abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130326334

archief
Klik op de topictitel

tot 100 euro
Fossil
Lorus
Pulsar
Seiko
Swatch

100 - 200 euro
Breil
Bulova
Lorus
Luminox
Mondaine
Poljot
Pulsar
Sector
Seiko
Swiss Army Victorinox

200 - 400 euro
Candino
Certina
Festina
Tissot
Zeno

400 - 600 euro
Oris
Mido
Xemex

600 - 1000 euro
Epos
Fortis
lMido
Oris
Raymond Weil
Sinn

1000 euro en meer
A. Lange & Söhne
Breitling
Bulgari
Cartier
Chronoswiss
Christiaan van der Klaauw
Glashütte Original
IWC
Jaeger-LeCoultre
Nomos
Omega
Panerai
Patek Philippe
Rolex
Tag Heuer

handige linkjes
monsterwatches.nl

En nog een aantal belangrijke begrippen:

quartz horloge
Loopt op batterij. Wijzer tikt en beweegt per seconde.

Voordelen: erg nauwkeurig (computergestuurd), uurwerk is klein en dun
Nadeel: geen nostalgische waarde, batterij gaat leeg

mechanisch horloge
Horloge met mechanisch uurwerk, dus "radertjes en tandwieltjes". Het aantal jewels staat voor het aantal synthetische robijnen in zo'n uurwerk. Meer hoeft niet altijd beter te betekenen. Wijzer tikt en beweegt meerdere malen per seconde. ("zwevende wijzer")

Voordelen: nostalgische waarde, oogt kostbaarder
Nadelen: alleen kwaliteitsuurwerken zijn nauwkeurig, onderhoud eens per 5/10 jaar

automatisch horloge
Een automatisch horloge wordt opgewonden of opgeladen d.m.v. bewegingen (Kinetische energie). Veel automatische horloges hebben mechanische uurwerken, maar o.a. Seiko (met Kinetic techniek) en Pulsar (met Eco drive) gebruiken quartz-uurwerken.

chrono, chronograph, chronograaf
Dit zijn termen om aan te geven dat het horloge als "stopwatch" te gebruiken is. Meestal met 3 aparte wijzertjes voor seconden, minuten en uren. Chronograaf horloges kunnen een quartz of mechanisch uurwerk bevatten. Mechanische chronographs zijn vaak erg duur, omdat het uurwerk erg compliceerd is.

Overigens niet te verwarren met een Chronometer. Een chronometer is een uurwerk waarvan de tijdsaanduiding voldoet aan de standaard van nauwkeurigheid zoals deze is opgesteld door het COSC

Complicaties
Complicaties zijn functies op een horloge anders dan de tijd of datum aangeven.
Voorbeelden van complicaties zijn:

• Automaat
• Chronograaf
• Rattrapante (Split second chronograaf)
• Dubbele chronograaf
• Maanfase
• Tourbillon
• Perpetual Kalender
• Minute Repeater

Imageshack toont een kikker omdat FOK! daar op de zwarte lijst staat, gelieve een andere uploader te gebruiken, bijvoorbeeld: tinypic.com of photobucket.com

Game on!!
pi_130326361

Net deze binnen gekregen :)
pi_130330580
Naar aanleiding van vorig topic nog een interessante link over horlogebanden.

http://horolograph.blogsp(...)mplete-guide-to.html
pi_130330622
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:29 schreef BredeBroeder het volgende:
[ afbeelding ]

Net deze binnen gekregen :)
Vind hem cool, zoek zelf ook nog een alleskunner G-shock.

[ Bericht 0% gewijzigd door Terrorizer op 21-08-2013 23:35:20 ]
pi_130332481
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:52 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Vind hem cool, zoek zelf ook nog een alleskunner G-shock.
Had deze genomen omdat de MS-1 alleen nog in de US te verkrijgen was, maar deze is ook mooi :)
  donderdag 22 augustus 2013 @ 06:59:30 #6
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_130337847
Over bandjes gesproken. Het is een beetje zoals met leren schoenen. Als je dagelijks wat afwisselt en ze niet nat laat worden (wordt natuurlijk altijd wat klam bij inspanning maar niet nat) dan kunnen ze jaren meegaan. Je hebt van die banden met een soort rubberized leer aan de binnenkant die blijven echt superlang mooi.

Het is overigens vaak niet de buitenkant maar de binnenkant en voering die begint te rotten als ie echt nat wordt.

Shell cordovan banden zijn ook erg mooi. Ook niet gevoerd dus blijven erg lang mooi. Kunnen soms wel wat dof uitslaan na een lange tijd maar even een keer opwrijven en het is weer weg. Komt door de oliën in de band.

Leuk weetje: de buitenkant van een Shell Cordovan is de binnenkant van de huid van een paard.

Heb er as we speak een om mijn Nomos Tangente Fernsehdatum zitten. Heerlijke band maar wel een beetje saai (vooral in t zwart)
Het beste horlogeforum van Nederland
  donderdag 22 augustus 2013 @ 07:07:15 #7
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_130337891
Hierbij een snelle foto van mijn Tangente

Filmrol-217 by -Tom*K-

En een nieuwe aanwinst. Een van de weinige (zo niet enige) issued horloge voor het Nederlandse leger.

Mijn fotostream-328 by -Tom*K-
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_130339966
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 06:59 schreef Jackal_Omega het volgende:
Over bandjes gesproken. Het is een beetje zoals met leren schoenen. Als je dagelijks wat afwisselt en ze niet nat laat worden (wordt natuurlijk altijd wat klam bij inspanning maar niet nat) dan kunnen ze jaren meegaan. Je hebt van die banden met een soort rubberized leer aan de binnenkant die blijven echt superlang mooi.

Het is overigens vaak niet de buitenkant maar de binnenkant en voering die begint te rotten als ie echt nat wordt.

Shell cordovan banden zijn ook erg mooi. Ook niet gevoerd dus blijven erg lang mooi. Kunnen soms wel wat dof uitslaan na een lange tijd maar even een keer opwrijven en het is weer weg. Komt door de oliën in de band.

Leuk weetje: de buitenkant van een Shell Cordovan is de binnenkant van de huid van een paard.

Heb er as we speak een om mijn Nomos Tangente Fernsehdatum zitten. Heerlijke band maar wel een beetje saai (vooral in t zwart)
Vroegah had ik vaak dat mijn lederen bandjes vlak bij de sluiting begonnen te scheuren. Daardoor wel gehad dat horloge ineens op de straat lag. En inderdaad..het leer begon soms te "rotten".

Heb nu een zwarte Shell Cordovan band van Nomos besteld. Heb gekozen voor zwart met bruine stiksels, om het wat minder saai te doen ogen. Ben erg benieuwd hoe het bandje gaat bevallen. Verwacht hem ergens volgende week wel binnen te hebben. Als ie binnen is, dan post ik wel wat pica's.
pi_130341938
Ik heb trouwens nog een afzichtelijke Seiko Lassale uit de jaren 80 liggen. Tenminste, mijn moeder heeft dat ding liggen.

Is dit nog wat waard?

pi_130342660
Op Ebay doen ze 100 Euro (althans, daar worden ze voor aangeboden).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_130342754
Heel mooi klokje. Klassieker...ongeacht zijn waarde. :s)
pi_130342840
quote:
7s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:57 schreef Skv het volgende:
Op Ebay doen ze 100 Euro (althans, daar worden ze voor aangeboden).
Deze heeft wel wat slijtage. Bladgoud is op diverse plekken weggesleten en er zit een vreemde vlek in de rechter bovenhoek onder het glas.

quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:00 schreef Iwanius het volgende:
Tja... smaken verschillen.
pi_130342863
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:00 schreef Iwanius het volgende:
Ik vind 'm vreselijk. :@
pi_130342973
Ik heb altijd een zwak gehad voor dit soort modellen horloges. Ik zelf heb dus ook nooit zo een groot dik ding aan mijn pols gehad gewoon omdat ik het te groot,te dik en te opvallend vind.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2013 12:09:43 ]
pi_130345013
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik heb trouwens nog een afzichtelijke Seiko Lassale uit de jaren 80 liggen. Tenminste, mijn moeder heeft dat ding liggen.

Is dit nog wat waard?

[ afbeelding ]
Leuk om weer eens te zien. M'n stiefvader had vroeger zo'n ding. Voor die tijd een mooi horloge. Heel dun. Nu - mijns inziens, smaken verschillen natuurlijk - een tikje gedateerd :)
pi_130356961

Nieuw.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 19:40:00 #17
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_130358569
Mooi! Zit er nou ook lume op de date :9?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:35:46 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_130362969
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:00 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Nieuw.
Hoeveel Vostoks heb je nu? :P

Heb m'n Vostok Ministry nu een kleine week, love it
pi_130378136
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:35 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Hoeveel Vostoks heb je nu? :P

Heb m'n Vostok Ministry nu een kleine week, love it
Ik heb er nu drie (en twee onderweg).

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:40 schreef GSbrder het volgende:
Mooi! Zit er nou ook lume op de date :9?
Nope! Hij is nog origineel :9~

Heb wel even lopen prutsen met een andere bezel voor mijn Scuba Resultaat:

Wel een kleine waarschuwing voor mensen die online oude vostoks kopen: de helft is fake of bestaat uit bij elkaar geraapte onderdelen. Altijd goed kijken voor je iets koopt.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:39:31 #20
128384 mcwops
gat in je glas
pi_130421428
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:16 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik heb er nu drie (en twee onderweg).
da's een mooie (met mooie bezel)

waar let jij op dat het geen fakes of bijelkaargeraapte Vostoks zijn?

[..]

Nope! Hij is nog origineel :9~

Heb wel even lopen prutsen met een andere bezel voor mijn Scuba Resultaat:
[ afbeelding ]

Wel een kleine waarschuwing voor mensen die online oude vostoks kopen: de helft is fake of bestaat uit bij elkaar geraapte onderdelen. Altijd goed kijken voor je iets koopt.
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_130431874
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:39 schreef mcwops het volgende:
da's een mooie (met mooie bezel)

waar let jij op dat het geen fakes of bijelkaargeraapte Vostoks zijn?
Altijd handig om eerst hier te kijken: http://russianwatches.altervista.org/vostok_collection.htm
Vaak staan de horloges daar wel bij. Goed letten of de wijzers de juisten zijn voor de plaat en of de wijzers bij elkaar passen (dus geen combinaties van amphibia-wijzers en komandirskie-wijzers bijvoorbeeld). Checken of de wijzers tekenen vertonen dat ze niet origineel zijn (lume anders geplaatst dan je zou verwachten bijvoorbeeld). Controleren of er wel een date-display in zit (en of er beschadigingen op de wijzerplaat zitten rechts van dat window; dat is namelijk een indicatie voor een vervangen wijzerplaat).

Controleren of de backplate overeen komt met het model. En (soms lastig op foto's) kijken of de kleur van de 'lume' op alle wijzers op dezelfde manier verkleurd is (en gelijk is aan de lume op de wijzerplaat en eventueel bezel). Er is op WUS een apart topic waar je je vragen kan stellen; ik ben ook door schade en schande wijs geworden. Handig is iig om een vertrouwde verkoper te hebben en ook even tevoren bevestiging te vragen dat je klokje origineel is.
pi_130452487
vandaag is deze in mijn bezit gekomen: Calvin Klein K2H 211

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130486082
quote:
99s.gif Op zondag 25 augustus 2013 19:09 schreef Prof_Hoax het volgende:
vandaag is deze in mijn bezit gekomen: Calvin Klein K2H 211

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is zeker een vooruitgang. Clean dail en niet oversized kast doen het altijd goed.
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:30:01 #24
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_130495483
Ik ben al tijden aan het rond kijken voor een nieuw horloge. Maar met mijn wensen, smaak en eisen is dat best wat lastig :D Goed laten we beginnen met wat ik nu heb....

Heb ik al vele jaren lang en met veel plezier, maar ik wil weer eens wat anders. De band blijft naar mijn mening mooi en zie je weinig. Afwerking wijzerplaat vind ik zelf mooi al is dat heel slecht te zien op de foto helaas. Wijzerplaat is niet te druk maar ook niet te saai.

Wat ik zoek is een niet al te veel opvallen horloge. Breitling vind ik heel erg mooi maar te druk en te groot en te opvallend. Dat staat prima bij een wat breder gebouwd persoon maar niet bij een mager persoon zoals ik dat ben. Maar oke oke wat vind ik dan wel mooi. Onderstaande vind ik allemaal erg mooi maar buiten het bereik van mijn budget.

Van der Gang horloge. Werkelijk prachtig horloge. Ik heb hem in het echt mogen aanschouwen en naar mijn mening volmaakt en dan ook nog eens van Nederlandse bodem. Maar ja 5500 euro met een limit aantal van 2500 stuks en allen uitverkocht is dit toch echt te gek!

Tja de IWC Portuguese, valt weinig over te zeggen. Geweldig mooi horloge en heeft erg veel weg van eerder Van der Gang genoemd horloge.

Iets totaal anders maar ook dit vind ik een geweldig horloge, ondanks de wat drukke wijzerplaat.

1 van de weinige die ik echt mooi vind uit de Mille Miglia serie.

Nomos heeft ook best mooie horloge's maar vind ik te prijzig voor een net iets te saai horloge. Tag Heuer vind ik veel te druk en aanwezig, rolex nooit van gehouden. Ik wil liever iets speciaals en niet zo heel erg vaak gedragen horloge. Seiko vind ik BV ook al veel te "gewoon" okal hebben die genoeg exclusieve modellen.

Goed prijs.... tja daar gaat het mis. Op dit moment 2000 euro. En dan worden de opties opeens wel heel magertjes ik weet het. Maar mag een gebruikt exemplaar zijn. Zelf vind ik mechanische modellen geweldig. Altijd al 1 willen hebben en vraag me niet waarom :D

Iemand een suggestie?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:50:19 #25
165633 eriksd
The grand facade...
pi_130496787
Die Chopard kan je nog wel eens scoren voor 2500 eu - de 42mm. Wil je een 39mm dan heb je er een voor 1750 - 2000.

Ga gewoon eens lekker neuzen op www.chrono24.com
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:56:56 #26
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_130497197
Welk model is dit?

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:57:47 #27
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_130497237
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:50 schreef eriksd het volgende:
Die Chopard kan je nog wel eens scoren voor 2500 eu - de 42mm. Wil je een 39mm dan heb je er een voor 1750 - 2000.

Ga gewoon eens lekker neuzen op www.chrono24.com
Daar kijk ik regelmatig maar tot op heden kom ik daar niet heel veel moois tegen. Soms zie je inderdaad wel horloge's van de prijsklassen die jij noemt, maar dat is in het buitenland. Ik wil het toch echt eerst zien en aanraken en omhebben voor ik over wil gaan tot aankoop. Ik heb niet al te brede polsen dus wil eerst zeker weten dat het mij ook echt staat :)

Maar bedankt voor je reactie!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:59:51 #28
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_130497373
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:56 schreef static het volgende:
Welk model is dit?

[ afbeelding ]
Rosendahl - Tom Kristensen - Le Man edition, zie net dat hij alweer uit 2005 komt.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:28:55 #29
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_130498801
Zag het ja, niet meer te koop (nieuw dan). Helaas.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_130499713
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:23 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Is zeker een vooruitgang. Clean dail en niet oversized kast doen het altijd goed.
Hoezo niet oversized? Het ziet er best oversized uit. Zeker voor een wat meer dress watch.
pi_130500000
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:50 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Hoezo niet oversized? Het ziet er best oversized uit. Zeker voor een wat meer dress watch.
Is het zo? Voor mijn gevoel zo rond de 40mm. In moderne tijden is dat niet (meer) oversized.
Maar mijn ideal is voor mij ook zo rond de 38-40mm.

Momenteel ben ik aan het twijfelen voor een AP 15400 41mm. As we speak momenteel op Chrono24.nl aan het speuren. :)
pi_130500380
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:58 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Is het zo? Voor mijn gevoel zo rond de 40mm. In moderne tijden is dat niet (meer) oversized.
Maar mijn ideal is voor mij ook zo rond de 38-40mm.

Momenteel ben ik aan het twijfelen voor een AP 15400 41mm. As we speak momenteel op Chrono24.nl aan het speuren. :)
Het ziet er groter uit dan 40mm, lijkt meer op 42mm op de foto, maar misschien is het wel gezichtsbedrog. Voor een dergelijk model zal ik 38mm het meest ideaal vinden.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 02:59:29 #33
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_130502670
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:28 schreef static het volgende:
Zag het ja, niet meer te koop (nieuw dan). Helaas.
Volgens mij brengen ze bijna elk jaar wel een nieuw model uit. Heb ook geen idee of het een goed horloge is. Ik heb er toen vrij weinig voor betaald. Zag nu een prijs van 700 pond?
pi_130516943
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 02:59 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Volgens mij brengen ze bijna elk jaar wel een nieuw model uit. Heb ook geen idee of het een goed horloge is. Ik heb er toen vrij weinig voor betaald. Zag nu een prijs van 700 pond?
Chopard is een eta 2892 met een chrono module dacht ik. Dit is wel een hele leuke met een Nederlandse achtergrond.
Het is ook nog eens een manufactuur chronograaf, dus met een eigen uurwerk.
Frederique Constant Peking to Paris Limited Edition
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:31:23 #35
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_130521384
Mijn oog is gevallen op de Casio PRW-5000T-7ER (Atomic Solar Triple Sensor)

Hier:
http://www.wereldhorloges(...)r-prw-5000t-7er.html
549,- ik vind 't nogal wat voor een Casio.

In engeland omgerekend 347,31.
http://www.firstclasswatc(...)000t-7er-p-6428.html

Kent iemand toevallig die shop, en krijg ik geflikker met de douane als ik die bestel? Zover ik hieruit begrijp niet, Engeland is toch een EU land maar zonder euro? :?
http://www.belastingdiens(...)a_hoe_bereken_ik_dat
pi_130522147
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 18:31 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]
Hier:

Kent iemand toevallig die shop, en krijg ik geflikker met de douane als ik die bestel? Zover ik hieruit begrijp niet, Engeland is toch een EU land maar zonder euro? :?
Je kan prima uit Engeland bestellen hoor :Y
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:03:23 #37
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_130534757
GEMACHT
pi_130564839
En mijn Horween Shell Cordovan bandje is binnen *O*

Heb voor small gekozen, dacht dat deze perfect zou zijn vanwege smalle pols, maar achteraf beter medium kunnen nemen. Uiteinde is net wat aan de korte kant, maar ach... het zit verder prima.

Wel leuk dat die webshop er een Nomos Glashütte catalogus bij heeft gedaan. :)

@Terrorizer: Nog bedankt voor jouw tip! Ben er tevreden mee. ^O^

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2013 19:43:30 ]
pi_130570172
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Heb voor small gekozen, dacht dat deze perfect zou zijn vanwege smalle pols, maar achteraf beter medium kunnen nemen. Uiteinde is net wat aan de korte kant, maar ach... het zit verder prima.

Nice! Vind het een mooi klokje, band staat er ook netjes op. Hoe lang is 'ie nou uiteindelijk met 'klein'? Hij lijkt inderdaad wat kort. en wat kostte 'ie? Vind het voor mezelf ook wel wat.

Weer een Vostok :@
pi_130581035
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:16 schreef Skv het volgende:

[..]

Nice! Vind het een mooi klokje, band staat er ook netjes op. Hoe lang is 'ie nou uiteindelijk met 'klein'? Hij lijkt inderdaad wat kort. en wat kostte 'ie? Vind het voor mezelf ook wel wat.

[ afbeelding ]
Weer een Vostok :@
Dank je! :)

Maar goed.. het bandje kostte 60 Euro. Besteld bij http://www.nomos-store.com/en/Watchstraps/Tangomat/

Voor de maat S geven ze op dat de maximum omtrek van je pols 18 centimeter mag zijn. De omtrek van mijn pols is iets van 17,3 centimeter. Voor M moet je denken aan een max van 20 centimeter.

Bij mij zit ik op het derde gaatje van onder en heb nog maar een klein stukje over. Zie:

En hier dan nog een keer een grotere klikbare afbeelding:

Ben er trouwens nog niet uit wat ik mooier vind... de metalen band of de leren. Ach... leuk om eens af te kunnen wisselen.

Die Vostok is ook weer nice! :)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2013 01:19:51 ]
pi_130582558
GJE jonge, ik moet een dikke gangsterklok hebben voor max 100¤. Wat raad je aan? (Of iemand anders :P )
pi_130582634
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 01:49 schreef Zhano het volgende:
GJE jonge, ik moet een dikke gangsterklok hebben voor max 100¤. Wat raad je aan? (Of iemand anders :P )
Zoiets?

pi_130582661
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 01:52 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zoiets?

[ afbeelding ]
Nee GJE weet wel ongeveer wat ik bedoel. Maar je moet zo praten om hem te kunnen bereiken.
pi_130586600
http://www.ibood.com/nl/n(...)s&utm_campaign=flash

Stel leuke Invicta klokjes (ken het niet, weet niet of het iets is maar dacht, ik deel het even :Y )
  donderdag 29 augustus 2013 @ 10:56:14 #45
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_130588326
quote:
99s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:43 schreef Prof_Hoax het volgende:
http://www.ibood.com/nl/n(...)s&utm_campaign=flash

Stel leuke Invicta klokjes (ken het niet, weet niet of het iets is maar dacht, ik deel het even :Y )
Die "van" prijzen :D ze doen een watch2daytje bij iBood...

Die eerste kost iig gewoon op Amazon maar 70 dollar en zie 'm elders al voor 55 dollar _O-
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_130588517
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:56 schreef Flurry het volgende:

[..]

Die eerste kost iig gewoon op Amazon maar 70 dollar en zie 'm elders al voor 55 dollar _O-
Pure misleiding.
pi_130588550
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:56 schreef Flurry het volgende:

[..]

Ah, nouja geen idee ik dacht ik deel het even mocht het een buitenkansje zijn.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 11:05:33 #48
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_130588574
quote:
99s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:04 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Ah, nouja geen idee ik dacht ik deel het even mocht het een buitenkansje zijn.
Zijn prima klokjes voor dat geld, hoor. Alleen die oorspronkelijke prijzen slaan nergens op :P
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_130588648
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:05 schreef Flurry het volgende:

[..]

Zijn prima klokjes voor dat geld, hoor. Alleen die oorspronkelijke prijzen slaan nergens op :P
Ik neem de "van" prijzen ook nooit zo heel serieus :+

Tevens, mijn klokje (zie post #22 hierboven) stond een van prijs van 250 euro, maar ik kon hem verder niet vinden online. Kan jij hem vinden?
  donderdag 29 augustus 2013 @ 11:24:57 #50
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_130589018
quote:
99s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:08 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Ik neem de "van" prijzen ook nooit zo heel serieus :+

Tevens, mijn klokje (zie post #22 hierboven) stond een van prijs van 250 euro, maar ik kon hem verder niet vinden online. Kan jij hem vinden?
Lijkt me een prima prijs:

http://www.ebay.com/itm/N(...)CULINE-/290795417673
http://www.watchshop.com/(...)21104-p99945486.html
http://www.trendhorloge.n(...)n-klein-horloge.html
pi_130589258
quote:
Mooi, ik heb hem voor 150 bij een erkend juwelier gekocht. Was in "sale" *G*

Dankjewel!
pi_130592135
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Looking good. :)

Volgens zat er ook nog een zonnewijzer o.i.d. bij van karton. Maar die van mij is weggegooid door mijn vrouw. :(
pi_130602046
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:14 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Looking good. :)

Volgens zat er ook nog een zonnewijzer o.i.d. bij van karton. Maar die van mij is weggegooid door mijn vrouw. :(
Thanks. Heb het bandje er nu een dag op zitten en moet zeggen dat ik het horloge hierdoor toch wel wat chiquer vind ogen. Ben er erg content mee! :)

Bij mij zat er trouwens geen zonnewijzer bij.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2013 17:41:53 ]
  donderdag 29 augustus 2013 @ 20:39:37 #54
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_130609348
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 18:31 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]
Hier:

quote:
10s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:03 schreef blup het volgende:
GEMACHT
Binnen c_/

Prima site die First Class Watches scheelt echt veel. ^O^
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:32:29 #55
128384 mcwops
gat in je glas
pi_130643418
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:39 schreef blup het volgende:

[..]

[..]

Binnen c_/

[ afbeelding ]

Prima site die First Class Watches scheelt echt veel. ^O^
Heel erg VET horloge. mijn stijl. heb ook een aantal casio's ^O^
pi_130648239
Gave casio :)
Ik heb mijn Seiko weer een beetje mooier gemaakt. Hij is ietsje geler geworden :)

van:

en nu:
...
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:36:18 #57
253373 knoffel
Baas boven Baas
pi_130648378
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:32 schreef Garbageman het volgende:
Gave casio :)
Ik heb mijn Seiko weer een beetje mooier gemaakt. Hij is ietsje geler geworden :)

van:
[ afbeelding ]

en nu:
[ afbeelding ]
Haha mag hopen dat het van en het en nu andersom bedoeld is.
Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen.
pi_130648492
Hoebedoellu? Ik heb de zwarte ring door een gele vervangen.
zo heb ik hem ooit gekocht:

...
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:57:22 #59
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_130649490
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:38 schreef Garbageman het volgende:
Hoebedoellu? Ik heb de zwarte ring door een gele vervangen.
zo heb ik hem ooit gekocht:

[ afbeelding ]
^O^ En hij werkte zeker prima.
pi_130650391
Klopt, alleen maar pakkingen vervangen en een ander glas. Uurwerk was brandschoon.
Ik heb ook wel eens gehad dat het uurwerk een bonk stof en roest was, vastgelopen e.d.

En deze had ook wat mechanisch werk nodig.
...
pi_130673658
Iemand bekend met het merk alpina! Ben namelijk wel gecharmeerd van de startimer automatic en de prijs is ook mooi (rond de 1000 als ik het goed heb)
pi_130698029
Hoi!
Heb een vraagje, heb een horloge ter verkoop aangeboden gekregen van de moeder van mn vriend, maar ik heb geen idee wat het op zou kunnen brengen.

Het is een mechanisch horloge van het merk Roamer, Zwitsers. Heb hem geadverteerd voor 40 euro, maar heb geen idee wat de liefhebber ervoor zou willen geven.

Wat denken jullie?
  zondag 1 september 2013 @ 12:21:10 #63
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_130698766

Ik ben op zoek naar deze stijl, maar bij voorkeur goedkoper. Iemand tips?
  zondag 1 september 2013 @ 12:21:28 #64
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_130698778
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 11:52 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat denken jullie?
Ik denk dat je blij mag zijn als je er ¤40 voor krijgt, zo op Ebay te zien..
pi_130698840
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 12:21 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ik denk dat je blij mag zijn als je er ¤40 voor krijgt, zo op Ebay te zien..
Dacht al dat het geen gewild merk was. Ach, hij ligt hier niet in de weg ;) Dank je wel voor je antwoord.
pi_130701937
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 12:23 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dacht al dat het geen gewild merk was. Ach, hij ligt hier niet in de weg ;) Dank je wel voor je antwoord.
Kwalitatief is Roamer een heel mooi merk, ze brengen alleen de afgelopen jaren geen spectaculaire horloges uit. Dat heeft er ook wel voor gezorgt dat het geen bekend merk meer is. Vroeger deed het zeker niet onder merken als Tissot en Certina. Als je het wilt verkopen dan komt het uiteindelijk neer op vraag en aanbod. Je hebt nou eenmaal geen gewild model in handen. Zal niet meer worden dan voor een paar tientjes van de hand doen aan een liefhebber die het vervolgens ook een beetje opknapt.
pi_130702566
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 13:57 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Kwalitatief is Roamer een heel mooi merk, ze brengen alleen de afgelopen jaren geen spectaculaire horloges uit. Dat heeft er ook wel voor gezorgt dat het geen bekend merk meer is. Vroeger deed het zeker niet onder merken als Tissot en Certina. Als je het wilt verkopen dan komt het uiteindelijk neer op vraag en aanbod. Je hebt nou eenmaal geen gewild model in handen. Zal niet meer worden dan voor een paar tientjes van de hand doen aan een liefhebber die het vervolgens ook een beetje opknapt.
Aha. Misschien neem ik 'm zelf wel over dan, hij past goed bij me (aan de afmetingen bij mij lijkt het me ook een damesmodel).
pi_130704220
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 14:08 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Aha. Misschien neem ik 'm zelf wel over dan, hij past goed bij me (aan de afmetingen bij mij lijkt het me ook een damesmodel).
Ik zie het niet zo goed op de foto's, maar het lijkt me meer een herenmodel. Tegenwoordig is het echter gebruikelijk om grotere horloges te dragen. Zo was vroeger 36mm absoluut een herenmaat, tegenwoordig is het Unisex.
pi_130776023
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 12:21 schreef DeMessias het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ben op zoek naar deze stijl, maar bij voorkeur goedkoper. Iemand tips?
Op chrono24 voor nog geen 400 euro:
http://www.chrono24.nl/ti(...)th=/search/index.htm
  woensdag 4 september 2013 @ 20:11:05 #70
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_130823848
Vanmiddag binnen gekregen, mijn eerste G-Shock

pi_130904594
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 00:47 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dank je! :)

Maar goed.. het bandje kostte 60 Euro. Besteld bij http://www.nomos-store.com/en/Watchstraps/Tangomat/

Voor de maat S geven ze op dat de maximum omtrek van je pols 18 centimeter mag zijn. De omtrek van mijn pols is iets van 17,3 centimeter. Voor M moet je denken aan een max van 20 centimeter.

Bij mij zit ik op het derde gaatje van onder en heb nog maar een klein stukje over. Zie:

[ afbeelding ]

En hier dan nog een keer een grotere klikbare afbeelding:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ben er trouwens nog niet uit wat ik mooier vind... de metalen band of de leren. Ach... leuk om eens af te kunnen wisselen.

Die Vostok is ook weer nice! :)
Is deze tissot weer in prijs gestegen? Zie ze nu veel voor 410 euro te koop staan. Dacht een hele tijd geleden dat ze voor 350 weggingen.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_130904792
Heb laatst via Marktplaats een tweedehands Diesel horloge gekocht maar het bandje moet echt vervangen worden. Bij een beetje googelen kom ik steeds uit op ¤30,0; maar die zijn van Diesel zelf.
Kan je het bandje ook vervangen als je de afmetingen weet of is dit per merk verschillend?
Gaat om dit horloge:

Diesel DZ-4132.
SPOILER
pi_130906470
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:14 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Is deze tissot weer in prijs gestegen? Zie ze nu veel voor 410 euro te koop staan. Dacht een hele tijd geleden dat ze voor 350 weggingen.
Ik heb er 290,- voor betaald. Bij een juwelier.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2013 00:16:44 ]
pi_130908489
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:20 schreef thethoryd het volgende:
Heb laatst via Marktplaats een tweedehands Diesel horloge gekocht maar het bandje moet echt vervangen worden. Bij een beetje googelen kom ik steeds uit op ¤30,0; maar die zijn van Diesel zelf.
Kan je het bandje ook vervangen als je de afmetingen weet of is dit per merk verschillend?
Gaat om dit horloge:

Diesel DZ-4132.
SPOILER
je zou er een bandje van dezelfde afmeting aan moeten kunnen hangen. Ik vind die dingen van diesel echt spuuglelijk.
pi_130910382
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:14 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik heb er 290,- voor betaald. Bij een juwelier.
Thnx, was dat met stalen band?

Misschien naam juwelier :P
pi_130911673
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 10:04 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Thnx, was dat met stalen band?

Misschien naam juwelier :P
DM ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2013 11:24:53 ]
pi_130912265
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

DM ;)
Bedankt :)
pi_130941517

Iemand een ideetje welke dit is? Stond als preview plaatje voor de horloges en ik vind m tof, maar kan m niet terugvinden verder.
  zondag 8 september 2013 @ 11:41:13 #79
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_130941775
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 11:25 schreef Zhano het volgende:
[ afbeelding ]

Iemand een ideetje welke dit is? Stond als preview plaatje voor de horloges en ik vind m tof, maar kan m niet terugvinden verder.
Lijkt me een horloge van Diesel, weet alleen niet welk model..
pi_130944752
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:30 schreef ook_gek het volgende:

[ afbeelding ]
Tja de IWC Portuguese, valt weinig over te zeggen. Geweldig mooi horloge en heeft erg veel weg van eerder Van der Gang genoemd horloge.
Ben ook op zoek naar een vergelijkbaar horloge als bovenstaande. Alleen dan van een heel andere prijscategorie.
Witte wijzerplaat met donker blauw/zwarte accenten. Iemand tips qua merken?
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_130974828
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:10 schreef sjeppert het volgende:

[..]

Ben ook op zoek naar een vergelijkbaar horloge als bovenstaande. Alleen dan van een heel andere prijscategorie.
Witte wijzerplaat met donker blauw/zwarte accenten. Iemand tips qua merken?
Union Glashutte

http://www.union-glashuette.com/en/mobile/category/201/

http://www.union-glashuette.com/en/mobile/category/172/

Union Glashutte gebruikte ooit gedowngrade uurwerken in van Glasshutte Original, redelijk bijzonder. Maar tegenwoordig weet ik niet meer of het nog zo is.
pi_130977118
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 00:44 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Union Glashutte

http://www.union-glashuette.com/en/mobile/category/201/

http://www.union-glashuette.com/en/mobile/category/172/

Union Glashutte gebruikte ooit gedowngrade uurwerken in van Glasshutte Original, redelijk bijzonder. Maar tegenwoordig weet ik niet meer of het nog zo is.
Als je nog cheaper wilt gaan, heb je nog het rip -off merk Parnis.
http://www.parniswatch.ne(...)id=1250&productname=
  dinsdag 10 september 2013 @ 13:09:14 #83
310497 drx86
Fulltime Proefkonijn
pi_131020310
Of je neemt een swiss made: Davosa classic mecanique. Ongeveer 500 euro.

https://www.google.nl/sea(...)QsAQ&biw=320&bih=416
pi_131044579
bedankt voor de tips
ik ga weer verder oriënteren

Ook een mooie
pi_131044915
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:34 schreef sjeppert het volgende:
bedankt voor de tips

Ook een mooie
[ afbeelding ]
Schitterend!

Kost alleen een rug of 7.5 a 8.
pi_131045054
Speedmasters O+
pi_131045068
Omega probeert zich steeds meer in het hogere segment te plaatsen

Te veel bucks en te weinig bang. Andere merken hebben dan een streepje voor bij mij
  woensdag 11 september 2013 @ 08:50:29 #88
128384 mcwops
gat in je glas
pi_131050576
hi

Zoek een stijlvol klassiek horloge, zwarte plaat, zonder poespas om deze met diverse nato-straps te dragen.
Het belangrijkste -en daarom wat moeilijk te zoeken ;) - een platte kast. Een echte platte dus.
wie heeft suggesties?
pi_131050816
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 08:50 schreef mcwops het volgende:
hi

Zoek een stijlvol klassiek horloge, zwarte plaat, zonder poespas om deze met diverse nato-straps te dragen.
Het belangrijkste -en daarom wat moeilijk te zoeken ;) - een platte kast. Een echte platte dus.
wie heeft suggesties?
  woensdag 11 september 2013 @ 09:07:52 #90
128384 mcwops
gat in je glas
pi_131050847
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:05 schreef F10F30 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
thanks mate. is een heel mooi horloge...helaas >1000 euro :{
  donderdag 12 september 2013 @ 00:33:49 #91
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_131083201
Hallo,

Ben op zoek naar een klassiek horloge in zwarte kleur rond de 200 euro. Mijn oog is gevallen op 2 stuks
Orient Bambino¤169:

En de Junger Bauhaus 6046-2 ¤199:

Iemand nog tips(andere horloges, prijs etc.) of advies waar ik rekening mee moet houden. Dit is namelijk het eerste horloge wat ik zal aanschaffen.

Weet dat de Orient een 21 strap heeft welke ongebruikelijk is, maar had begrepen dat 22 er met wat moeite ook op past?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_131104259
Kreeg zomaar een shirtje bij mijn laatste bestelling. Goeie shizzle!

pi_131110074
Vette straps ook, zijn die van Seiko?
pi_131111245
Die nato's staan ze goed!
pi_131117812
Het zijn nylon 5 ring zulu straps, gekocht bij Natostrapco. 7 nieuwe straps, waaronder ook 2 lederen 5 ring zulus (24mm, voor mijn PAMs) en een 24mm nylon zulu met bronzen hardware (voor mijn bronzen horloge to be :9~ ). Leuk spul!

[ Bericht 17% gewijzigd door Negakinu op 13-09-2013 09:13:01 ]
  vrijdag 13 september 2013 @ 07:53:52 #96
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_131118566
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:34 schreef sjeppert het volgende:
bedankt voor de tips

Ook een mooie
[ afbeelding ]
Hou ook wel van dat soort horloges. Zelf heeeel lang aan deze zitten denken;

pi_131120015
Weet iemand hier een leuke, betaalbare homage aan de Longines Master Collection Moonphase? Ik vind het een prachtig ding maar heb er geen 2000 euro voor over. De homage hoeft geen echte maanfase te zijn, maar gewoon een horloge dat qua looks het dichtst in de buurt komt. Day/night indicator is prima. Wel graag geen Romijnse cijfers, en hij moet er echt een beetje op lijken.

pi_131142685
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 september 2013 07:53 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Hou ook wel van dat soort horloges. Zelf heeeel lang aan deze zitten denken;

[ afbeelding ]
William wien heeft er een te koop voor een leuk prijsje:

O wacht, ik zie dat deze wel 2e hands is, maar hij is wel in nieuwstaat, dat betekent gewoon zonder gebruikssporen.

http://www.wwwatches.nl/i(...)ew&id=2185&Itemid=17
pi_131155524
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:11 schreef Fisherman het volgende:

[..]

William wien heeft er een te koop voor een leuk prijsje:

O wacht, ik zie dat deze wel 2e hands is, maar hij is wel in nieuwstaat, dat betekent gewoon zonder gebruikssporen.

http://www.wwwatches.nl/i(...)ew&id=2185&Itemid=17
Dat is inderdaad scherp... Dank je!
pi_131167002
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 september 2013 09:50 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Dat is inderdaad scherp... Dank je!
Graag gedaan :-). Is trouwens een erg fraai model, er zijn maar een paar modellen die me wel aanspreken van TH en daarvan is de Carrera classic er en van.
Vele malen mooier dan de normale Carrera, dat vind ik meer een rip off van een Omega speedmaster.
De combinatie van plaat en wijzers is ook er mooi, witte plaat met geelgouden wijzers (of zijn ze nou rose)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')