer grappig. Ook blijf ik erbij dat de touring gedateerd oogt en de volgende auto wordt per se een touring, dus is het voor mij geen optie meer. Ik had een paar jaar terug eigenlijk gewoon een 530d moeten kopenquote:Op zaterdag 21 september 2013 22:07 schreef Catch22- het volgende:
[..]
klopt. En een heel stuk duurder. Hoewel de e39 nu betaalbaar wordt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |