abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 augustus 2013 @ 18:16:00 #226
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_130450809
quote:
Syrische rebellen Al-Nusra zweren wraak op geloofsgenoten Assad

Extremisten die tegen de Syrische regering van president Bashar al-Assad vechten, hebben zondag de religieuze minderheid van alawieten bedreigd. De leider van de strijdgroep Jabhat al-Nusra (Steunfront), Abu Mohammad al-Golani, heeft in een filmpje op internet laten weten dat zijn Nusra-front gemeenschappen van alawieten met raketten gaat beschieten als wraak op de gifgasaanval van afgelopen woensdag bij Damascus. 'Voor elke granaat met chemicaliën zal een alawietendorp bloeden' aldus al-Golani.

Het geloof van de alawieten heeft wortels in de sjiitische islam. Ongeveer 10 procent van de Syriërs is alawiet, inclusief de regerende clan van de Assads. Soennieten vormen naar schatting 77 procent van de bevolking van 23 miljoen mensen (aan het begin van de oorlog eind 2011). Van de Syriërs is naar schatting 10 procent christen.

De belangrijkste strijders tegen president Assad zijn soennieten, inclusief de extremisten van het Nusra-front. De soennitische rebellen worden vooral bewapend door Arabische Golfstaten. Zondag meldden rebellen dat ze de grootste wapenleverantie tot dusverre dit weekeinde hebben overgebracht van de Turkse grensprovincie Hatay naar Syrië. Het gaat om 400 ton wapentuig die mogelijk is gestuurd in een reactie op de vermeende gifgasaanval van woensdag.

Toen heeft zich naar het zich laat aanzien gifgas verspreid in drie buitenwijken van Damascus die in handen zijn van rebellen. Daarbij zouden mogelijk 1400 doden zijn gevallen. De rebellen spreken van een aanval met chemische wapens door het regeringsleger. Het Syrische regime suggereert dat de rebellen zelf met gif hebben geknoeid, mogelijk om buitenlands ingrijpen uit te lokken.

De Amerikaanse president Barack Obama en de Britse premier David Cameron hebben zaterdag in een telefoongesprek over ingrijpen gesproken. Concrete besluiten zijn niet genomen. Beiden verdenken het regime ervan verantwoordelijk te zijn voor de gifaanval. De Franse president François Hollande zei zondag dat hij dat ook denkt en bestraffing van de daders wil.

Bron: Volkskrant
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_130450929
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:10 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ja ja, ze werden ondervraagd of ze op de juiste manier konden bidden. Dit konden ze blijkbaar niet dus motten ze deaud volgens onze lieve vrijheidsstrijders.
Spreek je Arabisch?
  zondag 25 augustus 2013 @ 18:20:12 #228
365082 IPA35
Patriarch
pi_130450954
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:19 schreef Spanjaard5 het volgende:

[..]

Spreek je Arabisch?
Ik niet, maar dit filmpje is al wat ouder.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130451927
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:10 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ja ja, ze werden ondervraagd of ze op de juiste manier konden bidden. Dit konden ze blijkbaar niet dus motten ze deaud volgens onze lieve vrijheidsstrijders.
Dit is de Internationale snelweg van Irak naar Syrië/Jordanië. De 3 vrachtwagens waren op weg of kwamen terug van Syrië. De gewapende mannen zijn van Al-Qaeda.

Als eerste vroegen ze naar hun ID kaarten. Daar kun je van aflezen dat het Syriërs zijn. Vervolgens begon de ondervraging. "Zijn jullie Soennieten of Sjiieten?"
Eerst hielden ze vol dat ze soennitisch waren. Maar toen ze vroegen naar de manier waar op ze bidden, toen werd duidelijk dat het eigenlijk sjiieten zijn. En in hun ogen is dat een misdaad waar de doodstraf op staat.
  zondag 25 augustus 2013 @ 20:59:33 #230
132191 -jos-
Money=Power
pi_130456637
Syrian rebels claim receipt of major weapons shipment

Militia leaders say hundreds of tonnes of ammunition and some light weapons allowed across Turkish border in past three days

http://www.theguardian.co(...)-shipment?CMP=twt_fd
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  zondag 25 augustus 2013 @ 21:13:12 #231
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_130457263
Heeft iemand nog naar de NOS gekeken vanavond? Wat een laf stukje gevoels TV om de zoveelste aankomende westerse massamoord gebaseerd op leugens goed te praten. Een meneer die bombardementen wil laten uitvoeren maar ondertussen lief aan het spelen is met zijn dochtertje(!!!) om het idee op te wekken dat de opstandelingen heus geen enge booslims zijn die ons net zo lief de keel zouden doorsnijden als die van Assad. En natuurlijk weer de kenmerkende ontbrekende kritische noot bij alles wat gezegd wordt.

http://nos.nl/uitzendinge(...)stus-2013-2000u.html
pi_130457389
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:13 schreef Brum_brum het volgende:
Heeft iemand nog naar de NOS gekeken vanavond? Wat een laf stukje gevoels TV om de zoveelste aankomende westerse massamoord gebaseerd op leugens goed te praten. Een meneer die bombardementen wil laten uitvoeren maar ondertussen lief aan het spelen is met zijn dochtertje(!!!) om het idee op te wekken dat de opstandelingen heus geen enge booslims zijn die ons net zo lief de keel zouden doorsnijden als die van Assad. En natuurlijk weer de kenmerkende ontbrekende kritische noot bij alles wat gezegd wordt.

http://nos.nl/uitzendinge(...)stus-2013-2000u.html
Niet gezien, maar het is iig weer walchelijk wat er allemaal gebeurt in de media aangaande dit conflict.

Onze staatstelevisie draait weer op volle toeren.
  zondag 25 augustus 2013 @ 21:28:18 #233
pi_130458105
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Nee.

Art 2 lid 4:

…In hun internationale betrekkingen onthouden alle leden zich van bedreiging met of het gebruik van geweld tegen de territoriale integriteit of de politieke onafhankelijkheid van een staat…’

De uitzonderingen, zijn slechts Art 51 (zelfverdediging) de andere uitzonderingen alleen door een beslissing van de veiligheidsraad. Aangezien die er niet is is er geen valide reden in te grijpen.
quote:
quote:
Kosovo-style humanitarian intervention could justify Nato military action against Assad regime after alleged chemical attacks
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_130458438
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:15 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Niet gezien, maar het is iig weer walchelijk wat er allemaal gebeurt in de media aangaande dit conflict.

Onze staatstelevisie draait weer op volle toeren.
Gelukkig verschijnen er af en toe ook nog artikelen met een meer genuanceerde blik:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)che-aanval-zit.dhtml
  zondag 25 augustus 2013 @ 21:54:07 #235
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_130459408
quote:
7s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik had het Kosovo scenario al genoemd. Die goedkeuring achteraf zal er nu echt niet komen zekier niet als men weer gaat voor een regime change operatie en men alleen het regime gaat bestoken.

uit hetzelfde artikel:

quote:
There is, however, no prospect of a UN mandate for international military action over Syria with the Kremlin, enraged at what it saw as abuse of a UN mandate to topple Muammar Gaddafi in Libya, certain to keep wielding its veto.
Dus die achteraf goedkeuring kan men vergeten en dus ook het Kosovo scenario. De Russen zullen wel gek zijn nadat ze zo zijn gebackstabbed bij de operaties in Libië.

[ Bericht 12% gewijzigd door Gabrunal_2013 op 25-08-2013 21:59:14 ]
  zondag 25 augustus 2013 @ 21:58:55 #236
pi_130459646
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:54 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Ik had het Kosovo scenario al genoemd. Die goedkeuring achteraf zal er nu echt niet komen zekier niet als men weer gaat voor een regime change operatie en men alleen het regime gaat bestoken.

uit hetzelfde artikel:

[..]

Dus die achteraf goedkeuring kan men vergeten en dus ook het Kosovo scenario. De Russen zullen wel gek zijn nadat ze bedrogen zijn in Libië.
Ze zijn niet bedrogen. Het mandaad was helder: Alles is geoorloofd om de bevolking te beschermen behave een bezettingsmacht.
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:01:35 #237
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_130459772
quote:
7s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze zijn niet bedrogen. Het mandaad was helder: Alles is geoorloofd om de bevolking te beschermen behave een bezettingsmacht.
Het mandaat was niet bedoeld om regime change te bewerkstelligen. In Libie werd alleen het regime van Khadaffi bestookt terwijl de rebellen, die nog veel geweldadiger waren werden geholpen met wapens. Er werd kant gekozen en dat mocht absoluut niet.

Het gaat er verder niet om wat ik vind, maar wat de Russen vinden en reken maar dat die er hetzelfde over denken.
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:09:19 #238
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_130460206
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:34 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Gelukkig verschijnen er af en toe ook nog artikelen met een meer genuanceerde blik:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)che-aanval-zit.dhtml
Lang leve groenlinks! Het laatste pacifistische bastion tegen alle mini fascistjes in de tweede kamer!
quote:
De tijd is rijp voor interventie in Syrië. Dit is de conclusie van GroenLinks fractievoorzitter Bram van Ojik. In het radioprogramma Kamerbreed vertelde Van Ojik gisteren dat hij ervan uitgaat dat de Syrische regering chemische wapens heeft ingezet tegen de eigen bevolking. De vraag moet daarom niet zijn óf er moet worden ingegrepen in Syrië, maar wie dat gaan doen en onder welk mandaat.
oh.. kut.
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:17:29 #239
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_130460602
De leider (of moet ik zeggen Lijder) van Groenlinks laat zien dat hij niet veel kennis heeft van het conflict, ik vind het ook altijd heerlijk als ik mijn 4 jarige neefje hoor oordelen, zo lekker naïef. Gelukkig heeft hij net zoveel charisma als inhoudelijke kennis en zal groenlinks bij een volgende verkiezing alleen maar verder decimeren. BAM!
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:22:32 #240
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_130460856
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:17 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
De leider (of moet ik zeggen Lijder) van Groenlinks laat zien dat hij niet veel kennis heeft van het conflict, ik vind het ook altijd heerlijk als ik mijn 4 jarige neefje hoor oordelen, zo lekker naïef. Gelukkig heeft hij net zoveel charisma als inhoudelijke kennis en zal groenlinks bij een volgende verkiezing alleen maar verder decimeren. BAM!
Sorry, maar ik vind het hoogst onwaarschijnlijk dat iemand die fractievoorzitter is in de tweede kamer nog nooit van bijvoorbeeld Al-Nusra heeft gehoord. Mensen hebben de neiging om politici de voordeel van de twijfel te geven en uitspraken dommigheid te vinden maar na zoveel jaren van oorlogsmisdaden is deze heer van Groenlinks gewoon een boosaardig persoon.
pi_130460996
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:08 schreef Spanjaard5 het volgende:

Dit filmpje stond op de facebook pagina van de mediawerkgroep Syrië, zonder al te veel verdere informatie. Het zou volgens de pagina gaan om een actie van De Iraakse tak van Al Qaeda op een weg ergens in Irak.
Kan iemand die Arabisch spreekt het één en ander verduidelijken?

Blijf altijd met zoveel vragen zitten na het zien van dit soort beelden... :N

Let op: Het loopt uiteindelijk niet al te best af met de 3 hoofdpersonen uit dit filmpje..
Ik heb het filmpje gezien en ik begrijp Arabisch.

De 3 mannen werden opgepakt en gecheckt, het bleken dus Syriers te zijn! De Al-Qaida mannen vroegen de 3 mannen of zij Sunnieten waren, de mannen zeiden dus ook dat zij Sunnitisch waren.

Daarna vroeg de Al Qaida member, reciteer de Adaan van het gebed op: (Adaan is het oproep tot het gebed, en elke moslim kent die wel.) En alle 3 konden ze die Adaan niet reciteren (wat heel vreemd is), en daarna vroeg die Al Qaida member: "Hoeveel buigingen/eenheiden (raka3a) heeft salaat al fajr?" Toen antwoordde elke persoon verkeerd terwijl ELKE moslim weet dat het er 2 zijn! En later gaven ze dus toe dat zij Nusayriuah zijn (een Sjiitieitshce sekte van Syrie), en hun zijn dus geen moslims. Dat was bij deze terrorist genoeg om hun dood te maken, wat ik persoonlijk heel erg ziek vind!
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:30:59 #242
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_130461327
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:22 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Sorry, maar ik vind het hoogst onwaarschijnlijk dat iemand die fractievoorzitter is in de tweede kamer nog nooit van bijvoorbeeld Al-Nusra heeft gehoord. Mensen hebben de neiging om politici de voordeel van de twijfel te geven en uitspraken dommigheid te vinden maar na zoveel jaren van oorlogsmisdaden is deze heer van Groenlinks gewoon een boosaardig persoon.
ik zat net zijn cv nog eens te bekijken en kan me niet voorstellen dat hij zo naief is als hij overkomt. Die man heeft nog best veel gedaan en ook relevante banen gehad. (oa bij buza) In dat licht bezien zijn de uitspraken eigenlijk nog veel kwalijker.

Laten we groenlinks laten voor wat het is en verder ontopic gaan!
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:35:30 #243
365082 IPA35
Patriarch
pi_130461531
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:24 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

De 3 mannen werden opgepakt en gecheckt, het bleken dus Syriers te zijn! De Al-Qaida mannen vroegen de 3 mannen of zij Sunnieten waren, de mannen zeiden dus ook dat zij Sunnitisch waren.

Daarna vroeg de Al Qaida member, reciteer de Adaan van het gebed op: (Adaan is het oproep tot het gebed, en elke moslim kent die wel.) En alle 3 konden ze die Adaan niet reciteren (wat heel vreemd is), en daarna vroeg die Al Qaida member: "Hoeveel buigingen/eenheiden (raka3a) heeft salaat al fajr?" Toen antwoordde elke persoon verkeerd terwijl ELKE moslim weet dat het er 2 zijn! En later gaven ze dus toe dat zij Nusayriuah zijn (een Sjiitieitshce sekte van Syrie), en hun zijn dus geen moslims. Dat was bij deze terrorist genoeg om hun dood te maken, wat ik persoonlijk heel erg ziek vind!
Correct.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130461743
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:24 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Uhmzz aan de kant gezet worden door baardmeneer met ak47 waarom reden die gasten niet gewoon door dan?? Kon je toch al lang zien aankomen
pi_130461836
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:22 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Toch verdenk ik naïviteit, politici hebben vrij weinig tijd om zich in te lezen en zijn meer bezig met politiek bedrijven. Wij kunnen hele boekwerken gaan lezen over de geschiedenis van het Midden Oosten, zij moeten het doen met wat ze eerder al geleerd hebben en eigen inzicht.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_130461873
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:39 schreef Geerd het volgende:

[..]

Uhmzz aan de kant gezet worden door baardmeneer met ak47 waarom reden die gasten niet gewoon door dan?? Kon je toch al lang zien aankomen
Vanuit jeeps kun je die chauffeurs best overhoop knallen.
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:47:05 #247
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_130462127
[edit
pi_130462181
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:41 schreef waht het volgende:

[..]

Vanuit jeeps kun je die chauffeurs best overhoop knallen.
Sja volgens mij wisten ze al dat ze neer werden geschoten toen ze "moesten" stoppen.
Jeep tegen vrachtwagen ?? Maja dat is in films
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:49:06 #249
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_130462342
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:48 schreef Geerd het volgende:

[..]

Sja volgens mij wisten ze al dat ze neer werden geschoten toen ze "moesten" stoppen.
Jeep tegen vrachtwagen ?? Maja dat is in films
Ervoor/naast rijden en de bijrijder laten schieten, dat is geen moeilijke operatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')