Dat gaat nog wat worden FL195quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Pfft, dat wordt een stille bedoeling in Den Haag, volgend jaar maart.
http://www.ais-netherland(...)2013-05-A-en-GB.html
Gelukkig valt Biddinghuizen net buiten de 50 mile radius.
Vooral de onderlimiet GND vind ik idioot. Watvoor bedreiging verwachten ze in hemelsnaam van een Piper Cub die in het cirquit hangt bij hilversum?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:03 schreef BergGeit95 het volgende:
[..]
Dat gaat nog wat worden FL195![]()
Oh ja, dat is ook rond deze periode. Wintertijd en een week lang panoramaterras nog open met zomertijden met als gevolgd dat je foto's kunt maken in het donker.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:36 schreef Sunri5e het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)13476.jpg]afbeelding[/url] ]
Volgende week dus!quote:20 t/m 26 oktober 2013 is de laatste week van de zomertijd dit jaar.
In deze periode is het 's avonds al donker tussen 19:00 en 21:00, tijdstip waarop het panorama terras op Schiphol dan nog open is. Zodra de wintertijd op 27 oktober in gaat, is dat afgelopen. Dan sluit het terras om 17:00.
Inderdaad. Maar daar heb je direct de reden; vakantiegangers. Oftewel die kisten werden geleased aan bijvoorbeeld Martinair.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:03 schreef Sunri5e het volgende:
Wat me trouwens opvalt is de verschuiving van het type vliegtuig per bestemming. Voor een jaar of 10/15 geleden ging er nog best vaak grote vliegtuigen zoals de 747 van Amsterdam naar bijvoorbeeld Faro om vakantiegangers weg te brengen.
Inderdaad, slaat nergens opquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:12 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Vooral de onderlimiet GND vind ik idioot. Watvoor bedreiging verwachten ze in hemelsnaam van een Piper Cub die in het cirquit hangt bij hilversum?
Een 747 heeft te kleine vleugels om snel naar ijle hoogtes te klimmen waardoor er te lang tegen de dikke wind in gebeukt moet worden om nog rendabel te vliegen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:03 schreef Sunri5e het volgende:
Wat me trouwens opvalt is de verschuiving van het type vliegtuig per bestemming. Voor een jaar of 10/15 geleden ging er nog best vaak grote vliegtuigen zoals de 747 van Amsterdam naar bijvoorbeeld Faro om vakantiegangers weg te brengen.
Is dat zo ja? Wat dat betreft zou de MD11 dan ideaal zijn voor korte vluchten. Die gaat echt als een idioot omhoog.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Een 747 heeft te kleine vleugels om snel naar ijle hoogtes te klimmen waardoor er te lang tegen de dikke wind in gebeukt moet worden om nog rendabel te vliegen.
(heb ik wel eens gelezen...)
Meeting bij dakota's?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:22 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Volgende week dus!![]()
Lijkt me wel gaaf om op zo'n tijdstip daar rond te lopen en wat foto's te gaan maken. Maar woon vééél te ver weg...
Kunnen ze het Aviodrome niet blijmaken met een MD11?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:39 schreef Iemand91 het volgende:
Lees net een artikel hier dat inderdaad álle MD11's van KLM naar de sloop gaan. Kan niet meer omgebouwd worden naar vracht omdat de ombouwkits niet meer geleverd kunnen worden. Dus oktober 2014 einde verhaal. ] ]
Mijn eerste vliegvakantie was met dat toestelquote:
Zou wel mooi zijn inderdaad, maar na die 747 staat het al goed volquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:42 schreef jesse-010- het volgende:
[..]
Kunnen ze het Aviodrome niet blijmaken met een MD11?
Of zeg ik nu iets heel raars?
Maak er anders studentenwoningen van. Voor C-class betaal je wel meer huur natuurlijkquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:42 schreef jesse-010- het volgende:
[..]
Kunnen ze het Aviodrome niet blijmaken met een MD11?
Of zeg ik nu iets heel raars?
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:42 schreef jesse-010- het volgende:
Kunnen ze het Aviodrome niet blijmaken met een MD11?
Of zeg ik nu iets heel raars?
Ik denk dat Aviodrome inderdaad wel blij zou zijn en zo'n MD11 past er ook nog wel bij; maar je moet wel bedenken dat zowel KLM als Aviodrome nou niet echt in de situatie zitten om dergelijke dingen te gaan doen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:55 schreef blingbling11 het volgende:
Zou wel mooi zijn inderdaad, maar na die 747 staat het al goed vol
Mijne ook. In 1989.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:52 schreef charon het volgende:
[..]
Mijn eerste vliegvakantie was met dat toestel
Eentje maar? Er staan hier alweer 23 schaalmodellenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik heb nog steeds een schaalmodel dat ik aan boord gekocht heb op de schoorsteenmantel staan.
Oke daar heb je wel gelijk in. Alleen dacht ik als ze toch gesloopt worden kunnen ze er beter 1 schenken aan het aviodrome. Of verdient klm er nog wat aan als ze gesloopt worden? Ik vind de PH BUK er inderdaad ook verwaarloosd bijstaan. Vooral het landingsgestel en alles. ziet er allemaal vies uit. Ze kunnen er van binnen ook wel wat meer mee doen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:11 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat Aviodrome inderdaad wel blij zou zijn en zo'n MD11 past er ook nog wel bij; maar je moet wel bedenken dat zowel KLM als Aviodrome nou niet echt in de situatie zitten om dergelijke dingen te gaan doen.
Ja, KLM maakt nog steeds winst maar vette jaren hebben ze niet. En Aviodrome is juist al een keer failliet gegaan (omdat aantal bezoekers tegenviel) en zowel Schiphol als KLM er geen geld meer in wilden investeren.
Ik denk dat er wel iets bijzonders met Aviodrome mag gebeuren voordat daar weer wat kisten heen gaan. Want met het faillissement nog vers in het geheugen ga je daar niet zo maar even een kist heen sturen die nog miljoenen waard is.
Als ik trouwens de foto's van PH-BUK zie, vindt ik hem er maar vrij verwaarloosd bij staan![]()
Oud-ijzer/onderdelen zijn ook wat waard jaquote:Op maandag 21 oktober 2013 15:45 schreef jesse-010- het volgende:
[..]
Oke daar heb je wel gelijk in. Alleen dacht ik als ze toch gesloopt worden kunnen ze er beter 1 schenken aan het aviodrome. Of verdient klm er nog wat aan als ze gesloopt worden? Ik vind de PH BUK er inderdaad ook verwaarloosd bijstaan. Vooral het landingsgestel en alles. ziet er allemaal vies uit. Ze kunnen er van binnen ook wel wat meer mee doen.
Is dat wel zo over de lease? Op Scramble lees ik namelijk dat ze allemaal (op 2 na, waaronder een die al naar de sloop is) van KLM zélf waren.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:03 schreef Thetallguy het volgende:
Oud-ijzer/onderdelen zijn ook wat waard jaMaar volgens mij zijn de MD-11's ook geen eigendom van KLM maar worden ze allemaal geleased. Het uitfaseren betekent dan dus eigenlijk alleen teruggeven aan de leasemaatschappij, en die besluit vervolgens wat er mee gedaan wordt.
Ah ok, in dat geval is het helemaal makkelijk. Een paar miljoen voor het oud-ijzer, of niks en aan het Aviodrome geven wat veel geld kost en waar toch geen plek voor isquote:Op maandag 21 oktober 2013 16:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Is dat wel zo over de lease? Op Scramble lees ik namelijk dat ze allemaal (op 2 na, waaronder een die al naar de sloop is) van KLM zélf waren.
Maar vliegtuigen leveren nog wel flink wat op ja. Denk niet alleen aan materiaal als aluminium maar ook inderdaad onderdelen. Motoren, flightdeck-spul, onderstel etc. etc.
Ook die MD11's leveren nog wel een paar miljoen op.
Daarnaast kost het vliegtuig in het geval van weggeven aviodrome nog steeds geld. Dat ding moet toch weer in "museum staat"gebracht worden en ook soort van onderhouden worden. En dat geld is er niet. En je kan me niet vertellen dat een MD11 voor zoveel nieuwe bezoekers zorgt dat het kostenneutraal kan.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:58 schreef jesse-010- het volgende:
Oke dat is duidelijk, nu snap ik waarom ze er geen 1 weggeven aan het aviodromebedankt.
Als ik dat filmpje dat ik eerder gepost heb bekijk ziet PH-KCC er heel wat beter uit dan PH-BUK op Aviodrome. Terwijl die ook al een paar maand stil staat.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:05 schreef The_stranger het volgende:
Daarnaast kost het vliegtuig in het geval van weggeven aviodrome nog steeds geld. Dat ding moet toch weer in "museum staat"gebracht worden
En daar heb je wel helemaal gelijk. Aviodrome is met veel gedoe/moeite nog open weten te blijven/heropend worden na faillissement; daar kunnen geen extra kosten bijkomen die met zoiets gepaard gaan.quote:en ook soort van onderhouden worden. En dat geld is er niet. En je kan me niet vertellen dat een MD11 voor zoveel nieuwe bezoekers zorgt dat het kostenneutraal kan.
Voorlopig nog de ideale spare kist. Vandaag deed er nog een een retourtje Stockholm omdat de BVD daar met engine trouble gestrand was.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:45 schreef blingbling11 het volgende:
Helaas moeten we de MD's allemaal vaarwel zeggen
Had de BVD problemen vandaag?quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:58 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Voorlopig nog de ideale spare kist. Vandaag deed er nog een een retourtje Stockholm omdat de BVD daar met engine trouble gestrand was.
http://www.aeroinside.com(...)-2013-engine-problemquote:
quote:KLM B773 near Stockholm on Oct 20th 2013, engine problem
A KLM Boeing 777-300, registration PH-BVD performing flight KL-868 from Osaka Kansai (Japan) to Amsterdam (Netherlands), was enroute at FL340 about 30nm northeast of Stockholm's Arlanda Airport (Sweden) when the crew declared PAN PAN due to engine (GE90) problems and deviated to the right to get out of the airway, then began to drift down to FL260. The aircraft landed safely on Arlanda's runway 01L about 40 minutes after leaving FL340.
KLM is about to dispatch a McDonnell Douglas MD-11 registration PH-KCE to Stockholm to resume the flight as KL-1120.
Ook al 2 keer dit jaar naar Londen toen daar problemen waren.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:58 schreef Thetallguy het volgende:
Voorlopig nog de ideale spare kist. Vandaag deed er nog een een retourtje Stockholm omdat de BVD daar met engine trouble gestrand was.
-> 777-300ER KLM maakt voorzorgslanding in Zwedenquote:
quote:ARLANDA – Een Boeing 777-300ER van KLM heeft zondag een voorzorgslanding gemaakt in Arlanda nadat het toestel op FL340 (10.363 m) ongeveer 50 km ten noordoosten van Stockholm te kampen kreeg met motorproblemen.
Door deze problemen moest vlucht KL-868 die onderweg was van Osaka naar Amsterdam naar rechts uit wijken en naar FL260 (7.925 m) dalen. Het toestel (de in Sky Team kleuren gespoten PH-BVD Amboseli National Park) landde veertig minuten na het incident zonder problemen op RWY 01L in Stockholm-Arlanda.
KLM gaatt een MD-11 naar Zweden sturen om de gestrande passagiers op te halen. Deze zullen maandag rond 12:00 uur in Amsterdam arriveren.
Maar 2 bestemmingen met (nu nog) 5 kisten*; dan kunnen ze niet allemaal aan het werk hè.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:11 schreef blingbling11 het volgende:
Die MD's worden écht weinig gebruikt nu. Zag er vandaag 3 op de buffer langs de A4 staan, dan nog de KCC op Oost, en er stonden ook nog 3 Martinairs bij de Cargo niks te doen.
Kai Tak.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:22 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Oh ja, dat is ook rond deze periode. Wintertijd en een week lang panoramaterras nog open met zomertijden met als gevolgd dat je foto's kunt maken in het donker.
EDIT #3: ah, van Tweakers:
[..]
Volgende week dus!![]()
Lijkt me wel gaaf om op zo'n tijdstip daar rond te lopen en wat foto's te gaan maken. Maar woon vééél te ver weg...
[..]
Inderdaad. Maar daar heb je direct de reden; vakantiegangers. Oftewel die kisten werden geleased aan bijvoorbeeld Martinair.
Zoals hier; Palma de Mallorca, 1975; een 747 van KLM gecharterd door Martinair voor vakantiegangers:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)52817.jpg]afbeelding[/url] ]
Of ruim 28 jaar later in 2003, zelfde luchthaven wederom voor Martinair:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)97572.jpg]afbeelding[/url] ]
Zit soms eens op Airliners.net te kijken (je kunt daar uren blijven hangen) en dan is het toch een apart gezicht om een KLM 747 in Europa te zien (buiten AMS) of zelfs in Australië.
Melbourne Australië; oktober 1973.
PH-BUF; velen zullen wel weten wat hier mee is gebeurd.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)89268.jpg]afbeelding[/url] ]
Dezelfde kist hier in Shannon Ierland; juni 1972 voor crewtraining. 8 maanden maanden na de levering aan KLM op 19 oktober 1971.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)78409.jpg]afbeelding[/url] ]
Andere kist (PH-BUB) ook in Shannon voor training; hier in april 1971, slechts 1 maand na levering in maart 1971:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)50181.jpg]afbeelding[/url] ]
Niet zo heel bijzonder (ze vliegen nog steeds op Hong Kong) maar dit is natuurlijk ook heel erg bruut. Voor mijn gevoel niet heel lang geleden (luchthaven sloot in 1998) maar als je even gaat rekenen is dat toch alweer 15 jaar geleden![]()
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)67412.jpg]afbeelding[/url] ]
En tot slot gewoon omdat het een mooie foto is en enorme nostalgie waarde heeft: Stockholm oktober 1972.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)16238.jpg]afbeelding[/url] ]
Heb het helaas (nog) nooit mee mogen maken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:46 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Kai Tak.
Die nieuwe luchthaven in HK is wel mooi, maar een beetje geïsoleerd daar op dat eiland. Kai Tak was uniek.
Van Tweakers.quote:20 t/m 26 oktober 2013 is de laatste week van de zomertijd dit jaar.
In deze periode is het 's avonds al donker tussen 19:00 en 21:00, tijdstip waarop het panorama terras op Schiphol dan nog open is. Zodra de wintertijd op 27 oktober in gaat, is dat afgelopen. Dan sluit het terras om 17:00.
Ik eerlijk gezegd Kai Tak ook niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Heb het helaas (nog) nooit mee mogen maken.
En voor de liefhebbers van iets unieks:
[..]
quote:Het wordt spannend: motoren, lading en bouwmaterialen raken zoek. Hoe lang kan een bijna overbelaste luchthaven dit volhouden?
Thnx! Ik vond de vorige aflevering niet zo interessant. Te "gemaakt". Hopelijk is deze beter.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:56 schreef Iemand91 het volgende:
Voor de liefhebbers straks (21:00 - 22:00 uur) weer:
[ afbeelding ]
Ultimate airport Dubai
[..]
Hoe hoog zit hij daar? En met wat voor een lens maak je zo'n foto?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:37 schreef Yvesss het volgende:
In het kader van plaatjes, de emirates vandaag boven Amersfoort. Het was immers helder weer. Verder saaie foto.
[ afbeelding ]
Vanaf de polderbaan gaan ze dan ook vaak met een flinke bocht richting het noorden waardoor hij rond Amersfoort dan dus ook hoger is dan wanneer hij bij de Kaagbaan naar het oosten gaat en dan al snel bij Amersfoort is.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:47 schreef Yvesss het volgende:
Een kilometer of 3 a 4. Dit lukt alleen als hij start vanaf de Kaagbaan. Startende vanaf de Polderbaan vliegt hij hier niet recht over en pakt hij veel meer hoogte. Terwijl het traject niet veel langer is. Misschien iets met flightpaths, iemand anders weet hier wellicht veel meer van. Lens is 400mm op crop-slr..
Ja, maar ze maken daar vaak wel een veel scherpere draai. Als je aan het eind van de kaagbaan staat zie je ze met het blote oog nog sowieso richting het oosten gaan en soms zelfs nog wel richting het noorden; zo scherp.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:07 schreef Yvesss het volgende:
Ja, de "Purmerend" bocht. Toch start je vanaf de Kaagbaan in eerste instantie ook in de verkeerde richting.
Ook eens hier kijken. Komen vaak langs.quote:Over de fotomeuk: toch maar eens zo'n extender overwegen. In principe vergroot hij 2x, maar je krijgt 4x zoveel pixels. Wel lastiger focussen dan. En best aan de prijs. Maar heerlijk loos tijdverdrijf. Helemaal op Schiphol zelf.
Nee hoor. Ik ben geen kenner, maar best goed gefotografeerd. Mooi centraal in het beeld gevangen. Wat voor camera gebruikte je eigenlijk en hoe ver heb je gezoomd?quote:
->quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:12 schreef Leatherface het volgende:
Nee hoor. Ik ben geen kenner, maar best goed gefotografeerd. Mooi centraal in het beeld gevangen. Wat voor camera gebruikte je eigenlijk en hoe ver heb je gezoomd?
quote:
LAX inderdaad en Hong Kong (die laatste sinds afgelopen dinsdag).quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:13 schreef Leatherface het volgende:
Naar LAX toch? Ik wist niet dat ie al in gebruik is.
Surinam Airways doet 't met 1quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
met 1 kist begin je niet veel op een (long-haul) route.
Wat een bazen airline is dat! Daar zou ik graag nog een keer mee willen vliegen. Als ik veiligheidsintructiefilm op YouTube zienquote:
Klopt, maar dat vindt ik maar een rare.quote:
Kan wel, je kunt die vlucht dan alleen niet dagelijks vliegen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:57 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat vindt ik maar een rare.
Ding staat meerdere dagen per week stil; maar misschien is het juist daardoor weer mogelijk dat ze het met 1 kist redden.
Plus je hebt mensen als Desi Bouterse die de kist zo even opeisen.
Maar een Heathrow - Hong Kong gaat niet met 1 kist; een vlucht duurt ongeveer 12 uur, dus deze zou 24/7 in de lucht moeten hangen om dat te redden.
Heeft zeker te maken dat een vliegtuig niet 24/7 gebruikt kan worden?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:04 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Kan wel, je kunt die vlucht dan alleen niet dagelijks vliegen.
Klopt, maar wat doe je dan anders met de kist? Dan moet je die op een vrij korte route inzetten tussen de long-haul vluchten door. Het liefst heb je een kist namelijk 24/7 in de lucht hangen, of in ieder geval zo veel mogelijk.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Kan wel, je kunt die vlucht dan alleen niet dagelijks vliegen.
Juist andersom dus.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:08 schreef Woods het volgende:
Heeft zeker te maken dat een vliegtuig niet 24/7 gebruikt kan worden?
je zit altijd met je turn-around tijden. Maargoed dan kies je een traject dat je met vrij veel zekerheid binnen 10 uur kunt afleggen of je maakt inderdaad een combinatie met een ander traject of je maakt er een driehoeksvlucht van.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:08 schreef Woods het volgende:
[..]
Heeft zeker te maken dat een vliegtuig niet 24/7 gebruikt kan worden?
Norwegian en de 787 is een mooi voorbeeld wat er gebeurt als je longhaulroutes gaat vliegen en uitgaat van 100% betrouwbaarheid.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:20 schreef KomtTijd... het volgende:
Grootste probleem is denk ik dat je altijd een charter nodig hebt op het moment dat je onderhoud doet of storingen/schades hebt.
Hou ook rekening met het tijdsverschil he, de vlucht vertrekt uit Hong Kong om 23:30 en komt aan in Londen om 04:50, nog geen 5,5 uur dus.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:57 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat vindt ik maar een rare.
Ding staat meerdere dagen per week stil; maar misschien is het juist daardoor weer mogelijk dat ze het met 1 kist redden.
Plus je hebt mensen als Desi Bouterse die de kist zo even opeisen.
Maar een Heathrow - Hong Kong gaat niet met 1 kist; een vlucht duurt ongeveer 12 uur, dus deze zou 24/7 in de lucht moeten hangen om dat te redden.
Ehm, misschien ben ik even dom maar dat klopt niet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:09 schreef Thetallguy het volgende:
Hou ook rekening met het tijdsverschil he, de vlucht vertrekt uit Hong Kong om 23:30 en komt aan in Londen om 04:50, nog geen 5,5 uur dus.
Dat is dus het nadeel voor mij; ik moet het van internet hebben en kan niet even om de hoek kijken bij Schipholquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:49 schreef blingbling11 het volgende:
Ze heeft de hele week naast de KCC gestaan, dus had al het vermoeden dat het klaar was
Is er zoveel vraag naar tickets naar Johannesburg dan? Dat BA eerder een A380 op die route inzet dan naar NY of Peking vind ik wel enigszins verrassend.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
->
[..]
[..]
Vanaf februari ook naar Johannesburg
Blijkbaar. Is natuurlijk ook een zeer goed afgewogen besluit en rekensom om zoiets te bepalen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 08:42 schreef Leatherface het volgende:
Is er zoveel vraag naar tickets naar Johannesburg dan? Dat BA eerder een A380 op die route inzet dan naar NY of Peking vind ik wel enigszins verrassend.
Het is natuurlijk een toeristenspot die meer dan een miljoen binnenkomende passagiers krijgt te verwerken per jaar; dat zijn gemiddeld ruim 2700 per dag. Dubai ligt t.o.v. andere grote maatschappijen zeer gunstig t.o.v. Mauritius.quote:Op zondag 27 oktober 2013 08:44 schreef Leatherface het volgende:
Emitates laat dus gewoon een A380 in vaste dienstlijn naar Mauritius vliegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |