Ze is dus niet een fotomodel, dat is ze volgens die seksistische oude kerel in de gemeenteraad. Niet netjes? het is illegaal, zelfs daar. Het is haar goed recht om onder andere gebruik te maken van portretfoto's, dat doen mannen vast ook wel. Daarnaast is het gewoon een intelligente vrouw, ze studeert architectuur dat is daar vast wel bekend. Als ze behalve mooi zijn niks kon, dan zou dat vanzelf blijken. Dan wordt ze echt niet weer herkozen. Maar jij vindt het beter dat haar op een laffe manier de zetel wordt afgenomen, typisch.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:00 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er staat in het artikel dat ze expres veel gebruik heeft gemaakt van portretfoto's. En ze is een fotomodel. 1+1=2? We hebben het over Iran, niet over Zweden.
Nogmaals, ik weet niet hoe competent zij is, en dat weet niemand hier denk ik. Dus echt oordelen kunnen we niet. Niet netjes dat haar stem is afgepakt, maar als zij haar stem puur had gekregen omdat ze knap is en mooi op de foto's staat, is het misschien beter.
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:21 schreef _Water_ het volgende:
Wat een debielen lopen er rond in dit topic, serieus.
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:31 schreef _Water_ het volgende:
Gewoon dat land binnenvallen en al die vrouwen bevrijden van die reli-gekken.
Wat is daar mis mee? Die vrouwen zitten vast onder het juk van enkele ultraconservatieve, machtsgeile gekken.quote:
Laten we hun land in een bloederige oorlog storten, dan voelen die vrouwen zich vast beter.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:29 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Die vrouwen zitten vast onder het juk van enkele ultraconservatieve, machtsgeile gekken.
Freedom is not free.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:31 schreef Piye het volgende:
[..]
Laten we hun land in een bloederige oorlog storten, dan voelen die vrouwen zich vast beter.
Alsof ze op een stelletje machtsgeile Westerse mongolen zitten te wachten. Die hebben er juist een teringzooi van gemaakt. Thx, but no thx.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:29 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Die vrouwen zitten vast onder het juk van enkele ultraconservatieve, machtsgeile gekken.
Oke ik moet je gelijk geven maar dan nog vindt jij het Westen toch niet vrijer dan het conservatief Iran? Als wij binnenvallen en bezetten, kunnen wij democratie stichten.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alsof ze op een stelletje machtsgeile Westerse mongolen zitten te wachten. Die hebben er juist een teringzooi van gemaakt. Thx, but no thx.
Hm. Ik weet even niet of ik het idee dat je even ergens een land binnen kunt stormen, een vlag in de hoofdstad plant en roept "dit is vanaf nu een democratie!" en dan ook nog verwacht dat dat werkt, nu ontzettend naïef of gewoon oliedom moet noemen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:37 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Oke ik moet je gelijk geven maar dan nog vindt jij het Westen toch niet vrijer dan het conservatief Iran? Als wij binnenvallen en bezetten, kunnen wij democratie stichten.
Nee daarom moeten wij oorlog voeren. Net als toen we het volk van Irak bevrijdden van Saddam.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hm. Ik weet even niet of ik het idee dat je even ergens een land binnen kunt stormen, een vlag in de hoofdstad plant en roept "dit is vanaf nu een democratie!" en dan ook nog verwacht dat dat werkt, nu ontzettend naïef of gewoon oliedom moet noemen.
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:43 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Nee daarom moeten wij oorlog voeren. Net als toen we het volk van Irak bevrijdden van Saddam.
Zodat we in plaats van alleen vrouwen een heel volk onder een zogenaamd liberaal juk laten leven? Dan doen religekkies het nog netter.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:43 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Nee daarom moeten wij oorlog voeren.
Ho ho, chill. Ik heb toch helemaal niet gezegd dat het beter is dat ze haar zetel op deze manier kwijt raakt? Ik heb juist gezegd dat we te weinig weten om hier over te oordelen. Een bericht in de telegraaf, of een Iraanse anti-overheid krant/website is niet echt een goede, neutrale bron.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:16 schreef TresBon het volgende:
[..]
Ze is dus niet een fotomodel, dat is ze volgens die seksistische oude kerel in de gemeenteraad. Niet netjes? het is illegaal, zelfs daar. Het is haar goed recht om onder andere gebruik te maken van portretfoto's, dat doen mannen vast ook wel. Daarnaast is het gewoon een intelligente vrouw, ze studeert architectuur dat is daar vast wel bekend. Als ze behalve mooi zijn niks kon, dan zou dat vanzelf blijken. Dan wordt ze echt niet weer herkozen. Maar jij vindt het beter dat haar op een laffe manier de zetel wordt afgenomen, typisch.
Waarom hebben jullie Saddam in eerste instantie geïnstalleerd? Waarom was dat een goed idee(en wiens idee)?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:43 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Nee daarom moeten wij oorlog voeren. Net als toen we het volk van Irak bevrijdden van Saddam.
Kun je mij een reden noemen waarom ons systeem van besturen van een gemeente ook als norm zou moeten gelden voor een gemeente in een totaal ander land?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is niet totaal irrelevant. Het gaat om een verkiezing in een land dat democratisch pretendeert te zijn. Ondertussen schort er heel wat aan die democratie en worden vrouwen nog altijd actief tegengewerkt.
Dat beweer ik helemaal niet. Maar Iran pretendeert zelf een democratie te zijn. Democratie is wat anders dan verkozen mensen vanwege hun uiterlijk passeren.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 01:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Kun je mij een reden noemen waarom ons systeem van besturen van een gemeente ook als norm zou moeten gelden voor een gemeente in een totaal ander land?
Dat pretenderen ze helemaal niet. Het land is een Islamitische Republiek met een geestelijke Leider ('Ayatollah').quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 01:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat beweer ik helemaal niet. Maar Iran pretendeert zelf een democratie te zijn. Democratie is wat anders dan verkozen mensen vanwege hun uiterlijk passeren.
Je snapt niet het verschil tussen de feitelijke regeringsvorm en dat wat ze pretenderen? Ik weet genoeg over Iran om te weten dat de islam er de dienst uitmaakt; dat is het hele punt van de discussie niet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 01:32 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Dat pretenderen ze helemaal niet. Het land is een Islamitische Republiek met een geestelijke Leider ('Ayatollah').
Verbreid je eens je landenkennis.
Het land is een islamitische republiek, inderdaad, maar wel met democratische verkiezingen. Daarnaast met een Raad van Hoeders en een geestelijk Leider om de zuiverheid te bewaren.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 01:32 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Dat pretenderen ze helemaal niet. Het land is een Islamitische Republiek met een geestelijke Leider ('Ayatollah').
Verbreid je eens je landenkennis.
In onze definitie van democratie komt uiterlijk niet voor. Soms spijt me dat echt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 01:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat beweer ik helemaal niet. Maar Iran pretendeert zelf een democratie te zijn. Democratie is wat anders dan verkozen mensen vanwege hun uiterlijk passeren.
Daar heeft ze helemaal niet haar best voor gedaan; ze is op de foto's gewoon in de gebruikelijke islamitische kledij gehuld. Ze staat niet op de poster zoals jouw user-icon, om maar eens wat te noemen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 01:39 schreef Kees22 het volgende:
In onze definitie van democratie komt uiterlijk niet voor. Soms spijt me dat echt.
Overigens is deze mevrouw ook wel degelijk vanwege haar uiterlijk gekozen, of anders heeft ze daar aardig haar best voor gedaan.
Mwa, ze heeft een mooi gezicht en dat laat ze zien. Over de rest kunnen we inderdaad niet oordelen, maar die denken we er gewoon bij. Overigens kiezen we vaak ook mannen op hun uiterlijk.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 01:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Daar heeft ze helemaal niet haar best voor gedaan; ze is op de foto's gewoon in de gebruikelijke islamitische kledij gehuld. Ze staat niet op de poster zoals jouw user-icon, om maar eens wat te noemen.
Maar zelfs al was ze wél vanwege haar uiterlijk gekozen, dan is dat nog steeds een uitslag die je hebt te respecteren. Het zijn de burgers van die stad geweest die op haar hebben gestemd.
Verder vind ik het eigenlijk een non-discussie, om eerlijk te zijn. Wie niet inziet hoe fout Iran bezig is, moet dat maar niet inzien. Let's agree to disagree.
Het is niet alsof ze keus hebben... voor macht & inspraak doen mensen veel, ook dingen die tegen hun principes in gaan.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:34 schreef freako het volgende:
[..]
Maar SGP-wethouders, -raadsleden, etc werken wel gewoon samen met vrouwelijke verkozenen van andere partijen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |