abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 augustus 2013 @ 06:13:57 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_130157865
De Europese Unie moet nieuwe regels maken om de uitwassen van het vrije verkeer van werknemers aan te pakken. De volksverhuizing vanuit Oost-Europa naar het Westen heeft een 'ontregelend effect op armere en minder hoogopgeleide burgers in rijkere EU-landen'. Hun werk en inkomen worden bedreigd door nieuwkomers, die veel lagere lonen gewend zijn en de welvaartsstaat nog niet goed kennen. Dit schrijven minister Lodewijk Asscher (Sociale Zaken) en de Engelse publicist David Goodhart in een ingezonden stuk in de Volkskrant en de Britse krant The Independent. .

Zij kondigen 'Code Oranje' af voor de Europese arbeidsmarkt: de dijken staan hier en daar op doorbreken. 'Onze zwakste burgers leggen het op de arbeidsmarkt af tegen bekwamere mensen van elders', betogen ze. Het vergiftigt de sfeer en wakkert de vreemdelingenhaat aan.

Asscher wil met nieuwe afspraken het 'sociale Europa' vormgeven. Het vrij verkeer van werknemers is nu voordelig voor werkgevers. De minister wil dat lidstaten bij verdenkingen over malversaties gegevens uitwisselen en elders opgelegde boetes innen.

In Nederland mochten werknemers uit de nieuwe EU-landen in 2007 aan de slag. Nederland rekende op zo'n 18 duizend nieuwkomers. Nu wordt hun aantal op twee- a driehonderdduizend geschat, waarvan 150 duizend uit Polen. Voor Bulgaarse en Roemeense werkers gaan de grenzen in 2014 open.

http://www.volkskrant.nl/(...)ie-Oost-Europa.dhtml

Wie is er verantwoordelijk voor deze verkeerde inschatting ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_130157915
Laat maar zien dat die landen hadden nooit de EU moeten binnenkomen. Hooguit een of andere subdivisie, oftewel verschillende economische zones binnen de EU.

Want er blijkt enorm economisch verschil te zijn tussen het Noorden/Westen en het Oosten/Zuiden.
pi_130158134
quote:
De volksverhuizing vanuit Oost-Europa naar het Westen heeft een 'ontregelend effect op armere en minder hoogopgeleide burgers in rijkere EU-landen'. Hun werk en inkomen worden bedreigd door nieuwkomers, die veel lagere lonen gewend zijn en de welvaartsstaat nog niet goed kennen
No shit, alsof dat dit niet te voorzien was. :( Man man, dit zag een blind paard nog aankomen.

quote:
In Nederland mochten werknemers uit de nieuwe EU-landen in 2007 aan de slag. Nederland rekende op zo'n 18 duizend nieuwkomers. Nu wordt hun aantal op twee- a driehonderdduizend geschat, waarvan 150 duizend uit Polen.
Rekende op 18.000 nieuwkomers :') Zouden ze nou echt zó dom zijn, of destijds bewust een verkeerde verwachting geschept hebben.

Hoe dan ook, zouden ze er iets van geleerd hebben?

Voor Bulgaarse en Roemeense werkers gaan de grenzen in 2014 open.

Blijkbaar niet dus!!!: :(

[ Bericht 0% gewijzigd door Ludd op 17-08-2013 08:06:41 ]
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 08:04:38 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_130158156
Haha, vrije markt en de EU zijn een HOAX!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_130158164
Asscher wil met nieuwe afspraken het 'sociale Europa' vormgeven.

Wat is er nu socialer dan deze mensen toelaten op onze arbeidsmarkt? Dit is toch geweldig, of komt de schatkist nu in gevaar..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_130158180
Beetje laat he...

quote:
De volksverhuizing vanuit Oost-Europa naar het Westen heeft een 'ontregelend effect op armere en minder hoogopgeleide burgers in rijkere EU-landen'. Hun werk en inkomen worden bedreigd door nieuwkomers, die veel lagere lonen gewend zijn en de welvaartsstaat nog niet goed kennen.
quote:
In Nederland mochten werknemers uit de nieuwe EU-landen in 2007 aan de slag. Nederland rekende op zo'n 18 duizend nieuwkomers. Nu wordt hun aantal op twee- a driehonderdduizend geschat
Dit had zo'n beetje iedereen al zien aankomen, behalve de 'hoge heren' uit Den Haag. Al lijkt het mij dat ze dat wel degelijk hebben zien aankomen, maar simpelweg andere/dubbele belangen hebben.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_130158201
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:06 schreef kawotski het volgende:
Asscher wil met nieuwe afspraken het 'sociale Europa' vormgeven.

Wat is er nu socialer dan deze mensen toelaten op onze arbeidsmarkt? Dit is toch geweldig, of komt de schatkist nu in gevaar..
Ja. Werkgevers profiteren enorm van goedkope arbeidskrachten, uitbuitende huisjesmelkers etc. profiteren er ook nog van. Maar voor de samenleving als geheel is het per saldo ongunstig. Nederlandse laagopgeleiden worden verdrongen en krijgen een uitkering, Dit kost veel geld. Daarnaast zorgt de massale instroom van mensen uit andere landen ook voor de nodige overlast, wacht maar tot die Bulgaren/Roemenië per januari hierheen mogen komen.
pi_130158259
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Haha, vrije markt en de EU zijn een HOAX!
Ik hoor er niets meer van maar Rutte had het plan gelanceerd om alle beroepen volledig vrij te maken in heel Europa... dus dan worden niet alleen de lager gekwalificeerde beroepen er de dupe van ook de hoger gekwalificeerde beroepen. Laten we wel zijn je kunt ook veel goedkoper HBO'ers en WO'ers laten invliegen uit andere EU-landen.
I´m back.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 08:31:20 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130158322
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik hoor er niets meer van maar Rutte had het plan gelanceerd om alle beroepen volledig vrij te maken in heel Europa... dus dan worden niet alleen de lager gekwalificeerde beroepen er de dupe van ook de hoger gekwalificeerde beroepen. Laten we wel zijn je kunt ook veel goedkoper HBO'ers en WO'ers laten invliegen uit andere EU-landen.
Voor HBO'ers en WO'ers ligt het toch anders. Op veel gebieden is het hier moeilijker in een ander land te concurreren, omdat bijvoorbeeld taalbeheersing een rol speelt. Verder zijn de salarisverschillen tussen landen op dat niveau veel minder hoog.

Dat niemand kon voorzien dat een Oost-Europeaan werk in Nederland voor 1400 euro p/m niet boven vieze, zware job in zijn eigen land voor 240 euro p/m zou waarderen is natuurlijk complete onzin.
The End Times are wild
pi_130158336
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat gebeurt op beperkte schaal al in internationale bedrijven. Ik denk niet dat het op grote schaal plaats zal vinden omdat binnen veel bedrijven Nederlands toch nog de voertaal is, en dat er dan dus sprake is van een taalbarrière.

In een magazijn ligt dat anders. Daar werkt het andersom, ik ken iemand die zeer gemotiveerd is om te gaan werken, maar echt moeilijk aan de bak komt. Een mooi verhaal: hij is een magazijn binnengelopen en heeft geïnformeerd naar werk (hij heeft certificaten en stelt geen looneisen). Toen kreeg hij te horen dat omdat hij geen Pools spreekt het lastig te communiceren is met de andere collega's. :') :')

_O-
pi_130158346
Zelfs de PvdA praat Wilders nu na. Jammer dat bij hun het kwartje altijd zo laat valt.
pi_130158349
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor HBO'ers en WO'ers ligt het toch anders. Op veel gebieden is het hier moeilijker in een ander land te concurreren, omdat bijvoorbeeld taalbeheersing een rol speelt. Verder zijn de salarisverschillen tussen landen op dat niveau veel minder hoog.

Dat niemand kon voorzien dat een Oost-Europeaan werk in Nederland voor 1400 euro p/m niet boven vieze, zware job in zijn eigen land voor 240 euro p/m zou waarderen is natuurlijk complete onzin.
Zijn genoeg dingen, mits men de Engelse taal machtig is, die men ook op dat niveau kan doen. Heb ik het over allerlei zaken waarmee je alleen hoeft te corresponderen met collega's en niet met klanten.
Maar Rutte wilde dat toch, heb jij dat niet meegekregen. Zou voor 1% groei van het BNP zorgen.
I´m back.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 08:36:39 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130158358
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zijn genoeg dingen, mits men de Engelse taal machtig is, die men ook op dat niveau kan doen. Heb ik het over allerlei zaken waarmee je alleen hoeft te corresponderen met collega's en niet met klanten.
Maar Rutte wilde dat toch, heb jij dat niet meegekregen. Zou voor 1% groei van het BNP zorgen.
Ja natuurlijk. Programmeurs bijvoorbeeld. Maar die concurrentie op dat gebied wordt toch anders ervaren.
The End Times are wild
pi_130158360
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:33 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat gebeurt op beperkte schaal al in internationale bedrijven. Ik denk niet dat het op grote schaal plaats zal vinden omdat binnen veel bedrijven Nederlands toch nog de voertaal is, en dat er dan dus sprake is van een taalbarrière.

In een magazijn ligt dat anders. Daar werkt het andersom, ik ken iemand die zeer gemotiveerd is om te gaan werken, maar echt moeilijk aan de bak komt. Een mooi verhaal: hij is een magazijn binnengelopen en heeft geïnformeerd naar werk (hij heeft certificaten en stelt geen looneisen). Toen kreeg hij te horen dat omdat hij geen Pools spreekt het lastig te communiceren is met de andere collega's. :') :')

_O-
Dat zijn toch rare taferelen hoor... :N .
I´m back.
pi_130158375
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Programmeurs bijvoorbeeld. Maar die concurrentie op dat gebied wordt toch anders ervaren.
In ieder geval zou dat wat eerlijker zijn; nu alleen concurrentie voor lager gekwalificeerd werk... toch mensen die de laatste periode sws al het kind van de rekening zijn geworden....
En dan kun je ook wat universiteiten sluiten. ;).
I´m back.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 08:41:41 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130158399
Eigen volk eerst?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_130158406
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Eigen volk eerst?
Krijgt ook Janmaat postuum weer eens gelijk van de pvda.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 08:44:39 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130158423
quote:
Eigen volk eerst?
Het punt is dat met het huidige beleid delen van het eigen volk er compleet aan onderdoor gaan.

Het is niet mogelijk voor een Nederlandse arbeider om met een gezin dat hij in Nederland moet onderhouden, te concurreren met een Pool.
The End Times are wild
pi_130158425
quote:
Eigen volk eerst?
Blijft straks niemand meer over die PvdA stemt, denk ik.
I´m back.
pi_130158430
Nou Asscher het lijkt me simpel, stel een regel in dat vrij verkeer van personen alleen geld voor banen met een inkomen van 50.000 euro of meer, en maak een lijstje van baantjes die hier een uitzondering op zijn.. b.v onderzoeker op de universiteit enz
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 08:46:27 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130158436
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Blijft straks niemand meer over die PvdA stemt, denk ik.
Net alsof er nog één arbeider met gezond verstand dat wel zou doen. Die stemmen tegenwoordig toch allemaal PVV en VVD.
The End Times are wild
pi_130158437
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:45 schreef arjan1212 het volgende:
Nou Asscher het lijkt me simpel, stel een regel in dat vrij verkeer van personen alleen geld voor banen met een inkomen van 50.000 euro of meer, en maak een lijstje van baantjes die hier een uitzondering op zijn.. b.v onderzoeker op de universiteit enz
Dan moet je dus universiteiten en hoge scholen gaan sluiten.
I´m back.
pi_130158442
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Net alsof er nog één arbeider met gezond verstand dat wel zou doen. Die stemmen tegenwoordig toch allemaal PVV en VVD.
Vooral VVD. :D.
I´m back.
pi_130158444
Hoezo ?
pi_130158446
quote:

[..]

Net alsof er nog één arbeider met gezond verstand dat wel zou doen. Die stemmen tegenwoordig toch allemaal PVV en SP
pi_130158447
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het punt is dat met het huidige beleid delen van het eigen volk er compleet aan onderdoor gaan.

Het is niet mogelijk voor een Nederlandse arbeider om met een gezin dat hij in Nederland moet onderhouden, te concurreren met een Pool.
En niet alleen de direct betrokkenen. Ook degenen die wel hun baan houden ondervinden de nadelen. Doordat er meer mensen afhankelijk worden van een uitkering kost dat de gemeenschap meer geld. En dan heb ik het nog niet over bepaalde overlast.
pi_130158454
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:47 schreef Ludd het volgende:

[..]

En niet alleen de direct betrokkenen. Ook degenen die wel hun baan houden ondervinden de nadelen. Doordat er meer mensen afhankelijk worden van een uitkering kost dat de gemeenschap meer geld. En dan heb ik het nog niet over bepaalde overlast.
En de werkdruk stijgt en stijgt tegenwoordig.
I´m back.
pi_130158460
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:47 schreef arjan1212 het volgende:
Hoezo ?
Ja, hoezo dat is een goeie vraag idd.
I´m back.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 08:49:10 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130158463
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:47 schreef Ludd het volgende:

[..]

Er is niet alleen concurrentie op de arbeidsmarkt gekomen natuurlijk. Ook op de woningmarkt, de sociale-verzekeringsmarkt en de veiligheidsmarkt.
The End Times are wild
pi_130158475
quote:
Eigen volk eerst?
Wat is daar in deze context vreemd aan? Het heeft een negatieve connotatie, maar het gebeurt natuurlijk op tal van terreinen. Een Amerikaan kan hier ook geen aanspraak maken op bepaalde voorzieningen.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 08:50:37 #31
45206 Pietverdriet
pi_130158482
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat komt omdat die arbeider nog een ambtenaar en twee grieken moet onderhouden
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 08:52:32 #32
45206 Pietverdriet
pi_130158505
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:50 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat is daar in deze context vreemd aan? Het heeft een negatieve connotatie, maar het gebeurt natuurlijk op tal van terreinen. Een Amerikaan kan hier ook geen aanspraak maken op bepaalde voorzieningen.
Toch opvallend dat het centrumpartijgedachtegoed van hullie stelen onze banen wordt overgenomen.
pi_130158517
quote:

[..]

Maar goed, ik ben wel van mening dat het de taak van een politicus is (mede) om er voor te zorgen dat ook mensen die niet toevallig naar de universiteit zijn gegaan een decent job kunnen bemachtigen waarvan ze een gezin kunnen onderhouden... dus Asscher is wel de juiste denkrichting weer ingeslagen.
I´m back.
pi_130158542
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toch opvallend dat het centrumpartijgedachtegoed van hullie stelen onze banen wordt overgenomen.
?
pi_130158551
quote:

[..]

Wat is jouw alternatief? Laag opgeleide Nederlanders afhankelijk van een uitkering houden? Stel dat de economie straks weer aantrekt en het aantal vacatures voor laagopgeleiden groeit weer, dan worden deze grotendeels ingevuld door Zuid/Oost-Europeanen. Wat schiet Nederland daar als land mee op?

Ik kan me nog een een groot bouwproject in Groningen herinneren. Daar was in politiek veel over te doen voor wat betreft het verlenen van vergunningen. De argumenten die de voorstanders gebruikten was dat het goed voor de werkgelegenheid was in een regio waar de werkeloosheid toch al hoog was.

Goed, uiteindelijk is de vergunning verleend. Goed voor de werkgelegenheid werd er gezegd, vervolgens gingen er echt uitsluitend Oost-Europeanen aan de slag. :') Dat schiet dan toch ook niet op?
pi_130158598
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:57 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat is jouw alternatief? Laag opgeleide Nederlanders afhankelijk van een uitkering houden? Stel dat de economie straks weer aantrekt en het aantal vacatures voor laagopgeleiden groeit weer, dan worden deze grotendeels ingevuld door Zuid/Oost-Europeanen. Wat schiet Nederland daar als land mee op?

Ik kan me nog een een groot bouwproject in Groningen herinneren. Daar was in politiek veel over te doen voor wat betreft het verlenen van vergunningen. De argumenten die de voorstanders gebruikten was dat het goed voor de werkgelegenheid was in een regio waar de werkeloosheid toch al hoog was.

Goed, uiteindelijk is de vergunning verleend. Goed voor de werkgelegenheid werd er gezegd, vervolgens gingen er echt uitsluitend Oost-Europeanen aan de slag. :') Dat schiet dan toch ook niet op?
Mensen worden in het eigen land gedevalueerd, kunnen ze straks in de bijstand een baan krijgen.
Allemaal mooi en aardig dat geroep over iedereen moet permanent studeren en we moeten krachtig inzetten op het onderwijs, van D66, maar haalt iedereen het niveau WO+ dan? En wat doen we met de 75% rest? Lijkt een soort sociaalDarwinisme.
I´m back.
pi_130158622
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 09:00 schreef Ryan3 het volgende:
Allemaal mooi en aardig dat geroep over iedereen moet permanent studeren en we moeten krachtig inzetten op het onderwijs, van D66, maar haalt iedereen het niveau WO+ dan?
Nee, inderdaad. Maar al zou iedereen hoogopgeleid zijn dan los je daar het probleem ook niet mee op, want er niet zijn voldoende banen die daar op aansluiten.
pi_130158643
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 09:03 schreef Ludd het volgende:

[..]

Nee, inderdaad. Maar al zou iedereen hoogopgeleid zijn dan los je daar het probleem ook niet mee op, want er niet zijn voldoende banen die daar op aansluiten.
Uiteindelijk moet je dan ook universiteiten juist gaan sluiten, denk ik. Vreemd genoeg.
I´m back.
pi_130158656
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 09:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uiteindelijk moet je dan ook universiteiten juist gaan sluiten, denk ik. Vreemd genoeg.
Hoe bedoel je dat?
pi_130158670
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 09:05 schreef Ludd het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Omdat je dan niet genoeg werk hebt voor WO'ers.
Het is een mooie bezuiniging natuurlijk.
I´m back.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 09:09:43 #41
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_130158705
Ik heb een nog veel beter idee: import vanuit China verbieden. Die Chinezen zijn pas echt bereid om voor lage lonen te werken. Daar zijn oosteuropeanen niets bij.

Stel je eens voor, een mobiele telefoon zou gewoon weer ¤3000 kunnen kosten, en al dat geld gaat naar onze oerhollandse werknemers!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_130158732
Wat is het nou, zijn Oost-Europeanen nou goedkoper of bekwamer (zoals Asscher stelt)? In het eerste geval is de verontwaardiging begrijpelijk, in het tweede geval niet.
pi_130158740
Qua onderwijs btw, ik heb wat ontdekt, veel mensen worden naar HAVO gestuurd, wrs omdat men niet wil dat die mensen op het VMBO terechtkomen oid. Dat "gunnen" ze die kinderen niet zeg maar. Dus ik denk dat er van onderop al behoorlijk wat devaluatie van het onderwijs aan de gang is...
I´m back.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 09:12:32 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130158742
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat komt omdat die arbeider nog een ambtenaar en twee grieken moet onderhouden
De relatieve ambtenarendruk in Nederland is lager dan gemiddeld in de EU, dus daar ligt het in ieder geval niet aan. EN die Grieken zijn ook aan de EU te danken.
The End Times are wild
pi_130158760
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 09:12 schreef Ryan3 het volgende:
Qua onderwijs btw, ik heb wat ontdekt, veel mensen worden naar HAVO gestuurd, wrs omdat men niet wil dat die mensen op het VMBO terechtkomen oid. Dat "gunnen" ze die kinderen niet zeg maar. Dus ik denk dat er van onderop al behoorlijk wat devaluatie van het onderwijs aan de gang is...
Daarom moet je ook de Havo afschaffen, dat zeg ik al jaren..
pi_130158773
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 09:14 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Daarom moet je ook de Havo afschaffen, dat zeg ik al jaren..
Dan gaat iedereen naar het VWO zeg maar.
I´m back.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 09:16:02 #47
45206 Pietverdriet
pi_130158774
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:57 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat is jouw alternatief?
Ik maak gewoon een observatie over hoe populisme werkt
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 09:16:40 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130158780
quote:

[..]

Het is niet de taak van de Nederlandse regering om een universele concurrentie op de arbeidsmarkt te bevorderen. Het primair de taak van de Nederlandse regering om de belangen van de Nederlandse bevolking te behartigen. Dat vergeten ze nogal eens.
The End Times are wild
pi_130158785
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 09:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik maak gewoon een observatie over hoe populisme werkt
Who is John Galt?
I´m back.
pi_130158787
Het is niet persé fout dat we hier al die Oost Europeanen hebben. Dei kunnen er niks aan doen dat de EU voorwaarden schept waardoor het voor die mensen makkelijk is hier te komen werken. Daarbij doen ze werk dat de gemiddelde West Europeaan niet doen wil dus ook daar niet over zeuren. Op mijn werk hebben we 4 Poolse collega's en ik moet zeggen dat je ze er goed bij kunt hebben. Hoog verantwoordelijksgevoel en willen alles leren en nooit te beroerd om iets extra te doen, iets waar de Nederlandse collega's nog wat van kunnen leren. Zonder mensen zouden we wel een hoop werkelozen minder hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')