abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130291392
FR nee toch, sterkte! :*
pi_130291419
Oh fr! Wat schrikken!

Oh ja, goed alternatief, naar babydump tijdens de mmd! Soms zeuren ze dan wel om een prijsopgaaf van prenatal trouwens. Kun je er alsnog heen.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_130291529
f_r, sterkte en hopelijk valt het mee! :*

*O* voor de echo van flowerbox :D

En die Prenatal dagen, is dat de moeite waard? Wil ik daar heen?
pi_130291632
Oh, en zo'n combinatietest wil ik wel laten doen tzt. Het geeft toch geen risico, en ik wil toch graag weten of ik een risico loop. Hebben mijn man en ik het sowieso al lang voor we serieus met voortplanten bezig gingen over gehad. Het kan, dus waarom niet.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:47:32 #105
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_130291655
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:40 schreef Sharpdressedman het volgende:
Ah die prenetal dagen, daar durfde ik niet meer op te wachten :D
De kinderstoel hebben we niet direct nodig :+

Fr wat een schrik :o :*
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:47:33 #106
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130291657
FR, jakkes, wat balen dat het weer zo slecht met je gaat.... Ik hoop van harte dat je het nog even kan uitzingen een paar weekjes, dat je lijf dat nog trekt.. :*

Hilzz, van harte gefeliciteerd!!

Wizzy, ook van harte!
pi_130291772
Jullie zijn lief hoor, ik voel mij niet echt doodziek. Ja beroerd en beroerder dan een paar wk geleden maar meer ook niet.

Lelie eigenwijsje zijn het leukst hoor. Ik heb er al 1 en straks nog 1
flower een goede seo *O*
pi_130291836
Oh FR wat schrikken! Hopelijk valt het muntje de goede kant op en blijf je stabiel. Fijn dat je wel in je eigen bedje mag slapen. :*
pi_130292453
Schrikken FR! Wel fijn dat ze het serieus nemen en je meteen langs mocht komen. Hoop dat je lekker slaapt in je eigen bedje!
Zwanger!
pi_130292482
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:47 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

De kinderstoel hebben we niet direct nodig :+

Fr wat een schrik :o :*
ah, daar heb je gelijk in! wipstoeltje etc moeten we nog :D
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:01:34 #111
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130292489
FR! :o Dat is even schrikken! Wel weer lekker in je eigen bedje. Morgen dus weer terug? Ik duim voor je dat het muntje de goede kant op valt :*.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:45 schreef Sleehakschoen het volgende:
En die Prenatal dagen, is dat de moeite waard? Wil ik daar heen?
Hel op aarde, als je het mij vraagt :@ Maar dat is eigenlijk mijn algemene mening over Prénatal :')
KuikenGuppy
pi_130292779
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:01 schreef Burdie het volgende:
FR! :o Dat is even schrikken! Wel weer lekker in je eigen bedje. Morgen dus weer terug? Ik duim voor je dat het muntje de goede kant op valt :*.

[..]

Hel op aarde, als je het mij vraagt :@ Maar dat is eigenlijk mijn algemene mening over Prénatal :')
ja, ik ben er drie keer geweest ofzo. Voor een kadootje. Redelijke pokkezaak idd :@
pi_130293360
Ik vind de prenatal redelijk duur.
pi_130293424
dat zijn alle babyspeciaalzaken :D
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:15:49 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130293426
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:14 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ook... ik liep daar samen met mijn man: "hee kijk dit badje! Oh, die heb ik op internet een tientje goedkoper gezien". "Hee, leuke positiejeans! Euh... niet voor ¤80 :{w". En dat echt bij alles :@ :').
KuikenGuppy
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:18:40 #116
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_130293598
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:14 schreef ferrari_rood het volgende:
Is ook, maar 20% korting op iets wat duur is, is toch de moeite.
Zeker als de prijzen normaal overal hetzelfde zijn.
pi_130293669
Bij Ean hadden wij de dr brownfles. Enkel prenatal en een enkele etos verkopen daar de spenen van. Dan is die 20% korting wel leuk.

Ik kreeg een mailtje dat onze commode klaar is *O* alleen wil ik hem pas na volgende week ophalen.
pi_130294558
Oh brrr f_r! Hopelijk doet een goede nacht slapen jullie goed en valt het morgen mee :* (ik weet niet hoor, of slapen helpt, maar toch :D)

Ik vind de Prenatal een beetje suffig, nergens op gebaseerd verder :D
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:36:30 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130294659
Ik heb overigens wel de allerfijnste positiejeans ever gekocht bij Prénatal O+.
KuikenGuppy
pi_130294734
Ik heb bij prenatal twee positiejurkjes gekocht in de uitverkoop. 27 euro per stuk vond ik nog wel oke. Meer heb ik er ook echt niet voor over.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:39:17 #121
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130294801
Ik heb een prijsvergelijkingslijst tussen Prenatal en Hema gemaakt voor alle textieldingen van m'n kraamzorglijst. Scheelde uiteindelijk 25 euro :') Niks dus.
pi_130295421
Fr wat vervelend weer. Hoop dat het morgen weer wat beter is.

Prenatal vind ik ten opzichte van andere baby zaken niet overdreven duur. Idd op internet zijn veel dingen goedkoper te vinden maar das met alles. En helaas is alles waar baby voor staat gewoon duurder als iets anders.
pi_130299900
Ferrari; oh jeetje, dat klinkt niet goed. Ik duim dat het stabiel blijft! :*
  woensdag 21 augustus 2013 @ 06:44:37 #124
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_130303303
Mogguh dames! Nog verse babies???
pi_130303326
Mogge! Hier nog niet hoor ;)
Maar ben wel benieuwd naar de llm'ers!
pi_130303414
Nopen alles rustig hoor. Ik kwam even spieken of er al nieuws wa van sull, maar helaas nog niet.

Om 11 uur vk. Tevens kijken of er al iets gaande is down under. Strippen wil ik nog niet laten doen ook al is het mogelijk. ( behalve als ik op miraculeuze wijze al veel ontsluiting zou hebben)
pi_130303430
Jaaa! Sulll!!! Hoe is het?

Veel succes vandaag f_r!
pi_130303438
succes hillie
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 21 augustus 2013 @ 07:34:29 #129
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130303446
Succes hill!

Hier een butnacht. Maar! Vanavond weer een poging om goed te kunnen slapen *O*
pi_130303491
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 07:34 schreef GotC het volgende:
Succes hill!

Blegh! :(
  woensdag 21 augustus 2013 @ 08:12:34 #131
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_130303624
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 07:34 schreef GotC het volgende:
Succes hill!

Hier ook hopelijk vannacht beter. Maar de slechte zijn er vaker als de goede :')

hill suc6!
pi_130303690
Geen gekke dingen gaan doen nu f_r! Succes vandaag. Had je gisteren gelijk de bloeduitslagen gekregen?

Prenatal is ook gewoon duur, alleen in de sale kan het leuk zijn. Had er pas twee broeken en drie shirts voor zestig euro vandaan.
Vanavond echo *O*(zo'n stomme)
pi_130303723
Succes bij de vk Hillie!

Vanavond een stomme echo voor Wup :D Ben benieuwd of E een broertje of zusje krijgt. Zelf een gevoel?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 08:32:21 #134
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130303784
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 08:12 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Hier ook hopelijk vannacht beter. Maar de slechte zijn er vaker als de goede :')

hill suc6!
Ja, de positieve insteek is een wanhopige poging, vrees ik :D Ach..paar weekjes!

Wup, stomme echo vanavond! Spanneeeeend :D

FR, hoe gaat het? Beetje de nacht doorgekomen?
pi_130303930
Leuk Wup een echo! O+ Ik hoop voor je dat beeb mee wil werken. ;)

Wij waren gisteren naar koningin julianatoren. Ik ben wederom nergens in geweest, maar wel een uur of 5 rondgewandeld daar. Gisteravond had ik ineens af en toe pijnlijke steken in mijn doosch. Is dat nou wat ze bandenpijn noemen? Ik herken het namelijk helemaal niet van de zwangerschap van L
  woensdag 21 augustus 2013 @ 08:47:00 #136
390026 Aisly
A flower a day..
pi_130303932
Hillie en FR succes vandaag!

Wup de stomme echo vanavond! :D

Prenatal zijn we nu 1x geweest, was ook maar kort aangezien ML bijna een beroerte kreeg toen hij al die spullen met bijbehorende prijzen zag. Heb dus maar besloten hem langzaam eraan te laten wennen ;) Die Prenatal dagen slaan wij dus over!

En het ging hier gisteravond nog over de combinatietest. Ik zit nog te twijfelen of we die laten doen. Altijd geroepen van wel, maar nu het moment daar is.. blijkt het toch iets lastiger. We moeten wel redelijk snel beslissen dus denk dat wij er dit weekend eens goed over na gaan denken.

...Wachten op een meld van Sull c_/ ...
pi_130303954
Hillie succes bij de vk
@wup bloed was goed.

Om 10:45 mag ik mij weer melden. Heb redelijk geslapen wel suf gedroomd over voetbalkaartjes. Om 05:30 was ik klaar wakker en ik voelde even geen misselijkheid wat een hemels gevoel is dat zeg. En net om het moment dat ik dacht of alles wel oké was met 2.0 voelde ik een draaitje.
pi_130304091
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 08:21 schreef WupWup het volgende:
Vanavond echo *O*(zo'n stomme)
Leuk!

En het wordt al een echt begrip he! Momoman kan trots zijn :7
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 21 augustus 2013 @ 09:13:41 #139
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130304264
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 08:49 schreef ferrari_rood het volgende:
Hillie succes bij de vk
@wup bloed was goed.

Om 10:45 mag ik mij weer melden. Heb redelijk geslapen wel suf gedroomd over voetbalkaartjes. Om 05:30 was ik klaar wakker en ik voelde even geen misselijkheid wat een hemels gevoel is dat zeg. En net om het moment dat ik dacht of alles wel oké was met 2.0 voelde ik een draaitje.
Aw O+ Altijd fijn als de baby zich even meldt O+
Succes straks in het ziekenhuis!
pi_130304272
Fijn Fr dat je redelijk geslapen hebt en dat je je gewoon even níet misselijk gevoeld hebt! Wat moet dat fijn zijn zeg!!
Succes dadelijk. Hopen dat alles goed is!
pi_130304288
Nikki klinkt inderdaad als bandenpijn

Fr succes, hoop dat het de goede kant opvalt (dat muntje ;)) leuk is anders he :*

Hillie ook succes vandaag

combitest hebben wij niet laten doen, ene percentage geeft mij geen zekerheid...dus wel of niet laten doen maakt voor mij geen verschil.

prenetal, tja met sommige dingen wat duurder en voor sommige dingen maakt het weinig verschil volgens mij. Ik koop altijd veel op internet omdat je dan wel vaak goedkoper uit bent :)

en boehh! voor slechte nachten
pi_130304350
Fr, sterkte!

Ik denk toch dat ik de niet doen kant op ga. Sowieso zou ik het niet kunnen afbreken als het idd down blijkt te hebben en ik ga de vk vragen tijdens m'n volgende echo of zij aanleiding ziet om er toch een te doen.

En rare dromen ftw. Ik ging de poes borstvoeding geven, maar dat wilde ze niet en dat vond ik erg vervelend want ze moest toch eten?!
pi_130304436
Tis niet alleen down waarop gecontroleerd wordt, hè? Er wordt ook gecontroleerd (gekeken naar de kans) op Patausyndroom en Edwardssyndroom, twee syndromen die een stuk lastiger met het leven te verenigen zijn.
pi_130304508
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 09:24 schreef Limone het volgende:
Tis niet alleen down waarop gecontroleerd wordt, hè? Er wordt ook gecontroleerd op Patausyndroom en Edwardssyndroom, twee syndromen die een stuk lastiger met het leven te verenigen zijn.
Ja, dat weet ik. Wat een rotbeslissing is dit :X
pi_130304562
Ik heb sinds gisteravond alwéér bloedverlies. Gek genoeg is het toch iets wat een soort van 'went'. Omdat het soms komt en dan weer even weg is en het telkens ongeveer dezelfde hoeveelheden in ongeveer dezelfde kleur zijn wacht ik nu maar 'rustig' af. Ik kan anders het ziekenhuis wel blijven bellen. Dinsdag mag ik voor het eerst naar de gyn en die doet dan ook weer een echo. Hopelijk houd ik het zolang vol.
pi_130304633
He wat vervelend Nikki :*
pi_130304647
Goedemorgen! Ook hier nog niets, wel heel lekker geslapen dus dat was ook fijn!

FR, fijn dat het even wat beter was!

Dot, tja, voor ons was voor die laatste 2 de keuze makkelijk: in dat geval juist zo snel mogelijk afbreken, want het kindje heeft toch geen toekomst. Kan me voorstellen dat je bij Down twijfelt (al had ik dat zelf niet, net als Limone).

Hillie, succes! Hoop dat je betere berichten krijgt dan ik gisteren!

Nikki, dat klinkt zo bekend, ik had dat ook! Het is idd slopend en tegelijkertijd went het... Zo maf. Blijft het bruinig?
Home is where the O+ is...
  woensdag 21 augustus 2013 @ 09:46:58 #148
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_130304888
Pfoe dat weet ik nog wel Cwen! Jij schoof toen door uit WOHTS en ik bleef je 'volgen' want ik miste je ;).

Heel erg rot Nikki, steeds weer dat bloed.. Hoop dat je een beetje rustig kunt blijven. :*
pi_130304934
Ja het blijft bruinig. Soms is het weer een dag of twee dagen weg en dan is het er weer. Telkens heb ik hoop dat het niet meer terugkomt, maar dat kan ik beter niet hebben... Gelukkig is het echt niet veel, ik krijg er echt geen inlegkruis mee vol hoor en het is echt vermengd met slijm dus het lijkt sowieso meer dan het is, maar ik zou een stuk leuker en relaxter zwanger zijn zonder bloed. Maar dat zou denk ik iedereen hebben.
pi_130305192
Morgen! Ik had heel erg c_/ nodig vanmorgen...

Nikki, wat balen dat het bloedverlies blijft. Het lijkt me zenuwslopend. Knap als je die onrust een beetje los kunt laten... Wat zal jij blij zijn als je de 12 weken voorbij bent. (nog een weekje of 3 toch?)
Goedemorgen LLm's! Nog steeds geen nieuws van Sull, toch? Ik hoop dat het goed met haar gaat.

Ik weet van m'n vorige zwangerschap dat ik steeds zo moeoeoeoeoeoe was. Ik "rupste" toen elke avond op de bank (imagine: ingerold in een fleecedekentje, lekker tv kijken/slapen). Nu nog helemaal geen behoefte aan. Ik moet ook elke avond een aantal uurtjes thuis werken om iets af te krijgen, dus het kan ook niet. Ik ben benieuwd of het nog komt? Wanneer waren jullie op de top van moeheid?

Nu werken!
pi_130305268
Nikki vervelend, kan me voorstellen dat het toch voor wat ongerustheid zorgt. Maar zolang het oud bloed blijft..

hier was de top van de moeheid denk ik rond de 24/25 weken denk ik
vorige keer had ik hier helemaal geen last van
pi_130305385
Ik ben nu 10w1d. Ik leef wel een beetje naar de 13 weken toe. Dat is mijn eerste mijlpaal. Maar dat komt ook een beetje omdat we weer 3 keer ivf vergoed krijgen mocht deze zwangerschap na die termijn nog mis gaan.
pi_130305429
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 09:35 schreef Cwen het volgende:
Goedemorgen! Ook hier nog niets, wel heel lekker geslapen dus dat was ook fijn!

Dot, tja, voor ons was voor die laatste 2 de keuze makkelijk: in dat geval juist zo snel mogelijk afbreken, want het kindje heeft toch geen toekomst. Kan me voorstellen dat je bij Down twijfelt (al had ik dat zelf niet, net als Limone).

...en dat er een grotere kans is dat een kindje met een van die twee syndromen later tijdens de zwangerschap komt te overlijden. Dan had ik dat liever eerder geweten en daar op geanticipeerd.

Ik ben nu echt een stuk moeier dan in het eerste trimester en ik weet nog niet of ik al over het hoogtepunt heen ben ;)
pi_130305603
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:14 schreef Limone het volgende:

[..]

...en dat er een grotere kans is dat een kindje met een van die twee syndromen later tijdens de zwangerschap komt te overlijden. Dan had ik dat liever eerder geweten en daar op geanticipeerd.

Ik ben nu echt een stuk moeier dan in het eerste trimester en ik weet nog niet of ik al over het hoogtepunt heen ben ;)
Ik ga het er denk ik nog even over hebben bij mijn volgende afspraak met de VK aanstaande maandag. Beetje sparren helpt bij mij altijd wel bij moeilijke beslissingen :)
pi_130305898
Nikki wat vervelend steeds :N

Een vraag, en misschien hebben WupWup en/of Mignonne wel tips of ervaring, weten jullie iets over voor de bevalling al gaan kolven? Kan dat kwaad? Ik las ergens dat sommigen denk t de bevalling opwekt? Ik krijg sowieso een ks, en nu met diabetes en insuline spuiten is kans aardig aanwezig baby bijgevoed moet worden na de geboorte. Vorige ks kwam bv ook langzaam opgang en had ik geen andere keus dan laten bijvoeden met kv maar zou nu het liefst al bv hebben zodat dat gebruikt kan worden.. Is dat een optie?
pi_130306058
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:32 schreef Jipster het volgende:
Nikki wat vervelend steeds :N

Een vraag, en misschien hebben WupWup en/of Mignonne wel tips of ervaring, weten jullie iets over voor de bevalling al gaan kolven? Kan dat kwaad? Ik las ergens dat sommigen denk t de bevalling opwekt? Ik krijg sowieso een ks, en nu met diabetes en insuline spuiten is kans aardig aanwezig baby bijgevoed moet worden na de geboorte. Vorige ks kwam bv ook langzaam opgang en had ik geen andere keus dan laten bijvoeden met kv maar zou nu het liefst al bv hebben zodat dat gebruikt kan worden.. Is dat een optie?
Kan geen kwaad en is zeker een goed idee! Verwacht alleen geen sloten melk. Vaak is het een paar druppels per kolfbeurt en hoop je een ml of 10-30 in voorraad te hebben. De productie komt pas op gang na geboorte van de placenta. Hoezo sowieso een keizersnede?
pi_130306192
Ah dat wist ik niet dat pas na de geboorte van placenta! Maar wanneer zou je het moeten proberen te kolven? Ik ben nu bijna 33 wk. En hoe vaak?

Ks gezien vorige keer de complicaties bij zwangerschap, de eerdere ks gehad, placenta ligt vrij laag en nu groot kind door suiker en alles bij elkaar lijkt ks minst risicovol.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jipster op 21-08-2013 10:55:30 ]
pi_130307207
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:44 schreef Jipster het volgende:
Ah dat wist ik niet dat pas na de geboorte van placenta! Maar wanneer zou je het moeten proberen te kolven? Ik ben nu bijna 33 wk. En hoe vaak?

Ks gezien vorige keer de complicaties bij zwangerschap, de eerdere ks gehad, placenta ligt vrij laag en nu groot kind door suiker en alles bij elkaar lijkt ks minst risicovol.
Op babybalance.nl wordt in een minute movie heel duidelijk uitgelegd hoe je met de hand kan kolven want die paar druppels die je er nu uitkrijgt, zitten anders in de slang van je kolfapparaat (als je elektrisch kolft) en opvangen op een theelepel. Ik begin dit weekend met druppels hamsteren.
(En als je wel goed ingeregeld bent is bijvoeding vaak onnodig)
pi_130307769
Niet iedereen krijgt er trouwens iets uit als het gaat om met de hand kolven.
als het nou echt teveel stress oplevert zou ik het gewoon laten voor wat het is..
pi_130307910
Net bij de vk geweest en weer goedgekeurd.
Inwendig onderzoek gehad en 2 cm ontsluiting (maar dat was bij een tweede niet vreemd gaf ze aan). M'n baarmoeder was wel nog een tuutje ipv vlak, dus echt strippen ging nog niet. Ze heeft wel wat zitten vroeten zodat wellicht toch iets van het hormoon vrij komt en iets in gang zet.
Vrijdag middag weer terug en dan nieuwe poging doen als dit niet door zet. En dan tevens een afspraak plannen voor volgende week bij de gyn omdat ik vrijdag 41 weken ben.

Heb aangegeven niet eerder ingeleid te willen worden dan 42 weken indien er geen noodzaak is. Doe dus ook biet mee met de indexstudie (loting of je bij 41 of bij 42 weken wordt ingeleid)

Merk nu nog niks van het vroeten trouwens.. Ben benieuwd.. Dadelijk maar even strijken dan is dat iig gedaan mocht er iets beginnen ;)

Ohja ik kon evt nog een afspraak maken voor voetreflex massage om de baarmoeder extra te stimuleren, nog even inlezen.. Iemand van jullie ervaring mee toevallig?

Hoe is het bij jou gegaan fr?

Nikki war vervelend van weer bloedverlies

Wupwup veel plezier bij je echo vandaag! Lekker spieken!
pi_130308014
Hopelijk begint het gewoon allemaal uit zichzelf hillie!
pi_130308066
Zijn er mensen die al vroeg last hebben / hadden van vergeetachtigheid, of dat je slordiger wordt in dingen? Ik merk het nu al, en op zich is dat niet zo'n probleem, maar op mijn werk wel. Ik probeer scherp te blijven maar soms mis ik dingen toch, om dan vervolgens lichtelijk uitgehoond te worden door collega's. Ik vind dat echt extreem kut, want ik voel me erg dom daardoor, ik weet wel dat het een oorzaak heeft maar die weet natuurlijk niemand anders, en ik wil niet elke pauze zitten huilen op de wc :')

Heeft iemand tips om daar mee om te gaan?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 11:59:56 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130308141
Geen tips, maar wel herkenbaar :'). Bij mij ging het wel over na een paar weken, alsof de mist weer een beetje optrekt.
KuikenGuppy
pi_130308395
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:56 schreef Sleehakschoen het volgende:
Zijn er mensen die al vroeg last hebben / hadden van vergeetachtigheid, of dat je slordiger wordt in dingen? Ik merk het nu al, en op zich is dat niet zo'n probleem, maar op mijn werk wel. Ik probeer scherp te blijven maar soms mis ik dingen toch, om dan vervolgens lichtelijk uitgehoond te worden door collega's. Ik vind dat echt extreem kut, want ik voel me erg dom daardoor, ik weet wel dat het een oorzaak heeft maar die weet natuurlijk niemand anders, en ik wil niet elke pauze zitten huilen op de wc :')

Heeft iemand tips om daar mee om te gaan?
Herkenbaar :Y Al is het bij mij voornamelijk dat ik niet op woorden kan komen en dan zo middenin een zin belachelijk ga stamelen en dan is het punt dat ik wilde maken ineens niet meer zo sterk :') En ik vergeet idd dingen die ik moet doen maar niet opschrijf.

Werken met lijstjes en overal aantekeningen van maken zodat je alles op kunt zoeken?

En wat een lompe collega's heb je :X
pi_130308442
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:08 schreef Dot. het volgende:

[..]

Herkenbaar :Y Al is het bij mij voornamelijk dat ik niet op woorden kan komen en dan zo middenin een zin belachelijk ga stamelen en dan is het punt dat ik wilde maken ineens niet meer zo sterk :') En ik vergeet idd dingen die ik moet doen maar niet opschrijf.

Werken met lijstjes en overal aantekeningen van maken zodat je alles op kunt zoeken?

En wat een lompe collega's heb je :X
Ik kan het ze niet echt kwalijk nemen, we zitten in een meeting om dingen te bespreken en ik ben het tien minuten later alweer vergeten. Ik zou ook lachen als het een ander overkwam.
Het ergste vind ik nog wel dat ik dan acuut moet huilen en dan ook nog eens dikke tranen zit weg te slikken in zo'n meeting :')
  woensdag 21 augustus 2013 @ 12:13:31 #166
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_130308545
Herkenbaar ook hier, het word wel minder maar helemaal weg is het niet.

:*
pi_130308597
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:13 schreef -Bubseltje- het volgende:
Herkenbaar ook hier, het word wel minder maar helemaal weg is het niet.

:*
ik probeer mezelf te troosten met de gedachte dat ik over een week of zes, als zoiets gebeurt, kan zeggen: ja maar ik ben ook ZWANGER, potvolkoffie!
En dat al die mannen dan meewarig knikken en alles ineens voor lief nemen :D :')
pi_130308620
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:10 schreef Sleehakschoen het volgende:

[..]

Ik kan het ze niet echt kwalijk nemen, we zitten in een meeting om dingen te bespreken en ik ben het tien minuten later alweer vergeten. Ik zou ook lachen als het een ander overkwam.
Het ergste vind ik nog wel dat ik dan acuut moet huilen en dan ook nog eens dikke tranen zit weg te slikken in zo'n meeting :')
Misschien helpt het wel als je wat steekwoorden meeschrijft tijdens een meeting, dan kan je altijd even snel terugkijken?

Wat ik ook vervelend vind is dat er echt niks uit mn handen komt, behalve de meest hersenloze dingen (zipjes downloaden en uitpakken as we speak). Ik heb gewoon geen motivatie behalve de dag doorkomen zodat ik weer op de bank kan gaan hangen :O
pi_130308657
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:16 schreef Dot. het volgende:

[..]

Misschien helpt het wel als je wat steekwoorden meeschrijft tijdens een meeting, dan kan je altijd even snel terugkijken?

Wat ik ook vervelend vind is dat er echt niks uit mn handen komt, behalve de meest hersenloze dingen (zipjes downloaden en uitpakken as we speak). Ik heb gewoon geen motivatie behalve de dag doorkomen zodat ik weer op de bank kan gaan hangen :O
jup, en dat juist op het punt dat er hier een paar enorme nieuwe projecten op stapel liggen en er eigenlijk voor zestig uur per week werk ligt. Wat een toestand. :')
  woensdag 21 augustus 2013 @ 12:20:32 #170
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130308730
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:16 schreef Dot. het volgende:

[..]

Same here :O Ik werk wel door en doe nog steeds alle rare uitzoekklusjes, maar nieuwe dingen oppakken? No thanks.
Aan het einde v/d dag ben ik blij om te kunnen zeggen dat ik nog maar [x] werkdagen hoef tot m'n verlof O+ Nog maar 10 na vandaag *O*

Vervelend he SHS, die vergeetachtigheid? Bij mij werd het ook een stuk beter, al heb ik er niet echt veel last van gehad. Wel ++ hormonen, kon ineens enorm boos worden op iemand :')
pi_130308751
Thanks voor de reacties, ik ga het eens bekijken en inderdaad als het niet lukt oid da helaas, maar wil het gevoelsmatig gewoon proberen.
pi_130308788
aahw, stom hoor shs!
Maar wel herkenbaar hoor. Ik kreeg een tijd terug waar klanten bij stonden een vraag over iets en kon er echt geen antwoord op geven terwijl dat wel zo zou moeten zijn..voelde me ook echt heel dom. Zeker omdat ze met met 4 man heel simpel aan bleven kijken :') Dus toen heb ik heel beledigd geroepen ja ik ben zwanger hoor :@
  woensdag 21 augustus 2013 @ 12:24:10 #173
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130308820
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:22 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
aahw, stom hoor shs!
Maar wel herkenbaar hoor. Ik kreeg een tijd terug waar klanten bij stonden een vraag over iets en kon er echt geen antwoord op geven terwijl dat wel zo zou moeten zijn..voelde me ook echt heel dom. Zeker omdat ze met met 4 man heel simpel aan bleven kijken :') Dus toen heb ik heel beledigd geroepen ja ik ben zwanger hoor :@
Zwangerschapskaart spelen ftw! :D
pi_130308839
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:24 schreef GotC het volgende:

[..]

Can't wait :')
pi_130308853
ja in een bedrijf met vrijwel alleen mannen die al jaren geen zwangere collega hebben gehad werkt dat nog best ;)
  woensdag 21 augustus 2013 @ 12:27:04 #176
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130308889
Ik moet m'n kaart vaker spelen van Yur :') Why!
  woensdag 21 augustus 2013 @ 12:27:59 #177
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130308921
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:24 schreef GotC het volgende:

[..]

Heel handig, maar ik heb er een hekel aan als iemand het bij mij doet... :') mijn zus ofzo, dan vergeet ik wat en zegt ze: Sja, zwanger he. Nou! Ik ben zwanger, niet imbiciel :( :').
KuikenGuppy
pi_130308948
ja ach ik heb het bij die ene keer gehouden (en dat voelde al mutsig :P) maar je merkt wel dat de heren hier wat meewerkender zijn. En iemand me zelfs de laatste 2 wkn voor mijn verlofn iet meer wou inplannen voor het geval dat :')
  woensdag 21 augustus 2013 @ 12:29:09 #179
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130308952
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:27 schreef Burdie het volgende:

[..]

Heel handig, maar ik heb er een hekel aan als iemand het bij mij doet... :') mijn zus ofzo, dan vergeet ik wat en zegt ze: Sja, zwanger he. Nou! Ik ben zwanger, niet imbiciel :( :').
Oh herkenbaar _O- 'Ik ben zwanger, niet gehandicapt!' :( Mag potverdorie niet eens meer een 2 ltr pak melk tillen :D
  woensdag 21 augustus 2013 @ 12:31:47 #180
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130309014
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:29 schreef GotC het volgende:

[..]

Oh herkenbaar _O- 'Ik ben zwanger, niet gehandicapt!' :( Mag potverdorie niet eens meer een 2 ltr pak melk tillen :D
Mijn man laat me ook niks meer tillen :').
Maar hij laat me wel drinken etc. brengen als we 's avonds lekker op de bank zitten. Ik snap best dat hij dan ook moe is, maar hee ik ben wel zwanger he :(
KuikenGuppy
pi_130309028
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:29 schreef GotC het volgende:

[..]

Mijn vriend neemt me ook idd alles uit handen qua tasjes e.d. en ik mag niet eens meer opstaan om drinken te pakken :D

Maar ik moet wel zeggen dat ik hem gisteren wel even voelde... We hadden er nogal een reis opzitten, waaronder een wandeling van drie kwartier oid en toen moesten we na een stukje treinen nog een heel stuk lopen naar de fiets, maar ik was echt kapot. Dus toen hebben we de bus genomen voor een stuk dat we normaal echt altijd lopen.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 12:32:58 #182
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130309036
(En OMG, dan kickt het ineens weer even in... ik ben gewoon zwanger! :D *O* O+ :'))
KuikenGuppy
pi_130309046
ik vind het knap hoor, om de kaart niet te spelen bij een volle werkweek. Ik denk niet dat mij dat gaat lukken :@ niet dat ik nou zo'n slapjanus ben, maar mijn team bestaat nou eenmaal uit louter mannen plus 1 vrouw zonder kinderen, die hebben ook gewoon geen idee.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 12:34:01 #184
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130309062
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:31 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mijn man laat me ook niks meer tillen :').
Maar hij laat me wel drinken etc. brengen als we 's avonds lekker op de bank zitten. Ik snap best dat hij dan ook moe is, maar hee ik ben wel zwanger he :(
Ik mag dat sinds deze week ook niet meer, opstaan om drinken te pakken _O- Moet zeggen dat het wel heel lief is O+, maar m'n hormonen zijn het er nog niet helemaal mee eens.

En jaa, dame, je bent gewoon zwanger joh O+ *O*
pi_130309128
Hier mag ik gelukkig alles nog van m'n man maar aan de andere kant doet hij ook weer (bijna) alles wat ik vraag zoals volle wasmand naar boven of beneden en hij staat me gelukkig geen dingen uit handen te nemen die me nog goed af gaan.

Vergeetachtigheid check.. Bij de eerste ging dat ook pas een paar maanden na de bevallig over (dus heb niet te veel hoop dat dat meteen weg is na de bevalling :P )
pi_130309244
Ik zie nu al op tegen volgende week maandag. Dan moet ik na drie weken werken ook weer 36 uur per week aan de bak. Wij hebben het komend jaar ontzettend druk met een groot project en projecten doen is zo niet mijn ding. :( En misschien vind ik het nu nog wel stommer omdat ik al weet dat ik halverwege uit ga vallen door verlof.
Nu slaap ik overigens elke middag, dat gaat echt nog tegenvallen volgende week. Ik zit denk elke middag om een uur of twee te knikkebollen. :')
  woensdag 21 augustus 2013 @ 12:40:14 #187
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_130309245
Mogen julie dat echt niet 8)7 Ik zal net nog op mijn fietsje met 4 flessen sinas en meer zware dingen in mijn fietstassen. Zo lang het gaat probeer ik dat te blijven doen. Normaal zou mijn man het doen. Dat gaat niet en ik heb geen zin om daar mijn ouders weer voor te moeten inschakelen :@
  woensdag 21 augustus 2013 @ 12:42:08 #188
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_130309301
Zou het goed gaan met Sull???
pi_130309360
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:40 schreef -Bubseltje- het volgende:
Mogen julie dat echt niet 8)7 Ik zal net nog op mijn fietsje met 4 flessen sinas en meer zware dingen in mijn fietstassen. Zo lang het gaat probeer ik dat te blijven doen. Normaal zou mijn man het doen. Dat gaat niet en ik heb geen zin om daar mijn ouders weer voor te moeten inschakelen :@
in je fietstas, dan zeul je er toch zelf niet mee? Maar je man zou ze wel tillen als ie er bij was, toch? :D

Ik mag alleen geen kattenstront opruimen van mijn man nu. Vind ik helemaal niet erg :@ :')
  woensdag 21 augustus 2013 @ 12:51:21 #190
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_130309544
Het komt niet vanzelf in die tassen, maar goed heb er geen probleem mee.

Kattenbak zou ik ook laten.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 12:54:40 #191
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130309637
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:40 schreef -Bubseltje- het volgende:
Nop, mag geen 2 ltr melk 500 meter van de supermarkt naar huis tillen. Doe het wel, maar hij heeft het liever niet. Dus het is geen kwestie van onwil van mijn kant.
pi_130309689
Hier heeft hij dat soort dingen ook liever niet. maar hij weet ook dat ik eigenwijs ben ;)
pi_130310769
Mijn vriendin doet nog alle boodschappen hoor, maar ik til alles uit de auto.
Wasmanden til ik etc, maar mijn vriendin doet vrijwel alles nog.

Maar liever niet meer bukken etc

In de periode met de bloeding heb ik wel alles gedaan, maar toen had ze ook vanuit VK en arts opdracht gekregen zo weinig mogelijk te bewegen etc.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:37:35 #194
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_130310873
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:54 schreef GotC het volgende:

[..]

Nop, mag geen 2 ltr melk 500 meter van de supermarkt naar huis tillen. Doe het wel, maar hij heeft het liever niet. Dus het is geen kwestie van onwil van mijn kant.
Wat een onzin, dat kun je als vrouw toch zelf veel beter aangeven of je zoiets nog ziet zitten of niet?

Ik ga echt niet alles bij mijn vriendin uit handen nemen hoor. Ik heb gezegd dat als ze iets niet meer kan doen, of iets niet meer ziet zitten, dat ze het maar moet aangeven en dan doe ik het voor haar.

Ik ga haar niet behandelen als een invalide :P Ze is nu 31 wk en werkt nog steeds fulltime. Superknap van haar, zeker omdat ze geen kantoorbaan heeft O+
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:43:44 #195
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130311047
quote:
3s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:37 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Wat een onzin, dat kun je als vrouw toch zelf veel beter aangeven of je zoiets nog ziet zitten of niet?

Ik ga echt niet alles bij mijn vriendin uit handen nemen hoor. Ik heb gezegd dat als ze iets niet meer kan doen, of iets niet meer ziet zitten, dat ze het maar moet aangeven en dan doe ik het voor haar.

Ik ga haar niet behandelen als een invalide :P Ze is nu 31 wk en werkt nog steeds fulltime. Superknap van haar O+
Nja, dat kan je wel vinden, maar ik vrees dat ik in de categorie 'eigenwijs en zichzelf voorbijlopend' hoor. Tegen de tijd dat ik aangeef dat het teveel is, ben ik al ruim mezelf voorbij en dat weet hij ook.

Heb ook tot 32 weken gewoon 40 uur gewerkt en vanaf die week neem ik 1 vakantiedag op per week tot m'n verlof bij 36 weken. Oh en nog een avondopleiding gedaan vanaf 9 weken zwanger tot 25 weken :+

Dus invalide? Nee. Wel neemt hij me tegen mezelf in bescherming voordat het te laat is.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:53:26 #196
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130311359
Maargoed! Laten we het weer over belangrijke dingen hebben!
Ben benieuwd hoe het met Sull gaat, of ze al lekker aan het babyknuffelen is O+
En FR, hoe het is gegaan in het ziekenhuis?
pi_130311425
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:44 schreef Sleehakschoen het volgende:

[..]

in je fietstas, dan zeul je er toch zelf niet mee? Maar je man zou ze wel tillen als ie er bij was, toch? :D

Ik mag alleen geen kattenstront opruimen van mijn man nu. Vind ik helemaal niet erg :@ :')
Dat deed ik al niet :@

Maar wij moeten nog de hele eerste verdieping in orde krijgen voor de baby er is (lees: alle muren moeten kaal of bedekt met gipsplaten, plafonds eruit en opnieuw erin, een kamer klaar maken zodat het badkamer kan worden, alles laten stucen) en daar 'mag' ik dus ook niks bij helpen, denk niet dat hij dat vol gaat houden om me daar volledig bij weg te houden :)
pi_130311454
Gotc ik begrijp je hoor. Ik zit hetzelfde in elkaar, of nog erger. Ik ben vorige keer pas echt met verlof gegaan toen ik bevallen was. 's Avonds om 11 uur begonnen mijn weeen en ik heb die dag nog tot 13:00 uur gewerkt. Ik was toen 40+2 zwanger. :') Ik heb wel vanaf 36 weken zwanger rustiger aan gewerkt, denk zo'n 30 uur per week, maargoed. Ik kon echt niet in mijn eentje thuis zitten, ben ik het type niet voor. Officieel was ik ook niet meer aan het werk hoor, ik mocht niet meer inklokken enzo, maar officieus dus wel.
pi_130311476
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:55 schreef Dot. het volgende:

[..]

Dat deed ik al niet :@

Maar wij moeten nog de hele eerste verdieping in orde krijgen voor de baby er is (lees: alle muren moeten kaal of bedekt met gipsplaten, plafonds eruit en opnieuw erin, een kamer klaar maken zodat het badkamer kan worden, alles laten stucen) en daar 'mag' ik dus ook niks bij helpen, denk niet dat hij dat vol gaat houden om me daar volledig bij weg te houden :)
mijn beste vriendin heeft zwanger:

- d'r hele zolder geïsoleerd
- vloeren gelegd
- een keuken geplaatst
- geplint
en d'r hele inboedel oververhuisd.
Dus het kàn echt wel, in veel gevallen ;)
pi_130311501
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:57 schreef Sleehakschoen het volgende:

[..]

mijn beste vriendin heeft zwanger:

- d'r hele zolder geïsoleerd
- vloeren gelegd
- een keuken geplaatst
- geplint
en d'r hele inboedel oververhuisd.
Dus het kàn echt wel, in veel gevallen ;)
Daarom :) En als het dan echt nodig is omdat we het niet halen gaat er maar even wat geld tegenaan en laten we het doen hoor...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')