Waarom niet? Dat is wat er in R&R staat en dus het meest actuele en hetgeen wat uitbetaald gaat worden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:16 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Roosters op Plaza moet je sowieso niet vanuit gaan. Ik kijk er dan ook nooit naar.
Het probleem is dat ouders denken dat ze alles kunnen maken omdat het Albert Heijn is of omdat het een bijbaantje is.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:19 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ik zit ook bij een Bun filiaal. Geen problemen mee, fijne en duidelijke regels op zich. Rayonmanager is dus een eikel wat betreft kassapersoneel, maar goed ze lappen ook flink hard aan z'n laars wat hij verkondigt.
Overigens, ligt het aan mij of is een ouder wel degelijk de persoon die voor je mag opkomen op je 15e? Ze mogen zelfs je contract laten ontbinden.
Als er iets niet vooraf in R&R wordt gezet zie je het dus ook niet op Plaza terug. Zo kan het dus zijn dat een TL een ruil of extra werken met pen op de planning schrijft en dat deze doormiddel van een correctie achteraf worden ingevoerd in R&R. Die correctie achteraf zie je niet op Plaza terug.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:23 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat is wat er in R&R staat en dus het meest actuele en hetgeen wat uitbetaald gaat worden.
Klopt, maar ik dacht dat bijv. een ouder wel het recht heeft om een afspraak gemaakt in de arbeidsovereenkomst te ontkrachten of wat dan ook verder omdat het kind nog niet op zelfstandige wijze handelingsbekwaam is, maar letterlijk alles met goedkeuring van de ouders dient te gebeuren.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:23 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Het probleem is dat ouders denken dat ze alles kunnen maken omdat het Albert Heijn is of omdat het een bijbaantje is.
Ik dank dat vader of moeder ook een probleem heeft als ze niet op komen dagen op hun werk, ze zichzelf ziekmelden en vervolgens naar het strand gaan en noem maar op.
Er bestaat gewoon een arbeidsovereenkomst. En de plichten die daarbij horen zijn voor iedereen hetzelde. Of het nu een bijbaan is of een fulltime job.
Contract van een 15 jarige (of jonger) moet mede worden ondertekend door een van de ouders. Vanaf 16 is het dus alleen de medewerker. Maar goed, de meeste voorwaarden uit het contract zijn volgens mij overgenomen vanuit de CAO en werkt de CAO ook nog eens aanvullend. De CAO is algemeen verbindend verklaard dus daar valt door de ouders sowieso niet aan de tornen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:25 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Klopt, maar ik dacht dat bijv. een ouder wel het recht heeft om een afspraak gemaakt in de arbeidsovereenkomst te ontkrachten of wat dan ook verder omdat het kind nog niet op zelfstandige wijze handelingsbekwaam is, maar letterlijk alles met goedkeuring van de ouders dient te gebeuren.
Of mis ik hier iets? Zou dit wel graag uitgelegd hebben.
Bij ons zijn correcties achteraf uit den boze, omdat deze een verkeerd beeld geven over uren en loonsom. (Worden niet meegerekend)quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:25 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Als er iets niet vooraf in R&R wordt gezet zie je het dus ook niet op Plaza terug. Zo kan het dus zijn dat een TL een ruil of extra werken met pen op de planning schrijft en dat deze doormiddel van een correctie achteraf worden ingevoerd in R&R. Die correctie achteraf zie je niet op Plaza terug.
Maar goed, de werkwijze met betrekking tot planningen kan natuurlijk per filiaal verschillen. Bij ons vinden correcties in ieder geval achteraf plaats en (bijna) nooit vooraf.
Bij ons worden de correcties dagelijks (achteraf, dus op dinsdag worden alle uren van maandag gecorrigeerd) uitgevoerd en wordt de realisatie afgezet tegen planning en budget. Dit overzicht wordt dagelijks met ons per mail gedeeld inclusief een doelstelling. Zo weten we dagelijks hoe het met de uren gaat en waar we op moeten lettenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:30 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Bij ons zijn correcties achteraf uit den boze, omdat deze een verkeerd beeld geven over uren en loonsom. (Worden niet meegerekend)
Morgen lekker rijlessen en daarna naar Paradisoquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:42 schreef d4v1d het volgende:
Maargoed
Ik ga mn bed in, doei.Morgen van 2 tot 5, lekker met m'n duffe kop als ik waarschijnlijk net uit bed ben
![]()
Leuk.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:45 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Morgen lekker rijlessen en daarna naar Paradiso. Naar mijn grote liefde Popping Forever, jeuj.
Trusten!
Straks zal blijken dat ik vandaag moest werkenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:49 schreef OudeBok het volgende:
Niet zo'n probleem toch @ gemiste oproep. Kan eenieder gebeuren?
Functieverschil misschien, maar bij mij is het: Wat was je lekker bereikbaar jongen! En klaar.
Geen All-in? Met 12 uur zat ik op 60quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 01:10 schreef OudeBok het volgende:
Oei, dit wordt een heel karig loon deze maand. Met een beetje pech maar een uurtje of 8. Eurootje of 50
.
6 euro per uur all-in. 4,75 los, in totaal gemiddeld 6.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 01:12 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Geen All-in? Met 12 uur zat ik op 60
Een ouder moet het contract mee-tekenen als de medewerker nog geen 16 is. De details van de overeenkomst staan in dat contract en de rest van de regels staan in de CAO. Als een ouder het daar ergens niet mee eens is dan moet hij/zij niet tekenen, maar er zal normaalgesproken niets worden veranderd. Hooguit het aantal uren. Verder ben je als filiaal verplicht om een schoolrooster in bezit te hebben, waarmee het maken van een beschikbaarheid ook op een nette manier kan gebeuren, met begrip voor het belang van school.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:29 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Contract van een 15 jarige (of jonger) moet mede worden ondertekend door een van de ouders. Vanaf 16 is het dus alleen de medewerker. Maar goed, de meeste voorwaarden uit het contract zijn volgens mij overgenomen vanuit de CAO en werkt de CAO ook nog eens aanvullend. De CAO is algemeen verbindend verklaard dus daar valt door de ouders sowieso niet aan de tornen.
Voor de exacte details wat dit onderwerp betreft zou ik mezelf op Plaza moeten gaan inlezen en daar heb ik nu even geen zin in, hoewel ik de materie wel interessant vind. Misschien dat Ikbenschipper of Janneke141 een antwoord op je vraag weet.
Mijn vorige loon waas ook 40 euro. Maar 5,5 uur gewerkt toen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 01:10 schreef OudeBok het volgende:
Oei, dit wordt een heel karig loon deze maand. Met een beetje pech maar een uurtje of 8. Eurootje of 50
.
Dat valt nog redelijk mee. Heb wel eens tot 11 moeten werken en de volgende dag er weer lekker vroeg moeten zijn.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 06:42 schreef promisionxexposed het volgende:
na een sluitdienst tot 21:15 gaan we nu weer vrolijk openen van 7:30 tot 12:00
Gelukkig niet zo'n lang dienstje dit keer
Men kijkt tegenwoordig raar op als je niet op neemt. Ik neem op als ik daar zin in heb, dat doe ik bij elk inkomend telefoongesprek. Je bent niet verplicht op te nemen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:49 schreef OudeBok het volgende:
Niet zo'n probleem toch @ gemiste oproep. Kan eenieder gebeuren?
Functieverschil misschien, maar bij mij is het: Wat was je lekker bereikbaar jongen! En klaar.
Maar als de ouders weigeren te tekenen omdat ze het met een bepaling in het contract op de CAO niet eens zijn, betekent dat automatisch dat de medewerker niet in dienst kan komen. Klopt dit?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:44 schreef Janneke141 het volgende:
Een ouder moet het contract mee-tekenen als de medewerker nog geen 16 is. De details van de overeenkomst staan in dat contract en de rest van de regels staan in de CAO. Als een ouder het daar ergens niet mee eens is dan moet hij/zij niet tekenen, maar er zal normaalgesproken niets worden veranderd. Hooguit het aantal uren. Verder ben je als filiaal verplicht om een schoolrooster in bezit te hebben, waarmee het maken van een beschikbaarheid ook op een nette manier kan gebeuren, met begrip voor het belang van school.
Het handhaven van de arbeidstijdenwet is een zaak van het filiaal en een 15-jarige mag gewoon niet werken na 19:00. Ook niet om dingen 'af te maken'
Als 15 jarige heb je toestemming van je ouders nodig. Als ze deze toestemming niet geven dan is het toch logisch dat die niet in dienst mag? (Anders kan je net zo goed geen toestemming vragen..?)quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:38 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Maar als de ouders weigeren te tekenen omdat ze het met een bepaling in het contract op de CAO niet eens zijn, betekent dat automatisch dat de medewerker niet in dienst kan komen. Klopt dit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |