En niet alleen de direct betrokkenen. Ook degenen die wel hun baan houden ondervinden de nadelen. Doordat er meer mensen afhankelijk worden van een uitkering kost dat de gemeenschap meer geld. En dan heb ik het nog niet over bepaalde overlast.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 08:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het punt is dat met het huidige beleid delen van het eigen volk er compleet aan onderdoor gaan.
Het is niet mogelijk voor een Nederlandse arbeider om met een gezin dat hij in Nederland moet onderhouden, te concurreren met een Pool.
En de werkdruk stijgt en stijgt tegenwoordig.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 08:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
En niet alleen de direct betrokkenen. Ook degenen die wel hun baan houden ondervinden de nadelen. Doordat er meer mensen afhankelijk worden van een uitkering kost dat de gemeenschap meer geld. En dan heb ik het nog niet over bepaalde overlast.
Er is niet alleen concurrentie op de arbeidsmarkt gekomen natuurlijk. Ook op de woningmarkt, de sociale-verzekeringsmarkt en de veiligheidsmarkt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 08:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
En niet alleen de direct betrokkenen. Ook degenen die wel hun baan houden ondervinden de nadelen. Doordat er meer mensen afhankelijk worden van een uitkering kost dat de gemeenschap meer geld. En dan heb ik het nog niet over bepaalde overlast.
Wat is daar in deze context vreemd aan? Het heeft een negatieve connotatie, maar het gebeurt natuurlijk op tal van terreinen. Een Amerikaan kan hier ook geen aanspraak maken op bepaalde voorzieningen.quote:
Dat komt omdat die arbeider nog een ambtenaar en twee grieken moet onderhoudenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 08:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het punt is dat met het huidige beleid delen van het eigen volk er compleet aan onderdoor gaan.
Het is niet mogelijk voor een Nederlandse arbeider om met een gezin dat hij in Nederland moet onderhouden, te concurreren met een Pool.
Toch opvallend dat het centrumpartijgedachtegoed van hullie stelen onze banen wordt overgenomen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 08:50 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat is daar in deze context vreemd aan? Het heeft een negatieve connotatie, maar het gebeurt natuurlijk op tal van terreinen. Een Amerikaan kan hier ook geen aanspraak maken op bepaalde voorzieningen.
Maar goed, ik ben wel van mening dat het de taak van een politicus is (mede) om er voor te zorgen dat ook mensen die niet toevallig naar de universiteit zijn gegaan een decent job kunnen bemachtigen waarvan ze een gezin kunnen onderhouden... dus Asscher is wel de juiste denkrichting weer ingeslagen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 08:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Net alsof er nog één arbeider met gezond verstand dat wel zou doen. Die stemmen tegenwoordig toch allemaal PVV en VVD.
?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 08:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toch opvallend dat het centrumpartijgedachtegoed van hullie stelen onze banen wordt overgenomen.
Wat is jouw alternatief? Laag opgeleide Nederlanders afhankelijk van een uitkering houden? Stel dat de economie straks weer aantrekt en het aantal vacatures voor laagopgeleiden groeit weer, dan worden deze grotendeels ingevuld door Zuid/Oost-Europeanen. Wat schiet Nederland daar als land mee op?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 08:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toch opvallend dat het centrumpartijgedachtegoed van hullie stelen onze banen wordt overgenomen.
Mensen worden in het eigen land gedevalueerd, kunnen ze straks in de bijstand een baan krijgen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 08:57 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat is jouw alternatief? Laag opgeleide Nederlanders afhankelijk van een uitkering houden? Stel dat de economie straks weer aantrekt en het aantal vacatures voor laagopgeleiden groeit weer, dan worden deze grotendeels ingevuld door Zuid/Oost-Europeanen. Wat schiet Nederland daar als land mee op?
Ik kan me nog een een groot bouwproject in Groningen herinneren. Daar was in politiek veel over te doen voor wat betreft het verlenen van vergunningen. De argumenten die de voorstanders gebruikten was dat het goed voor de werkgelegenheid was in een regio waar de werkeloosheid toch al hoog was.
Goed, uiteindelijk is de vergunning verleend. Goed voor de werkgelegenheid werd er gezegd, vervolgens gingen er echt uitsluitend Oost-Europeanen aan de slag.Dat schiet dan toch ook niet op?
Nee, inderdaad. Maar al zou iedereen hoogopgeleid zijn dan los je daar het probleem ook niet mee op, want er niet zijn voldoende banen die daar op aansluiten.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:00 schreef Ryan3 het volgende:
Allemaal mooi en aardig dat geroep over iedereen moet permanent studeren en we moeten krachtig inzetten op het onderwijs, van D66, maar haalt iedereen het niveau WO+ dan?
Uiteindelijk moet je dan ook universiteiten juist gaan sluiten, denk ik. Vreemd genoeg.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:03 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee, inderdaad. Maar al zou iedereen hoogopgeleid zijn dan los je daar het probleem ook niet mee op, want er niet zijn voldoende banen die daar op aansluiten.
Hoe bedoel je dat?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet je dan ook universiteiten juist gaan sluiten, denk ik. Vreemd genoeg.
Omdat je dan niet genoeg werk hebt voor WO'ers.quote:
De relatieve ambtenarendruk in Nederland is lager dan gemiddeld in de EU, dus daar ligt het in ieder geval niet aan. EN die Grieken zijn ook aan de EU te danken.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 08:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat komt omdat die arbeider nog een ambtenaar en twee grieken moet onderhouden
Daarom moet je ook de Havo afschaffen, dat zeg ik al jaren..quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:12 schreef Ryan3 het volgende:
Qua onderwijs btw, ik heb wat ontdekt, veel mensen worden naar HAVO gestuurd, wrs omdat men niet wil dat die mensen op het VMBO terechtkomen oid. Dat "gunnen" ze die kinderen niet zeg maar. Dus ik denk dat er van onderop al behoorlijk wat devaluatie van het onderwijs aan de gang is...
Dan gaat iedereen naar het VWO zeg maar.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:14 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Daarom moet je ook de Havo afschaffen, dat zeg ik al jaren..
Ik maak gewoon een observatie over hoe populisme werktquote:
Het is niet de taak van de Nederlandse regering om een universele concurrentie op de arbeidsmarkt te bevorderen. Het primair de taak van de Nederlandse regering om de belangen van de Nederlandse bevolking te behartigen. Dat vergeten ze nogal eens.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 08:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Who is John Galt?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik maak gewoon een observatie over hoe populisme werkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |