SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm mischien toch maar een tijdje doen dan iddquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik weeg zo'n beetje alles
Ook de yoghurt en muesli bijvoorbeeld.
Mensen met overgewicht hebben vaak een verstoord beeld (of kunnen het slecht inschatten) wat een normale portie is.
Ik pak de laatste tijd van de pasta's idd de volkoren variant, vult een stuk beter moet ik zeggenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:24 schreef friekin_ het volgende:
Oh, Bamba, de vezelrijk pasta van Honig is stukken beter (of volkoren pasta) dan normale pasta.
Ja voor 4 pers.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
staat er niet bij voor hoeveel personen het recept is?
Jupquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja voor 4 pers.
Kijk : http://www.ah.nl/allerhan(...)rq=maaltijd+ciabatta
Dus dan doe je in principe alles door 4 natuurlijk.
Ja, nastyquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is vaak helemaal niet duidelijkEn soms een stuk minder dan je zou denken
Met name van ongezonde dingen, staat er met grote letters op de verpakking: Slechts 89 kcal per portie! En dan blijkt een portie een klein deel van de inhoud van het zakje/pakje te zijn
Dus 'wit' met extra vezels? Of volkoren + nog extra vezels?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:35 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Er zitten extra vezels in. Ik mag het wel eten in mijn extreme volkoren dieet.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:34 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
ik zal toch echt moeten stofzuigen..
Ik ook. Ik smokkel alleen ALTIJD bij de groentequote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik weeg zo'n beetje alles
Ook de yoghurt en muesli bijvoorbeeld.
Mensen met overgewicht hebben vaak een verstoord beeld (of kunnen het slecht inschatten) wat een normale portie is.
Het moet inderdaad niet obsessief worden maar de eerste weken/maanden is het wel fijn om een beeld te krijgen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:37 schreef Bamba het volgende:
[..]
Hmm mischien toch maar een tijdje doen dan iddIk vind alleen het gevaar dat als ik alles ga wegen, ik de hele dag "bezig" ben met het afvallen en dat wil ik juist een beetje voorkomen. Maar het is wel een tip om idd een goed beeld te krijgen van hoeveel ik mag.
[..]
Ik pak de laatste tijd van de pasta's idd de volkoren variant, vult een stuk beter moet ik zeggen
ja maar dat kun je met een heel klein beetje gezond verstand natuurlijk zelf ook wel bedenken. Dat je niet je pens vol burrito kan eten voor slechts 200 kcalquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, nasty
"Ooooh kijk burrito's! 200kcal per portie! Netjes, die kunnen we wel eten!" 1 zo'n fucking klein ding 200kcal
Ja hey hoe durf jequote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ook. Ik smokkel alleen ALTIJD bij de groente
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja voor 4 pers.
Kijk : http://www.ah.nl/allerhan(...)rq=maaltijd+ciabatta
Dus dan doe je in principe alles door 4 natuurlijk.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja maar dat kun je met een heel klein beetje gezond verstand natuurlijk zelf ook wel bedenken. Dat je niet je pens vol burrito kan eten voor slechts 200 kcal
Die had ik echt niet hoor, wat betreft eten, dat gezonde verstand.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja maar dat kun je met een heel klein beetje gezond verstand natuurlijk zelf ook wel bedenken. Dat je niet je pens vol burrito kan eten voor slechts 200 kcal
toen keek je waarschijnlijk ook nog niet naar de voedingswaarde van dingenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Die had ik echt niet hoor, wat betreft eten, dat gezonde verstand.
Honig Vezelrijk pasta is een 100% tarweproduct vol onoplosbare tarwevezels met de lekkere smaak van gewone pasta.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dus 'wit' met extra vezels? Of volkoren + nog extra vezels?
Het vult wel enorm moet ik zeggenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het moet inderdaad niet obsessief worden maar de eerste weken/maanden is het wel fijn om een beeld te krijgen.
Daarna eens in de zoveel tijd weer je porties wegen om te kijken of je niet langzaam weer meer bent gaan opscheppen.
Een portie havermout is trouwens wel veel, volgende keer iets minder nemen.
Ik wel. Had laatst 400!gram sperziebonen. Godsammequote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja hey hoe durf je![]()
Groente weeg ik 9 van de 10 keer niet
Kloptquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
toen keek je waarschijnlijk ook nog niet naar de voedingswaarde van dingen
Ik kreeg 76,1quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:41 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik vond die 106.4 die ik al eerste op de weegschaal kreeg trouwens wel leuk..
ik ookquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:41 schreef Bamba het volgende:
[..]Die ga ik dit weekend eens maken!!
Ongeveer:quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:44 schreef Bamba het volgende:
Hoe verdelen jullie je calorieën op een dag? Hoeveel calorieën bij het ontbijt, lunch en avondeten pakken jullie gemiddeld? Ik heb nog niet een goed idee hoe ik dat het beste kan verdelen.
Ik let niet eens zoveel op calorieën. Ik mijd gewoon suiker en eet standaard. 's avonds wokken met vis oid. Of salade met couscous. Ik tel geen calorieën.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:44 schreef Bamba het volgende:
Hoe verdelen jullie je calorieën op een dag? Hoeveel calorieën bij het ontbijt, lunch en avondeten pakken jullie gemiddeld? Ik heb nog niet een goed idee hoe ik dat het beste kan verdelen.
Het gaat echt goed bij jou he? Knap hoor!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik kreeg 76,1
Ook leuk, maar betekend dat ik nog steeds afval en nog meer zou moeten eten. Nou, dikke doei want dat gaat echt niet passen hoor
[..]
ik ook
Ik heb als ontbijt meestal rond de 150kcal. Vandaag 247 want ik heb druiven door mijn kwark gemikt.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:44 schreef Bamba het volgende:
Dan kun je makkelijk wat winst pakken bij je ontbijt. Een schepje muesli er bij, wat fruit, vettere yoghurt...quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb als ontbijt meestal rond de 150kcal. Vandaag 247 want ik heb druiven door mijn kwark gemikt.
Als lunch heb ik 483kcal vandaag en als avondeten 443.
Tussendoor zit ik op 428.
En dan heb ik nog achterlijk veel over wat ik moet eten
Ik doe 20gr muesli door mijn kwark 's morgens. Waar haal jij die suikervrije muesli met noten? Bij appie? Ik heb de muesli met vruchten.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:45 schreef Stormqueen het volgende:
mijn truc om lang vol te zitten is toch mijn muesli-inname wat opschroeven. Dus toch 50 gram pakken ipv 30. En dan wel geheel suikervrije muesli met noten. Werkt als een malle. Dan maar 100 kcals meer
Ja, daar heb je gelijk in. Er kan nog wel wat kwark bij ook.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dan kun je makkelijk wat winst pakken bij je ontbijt. Een schepje muesli er bij, wat fruit, vettere yoghurt...
Die is wel een beetje blond jaquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:48 schreef J0ycie88 het volgende:
Even een enorm blonde vraag.. maar een weegschaal verplaatst toch ook vanuit de winkel naar huis? Hoe zit dan dan?
Dan zou ik zeggen : Dan is hij nog niet aan geweest?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:48 schreef J0ycie88 het volgende:
Even een enorm blonde vraag.. maar een weegschaal verplaatst toch ook vanuit de winkel naar huis? Hoe zit dan dan?
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Die is wel een beetje blond ja
Je kan een weegschaal best verplaatsen hoor, maar het duurt als tijd even (een weging of 5-6) na het verplaatsen vorodat ie zichzelf weer redelijk geijkt heeft. Ook als je een niet-vlakke ondergrond hebt kan een weegschaal zichzelf niet zo goed ijken. Veel verplaatsen zorgt dus voor veel variatie in de uitkomst.
oohquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen : Dan is hij nog niet aan geweest?
nee da's die hele dure doe-het-zelf hippiemuesli die hier laatst getipt werd: www.mymuesli.comquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik doe 20gr muesli door mijn kwark 's morgens. Waar haal jij die suikervrije muesli met noten? Bij appie? Ik heb de muesli met vruchten.
en dat ookquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen : Dan is hij nog niet aan geweest?
22 kilo kwijtquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:46 schreef Bamba het volgende:
[..]
Het gaat echt goed bij jou he? Knap hoor!
22 kilo wtfquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
22 kilo kwijt
Sport nu 5x per week. Ik ben wel een beetje blij. Alleen duurt het IMHO zo lang voordat ik strakker benMaar goed, komt vanzelf.
Ok. Maar als hij 15 x wat anders aangeeft is er dus wel wat mis?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Die is wel een beetje blond ja
Je kan een weegschaal best verplaatsen hoor, maar het duurt als tijd even (een weging of 5-6) na het verplaatsen vorodat ie zichzelf weer redelijk geijkt heeft. Ook als je een niet-vlakke ondergrond hebt kan een weegschaal zichzelf niet zo goed ijken. Veel verplaatsen zorgt dus voor veel variatie in de uitkomst.
ja, als de verschillen echt groot zijn wel ja.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:53 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ok. Maar als hij 15 x wat anders aangeeft is er dus wel wat mis?
Tering! ff snel mix gemaakt. 10 euro per 575grquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee da's die hele dure doe-het-zelf hippiemuesli die hier laatst getipt werd: www.mymuesli.com![]()
Jup. Van 98 naar 76 (oke, 76,1, maar who's countingquote:
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jup. Van 98 naar 76 (oke, 76,1, maar who's counting)
Van mt 46 naar 38![]()
dan heb je wel en bizar dure smaakquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Tering! ff snel mix gemaakt. 10 euro per 575gr
Godsamme, ik vind het echt zo knap!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Van mt 46 naar 38![]()
Ik vind het echt onwijs knapquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Van mt 46 naar 38![]()
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan heb je wel en bizar dure smaak
[..]
quote:Godsamme, ik vind het echt zo knap!
Vrijwel standaard:quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:01 schreef Sarabi het volgende:
De 4 granen muesli van de AH is ook erg lekker.
Weet alleen even niet de kcal, volgens mij 150 per portie (40gr)
Nou, ik hoop dat ik het vol hou hoor 5x per week. Zo niet schroef ik het terug naar 3x per week. Maar op fysio advies ivm mijn reuma klachten was 5x per week (liefst elke dag zelfs) sporten gewoon slim.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:58 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik vind het echt onwijs knap5 keer in de week sporten is voor mij niet haalbaar helaas. Ik ga nu 1 keer per week fitnessen en loop 's avonds na het avondeten een uur met Charlie. Dan heb ik toch bewogen die dag
Kloptquote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Vrijwel standaard:
Muesli zonder toevoegingen ongeveer 370 kcal/100 g
Crunchy muesli met veel suiker: 450 kcal/100g
Eigenlijk zit alle muesli in die range, heb er veel in mijn handen gehad maar ze voldoen allemaal
Dan willen we wel foto'squote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dus ik heb mezelf het doel gesteld dat ik volgend jaar Juni er echt strak uit zie. Hotpants strakke benen, strak buikje, ect.
Dus dat word door buffelen
Dealquote:
Klinkt als een uitstekend planquote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:05 schreef Qwea het volgende:
Nou, ik hoop dat ik het vol hou hoor 5x per week. Zo niet schroef ik het terug naar 3x per week. Maar op fysio advies ivm mijn reuma klachten was 5x per week (liefst elke dag zelfs) sporten gewoon slim.
Maar goed, dat zeg ik, eerst zien of ik het volhou want vanwege mijn crohn ben ik zo uitgeput telkens, dat ik serieus overdag tukjes moet doen
Dus ik heb mezelf het doel gesteld dat ik volgend jaar Juni er echt strak uit zie. Hotpants strakke benen, strak buikje, ect.
Dacht ik ook. Wilde eerst kerst, maar dat is niet reëel. Groetjes vanaf de crosstrainerquote:
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:29 schreef Sarabi het volgende:
Oja dit weekend ga ik 'logeren' bij mijn ouders, gebruik maken van hun crosstrainer/roeier/hometrainer
Die op mijn sportschool 330-360 per half uur en dan ben ik flink bezig (dus niet lafjes in traag tempo tv-kijkend)quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:30 schreef Qwea het volgende:
Naaierig vind ik crosstrainers. Deze waar ik nu opsta geeft aan dat ik 600kcal verbrand als ik een half u bezig ben geweest (medisch fitness), die op de sportschool geeft aan 300.
600 kcal in een half uur als je 76 kilo weegt is vrijwel onmogelijk.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Naaierig vind ik crosstrainers. Deze waar ik nu opsta geeft aan dat ik 600kcal verbrand als ik een half u bezig ben geweest (medisch fitness), die op de sportschool geeft aan 300.
Klinkt als een goed planquote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, ik hoop dat ik het vol hou hoor 5x per week. Zo niet schroef ik het terug naar 3x per week. Maar op fysio advies ivm mijn reuma klachten was 5x per week (liefst elke dag zelfs) sporten gewoon slim.
Maar goed, dat zeg ik, eerst zien of ik het volhou want vanwege mijn crohn ben ik zo uitgeput telkens, dat ik serieus overdag tukjes moet doen
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
600 kcal in een half uur als je 76 kilo weegt is vrijwel onmogelijk.
Wel naaierig fo sure
Ik ga ook uit van 300. Trap flink door!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die op mijn sportschool 330-360 per half uur en dan ben ik flink bezig (dus niet lafjes in traag tempo tv-kijkend)
Waarvoor heb je een telefonische afspraak?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:42 schreef J0ycie88 het volgende:
Jongens.. ik heb echt de behoefte om te gaan vreten. Zou zo blij zijn als ik om 13.00 de dokter heb gebeld en daarna meteen afleiding heb. Want ik word gek van mezelf op het moment.
Heb nog keurig niets gegeten hoor. En dat ga ik ook niet doen. Maar die drang is om gek van te worden.
Herkenbaar +2quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:42 schreef J0ycie88 het volgende:
Maar die drang is om gek van te worden.
Ga me zo inderdaad even aankleden. En naar buiten..quote:
Ik heb afgelopen vrijdag een vrij heftig gesprek gehad bij de huisarts over mijn angsten mbt ziektes en doodgaan, waarbij ik weg ben gegaan met 2 opties. Waar ik uit kon kiezen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:43 schreef Bamba het volgende:
[..]
Waarvoor heb je een telefonische afspraak?
Pak een stuk fruit? Dat je toch iets gegeten hebt?
Ja nou ik ben dus bang dat als ik nu wat gezonds pak het hek van de dam is.. Dus wil niets pakken. Ga maar aankleden en naar buiten denk ik..quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Herkenbaar +2Ik ging dan maar gezonde dingen pakken die vullen: kwark oid. Niet dat dat vullen veel helpt, want het is vooral hoofdhonger en dan maakt het niet uit dat je maag wel vol zit. Dus iets gaan doen waarbij je niet kan eten helpt eigenlijk het beste: wandelen, douchen etc
Wat heftigquote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:49 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen vrijdag een vrij heftig gesprek gehad bij de huisarts over mijn angsten mbt ziektes en doodgaan, waarbij ik weg ben gegaan met 2 opties. Waar ik uit kon kiezen.
En heb gekozen om me te laten onderzoeken om te kijken of ik de erfelijke ziekte van mijn vader heb/draag.
De andere optie was een verwijzing naar een psycholoog. Maar ik denk niet dat die mij kan helpen met mijn angsten.
Ik hoop het ook. Moet vanmiddag bellen voor de verwijzing naar het ziekenhuis. Dus zo komt het elke keer dichterbij..quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:57 schreef Bamba het volgende:
[..]
Wat heftig. Heel veel sterkte met het telefoontje en ik hoop dat je verder geholpen kunt worden bij je angsten
Angsten zijn bijna altijd irrëeel en wakkeren andere angsten aan. Ik denk dat een psycholoog geen slecht idee is, maar eerst moet je concreet krijgen of je wel of niet een cardiomyopathie hebt. Zonder die informatie kan je wel in therapie gaan, maar dan zal die angst altijd in je hoofd blijven zitten omdat er altijd een kans blijft bestaan dat je angst wel degelijk gegrond is. Maar mocht de angst niet verdwijnen nadat artsen je hebben uitgelegd dat je een super gezond hart hebt, dan zou ik die psycholoog toch overwegen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:49 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik heb afgelopen vrijdag een vrij heftig gesprek gehad bij de huisarts over mijn angsten mbt ziektes en doodgaan, waarbij ik weg ben gegaan met 2 opties. Waar ik uit kon kiezen.
En heb gekozen om me te laten onderzoeken om te kijken of ik de erfelijke ziekte van mijn vader heb/draag.
De andere optie was een verwijzing naar een psycholoog. Maar ik denk niet dat die mij kan helpen met mijn angsten.
Dit is precies waarom ik deze keuze heb gemaakt. Een psycholoog kan mij niet helpen zolang ik niet weet of mijn angsten gegrond zijn.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Angsten zijn bijna altijd irrëeel en wakkeren andere angsten aan. Ik denk dat een psycholoog geen slecht idee is, maar eerst moet je concreet krijgen of je wel of niet een cardiomyopathie hebt. Zonder die informatie kan je wel in therapie gaan, maar dan zal die angst altijd in je hoofd blijven zitten omdat er altijd een kans blijft bestaan dat je angst wel degelijk gegrond is. Maar mocht de angst niet verdwijnen nadat artsen je hebben uitgelegd dat je een super gezond hart hebt, dan zou ik die psycholoog toch overwegen.
ik heb makkelijk praten hoor! ik heb zelf een stapeltje angststoornissen en ik wil óók niet in therapie voor die angsten![]()
Dat stukje wandelen zie ik ook niet echt als 'sporten' maar als een gezonde gewoontequote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:18 schreef Sarabi het volgende:
I'm with Isa
Dat dagelijks hoepelen tel ik niet echt als sport maar meer als een dagelijks rondje wandelen.
Ik ga op de racefiets naar mijn werk, ik kan daar douchen, rechtsteeks is dat 2x 11 km, a 25 min is ongeveer een uur.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik gewoon 3x per week sport omdat 5x per week iets is wat ik nooit op de lange termijn zou volhouden. Mijn hele eet- en beweegpatroon is er nu zo op gericht dat ik dit altijd kan blijven doen. En ik heb ervaring met 5-7x per week sporten. Leuk hoor, als je naar de weegschaal kijkt, maar niet te doen op de lange termijn.
Ik doe heel erg zware krachttraining en alleen compoundoefeningen. Je spieren moeten rusten, anders heeft het totaal geen zinquote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:32 schreef Sarabi het volgende:
Ik had alleen het idee dat jij veel vaker krachttraining deed....
Waar zijn je T's? En is dit niet wat weinig. Wel goed van de gerookte makreel! Hoeveel wraps heb je gegeten? Als je die niet zelf maakt, zitten er belachelijk veel kcal's in de prefab-versie... en zelf maken is heel makkelijk!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:31 schreef Lonaa het volgende:
Lijstje:
O: 3 miniboterhams. 2 smeerkaas, 1 rauwe ham. Glas ranja.
L: Salade met wat overgebleven groente en gerookte makreel.
D: Wraps met groente en gehakt.
Mooie dikke billen zijn oké olé olé!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:32 schreef Claudia_x het volgende:
Hoppa! Proefschrift zo goed als af, ik voel me slank. Oh, en ik krijg dikkere billen.
Dit lijstje is van vandaag. Geen T's erin omdat ik net wakker ben. Ontbijt een half uurtje geleden op.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:34 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Waar zijn je T's? En is dit niet wat weinig. Wel goed van de gerookte makreel! Hoeveel wraps heb je gegeten? Als je die niet zelf maakt, zitten er belachelijk veel kcal's in de prefab-versie... en zelf maken is heel makkelijk!
Ik heb m'n frittata op en heb nu alweer snaaizin.
750 calorieën is echt niet reëel.. Dan hou je geen energie over.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:41 schreef superyoghurt het volgende:
vraagje aan de experts;
Vriendin en ik willen gezond afvallen, beide ongeveer ~7kg. Geen dramatische cijfers maar we vinden het wel nodig.
Mijn situatie:
Week terug heb ik me geregistreerd op myfitnesspal en houd ik dagelijks het aantal calorie wat ik binnen krijg bij. Voor nu heb ik mijn dagelijkse verbruik ingesteld op 750calorie, hoewel ik 0,0 problemen ervaar en het heel gemakkelijk vind heb ik toch het idee dat het te weinig is. In de avonduren 'sterf ik ook niet van de honger', maar lust zeker wel een appeltje of 3. Drinken doe ik al heel goed, helemaal geen limonade maar alleen spa rood of spa blauw. Aardappel/brood/pasta op verboden lijst gezet sinds 4 weken. Tevens sport ik al dik een jaar 2x in de week, veelal 30min rennen + zware gewichten
Nu is mijn vraag natuurlijk;
Wat is het maximale aan calorie wat ik eigenlijk dagelijks moet eten als ik gezond wil afvallen? Maar niet met een slakkengang(178m / 31jr / 87kg )
Een tweede vraag; Op werk lust ik wel een LU mini cracker (5stuks per pak). Afgelopen maandag heb ik tijdens lunch 3 pakjes (a 15 crackers) opgegeten icm komkommer in een tijdsbestek van 1uur. Nu kom ik erachter dat dit zowaar gelijk is aan 420 calorieen! Dan denk ik, kon ik net zo goed een McChicken bij de Mcdonalds eten. Hoewel het gedachte erachter absoluut verkeerd lijkt (cracker vs mcchicken) heb ik toch mijn twijfels.
Je wil gezond afvallen en je stelt je aantal kcal dan op 750? Whut.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:41 schreef superyoghurt het volgende:
vraagje aan de experts;
Vriendin en ik willen gezond afvallen, beide ongeveer ~7kg. Geen dramatische cijfers maar we vinden het wel nodig.
Mijn situatie:
Week terug heb ik me geregistreerd op myfitnesspal en houd ik dagelijks het aantal calorie wat ik binnen krijg bij. Voor nu heb ik mijn dagelijkse verbruik ingesteld op 750calorie, hoewel ik 0,0 problemen ervaar en het heel gemakkelijk vind heb ik toch het idee dat het te weinig is. In de avonduren 'sterf ik ook niet van de honger', maar lust zeker wel een appeltje of 3. Drinken doe ik al heel goed, helemaal geen limonade maar alleen spa rood of spa blauw. Aardappel/brood/pasta op verboden lijst gezet sinds 4 weken. Tevens sport ik al dik een jaar 2x in de week, veelal 30min rennen + zware gewichten
Nu is mijn vraag natuurlijk;
Wat is het maximale aan calorie wat ik eigenlijk dagelijks moet eten als ik gezond wil afvallen? Maar niet met een slakkengang(178m / 31jr / 87kg )
Een tweede vraag; Op werk lust ik wel een LU mini cracker (5stuks per pak). Afgelopen maandag heb ik tijdens lunch 3 pakjes (a 15 crackers) opgegeten icm komkommer in een tijdsbestek van 1uur. Nu kom ik erachter dat dit zowaar gelijk is aan 420 calorieen! Dan denk ik, kon ik net zo goed een McChicken bij de Mcdonalds eten. Hoewel het gedachte erachter absoluut verkeerd lijkt (cracker vs mcchicken) heb ik toch mijn twijfels.
Geen 2000. Rond de 1500 is normaal. En je ervaart nu misschien geen problemen, maar dat komt vanzelf.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:45 schreef superyoghurt het volgende:
Dit besef ik ook, maar om er gelijk 2000 van te maken terwijl ik nu al geen problemen ervaar? Dan zou zo'n lijstje met je calorieen tellen bij mij averechts werken. "O kijk, ik heb vandaag nog 500calorie tegoed. Even crossen naar de Mac"
Ik had er een topic over aangemaakt in LIFquote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik doe heel erg zware krachttraining en alleen compoundoefeningen. Je spieren moeten rusten, anders heeft het totaal geen zin
Voor een man 1500 kcal?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:47 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Geen 2000. Rond de 1500 is normaal. En je ervaart nu misschien geen problemen, maar dat komt vanzelf.
En gezond afvallen betekend afvallen in een normaal tempo. En ja, dat gaat traag. Mijn 22 kilo duurde 10 maanden. Weet je wel dat het gezond gebeurd. Crashen schiet je niks mee op.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:47 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Geen 2000. Rond de 1500 is normaal. En je ervaart nu misschien geen problemen, maar dat komt vanzelf.
Goede tip. Als je even je eetschema laat zien, superyoghurt, kunnen we misschien concretere tips geven?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:48 schreef Myraela het volgende:
Misschien moet je niet zo kijken naar de kcal, als dat niet werkt voor jou. Maar aangezien je het gezond wil doen, eens kijken naar wat je eet.
Dan pak je een appel, een handje noten, een boterham. Ik zit op 1621 vandaag. Zou 2200 (quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:54 schreef superyoghurt het volgende:
Ooo maar het afvallen werkt zeker wel bij mij. Maar ik durf erop te wedden dat ik het elke keer ongezond heb gedaan en dan denk ik wat is verstandig dit keer. Vandaar mn vraag, maar 1500 is dus redelijk en gewoon afblijven van snoepgoed ook al is calorie ervan heel weinig
Ik weet zeker dat als vriendin haar kcal strak gaat bijhouden zij ook op een avond een klein schaaltje chips pakt omdat het toch zo weinig kcal is.
Ik snap die gedachte echt helemaal niet, waarom zou je troep gaan eten omdat je de hoeveelheid kcal nog mag.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:54 schreef superyoghurt het volgende:
Ooo maar het afvallen werkt zeker wel bij mij. Maar ik durf erop te wedden dat ik het elke keer ongezond heb gedaan en dan denk ik wat is verstandig dit keer. Vandaar mn vraag, maar 1500 is dus redelijk en gewoon afblijven van snoepgoed ook al is calorie ervan heel weinig
Ik weet zeker dat als vriendin haar kcal strak gaat bijhouden zij ook op een avond een klein schaaltje chips pakt omdat het toch zo weinig kcal is.
2200 kcal om af te vallen?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan pak je een appel, een handje noten, een boterham. Ik zit op 1621 vandaag. Zou 2200 () moeten eten, red ik niet, dus 2000... ik ga toch ook geen handje chips pakken? Ik pak wat gezonds, als ik al trek heb. En heb ik geen trek, ja pech dan van die weinige kcal. Schroef je groente e.d omhoog, je lunch, ect.
Zo'n collega heb ik! Heel mager, eet bijna niets (lunch is 2 crackertjes met dun beleg, avondeten slaat ze regelmatig over zegt ze) en eet heel veel candybars tussendoorquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:04 schreef Myraela het volgende:
Ik snap die gedachte echt helemaal niet, waarom zou je troep gaan eten omdat je de hoeveelheid kcal nog mag.
Ik was soms overigens wel verbaasd, bij zo'n serie over super dunne en super dikke mensen, zag je dat die dunne mensen vaak niet eens gezond aten, maar vooral enorm weinig. Wel gewoon troep.
Denk je echt? Lijkt mij eerder dat die dan zijn 750 kcal eet en de rest opvult met snoep en junkfood. Lijkt mij niet de ideale manier om af te vallen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:08 schreef Claudia_x het volgende:
Het klinkt mij in de oren alsof een systeem als dat van Weight Watchers wel iets voor je zou kunnen zijn, superyoghurt. Verschillende soorten producten hebben een verschillende hoeveelheid punten toegewezen gekregen en je moet per dag of week binnen een bepaald bereik zitten. Dan kun je ook nog eens een bakje chips pakken zonder je schuldig te voelen en zonder dat je het idee hebt dat je los kunt gaan.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo'n collega heb ik! Heel mager, eet bijna niets (lunch is 2 crackertjes met dun beleg, avondeten slaat ze regelmatig over zegt ze) en eet heel veel candybars tussendoor
Wow, je bent echt "op dieet"quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:08 schreef superyoghurt het volgende:
Echt een eetschema heb ik niet, maar onderstaand komt aardig id buurt;
- sochtends : 100gr magere kwark (optimel) / 0,5ltr spa rood / 3 a 4 espresso's zonder melk/suiker
- lunch : bak fruit meegenomen van huis (2 appels/2 nectarines)
- lunch: soms icm ei
- lunch : heeeeel soms bakje noodles groente van unox
- middag: lu mini crackertje (5stks). Ja ik weet je hebt ook crackers met minder calorie maar die vind ik niet te vreten
- middag: heeeeeel soms een bekertje tomantensoep
- avond eten : wat de pot schaft *
- savonds : honger? dan altijd fruit
- savonds : nog steeds trek, dan bakje kwark zoals gister
ben eventjes weg nu lunch time
* nu we dus zijn begonnen met dieet bereiden we ons eten zonder vet en zo gezond mogelijk. dus geen pasta/friet etc meer. chips ook verbannen, daar zaten we voorheen bijna elke avond wel eens aan
Ik at ook te weinig, maar wel gezond. En ik kwam alleen maar aan. Zal wel aan de bouw liggen denk ik.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik snap die gedachte echt helemaal niet, waarom zou je troep gaan eten omdat je de hoeveelheid kcal nog mag.
Ik was soms overigens wel verbaasd, bij zo'n serie over super dunne en super dikke mensen, zag je dat die dunne mensen vaak niet eens gezond aten, maar vooral enorm weinig. Wel gewoon troep.
Met 5 keer in de week sportenquote:
Ik weet niet precies hoe WW werkt, maar worden dat soort producten niet extra zwaar 'bestraft' of zo?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Denk je echt? Lijkt mij eerder dat die dan zijn 750 kcal eet en de rest opvult met snoep en junkfood. Lijkt mij niet de ideale manier om af te vallen.
Wat jij tot de middag eet, eet ik minstens als ontbijt. En ik heb als vrouw minder kcal nodig dan jou... Ik val gewoon ongeveer 0,5/1 kilo per week af. Waarom zo snel willen afvallen? Je hebt het er toch ook niet in een snelle tijd aangegeten?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:08 schreef superyoghurt het volgende:
- sochtends : 100gr magere kwark (optimel) / 0,5ltr spa rood / 3 a 4 espresso's zonder melk/suiker
- middag: lu mini crackertje (5stks). Ja ik weet je hebt ook crackers met minder calorie maar die vind ik niet te vreten
* nu we dus zijn begonnen met dieet bereiden we ons eten zonder vet en zo gezond mogelijk. dus geen pasta/friet etc meer. chips ook verbannen, daar zaten we voorheen bijna elke avond wel eens aan
Ik lees eigenlijk vooral veel kant en klaar. De tomatensoep, de noodles.. Het kan gezonder iig.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:08 schreef superyoghurt het volgende:
Snel even 7 kilo afvallen: prima, moet hij zelf weten. Maar dan? Gewoon weer zoals voorheen eten 'want we zijn nu afgevallen'quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:14 schreef Mokkels het volgende:
Wat jij tot de middag eet, eet ik minstens als ontbijt. En ik heb als vrouw minder kcal nodig dan jou... Ik val gewoon ongeveer 0,5/1 kilo per week af. Waarom zo snel willen afvallen? Je hebt het er toch ook niet in een snelle tijd aangegeten?
Dit deed ik eerder op school ook altijd. Altijd netjes brood meenemen maar zat ik in de trein (waar ik toch geen bekenden tegen kmam) at ik m'n zak chips altijd op. Kwam er gister nog een mooie quote over tegen:quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:09 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ken ze andersom ook wel. Heel gezond doen op het werk, maar intussen...
Je kan 's ochtends best meer kwark eten, wat fruit of muesli erbij is ook wel lekker. 4 stuks fruit je lunch noemen vind ik wel een beetje eenzijdig, daarbij zit in fruit wel veel suikers. Dus 4 stuks overdag en in de avond nog meer fruit, is een beetje een overdaad. Je kunt best wat brood eten, noodles zou ik dan weer niet nemen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:08 schreef superyoghurt het volgende:
Ik wil binnenkort weer een pizza maken, maar met volkorendeeg en dan gewoon een halve pizza en een salade erbij.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:14 schreef friekin_ het volgende:
Bij mij is het simpel:
Als ik zin heb in een pizza, dat komt uiteraard soms voor dan mag ik de dag erna voor lunch en ontbijt gewoon fruit eten. Daar trek ik het mee "recht". En ik beweeg wat meer. Ik hou gewoon in mijn achterhoofd dat elke lekkere zin gecompenseerd moet worden. Vooralsnog werkt het prima.
Laat me weten hoe dat gaat! Of dat lekker is! Wil het ook een keer proberen namelijkquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik wil binnenkort weer een pizza maken, maar met volkorendeeg en dan gewoon een halve pizza en een salade erbij.
Er schort wel wat aan die eetgewoontes jaquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:19 schreef Myraela het volgende:
Ik snap snel af willen vallen wel. En ik vind het zelf ook wel makkelijk om streng te zijn, de honger valt best mee en je hebt het gevoel er echt mee bezig te zijn en dus heb je helemaal geen zin om te snoepen.
Maar het denken dat het gezond is vind ik wel grappig.
Pizza is heerlijk.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:18 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Laat me weten hoe dat gaat! Of dat lekker is! Wil het ook een keer proberen namelijk
Dat doe ik ook zo! Ik blijf gewoon eten zoals ik van plan was, ik let wel extra op dat ik niet meer eet en sla sneller iets af wat me wordt aangeboden. Voor de rest compenseer ik niet met minder eten dan mijn plannen voor die of de volgende dag.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:20 schreef Claudia_x het volgende:
Dat doe ik heel bewust niet, compenseren. Als ik eens iets lekkers eet of wat veel, dan blijf ik gewoon normaal eten, sla ik mijn maaltijden niet over en ga ik er vanuit dat het over een week genomen niet veel uit zal maken. Juist het overslaan van maaltijden zorgt bij mij voor een grotere kans dat ik daarna ongezond of veel ga eten.
Ik zit nu op een tekort van 4500 kcal per week. Er is geen slechte dag die maakt dat ik dat tekort ooit helemaal opvul, dat idee relativeert wel.
Ik eet niet minder dan, ik eet alleen appelsquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:20 schreef Claudia_x het volgende:
Dat doe ik heel bewust niet, compenseren. Als ik eens iets lekkers eet of wat veel, dan blijf ik gewoon normaal eten, sla ik mijn maaltijden niet over en ga ik er vanuit dat het over een week genomen niet veel uit zal maken. Juist het overslaan van maaltijden zorgt bij mij voor een grotere kans dat ik daarna ongezond of veel ga eten.
Ik zit nu op een tekort van 4500 kcal per week. Er is geen slechte dag die maakt dat ik dat tekort ooit helemaal opvul, dat idee relativeert wel.
Ja dat is waar, maar heb het idee dat ik jou dagelijks hoor zeggen dat je naar de sportschool gaat.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik doe heel erg zware krachttraining en alleen compoundoefeningen. Je spieren moeten rusten, anders heeft het totaal geen zin
Hoezee!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:31 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik eet niet minder dan, ik eet alleen appels
Die pizza klinkt als een goed idee. Sowieso basilicum
Had laatst ook lekker gegeten dankzij Allerhande. Was te lui om iets te verzinnen, dus rucola salade met biefreepjes en citroensap. (en tomaten). Was heerlijk. Had er wat bammen bij getoast voor de vezels. http://www.ah.nl/allerhan(...)?latestAllerhande=on
WOEI. Net goed nieuws gekregen! Mijn bezwaar bij belastingdienst is goedgekeurd! Geen 2800 euro terugbetalen hoezee~!
Ik vind de volkoren bodems van mijn zelfgemaakte pizza's lekkerder dan de witte, maar dat kan ook aan mijn kwaliteiten liggenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Pizza is heerlijk.Hebben we wel eerder gemaakt. Eerlijk is eerlijk, een witte bodem is lekkerder hoor. Deze proef je echt, net als bij volkoren pasta. Maar het deeg is simpel om te maken en je saus extra sterk op smaak brengen en veel basilicum doet wonderen.
Nee hoorquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:31 schreef Sarabi het volgende:
Ja dat is waar, maar heb het idee dat ik jou dagelijks hoor zeggen dat je naar de sportschool gaat.
Maar dat ligt gewoon aan mij hoor
Nee. Ik hoef niet nog meer af te vallenquote:
Ik eet onwijs veel fruitquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wow, je bent echt "op dieet"Dit hou je toch niet vol? En hoe ga je straks op gewicht blijven? En zoveel fruit! Fruit is gezond, maar veel fruit is eigenlijk gewoon een enorme portie suikers...
Ja dat. Alhoewel ik ook bijna vet-vrij eet. Zit echt bijna niks in. Maar eens omhoog gooien. Maar ehm, die lunch is toch geen lunch en dat ontbijt geen ontbijt?quote:En je hebt vet nodig!! Je lijf moet vet binnen krijgen om te kunnen functioneren. NIET schrappen. Denk aan gezonde vetten als olijfolie, noten, avocado en dergelijke.
Noodles heb ik sinds 2 weken ontdekt en tot nu toe 2x gehad (groente en sate). Daarom dat ik erbij had staan heeeel soms, want ik zie het me wel tijdens lunch op werk eten. En met soep netzo, laatste keer dat ik soep heb gehad tijdens lunch op werk kan ik me niet eens meer herinneren. Maar ik zie het mezelf wel doen als ik er zin in hebquote:Ik lees eigenlijk vooral veel kant en klaar. De tomatensoep, de noodles.. Het kan gezonder iig.
Als een doorsnee man 2500kcal nodig heeft.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:58 schreef superyoghurt het volgende:
Heh, is dat ook veels te weinig?
Seriously?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:01 schreef Myraela het volgende:
Ach, lekker doen waar je je goed bij voelt. Blijft het belangrijkste, imho.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:58 schreef superyoghurt het volgende:
Heh, is dat ook veels te weinig?
Makkelijke utileg: http://www.hoedoe.nl/eten(...)ak-ik-tortilla-wraps. Dan kun je ze volkoren maken en zonder allemaal enummers enzoquote:
Ligt aan welke prefab je neemt, maar ik heb dan iig voor dezelfde kcals een volkoren variant zonder toegevoegde zooi, waar ik langer vol van zit.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit lijstje is van vandaag. Geen T's erin omdat ik net wakker ben. Ontbijt een half uurtje geleden op.
Prefab en niet prefab maakt volgens mij kcal-technisch niet zoveel uit.
Sarabi brengt het een beetje bot, maar als je 2500 kcals nodig hebt en je eet er zo'n 2000 per dag, val je op een gezond tempo af en is het vol te houdenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als een doorsnee man 2500kcal nodig heeft.
Wat denk je zelf?
Het belangrijkste vind ik toch gezond afvallen. Dus gezond afvallen doen waar je je goed bij voelt.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:01 schreef Myraela het volgende:
Ach, lekker doen waar je je goed bij voelt. Blijft het belangrijkste, imho.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:03 schreef Mokkels het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ingevuld met de info die je gaf.
Om af te vallen moet je ongeveer 400 kcal onder je 'gewicht op peil houden' kcal zitten. Dus rond de 2200.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:05 schreef Tink89 het volgende:
Sarabi brengt het een beetje bot, maar als je 2500 kcals nodig hebt en je eet er zo'n 2000 per dag, val je op een gezond tempo af en is het vol te houden
Maar dat is wat anders dan 750/1250 kcal waar je er 2200 nodig hebt.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:05 schreef Qwea het volgende:
[..]Nou, dan heb ik echt een probleem. Ik moet volgens dat ding 2500 kcal eten. Ik zit rond de 1900 soms 2000 meer krijg ik er niet in hoor
het is geen exacte wetenschap hequote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:05 schreef Qwea het volgende:
[..]Nou, dan heb ik echt een probleem. Ik moet volgens dat ding 2500 kcal eten. Ik zit rond de 1900 soms 2000 meer krijg ik er niet in hoor
Nou maak er een mooie 1600kcal van en vul het met gezond eten.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:07 schreef superyoghurt het volgende:
Ik ga echt niet boven de 2000calorie zitten als ik notabene wil afvallen, kom nou. Die online metertjes zeggen ook zo weinig. Wat als ik besta uit 1 brok spier, dan kloppen die dingen toch ook niet meer.
Edit: laat maar.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:07 schreef superyoghurt het volgende:
Ik ga echt niet boven de 2000calorie zitten als ik notabene wil afvallen, kom nou. Die online metertjes zeggen ook zo weinig. Wat als ik besta uit 1 brok spier, dan kloppen die dingen toch ook niet meer.
Prima, moet je zelf weten. Ieder z'n ding, maar dan moet je het niet raar vinden als je gaat jojo'en of spiermassa aan het afbreken bent.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:07 schreef superyoghurt het volgende:
Mja, ben wel serieus. Sommige mensen moeten afbouwen, andere mensen moeten opbouwen. Niet iedereen voelt zich direct lekker bij de 2000 kcal op een dag. Als je er niet goed bij voelt, lukt het sowieso niet.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Seriously?
Die 750kcal voelde voor hem ook goed.
Is goed, dan zet ik hem op 1500kcalquote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nou maak er een mooie 1600kcal van en vul het met gezond eten.
Goede middenweg toch?
Luister je wel naar het advies dat we voor je vriendin geven dan?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:12 schreef superyoghurt het volgende:
En hoeveel calorie max raden jullie vriendin aan. En niet komen met 1900 calorie
Zij is 57kg en wil naar de 51/50, 163m en 26 jaar. Haar streven is toch wel wekelijks max 0,5kg af te vallen en natuurlijk mag het een week eventjes niet lukken
Misschien intressant om te weten; reden dat we laatste tijd zijn aangekomen is vanwege honeymoon in ultra exclusive hotel. Was voor ons beide een nieuwe ervaring, dus letterlijk vol zitten vreten elke dag. En met het weer van afgelopen paar weken wel tevaak zitten barbequen of tijdens series/films teveel snoepen
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:14 schreef superyoghurt het volgende:
[..]
Is goed, dan zet ik hem op 1500kcal
Goed planquote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:14 schreef superyoghurt het volgende:
Is goed, dan zet ik hem op minimaal 1500kcal
Nu doe je net of dat stom advies was.. maar dat was het niet. Dat ben je gewoon nodig als volwassen man. Maar dat moet je allemaal zelf weten.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:12 schreef superyoghurt het volgende:
En hoeveel calorie max raden jullie vriendin aan. En niet komen met 1900 calorie
Zij is 57kg en wil naar de 51/50, 163m en 26 jaar. Haar streven is toch wel wekelijks max 0,5kg af te vallen en natuurlijk mag het een week eventjes niet lukken
Misschien intressant om te weten; reden dat we laatste tijd zijn aangekomen is vanwege honeymoon in ultra exclusive hotel. Was voor ons beide een nieuwe ervaring, dus letterlijk vol zitten vreten elke dag. En met het weer van afgelopen paar weken wel tevaak zitten barbequen of tijdens series/films teveel snoepen
Dus je raad hem aan om gewoon lekker 750kcal te blijven eten? Want daar voelt hij zich goed bij.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mja, ben wel serieus. Sommige mensen moeten afbouwen, andere mensen moeten opbouwen. Niet iedereen voelt zich direct lekker bij de 2000 kcal op een dag. Als je er niet goed bij voelt, lukt het sowieso niet.
Blijf dan gewoon lekker 750 eten, moet je vriendin wel minder eten dan dat natuurlijk want zij is kleiner en weegt minder.quote:
Ik zou voor haar op minimaal 1200 kcal gaan zitten en streven naar zo'n 1400 op een dag.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:15 schreef Mokkels het volgende:
Ben er van uitgegaan dat ze net zoveel beweegt als jou, en anders mag ze dus nog minder. Hou het voor haar maar op <1600 kcal. Denk ik, ongeveer.
Oh, ik heb heel wat dingen weggelaten/wegge-edit. En even op m'n tong gebeten omdat ik er wat anders uitfloep hoor.quote:
Niet jouw sterkste kant?quote:
Eventjes aangevuld.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:15 schreef superyoghurt het volgende:
[..]
ik ben beetje koppigggg + niet verstandig.
Nopequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks, ga ik even voor mezelf kijken.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:18 schreef Mokkels het volgende:
[..]
http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:18 schreef Sarabi het volgende:
NopeHet sluit wel aan bij mijn beeld van de gemiddelde Nederlander over gezonde voeding en hoe je zou moeten afvallen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ik vind het geen stom advies, maar even wijzen naar een calculator is toch veels te simpel? Ik durf te wedden dat als 2 vrouwen elke dag precies hetzelfde eten de een misschien aankomt terwijl de ander afvalt. Heb jij dan niemand in de familie die zo dun is als een spijker, nooit aan sport heeft gedaan en toch dagelijks als een gek van alles en nog wat eet.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:15 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Nu doe je net of dat stom advies was.. maar dat was het niet. Dat ben je gewoon nodig als volwassen man. Maar dat moet je allemaal zelf weten.
Voor je vriendin:
[ afbeelding ]
Ben er van uitgegaan dat ze net zoveel beweegt als jou, en anders mag ze dus nog minder. Hou het voor haar maar op <1600 kcal. Denk ik, ongeveer.
Nou daar schrok ik wel serieus van.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het sluit wel aan bij mijn beeld van de gemiddelde Nederlander over gezonde voeding en hoe je zou moeten afvallen.
ik mis even waarom deze jongedame af moet vallen?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:15 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Nu doe je net of dat stom advies was.. maar dat was het niet. Dat ben je gewoon nodig als volwassen man. Maar dat moet je allemaal zelf weten.
Voor je vriendin:
[ afbeelding ]
Wat hier gewoon domweg grappig aan is, is dat ik dagelijks zo'n 1700 kcal probeer te eten. Het programma dat ik gebruik voor het bijhouden van mijn gewicht geeft dan aan dat ik zo'n 700 kcal per dag te kort kom (gezien de snelheid waarmee ik afval) en dan kom ik rond de 2400 kcal uit en dat geeft dat programma dus ook als onderhoud voor mijquote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:18 schreef Mokkels het volgende:
Ja, m'n zusje. Maar zoals hier toen ook al gezegd is (ik weet dat je toen misschien niet mee las) dat is 1 op de zoveel die dat heeft.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:20 schreef superyoghurt het volgende:
[..]
Ik vind het geen stom advies, maar even wijzen naar een calculator is toch veels te simpel? Ik durf te wedden dat als 2 vrouwen elke dag precies hetzelfde eten de een misschien aankomt terwijl de ander afvalt. Heb jij dan niemand in de familie die zo dun is als een spijker, nooit aan sport heeft gedaan en toch dagelijks als een gek van alles en nog wat eet.
Ik was gewoon nieuwsgierig naar real life ervaringen vandaar dit topic.
Ja, ze is toch al getrouwd.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik mis even waarom deze jongedame af moet vallen?
Ja, dat snapte ik ook niet helemaal.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik mis even waarom deze jongedame af moet vallen?
Hij heeft een bmi van 27, is waarschijnlijk nooit echt te dik geweest, wil eigenlijk gewoon wat vakantie kilootjes kwijt. Waarschijnlijk was zijn normale leefstijl nog niet eens zo slecht, dus als hij met een crashdieet wil afvallen moet die dat vooral gewoon doen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dus je raad hem aan om gewoon lekker 750kcal te blijven eten? Want daar voelt hij zich goed bij.
Nee maar 57 kilo op een lengte van 1.63 kun je toch niet te veel noemen?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, ze is toch al getrouwd.
Damn dan moet ik nog naar de 68......quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:24 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Ja, dat snapte ik ook niet helemaal.
Voor mezelf hou ik aan dat ik 1,76 meter ben dus ik ook maximaal (voor mezelf) 76 mag wegen. Maar veel minder hoeft ook niet.
Nee, als ik dat had ingezien en ik twijfelde er niet aan dan zou ik hier niet de vraag hebben gesteld. Zoals eerder aangegeven is heel het calorie tellen voor mij nieuw en natuurlijk lees je dat 2500 voor een man gemiddelde norm is. Maar wat als dat bij mij 2000 is.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:22 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Maar je ziet toch zelf ook wel in dat 750/1250 kcal voor een volwassen man veeeeel te weinig is?
Lang leven lang zijn.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Damn dan moet ik nog naar de 68......
Of nog een paar centimeter groeien hahaha
Misschien moest ik mijn allereerste post beginnen zoals jij het formuleert. Dankuuquote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hij heeft een bmi van 27, is waarschijnlijk nooit echt te dik geweest, wil eigenlijk gewoon wat vakantie kilootjes kwijt. Waarschijnlijk was zijn normale leefstijl nog niet eens zo slecht, dus als hij met een crashdieet wil afvallen moet die dat vooral gewoon doen.
Het meisje heeft een bmi van 21 en jullie vinden het niet erg dat die tot een bmi van 19 wil afvallen?
Kom op zeg.
Daar kom je pas achter als je even bezig bent. Maar als jij max 2000 kcals kon eten om niet aan te komen, dan was je wel iets zwaarder geweest dan 87 kilo denk ikquote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:27 schreef superyoghurt het volgende:
[..]
Nee, als ik dat had ingezien en ik twijfelde er niet aan dan zou ik hier niet de vraag hebben gesteld. Zoals eerder aangegeven is heel het calorie tellen voor mij nieuw en natuurlijk lees je dat 2500 voor een man gemiddelde norm is. Maar wat als dat bij mij 2000 is.
Maar goed, ik heb mn streven gezet op 1500 (voor jou 1600). Op de dagen dat ik ga sporten (30min loopband/30min gewichten) dan doe ik er wel 500 bovenop - lees: gezond.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:27 schreef superyoghurt het volgende:
[..]
Nee, als ik dat had ingezien en ik twijfelde er niet aan dan zou ik hier niet de vraag hebben gesteld. Zoals eerder aangegeven is heel het calorie tellen voor mij nieuw en natuurlijk lees je dat 2500 voor een man gemiddelde norm is. Maar wat als dat bij mij 2000 is.
Maar goed, ik heb mn streven gezet op 1500 (voor jou 1600). Op de dagen dat ik ga sporten (30min loopband/30min gewichten) dan doe ik er wel 500 bovenop - lees: gezond.
Ja, dat is wel triest eigenlijkquote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:35 schreef Stormqueen het volgende:
ik word er gewoon een beetje droevig van, vrouwen die denken dat ze het lichaam wat ze op hun 16e hadden hun leven lang moeten behouden![]()
Te dik is echt niet goed, echt niet. Maar met 57 kilo vinden dat je te dik bent, dat is gewoon ZO STOM. Want je streeft iets na wat gewoon helemaal totaal niet haalbaar is. En ondertussen maar je leven lang ongelukkig zijn omdat je alsmaar dunner moet.
Yepquote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:35 schreef Stormqueen het volgende:
ik word er gewoon een beetje droevig van, vrouwen die denken dat ze het lichaam wat ze op hun 16e hadden hun leven lang moeten behouden![]()
Te dik is echt niet goed, echt niet. Maar met 57 kilo vinden dat je te dik bent, dat is gewoon ZO STOM. Want je streeft iets na wat gewoon helemaal totaal niet haalbaar is. En ondertussen maar je leven lang ongelukkig zijn omdat je alsmaar dunner moet.
Bij mijn afvalkliniek loopt een vriendinnengroep uit Eindhoven. Vrouwen van in de 30. Allemaal een ander lichaamstype. En ze sporen elkaar aan om onder het gezonde bmi uit te komen. De kliniek is nu met de vrouwen gestopt omdat ze echt vervelend bleven doen over 0,2 kg.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:35 schreef Stormqueen het volgende:
het erge is, als ze eenmaal dat BMI van 18 hebben, willen ze proberen of 17 ook haalbaar is. Het stopt niet daar.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:43 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Bij mijn afvalkliniek loopt een vriendinnengroep uit Eindhoven. Vrouwen van in de 30. Allemaal een ander lichaamstype. En ze sporen elkaar aan om onder het gezonde bmi uit te komen. De kliniek is nu met de vrouwen gestopt omdat ze echt vervelend bleven doen over 0,2 kg.
Ik vind het bizar weinig, 51 kilo bij 163. Heb ongeveer dezelfde lengte en als ik op 55 kilo zit ben ik toch echt (te) dun. En dat terwijl ik toch redelijk "dunne botten" heb en zeer gelijkmatig aankom en afval.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:31 schreef superyoghurt het volgende:
inkoppertje; vrouwen voelen zich altijd te dik
En ach, ze wilt het zelf dus vind ik het prima. Zolang ze het maar gezond doet en niet afreageert op mij als ze megatrek heeft id avond. Het is trouwens voor haar iets lastiger, ze heeft helemaal nikss met fruit itt tot ikke
Wat voor afvalkliniek is dat?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:43 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Bij mijn afvalkliniek loopt een vriendinnengroep uit Eindhoven. Vrouwen van in de 30. Allemaal een ander lichaamstype. En ze sporen elkaar aan om onder het gezonde bmi uit te komen. De kliniek is nu met de vrouwen gestopt omdat ze echt vervelend bleven doen over 0,2 kg.
ik ben 1, 63....51 kilo, moet er niet aan denken. Vind mn doel van 65 voorlopig wel prima.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:48 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik vind het bizar weinig, 51 kilo bij 163. Heb ongeveer dezelfde lengte en als ik op 55 kilo zit ben ik toch echt (te) dun. En dat terwijl ik toch redelijk "dunne botten" heb en zeer gelijkmatig aankom en afval.
DocSlim. Ik ben er erg tevreden over. Ik word goed ondersteund, resultaten zijn goed en het is geen ondoebaar gedoequote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat voor afvalkliniek is dat?
Kan me voorstel dat zo'n groepje wordt weggestuurd.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:52 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben straks heel tevreden met een bmi van 26
Isa jij had toch ook allerlei onderzoeken dat je gezonder bent met een bmi van 26 dan van eentje onder de 25?
Leuke feitjes om te onthoudenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]dat klopt. Je overlevingskansen zijn hoger bij een BMI van 26-27 dan bij een BMI onder de 25. En onder de 20 schijnt dus domweg net zo slecht te zijn als een BMI boven de 30.
Ik dacht altijd dat met name voor je hart en bloedvaten een BMI onder de 25 beter is, maar ik ken iemand die op de poli cardiologie werkte waar de cardiologen zeiden dat een BMI van 27 het gezondst was.
Een keer in de week. Dan word ik gewogen, praat ik over hoe het gaat en krijg ik een hip receptje mee voor lekkere dingen (champignon cremesoep!). En ik krijg een uitdraai van het verloop en samenstelling van mijn lichaam. Ik ben er tevreden over. Ik heb ook een beetje een stok achter de deur nodig soms.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Leuke feitjes om te onthouden
@friekin_ klinkt goed. Hoe vaak ga je?
Ik streef dus maar naar een BMI tussen de 23 en 27 waarbij ik mezelf mooi vindquote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:00 schreef Sarabi het volgende:
Leuke feitjes om te onthouden
@friekin_ klinkt goed. Hoe vaak ga je?
Ik ben ook veel intensiever gaan ontbijten, scheelt enorm veel voor mijn energie! Ik ga maar eens werken.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:24 schreef sorcees het volgende:
Ontbijt en rituelen.
Ik sla het ontbijt nooit over en ben begonnen om het dan ook maar gezond te laten zijn.
Wekker gaat om 06:00 uur, toilet, wegen, senseo aan, 3 sneden volkorenbrood, nog maar 1 met kaas, verder vlees of ei, half glas melk.
Krantje valt in de bus, lezen en ontbijt, in mijn eentje, mijn kwaliteitsuurtje.
Aankleden (sportkleding), 07:15 stap op de racefiets en fiets naar mijn werk.
07:45 aankomst werk, douchen en omkleden.
08:00 start werkdag, weererom met een kopje koffie en een flesje water, soms met een stukje fruit voor na het fietsen.
Echt wakker en fris aan het begin van de dag!
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:20 schreef superyoghurt het volgende:
<knip>
(en ik ben koppigg was sarcastisch bedoelt)
Wat voor vlees eet jij op je brood? Ik ben zelf groot fan van corned beef of cervelaat, maar echt gezond is dat niet... Kipfilet en rosbief e.d. kan dan weer welquote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:24 schreef sorcees het volgende:
Ontbijt en rituelen.
Ik sla het ontbijt nooit over en ben begonnen om het dan ook maar gezond te laten zijn.
Wekker gaat om 06:00 uur, toilet, wegen, senseo aan, 3 sneden volkorenbrood, nog maar 1 met kaas, verder vlees of ei, half glas melk.
Krantje valt in de bus, lezen en ontbijt, in mijn eentje, mijn kwaliteitsuurtje.
Aankleden (sportkleding), 07:15 stap op de racefiets en fiets naar mijn werk.
07:45 aankomst werk, douchen en omkleden.
08:00 start werkdag, weererom met een kopje koffie en een flesje water, soms met een stukje fruit voor na het fietsen.
Echt wakker en fris aan het begin van de dag!
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Meuh... Ik zit bij de huisarts te wachten en het stinkt hier ontzettend naar zweetEn er kan geen raampje open want er ligt ook een baby in de wachtkamer. Die jong kunnen ook niets meer hebben tegenwoordig.
????quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Meuh... Ik zit bij de huisarts te wachten en het stinkt hier ontzettend naar zweetEn er kan geen raampje open want er ligt ook een baby in de wachtkamer. Die jong kunnen ook niets meer hebben tegenwoordig.
Ik snap het ook niet. Misschien is ie ziek ofzo. Hij of zij is gelukkig wel stil.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:33 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
????
Mijn kinderen lagen juist altijd in de frisse lucht toen ze klein waren. Ook in de winter.
Kipfilet met tuinkruiden, rauwe ham (zonder vetrand), soms ook kalkoenfilet (mees smaak dan kip), salami (te vet maar wel lekker), filet americain (meer saus dan vlees), en choriso.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:30 schreef Tink89 het volgende:
[..]
[..]
Wat voor vlees eet jij op je brood? Ik ben zelf groot fan van corned beef of cervelaat, maar echt gezond is dat niet... Kipfilet en rosbief e.d. kan dan weer wel
En ik heb trek... maar absoluut geen zin in mijn appel. Dan heb ik dus geen trek genoeg.
Waarom is dat eigenlijk?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik eet geen bewerkte vleeswaren meer. Als ik al iets van vlees op brood doe dan is het bijv kipfilet die ik zelf in stukken snijd. Gisteren lekker makreel op brood gehad
random lurker hierquote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]dat klopt. Je overlevingskansen zijn hoger bij een BMI van 26-27 dan bij een BMI onder de 25. En onder de 20 schijnt dus domweg net zo slecht te zijn als een BMI boven de 30.
Ik dacht altijd dat met name voor je hart en bloedvaten een BMI onder de 25 beter is, maar ik ken iemand die op de poli cardiologie werkte waar de cardiologen zeiden dat een BMI van 27 het gezondst was.
Ik wil niet naar slankquote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:07 schreef Sarabi het volgende:
Qwea in Gezond Slank hebben ze altijd wel goede tips hoe je gezond aan veel kcal kan komen.
Mocht je richting die 2500 willen gaan.
Oh vast! Het komt uit wetenschappelijk onderzoek en die werken met populatiegemiddelden. Dus dat betekent niet dat wat voor de één op gaat ook voor een ander teltquote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:13 schreef Bortecinem het volgende:
random lurker hier
Maar niet iedereen heeft daar het juiste lichaamstype voor, niet? Ik heb een BMI van 22.5 bijvoorbeeld, heel gezond volgens het boekje. Maar nu is het zo dat ik geen zandloper figuur of brede heupen heb, het vet zit dus niet op de juiste plekken (buik, armen etc). En wat ik heb begrepen is dat buikvet juist heel ongezond is. En wil ik alle buikvet wegkrijgen, dan zit ik al gauw op een BMI van 20 of minder. Dus tja.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:18 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Zo'n idee had ik al dus ik deed mijn best om het op een niet gebiedende wijs te zeggenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik wil niet naar slank
Maar toch bedankt
Dat zal best inderdaad.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:13 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
random lurker hier
Maar niet iedereen heeft daar het juiste lichaamstype voor, niet? Ik heb een BMI van 22.5 bijvoorbeeld, heel gezond volgens het boekje. Maar nu is het zo dat ik geen zandloper figuur of brede heupen heb, het vet zit dus niet op de juiste plekken (buik, armen etc). En wat ik heb begrepen is dat buikvet juist heel ongezond is. En wil ik alle buikvet wegkrijgen, dan zit ik al gauw op een BMI van 20 of minder. Dus tja.
Ik ben voorlopig al heel blij met een BMI onder de 30. En eigenlijk is mijn streven gewoon mooi in maat 42 te passen. Ik kan me gewoon echt helemaal niets voorstellen bij een Zeester in maat 38. Gewoon niets.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 17:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat zal best inderdaad.
Gelukkig heb ik een zandloperfiguur dus zal ik met een bmi van 26/27 toch hopelijk redelijk gezond zijn
Maar goed dat is nog 10 kilo verder.
Ik heb het ook over broekmaat 42, ik kan nu van jurkjes vaak al 42 aan, en van shirtjes regelmatig zelfs 40. Maar dat telt niet want ik heb daar nooit boven de 44 gehadquote:Op donderdag 22 augustus 2013 17:17 schreef Sarabi het volgende:
BMI van onder de 30 is ook mijn eerste/grootste doel
Maat 42 heb ik eigenlijk altijd, of ik nu 70 kilo of 90 kilo weeg.....weet niet hoe het komt
Ik heb met broeken juist niet zo'n moeite, maar topjes zitten nooit goed met mijn borsten. Zeker bloesjes niet, echt enorm vervelend.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 17:18 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik heb het ook over broekmaat 42, ik kan nu van jurkjes vaak al 42 aan, en van shirtjes regelmatig zelfs 40. Maar dat telt niet want ik heb daar nooit boven de 44 gehad.
Dit heb ik ook. Kleren van 3 jaar geleden pas ik nog steeds (en niet dat het dan mega strak zit, nog wel fatsoenlijk). En hoe het kan?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 17:17 schreef Sarabi het volgende:
Maat 42 heb ik eigenlijk altijd, of ik nu 70 kilo of 90 kilo weeg.....weet niet hoe het komt
Dit dus. Het is echt niet eerlijk.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 17:16 schreef Myraela het volgende:
Zandloperfiguur.Bij mij zit alles op mijn buik.
ik heb jou wel eens anders zien bewerenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 17:17 schreef Sarabi het volgende:
Ik denk dat het ook heel afhankelijk is van wat je wil dragen. Ik heb een kleine D/grote C cup, dus ik heb gewoon borsten die matchen bij m'n verdere figuur, niet giga groot, maar ook niet klein. En ik draag meestal laag uitgesneden tshirtjes, dat past gewoon altijd wel.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 17:22 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb met broeken juist niet zo'n moeite, maar topjes zitten nooit goed met mijn borsten. Zeker bloesjes niet, echt enorm vervelend.
Truequote:Op donderdag 22 augustus 2013 17:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik heb jou wel eens anders zien beweren
Ik sjans nu onderweg met hardlopers. Vet lekker johquote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Omg, er vroeg net bij het zebrapad een jongen om mijn telefoonnummerEn vorige week had ik sjans met een vrouw
dat zijn geen gekrompen tetten maar een gekrompen omtrek met dezelfde tetten volgens mij?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 17:54 schreef douche-eendje het volgende:
Missie sportbh geslaagd
Mn tetten krimpen.. Mn prima donna's waren al wat ruimer aan het worden maar dat wou ik niet echt geloven. Maar toch echt nu 75E ipv 80F.
vast niet als je hoge BMI vooral veroorzaakt wordt door je buikquote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:57 schreef Isabeau het volgende:
Nee, dat denk ik ook nietquote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:25 schreef _Dido_ het volgende:
vast niet als je hoge BMI vooral veroorzaakt wordt door je buik
daar moet bij mij wel wat af, maar dan kom ik wel onder de 25, als ik een gezonde buikomvang hebquote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik ook nietBuikvet is juist gevaarlijk vet, vandaar ook het meten van je taille als graadmeter voor je gezondheid.
Zou ook nog kunnen hoorquote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
dat zijn geen gekrompen tetten maar een gekrompen omtrek met dezelfde tetten volgens mij?
Ik heb last van chocosnaaibehoefteomdatikongesteldmoetworden
Gekrompen omtrek en gekrompen tetten dus.. 80F is groter dan 75F dus ook groter dan 75E. Sorry d-equote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
dat zijn geen gekrompen tetten maar een gekrompen omtrek met dezelfde tetten volgens mij?
Ik heb last van chocosnaaibehoefteomdatikongesteldmoetworden
klopt, als de tetters niet waren gekrompen had ze een 75G/H gehadquote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:53 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Gekrompen omtrek en gekrompen tetten dus.. 80F is groter dan 75F dus ook groter dan 75E. Sorry d-e![]()
Zo heb ik 85A en als ik slanker ben ga ik naar 80B (uit eerdere ervaring) omdat mijn toch al niet al te grote tetjes gelukkig niet meeslinken. :p
ik wist dat ik iets verkeerd dachtquote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
klopt, als de tetters niet waren gekrompen had ze een 75G/H gehad
De helft van slank is toch al hierheen verkast, dus ik denk dat je het antwoord hier ook kunt vinden.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik wil niet naar slank
Maar toch bedankt
Ja die had ik allemaal al gehoord. Maar kom op, ik zit nu op 1739. Ik mag straks nog smoothie en vla. Ik zit achterlijk volquote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
De helft van slank is toch al hierheen verkast, dus ik denk dat je het antwoord hier ook kunt vinden.
De makkelijkste manier om aan je kcal te komen is gewoon eenboterham meer te eten. Of voor de vollere variant van een zuivelproduct te gaan. Noten doen het ook goed, of vette vis. Of een xtra tussendoortje nemen.
Dat ben ik ook wel ja. Dat klinkt helemaal zo van "pas op, valt voorover"quote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:57 schreef BananaPancake het volgende:
Ik zou dan persoonlijk blijer zijn met een E dan meteen G!
Er passen echt wel meer dingen bij hoor. Alleen je bent nu gewoon gewend aan minder, en dat is knap! Maar je gaat mij niet vertellen dat als er nu een reep chocolade lag, die er niet meer bij zou passenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja die had ik allemaal al gehoord. Maar kom op, ik zit nu op 1739. Ik mag straks nog smoothie en vla. Ik zit achterlijk volDaar passen echt geen noten meer bij. Laat staan een boterham.
Ik kijk wel even hoe ik dat ga doen. Nog 3kg kwijt zou ook niet erg zijn
Nu op dit moment? Ja hoor, moet ik stouwen en ben ik erna kots misselijk.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:30 schreef Zeester het volgende:
[..]
Er passen echt wel meer dingen bij hoor. Alleen je bent nu gewoon gewend aan minder, en dat is knap! Maar je gaat mij niet vertellen dat als er nu een reep chocolade lag, die er niet meer bij zou passen!
wist niet dat ik 'de helft van slank' wasquote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
De helft van slank is toch al hierheen verkast, dus ik denk dat je het antwoord hier ook kunt vinden.
De makkelijkste manier om aan je kcal te komen is gewoon eenboterham meer te eten. Of voor de vollere variant van een zuivelproduct te gaan. Noten doen het ook goed, of vette vis. Of een xtra tussendoortje nemen.
Maar waarom doe je het dan niet? nootjes, volle zuivelproducten, vette vis? Vervangen met je magere varianten. Dat betekend geen extra volume.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja die had ik allemaal al gehoord. Maar kom op, ik zit nu op 1739. Ik mag straks nog smoothie en vla. Ik zit achterlijk volDaar passen echt geen noten meer bij. Laat staan een boterham.
Ik kijk wel even hoe ik dat ga doen. Nog 3kg kwijt zou ook niet erg zijn
Het hoeft ook niet. Ze mag uit alle adviezen toch lekker dr eigen weg kiezen?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:59 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Maar waarom doe je het dan niet? nootjes, volle zuivelproducten, vette vis? Vervangen met je magere varianten. Dat betekend geen extra volume.
Tuurlijk, het is geen verwijt ofzo. Maar als je qua volume niet zoveel kan hebben is dat de makkelijkste manier om aan je behoeftes te komen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet. Ze mag uit alle adviezen toch lekker dr eigen weg kiezen?
Kwak post ook niet meer in slank en ik kwam er sowieso al weinig.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:56 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
wist niet dat ik 'de helft van slank' wasde meesten posten dubbel
Jouw lijstje is geweldig, maar hiermee helemaalquote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:00 schreef _Dido_ het volgende:
Lijstje:
D: vk spaghetti, spinazie, champignons, bacon, wat Grana Padano. Nom! En ik wilde frietjes gaan halen met satésaus, maar toen dacht ik: wat wil ik liever: frietjes of slank zijn? Eigenlijk moet ik die ophangen!
SPOILER: * Die cheesecake...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Planning voor morgen:
O: overnight oats. De post van Bamba afgelopen woensdag maakte mij nieuwsgierig. Havervlokken, rijstmelk, lijnzaad en kaneel bij elkaar gegooid en staat alvast in de koelkast. Gaan nog wat rode besjes door.
T: banaan
L: 2 stukken speltbrood met beleg, wat groenten mee.
T: kiwi, pruim.
D: panzanella. Maar zonder de mozzarella.
S: Evy les 13
T: Magere kwark met muesli.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:08 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Jouw lijstje is geweldig, maar hiermee helemaal![]()
O: 3 stuks knackebrod. 2x pindakaas, 1x kaas.
T: banaan. En een heel klein stukje goddelijke cheesecake*
L: 2 volkoren, 1 met sandwichspread, 1 met cottage cheese. 5 cherrytomaatjes, stuk komkommer en stuk gele paprika.
T: pruim, druiven.
D: auberginecurry.
T: nog wat kwark met muesli.thxSPOILER: * Die cheesecake...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Planning voor morgen:
O: overnight oats. De post van Bamba afgelopen woensdag maakte mij nieuwsgierig. Havervlokken, rijstmelk, lijnzaad en kaneel bij elkaar gegooid en staat alvast in de koelkast. Gaan nog wat rode besjes door.
T: Magere kwark met muesli.vanwege m'n D of die opmerking erachter? Of allebei?
je D voor morgen klinkt lekker
ik denk dat ik morgen voor de Oosterse salade van Appie ga
als die er nog is als ik kom.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
Sowieso Kwak ook al weer even niet gezienquote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:07 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kwak post ook niet meer in slank en ik kwam er sowieso al weinig.
Omdat volle zuivel producten ranzig zijn en vis hou ik niet zo van. Nootjes 1x per 2 weken, lekker, niet elke dag.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:59 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Maar waarom doe je het dan niet? nootjes, volle zuivelproducten, vette vis? Vervangen met je magere varianten. Dat betekend geen extra volume.
gister nogquote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Sowieso Kwak ook al weer even niet gezien
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:08 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Jouw lijstje is geweldig, maar hiermee helemaal![]()
O: 3 stuks knackebrod. 2x pindakaas, 1x kaas.
T: banaan. En een heel klein stukje goddelijke cheesecake*
L: 2 volkoren, 1 met sandwichspread, 1 met cottage cheese. 5 cherrytomaatjes, stuk komkommer en stuk gele paprika.
T: pruim, druiven.
D: auberginecurry.
T: nog wat kwark met muesli.Benieuwd of je het lekker vindSPOILER: * Die cheesecake...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Planning voor morgen:
T: Magere kwark met muesli.Ik vind het echt heerlijk en het vult enorm goed voor een hele ochtend
And so the lion fell in love with the lamb
Hoe had jij hem gemaakt? Kwam veel recepten tegen met amandelmelk, maar in de ekoplaza hadden ze alleen de met agavesiroop gezoete versie staan. Ben dus maar voor rijstemelk gegaan.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:18 schreef Bamba het volgende:
[..]
Benieuwd of je het lekker vindIk vind het echt heerlijk en het vult enorm goed voor een hele ochtend
Havermout met halfvolle melk, griekse yoghurt, halve banaan, kaneel, snufje zout. Ik moet nog ergens chiazaadjes zien te vinden, maar lijnzaad kan ik ook wel eens proberenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:22 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hoe had jij hem gemaakt? Kwam veel recepten tegen met amandelmelk, maar in de ekoplaza hadden ze alleen de met agavesiroop gezoete versie staan. Ben dus maar voor rijstemelk gegaan.
Chiazaadjes vind je bij de natuurwinkel maar het is duurquote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:24 schreef Bamba het volgende:
[..]
Havermout met halfvolle melk, griekse yoghurt, halve banaan, kaneel, snufje zout. Ik moet nog ergens chiazaadjes zien te vinden, maar lijnzaad kan ik ook wel eens proberen. En dan 's ochtends een kleine lepel bebogeen en klein handje ontbijtgranen
En je kunt er natuurlijk nog heel wat fruit bij doen ook.
Ik heb hem trouwens hier vandaan: http://www.katheats.com/?page_id=3889 Die vrouw heeft een leuke blog met gezonde dingenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:22 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hoe had jij hem gemaakt? Kwam veel recepten tegen met amandelmelk, maar in de ekoplaza hadden ze alleen de met agavesiroop gezoete versie staan. Ben dus maar voor rijstemelk gegaan.
Ja die log had ik ook al gevonden! Hij staat nu tussen mn bookmarks.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:26 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik heb hem trouwens hier vandaan: http://www.katheats.com/?page_id=3889 Die vrouw heeft een leuke blog met gezonde dingen
Dus de rest van ons zeikt? Txsquote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:06 schreef Zeester het volgende:
Ik ben ook jaloers op Qwea's doorzettingsvermogen, zij is de enige die ik nooit hoor zeiken over feestjes/biertjes/taart! Vind ik knap!
Doe es niet net als die vriendin van mequote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:53 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dus de rest van ons zeikt? Txs![]()
Heb m'n geplande pasta geruild voor een stukje boulogne brood met smeerkaas en een kom tomatengroentensoep. Had zo'n zin in soep, was bijna raar...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vrouwen
disclaimer
Ik ga zaterdag weerquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:34 schreef Qwea het volgende:
Ik sla elke maandag en donderdag taart af. Bij mijn medische fitgroep nemen ze altijd die shit mee
Goed van je dat je bent gaan sporten. Ik zet de wekker morgen, kan ik gelijk om 08u gaan.
Daar heb ik nog niet echt over nagedachtquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:48 schreef Vanyel het volgende:
Wat ben je van plan qua smaakmakers?
Gember, soja saus.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:55 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Daar heb ik nog niet echt over nagedachtik denk een pepertje. Misschien wat knoflook.
Ideeën zijn welkom!
Ik hou echt niet van gember. Maar sojasaus is een goed idee!quote:
Overmorgen hejje toch spierpijn wsquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:03 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga morgen met collega's wakeboarden/waterskiën. Ook sportief, toch?
Nog nooit gedaan, ben benieuwd of ik erop kom en kan blijven staan
Ik hoop dat het feit dat ik sport me enigszins behoed voor vreselijke spierpijn, want het weekend is geserveerd voor veel fietsenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Overmorgen hejje toch spierpijn wsbohh
Vissaus, gember, pepertje, laos. Als je hebt, djeruk purut of citroengras. Afmaken met limoen/citroensap.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:55 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Daar heb ik nog niet echt over nagedachtik denk een pepertje. Misschien wat knoflook.
Ideeën zijn welkom!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |