Met die gore mixdrankjes? Nôh, stuk of tweequote:Hoeveel consumpties heb je tegenwoordig voor 15 euro ?
Wij lieten ons vroeger ook niet hinderen door de prijs hoor.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:58 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
Met die gore mixdrankjes? Nôh, stuk of twee
Onbeperkt zuipen voor koters. Dit kan natuurlijk alleen maar goed gaan.
Inderdaad, vrouwen zijn een ander ras dan mannen.quote:
Vroeger elke vrijdagmiddag na school direct naar de kroeg voor happy hourquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wij lieten ons vroeger ook niet hinderen door de prijs hoor.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
True, true. Ik zal hier ook niet de vrome heilige uit gaan hangen hoor.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gewoon na schooltijd het terras op, even naar huis om te eten en een uurtje te pitten, weer verder zuipen tot een uurtje of 3 's nachts en in de ochtend weer om 5:30 je bed uit voor je bijbaantje.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vroeger elke vrijdagmiddag na school direct naar de kroeg voor happy hour
Good times.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gewoon na schooltijd het terras op, even naar huis om te eten en een uurtje te pitten, weer verder zuipen tot een uurtje of 3 's nachts en in de ochtend weer om 5:30 je bed uit voor je bijbaantje.
Happy hour op zaterdag 19.00-20.00. In m'n stamkroeg. Een gulden per pilsje.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Na het voetballen de kantine in, daarna happy hour, effe wat eten in de cafetaria en weer verder zuipen in de kroeg of disco.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gewoon na schooltijd het terras op, even naar huis om te eten en een uurtje te pitten, weer verder zuipen tot een uurtje of 3 's nachts en in de ochtend weer om 5:30 je bed uit voor je bijbaantje.
Zoals de dochters van de zwarte-kousengemeenschap het gewilligst waren op schoolkamp.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:17 schreef remlof het volgende:
Waarschijnlijk zijn de kinderen van die CDA-wethouders de grootste zuipers
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:22 schreef Etcetera het volgende:
Die jeugd wordt 1x straalbezopen, heeft de kater van hun leven en zal nooit meer zo bezopen worden. Puik plan als je het mij vraagt.
Zoals ze mensen in kennelijke beschonken toestand niet mogen schenken ja..quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:22 schreef peug306 het volgende:
gelukkig staat er een goede barman achter de bar. die de beginverschijnselen van dronken herkent. en dan stopt met het geven van drank. enkel fris dan nog.
dus dit expiriment is gauw mislukt. en anders tja ik hoop dat er een goed ziekenhuis in de buurt is. i.v.m. comazuipen en val struikel en andere dingen
Ik bedoelde 'CDA-raadsleden' uiteraard.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zoals de dochters van de zwarte-kousengemeenschap het gewilligst waren op schoolkamp.
Ja hoor, tuurlijk.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:22 schreef Etcetera het volgende:
Die jeugd wordt 1x straalbezopen, heeft de kater van hun leven en zal nooit meer zo bezopen worden. Puik plan als je het mij vraagt.
Je hebt drinken en drinken. Mijn vriend heeft dus 1x, toen hij 15 was, zo veel gezopen dat hij 3 dagen last had van een kater. Hij zal nooit meer volledig dronken worden, juist om die reden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:27 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ja hoor, tuurlijk."Oh, ik heb m'n lesje wel geleerd hoor, alcohol is slecht!" Really?!
Good for him, maar dat betekent niet dat dat voor iedereen zo werkt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:28 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Je hebt drinken en drinken. Mijn vriend heeft dus 1x, toen hij 15 was, zo veel gezopen dat hij 3 dagen last had van een kater. Hij zal nooit meer volledig dronken worden, juist om die reden.
De tering, als je zo gaat denken kun je alle kroegen wel sluiten. Want niet iedereen kan goed met drank omgaan nee.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:33 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Good for him, maar dat betekent niet dat dat voor iedereen zo werkt.
Dat is het punt helemaal niet. Het gaat erom dat 16-jarigen (want ja, die komen in The Level) zich voor 15 euro onbeperkt helemaal de tering in kunnen zuipen. Dan stimuleer je alcoholgebruik gewoon. Als ze voor 2,50 euro een muntje moeten kopen en daarmee 1 biertje kunnen halen, is dat een ander verhaal.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:34 schreef Etcetera het volgende:
[..]
De tering, als je zo gaat denken kun je alle kroegen wel sluiten. Want niet iedereen kan goed met drank omgaan nee.
Een vriend van me heeft dat ook, maar de rest van de mensen die ik ken laat zich echt niet hinderen door katers, domme acties, boven de wasbak hangen, enzovoort.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:28 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Je hebt drinken en drinken. Mijn vriend heeft dus 1x, toen hij 15 was, zo veel gezopen dat hij 3 dagen last had van een kater. Hij zal nooit meer volledig dronken worden, juist om die reden.
Ik ging nog meer drinken. Kater bestreed ik met alcohol. Na drie pilsjes voelde ik me weer goed.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een vriend van me heeft dat ook, maar de rest van de mensen die ik ken laat zich echt niet hinderen door katers, domme acties, boven de wasbak hangen, enzovoort.
Dat was bij mij ook lang het vaste recept op zondag. Gewoon weer de kroeg in en lekker voetbal kijken.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ging nog meer drinken. Kater bestreed ik met alcohol. Na drie pilsjes voelde ik me weer goed.
Volwassenen mogen ook naar binnen, hoor.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:58 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
Met die gore mixdrankjes? Nôh, stuk of twee
Onbeperkt zuipen voor koters. Dit kan natuurlijk alleen maar goed gaan.
De reclame hebben ze iig al.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:22 schreef CafeRoker het volgende:
Daar gaan ze echt compleet op leeglopen. Zal me niets verbazen als ze er na dit 'experiment' mee stoppen en het een marketingstunt was om de tent vol te krijgen.
Zo heb ik het wel afgeleerd ja, en velen met mijquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:22 schreef Etcetera het volgende:
Ja wat dan.. leeftijdsgrens van 21 zeker.. en dan van die zuipfeesten in een bos ?quote:Op zondag 25 augustus 2013 04:39 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind dit echt enorm fout. Drankgebruik onder jongeren moet worden ontmoedigd in plaats van aangemoedigd. De hersenen van jongeren zijn nog niet volgroeid en lopen door overmatig drankgebruik schade op.
Ontmoediging en gematigd drankgebruik. De alcoholaccijnzen moeten omhoog en stuntaanbiedingen in supermarkten moeten worden verboden.quote:Op zondag 25 augustus 2013 04:42 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Ja wat dan.. leeftijdsgrens van 21 zeker.. en dan van die zuipfeesten in een bos ?
Nederland (88%) hoort, samen met Denemarken (93%) en Zweden (90%) tot de EU-27 landen waar het percentage inwoners dat het afgelopen jaar dronk het hoogst is. De percentages zijn het laagst in zuidelijke landen als Portugal (58%), Italië (60%) en Hongarije (64%quote:Op zondag 25 augustus 2013 04:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ontmoediging en gematigd drankgebruik. De alcoholaccijnzen moeten omhoog en stuntaanbiedingen in supermarkten moeten worden verboden.
En dat zeg ik niet omdat ik mensen geen biertje gun, maar omdat de maatschappelijke schade van overtollig drankgebruik door jongeren veel te groot is. Jongeren zuipen zichzelf letterlijk dom. De gevolgen daarvan zijn op langere termijn niet te overzien.
En dan allemaal meer betalen omdat de jeugd zich niet in kan houden. Nee, dankje.quote:Op zondag 25 augustus 2013 04:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ontmoediging en gematigd drankgebruik. De alcoholaccijnzen moeten omhoog en stuntaanbiedingen in supermarkten moeten worden verboden.
En dat zeg ik niet omdat ik mensen geen biertje gun, maar omdat de maatschappelijke schade van overtollig drankgebruik door jongeren veel te groot is. Jongeren zuipen zichzelf letterlijk dom. De gevolgen daarvan zijn op langere termijn niet te overzien.
Ik lig nu al helemaal krom om mezelf krom te zuipen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 04:53 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En dan allemaal meer betalen omdat de jeugd zich niet in kan houden. Nee, dankje.
De exacte prijs zegt niet alles. Veel belangrijker is de verkrijgbaarheid / beschikbaarheid / betaalbaarheid ervan. En bovendien het culturele aspect: alcoholgebruik is in Nederland (te) vanzelfsprekend en (te) geaccepteerd. Er wordt erg luchtig over gedaan.quote:Op zondag 25 augustus 2013 04:51 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Nederland (88%) hoort, samen met Denemarken (93%) en Zweden (90%) tot de EU-27 landen waar het percentage inwoners dat het afgelopen jaar dronk het hoogst is. De percentages zijn het laagst in zuidelijke landen als Portugal (58%), Italië (60%) en Hongarije (64%
Waar is alcohol goedkoper ?
http://www.nationaalkompa(...)llen-internationaal/
die is al aan de macht sinds 1990, toen het rookverbod in overheidsgebouwen werd ingevoerdquote:Op zondag 25 augustus 2013 08:48 schreef Reya het volgende:
Ah, de plezierpolitie is ook gearriveerd.
Wat een fucking mietje.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:28 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Mijn ex kende die grens niet. Geloof me, het is een verademing.quote:
Ofwel ies koe...... nee wacht, is cultuurquote:Op zondag 25 augustus 2013 04:51 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Nederland (88%) hoort, samen met Denemarken (93%) en Zweden (90%) tot de EU-27 landen waar het percentage inwoners dat het afgelopen jaar dronk het hoogst is. De percentages zijn het laagst in zuidelijke landen als Portugal (58%), Italië (60%) en Hongarije (64%
Waar is alcohol goedkoper ?
http://www.nationaalkompa(...)llen-internationaal/
Je vriend is de jeugd niet.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:28 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Niet, maar hij klinkt als een mietje.quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:43 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Hoe weet jij hoeveel hij had gedronken ?
Ik ben 1,95 en breed en 105 kg... Zal wel iets verklaren.quote:Op zondag 25 augustus 2013 10:13 schreef kristalhelder het volgende:
Altijd snel aangeschoten maar ik ben beetje mager dus daar kan het ook door komen
Inddquote:Op zondag 25 augustus 2013 10:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik ben 1,95 en breed en 105 kg... Zal wel iets verklaren.
Hoi opaquote:Op zondag 25 augustus 2013 04:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Goh, het CDA komt er achter dat 'alcoholpreventie' een wassen neus is, een een-tweetje tussen politiek en drankdealers om opvoedkundig incompetente ouders van hun verantwoordelijkheid te ontslaan. Die CDA'ers denken zeker dat het happy hour net door The Level is uitgevonden, en dat tot voor kort tenten als The Level bezocht werden om op verantwoorde wijze van één of twee biertjes te genieten, gewoon voor de smaak. De realiteit:quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:56 schreef tong80 het volgende:
Het CDA in Arnhem heeft de kwestie aan de kaak gesteld. De fractie gaat maandagavond vragen stellen over het drankbeleid in Arnhem, vooruitlopend op de behandeling van de nieuwe gemeentelijke drank- en horecawet. 'Wat heeft het voor zin om enerzijds preventief bezig te zijn bij scholen en anderzijds jongeren op deze wijze te verlokken tot overmatig drankgebruik', vraagt de fractie zich af.
quote:Op zondag 25 augustus 2013 04:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Natuurlijk zitten er retards tussen die het elke week (dag) weer doen, maar dat gebeurt ook zonder ongelimiteerd bier, met extra overlast.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:22 schreef Etcetera het volgende:
Omdat de hersenen nog in ontwikkeling zijn?quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:44 schreef arjan1212 het volgende:
ja ik ben daar tegen.. waarom mag je niet drinken op je 11de.. slaat nergens op
In tegenstelling tot Frankrijk, waar er een enorm taboe op heerst?quote:Op zondag 25 augustus 2013 05:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De exacte prijs zegt niet alles. Veel belangrijker is de verkrijgbaarheid / beschikbaarheid / betaalbaarheid ervan. En bovendien het culturele aspect: alcoholgebruik is in Nederland (te) vanzelfsprekend en (te) geaccepteerd. Er wordt erg luchtig over gedaan.
Een inhoudelijke reactie was te hoog gegrepen, zie ik?quote:
quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:52 schreef LoggedIn het volgende:
Ah, men heeft weer iets gevonden om te verbiedenGa nou eerst maar eens zorgen dat die jongens normaal aan een baan kunnen komen, en later betaalbaar de auto in. Gaan we daarna wel kijken hoe we ze hun pleziertje af kunnen pakken
Een verhoging van accijnzen is de enige reële optie die kan werken. Door drank duurder te maken wordt het minder makkelijk betaalbaar voor jongeren die vaak een kleiner bedrag te besteden hebben. Dat zorgt ook meteen dat ze bewuster gaan drinken.quote:Op zondag 25 augustus 2013 12:37 schreef Piye het volgende:
[..]
In tegenstelling tot Frankrijk, waar er een enorm taboe op heerst?Ik ben het trouwens met je eens dat er meer aspecten meespelen dan de prijs. Juist daarom vind ik het verhogen van de prijs en het verbieden van speciale acties zo'n matige oplossing. Als de drankprijzen omhoog gaan, gaan jongeren niet minder drinken. Ze zeuren alleen meer over de drankprijs.
Echt niet, dat heeft nog nooit gewerkt.quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:01 schreef Elfletterig het volgende:
Een verhoging van accijnzen is de enige reële optie die kan werken. Door drank duurder te maken wordt het minder makkelijk betaalbaar voor jongeren die vaak een kleiner bedrag te besteden hebben. Dat zorgt ook meteen dat ze bewuster gaan drinken.
Deels, maar ik denk dat betere educatie belangrijker en effectiever is.quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:01 schreef Elfletterig het volgende:
Een verhoging van accijnzen is de enige reële optie die kan werken. Door drank duurder te maken wordt het minder makkelijk betaalbaar voor jongeren die vaak een kleiner bedrag te besteden hebben. Dat zorgt ook meteen dat ze bewuster gaan drinken.
Blijkbaar wordt er genoeg over nagedacht want elk 'te goedkoop' pleziertje wordt verschrikkelijk uitgelicht en er wordt meteen gemeend dat de overheid daar maar iets aan moet veranderen. Een verschuiving van verantwoordelijkheden natuurlijk, want de jongeren zelf en hun ouders zijn de enige die daar zeggenschap over dienen te hebben.quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:01 schreef Elfletterig het volgende:
Alsof er een direct verband is tussen dit soort commerciële drinkfeesten en jongens die geen baan kunnen vinden. Het zijn gewoon horecabazen die zo het snelle geld willen verdienen. Over de negatieve effecten wordt niet of nauwelijks nagedacht.
Waarmee je ook weer de verantwoordelijkheid afschuift op de gigantische meerderheid jongeren (en volwassenen) die verantwoordelijk met alcohol kunnen omgaan. Nee dankjewel. Ik lijd al genoeg onder de incompetentie van anderen.quote:Een verhoging van accijnzen is de enige reële optie die kan werken. Door drank duurder te maken wordt het minder makkelijk betaalbaar voor jongeren die vaak een kleiner bedrag te besteden hebben. Dat zorgt ook meteen dat ze bewuster gaan drinken.
Educatie is ook zeker nodig én effectief. Maar het probleem is dat drankgebruik (en ook -misbruik) in Nederland veel te geaccepteerd is. Straalbezopen thuis komen is de norm; daar wordt heel erg lacherig over gedaan, terwijl de schade die wordt aangericht enorm groot kan zijn.quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:06 schreef Individual het volgende:
[..]
Deels, maar ik denk dat betere educatie belangrijker en effectiever is.
Als je ziet hoe het er op studentenverenigingen aan toegaat, dan valt het nog wel mee hoeveel er werkeloos zijn omdat ze dom zijn geworden van drankmisbruik.quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Educatie is ook zeker nodig én effectief. Maar het probleem is dat drankgebruik (en ook -misbruik) in Nederland veel te geaccepteerd is. Straalbezopen thuis komen is de norm; daar wordt heel erg lacherig over gedaan, terwijl de schade die wordt aangericht enorm groot kan zijn.
Maar aan de reacties van sommigen te zien willen we straks elke maand meer dan de helft van ons loon inleveren, omdat er gezorgd moet worden voor een generatie drankorgels die te dom is om te werken.
Een hoop van die zuiplappen zijn nu politicus, manager of bankier. Do the math.quote:Op zondag 25 augustus 2013 16:37 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als je ziet hoe het er op studentenverenigingen aan toegaat, dan valt het nog wel mee hoeveel er werkeloos zijn omdat ze dom zijn geworden van drankmisbruik.
Precies en dat vind ik zo ongelooflijk triest. Vrijwel iedereen doet het op jonge leeftijd, maar als ze dan volwassen zijn gaan ze zeiken over de jeugd die drinkt.quote:Op zondag 25 augustus 2013 17:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een hoop van die zuiplappen zijn nu politicus, manager of bankier. Do the math.
Ik geloof dat we dichter bij de oorzaak van de recessie komen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 17:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nog veel meer zuiplappen zijn stratenmaker, timmerman, loodgieter, metaalbewerker, bouwvakker etc.quote:Op zondag 25 augustus 2013 17:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Blame it on the a-a-a-a-a-alcohol.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:23 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Nog veel meer zuiplappen zijn stratenmaker, timmerman, loodgieter, metaalbewerker, bouwvakker etc..
Nou, meer het punt van, zo'n beetje iedereen uit alle lagen van de bevolking doet het, al jarenlang, en toch lijkt het er niet op dat daardoor het land naar de kloten gaat.quote:
Daar zijn er sowieso ook meer van dan politici, managers en bankiers. Gelukkig wel zeg.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:23 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Nog veel meer zuiplappen zijn stratenmaker, timmerman, loodgieter, metaalbewerker, bouwvakker etc..
O, dat ben ik met je eens.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:28 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Nou, meer het punt van, zo'n beetje iedereen uit alle lagen van de bevolking doet het, al jarenlang, en toch lijkt het er niet op dat daardoor het land naar de kloten gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
Gaat niet helpen, drankprijzen zijn hier al flink hoog. Ik zie nu al veel vrienden en kennissen om me heen hun drank uit Duitsland halen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 04:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat deden we 20 jaar geleden ook al.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Gaat niet helpen, drankprijzen zijn hier al flink hoog. Ik zie nu al veel vrienden en kennissen om me heen hun drank uit Duitsland halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |