abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 augustus 2013 @ 23:16:56 #151
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_130368115
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:14 schreef ikbenschipper het volgende:
Het schijnt dat Teamleiders, ASM's en SM's net mensen zijn
De meeste dan :P
Order! Ordeeeeeeeeer!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 23:17:15 #152
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_130368133
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:14 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

In gesprek gaan met je TL helpt altijd erg goed. Het schijnt dat Teamleiders, ASM's en SM's net mensen zijn. Dat zie volgens mij elke keer in dit topic.

School vind ik heel belangrijk voor iedereen. Maar ik kan er toch niet bij dat een scholier pas een dag van te voren weet dat hij een excursie heeft of een dag later een toets.

Lever netjes per week gerangschikt gewoon een lijst in met wat je kan werken in welke week en daarbij als opmerking dat je b.v. max 6 uur wil werken voorlopig. Niemand die daar neem ik aan moeilijk over doet.
Ja, exact. Kan daar zelf ook niet bij. Beetje rekening houden met het feit dat je hun planningen anders vernaggelt mag ook wel.. Er moet nog altijd een bedrijf goed draaiende gehouden worden. Als er eentje mist, kan dat een flinke bottleneck zijn. Er zijn namelijk altijd wel andere mogelijkheden, als alles een beetje op tijd komt.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_130368182
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:17 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Ja, exact. Kan daar zelf ook niet bij. Beetje rekening houden met het feit dat je hun planningen anders vernaggelt mag ook wel..
En ja dan mogen ze dus even zelf vervanging regelen :)
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_130368217
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:16 schreef d4v1d het volgende:

[..]

:{
eng he.
pi_130368220
Ik vind 't kut dat ik mijn rooster pas weet als ik weer naar school ga.. Lijkt me vooral een beetje kut voor de TL dat ik het pas op het laatste moment kan laten weten -O- (Maakt dan natuurlijk niet uit als mijn rooster niet gelijk zo is als ik wil.. )
  donderdag 22 augustus 2013 @ 23:27:15 #156
378682 JohnBercow
pi_130368646
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:18 schreef d4v1d het volgende:
Ik vind 't kut dat ik mijn rooster pas weet als ik weer naar school ga.. Lijkt me vooral een beetje kut voor de TL dat ik het pas op het laatste moment kan laten weten -O- (Maakt dan natuurlijk niet uit als mijn rooster niet gelijk zo is als ik wil.. )
Je bent niet de eerste - en zeker niet de laatste met dit probleem. Daarom schreef Janneke141 ook al

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:51 schreef Janneke141 het volgende:
Roosters maken in de eerste twee weken van september is echt een ramp. Alleen maar gezeik, van alle kanten die je kan verzinnen.
En ergste vind ik nog als ouders zich ermee gaan bemoeien. Daar hebben we geen contract mee. Medewerker kan wel zelf solliciteren, vrij vragen en ruilen maar als het even niet gaat zoals de medewerker het wilt hangt pappa of mamma aan de telefoon.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_130368729
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:27 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Je bent niet de eerste - en zeker niet de laatste met dit probleem. Daarom schreef Janneke141 ook al

[..]

En ergste vind ik nog als ouders zich ermee gaan bemoeien. Daar hebben we geen contract mee. Medewerker kan wel zelf solliciteren, vrij vragen en ruilen maar als het even niet gaat zoals de medewerker het wilt hangt pappa of mamma aan de telefoon.
Mijn pa vroeg ook een keer of ze moesten helpen toen er iets was.. Ik kreeg al halve nachtmerries.. :N

Uiteindelijk zelf gewoon kunnen oplossen :7

Volgensmij op de FB pagina van albert heijn ook een keer een boze tokkiemoeder gezien _O- Of het was klacht.nl
  donderdag 22 augustus 2013 @ 23:30:04 #158
378682 JohnBercow
pi_130368778
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:29 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Mijn pa vroeg ook een keer of ze moesten helpen toen er iets was.. Ik kreeg al halve nachtmerries.. :N

Uiteindelijk zelf gewoon kunnen oplossen :7

Volgensmij op de FB pagina van albert heijn ook een keer een boze tokkiemoeder gezien _O- Of het was klacht.nl
Ik dacht klacht.nl
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_130368834
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:18 schreef d4v1d het volgende:
Kan je niet op je school website inloggen en je rooster zien?

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:27 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

[..]

Dat vind ik inderdaad ook behoorlijk droevig. Altijd maar stoer en biggie doen, als het er op aan komt laten ze paps en mams alles regelen. Ook als ze ziek zijn moet mama even bellen :')
pi_130368873
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:31 schreef mujentas het volgende:

[..]

[..]

Dat vind ik inderdaad ook behoorlijk droevig. Altijd maar stoer en biggie doen, als het er op aan komt laten ze paps en mams alles regelen. Ook als ze ziek zijn moet mama even bellen :')
Recentelijk van school veranderd.. Is gewoon nog een middelbare school trouwens, examenjaar.

Ik heb nog geen inlogcodes o.i.d.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 23:32:50 #161
378682 JohnBercow
pi_130368913
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:31 schreef mujentas het volgende:

[..]

[..]

Ziekmeldingen van ouders accepteren wij niet meer. Paar keer meegemaakt dat ouders bellen en dat zoon- of dochterlief aan de andere kant van het land met school weg is (ja ze zijn vervolgens zo dom om op Facebook dingen te plaatsen :') ). En krijg ik de medewerker niet aan de lijn dan gaat het percentage ziek direct naar 1%.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_130368988
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:32 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]
En krijg ik de medewerker niet aan de lijn dan gaat het percentage ziek direct naar 1%.
Nu je dit zo zegt denk ik opeens van, dit is de manier om alles wel in R&R geregistreerd te krijgen.

quote:
(ja ze zijn vervolgens zo dom om op Facebook dingen te plaatsen :') )
handig he facebook. Ga je er vervolgens een gesprek over aan dat ze niet echt ziek waren. Gaan ze je vragen hoe je dat weet. Terwijl ze je zelf op Facebook hebben geaccepteerd of toegevoegd.....
pi_130369013
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:32 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ziekmeldingen van ouders accepteren wij niet meer. Paar keer meegemaakt dat ouders bellen en dat zoon- of dochterlief aan de andere kant van het land met school weg is (ja ze zijn vervolgens zo dom om op Facebook dingen te plaatsen :') ). En krijg ik de medewerker niet aan de lijn dan gaat het percentage ziek direct naar 1%.
Van de week had ik zo'n meisje aan de telefoon die zich ziek wilde melden. Ok, geen probleem verder, maar ga niet zo geforceerd zielig lopen doen alsof je op je sterfbed ligt inclusief droevig stemmetje.

8)7
  donderdag 22 augustus 2013 @ 23:36:11 #164
378682 JohnBercow
pi_130369073
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:34 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Nu je dit zo zegt denk ik opeens van, dit is de manier om alles wel in R&R geregistreerd te krijgen.
Inderdaad. Medewerker krijgt geen ziektegeld maar in R&R kun je wel mooi een "dossier" bijhouden. Hoewel dat tegenwoordig ook in Verzuimsignaal kan volgens mij. Maar Verzuimsignaal gebruiken wij alleen voor de (verwachte) langdurig zieken. Voor een griepje maak ik daar geen melding in.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_130369391
quote:
Onze zoon is sinds begin feb werkzaam bij albert heijn Enkhuizen, Het solliciteren ging al met zeer lange wacht tijden. Na drie weken dan toch aan het werk 2 uurtjes in de week, 17.00-19.00, niet dus 20.00 was niet ongewoon. 15 jaar dus mag je na 19.00 niet werken! Na een paar keer maar eens een gesprekje gehad, was ff niet opgelet dus dat zou veranderen, maar uw zoon haalt zijn norm niet! Zo een week of wat aangekeken en nog steeds langer werken als het rooster aan gaf! De eerste 2 loonstroken waren keurig uitbetaald op 8 uur, niet juist dus want hij had veel meer gewerkt. proefperiode door zowaar en het betalen gaat nu ook iets beter, nu werken op Zondag 11.00-13.00, niet dus regelmatig tot 14.00 en al een paar keer tot 16.00 zonder pauze vanaf 11.00,over gebeld,natuurlijk werd onze zoon zelf op aangesproken alsof hij zomaar weet of hij pauze mag nemen!Nog steeds zijn norm niet halen helaas dus zou er een gesprek komen, we nemen wel kontakt met je op…zelf gebeld afgelopen Vrijdag. Nog steeds niet terug gebeld, maar staat ook even niet op de lijst om te werken. Als je niet tevreden bent zeg dat dan gewoon, maar zo ga je niet met kinderen om. Weet van meerdere dat het er erg aan toe gaat in Enkhuizen, weet dat het niet van ahold is maar Bun. Weet wel dat jullie naam op de gevel staat, die kinderen gebruikt en misbruikt met een lach op het gezicht, want ze zijn best wel aardig maar ondertussen mijn moederbloed laat koken!

Gewenste oplossing
Betere controle en bescherming tegen dit soort praktijken. Normering van Albert Heijn nog maar eens bekijken want daar werken ze mee en is met 3 kinderen nog niet te halen in die tijd!
Hier word je blij van als TL / ASM.

Als je perse je moeder voor je moet laten opkomen hoor je niet zelfstandig in een AH winkel..

:')
pi_130369975
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:44 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Als je perse je moeder voor je moet laten opkomen hoor je niet zelfstandig in een AH winkel..

Net of dat je van iedereen bij kan houden of ze pauze hebben en wanneer. Dat moet de medewerker zelf in de gaten houden. Bovendien moet je er zelf op letten dat de planning aangepast wordt als je langer blijft.
pi_130370173
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:58 schreef mujentas het volgende:

[..]

Net of dat je van iedereen bij kan houden of ze pauze hebben en wanneer. Dat moet de medewerker zelf in de gaten houden. Bovendien moet je er zelf op letten dat de planning aangepast wordt als je langer blijft.
Het lijkt me wel dat hem vertelt is dat die pauze mag houden (niet specefiek die op die dag.. Maar gewoon dat hij het weet) , wanneer die dit doet moet zijn eigen initiatief zijn :Y

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2013 00:04:21 ]
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:05:54 #168
378682 JohnBercow
pi_130370242
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 00:03 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Het lijkt me wel dat hem vertelt is dat die pauze mag houden (niet specefiek die op die dag.. Maar gewoon dat hij het weet) , wanneer die dit doet moet zijn eigen initiatief zijn :Y
Pauzes gaan uiteraard gewoon in overleg met de TL. Maar de volgende vraag is volgens mij heel makkelijk te stellen:

"Zeg Mujentas, vraagje, heb ik vandaag toevallig nog een pauze?"
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_130370271
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 00:05 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Pauzes gaan uiteraard gewoon in overleg met de TL. Maar de volgende vraag is volgens mij heel makkelijk te stellen:

"Zeg Mujentas, vraagje, heb ik vandaag toevallig nog een pauze?"
Met eigen initiatief bedoelde ik precies die vraag :Y Je moet niet plotseling bij je kar weglopen als je honger hebt :')
pi_130370400
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 00:06 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Met eigen initiatief bedoelde ik precies die vraag :Y Je moet niet plotseling bij je kar weglopen als je honger hebt :')
Ja, je moet het wel eventjes netjes op overleggen.

Bij ons staat het op de planning hoe lang je pauze hebt.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:11:45 #171
378682 JohnBercow
pi_130370442
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 00:06 schreef d4v1d het volgende:
Met eigen initiatief bedoelde ik precies die vraag
Ik las jouw bericht verkeerd. Dacht dat je schreef dat het initiatief tot pauze nemen (het moment kiezen) bij de medewerker lag. My bad.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_130370461
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 00:11 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ik las jouw bericht verkeerd. Dacht dat je schreef dat het initiatief tot pauze nemen (het moment kiezen) bij de medewerker lag. My bad.
:) Maakt niet uit.
pi_130370496
Telefonisch afgesproken dat ik van 2 tot 5 morgen zou werken en zaterdag ook 2 tot 5.. Dit stond de hele tijd niet op plaza. Nu ik zojuist kijk zie ik alleen zaterdag staan :')

Ik ga morgen gewoon en zie wel wat er gebeurt..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2013 00:14:20 ]
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:16:50 #174
378682 JohnBercow
pi_130370576
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 00:14 schreef d4v1d het volgende:
Telefonisch afgesproken dat ik van 2 tot 5 morgen zou werken en zaterdag ook 2 tot 5.. Dit stond de hele tijd niet op plaza. Nu ik zojuist kijk zie ik alleen zaterdag staan :')

Ik ga morgen gewoon en zie wel wat er gebeurt..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Roosters op Plaza moet je sowieso niet vanuit gaan. Ik kijk er dan ook nooit naar.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:19:12 #175
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_130370646
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:44 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik zit ook bij een Bun filiaal. Geen problemen mee, fijne en duidelijke regels op zich. Rayonmanager is dus een eikel wat betreft kassapersoneel, maar goed ze lappen ook flink hard aan z'n laars wat hij verkondigt.
Overigens, ligt het aan mij of is een ouder wel degelijk de persoon die voor je mag opkomen op je 15e? Ze mogen zelfs je contract laten ontbinden.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')