abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:35:00 #251
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130165750
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat was vooral om bepaalde mensen buiten te sluiten
Dat is toch wel een tijd geleden neem ik aan. Helaas hebben de Joden daar erg veel last van gehad. Maar daarom hebben zij hun eigen methodes bedacht. En daarom ook dat het prima zakenlui zijn geworden. En zelfs diverse branches hebben ontwikkelt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_130165831
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 06:13 schreef tong80 het volgende:
De Europese Unie moet nieuwe regels maken om de uitwassen van het vrije verkeer van werknemers aan te pakken. De volksverhuizing vanuit Oost-Europa naar het Westen heeft een 'ontregelend effect op armere en minder hoogopgeleide burgers in rijkere EU-landen'. Hun werk en inkomen worden bedreigd door nieuwkomers, die veel lagere lonen gewend zijn en de welvaartsstaat nog niet goed kennen. Dit schrijven minister Lodewijk Asscher (Sociale Zaken) en de Engelse publicist David Goodhart in een ingezonden stuk in de Volkskrant en de Britse krant The Independent. .

Zij kondigen 'Code Oranje' af voor de Europese arbeidsmarkt: de dijken staan hier en daar op doorbreken. 'Onze zwakste burgers leggen het op de arbeidsmarkt af tegen bekwamere mensen van elders', betogen ze. Het vergiftigt de sfeer en wakkert de vreemdelingenhaat aan.

Asscher wil met nieuwe afspraken het 'sociale Europa' vormgeven. Het vrij verkeer van werknemers is nu voordelig voor werkgevers. De minister wil dat lidstaten bij verdenkingen over malversaties gegevens uitwisselen en elders opgelegde boetes innen.

In Nederland mochten werknemers uit de nieuwe EU-landen in 2007 aan de slag. Nederland rekende op zo'n 18 duizend nieuwkomers. Nu wordt hun aantal op twee- a driehonderdduizend geschat, waarvan 150 duizend uit Polen. Voor Bulgaarse en Roemeense werkers gaan de grenzen in 2014 open.

http://www.volkskrant.nl/(...)ie-Oost-Europa.dhtml

Wie is er verantwoordelijk voor deze verkeerde inschatting ?

:P
Naast de druk op de sociale voorzieningen zal de criminaliteit ook toenemen. Zigeuners die vanuit Roemenië en Bulgarije komen zullen vooral uitkeringen trekken, bedelen, straatmuziek maken en inbreken.
pi_130166137
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 15:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Tijden veranderen - Spanje, Portugal en Griekenland zijn tegenwoordig geen dictatuur meer, het IJzeren Gordijn bestaat ook al een jaar of 25 niet meer, en Italië valt zelfs al gewoon sinds 1957 onder het vrij verkeer van werknemers.
Ah nee dat verklaart de migratie van Oost-Europese arbeiders waar Asscher voir waarschuwt :') :') maar niet heus. Als je er zo bang voor bent had je ze niet moeten toelaten, had je clausukes moeten bedenken, maar nee ze vinden de EU zo blngrk voor hun pers imago dat deze niet mag falen maar tegelijkertijd gebeurt dat wel, steeds verder, en pijnlijker voor Europa.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:51:04 #254
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130166150
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 15:04 schreef ShadyLane het volgende:
Ah, jij hebt het over jezelf als individu. Ik heb het over Nederland als geheel, en dus ook over de lager betaalde beroepen. We kunnen niet allemaal bovenmodaal verdienen.
Dat zegt ook niemand dat iedereen boven modaal moet verdienen. Maar je moet zorgen dat mensen met mindere capaciteiten een stukje zekerheid aangeboden word. En een degelijke opleiding op hun niveau. Als je dan een minimumloon aanbied onder normale werkomstandigheden dan moet men daar inderdaad tevreden mee zijn. En door zekerheid en werkervaring en vakkennis kan men dan nog altijd groeien.

Desnoods moet de overheid maar investeren in die bedrijven die jongeren opleiden. Ipv uitkeringen te verstrekken en pretstudies aan te bieden, zoals administratie waar je nooit iets in zal vinden op een laag niveau. Nu gaat door oneerlijke concurrentie de spiraal naar beneden en gaan we mbt tot kwaliteit steeds verder achteruit. Geef subsidies of steun aan bedrijven die jongeren opleiden op de oude methode met een vast contract etc. Doe daar iets mee, zoek het daar.
pi_130166298
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 15:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ah nee dat verklaart de migratie van Oost-Europese arbeiders waar Asscher voir waarschuwt :') :') maar niet heus. Als je er zo bang voor bent had je ze niet moeten toelaten, had je clausukes moeten bedenken, maar nee ze vinden de EU zo blngrk voor hun pers imago dat deze niet mag falen maar tegelijkertijd gebeurt dat wel, steeds verder, en pijnlijker voor Europa.
Gast, het is niet meer 1988 hoor :')
pi_130166515
Asscher wakkert dit probleem natuurlijk zelf aan. Hij is fanatiek bezig, althans zo lijkt het, om te voorkomen dat Oost-Europese werknemers hier tegen Oost-Europese lonen werken. Oost-Europeanen kunnen hier West-Europese lonen verdienen, nogal wiedes dat men massaal hier naar toe komt en niet moppert om zelfs het zwaarste/vervelendste werk op te knappen.
pi_130166865
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 15:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Gast, het is niet meer 1988 hoor :')
Dus Asscher moet niet zeiken wil je zeggen :') :').
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:35:41 #258
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130167375
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 16:06 schreef Kowloon het volgende:
Oost-Europeanen kunnen hier West-Europese lonen verdienen,
Ja natuurlijk. In die sectoren waar een behoorlijke opleiding vereist is wel(en zo hoort het ook). Maar er zijn zat sectoren die het tegendeel laten zien. En daar schuilt natuurlijk het probleem.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:38:18 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130176947
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 16:06 schreef Kowloon het volgende:
Asscher wakkert dit probleem natuurlijk zelf aan. Hij is fanatiek bezig, althans zo lijkt het, om te voorkomen dat Oost-Europese werknemers hier tegen Oost-Europese lonen werken. Oost-Europeanen kunnen hier West-Europese lonen verdienen, nogal wiedes dat men massaal hier naar toe komt en niet moppert om zelfs het zwaarste/vervelendste werk op te knappen.
Veel ZZP-ers kunnen echt niet concurreren met een Pool die hier voor 14 euro per uur komt werken. Die heeft echt wel 50 euro per uur nodig. En dat is niet omdat hij lui is, maar omdat het in Nederland nu eenmaal zo duur is.
The End Times are wild
pi_130178417
Al het lui, middelmatig semi-tokkie volk hier dat bang is om zijn baan kwijt te raken.. :')

Zorg ervoor dat je beter bent dan de concurrentie in plaats van de economie de nek om te draaien door de grenzen te sluiten.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_130179494
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 22:12 schreef Terminator2000bc het volgende:
Al het lui, middelmatig semi-tokkie volk hier dat bang is om zijn baan kwijt te raken.. :')

Zorg ervoor dat je beter bent dan de concurrentie in plaats van de economie de nek om te draaien door de grenzen te sluiten.
Wat heb jij voor werk dan , Maffia baas ofzoiets
pi_130179591
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 22:37 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Als alle Nederlanders behalve maffiabazen eruit worden geconcurreerd door Polen dan zijn de open grenzen wel hetgeen waar je je het minst druk om zou moeten maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2013 22:41:39 ]
pi_130180398
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 22:37 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

:')

Het gaat niet om wat je doet, maar hoe je het doet. En ik heb liever hardwerkende Polen over mijn werkvloer lopen die ook nog eens minder eisen dan zeurderige, luie Nederlanders.

Om toch maar in te gaan op je off-topic vraag:

Mijn technische functie vereist: universitaire bèta werk- en denkniveau, momenteel bij een internationaal georiënteerde firma aan het werk.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_130180468
In India is het gewoon om te studeren, grenzen maar opengooien voor India... zodat een indier.. jouw werk gaat doen voor de helft
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:14:33 #265
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130181026
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 22:58 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Het gaat niet om wat je doet, maar hoe je het doet. En ik heb liever hardwerkende Polen over mijn werkvloer lopen die ook nog eens minder eisen dan zeurderige, luie Nederlanders.

Mijn technische functie vereist: universitaire bèta werk- en denkniveau, momenteel bij een internationaal georiënteerde firma aan het werk.
En dan, je verdiend een badge en een kei(je bent zeker ook immers een kei in het vak). De manier waarop jij redeneert is wel van een erg laag niveau. Dat maak je zelden mee voor iemand met een universitair niveau.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:25:59 #266
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_130181447
Nou laat ze nu ook maar komen hea, ze hebben nu de tijd gehad om er naar uit te kijken om hier te komen werken. Als je nu ineens de grenzen alsnog dicht gooit zou ik dat persoonlijk heel sneu vinden voor die mensen.
Say what?
pi_130181850
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 23:00 schreef arjan1212 het volgende:
In India is het gewoon om te studeren, grenzen maar opengooien voor India... zodat een indier.. jouw werk gaat doen voor de helft
Denken dat universitair werk- en denkniveau gelijkstaat aan een universitair diploma. ;(

quote:
12s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 23:14 schreef Cherna het volgende:

[..]

En dan, je verdiend een badge en een kei(je bent zeker ook immers een kei in het vak). De manier waarop jij redeneert is wel van een erg laag niveau. Dat maak je zelden mee voor iemand met een universitair niveau.
Vandaar dat ik mij geen zorgen maak om mijn baan. Ik onderscheid mij van de rest. ;)
  zondag 18 augustus 2013 @ 00:09:29 #268
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130183095
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 23:37 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Denken dat universitair werk- en denkniveau gelijkstaat aan een universitair diploma. ;(

[..]

Vandaar dat ik mij geen zorgen maak om mijn baan. Ik onderscheid mij van de rest. ;)
Prima, en ziek word je natuurlijk ook nooit(maw onvervangbaar). Hoever zijn we gedaald in ons denken en velen geen enkele empathy bezitten voor degene die de capaciteit niet hebben of plots ziek worden of dat al zijn. En dat we iedereen die werkloos is maar dom, lui en veeleisend noemen(de Tokkie).

Wat kunnen laagopgeleiden(die doodeenvoudig niet de capaciteit bezitten) en oudere/jongere werklozen er nu aan doen dat we ze hier geen opleiding kunnen bieden en een stuk zekerheid op niveau zodat ook deze groep de concurrentie aankan.
En vooral dat deze groep enigszins kan consumeren waardoor ook zij producten kunnen afnemen die anderen maken.
En dat we diezelfde laagopgeleiden gouden bergen beloven om overal maar manager achter te plaatsen. Vind je het dan gek? Wat is dat toch met het onderwijs.
Als je niet doorhebt dat het uiteindelijk de kwaliteit behoorlijk gaat schaden en daarmee ook ons niveau nog wat verder daalt, dan weet ik het niet meer.
Dinkey Toy of Chinese meuk. Zeg het maar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 18-08-2013 00:14:50 ]
pi_130183998
quote:
12s.gif Op zondag 18 augustus 2013 00:09 schreef Cherna het volgende:

[..]

Prima, en ziek word je natuurlijk ook nooit(maw onvervangbaar). Hoever zijn we gedaald in ons denken en velen geen enkele empathy bezitten voor degene die de capaciteit niet hebben of plots ziek worden of dat al zijn. En dat we iedereen die werkloos is maar dom, lui en veeleisend noemen(de Tokkie).
Banen moet je niet zoeken, maar creëren.

quote:
Wat kunnen laagopgeleiden(die doodeenvoudig niet de capaciteit bezitten) en oudere/jongere werklozen er nu aan doen dat we ze hier geen opleiding kunnen bieden en een stuk zekerheid op niveau zodat ook deze groep de concurrentie aankan.
Vooruitkijken in plaats van zeiken wanneer je vervangen wordt.

quote:
En vooral dat deze groep enigszins kan consumeren waardoor ook zij producten kunnen afnemen die anderen maken.
In feite dus gesubsidieerd een onderklasse in stand houden om diezelfde producten die zij produceren af te kunnen laten nemen?

Waarom jezelf laten gijzelen als het niet hoeft.

quote:
En dat we diezelfde laagopgeleiden gouden bergen beloven om overal maar manager achter te plaatsen. Vind je het dan gek? Wat is dat toch met het onderwijs.
Als je niet doorhebt dat het uiteindelijk de kwaliteit behoorlijk gaat schaden en daarmee ook ons niveau nog wat verder daalt, dan weet ik het niet meer.
Dinkey Toy of Chinese meuk. Zeg het maar.
Als die laagopgeleiden gouden bergen wordt beloofd dan is het kwaad al gedaan in het onderwijs.

---

Verder beetje jammer dat je de laagopgeleide als het ultieme slachtoffer, dat nergens toe in staat is, hier neerzet want juist de laagopgeleide is tot grote dingen in staat, zeker in erbarmelijke omstandigheden. Zij hebben namelijk alle reden toe om inventief en vooral ondernemend te zijn op de arbeidsmarkt.
  zondag 18 augustus 2013 @ 01:08:04 #270
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130185037
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 00:35 schreef Terminator2000bc het volgende:
Verder beetje jammer dat je de laagopgeleide als het ultieme slachtoffer, dat nergens toe in staat is
Ja, dat zal. Maar jij verwacht van iemand die laagopgeleid is, dat die er dezelfde redenatie op nahoud dan een hoger opgeleide. Dan houd deze discussie op. Maar helaas het werkt in de praktijk toch iets anders als je verder om je heen kijkt dan alleen vanachter je bureau.

Maar goed ik snap het wel. Iemand die voor 1 euro werkt is ontzettend creatief, zelfstandig, zeikt nooit en werkt zich te pletter. Eens kijken als we nog een aantal jaren verder zijn of die Pool dat nog pikt. Zou die dan nog zo hard werken? Ondertussen hebben we zelf niets meer in huis mbt tot vakkennis als alleen schuiven met papier en gaan zij uiteindelijk bepalen. En dan ben je nog duurder uit. Maar wacht we hebben Afrika nog. Mogelijk dat we daar nog harder werkende mensen kunnen vinden.
pi_130185268
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 22:58 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Maar een beetje buiten jezelf denken lukt je niet.

Alle Nederlanders dan maar even universitair scholen? Ook jij bent gebaat bij een samenleving waar de sociale structuren in balans zijn. Bij een instroom van migranten raakt die uit balans. Hoeveel hangt af van het verschil in cultuur en aantal mensen per tijdseenheid. Zoals het er nu naar uitziet gaat Nederland weer een lekker tik krijgen.

Succes in je gated community.
pi_130185522
quote:
12s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:08 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ja, dat zal. Maar jij verwacht van iemand die laagopgeleid is, dat die er dezelfde redenatie op nahoud dan een hoger opgeleide. Dan houd deze discussie op. Maar helaas het werkt in de praktijk toch iets anders als je verder om je heen kijkt dan alleen vanachter je bureau.
Ik verwacht niet dat diegene op dezelfde manier denkt als ik. Wel beschikt diegene over dezelfde wil om 'goed' te willen leven. Dat jij iemand impliceert dat iemand die achter een bureau werkt per definitie kortzichtig is zegt verder genoeg over jouw dagelijkse bezigheden.

quote:
Maar goed ik snap het wel. Iemand die voor 1 euro werkt is ontzettend creatief, zelfstandig, zeikt nooit en werkt zich te pletter. Eens kijken als we nog een aantal jaren verder zijn of die Pool dat nog pikt. Zou die dan nog zo hard werken? Ondertussen hebben we zelf niets meer in huis mbt tot vakkennis als alleen schuiven met papier en gaan zij uiteindelijk bepalen. En dan ben je nog duurder uit. Maar wacht we hebben Afrika nog. Mogelijk dat we daar nog harder werkende mensen kunnen vinden.
Als 'die Pool' straks niet wil werken, zorg ik ervoor dat ik Bulgaren en Roemenen op mijn project krijg.

Bedrijven zijn geen sociale werkplaatsen maar steunpilaren van deze maatschappij. Het bedrijfsleven is de drijvende kracht achter vooruitgang van onze samenleving. Wanneer je het competitief element weghaalt zakt het geheel in en belanden wij in het communistisch Stenen Tijdperk.
pi_130185611
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:15 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Maar een beetje buiten jezelf denken lukt je niet.

Alle Nederlanders dan maar even universitair scholen? Ook jij bent gebaat bij een samenleving waar de sociale structuren in balans zijn. Bij een instroom van migranten raakt die uit balans. Hoeveel hangt af van het verschil in cultuur en aantal mensen per tijdseenheid. Zoals het er nu naar uitziet gaat Nederland weer een lekker tik krijgen.

Succes in je gated community.
Stabiliteit is noodzakelijk voor welvaart in een samenleving. Maar je mag je niet laten gijzelen door rellende tokkies. Er dient een streng zero-tolerance beleid gehandhaafd te worden ten aanzien van gezagondermijnende elementen van de maatschappij.
pi_130185672
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:25 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Stabiliteit is noodzakelijk voor welvaart in een samenleving. Maar je mag je niet laten gijzelen door rellende tokkies. Er dient een streng zero-tolerance beleid gehandhaafd te worden ten aanzien van gezagondermijnende elementen van de maatschappij.
Kom eens van je troon af en neems een kijkje in de realiteit..
pi_130185691
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:27 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Kom eens van je troon af en neems een kijkje in de realiteit..
Inhoudelijk nog iets te melden?

Of hou jij het voorlopig bij je SP-propaganda?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')