SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm mischien toch maar een tijdje doen dan iddquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik weeg zo'n beetje alles
Ook de yoghurt en muesli bijvoorbeeld.
Mensen met overgewicht hebben vaak een verstoord beeld (of kunnen het slecht inschatten) wat een normale portie is.
Ik pak de laatste tijd van de pasta's idd de volkoren variant, vult een stuk beter moet ik zeggenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:24 schreef friekin_ het volgende:
Oh, Bamba, de vezelrijk pasta van Honig is stukken beter (of volkoren pasta) dan normale pasta.
Ja voor 4 pers.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
staat er niet bij voor hoeveel personen het recept is?
Jupquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja voor 4 pers.
Kijk : http://www.ah.nl/allerhan(...)rq=maaltijd+ciabatta
Dus dan doe je in principe alles door 4 natuurlijk.
Ja, nastyquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is vaak helemaal niet duidelijkEn soms een stuk minder dan je zou denken
Met name van ongezonde dingen, staat er met grote letters op de verpakking: Slechts 89 kcal per portie! En dan blijkt een portie een klein deel van de inhoud van het zakje/pakje te zijn
Dus 'wit' met extra vezels? Of volkoren + nog extra vezels?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:35 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Er zitten extra vezels in. Ik mag het wel eten in mijn extreme volkoren dieet.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:34 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
ik zal toch echt moeten stofzuigen..
Ik ook. Ik smokkel alleen ALTIJD bij de groentequote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik weeg zo'n beetje alles
Ook de yoghurt en muesli bijvoorbeeld.
Mensen met overgewicht hebben vaak een verstoord beeld (of kunnen het slecht inschatten) wat een normale portie is.
Het moet inderdaad niet obsessief worden maar de eerste weken/maanden is het wel fijn om een beeld te krijgen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:37 schreef Bamba het volgende:
[..]
Hmm mischien toch maar een tijdje doen dan iddIk vind alleen het gevaar dat als ik alles ga wegen, ik de hele dag "bezig" ben met het afvallen en dat wil ik juist een beetje voorkomen. Maar het is wel een tip om idd een goed beeld te krijgen van hoeveel ik mag.
[..]
Ik pak de laatste tijd van de pasta's idd de volkoren variant, vult een stuk beter moet ik zeggen
ja maar dat kun je met een heel klein beetje gezond verstand natuurlijk zelf ook wel bedenken. Dat je niet je pens vol burrito kan eten voor slechts 200 kcalquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, nasty
"Ooooh kijk burrito's! 200kcal per portie! Netjes, die kunnen we wel eten!" 1 zo'n fucking klein ding 200kcal
Ja hey hoe durf jequote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ook. Ik smokkel alleen ALTIJD bij de groente
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja voor 4 pers.
Kijk : http://www.ah.nl/allerhan(...)rq=maaltijd+ciabatta
Dus dan doe je in principe alles door 4 natuurlijk.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja maar dat kun je met een heel klein beetje gezond verstand natuurlijk zelf ook wel bedenken. Dat je niet je pens vol burrito kan eten voor slechts 200 kcal
Die had ik echt niet hoor, wat betreft eten, dat gezonde verstand.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja maar dat kun je met een heel klein beetje gezond verstand natuurlijk zelf ook wel bedenken. Dat je niet je pens vol burrito kan eten voor slechts 200 kcal
toen keek je waarschijnlijk ook nog niet naar de voedingswaarde van dingenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Die had ik echt niet hoor, wat betreft eten, dat gezonde verstand.
Honig Vezelrijk pasta is een 100% tarweproduct vol onoplosbare tarwevezels met de lekkere smaak van gewone pasta.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dus 'wit' met extra vezels? Of volkoren + nog extra vezels?
Het vult wel enorm moet ik zeggenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het moet inderdaad niet obsessief worden maar de eerste weken/maanden is het wel fijn om een beeld te krijgen.
Daarna eens in de zoveel tijd weer je porties wegen om te kijken of je niet langzaam weer meer bent gaan opscheppen.
Een portie havermout is trouwens wel veel, volgende keer iets minder nemen.
Ik wel. Had laatst 400!gram sperziebonen. Godsammequote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja hey hoe durf je![]()
Groente weeg ik 9 van de 10 keer niet
Kloptquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
toen keek je waarschijnlijk ook nog niet naar de voedingswaarde van dingen
Ik kreeg 76,1quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:41 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik vond die 106.4 die ik al eerste op de weegschaal kreeg trouwens wel leuk..
ik ookquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:41 schreef Bamba het volgende:
[..]Die ga ik dit weekend eens maken!!
Ongeveer:quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:44 schreef Bamba het volgende:
Hoe verdelen jullie je calorieën op een dag? Hoeveel calorieën bij het ontbijt, lunch en avondeten pakken jullie gemiddeld? Ik heb nog niet een goed idee hoe ik dat het beste kan verdelen.
Ik let niet eens zoveel op calorieën. Ik mijd gewoon suiker en eet standaard. 's avonds wokken met vis oid. Of salade met couscous. Ik tel geen calorieën.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:44 schreef Bamba het volgende:
Hoe verdelen jullie je calorieën op een dag? Hoeveel calorieën bij het ontbijt, lunch en avondeten pakken jullie gemiddeld? Ik heb nog niet een goed idee hoe ik dat het beste kan verdelen.
Het gaat echt goed bij jou he? Knap hoor!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik kreeg 76,1
Ook leuk, maar betekend dat ik nog steeds afval en nog meer zou moeten eten. Nou, dikke doei want dat gaat echt niet passen hoor
[..]
ik ook
Ik heb als ontbijt meestal rond de 150kcal. Vandaag 247 want ik heb druiven door mijn kwark gemikt.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:44 schreef Bamba het volgende:
Dan kun je makkelijk wat winst pakken bij je ontbijt. Een schepje muesli er bij, wat fruit, vettere yoghurt...quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb als ontbijt meestal rond de 150kcal. Vandaag 247 want ik heb druiven door mijn kwark gemikt.
Als lunch heb ik 483kcal vandaag en als avondeten 443.
Tussendoor zit ik op 428.
En dan heb ik nog achterlijk veel over wat ik moet eten
Ik doe 20gr muesli door mijn kwark 's morgens. Waar haal jij die suikervrije muesli met noten? Bij appie? Ik heb de muesli met vruchten.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:45 schreef Stormqueen het volgende:
mijn truc om lang vol te zitten is toch mijn muesli-inname wat opschroeven. Dus toch 50 gram pakken ipv 30. En dan wel geheel suikervrije muesli met noten. Werkt als een malle. Dan maar 100 kcals meer
Ja, daar heb je gelijk in. Er kan nog wel wat kwark bij ook.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dan kun je makkelijk wat winst pakken bij je ontbijt. Een schepje muesli er bij, wat fruit, vettere yoghurt...
Die is wel een beetje blond jaquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:48 schreef J0ycie88 het volgende:
Even een enorm blonde vraag.. maar een weegschaal verplaatst toch ook vanuit de winkel naar huis? Hoe zit dan dan?
Dan zou ik zeggen : Dan is hij nog niet aan geweest?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:48 schreef J0ycie88 het volgende:
Even een enorm blonde vraag.. maar een weegschaal verplaatst toch ook vanuit de winkel naar huis? Hoe zit dan dan?
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Die is wel een beetje blond ja
Je kan een weegschaal best verplaatsen hoor, maar het duurt als tijd even (een weging of 5-6) na het verplaatsen vorodat ie zichzelf weer redelijk geijkt heeft. Ook als je een niet-vlakke ondergrond hebt kan een weegschaal zichzelf niet zo goed ijken. Veel verplaatsen zorgt dus voor veel variatie in de uitkomst.
oohquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen : Dan is hij nog niet aan geweest?
nee da's die hele dure doe-het-zelf hippiemuesli die hier laatst getipt werd: www.mymuesli.comquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik doe 20gr muesli door mijn kwark 's morgens. Waar haal jij die suikervrije muesli met noten? Bij appie? Ik heb de muesli met vruchten.
en dat ookquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen : Dan is hij nog niet aan geweest?
22 kilo kwijtquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:46 schreef Bamba het volgende:
[..]
Het gaat echt goed bij jou he? Knap hoor!
22 kilo wtfquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
22 kilo kwijt
Sport nu 5x per week. Ik ben wel een beetje blij. Alleen duurt het IMHO zo lang voordat ik strakker benMaar goed, komt vanzelf.
Ok. Maar als hij 15 x wat anders aangeeft is er dus wel wat mis?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Die is wel een beetje blond ja
Je kan een weegschaal best verplaatsen hoor, maar het duurt als tijd even (een weging of 5-6) na het verplaatsen vorodat ie zichzelf weer redelijk geijkt heeft. Ook als je een niet-vlakke ondergrond hebt kan een weegschaal zichzelf niet zo goed ijken. Veel verplaatsen zorgt dus voor veel variatie in de uitkomst.
ja, als de verschillen echt groot zijn wel ja.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:53 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ok. Maar als hij 15 x wat anders aangeeft is er dus wel wat mis?
Tering! ff snel mix gemaakt. 10 euro per 575grquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee da's die hele dure doe-het-zelf hippiemuesli die hier laatst getipt werd: www.mymuesli.com![]()
Jup. Van 98 naar 76 (oke, 76,1, maar who's countingquote:
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jup. Van 98 naar 76 (oke, 76,1, maar who's counting)
Van mt 46 naar 38![]()
dan heb je wel en bizar dure smaakquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Tering! ff snel mix gemaakt. 10 euro per 575gr
Godsamme, ik vind het echt zo knap!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Van mt 46 naar 38![]()
Ik vind het echt onwijs knapquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Van mt 46 naar 38![]()
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan heb je wel en bizar dure smaak
[..]
quote:Godsamme, ik vind het echt zo knap!
Vrijwel standaard:quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:01 schreef Sarabi het volgende:
De 4 granen muesli van de AH is ook erg lekker.
Weet alleen even niet de kcal, volgens mij 150 per portie (40gr)
Nou, ik hoop dat ik het vol hou hoor 5x per week. Zo niet schroef ik het terug naar 3x per week. Maar op fysio advies ivm mijn reuma klachten was 5x per week (liefst elke dag zelfs) sporten gewoon slim.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:58 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik vind het echt onwijs knap5 keer in de week sporten is voor mij niet haalbaar helaas. Ik ga nu 1 keer per week fitnessen en loop 's avonds na het avondeten een uur met Charlie. Dan heb ik toch bewogen die dag
Kloptquote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Vrijwel standaard:
Muesli zonder toevoegingen ongeveer 370 kcal/100 g
Crunchy muesli met veel suiker: 450 kcal/100g
Eigenlijk zit alle muesli in die range, heb er veel in mijn handen gehad maar ze voldoen allemaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |