abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 augustus 2013 @ 12:08:23 #76
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130438260
drink nooit zoveel meestal maar een paar biertjes in het weekend of fris. Een of om de twee maanden wel een keer flink aangeschoten. En ben maar een paar keer per jaar echt dronken.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  zondag 25 augustus 2013 @ 12:37:39 #77
351780 Piye
King of Kush
pi_130439010
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 05:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De exacte prijs zegt niet alles. Veel belangrijker is de verkrijgbaarheid / beschikbaarheid / betaalbaarheid ervan. En bovendien het culturele aspect: alcoholgebruik is in Nederland (te) vanzelfsprekend en (te) geaccepteerd. Er wordt erg luchtig over gedaan.
In tegenstelling tot Frankrijk, waar er een enorm taboe op heerst? :o Ik ben het trouwens met je eens dat er meer aspecten meespelen dan de prijs. Juist daarom vind ik het verhogen van de prijs en het verbieden van speciale acties zo'n matige oplossing. Als de drankprijzen omhoog gaan, gaan jongeren niet minder drinken. Ze zeuren alleen meer over de drankprijs.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_130439226
Krijgen die verwende kutkinderen niet sowieso bakken met geld van hun ouders? Vraag me af wat een prijsverhoging verandert. Ouders blijven kutgedrag subsidiëren en achteraf zeiken.
pi_130439288
quote:
Het CDA in Arnhem
:')
Conscience do cost.
pi_130443959
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:23 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Hoi opa :')
Een inhoudelijke reactie was te hoog gegrepen, zie ik?

quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:52 schreef LoggedIn het volgende:
Ah, men heeft weer iets gevonden om te verbieden :') Ga nou eerst maar eens zorgen dat die jongens normaal aan een baan kunnen komen, en later betaalbaar de auto in. Gaan we daarna wel kijken hoe we ze hun pleziertje af kunnen pakken :z
:') Alsof er een direct verband is tussen dit soort commerciële drinkfeesten en jongens die geen baan kunnen vinden. Het zijn gewoon horecabazen die zo het snelle geld willen verdienen. Over de negatieve effecten wordt niet of nauwelijks nagedacht.

quote:
10s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:37 schreef Piye het volgende:

[..]

In tegenstelling tot Frankrijk, waar er een enorm taboe op heerst? :o Ik ben het trouwens met je eens dat er meer aspecten meespelen dan de prijs. Juist daarom vind ik het verhogen van de prijs en het verbieden van speciale acties zo'n matige oplossing. Als de drankprijzen omhoog gaan, gaan jongeren niet minder drinken. Ze zeuren alleen meer over de drankprijs.
Een verhoging van accijnzen is de enige reële optie die kan werken. Door drank duurder te maken wordt het minder makkelijk betaalbaar voor jongeren die vaak een kleiner bedrag te besteden hebben. Dat zorgt ook meteen dat ze bewuster gaan drinken.
pi_130444096
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:01 schreef Elfletterig het volgende:

Een verhoging van accijnzen is de enige reële optie die kan werken. Door drank duurder te maken wordt het minder makkelijk betaalbaar voor jongeren die vaak een kleiner bedrag te besteden hebben. Dat zorgt ook meteen dat ze bewuster gaan drinken.
Echt niet, dat heeft nog nooit gewerkt.
  zondag 25 augustus 2013 @ 15:06:14 #82
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_130444160
quote:

Deels, maar ik denk dat betere educatie belangrijker en effectiever is.
reset
pi_130444605
quote:

:') Alsof er een direct verband is tussen dit soort commerciële drinkfeesten en jongens die geen baan kunnen vinden. Het zijn gewoon horecabazen die zo het snelle geld willen verdienen. Over de negatieve effecten wordt niet of nauwelijks nagedacht.
Blijkbaar wordt er genoeg over nagedacht want elk 'te goedkoop' pleziertje wordt verschrikkelijk uitgelicht en er wordt meteen gemeend dat de overheid daar maar iets aan moet veranderen. Een verschuiving van verantwoordelijkheden natuurlijk, want de jongeren zelf en hun ouders zijn de enige die daar zeggenschap over dienen te hebben.

quote:
Waarmee je ook weer de verantwoordelijkheid afschuift op de gigantische meerderheid jongeren (en volwassenen) die verantwoordelijk met alcohol kunnen omgaan. Nee dankjewel. Ik lijd al genoeg onder de incompetentie van anderen.
Conscience do cost.
pi_130444837
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:06 schreef Individual het volgende:

[..]

Deels, maar ik denk dat betere educatie belangrijker en effectiever is.
Educatie is ook zeker nodig én effectief. Maar het probleem is dat drankgebruik (en ook -misbruik) in Nederland veel te geaccepteerd is. Straalbezopen thuis komen is de norm; daar wordt heel erg lacherig over gedaan, terwijl de schade die wordt aangericht enorm groot kan zijn.

Maar aan de reacties van sommigen te zien willen we straks elke maand meer dan de helft van ons loon inleveren, omdat er gezorgd moet worden voor een generatie drankorgels die te dom is om te werken.
pi_130447648
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Educatie is ook zeker nodig én effectief. Maar het probleem is dat drankgebruik (en ook -misbruik) in Nederland veel te geaccepteerd is. Straalbezopen thuis komen is de norm; daar wordt heel erg lacherig over gedaan, terwijl de schade die wordt aangericht enorm groot kan zijn.

Maar aan de reacties van sommigen te zien willen we straks elke maand meer dan de helft van ons loon inleveren, omdat er gezorgd moet worden voor een generatie drankorgels die te dom is om te werken.
Als je ziet hoe het er op studentenverenigingen aan toegaat, dan valt het nog wel mee hoeveel er werkeloos zijn omdat ze dom zijn geworden van drankmisbruik.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_130448234
wel gezellig lijkt me.
  zondag 25 augustus 2013 @ 17:44:30 #87
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_130449574
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 16:37 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Als je ziet hoe het er op studentenverenigingen aan toegaat, dan valt het nog wel mee hoeveel er werkeloos zijn omdat ze dom zijn geworden van drankmisbruik.
Een hoop van die zuiplappen zijn nu politicus, manager of bankier. Do the math.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 25 augustus 2013 @ 17:47:21 #88
351780 Piye
King of Kush
pi_130449678
quote:
7s.gif Op zondag 25 augustus 2013 17:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Precies en dat vind ik zo ongelooflijk triest. Vrijwel iedereen doet het op jonge leeftijd, maar als ze dan volwassen zijn gaan ze zeiken over de jeugd die drinkt. :N
pi_130449900
Allemaal niks nieuws.

Vroegah gingen we eerst voordrinken in een caravan om vervolgens rond een uurtje of twaalf - één naar de stad af te reizen.
pi_130450282
quote:
7s.gif Op zondag 25 augustus 2013 17:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik geloof dat we dichter bij de oorzaak van de recessie komen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 25 augustus 2013 @ 21:12:30 #91
66825 Reya
Fier Wallon
pi_130457226
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:23 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Hoi opa :')
Elfletterig is vanuit zijn religie nou eenmaal principieel tegen alcohol.
pi_130457332
religie ?
  Forum Admin zondag 25 augustus 2013 @ 23:12:35 #93
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_130463193
Wát een gejank man. De jules is failliet,maar die bood dit jaren geleden ook al aan.. voor dezelfde prijs. Was ook in Arnhem :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_130463680
quote:
Nog veel meer zuiplappen zijn stratenmaker, timmerman, loodgieter, metaalbewerker, bouwvakker etc. :z .
  zondag 25 augustus 2013 @ 23:27:16 #95
351780 Piye
King of Kush
pi_130463839
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 23:23 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Nog veel meer zuiplappen zijn stratenmaker, timmerman, loodgieter, metaalbewerker, bouwvakker etc. :z .
Blame it on the a-a-a-a-a-alcohol.
pi_130463903
quote:
10s.gif Op zondag 25 augustus 2013 23:27 schreef Piye het volgende:
Blame it on the a-a-a-a-a-alcohol.
Nou, meer het punt van, zo'n beetje iedereen uit alle lagen van de bevolking doet het, al jarenlang, en toch lijkt het er niet op dat daardoor het land naar de kloten gaat.
  zondag 25 augustus 2013 @ 23:31:20 #97
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_130463995
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 23:23 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Daar zijn er sowieso ook meer van dan politici, managers en bankiers. Gelukkig wel zeg.
reset
  zondag 25 augustus 2013 @ 23:32:36 #98
351780 Piye
King of Kush
pi_130464055
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 23:28 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Nou, meer het punt van, zo'n beetje iedereen uit alle lagen van de bevolking doet het, al jarenlang, en toch lijkt het er niet op dat daardoor het land naar de kloten gaat.
O, dat ben ik met je eens.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130464474
Nou die tent vind ik niet veel aan en gaat nu niet veranderen (denk ik :9)

quote:
15s.gif Op zondag 25 augustus 2013 04:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ontmoediging en gematigd drankgebruik. De alcoholaccijnzen moeten omhoog en stuntaanbiedingen in supermarkten moeten worden verboden.
Gaat niet helpen, drankprijzen zijn hier al flink hoog. Ik zie nu al veel vrienden en kennissen om me heen hun drank uit Duitsland halen.
Incelfrikandel
  maandag 26 augustus 2013 @ 00:25:56 #100
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_130465752
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 23:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Gaat niet helpen, drankprijzen zijn hier al flink hoog. Ik zie nu al veel vrienden en kennissen om me heen hun drank uit Duitsland halen.
Dat deden we 20 jaar geleden ook al. c_/
reset
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')