volgens iemand op e34.nl maakt t moment niet uit voor de kleppendekselquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zoek wel even het aandraaimoment op, en de aandraaivolgorde. Het moment staat ook ergens in de TIS, de volgorde weet ik niet waar je die kan vinden.
Nou, dat geloof ik toch niet helemaal. Te strak en je kan je pakking stuk maken, te los en ja, dan had je ook geen pakking kunnen plaatsen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:32 schreef Catch22- het volgende:
[..]
volgens iemand op e34.nl maakt t moment niet uit voor de kleppendeksel
Zit wat in zal even goed zoekenquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:33 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou, dat geloof ik toch niet helemaal. Te strak en je kan je pakking stuk maken, te los en ja, dan had je ook geen pakking kunnen plaatsen.
Ik zou dan zelf neigen naar diesel.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:26 schreef Maxco het volgende:
[..]
Haha
Ja had al zoiets kunnen verwachten in dit topic natuurlijk
[..]
Die op autoblog had ik idd al gevonden, die andere nog niet thanks
Oke dus motorisch vrij weinig structurele mankementen zie ik, alleen wat dingetjes bij de 320d. De 320i is dus de goede keuze hier?
Ben zelf meer weg van dieselblokken overigens, financieel maakt het niet zoveel uit, rijdt ongeveer rond het omslagpunt
Er waren een aantal e9x 320d met turbo problemen. (Begin 2008 modellen uit mijn hoofd) er is geen terugroep actie geweest, dus niet iedereen heeft het revisie model. Kan zijn dat je net in zo'n 320d gereden hebt?quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
Was dat een 320d? Dat kan haast niet, of de turbo of luchtmassameter moet kapot geweest zijn. Die van mij is iets gechipt maar zit daarmee net onder de waarden van de E9x 320d, en als ik het gas echt goed instamp vanaf het begin van de oprit kan ik makkelijk met 150 invoegen. Korte opritten moet je 110-120 ook goed kunnen halen.
Nou .. Ik schrik toch wel van de wegenbelasting met een diesel hoorquote:Op dinsdag 3 september 2013 21:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik zou dan zelf neigen naar diesel.
Je kunt wat luier rijden en als je ineens meer gaat rijden, is er niet echt een probleem. En plezierritjes van een paar honderd km (extra vakantie ofzo) doen net wat minder pijn in de portemonnee
Dat kan bijna niet kloppen dan, want zo traag is ie echt niet. Het is geen strepentrekker overigens hoor, dat ook weer niet.quote:Op woensdag 4 september 2013 08:18 schreef daNpy het volgende:
Hij voelde inderdaad erg traag aan. Veel langzamer als een 325i en die hebben 250Nm koppel waar de diesel echt harder op moet trekken met 340Nm.
Tuurlijk, maar kijk eens hoeveel minder je kwijt bent aan de pomp.quote:Op woensdag 4 september 2013 08:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Nou .. Ik schrik toch wel van de wegenbelasting met een diesel hoor
Ik ook, maar je verbruikscijfers en wat je betaald aan de pomp maakt een hoop goedquote:Op woensdag 4 september 2013 08:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nou .. Ik schrik toch wel van de wegenbelasting met een diesel hoor
Veel te weinig.quote:Op woensdag 4 september 2013 14:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
Tuurlijk, maar kijk eens hoeveel minder je kwijt bent aan de pomp.
quote:
Klopt, hoe groter hoe duurder, ook bij de diesels. Het ligt ook aan je jaarkm's. Rond het omslagpunt is het vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur wat je neemt. Maar als je boven de 25k per jaar zit, ben je een dief van je eigen portemonnee wanneer je benzine blijft rijden, als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:15 schreef daNpy het volgende:
Ik heb destijds een 320D met een 325i vergeleken omdat die qua specs toch wel iets of wat op elkaar leken en per jaar ook ongeveer evenveel gingen kosten (voor mij).
Omslagpunt lag ergens bij 15dkm.
De 320D is dan natuurlijk qua prestaties toch iets minder als de 325i tenzij je echt veel met aanhanger rijdt en die 340Nm nodig hebt. Dus dan betaal ik ook liever wat minder MRB.
Maar ga je ook echt een 325D vergelijken met een 325i ben je veel duurder uit
Diesel gooi je er bij de onbemande pomp op dit moment in voor 1.38 ofzo. Dat scheelt toch een cent op 25-30 tov benzine. Per liter. Op een volle tank van 60 liter dus 15-20 euro. En dan kom je met benzine ook nog eens 1/3 minder ver...quote:Op woensdag 4 september 2013 16:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ok dat vindt ik wel meevallen .. Wat is het 1,54 ? Het enige wat leuk is is gas.. Maja..
Dat is ook weer niet eerlijk. Een diesel rijdt je op koppel, een benzine op vermogen.quote:Op woensdag 4 september 2013 21:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
[..]
Klopt, hoe groter hoe duurder, ook bij de diesels. Het ligt ook aan je jaarkm's. Rond het omslagpunt is het vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur wat je neemt. Maar als je boven de 25k per jaar zit, ben je een dief van je eigen portemonnee wanneer je benzine blijft rijden, als je het mij vraagt.
Maar een 320d vs een 325i is ook niet helemaal eerlijk, de 325i zit over de 200pk. Je moet 'm naast een 320i zetten.
Maar minder kaal dan de 328i, heeft standaard Xenon en grotere wielen dacht ik..quote:Op donderdag 5 september 2013 11:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Van de week een proefrit in de nieuwe 320i, maar vond er niets aan eigenlijk. Design is ook gewoon een kleine 5-serie aan de achterkant. 4-serie is wel mooi, maar kaal al 48k........ en bij die moffen is kaal ook ECHT kaal.
Dat is echt een aanfluiting, CVT, traag als stront voor het aantal PKs dat die heeft.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:41 schreef YoshiBignose het volgende:
De 3-serie is echt saai vind ik, dus die 4k zou ik er nog wel voor over hebben. Maar ja, heb ook in de Lexus IS300h gereden en dat was toch wel heel masterlijk hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |