Weet ik nog niet. Maar wilde het eigenlijk aan winterbanden uitgevenquote:
Is ook zo, dus ik ga er vanuit morgen weer te kunnen rijden.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dan zal het wel meevallen ja. Dat ding is echt niet meteen weggefikt hoor .
Hopelijk valt de rekening ook nog mee, want winterbanden zijn toch ook wel erg prettig.
Als het de originele is; 325.000. Pomp is gebruikt in de M41 en M51 modellen, maar BMW kennende kan het niet heel veel verschillen van de M50.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:40 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel kms. had die pomp?
En is het hetzelfde plastic ding als in de M50 en kornuiten?
Hopelijk geen gevolgschade
Jup. En de originele intercooler. Heb er tot nu toe alleen nog maar originele onderdelen af gehaald. En vervangen natuurlijkquote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:53 schreef Hyperdude het volgende:
Die plastic pompen ken je bij de E36 wel bij 100K vervangen.
Heb je de originele radiator nog?
Ja, het lijkt mee te vallen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:29 schreef Fopje het volgende:
Gelukkig dat het je waterpomp was
Wel even schrikken als je zo langs de weg in eens staat
Ja, ik heb een diesel ECU schakelde alles uit, stationair draaien zodat je nog kan sturen en remmen om veilig te kunnen stoppen. Maar echt heel erg lang de tijd heb je nietquote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:35 schreef mitchelll0181 het volgende:
Jij ?
Ja dat heb je met een diesel haha electrische gasklep.
Olieverbruik is idd. hoger.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:29 schreef Fopje het volgende:
...
Bij een kapotte carterventilatie verbruik je ook meer olie of niet? En moet al je olie eruit als de carterventilatie vervangen moet worden?
Carterventilatie is niet vervangen, mocht het olieverbruik nog zo erg zijn zal ik die wel laten vervangen denk ik...quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Olieverbruik is idd. hoger.
Olie hoeft er niet uit.
Wel twee uurtjes sleutelen ofzo.
Ik had 1 liter olie op nog geen 1000 kmquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:34 schreef Hyperdude het volgende:
Beter dan 1 op 5000 zou ik mij niet niet te druk over maken. Rookwolken/wolkjes kan je beter wel (laten) oplossen.
Ik hoop dat ook nog lang te kunnen, al is er bij mij wel echt al e.e.a. af gehaald en vervangen. Zolang de brandstofpomp het maar blijft doen...quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:55 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jup. En de originele intercooler. Heb er tot nu toe alleen nog maar originele onderdelen af gehaald. En vervangen natuurlijk
BMW / FWDquote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:29 schreef Fopje het volgende:
Brandstof meter doet het weer, stofhoezen aandrijfas aan de voorzijde zijn links en rechts vervangen ( waren helemaal doorgescheurd).
Die heb ik ook al vervangenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik hoop dat ook nog lang te kunnen, al is er bij mij wel echt al e.e.a. af gehaald en vervangen. Zolang de brandstofpomp het maar blijft doen...
Hij heeft een iX uitvoeringquote:
Ah natuurlijkquote:
Dat zou ik wel willen ja, dat ding doorraggen naar de 6 ton.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dus jij moet eigenlijk gewoon nog drie ton doorrijden
Toch fijn dat zo'n ding erin zit danquote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:56 schreef jitzzzze het volgende:
Auto staat hier weer voor de deur. De ECU heeft mijn koppakking gered
Jup, en op tijd ingrijpt. Geen computer om de rijeigenschappen te verbeteren, maar wel om zichzelf te beschermen. Ik hou daar wel vanquote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Toch fijn dat zo'n ding erin zit dan
Kom je goed mee weg danquote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:56 schreef jitzzzze het volgende:
Auto staat hier weer voor de deur. De ECU heeft mijn koppakking gered
Als er erg veel gas langs de zuigers naar het carter lekt zou het kunnen dat kunnen dat een goed functionerende carterventilatie tekort schiet. Of bedoel je wat anders met die "zuigerstangen"?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:46 schreef Fopje het volgende:
[..]
Kom je goed mee weg dan
Kan een te hoge carterdruk trouwens ook met je zuigerstangen te maken hebben?
Precies, dat is tot nu toe alles wat ik vervangen heb. Allemaal slijtageonderdelen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ach ja, wel fijn dat 't puur slijtage is en niet mogelijk een andere oorzaak.
sssstquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dat is relatief, koppakking is ook een slijtage deel
Daar zit ik ook niet op te wachten Dat moet ook echt een baggerklus zijn om te doenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:33 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ahh joh zo gedaan man..
Liever dat als koppeling
Je had ook even uitleg kunnen vragenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:15 schreef mitchelll0181 het volgende:
Uhhh je gaat je hardyschijf doen en je neemt je koppeling mee ..
Dat scheelt je 6 boutjes vergeleken met normaal .. Hahaha
Zuigervering bedoelde ikquote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:20 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als er erg veel gas langs de zuigers naar het carter lekt zou het kunnen dat kunnen dat een goed functionerende carterventilatie tekort schiet. Of bedoel je wat anders met die "zuigerstangen"?
Maar dat is niet erg waarschijnlijk. Waarschijnlijker is dat je carterventilatie dicht zit/niet genoeg capaciteit meer heeft.
Heumeuwquote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:41 schreef daNpy het volgende:
Vandaag weer onder een auto lopen kloten, echt een gedoe dat op de grond werken.
Gewoon op de brug scheelt je een heleboel ellende en tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |