abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:40:25 #126
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_130366407
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, ze moeten je volgens contract inroosteren. Zijn ze verplicht, maar het is zo goed als onmogelijk om het af te dwingen. En uren uitbetalen die je niet werkt gaat al helemaal niet gebeuren.

Als je regelmatig onder contract wordt ingeroosterd, in gesprek gaan met je TL of eventueel zelfs SM.
TL en/of SM zullen het toch wel voor elkaar opnemen..
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:40:57 #127
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_130366431
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:40 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Als all-inner krijg je wat je werkt. Je bouwt immers geen ADV- en vakantieuren op.

Stel jezelf de vraag: Je hebt een contract van 48 uur. In week 1 werk je er 12, vervolgens ga je in week 2, 3 en 4 op vakantie. Dan krijg je toch ook niet de gemiste uren uitbetaald?
Maar als je niet op vakantie bent, moet je wel 48 uur worden ingepland. De vraag is hoe het zit als dat niet gebeurt.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:40 schreef OudeBok het volgende:

[..]

TL en/of SM zullen het toch wel voor elkaar opnemen..
Klopt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:41:55 #128
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_130366475
Ik heb trouwens ook een ander vraagje: Ik heb een vrij flexibel rooster op de Uni over 2 weken. We moeten een beschikbaarheidslijst invullen, maar die verschilt per week. Is het beter, denken jullie, als ik een kopie van m'n rooster bij de TL inlever met daarbij de tijden waarop ik kan werken?
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:42:00 #129
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_130366483
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar als je niet op vakantie bent, moet je wel 48 uur worden ingepland. De vraag is hoe het zit als dat niet gebeurt.

[..]

Klopt.
True that. Dan is in ieder geval in gesprek gaan de beste mogelijkheid. Afdwingen heeft inderdaad geen zin, daar bereik je namelijk helemaal niets mee.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_130366491
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:40 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Als all-inner krijg je wat je werkt. Je bouwt immers geen ADV- en vakantieuren op.

Stel jezelf de vraag: Je hebt een contract van 48 uur. In week 1 werk je er 12, vervolgens ga je in week 2, 3 en 4 op vakantie. Dan krijg je toch ook niet de gemiste uren uitbetaald?
Maar hij heeft dus genoeg beschikbaarheid..

Natuurlijk word je niet uitbetaald als je zelf vanaf jouw kant vrij vraagt
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:43:21 #131
378682 JohnBercow
pi_130366548
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:41 schreef OudeBok het volgende:
Ik heb trouwens ook een ander vraagje: Ik heb een vrij flexibel rooster op de Uni over 2 weken. We moeten een beschikbaarheidslijst invullen, maar die verschilt per week. Is het beter, denken jullie, als ik een kopie van m'n rooster bij de TL inlever met daarbij de tijden waarop ik kan werken?
Dat had ik op mijn Hogeschool ook, nu niet meer want ik ga afstuderen (gelukkig).

Ik maakt per lesperiode (van 10 weken) gewoon een tabel met weeknummers en dagen en dan daarin aangeven of ik kan werken of niet en als ik kan werken vanaf welke tijd. Dit afgegeven bij mijn collega-tl die de roosters maakt en het was geregeld.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_130366612
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:43 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Dat had ik op mijn Hogeschool ook, nu niet meer want ik ga afstuderen (gelukkig).

Ik maakt per lesperiode (van 10 weken) gewoon een tabel met weeknummers en dagen en dan daarin aangeven of ik kan werken of niet en als ik kan werken vanaf welke tijd. Dit afgegeven bij mijn collega-tl die de roosters maakt en het was geregeld.
Ja, gewoon eventjes afgeven of mailen zodat er rekening mee kan worden gehouden. Niets aan het handje :)
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:45:50 #133
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_130366670
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:43 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:44 schreef mujentas het volgende:

[..]

Ja, gewoon eventjes afgeven of mailen zodat er rekening mee kan worden gehouden. Niets aan het handje :)
Probleem is vooral dat ik niet weet hoe hoog de studielast voor mij zal zijn. Kan wel zeggen dan en dan kan ik werken, maar dat weet ik nu nog helemaal niet :'). Ik zal dat er wel bij zetten en dat heeft ze in principe maar te accepteren, kan er ook niks aan doen :').
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:46:50 #134
346939 Janneke141
pi_130366697
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:45 schreef OudeBok het volgende:
en dat heeft ze in principe maar te accepteren,
Zo werkt het natuurlijk niet helemaal.
pi_130366762
quote:

[..]

[..]

Probleem is vooral dat ik niet weet hoe hoog de studielast voor mij zal zijn. Kan wel zeggen dan en dan kan ik werken, maar dat weet ik nu nog helemaal niet :'). Ik zal dat er wel bij zetten en dat heeft ze in principe maar te accepteren, kan er ook niks aan doen :').
Je bent niet de enige student die met dit probleem te maken heeft :)
pi_130366780
quote:

[..]

[..]

Kan je niet eerst rustig doen? Je kan later in het jaar altijd nog je beschikbaarheid ruimer opgeven lijkt mij.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:49:29 #137
378682 JohnBercow
pi_130366801
quote:

[..]

[..]

Gewoon aankijken hoe het gaat, merk je dat je een avond minder ingepland moet worden dan ga je in gesprek. Zal vast veel mogelijk zijn. TL's zijn net mensen.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:51:19 #138
346939 Janneke141
pi_130366877
Roosters maken in de eerste twee weken van september is echt een ramp. Alleen maar gezeik, van alle kanten die je kan verzinnen.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:52:17 #139
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_130366918
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zo werkt het natuurlijk niet helemaal.
Nou, ergens wel. De andere keuze is me eruit werken :p.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:49 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Kan je niet eerst rustig doen? Je kan later in het jaar altijd nog je beschikbaarheid ruimer opgeven lijkt mij.
Ik ga eerst flink rustig doen, ja. Als het niet nodig blijkt te zijn dan 'neem' ik er wat uurtjes bij!
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:49 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Gewoon aankijken hoe het gaat, merk je dat je een avond minder ingepland moet worden dan ga je in gesprek. Zal vast veel mogelijk zijn. TL's zijn net mensen.
Bij Jumbo heel negatieve ervaringen mee gehad.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:51 schreef Janneke141 het volgende:
Roosters maken in de eerste twee weken van september is echt een ramp. Alleen maar gezeik, van alle kanten die je kan verzinnen.
Kunnen de schoolgaanden toch echt niks aan doen, jammer genoeg.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:55:08 #140
346939 Janneke141
pi_130367020
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:52 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Nou, ergens wel. De andere keuze is me eruit werken :p.

Een contract schept wederzijdse verplichtingen. Je kunt niet je eigen werkrooster bedenken omdat je school toevallig moeilijk doet; dat is niet het probleem van AH. Wel kun je in fatsoenlijk overleg rekenen op een beetje begrip.
quote:
Kunnen de schoolgaanden toch echt niks aan doen, jammer genoeg.
Dat klopt, maar het heeft wel tot gevolg gehad dat ik bepaalde studierichtingen op de zwarte lijst had staan.
pi_130367085
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar het heeft wel tot gevolg gehad dat ik bepaalde studierichtingen op de zwarte lijst had staan.
Zoals? :o Gewoon nieuwsgierig :+
pi_130367094
quote:

[..]

Een contract schept wederzijdse verplichtingen. Je kunt niet je eigen werkrooster bedenken omdat je school toevallig moeilijk doet; dat is niet het probleem van AH. Wel kun je in fatsoenlijk overleg rekenen op een beetje begrip.

[..]

Ja, ik kan mij die selectieprocedure nog wel herinneren van een paar topics terug :')
  donderdag 22 augustus 2013 @ 23:07:18 #143
378682 JohnBercow
pi_130367591
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:52 schreef OudeBok het volgende:
quote:
Op donderdag 22 augustus 2013 22:49 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Bij Jumbo heel negatieve ervaringen mee gehad.
Er zal vast een zeker e.e.a. te regelen zijn. Maar ga wel met ze in gesprek en maak niet van "jouw probleem" het "probleem" van Albert Heijn, dat werkt namelijk averechts.

Wellicht dat je nu al in gesprek kan gaan. Geef aan dat je de komende weken wat minder wilt werken om te kijken hoe het studeren gaat en dat je naar aanleiding van je ervaringen en studieresultaten laat weten als je meer beschikbaar bent.

En ja, het kans soms, met name richting de deadline van een project of bij tentamens wat drukker worden. Maar daar wen je wel aan :-)
Order! Ordeeeeeeeeer!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 23:07:44 #144
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_130367612
quote:

[..]

[..]

Leuk en aardig, maar zodra ik ook maar de schijn krijg dat een werkgever zijn eigen belang boven het feit dat ik gewoon naar school/uni moet stelt dan mag 'ie wel per direct op zoek naar een andere medewerker. Voor mij 10 anderen, natuurlijk, maar het is een persoonlijke principekwestie.
Ik ben blij met m'n werk, en zou er voorlopig ECHT nog niet wegwillen, maar school gaat hoe dan ook voor. Is toch eventjes een factor ontelbaar belangrijker. Gelukkig snappen ze dat volkomen bij mij en wordt een vrijaanvraag o.i.d. ivm school nóóit geweigerd.
Enige wat ze verwachten is dat je enigszins naar redelijkheid beschikbaar bent. Dat is prima te doen, want ze vragen niet veel :).
Ik ben volgens mij echt gezegend met mijn filiaal. Of het is omdat ik dat stel ratten bij de Jumbo nog te erg in m'n hoofd heb zitten.

Totaal random dit, maar had laatst ook een leuke situatie:

Ik stond op het rooster voor een 15-18 dienst, dacht ik in ieder geval. Eenmaal beneden aangekomen stond ik niet op de planning, maar werd er wel gezegd van: Oh, maar.. je bent er nu toch. Dus je blijft gewoon, want we kunnen je wel gebruiken. Zo werkt dát dan weer niet :'). Heb het wel gedaan, maar ze hadden op z'n minst kunnen vragen of ik dan zou willen werken. Ben op dat moment immers slechts één van de medewerkers die ze kunnen bellen om te komen werken, en de makkelijkste qua bereikbaarheid.
Ik ben daar heel principieel in en heb een enorme grafhekel aan een attitude van: 'jij gaat nu dit en dat doen'. Krijg daar echt de kriebels van.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 23:08:36 #145
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_130367663
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:07 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Er zal vast een zeker e.e.a. te regelen zijn. Maar ga wel met ze in gesprek en maak niet van "jouw probleem" het "probleem" van Albert Heijn, dat werkt namelijk averechts.

Wellicht dat je nu al in gesprek kan gaan. Geef aan dat je de komende weken wat minder wilt werken om te kijken hoe het studeren gaat en dat je naar aanleiding van je ervaringen en studieresultaten laat weten als je meer beschikbaar bent.
En als ik twee van m'n andere eerste medewerkers moet geloven sta ik er enorm goed voor wat betreft werkhouding, uitstraling en werktempo. Komt wel goed.

En ja, het kans soms, met name richting de deadline van een project of bij tentamens wat drukker worden. Maar daar wen je wel aan :-)
Ik ga alles sowieso overmorgen inleveren en desnoods even een gesprekje aan :). Voorlopig nog geen vuiltje aan de lucht, joh. Zoals ik hierboven zei (kon je niet weten) zijn ze erg begripvol, erg begripvol bij ons.

Verder is het hele 'het probleem van AH' gebeuren natuurlijk extreem conditioneel. De ALS is heel groot.
pi_130367874
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:07 schreef OudeBok het volgende:

Totaal random dit, maar had laatst ook een leuke situatie:

Ik stond op het rooster voor een 15-18 dienst, dacht ik in ieder geval. Eenmaal beneden aangekomen stond ik niet op de planning, maar werd er wel gezegd van: Oh, maar.. je bent er nu toch. Dus je blijft gewoon, want we kunnen je wel gebruiken. Zo werkt dát dan weer niet :'). Heb het wel gedaan, maar ze hadden op z'n minst kunnen vragen of ik dan zou willen werken. Ben op dat moment immers slechts één van de medewerkers die ze kunnen bellen om te komen werken, en de makkelijkste qua bereikbaarheid.
Ik ben daar heel principieel in en heb een enorme grafhekel aan een attitude van: 'jij gaat nu dit en dat doen'. Krijg daar echt de kriebels van.
Soms komt het er wel eens rottig uit, waarschijnlijk hadden ze het niet zo bedoelt te zeggen.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 23:13:49 #147
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_130367939
Ehm. Mijn contract is volgensmij 6 uur in de week. Maar ik word er op het moment maar 5,5 ingepland en hiervoor zelfs lange tijd maar 4,5? (Terwijl ik "vroeger" met gemak 8 maakte...) Ik werk vaak over dus dat laatste half uur moet vast goedkomen, maar ik word eigenlijk nooit de volle 6 ingepland het laatste jaar. (Ik ben elke dag beschikbaar trouwens.)
  donderdag 22 augustus 2013 @ 23:13:56 #148
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_130367944
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:12 schreef mujentas het volgende:

[..]

Soms komt het er wel eens rottig uit, waarschijnlijk hadden ze het niet zo bedoelt te zeggen.
Denk het ook niet. Meid die er stond klinkt wel vaker bitchy, maar bedoelt het niet rottig.

Ik kom hier soms echt over als een arrogant kutjoch merk ik wel :').
Dat is net zo min zo bedoeld als die meid die me 'dwong' te blijven. Ik heb heel veel wilde ideeën maar in realiteit loopt het altijd goed af :'). Sorry alvast voor de verdere toekomst :D.
pi_130367968
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:08 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Ik ga alles sowieso overmorgen inleveren en desnoods even een gesprekje aan :). Voorlopig nog geen vuiltje aan de lucht, joh. Zoals ik hierboven zei (kon je niet weten) zijn ze erg begripvol, erg begripvol bij ons.

Verder is het hele 'het probleem van AH' gebeuren natuurlijk extreem conditioneel. De ALS is heel groot.
In gesprek gaan met je TL helpt altijd erg goed. Het schijnt dat Teamleiders, ASM's en SM's net mensen zijn. Dat zie volgens mij elke keer in dit topic.

School vind ik heel belangrijk voor iedereen. Maar ik kan er toch niet bij dat een scholier pas een dag van te voren weet dat hij een excursie heeft of een dag later een toets.

Lever netjes per week gerangschikt gewoon een lijst in met wat je kan werken in welke week en daarbij als opmerking dat je b.v. max 6 uur wil werken voorlopig. Niemand die daar neem ik aan moeilijk over doet.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_130368108
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:14 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

In gesprek gaan met je TL helpt altijd erg goed. Het schijnt dat Teamleiders, ASM's en SM's net mensen zijn. Dat zie volgens mij elke keer in dit topic.

School vind ik heel belangrijk voor iedereen. Maar ik kan er toch niet bij dat een scholier pas een dag van te voren weet dat hij een excursie heeft of een dag later een toets.

Lever netjes per week gerangschikt gewoon een lijst in met wat je kan werken in welke week en daarbij als opmerking dat je b.v. max 6 uur wil werken voorlopig. Niemand die daar neem ik aan moeilijk over doet.
:{

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2013 23:16:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')