Je bent zelf die 'rotkop'quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:00 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik voel me weer erg down. Mijn rotkop moest natuurlijk weer denken aan het feit dat ik geen vrienden heb. Hou op kutkop!
Nee, vluchten doe ik niet meer. Ik heb dat al meer dan 10 jaar gedaan, maar nu is het afgelopen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 02:23 schreef kuolema het volgende:
[..]
Je bent zelf die 'rotkop'Bedoel je dat je je eenzaam voelt?
Misschien helpt het om een boek te lezen, je te verdiepen in het leven van iemand anders zodat je niet stil hoeft te staan bij je eigen leven. Korte termijn oplossing, niet erg psychologisch verantwoord als vluchtgedrag, maar ik vind het altijd fijn.
Ik ga nu ook maar even lezen. Maar gewoon omdat ik dat leuk vind, niet om bovenstaande reden
Nee, ik ben ziek. Ik ben heel erg vermoeid door verkoudheid. Verder zat ik me ook flink op te winden.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:36 schreef Gray het volgende:
Bruine haren, blonde haren, zwart, grijs, wit en rood; m'n geitenbaard weet niet wat het wil.
Ach ja.
Hoe heeft iedereen geslapen vannacht? Schijnt de zon ook in ieders bol?![]()
![]()
Goed eten, beetje stomen, en een korte wandeling maken terwijl de zon nog schijnt. Komt vanzelf goed!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:11 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, ik ben ziek. Ik ben heel erg vermoeid door verkoudheid. Verder zat ik me ook flink op te winden.
Wat maakte die psychiater, of hulpverleners in het algemeen, zo vreselijk? En waarom kreeg je een onbekende?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 07:47 schreef Gewas het volgende:
Ik moest gister naar de psychiater. Dit keer was het (weer) een nieuwe. Ik vond het een vreselijke man. Heb er de hele dag een rotgevoel aan overgehouden.
Dit is niet de eerste keer dat ik met zulke 'hulpverleners' te maken krijg. In het verleden heb ik meerdere keren dit soort kwallen gehad.
Elk boek is leerzaamquote:Op woensdag 21 augustus 2013 07:48 schreef Gray het volgende:
Maak het een leerzaam boek, wordt je wellicht wat wat wijzer van ook.
Goeie instelling! Maar op een moment dat je er niets anders aan kunt doen, zoals midden in de nacht, kan het helemaal geen kwaad hoorquote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:51 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, vluchten doe ik niet meer. Ik heb dat al meer dan 10 jaar gedaan, maar nu is het afgelopen.
Awesome baard heb je dan, mag je trots op zijn!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:36 schreef Gray het volgende:
Bruine haren, blonde haren, zwart, grijs, wit en rood; m'n geitenbaard weet niet wat het wil.
Ach ja.
Hoe heeft iedereen geslapen vannacht? Schijnt de zon ook in ieders bol?![]()
![]()
Same.. nouja eng misschien niet, maar gewoon moeilijk.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:46 schreef Murmeli het volgende:
Moet dus echt eens leren me kwetsbaar op te stellen maar brr eng
Stilzitten moet je ook niet doen. Vooral (rustig) bijven bewegen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:34 schreef minthy het volgende:
Het lukt me nu echt niet meer om te relaxen, sta strak van de spierpijn, kan amper lopen vanavond. Kan wel janken van de pijn![]()
Iemand tips? Stilzitten helpt niet, bewegen ook niet. Ik ben na tips in een ander topic toch eens met m'n manier van ademhalen aan de slag gegaan, dat helpt op het moment ook niet
Dat gaat geleidelijk meestal.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:46 schreef Murmeli het volgende:
Lekker geslapen, tot 10 uur liggen dutten.
Vandaag lui. Straks eens ontbijten en hardlopen. En hoesje voor iPhone kopen want ben bang dat ik hem laat vallen en dat zullen ze op mijn werk niet zo kunnen waarderen.
Verder wel blij. Gisteren goed gesprek gehad met de psych, pijnlijk wel, tranen, maar voel me nu wel weer rustig. Blijkbaar moest het er effe uit. En aangezien ik nooit dingen deel met mensen kwam het er dus pas bij haar uit. Moet dus echt eens leren me kwetsbaar op te stellen maar brr eng
Het heeft allemaal niet geholpen. Vannacht een nare nacht gehad maar vanochtend had ik geen last van m'n spieren meer, net als elke ochtend. Vanmiddag komt het weer opzetten. Het is heviger bij spanning of schrik, een tijdje terug bijna een aanrijding gehad in m'n auto, toen schoot het er ook meteen in.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:49 schreef peleetje het volgende:
[..]
Stilzitten moet je ook niet doen. Vooral (rustig) bijven bewegen.
Maar lekker pijnstillertje nemen anders. Of een koude(re) douche.
niks aan te doen, niets helpt zeg je zelf al, dus gewoon wachten totdat het overgaatquote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:14 schreef minthy het volgende:
[..]
Het heeft allemaal niet geholpen. Vannacht een nare nacht gehad maar vanochtend had ik geen last van m'n spieren meer, net als elke ochtend. Vanmiddag komt het weer opzetten. Het is heviger bij spanning of schrik, een tijdje terug bijna een aanrijding gehad in m'n auto, toen schoot het er ook meteen in.
Precies, maar ik wou toch vragen of iemand de gouden tip had. Veel mensen met ervaring hier en vragen kan geen kwaadquote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
niks aan te doen, niets helpt zeg je zelf al, dus gewoon wachten totdat het overgaat
Ik denk dat de meeste niet in het openbaar willen huilen omdat dat wordt geassocieerd met zwakte.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:48 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Same.. nouja eng misschien niet, maar gewoon moeilijk.
Vroeg ze waarom ik moeite had met openbaar te huilen. Tja uhm.. weet ik veel. Doe het gewoon niet graag.
En als je dan verder kijkt zie je dat je dat vanuit vroeger gewoon nooit hebt geleerd, emoties uiten enzo. Best geinig hoeveel je vanuit vroeger kan verklaren.
bewegen was de gouden tip, maar dat helpt niet bij jou, als je er niet in gelooft dan houdt het op.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:19 schreef minthy het volgende:
[..]
Precies, maar ik wou toch vragen of iemand de gouden tip had. Veel mensen met ervaring hier en vragen kan geen kwaad
Maar komop, ik zat bij de psychquote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk dat de meeste niet in het openbaar willen huilen omdat dat wordt geassocieerd met zwakte.
Ik beweeg juist veel. Niet oordelen als je mij/mijn situatie niet kent. Bovendien ben ik positief over mijn herstel en weet ik dat het uiteindelijk goed komt.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
bewegen was de gouden tip, maar dat helpt niet bij jou, als je er niet in gelooft dan houdt het op.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:21 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik beweeg juist veel. Niet oordelen als je mij/mijn situatie niet kent. Bovendien ben ik positief over mijn herstel en weet ik dat het uiteindelijk goed komt.
Die man was problemen aan het creëren waar ik geen last van heb en maakte telkens giftige opmerkingen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:42 schreef kuolema het volgende:
[..]
Wat maakte die psychiater, of hulpverleners in het algemeen, zo vreselijk? En waarom kreeg je een onbekende?
Dat klinkt bekend. Daar is hij zeker niet de enige in.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:41 schreef Gewas het volgende:
[..]
Die man was problemen aan het creëren waar ik geen last van heb en maakte telkens giftige opmerkingen.
Ik heb door de jaren heen al zo veel verschillende psychiaters/psychologen gehad. Waarom mijn vorige psychiater weg is weet ik ook niet.
Baard mag ik het eigenlijk niet noemen, want m'n wangen blijven vrij kaal. Het is eerder een geit, of beter nog, een steenbok (wat ook m'n sterrenbeeld is).quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:42 schreef kuolema het volgende:
Awesome baard heb je dan, mag je trots op zijn!
Waarom heb je continu andere psychiators of psychologen? Ik kan me haast niet voorstellen dat je telkens geen klik zou hebben. En hoe kan je psychiator of psycholoog zo maar in eens 'weg zijn' ?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:41 schreef Gewas het volgende:
Ik heb door de jaren heen al zo veel verschillende psychiaters/psychologen gehad. Waarom mijn vorige psychiater weg is weet ik ook niet.
Precies.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:12 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat klinkt bekend. Daar is hij zeker niet de enige in.
Wat voor soort opmerkingen bedoel je daarmee? Alsof hij iets tegen je had of zo?
Ik vind het zelf heel vervelend om elke keer bij een wildvreemde te vertellen wat ik al zo vaak heb verteld. Ze kennen je niet, maar doen alsof ze alles van je weten, omdat je een label hebt.
Ik kom sinds 2005 bij de psychiatrie. Psychiaters en psychologen krijgen soms andere functies, of een andere baan.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom heb je continu andere psychiators of psychologen? Ik kan me haast niet voorstellen dat je telkens geen klik zou hebben. En hoe kan je psychiator of psycholoog zo maar in eens 'weg zijn' ?
Dat was het niet hoorquote:Op zondag 18 augustus 2013 16:34 schreef seasushi het volgende:
[..]
..en terecht. Niet alleen een wens maar ook de policy.
Ik wilde alleen maar even aangeven dat het hebben van irl bekenden op Fok! niet al je uitroepen rechtvaardigt
Het is niet mijn bedoeling om je hier mee aan te vallen s_e
Dat is prima, maar het lijkt me dat je niet wilt dat we erge zorgen om je gaan makenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat was het niet hoor. Ik ben het ook wel met je eens. Ik ben nu eenmaal een type die zegt wat hij denkt en voelt. Ik houd nooit gevoelens voor me. Dat heeft geen zin.
Maar het is je dan toch wel medegedeeld van te voren dat diegene weg zou gaan?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:42 schreef Gewas het volgende:
Psychiaters en psychologen krijgen soms andere functies, of een andere baan.
Dat lijkt me wel.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar het is je dan toch wel medegedeeld van te voren dat diegene weg zou gaan?
Dat wil ik ook niet. Dat is nergens voor nodig.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:00 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat is prima, maar het lijkt me dat je niet wilt dat we erge zorgen om je gaan maken
Yupquote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Btw, Cue, zijn we echt allemaal assholes?
Bij de psychiater niet geloof ik. Kan het me niet herinneren in ieder geval.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar het is je dan toch wel medegedeeld van te voren dat diegene weg zou gaan?
Prfrt :- (quote:
Welke problemen werden er gecreëerd en waar denk je zelf last van te hebben? Je hoeft geen antwoord op deze vraag te geven.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:41 schreef Gewas het volgende:
[..]
Die man was problemen aan het creëren waar ik geen last van heb en maakte telkens giftige opmerkingen.
Heb 1 keer een slechte ervaring gehad met een psychiator.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:20 schreef Gewas het volgende:
[..]
Bij de psychiater niet geloof ik. Kan het me niet herinneren in ieder geval.
Je moet je gevoelens niet vergelijken met de gevoelens van anderen en andere dingen. Jouw gevoelens en jouw verlangens zijn je eigen en ze zijn voor jou het belangrijkst. Je gaat je niet permanent beter voelen omdat je toevallig iets gezien hebt dat volgens jou er ook slecht voor staat.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Prfrt :- (
Ben overigens terug van een 3 dagen Hannover. Voel me relatief ok. Waarom? Ik heb zelden zo'n depressieve kut stad zoals Hannover gezien. Zo veel werklozen, daklozen. Roemenen, serviers..
Money money money ... Ik gaf er 1tje wat geld, binnen 10 seconden kwam er weer 1 op me af.
Had een leuk uitje in een restaurant daar, genaamd Hiller. Vrij goedkoop, 2 goede maaltijden voor 8 euro. Geef ik 20 euro, krijg ik van dat meisje 18 euro terug. Normaliter had ik er wat van gezegd maar nu had ik maar zoiets van (voor het 1st), ik ga hier geen energie meer insteken.
Tja niets aan te doen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Prfrt :- (
Ben overigens terug van een 3 dagen Hannover. Voel me relatief ok. Waarom? Ik heb zelden zo'n depressieve kut stad zoals Hannover gezien. Zo veel werklozen, daklozen. Roemenen, serviers..
Money money money ... Ik gaf er 1tje wat geld, binnen 10 seconden kwam er weer 1 op me af.
Had een leuk uitje in een restaurant daar, genaamd Hiller. Vrij goedkoop, 2 goede maaltijden voor 8 euro. Geef ik 20 euro, krijg ik van dat meisje 18 euro terug. Normaliter had ik er wat van gezegd maar nu had ik maar zoiets van (voor het 1st), ik ga hier geen energie meer insteken.
Waar ik last van heb is paranoia. Ik geloof dat daar weinig aan te doen is want dat 'hoort' bij schizofrenie.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:22 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Welke problemen werden er gecreëerd en waar denk je zelf last van te hebben? Je hoeft geen antwoord op deze vraag te geven.
Ik heb dit soort verhalen wel vaker gehoord/gelezen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb 1 keer een slechte ervaring gehad met een psychiator.
De aller eerste keer toen er wat familie issues waren, werd toen verstuurd naar de 'psychiator. Na een uur stond ik buiten met een grafiek met 2 lijntjes en een recept voor Prozaf (lifetime)
X-as mijn leeftijd in jaren
Y-as mijn 'happinessss"
Op de y-as 2 lijntjes, namelijk 1tje MET prozac en 1tje zonder. Die met prozac dat de rest van mijn leven ik een stuk vrolijker zou zijn.
Ik was, wat, 14 of 15? Heb het nooit gebruikt.
Ik voel me beter wetende dat ik niet elke dag in die ellende van Hannover hoef te zitten. Ik voel me niet beter als ik ellende om me heen zie. Absoluut niet. Ik voel me beter wetende dat ik het niet zo erg heb als iemand daar. Want het was daar echt ellendig.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:31 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Tja niets aan te doen.
Je voelt je dus beter als je ellende om je heen ziet?
En dat is helemaal niet gek.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik voel me overigens slechter als ik continu ellendige dingen zie.
Ben je daar officieel voor gediagnosticeerd?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:41 schreef Gewas het volgende:
[..]
Waar ik last van heb is paranoia. Ik geloof dat daar weinig aan te doen is want dat 'hoort' bij schizofrenie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |