abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 25 augustus 2013 @ 10:37:16 #51
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_130436563
quote:
Oh ja, dat topic :) Daar zitten heel wat uurtjes met de lakstift in. Laagje voor laagje de kras opvullen, dan wetsanden en vervolgens polijsten. Dat gaat je heel wat weken en uurtjes kosten :)
pi_130436599
Klopt ;( dat doet de koper maar dan. Krijg er toch al geen drol meer voor denk ik.
Facts don't care about your feelings
  Moderator zondag 25 augustus 2013 @ 10:39:00 #53
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 25 augustus 2013 @ 12:36:15 #54
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_130438981
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 08:31 schreef Mike4Ever het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij ook weleens uit je garage komt? Zoiets hoeft natuurlijk niet altijd op je oprit te gebeuren.
Bij een supermarkt oid is de kans veel groter.
Ziet er uit als veroorzaakt door idioot op fiets, of idioot met fietssleutels. Daar heb je veel minder last van met een garage.

Met mijn klassiekertje kom ik niet bij supermarkten, tenzij zeer ruime parking en dan zet ik 'm zo ver mogelijk bij huisvrouwen en kinderen vandaan.

Maar 100% kan je het niet voorkomen.
Teveel domme, en vaak kwaadwillende, idioten op deze wereld.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 25 augustus 2013 @ 12:42:02 #55
408653 Mike4Ever
De enige echte Mike
pi_130439144
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:36 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ziet er uit als veroorzaakt door idioot op fiets, of idioot met fietssleutels. Daar heb je veel minder last van met een garage.
Zet mijn auto echt nooit in de garage maar ik gebruik hem ook dagelijks. Op de oprit zetten voldoet ook prima, daar komen normaalgesproken geen fietsers langs. Aan de straat zetten is natuurlijk een ander verhaal.
Hallo!
  zondag 25 augustus 2013 @ 12:44:30 #56
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_130439217
Dat is echt zwaar waardeloos.

Ik had bijna een keer een oudere dame in elkaar gestompt. Mijn broer parkeerde zijn auto netjes tussen de lijnen en we stappen uit. We stonden nog bij de auto toen er een vrouw in een Mercedes aan kwam rijden. Ze gooit haar portier zo tegen zijn auto aan. "Klein beetje uitkijken he?" En het enige wat ze zei: "Had je maar een fatsoenlijke auto moeten kopen, dan heb je dat niet" (Ging om een Alfa GTV 3.2)

Geen schade maar toch, dan hoop je echt dat iemand ter plekke neervalt. Gewoon normaal omgaan met andermans spullen ook al staat het je niet aan.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_130441858
quote:
2s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:44 schreef Fopje het volgende:
Ik had bijna een keer een oudere dame in elkaar gestompt. Mijn broer parkeerde zijn auto netjes tussen de lijnen en we stappen uit. We stonden nog bij de auto toen er een vrouw in een Mercedes aan kwam rijden. Ze gooit haar portier zo tegen zijn auto aan. "Klein beetje uitkijken he?" En het enige wat ze zei: "Had je maar een fatsoenlijke auto moeten kopen, dan heb je dat niet" (Ging om een Alfa GTV 3.2)
Ik ben echt benieuwd hoe ik reageer op zo'n moment met een autodeur tegen je eigen auto ofzo, en al helemaal als mensen zo reageren. Kan me zomaar voorstellen dat ik die van mij voluit open sodemieter met deuk en forse lakschade tot gevolg, en daarna wegrij. Pure frustratie.

Maar goed, ben wat krassen betreft ook blij met m'n parkeergarage. En verder inderdaad proberen slim te parkeren en dan maar wat meters extra te lopen. Al doe je tegen zo'n 'sleutelaar' helemaal niets.
Schip ahoy!
  Moderator zondag 25 augustus 2013 @ 14:03:39 #58
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_130459818
Die neiging is er zeker wel ja. Helaas zie je het 99% van de tijd niet gebeuren. Dus dan maar 100m verderop parkeren als laatste in de rij en strak tegen de stoep. Kan 't in elk geval maar aan één kant...
Schip ahoy!
  Moderator zondag 25 augustus 2013 @ 22:05:18 #60
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_130459967
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die neiging is er zeker wel ja. Helaas zie je het 99% van de tijd niet gebeuren. Dus dan maar 100m verderop parkeren als laatste in de rij en strak tegen de stoep. Kan 't in elk geval maar aan één kant...
Dat doe ik dus ook. Dan maar verder lopen, jammer dat het zo moet.
pi_130470765
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die neiging is er zeker wel ja. Helaas zie je het 99% van de tijd niet gebeuren. Dus dan maar 100m verderop parkeren als laatste in de rij en strak tegen de stoep. Kan 't in elk geval maar aan één kant...
Ja.... tot er iemand met zijn winkelkarretje of kinderwagen over de stoep rijd en langs je auto afgaat :(
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_130471385
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:05 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Ja.... tot er iemand met zijn winkelkarretje of kinderwagen over de stoep rijd en langs je auto afgaat :(
Daarom in zulke gevallen helemaal aan het einde van de parkeerplaats staan, dan is de kans een stuk kleiner. Al voorkom je het natuurlijk nooit helemaal.
Schip ahoy!
pi_130483891
Ik sta altijd in de lengte van de stoep achter elkaar voor mijn huis. Pas een deukje van een kinder fietsje, die fietsen altijd met een noodgang over de stoep. Gelukkig heb ik mijn auto niet nieuw gekocht :(
  maandag 26 augustus 2013 @ 18:05:15 #64
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_130483945
Ja want nu is het minder erg omdat hij niet nieuw is :?

Rare logica
  maandag 26 augustus 2013 @ 18:39:46 #65
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_130484810
Staat weer bij de garage *O*

Stofhoezen vervangen van de homokineet voor.

Brandstof sensor vervangen.

Olielekkage opsporen ( allemaal oliespetters aan de linkerkant van mijn motorkap :') de kleppendeksel pakking is recent vervangen dus misschien ligt het daar aan. Hij had het ook over 1 of ander filter die misschien verstopt zit waardoor de druk te groot wordt en olie gaat spugen.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_130484862
Carterventilatie?

Maar juichen omdat ie bij de garage staat? Wel omdat ie gerepareerd wordt misschien, maar ik ga altijd huilen van die rekeningen...
Schip ahoy!
  maandag 26 augustus 2013 @ 18:42:30 #67
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_130484881
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Carterventilatie?

Maar juichen omdat ie bij de garage staat? Wel omdat ie gerepareerd wordt misschien, maar ik ga altijd huilen van die rekeningen...
Ja dat ja, carterventilatie :D

Ik kan er beter om juichen, anders barst ik in janken uit :'(
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  maandag 26 augustus 2013 @ 18:59:52 #68
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_130485398
Hoeveel had ie ook alweer gelopen?
Ik heb de carterventilatie ook al twee keer laten doen de laatste 180K kms.

Veel korte stukkies; onder de 30 km wordt je blok niet warm genoeg in de winter, is mede oorzaak.
In de winter doe ik een stuk van dat bubbeltje plastic isolatiespul voor het onderste deel van de radiator. Thv. de bumper zeg maar. Blaast er wat minder vrieslucht langs het blok. Qua motortemperatuur zal het wel niet zoveel schelen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_130485563
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:05 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja want nu is het minder erg omdat hij niet nieuw is :?

Rare logica
nee ben ik met je eens. blijft kut natuurlijk, helaas doe je er niet zoveel aan
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:05 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja want nu is het minder erg omdat hij niet nieuw is :?

Rare logica
nee ben ik met je eens, alleen doe je er niet zo veel aan
  maandag 26 augustus 2013 @ 19:08:10 #70
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_130485640
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:59 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel had ie ook alweer gelopen?
Ik heb de carterventilatie ook al twee keer laten doen de laatste 180K kms.

Veel korte stukkies; onder de 30 km wordt je blok niet warm genoeg in de winter, is mede oorzaak.
In de winter doe ik een stuk van dat bubbeltje plastic isolatiespul voor het onderste deel van de radiator. Thv. de bumper zeg maar. Blaast er wat minder vrieslucht langs het blok. Qua motortemperatuur zal het wel niet zoveel schelen
Bijna 170.000. Hoe kwam jij er achter? :)
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  maandag 26 augustus 2013 @ 19:15:51 #71
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_130485881
Rook in de achteruitkijkspiegel bij abrupt gas loslaten.
bv. beetje overhaast uitvoegen.
En olieverbruik verhoogd.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 26 augustus 2013 @ 19:29:21 #72
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_130486330
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:15 schreef Hyperdude het volgende:
Rook in de achteruitkijkspiegel bij abrupt gas loslaten.
bv. beetje overhaast uitvoegen.
En olieverbruik verhoogd.
Grote kans dat dit het is dan.. :) Zag soms ook rookwolkjes, en een halve liter olie bijgevuld. :7
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_130494645
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:59 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel had ie ook alweer gelopen?
Ik heb de carterventilatie ook al twee keer laten doen de laatste 180K kms.

Veel korte stukkies; onder de 30 km wordt je blok niet warm genoeg in de winter, is mede oorzaak.
In de winter doe ik een stuk van dat bubbeltje plastic isolatiespul voor het onderste deel van de radiator. Thv. de bumper zeg maar. Blaast er wat minder vrieslucht langs het blok. Qua motortemperatuur zal het wel niet zoveel schelen
Ik zit nu ruim over 200k en volgens mij is ie nog nooit vervangen :D. De afgelopen drie jaar in elk geval niet. Ik bestel 'm dus binnenkort wel voor de zekerheid, vooral omdat je bij diesels het risico loopt van 'op hol slaan'; dat voorkom ik toch liever.

In de winter maak ik meestal met tiewraps een kartonnetje vast in één van de nieren, scheelt ook nogal wat koude luchttoevoer.
Schip ahoy!
  Moderator dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:37:21 #74
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_130506303
Ik ben al weken op zoek naar een setje winterbanden, en ondanks dat Marktplaats er vol mee staat is het moeilijk om een goede set te vinden voor een acceptabele prijs.

De meeste set's op marktplaats hebben 5mm of minder, of zijn van een goedkopie merk, of ze willen de hoofdprijs. Ook komen er vaak weer velgen bij, terwijl ik al twee sets heb.

Het prijsverschil met nieuwe is soms maar een paar tientjes, terwijl ze echt wel opgereden zijn. 5 of 4mm of minder nog profiel staat er in overvloed op, terwijl die zo goed als versleten zijn. En toch proberen lui daar nog 150 of meer euro's voor de te vangen.

Ik ga toch maar eens kijken naar nieuwe, van een A-merk als Michelin, Conti, Bridgestone of Pirelli's. Andere merken heb ik slechte ervaringen mee; Minerva, Vredestijn vind ik bagger rijden en die goedkope Chinese rommel hoef ik al helemaal niet.

Wel heb ik twee sets velgen; style 6 en style 32. Op de style 6 zitten de zomerbanden; en op de 32 wilde ik de winterbanden doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door jitzzzze op 27-08-2013 11:09:46 ]
pi_130506790
Ik zit min of meer met hetzelfde probleem, maar dan met velg... Ik heb de winterbanden van de e92 op velgen, maar die velgen passen niet onder de Z4 (en 1 ervan is krom, dus die wil ik er zoiezo niet meer onder...).

Zoek je naar 2e hand velgen voor de Z4 met winterbanden krijg je alleen reacties met het profiel is nog 4mm ( en als er dan 1 stuurt dat ze bijna nieuw zijn en nog zeker 6 mm hebben, kom je langs om ze op te halen hebben de 2 voorste 5 mm en de achterste 3mm zucht! )
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')