abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130373360
Zoals iedereen weet ligt het prijspeil veel lager in Marokko en Turkije dan in Nederland. Met andere woorden, ze kunnen voor minder geld meer kopen. Het zou dan ook volstrekt logisch zijn dat Turken en Marokkanen die ook een Nederlands paspoort hebben die in Turkije of Marokko wonen een lagere uitkering krijgen. Logischerwijze besloot het kabinet Rutte dan ook om de uitkeringen met een bepaald percentage te verlagen. Helaas, een rechter (rechtbank, er komt allicht nog een hoger beroep) steekt hier een stokje voor. Blijkbaar mag het van die rechter niet omdat ooit is afgesproken om dat nominale bedrag over te maken zonder rekening te houden met het prijspeil.

Oliedom van ons Nederlanders natuurlijk dat we er niet veel eerder (jaren 70 of 80) aan hebben gedacht om de hoogte van een uitkering aan te passen. Maar wat nu? Hoeveel kans heeft de staat om bij het gerechtshof te winnen? Wat zijn de juridische haken en ogen? Geldt voor alle mensen die pas gaan verhuizen nadat de overheid dit wetsvoorstel indient sowieso wel deze korting.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_130374549
Wat stel je dan voor? Voor alle mensen die in het buitenland wonen en daar een uitkering/AOW ontvangen deze corrigeren naar het prijspijl van het betreffende land? Opzich een goed idee, ik zou zeggen helemaal geen dergelijke uitkeringen meer nar het buitenland, maar dat moet dan ook voor pensionado's die in bijvoorbeeld Spanje wonen gelden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 07:43:24 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_130374586
kunnen ze die 'afspraak' niet gewoon wijzigen?
pi_130374608
getroll

[ Bericht 92% gewijzigd door Hexagon op 23-08-2013 16:22:33 ]
pi_130374668
reactie op getroll

[ Bericht 95% gewijzigd door Hexagon op 23-08-2013 16:22:45 ]
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 07:59:40 #6
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_130374683
Het enige wat wij als Nederlanders daar tegen kunnen doen is belasting ontwijken.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_130375068
Nog afgezien van het feit dat de berekening van het prijspeil niet deugde. Ja, het is daar goedkoper - over het algemeen - maar sommige zaken zijn ook weer (veel) duurder dan hier of even duur als hier.
Allah Al Watan Al Malik
pi_130375178
Laat ze maar gaan werke die oetlullen.
Ура для россии
pi_130384347
En weer een reden dat het nooit meer goedkomt tussen de autochtone Nederlander van voor 1960 en de gemiddelde Marokkaan. Waar ik naar toe wil is dat deze groepen mensen toch al een niet al te beste naam hebben dankzij sommige straatkinderen en er al in de samenleving een hoop wordt aangepast/gewijzigd inzake regelgeving her en der vanwege hun geloof en dat dit ( mag dus niet volgens de rechter) weer iets is waar men zegt: "Zie je wel....zij mogen alles ,en als ik als gewone lullo iets doe dan mag het niet op grond van zus en zo. " }:|
pi_130384431
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 07:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
Het enige wat wij als Nederlanders daar tegen kunnen doen is belasting ontwijken.
De overheid leest mee hoor. :)
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:50:44 #11
379943 Paper_Tiger
pi_130384505
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:49 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

De overheid leest mee hoor. :)
Belasting ontwijken is volledig legaal. Daar mag je gewoon over praten.
pi_130384539
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:50 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dacht dat ik ontduiken las. Wat is jouw constructie?
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:52:30 #13
379943 Paper_Tiger
pi_130384586
Een ingewikkelde.
pi_130389529
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 07:37 schreef DroogDok het volgende:
Wat stel je dan voor? Voor alle mensen die in het buitenland wonen en daar een uitkering/AOW ontvangen deze corrigeren naar het prijspijl van het betreffende land?
Dat stel ik voor ja en dat probeert het kabinet nu in te voeren maar ze worden tegengewerkt doordat de overheden van die landen zich ermee zijn gaan bemoeien, die hebben advocaten geregeld die de eerste veldslag hebben gewonnen. Hopelijk kan de Landsadvocaat in hoger beroep overtuigend aantonen waarom het niet in strijd is met eerdere afspraken. Ik denk aan de letter van de wet (zelfde bedrag) vs. de geest van de wet (zelfde koopkracht).
#NoDAPL
pi_130389582
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 08:41 schreef Mutant01 het volgende:
Nog afgezien van het feit dat de berekening van het prijspeil niet deugde. Ja, het is daar goedkoper - over het algemeen - maar sommige zaken zijn ook weer (veel) duurder dan hier of even duur als hier.
Die discussie staat voor mij compleet los van de principiële vraag. Als de berekening niet deugt dan moet die worden verbeterd, geen twijfel over mogelijk. Het gaat nu echter om het principe wel of niet het nominale bedrag aanpassen aan het prijspeil. Dus een bepaalde koopkracht geven in plaats van een bepaald nominaal bedrag.
#NoDAPL
pi_130389607

Iedereen die recht heeft op een uitkering moet gelijk behandeld worden, of je nou in Nederland woont of in Turkije, of gaan de mensen in Zwitserland met een Nederlandse uitkering meer geld krijgen? Dacht het niet.
pi_130389679
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 17:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die discussie staat voor mij compleet los van de principiële vraag. Als de berekening niet deugt dan moet die worden verbeterd, geen twijfel over mogelijk. Het gaat nu echter om het principe wel of niet het nominale bedrag aanpassen aan het prijspeil. Dus een bepaalde koopkracht geven in plaats van een bepaald nominaal bedrag.
Daar gaat de rechter nu over, of dat al of niet mogelijk is. Verder gaat het niet louter om Turkije en Marokko, dus het is jammer dat het weer via die insteek moet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_130389958
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]

Iedereen die recht heeft op een uitkering moet gelijk behandeld worden, of je nou in Nederland woont of in Turkije
Daar ben ik het mee eens, het kabinet ook. Daarom moet die korting gewoon doorgaan, al dan niet met een wat gewijzigde percentage als de berekening verkeerd zou zijn uitgevoerd. Momenteel kunnen die mensen daar met dezelfde uitkering een villa kopen als waarmee een Nederlander met pijn en moeite een apartement of een rijtjeshuisje betaalt, dat is dus geen gelijke behandeling!

quote:
of gaan de mensen in Zwitserland met een Nederlandse uitkering meer geld krijgen?
Natuurlijk niet, zij kunnen er immers ook voor kiezen om in Nederland te blijven wonen. Als je er echter voor kiest om in een goedkoper land te wonen dan vind ik het normaal dat de uitkering wordt aangepast.
#NoDAPL
pi_130390053
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, het kabinet ook. Daarom moet die korting gewoon doorgaan, al dan niet met een wat gewijzigde percentage als de berekening verkeerd zou zijn uitgevoerd. Momenteel kunnen die mensen daar met dezelfde uitkering een villa kopen als waarmee een Nederlander met pijn en moeite een apartement of een rijtjeshuisje betaalt, dat is dus geen gelijke behandeling!

[..]

Natuurlijk niet, zij kunnen er immers ook voor kiezen om in Nederland te blijven wonen. Als je er echter voor kiest om in een goedkoper land te wonen dan vind ik het normaal dat de uitkering wordt aangepast.
Haha wat simpel en hypocriet. In Turkije wonen is niet eerlijk want daar is het goedkoper maar in Zwitserland wonen...Ja dat is een keuze uiteraard.

Prima logica man.
pi_130390058
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:16 schreef Bram_van_Loon het volgende: Momenteel kunnen die mensen daar met dezelfde uitkering een villa kopen als waarmee een Nederlander met pijn en moeite een apartement of een rijtjeshuisje betaalt, dat is dus geen gelijke behandeling!
Hoe kom jij aan deze tegeltjeswijsheid?
Allah Al Watan Al Malik
pi_130390303
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar gaat de rechter nu over, of dat al of niet mogelijk is.
Bij mijn weten gaat het om meer dan 1 rechter bij het gerechtshof maar goed, de rechters bepalen inderdaad of dat dit specifieke wetsvoorstel uitgevoerd kan worden, mocht de rechter die uitvoering verhinderen dan zijn de politici aan zet, zij kunnen een nieuw wetsvoorstel invoeren, bestaande wetten aanpassen etc.
Wij als samenleving kunnen ondertussen hierover discussiëren, dat moeten wij vooral doen.

quote:
. Verder gaat het niet louter om Turkije en Marokko, dus het is jammer dat het weer via die insteek moet.
Way too easy this cheap shot. Het gaat specifiek om Turken en Marokkanen aangezien dit verreweg de grootste groep is die in een veel goedkoper land een Nederlandse uitkering krijgen.
#NoDAPL
pi_130390358
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoe kom jij aan deze tegeltjeswijsheid?
Alsjeblieft, wat leesvoer wat jij blijkbaar goed kan gebruiken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hyperbole
#NoDAPL
pi_130390376
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Haha wat simpel en hypocriet. In Turkije wonen is niet eerlijk want daar is het goedkoper maar in Zwitserland wonen...Ja dat is een keuze uiteraard.
Dankzij dit soort kortzichtige misplaatste politieke correctheid zitten we nu met dit probleem opgescheept. Hoe moeilijk is het concept nu dat het gaat om de koopkracht, niet om het nominale bedrag? Het leukste van alles, naar Marokkaanse begrippen kunnen de Marokkanen die daar 1400 Euro per maand krijgen van ons goed leven (geen villa maar beter dan de meeste Marokkanen), ze hebben dus geen enkele aansporing om zelf te gaan werken. Nederland zit dus vast aan die uitkeringen totdat die mensen overlijden. Het evenredig aanpassen van de uitkering naar de koopkracht is niet alleen logisch en rechtvaardig, het is ook nodig.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bram_van_Loon op 23-08-2013 18:48:41 ]
#NoDAPL
pi_130390498
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alsjeblieft, wat leesvoer wat jij blijkbaar goed kan gebruiken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hyperbole
Nee, dit is gewoon te simpel. Je kan wel lekker gaan overdrijven maar dat maakt je standpunt er niet beter op. Het is je duidelijk om iets anders te doen dan het gehele principe - over cheap shots gesproken.. Wel een goede manier om je eigen topic om zeep te helpen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_130390700
Ik stop bij deze met de discussie met jou voor deze draad. Het is duidelijk dat het niet mogelijk is om met jou over dit onderwerp op een volwassen manier te discussiëren.
#NoDAPL
pi_130390810
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik stop bij deze met de discussie met jou voor deze draad. Het is duidelijk dat het niet mogelijk is om met jou over dit onderwerp op een volwassen manier te discussiëren.
Tegengeluiden zijn inderdaad onwenselijk. :{w
Allah Al Watan Al Malik
pi_130390917
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dankzij dit soort kortzichtige misplaatste politieke correctheid zitten we nu met dit probleem opgescheept. Hoe moeilijk is het concept nu dat het gaat om de koopkracht, niet om het nominale bedrag? Het leukste van alles, naar Marokkaanse begrippen kunnen de Marokkanen die daar 1400 Euro per maand krijgen van ons goed leven (geen villa maar beter dan de meeste Marokkanen), ze hebben dus geen enkele aansporing om zelf te gaan werken. Nederland zit dus vast aan die uitkeringen totdat die mensen overlijden. Het evenredig aanpassen van de uitkering naar de koopkracht is niet alleen logisch en rechtvaardig, het is ook nodig.
Nee je bent gewoon hypocriet want je wilt de uitkeringen van mensen in bijv. Zwitserland niet verhogen. Je wilt alleen de uitkeringen verlagen want dat komt je beter uit en dat noem je dan "rechtvaardigheid".
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:17:04 #28
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_130391597
Wat een aantal van jullie schijnen te vergeten is dat de gastarbeiders die hiernaartoe kwamen beschikten over een Marokkaans of Turks paspoort beschikken en naar Nederland kwamen om te werken en te wonen. Nederlanders die naar Zwitserland verhuizen doen dat niet uit economische overwegingen want Zwitserland is duur. Bovendien is het een bijzonder lang proces van soms wel 16 jaar om genaturaliseerd te worden tot Zwitser.

Een probleem wat deze ex gastarbeiders dus niet hebben want zij hebben hun nationaliteit atijd gewoo gehouden en konden zonder problemen terug gaan naar een veel goedkoper land.
Mensen die van Nederland naar Zwitserland emigreren hebben hoogstwaarschijnlijk geen uitkering want je moet er naar verhouding gewoon een flinke cent voor hebben om daar te kunnen leven.

De vergelijk tussen Zwitserland en Turkije of Marokko is volslagen belachelijk. Dat is gewoon wegkijken en vooral nergens over praten en alles maar zijn gangetje laten gaan. Ik haat het om het zo te zeggen maar ik doe het toch; Typisch links.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_130392349
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Nee je bent gewoon hypocriet want je wilt de uitkeringen van mensen in bijv. Zwitserland niet verhogen. Je wilt alleen de uitkeringen verlagen want dat komt je beter uit en dat noem je dan "rechtvaardigheid".
Ik heb jou het verschil al duidelijk uitgelegd, het lijkt er op dat jij omwille van bepaalde vooroordelen die jij hebt niet in staat was om mijn eerdere reactie kritisch te lezen dus nog maar een poging. Je kiest er zelf voor om naar een duur land te emigreren, je eigen verantwoordelijkheid dus. Aangezien een uitkering bestaat als noodoplossing voor een financiëel probleem is het logisch om naar de koopkracht te kijken. Doordat nu bijv. de Marokkanen die 1400 Euro per maand krijgen van de Nederlandse staat daar royaal kunnen leven, beduidend beter dan de meeste Marokkanen, is er geen enkele aansporing om te gaan werken. Als het nu nog niet duidelijk is dan zal ik de volgende keer deze reactie citeren als antwoord want duidelijker kan ik het niet uitleggen waarom dit in ieder geval voor mij een compleet onlogische redenering van jou is. ;)
#NoDAPL
pi_130392436
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tegengeluiden zijn inderdaad onwenselijk. :{w
Nee, er valt met jou gewoon niet te discussiëren doordat jij met jouw emoties discussieert in plaats van met jouw ratio. Iedereen die op een normale manier reageert krijgt van mij een reactie. Dat houdt o.a. in dat jij niet allerlei ongefundeerde vooroordelen m.b.t. mij uit en mij van alles in de schoenen schuift. Als jij op de bal speelt reageer ik, anders niet. Jij gaf met jouw laatste reacties weer aan allerlei ongefundeerde vooroordelen te hebben over jouw medeforumleden en vanuit die vooroordelen schoof jij weer van alles in de ander zijn schoenen. Dan trek ik wijselijk de conclusie om jou voor deze discussie voorlopig niet serieus te nemen. Jammer, want jouw eerste reactie was wel normaal. Laat zien dat je wel in staat bent om rationeel te reageren en ik zal wel ingaan op wat jij zegt.
#NoDAPL
pi_130392563
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:10:01 #32
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_130393298
Goed initiatief dit van TS. Graag ook differentiatie per provincie; een huurwoning in Drenthe is veel goedkoper dan in Amsterdam, dus je komt van een uitkering in Assen relatief makkelijk rond. Die kan dus best omlaag.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_130393683
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 20:10 schreef GSbrder het volgende:
Goed initiatief dit van TS. Graag ook differentiatie per provincie; een huurwoning in Drenthe is veel goedkoper dan in Amsterdam, dus je komt van een uitkering in Assen relatief makkelijk rond. Die kan dus best omlaag.
En de uitkeringen in Amsterdam kunnen dan ook omhoog.
pi_130394186
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 20:10 schreef GSbrder het volgende:
Haha, deze had ik moeten zien aankomen. ;)
De verschillen in koopkracht tussen Nederland en bijv. Marokko zijn wel wat hoger dan die binnen Nederland, voor binnen Nederland moet je je afvragen of dat de kosten van al die berekeningen wel opwegen tegen het effect. Bovendien kiezen de meeste uitkeringstrekkers die in Nederland wonen niet voor hun woonplaats. Het is maar net waar je geboren wordt. Ze zouden nog niet eens kunnen verhuizen als ze het zouden willen. Je weet wel, de beruchte wachtlijsten van 8 jaar bij woningbouwbedrijven die we woningbouwverenigingen noemen (wat ik een misplaatste term vind gezien de topsalarissen die daar worden gehanteerd).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Marokkanen kozen er bewust voor om te emigreren naar Marokko.
#NoDAPL
pi_130394308
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 20:20 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

En de uitkeringen in Amsterdam kunnen dan ook omhoog.
Nee juist niet want die keuze maak je bewust.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:37:31 #36
66825 Reya
Fier Wallon
pi_130394338
quote:
Hoax, Belgen bestaan niet.
pi_130394403
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 20:37 schreef Reya het volgende:

[..]

Hoax, Belgen bestaan niet.
Alleen afgekeurde Nederlanders
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:39:09 #38
66825 Reya
Fier Wallon
pi_130394407
Verder zouden uitkeringstrekkers die gebruik willen maken van hun grondrecht om een vrijstaand huis met tuin te kunnen bewonen, een toeslag moeten krijgen.
pi_130394847
ik wil dat Nederlanders van 55 jaar en ouder ook 400 euro per maand tot hun 67ste (daarna volgt dan een 20% lagere aow ) krijgen als ze naar een derde wereld land emigreren.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:05:16 #40
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_130400917
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 20:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Haha, deze had ik moeten zien aankomen. ;)
De verschillen in koopkracht tussen Nederland en bijv. Marokko zijn wel wat hoger dan die binnen Nederland, voor binnen Nederland moet je je afvragen of dat de kosten van al die berekeningen wel opwegen tegen het effect. Bovendien kiezen de meeste uitkeringstrekkers die in Nederland wonen niet voor hun woonplaats. Het is maar net waar je geboren wordt. Ze zouden nog niet eens kunnen verhuizen als ze het zouden willen. Je weet wel, de beruchte wachtlijsten van 8 jaar bij woningbouwbedrijven die we woningbouwverenigingen noemen (wat ik een misplaatste term vind gezien de topsalarissen die daar worden gehanteerd).
Die topsalarissen valt wel mee. Als je het verschil kent tussen het salaris bij een woningbelegger en een woningcorporatie is het verschil groter dan die van een gemiddelde inwoner van Marokko en een gemiddelde inwoner in Nederland ;).

quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Marokkanen kozen er bewust voor om te emigreren naar Marokko.
Inschrijving kost al gauw 20 - 35 euro en verlengen een tientje per jaar.
Een dure grap dus als je je 8 jaar lang ingeschreven wil laten staan in 5/8 gemeenten ;).
Daarnaast zit de kans er dik in dat je over 8 jaar weliswaar voldoende wachttijd hebt opgebouwd, maar dan weer net teveel inkomen hebt voor een sociale huurwoning.
pi_130419148
Er zijn woningbouwbedrijven waarbij je niet betaalt voor de inschrijving. ;)
#NoDAPL
pi_130419229
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Er zijn woningbouwbedrijven waarbij je niet betaalt voor de inschrijving. ;)
Dat zijn ook vaak de wbv's met een schraal aanbod. ;)
pi_130419386
Terzijde, als alles gaat zoals ik hoop dat komt er wellicht nog 3-5 jaar werken voor een laag salaris bij na het afstuderen. ;)
Met het oog daarop leek het mij wel handig om niet privaat te moeten huren als ik direct daarna zou moeten verhuizen.
#NoDAPL
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:37:14 #44
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_130419722
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Terzijde, als alles gaat zoals ik hoop dat komt er wellicht nog 3-5 jaar werken voor een laag salaris bij na het afstuderen. ;)
Met het oog daarop leek het mij wel handig om niet privaat te moeten huren als ik direct daarna zou moeten verhuizen.
Zodra je loon hoger dan 2500 euro is, ben je de pineut en kom je er niet meer in.
Daar zit je met je TU-diploma al vrij snel aan.
pi_130420039
Zelfs als je een 'PhD-traject' volgt? Daar verwees ik naar met die 3-5 jaar.
Ik vind het niet erg om dan een paar jaar een lager salaris te krijgen, het is een goede investering voor wat ik wil doen (financiëel en anderzijds).
#NoDAPL
pi_130457529
Liever geen uitkeringen naar het buitenland, maarja. Nu is ook prima zolang ze zich nog wel houden aan hun solicitatieplicht (en dan niet alleen schriftelijk) en dus hun gezicht minstens eenmaal per wek bij het uwv laten zien. En nee, geen uwv kantoren in het buitenland.
  zondag 25 augustus 2013 @ 21:23:42 #47
66825 Reya
Fier Wallon
pi_130457844
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zelfs als je een 'PhD-traject' volgt? Daar verwees ik naar met die 3-5 jaar.
Ik vind het niet erg om dan een paar jaar een lager salaris te krijgen, het is een goede investering voor wat ik wil doen (financiëel en anderzijds).
De essentie van een PhD is vaak wel dat je geld inlevert om later nog meer geld in te leveren, maar ik kan me voorstellen dat jouw sector daar een uitzondering op vormt.
  zondag 25 augustus 2013 @ 21:29:49 #48
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_130458205
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 02:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Oliedom van ons Nederlanders natuurlijk dat we er niet veel eerder (jaren 70 of 80) aan hebben gedacht om de hoogte van een uitkering aan te passen.
Al doende leert men. Ik denk dat ze het verlies maar moeten nemen, het gaat tenslotte niet om astronomische bedragen volgens mij. Grote kans dat de kosten die je nodig bent om dit recht te trekken meer hoger zijn dan je besparing.
Say what?
pi_130458644
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:29 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Al doende leert men. Ik denk dat ze het verlies maar moeten nemen, het gaat tenslotte niet om astronomische bedragen volgens mij.
Niet per jaar maar je zit er wel nog enkele tientallen jaren aan vast, totdat ze sterven. Die mensen hebben geen enkele aansporing om te gaan werken en ze zijn opgevoed met de gedachte dat ze niet moeten werken (erg ongeëmancipeerd). Ik kan het hen niet kwalijk nemen maar het is natuurlijk wel een belachelijke situatie.
#NoDAPL
pi_130458845
quote:
2s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:23 schreef Reya het volgende:

[..]

De essentie van een PhD is vaak wel dat je geld inlevert om later nog meer geld in te leveren, maar ik kan me voorstellen dat jouw sector daar een uitzondering op vormt.
Ik weet het niet precies. Wat ik wel weet is dat in mijn sector de samenwerking tussen bedrijven en de universiteit (daar is de TU/e beter in dan de andere 'T'U's) redelijk intensief is, naar Nederlandse maatstaven. Het is prima mogelijk om voor een bedrijf te werken en tegelijkertijd met een PhD bezig te zijn, het onderzoek komt van pas voor het bedrijf. Ik weet echter niet hoe het werkt als je meer fundamenteel onderzoek wil verrichten waarvoor je niet bij een regionaal bedrijf terecht kan. Hoe dan ook, het is een goede investering.
Nog een cruciaal verschil tussen veel bètarichtingen en andere richtingen: je kan als je eenmaal gepromoveerd bent dat postdoccircus mijden door een uitstap te maken naar een van de bedrijven en van daaruit in te stromen als universitair docent. Best wel prettig! Het lijkt me ook wel leuk dat je van twee walletjes kan eten. :)
Je kan natuurlijk ook wat gemakkelijker met een PhD starten aangezien er meer mogelijkheden zijn (veel specialisaties, meer financiering door bedrijven, beperkt aantal concurrenten).
#NoDAPL
pi_130459263
Uitspraak van de rechtbank was negatief en dat het niet gekort mocht worden.

Hoe zit het nu met pensioenen dan? Worden die ook gekort als je in het buitenland zit? En wat als je die maar deels zelf hebt opgebouwd via werk en de rest via de overheid?
pi_130460742
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:51 schreef expans het volgende:
Uitspraak van de rechtbank was negatief en dat het niet gekort mocht worden.

Hoe zit het nu met pensioenen dan? Worden die ook gekort als je in het buitenland zit? En wat als je die maar deels zelf hebt opgebouwd via werk en de rest via de overheid?
geld niet voor aow en pensioen, dat
pi_130584783
Met betrekking tot zaken als kinderbijslag, WAO en WW zeg ik goed idee, echter pensioenen en AOW zijn gewoon zaken waar je zelf netjes het geld voor ingelegt hebt, daarnaast emigreren er ook genoeg Nederlanders naar "goedkope" landen, kijk maar eens naar Thailand.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_130584961
De hoogte van de AOW is afhankelijk van het aantal jaar dat je in Nederland gewoond hebt, wellicht zouden ze ook zo'n koppeling op andere uitkeringen kunnen toepassen.

Overigens maakt het op de lange duur wellicht niet zoveel uit:
Iemand komt op z'n 25ste naar NL, raakt op z'n 45ste arbeidsongeschikt, gaat op z'n 55ste terug naar het land van herkomst.
Dat is vanaf 65 dus 60% AOW, als hij tot zijn 65ste in NL zou blijven dan zou de AOW 80% zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132324857
Nederlandse Marokkanen die een uitkering genieten in Marokko en daar heel de dag in hun bed blijven liggen, verdienen daar 2 of 3x zoveel dan Marokkanen die 10 uur per dag werken. :')

Foute boel natuurlijk, dat weten die linksen ook wel, maar ze moeten hun electoraat tevreden houden.
pi_132328178
quote:
Wat stel je dan voor? Voor alle mensen die in het buitenland wonen en daar een uitkering/AOW ontvangen deze corrigeren naar het prijspijl van het betreffende land? Opzich een goed idee, ik zou zeggen helemaal geen dergelijke uitkeringen meer nar het buitenland, maar dat moet dan ook voor pensionado's die in bijvoorbeeld Spanje wonen gelden.
ben je wel goed bij je hoofd? als het al zou gelden, dan alleen voor de wia en de kinderbijslag
pi_132384331
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 17:20 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

ben je wel goed bij je hoofd? als het al zou gelden, dan alleen voor de wia en de kinderbijslag
waarom?
pi_132384395
bij nader inzien

ook niet daarvoor

als je bent afgekeurd kan je ook niks aan doen

het is toch fantastisch dat iemand die zijn hele leven niet al te veel verdiende, wel als een koning kan leven in een arm land met zijn aow
pi_132384420
Verder verdenk ik mensen die hier voor zijn van buitenlander haat terwijl je hiermee juist ook Nederlanders raakt.. zelfde met de strengere immigratie Nederlanders met een buitenlandse vrouw hebben daardoor óók problemen
pi_132384427
Wellicht zou men de correctie voor de inflatie kunnen beperken voor lieden die zich buiten bv de EU bevinden?
pi_132384554
quote:
Voor wie is de Remigratiewet

Of u een basisvoorziening of remigratie-uitkering kunt krijgen, hangt af van het land waar u vandaan komt. Ook moet u aan een aantal voorwaarden voldoen.

Het land waar u vandaan komt

U kunt een uitkering van de Remigratiewet krijgen als:
•u de nationaliteit heeft of heeft gehad van: Bosnië-Herzegovina, Griekenland, Italië, Kaapverdië, Kosovo, Kroatië, Macedonië, Marokko, Montenegro, Servië (Republiek Servië), Portugal, Slovenië, Spanje, Suriname, Tunesië of Turkije.
•u vanuit de Molukken in 1951 of 1952 in een groep naar Nederland bent gebracht en bent opgenomen in het register van de Wet Rietkerk-uitkering.
•u in Suriname bent geboren en de Nederlandse nationaliteit heeft.
•u in Nederland woont als erkend vluchteling of asielgerechtigde. Uit welk land u komt, maakt dan niet uit.

u naar Nederland bent gekomen voor gezinshereniging met een erkend vluchteling. Uit welk land u komt, maakt dan niet uit.

Voorwaarden voor een uitkering

Om een uitkering van de Remigratiewet te krijgen, is het nodig dat u aan deze voorwaarden voldoet:
•u woont in Nederland. Bent u tijdelijk in Nederland voor familiebezoek of voor een medische behandeling, dan kunt u geen gebruikmaken van de Remigratiewet.
•u bent 18 jaar of ouder.
•als u een partner heeft, gaat uw partner met u mee of hij of zij woont al in het land waar u gaat wonen.
•u en uw partner hebben geen schulden bij de Nederlandse overheid, zoals belastingschulden of onbetaalde boetes. Heeft u wel schulden, dan heeft u een afbetalingsregeling afgesproken.
•als u in een land gaat wonen waarvan u niet de nationaliteit heeft, dan heeft u een officiële verklaring dat u en uw gezinsleden minstens één jaar in dat land mogen wonen.
•als u erkend vluchteling of asielgerechtigde bent, heeft u een verklaring van de regering van het land waar u gaat wonen dat u daar mag wonen.
•als u een dubbele nationaliteit heeft, doet u vóór uw vertrek afstand van de Nederlandse nationaliteit.

als u alleen de Nederlandse nationaliteit heeft, doet u er in uw nieuwe land alles aan om de nationaliteit van uw nieuwe land te krijgen.

Extra voorwaarden voor de basisvoorziening

Voor een basisvoorziening is het nodig dat u ook nog aan de volgende voorwaarden voldoet:
•als u de Nederlandse nationaliteit niet heeft, woont u op het moment dat u de uitkering aanvraagt al een jaar of langer in Nederland.
•de waarde van uw bezittingen min uw schulden is bij uw belastingaanslag lager dan ¤ 91.000.

u heeft nog niet eerder een basisvoorziening gehad, of u heeft deze terugbetaald.

Extra voorwaarden voor de remigratie-uitkering

Voor een remigratie-uitkering is het nodig dat u ook nog aan de volgende voorwaarden voldoet:
•u bent 45 jaar of ouder.
•u heeft voordat u de aanvraag indient minstens 3 jaar met een verblijfsvergunning in Nederland gewoond. Dit hoeft alleen als u niet de Nederlandse nationaliteit heeft.

u heeft voordat u de aanvraag indient minstens 6 maanden een Nederlandse uitkering gekregen.
http://www.svb.nl/int/nl/(...)ie/voor_wie_bedoeld/
Voldoet u aan bovenstaande ? Dan krijgt 650 euro per maand van de nederlandse overheid

Dit is discriminatie
Deze wet zou ook voor mensen met de nederlandse nationaliteit die naar het buitenland emigreren moeten gelden.
  maandag 21 oktober 2013 @ 08:31:49 #62
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_132384563
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dankzij dit soort kortzichtige misplaatste politieke correctheid zitten we nu met dit probleem opgescheept.
Ik denk eerder dat een domme minister en of ambtenaar met een idee gekomen is wat juridisch niet uit te voeren is. Zo als wel vaker gebeurd.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 21 oktober 2013 @ 08:49:56 #63
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_132384710
quote:
Spanje = EU, dus dat is een geheel andere situatie.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 21 oktober 2013 @ 08:56:12 #64
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_132384774
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 08:30 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Voldoet u aan bovenstaande ? Dan krijgt 650 euro per maand van de nederlandse overheid

Dit is discriminatie
Deze wet zou ook voor mensen met de nederlandse nationaliteit die naar het buitenland emigreren moeten gelden.
•u de nationaliteit heeft of heeft gehad van: Bosnië-Herzegovina, Griekenland, Italië, Kaapverdië, Kosovo, Kroatië, Macedonië, Marokko, Montenegro, Servië (Republiek Servië), Portugal, Slovenië, Spanje, Suriname, Tunesië of Turkije.

