abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132399395
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:58 schreef jesse-010- het volgende:
Oke dat is duidelijk, nu snap ik waarom ze er geen 1 weggeven aan het aviodrome ;) bedankt.
Daarnaast kost het vliegtuig in het geval van weggeven aviodrome nog steeds geld. Dat ding moet toch weer in "museum staat"gebracht worden en ook soort van onderhouden worden. En dat geld is er niet. En je kan me niet vertellen dat een MD11 voor zoveel nieuwe bezoekers zorgt dat het kostenneutraal kan.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_132401421
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:05 schreef The_stranger het volgende:
Daarnaast kost het vliegtuig in het geval van weggeven aviodrome nog steeds geld. Dat ding moet toch weer in "museum staat"gebracht worden
Als ik dat filmpje dat ik eerder gepost heb bekijk ziet PH-KCC er heel wat beter uit dan PH-BUK op Aviodrome. Terwijl die ook al een paar maand stil staat.
quote:
en ook soort van onderhouden worden. En dat geld is er niet. En je kan me niet vertellen dat een MD11 voor zoveel nieuwe bezoekers zorgt dat het kostenneutraal kan.
En daar heb je wel helemaal gelijk. Aviodrome is met veel gedoe/moeite nog open weten te blijven/heropend worden na faillissement; daar kunnen geen extra kosten bijkomen die met zoiets gepaard gaan.
  maandag 21 oktober 2013 @ 18:44:55 #253
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132402768
Het schenken van een vliegtuig aan een museum is leuk, maar als de betreffende kist niet meer de lucht in mag, of niet kan/mag landen bij het museum, dan moet er iemand opdraaien voor de niet misselijke transportkosten (zoals bij PH-BUK het geval was).
pi_132405146
Helaas moeten we de MD's allemaal vaarwel zeggen :'(
pi_132412219
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 19:45 schreef blingbling11 het volgende:
Helaas moeten we de MD's allemaal vaarwel zeggen :'(
Voorlopig nog de ideale spare kist. Vandaag deed er nog een een retourtje Stockholm omdat de BVD daar met engine trouble gestrand was.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 21 oktober 2013 @ 22:07:10 #256
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132412793
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2013 21:58 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Voorlopig nog de ideale spare kist. Vandaag deed er nog een een retourtje Stockholm omdat de BVD daar met engine trouble gestrand was.
Had de BVD problemen vandaag?
pi_132413160
Die MD's worden écht weinig gebruikt nu. Zag er vandaag 3 op de buffer langs de A4 staan, dan nog de KCC op Oost, en er stonden ook nog 3 Martinairs bij de Cargo niks te doen. ;(
  maandag 21 oktober 2013 @ 22:15:31 #258
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132413394
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 22:07 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Had de BVD problemen vandaag?
http://www.aeroinside.com(...)-2013-engine-problem
quote:
KLM B773 near Stockholm on Oct 20th 2013, engine problem

A KLM Boeing 777-300, registration PH-BVD performing flight KL-868 from Osaka Kansai (Japan) to Amsterdam (Netherlands), was enroute at FL340 about 30nm northeast of Stockholm's Arlanda Airport (Sweden) when the crew declared PAN PAN due to engine (GE90) problems and deviated to the right to get out of the airway, then began to drift down to FL260. The aircraft landed safely on Arlanda's runway 01L about 40 minutes after leaving FL340.

KLM is about to dispatch a McDonnell Douglas MD-11 registration PH-KCE to Stockholm to resume the flight as KL-1120.
pi_132413514
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2013 21:58 schreef Thetallguy het volgende:
Voorlopig nog de ideale spare kist. Vandaag deed er nog een een retourtje Stockholm omdat de BVD daar met engine trouble gestrand was.
Ook al 2 keer dit jaar naar Londen toen daar problemen waren.
Maar dat kan natuurlijk omdat ze toch niets te doen hebben. Stel dat ze wat 777's, 737's o.i.d. over hadden dan hadden ze die wel gestuurd.
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 22:07 schreef Sunri5e het volgende:
Had de BVD problemen vandaag?
-> 777-300ER KLM maakt voorzorgslanding in Zweden
quote:
ARLANDA – Een Boeing 777-300ER van KLM heeft zondag een voorzorgslanding gemaakt in Arlanda nadat het toestel op FL340 (10.363 m) ongeveer 50 km ten noordoosten van Stockholm te kampen kreeg met motorproblemen.

Door deze problemen moest vlucht KL-868 die onderweg was van Osaka naar Amsterdam naar rechts uit wijken en naar FL260 (7.925 m) dalen. Het toestel (de in Sky Team kleuren gespoten PH-BVD Amboseli National Park) landde veertig minuten na het incident zonder problemen op RWY 01L in Stockholm-Arlanda.

KLM gaatt een MD-11 naar Zweden sturen om de gestrande passagiers op te halen. Deze zullen maandag rond 12:00 uur in Amsterdam arriveren.
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 22:11 schreef blingbling11 het volgende:
Die MD's worden écht weinig gebruikt nu. Zag er vandaag 3 op de buffer langs de A4 staan, dan nog de KCC op Oost, en er stonden ook nog 3 Martinairs bij de Cargo niks te doen. ;(
Maar 2 bestemmingen met (nu nog) 5 kisten*; dan kunnen ze niet allemaal aan het werk hè.

* Officieel 6 maar -KCC staat al paar maand stil en over 6 dagen houdt -KCK het voor gezien ;(
pi_132444026
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 22:22 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Oh ja, dat is ook rond deze periode. Wintertijd en een week lang panoramaterras nog open met zomertijden met als gevolgd dat je foto's kunt maken in het donker.

EDIT #3: ah, van Tweakers:

[..]

Volgende week dus! *O*

Lijkt me wel gaaf om op zo'n tijdstip daar rond te lopen en wat foto's te gaan maken. Maar woon vééél te ver weg ;( ...

[..]

Inderdaad. Maar daar heb je direct de reden; vakantiegangers. Oftewel die kisten werden geleased aan bijvoorbeeld Martinair.

Zoals hier; Palma de Mallorca, 1975; een 747 van KLM gecharterd door Martinair voor vakantiegangers:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)52817.jpg]afbeelding[/url] ]

Of ruim 28 jaar later in 2003, zelfde luchthaven wederom voor Martinair:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)97572.jpg]afbeelding[/url] ]

Zit soms eens op Airliners.net te kijken (je kunt daar uren blijven hangen :') ) en dan is het toch een apart gezicht om een KLM 747 in Europa te zien (buiten AMS) of zelfs in Australië.

Melbourne Australië; oktober 1973.
PH-BUF; velen zullen wel weten wat hier mee is gebeurd.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)89268.jpg]afbeelding[/url] ]

Dezelfde kist hier in Shannon Ierland; juni 1972 voor crewtraining. 8 maanden maanden na de levering aan KLM op 19 oktober 1971.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)78409.jpg]afbeelding[/url] ]

Andere kist (PH-BUB) ook in Shannon voor training; hier in april 1971, slechts 1 maand na levering in maart 1971:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)50181.jpg]afbeelding[/url] ]

Niet zo heel bijzonder (ze vliegen nog steeds op Hong Kong) maar dit is natuurlijk ook heel erg bruut. Voor mijn gevoel niet heel lang geleden (luchthaven sloot in 1998) maar als je even gaat rekenen is dat toch alweer 15 jaar geleden :{

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)67412.jpg]afbeelding[/url] ]

En tot slot gewoon omdat het een mooie foto is en enorme nostalgie waarde heeft: Stockholm oktober 1972.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)16238.jpg]afbeelding[/url] ]
Kai Tak. _O_

Die nieuwe luchthaven in HK is wel mooi, maar een beetje geïsoleerd daar op dat eiland. Kai Tak was uniek.
pi_132446109
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:46 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Kai Tak. _O_

Die nieuwe luchthaven in HK is wel mooi, maar een beetje geïsoleerd daar op dat eiland. Kai Tak was uniek.
Heb het helaas (nog) nooit mee mogen maken.

En voor de liefhebbers van iets unieks:
quote:
20 t/m 26 oktober 2013 is de laatste week van de zomertijd dit jaar.

In deze periode is het 's avonds al donker tussen 19:00 en 21:00, tijdstip waarop het panorama terras op Schiphol dan nog open is. Zodra de wintertijd op 27 oktober in gaat, is dat afgelopen. Dan sluit het terras om 17:00.
Van Tweakers.

Het is dat ik zo'n takke eind van Schiphol woon maar anders was ik wel even gegaan. Toch uniek om de bedrijvigheid van Schiphol in het donker te zien (en fotograferen). ;(

Shots als dit :9 :


Bron.
pi_132459013
Van Tweakers.

Het is dat ik zo'n takke eind van Schiphol woon maar anders was ik wel even gegaan. Toch uniek om de bedrijvigheid van Schiphol in het donker te zien (en fotograferen). ;(

Shots als dit :9 :
[ afbeelding ]

Ja, dat. Ik ben zelf ook nog steeds in dubio. Dat gekloot met auto danwel trein, gesleep met statief... Enfin, we hebben nog 3 dagen bedenktijd.
pi_132465810
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:20 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Heb het helaas (nog) nooit mee mogen maken.

En voor de liefhebbers van iets unieks:

[..]

Ik eerlijk gezegd Kai Tak ook niet. :@ Ben alleen maar op de huidige luchthaven HKIA geland.

Maar de beelden van Kai Tak spreken natuurlijk voor zich.
pi_132526878
Voor de liefhebbers straks (21:00 - 22:00 uur) weer:

Ultimate airport Dubai
quote:
Het wordt spannend: motoren, lading en bouwmaterialen raken zoek. Hoe lang kan een bijna overbelaste luchthaven dit volhouden?
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:08:36 #265
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132527527
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:56 schreef Iemand91 het volgende:
Voor de liefhebbers straks (21:00 - 22:00 uur) weer:
[ afbeelding ]
Ultimate airport Dubai

[..]

Thnx! Ik vond de vorige aflevering niet zo interessant. Te "gemaakt". Hopelijk is deze beter.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:10:05 #266
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132527616
Ah "de vermiste motor". Het lijkt wel een film van Bassie en Adriaan. Ik schakel weer door :{
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:40:08 #267
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132529133
Hier trouwens een mooie site voor de MD11 liefhebbers zoals ik.

http://md-eleven.net/
pi_132531073
Ja, zo ken ik het inderdaad ook wel snel ja.
Maar toch nog genoeg om te blijven kijken.

Deden ze toen op BBC toch beter (en live!) :P
pi_132531961
In het kader van plaatjes, de emirates vandaag boven Amersfoort. Het was immers helder weer. Verder saaie foto.

  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:41:36 #270
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132532116
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:37 schreef Yvesss het volgende:
In het kader van plaatjes, de emirates vandaag boven Amersfoort. Het was immers helder weer. Verder saaie foto.

[ afbeelding ]
Hoe hoog zit hij daar? En met wat voor een lens maak je zo'n foto?
pi_132532383
Een kilometer of 3 a 4. Dit lukt alleen als hij start vanaf de Kaagbaan. Startende vanaf de Polderbaan vliegt hij hier niet recht over en pakt hij veel meer hoogte. Terwijl het traject niet veel langer is. Misschien iets met flightpaths, iemand anders weet hier wellicht veel meer van. Lens is 400mm op crop-slr..
pi_132532947
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:47 schreef Yvesss het volgende:
Een kilometer of 3 a 4. Dit lukt alleen als hij start vanaf de Kaagbaan. Startende vanaf de Polderbaan vliegt hij hier niet recht over en pakt hij veel meer hoogte. Terwijl het traject niet veel langer is. Misschien iets met flightpaths, iemand anders weet hier wellicht veel meer van. Lens is 400mm op crop-slr..
Vanaf de polderbaan gaan ze dan ook vaak met een flinke bocht richting het noorden waardoor hij rond Amersfoort dan dus ook hoger is dan wanneer hij bij de Kaagbaan naar het oosten gaat en dan al snel bij Amersfoort is.

Maar tot een kilometer of 4 kun je met veel camera's die een beetje zoom hebben (compact) of zo'n 250-300mm lens (op DSLR) ook al wel schieten. Niet zo veel detail als met 400mm op crop, maar het is mij wel eens gelukt om een kist op meer dan 4KM hoogte met een 200mm duidelijk genoeg te krijgen om maatschappij te kunnen herkennen. :P
pi_132533270
Ja, de "Purmerend" bocht. Toch start je vanaf de Kaagbaan in eerste instantie ook in de verkeerde richting. Over de fotomeuk: toch maar eens zo'n extender overwegen. In principe vergroot hij 2x, maar je krijgt 4x zoveel pixels. Wel lastiger focussen dan. En best aan de prijs. Maar heerlijk loos tijdverdrijf. Helemaal op Schiphol zelf.
pi_132536486
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:07 schreef Yvesss het volgende:
Ja, de "Purmerend" bocht. Toch start je vanaf de Kaagbaan in eerste instantie ook in de verkeerde richting.
Ja, maar ze maken daar vaak wel een veel scherpere draai. Als je aan het eind van de kaagbaan staat zie je ze met het blote oog nog sowieso richting het oosten gaan en soms zelfs nog wel richting het noorden; zo scherp.
quote:
Over de fotomeuk: toch maar eens zo'n extender overwegen. In principe vergroot hij 2x, maar je krijgt 4x zoveel pixels. Wel lastiger focussen dan. En best aan de prijs. Maar heerlijk loos tijdverdrijf. Helemaal op Schiphol zelf.
Ook eens hier kijken. Komen vaak langs.
pi_132537552
"Mijn" vliegtuig vandaag stond geparkeerd naast de nieuwe BA A380. Jammer dat ik daar niet in zat! ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_132543154
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:37 schreef Yvesss het volgende:
Verder saaie foto.

[ afbeelding ]
Nee hoor. Ik ben geen kenner, maar best goed gefotografeerd. Mooi centraal in het beeld gevangen. Wat voor camera gebruikte je eigenlijk en hoe ver heb je gezoomd?
pi_132543184
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 01:11 schreef LintuxCx het volgende:
de nieuwe BA A380.
Naar LAX toch? Ik wist niet dat ie al in gebruik is.
pi_132543654
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:12 schreef Leatherface het volgende:
Nee hoor. Ik ben geen kenner, maar best goed gefotografeerd. Mooi centraal in het beeld gevangen. Wat voor camera gebruikte je eigenlijk en hoe ver heb je gezoomd?
->
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:47 schreef Yvesss het volgende:
Lens is 400mm op crop-slr..
;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:13 schreef Leatherface het volgende:
Naar LAX toch? Ik wist niet dat ie al in gebruik is.
LAX inderdaad en Hong Kong (die laatste sinds afgelopen dinsdag).
Vanaf februari ook naar Johannesburg en april Beijing, New York en Singapore.

Eest vele gependeld tussen Heathrow en Frankfurt om crew voor te bereiden en vloot op te bouwen; met 1 kist begin je niet veel op een (long-haul) route.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 25-10-2013 12:05:55 ]
pi_132545510
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:33 schreef Iemand91 het volgende:

[..]
met 1 kist begin je niet veel op een (long-haul) route.
Surinam Airways doet 't met 1 B-)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:49:25 #280
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132545629
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:45 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Surinam Airways doet 't met 1 B-)
Wat een bazen airline is dat! Daar zou ik graag nog een keer mee willen vliegen. Als ik veiligheidsintructiefilm op YouTube zien :D Geniaal gewoon.
pi_132545862
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:45 schreef Thetallguy het volgende:
Surinam Airways doet 't met 1 B-)
Klopt, maar dat vindt ik maar een rare.
Ding staat meerdere dagen per week stil; maar misschien is het juist daardoor weer mogelijk dat ze het met 1 kist redden.

Plus je hebt mensen als Desi Bouterse die de kist zo even opeisen.

Maar een Heathrow - Hong Kong gaat niet met 1 kist; een vlucht duurt ongeveer 12 uur, dus deze zou 24/7 in de lucht moeten hangen om dat te redden.
pi_132546052
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:57 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat vindt ik maar een rare.
Ding staat meerdere dagen per week stil; maar misschien is het juist daardoor weer mogelijk dat ze het met 1 kist redden.

Plus je hebt mensen als Desi Bouterse die de kist zo even opeisen.

Maar een Heathrow - Hong Kong gaat niet met 1 kist; een vlucht duurt ongeveer 12 uur, dus deze zou 24/7 in de lucht moeten hangen om dat te redden.
Kan wel, je kunt die vlucht dan alleen niet dagelijks vliegen.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:08:07 #283
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_132546160
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:04 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Kan wel, je kunt die vlucht dan alleen niet dagelijks vliegen.
Heeft zeker te maken dat een vliegtuig niet 24/7 gebruikt kan worden?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_132546255
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Kan wel, je kunt die vlucht dan alleen niet dagelijks vliegen.
Klopt, maar wat doe je dan anders met de kist? Dan moet je die op een vrij korte route inzetten tussen de long-haul vluchten door. Het liefst heb je een kist namelijk 24/7 in de lucht hangen, of in ieder geval zo veel mogelijk.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:08 schreef Woods het volgende:
Heeft zeker te maken dat een vliegtuig niet 24/7 gebruikt kan worden?
Juist andersom dus.
pi_132546505
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:08 schreef Woods het volgende:

[..]

Heeft zeker te maken dat een vliegtuig niet 24/7 gebruikt kan worden?
je zit altijd met je turn-around tijden. Maargoed dan kies je een traject dat je met vrij veel zekerheid binnen 10 uur kunt afleggen of je maakt inderdaad een combinatie met een ander traject of je maakt er een driehoeksvlucht van.
Ik ga nog niet meteen naar de kamer van koophandel, maar als je zou willen is er best een mouw aan te passen. Grootste probleem is denk ik dat je altijd een charter nodig hebt op het moment dat je onderhoud doet of storingen/schades hebt.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:23:31 #286
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132546608
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:20 schreef KomtTijd... het volgende:
Grootste probleem is denk ik dat je altijd een charter nodig hebt op het moment dat je onderhoud doet of storingen/schades hebt.
Norwegian en de 787 is een mooi voorbeeld wat er gebeurt als je longhaulroutes gaat vliegen en uitgaat van 100% betrouwbaarheid.
pi_132547825
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:57 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat vindt ik maar een rare.
Ding staat meerdere dagen per week stil; maar misschien is het juist daardoor weer mogelijk dat ze het met 1 kist redden.

Plus je hebt mensen als Desi Bouterse die de kist zo even opeisen.

Maar een Heathrow - Hong Kong gaat niet met 1 kist; een vlucht duurt ongeveer 12 uur, dus deze zou 24/7 in de lucht moeten hangen om dat te redden.
Hou ook rekening met het tijdsverschil he, de vlucht vertrekt uit Hong Kong om 23:30 en komt aan in Londen om 04:50, nog geen 5,5 uur dus.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_132548078
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:09 schreef Thetallguy het volgende:
Hou ook rekening met het tijdsverschil he, de vlucht vertrekt uit Hong Kong om 23:30 en komt aan in Londen om 04:50, nog geen 5,5 uur dus.
Ehm, misschien ben ik even dom maar dat klopt niet.

Vertrekt inderdaad om 23:30 uur, maar dat is Hong Kong Time. (en dus 16:30 uur BST)
04:50 uur aankomst is British Summer Time. (en dus 11:50 uur HKT)
Totale vluchtduur is wel degelijk zo'n 12 uur.

Met jouw rekenmethode zou de langste non-stop vlucht van dit moment (Singapore 21* van Newark naar Singapore die over Europa gaat) en op dit moment in de lucht hangt (boven Kazachstan) geen 21.30 uur duren maar slechts zo'n 8.30 uur. Daar zou ik voor tekenen :P

* deze vlucht stopt op 23 november, daarna wordt Qantas 7 van Sydney naar Dallas van zo'n 15.30 uur de langste non-stop vlucht.

[ Bericht 80% gewijzigd door Iemand91 op 25-10-2013 15:28:32 ]
pi_132548394
Ze happen goed vandaag
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_132577310
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:45 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Surinam Airways doet 't met 1 B-)
_O- Wel effe een verschil met de enorme vloot widebodies van Emirates of Cathay. ;)
pi_132600059
Ik was benieuwd of PH-KCK vandaag/morgen nog vluchten zou hebben maar het lijkt dat haar commerciële leven erop zit. Laatste beweging was afgelopen maandag vanuit Toronto.
Morgen gaat ze met pensioen.
Nog geen ferry-flight bekend; hoewel dit eerst 25 november leek te zijn.

Blijven PH-KCA, -KCB, -KCE en -KCD in gebruik, deze zouden tot oktober 2014 in gebruik moeten blijven.

Laatste landing op Toronto afgelopen zondag:
pi_132600663
Ze heeft de hele week naast de KCC gestaan, dus had al het vermoeden dat het klaar was :'(
pi_132600726
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 23:49 schreef blingbling11 het volgende:
Ze heeft de hele week naast de KCC gestaan, dus had al het vermoeden dat het klaar was :'(
Dat is dus het nadeel voor mij; ik moet het van internet hebben en kan niet even om de hoek kijken bij Schiphol ;(

EDIT: tevens de nieuwste aanwinst voor Lufthansa Cargo; de eerste van de 5 777F's. (Dus ook daar langzaamaan het einde van de MD11F :{

Links op 23 september en rechts 8 oktober, beide Paine Field:



En gewoon omdat het gave foto's zijn:


En een rijtje 727's in de sneeuw:


Die laatste lijkt zo uit Die Hard 2 te komen; ook op hetzelfde vliegveld (Washington Dulles) :P

[ Bericht 25% gewijzigd door Iemand91 op 27-10-2013 01:41:54 ]
pi_132601441
Blij dat ik bij E&M werk
  zondag 27 oktober 2013 @ 00:18:30 #296
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132601592
Volgende topic opdragen aan de MD11?
pi_132601970
goed idee!
pi_132607943
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:33 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

->

[..]

;)

[..]

Vanaf februari ook naar Johannesburg
Is er zoveel vraag naar tickets naar Johannesburg dan? Dat BA eerder een A380 op die route inzet dan naar NY of Peking vind ik wel enigszins verrassend. :)
pi_132607954
Emitates laat dus gewoon een A380 in vaste dienstlijn naar Mauritius vliegen. _O-
pi_132614972
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 08:42 schreef Leatherface het volgende:
Is er zoveel vraag naar tickets naar Johannesburg dan? Dat BA eerder een A380 op die route inzet dan naar NY of Peking vind ik wel enigszins verrassend. :)
Blijkbaar. Is natuurlijk ook een zeer goed afgewogen besluit en rekensom om zoiets te bepalen.
Tussen Londen en New York zitten natuurlijk al een shitload aan vluchten; dus misschien is het niet handig om daar een grotere kist in te zetten (je zet dan nóg meer stoelen in op een markt/verbinding die al een enorm aantal stoelen biedt).
Of dat ze juist een 'nieuwe' markt willen aanboren.
Maar kan ook aan 1001 andere zaken liggen.
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 08:44 schreef Leatherface het volgende:
Emitates laat dus gewoon een A380 in vaste dienstlijn naar Mauritius vliegen. _O-
Het is natuurlijk een toeristenspot die meer dan een miljoen binnenkomende passagiers krijgt te verwerken per jaar; dat zijn gemiddeld ruim 2700 per dag. Dubai ligt t.o.v. andere grote maatschappijen zeer gunstig t.o.v. Mauritius.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')