Dit is inderdaad wel heel opzichtige discriminatie.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_132386299
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:50 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Moet het wel op grote schaal gebeuren.
pi_132399042
quote:
Wat dom. Geloof heeft niets met nationaliteit te maken.
pi_132399234
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet per jaar maar je zit er wel nog enkele tientallen jaren aan vast, totdat ze sterven. Die mensen hebben geen enkele aansporing om te gaan werken en ze zijn opgevoed met de gedachte dat ze niet moeten werken (erg ongeëmancipeerd). Ik kan het hen niet kwalijk nemen maar het is natuurlijk wel een belachelijke situatie.
Het gaat niet om WW of bijstandsuitkeringen en dus ook niet over werken of niet. Voorlopig kosten die rechtszaken alleen maar geld en als die oudjes in Nederland blijven kosten ze ook meer aan zorg. Ik zie de winst niet om de uitkeringen te verlagen, dan gaan minder mensen terug.
pi_132399333
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 08:30 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Dit is discriminatie
Die wet geldt ook voor mensen met de Nederlandse nationaliteit.
pi_132399377
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarom emigeren Nederlanders van 55 dan niet massaal met behoud van een bijstandsuitkering naar azie/Afrika/zuid-america
pi_132399479
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:04 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Waarom emigeren Nederlanders van 55 dan niet massaal met behoud van een bijstandsuitkering naar azie/Afrika/zuid-america
Geen idee, maar dat heeft denk ik weinig met die wet te maken.
pi_132402303
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 02:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zoals iedereen weet ligt het prijspeil veel lager in Marokko en Turkije dan in Nederland. Met andere woorden, ze kunnen voor minder geld meer kopen. Het zou dan ook volstrekt logisch zijn dat Turken en Marokkanen die ook een Nederlands paspoort hebben die in Turkije of Marokko wonen een lagere uitkering krijgen. Logischerwijze besloot het kabinet Rutte dan ook om de uitkeringen met een bepaald percentage te verlagen. Helaas, een rechter (rechtbank, er komt allicht nog een hoger beroep) steekt hier een stokje voor. Blijkbaar mag het van die rechter niet omdat ooit is afgesproken om dat nominale bedrag over te maken zonder rekening te houden met het prijspeil.

Oliedom van ons Nederlanders natuurlijk dat we er niet veel eerder (jaren 70 of 80) aan hebben gedacht om de hoogte van een uitkering aan te passen. Maar wat nu? Hoeveel kans heeft de staat om bij het gerechtshof te winnen? Wat zijn de juridische haken en ogen? Geldt voor alle mensen die pas gaan verhuizen nadat de overheid dit wetsvoorstel indient sowieso wel deze korting.
Gedachte-experimentje: moet een uitkering volgens jou ook omhoog als iemand van Oost-Groningen naar Amsterdam verhuist?
pi_132416800
Je moet op een gegeven moment een grens trekken omdat de bureacratische overhead anders te groot wordt maar principieel gezien vind ik dat je rekening mag houden met hogere en lageer vaste lasten in functie van waar je woont. Dat verschil is er binnen Nederland maar tussen Nederland en een land als Marokko is dat verschil nog veel groter. Het is idioot wij die mensen zoveel geven dat ze daar zonder te werken heel wat luxer leven dan verreweg de meeste landgenoten (Marokkanen dus) die minstens 40 uur per week werken. Op die manier is er geen enkele aansporing om te gaan werken. Aangezien die mensen in staat zijn om te werken mag en moet die aansporing er wel zijn.
#NoDAPL
pi_132417353
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Aangezien die mensen in staat zijn om te werken mag en moet die aansporing er wel zijn
Om welke uitkeringen gaat het dan volgens jou want volgens mij krijg je geen uitkering in het buitenland als je sollicitatieplicht hebt om die uitkering te krijgen, dan is de voorwaarde dat je in Nederland woont.
pi_132417758
Denk dat het voor pensioenen geldt zeker? en kinderbijslag enzo?

Werkloosheidsuitkering kan niet want dan moet je inderdaad actief naar werk zoeken in Nederland, en dat lijkt me nogal moeilijk vanuit Marokko of Turkije
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:13:23 #76
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_132454009
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja en nee. Een van de eisen van de Remigratiewet is dat je afstand doet van het Nederlanderschap.
pi_132463913
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Je moet op een gegeven moment een grens trekken omdat de bureacratische overhead anders te groot wordt maar principieel gezien vind ik dat je rekening mag houden met hogere en lageer vaste lasten in functie van waar7 je woont. Dat verschil is er binnen Nederland maar tussen Nederland en een land als Marokko is dat verschil nog veel groter. Het is idioot wij die mensen zoveel geven dat ze daar zonder te werken heel wat luxer leven dan verreweg de meeste landgenoten (Marokkanen dus) die minstens 40 uur per week werken. Op die manier is er geen enkele aansporing om te gaan werken. Aangezien die mensen in staat zijn om te werken mag en moet die aansporing er wel zijn.
Dit is toch wel het bewijs dat je geen idee hebt waar je over praat, maar louter in het wilde weg om je heen aan het slaan bent. Het gaat hier om een zeer beperkte geldstroom en daarenboven heeft de geldstroom niet te maken met uitkeringen waarvoor arbeidsgerelateerde verplichtingen gelden, zoals de ww of bijstand.

Daarnaast geldt dat het niet aan ons is om mensen in een ander land aan te gaan sporen om te werken. Het is de omgekeerde wereld en een bizar argument in deze hele discussie.

Verder weiger je inhoudelijk in te gaan op wat je voorganger heeft gepost. Tot slot gelden niet alleen prijsverschillen in nl of tussen marokko en nl, maar des te meer in marokko zelf. Gaan wij daar dan ook rekening mee houden?

Feit is dat je de aandacht wenst te vestigen op een problematiek die qua grootte minimaal is en verdacht veel lijkt op een populistische politieke move van het kabinet. Puur ingegeven door angst voor het PVV electoraat.

[ Bericht 19% gewijzigd door Mutant01 op 23-10-2013 08:20:10 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_132494594
Mutant, het zou jou sieren als jij iets minder vanuit emotie de persoonlijke aanval zou inzetten en veel meer vanuit de ratio op een zakelijke manier zou discussiëren.

quote:
Het gaat hier om een zeer beperkte geldstroom
Niet relevant en bovendien uiterst subjectief en dus discutabel.

quote:
en daarenboven heeft de geldstroom niet te maken met uitkeringen waarvoor arbeidsgerelateerde verplichtingen gelden, zoals de ww of bijstand.
No shit. Ook niet echt relevant. Wij kunnen geen sinterklaas spelen voor alle mensen die ooit hier hebben gewoond en remigreren. Zeker niet nu er weer grote groepen immigranten bij zijn gekomen en er weer nieuwe grote groepe immigranten bijkomen. Nederland heeft 17 miljoen inwoners waarvan er minder dan 10 miljoen inwoners werken en de Nederlandse bevolking vergrijst sterk. We zullen dus met beleid moeten komen om dit nu nog hanteerbare maar belastende probleem (hoop extra rentekosten wegens grotere schuld die hierdoor sterker oploopt) in te dammen voordat het te laat is.

quote:
Daarnaast geldt dat het niet aan ons is om mensen in een ander land aan te gaan sporen om te werken. Het is de omgekeerde wereld en een bizar argument in deze hele discussie.
Natuurlijk is het voor Nederland hartstikke relevant dat zij met de uitkering die zij van ons krijgen veel luxer leven dan de modale landgenoot van hen die werkt. Natuurlijk is het aan Nederland om hier iets aan te doen aangezien Nederland anders gegarandeerd zolang zij leven en zij recht hebben op die uitkering niet zullen gaan werken en wij dus zolang zij leven en zij recht hebben op die uitkering die uitkering moeten betalen. Jij mag het om wat voor reden dan ook niet leuk vinden dat Nederland hier wat aan wil doen maar kom nu niet aan met de opmerking dat wij hier niets aan zouden mogen doen. Ook juridisch gezien is dit flauwekul, het is natuurlijk wel belangrijk dat we de wetten zo vormgeven dat we juridische problemen vermijden, we moeten dus een goede vorm zoeken waarmee we dit probleem oplossen zonder dat een rechter daar al dan niet terecht ene stokje voor kan steken. De eerste poging mislukte, de volgende keer meer succes als het juridisch wat slimmer wordt aangepakt. Doe nu niet net alsof dit hardvochtig is van Nederland en alsof Nederland hiermee discrimineert en wat voor flauwekul nog meer, het doel van Nederland is slechts dat ze daar met die uitkering eenzelfde welvaartsniveau hebben als wat iedereen heeft die die uitkering krijgt die in Nederland woont.

quote:
Verder weiger je inhoudelijk in te gaan op wat je voorganger heeft gepost. Tot slot gelden niet alleen prijsverschillen in nl of tussen marokko en nl, maar des te meer in marokko zelf. Gaan wij daar dan ook rekening mee houden?
Er zal ook hiervoor een afweging moeten worden gemaakt tussen efficiëntie en maatwerk. Het doel is immers een zo'n laag mogelijk kostenniveau zonder mensen tekort te doen.

quote:
Feit is dat je de aandacht wenst te vestigen op...
Het is een feit dat de Nederlandse overheid zelf al vele jaren dit probleem probeert op te lossen en ofwel hierbij wordt gedwarsboomd door rechters ofwel nog niet de juiste juridische oplossing heeft gevonden, waarbij het relevant is dat de overheid zelf de wetten vormt en dus een juiste juridische vorm kan vinden als zij dat goed aanpakt.
Ik snap dat jij van mij graag de boeman maakt omdat ik pleit voor iets wat tegen het belang van jouw peers is maar het is jereinste onzin van jou dat jij stelt dat ik hier die strijd aanzwengel. De Nederlandse overheid begon hiermee, vele mensen op het FOK-forumpje zijn mij voorgaan en vele mensen op het FOK-forumpje vinden ook vandaag de dag dat dit probleem moet worden opgelost. Jij kan zoveel tackles met twee benen inzetten op hen als dat jij wil terwijl de bal niet in de buurt is, zij zullen niet hun mening voor zich houden om die reden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 23-10-2013 22:22:59 ]
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')