abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130111597
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:00 schreef Peunage het volgende:

[..]

Er staat in het artikel dat ze expres veel gebruik heeft gemaakt van portretfoto's. En ze is een fotomodel. 1+1=2? We hebben het over Iran, niet over Zweden.

Nogmaals, ik weet niet hoe competent zij is, en dat weet niemand hier denk ik. Dus echt oordelen kunnen we niet. Niet netjes dat haar stem is afgepakt, maar als zij haar stem puur had gekregen omdat ze knap is en mooi op de foto's staat, is het misschien beter.
Ze is dus niet een fotomodel, dat is ze volgens die seksistische oude kerel in de gemeenteraad. Niet netjes? het is illegaal, zelfs daar. Het is haar goed recht om onder andere gebruik te maken van portretfoto's, dat doen mannen vast ook wel. Daarnaast is het gewoon een intelligente vrouw, ze studeert architectuur dat is daar vast wel bekend. Als ze behalve mooi zijn niks kon, dan zou dat vanzelf blijken. Dan wordt ze echt niet weer herkozen. Maar jij vindt het beter dat haar op een laffe manier de zetel wordt afgenomen, typisch.
pi_130111806
Wat een debielen lopen er rond in dit topic, serieus.
pi_130114387
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:21 schreef _Water_ het volgende:
Wat een debielen lopen er rond in dit topic, serieus.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:31 schreef _Water_ het volgende:
Gewoon dat land binnenvallen en al die vrouwen bevrijden van die reli-gekken.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 23:15:20 #129
351780 Piye
King of Kush
pi_130114532
Die vrouw moet eigenlijk ook gewoon met mij trouwen en voor mij koken, in plaats van malle dromen achtervolgen over de politiek in gaan.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_130115162
quote:
9s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Wat is daar mis mee? Die vrouwen zitten vast onder het juk van enkele ultraconservatieve, machtsgeile gekken.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 23:31:02 #131
351780 Piye
King of Kush
pi_130115205
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:29 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Die vrouwen zitten vast onder het juk van enkele ultraconservatieve, machtsgeile gekken.
Laten we hun land in een bloederige oorlog storten, dan voelen die vrouwen zich vast beter.
pi_130115260
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:31 schreef Piye het volgende:

[..]

Laten we hun land in een bloederige oorlog storten, dan voelen die vrouwen zich vast beter.
Freedom is not free. ;(
pi_130115337
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:29 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Alsof ze op een stelletje machtsgeile Westerse mongolen zitten te wachten. Die hebben er juist een teringzooi van gemaakt. Thx, but no thx.
pi_130115448
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Alsof ze op een stelletje machtsgeile Westerse mongolen zitten te wachten. Die hebben er juist een teringzooi van gemaakt. Thx, but no thx.
Oke ik moet je gelijk geven maar dan nog vindt jij het Westen toch niet vrijer dan het conservatief Iran? Als wij binnenvallen en bezetten, kunnen wij democratie stichten.
pi_130115579
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:37 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Oke ik moet je gelijk geven maar dan nog vindt jij het Westen toch niet vrijer dan het conservatief Iran? Als wij binnenvallen en bezetten, kunnen wij democratie stichten.
Hm. Ik weet even niet of ik het idee dat je even ergens een land binnen kunt stormen, een vlag in de hoofdstad plant en roept "dit is vanaf nu een democratie!" en dan ook nog verwacht dat dat werkt, nu ontzettend naïef of gewoon oliedom moet noemen.
pi_130115684
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hm. Ik weet even niet of ik het idee dat je even ergens een land binnen kunt stormen, een vlag in de hoofdstad plant en roept "dit is vanaf nu een democratie!" en dan ook nog verwacht dat dat werkt, nu ontzettend naïef of gewoon oliedom moet noemen.
Nee daarom moeten wij oorlog voeren. Net als toen we het volk van Irak bevrijdden van Saddam.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 23:45:24 #137
351780 Piye
King of Kush
pi_130115758
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:43 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Nee daarom moeten wij oorlog voeren. Net als toen we het volk van Irak bevrijdden van Saddam.
_O-

Toen Saddam het zat was naar westerse pijpen te dansen bedoel je? Jij denkt dat dat iets met het helpen van dat volk te maken had?
pi_130115811
quote:

[..]

Nee daarom moeten wij oorlog voeren.
Zodat we in plaats van alleen vrouwen een heel volk onder een zogenaamd liberaal juk laten leven? Dan doen religekkies het nog netter.
pi_130116182
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:16 schreef TresBon het volgende:

[..]

Ze is dus niet een fotomodel, dat is ze volgens die seksistische oude kerel in de gemeenteraad. Niet netjes? het is illegaal, zelfs daar. Het is haar goed recht om onder andere gebruik te maken van portretfoto's, dat doen mannen vast ook wel. Daarnaast is het gewoon een intelligente vrouw, ze studeert architectuur dat is daar vast wel bekend. Als ze behalve mooi zijn niks kon, dan zou dat vanzelf blijken. Dan wordt ze echt niet weer herkozen. Maar jij vindt het beter dat haar op een laffe manier de zetel wordt afgenomen, typisch.
Ho ho, chill. Ik heb toch helemaal niet gezegd dat het beter is dat ze haar zetel op deze manier kwijt raakt? Ik heb juist gezegd dat we te weinig weten om hier over te oordelen. Een bericht in de telegraaf, of een Iraanse anti-overheid krant/website is niet echt een goede, neutrale bron.

Dus nogmaals 2 situatie mogelijk;
- misschien zijn al die stemmen op haar puur omdat ze echt weet waar ze het over heeft, competent is, en is er daarom (massaal?) op haar gestemd. Het huidige bestuur is bang voor haar(jong, vrouw, populair, modern) en haar invloed, ze willen haar er gewoon niet bij hebben. Dus de burgemeester pakt haar zetel gewoon even af(kan dat uberhaupt?)

- Misschien is er inderdaad alleen maar op haar gestemd omdat ze knap zou zijn en is ze totaal niet competent. Is het dan eerlijk om haar een zetel te gunnen ten koste van een competent iemand?

Het is allemaal zo vaag. Maar omdat het Iran is gaan sommige mensen meteen op hun achterpoten staan en hebben ze direct een oordeel klaar.

quote:

[..]

Waarom hebben jullie Saddam in eerste instantie geïnstalleerd? Waarom was dat een goed idee(en wiens idee)?
pi_130119085
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is niet totaal irrelevant. Het gaat om een verkiezing in een land dat democratisch pretendeert te zijn. Ondertussen schort er heel wat aan die democratie en worden vrouwen nog altijd actief tegengewerkt.
Kun je mij een reden noemen waarom ons systeem van besturen van een gemeente ook als norm zou moeten gelden voor een gemeente in een totaal ander land?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_130119101
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 01:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Kun je mij een reden noemen waarom ons systeem van besturen van een gemeente ook als norm zou moeten gelden voor een gemeente in een totaal ander land?
Dat beweer ik helemaal niet. Maar Iran pretendeert zelf een democratie te zijn. Democratie is wat anders dan verkozen mensen vanwege hun uiterlijk passeren.
pi_130119150
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 01:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat beweer ik helemaal niet. Maar Iran pretendeert zelf een democratie te zijn. Democratie is wat anders dan verkozen mensen vanwege hun uiterlijk passeren.
Dat pretenderen ze helemaal niet. Het land is een Islamitische Republiek met een geestelijke Leider ('Ayatollah').

Verbreid je eens je landenkennis.
pi_130119237
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 01:32 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Dat pretenderen ze helemaal niet. Het land is een Islamitische Republiek met een geestelijke Leider ('Ayatollah').

Je snapt niet het verschil tussen de feitelijke regeringsvorm en dat wat ze pretenderen? Ik weet genoeg over Iran om te weten dat de islam er de dienst uitmaakt; dat is het hele punt van de discussie niet.

Waar het om gaat, is dat ze 'democratische' verkiezingen houden en vervolgens de uitslagen daarvan niet naleven.
pi_130119256
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 01:32 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Het land is een islamitische republiek, inderdaad, maar wel met democratische verkiezingen. Daarnaast met een Raad van Hoeders en een geestelijk Leider om de zuiverheid te bewaren.
Ach, wij hebben een Raad van State, voorgezeten door de Koning.

quote:
15s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 01:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In onze definitie van democratie komt uiterlijk niet voor. Soms spijt me dat echt.
Overigens is deze mevrouw ook wel degelijk vanwege haar uiterlijk gekozen, of anders heeft ze daar aardig haar best voor gedaan.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_130119296
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 01:39 schreef Kees22 het volgende:
In onze definitie van democratie komt uiterlijk niet voor. Soms spijt me dat echt.
Overigens is deze mevrouw ook wel degelijk vanwege haar uiterlijk gekozen, of anders heeft ze daar aardig haar best voor gedaan.
Daar heeft ze helemaal niet haar best voor gedaan; ze is op de foto's gewoon in de gebruikelijke islamitische kledij gehuld. Ze staat niet op de poster zoals jouw user-icon, om maar eens wat te noemen.

Maar zelfs al was ze wél vanwege haar uiterlijk gekozen, dan is dat nog steeds een uitslag die je hebt te respecteren. Het zijn de burgers van die stad geweest die op haar hebben gestemd.

Verder vind ik het eigenlijk een non-discussie, om eerlijk te zijn. Wie niet inziet hoe fout Iran bezig is, moet dat maar niet inzien. Let's agree to disagree.
pi_130119358
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 01:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Daar heeft ze helemaal niet haar best voor gedaan; ze is op de foto's gewoon in de gebruikelijke islamitische kledij gehuld. Ze staat niet op de poster zoals jouw user-icon, om maar eens wat te noemen.

Maar zelfs al was ze wél vanwege haar uiterlijk gekozen, dan is dat nog steeds een uitslag die je hebt te respecteren. Het zijn de burgers van die stad geweest die op haar hebben gestemd.

Verder vind ik het eigenlijk een non-discussie, om eerlijk te zijn. Wie niet inziet hoe fout Iran bezig is, moet dat maar niet inzien. Let's agree to disagree.
Mwa, ze heeft een mooi gezicht en dat laat ze zien. Over de rest kunnen we inderdaad niet oordelen, maar die denken we er gewoon bij. Overigens kiezen we vaak ook mannen op hun uiterlijk.

Over het respecteren van uitslagen van verkiezingen kunnen we nogal een boom opzetten. De afwijzing van de EU-grondwet door Nederland? De verkiezing van Hamas als regerende partij in Gaza? En al die verkiezingen en referenda in de VSvA?

Misschien is Iran fout bezig, daar kunnen we ook nogal een boom over opzetten. Maar om daarvoor dan zo'n non-bericht te gebruiken vind ik nogal raar. Precies wat LXIV al herhaaldelijk beweerd heeft.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 02:37:41 #147
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_130119942
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 02:37 schreef Drugshond het volgende:

[..]

En zonder zweep ?
Wat bedoel je?
pi_130121660
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:34 schreef freako het volgende:

[..]

Maar SGP-wethouders, -raadsleden, etc werken wel gewoon samen met vrouwelijke verkozenen van andere partijen.
Het is niet alsof ze keus hebben... voor macht & inspraak doen mensen veel, ook dingen die tegen hun principes in gaan.
pi_130131198
Iraanse jongeren massaal aan de harddrugs

TEHERAN -
Iran heeft het hoogste percentage verslaafde jongeren ter wereld. Harddrugs worden een steeds groter probleem onder Iraanse jongeren. Volgens de meest recente cijfers zijn van 75 miljoen Iraniërs zeker 2 miljoen jongeren verslaafd aan harddrugs, zo meldde The Economist vrijdag.

Experts denken echter dat dit cijfer nog wel eens hoger kan uitvallen.

Een jeugdwerkloosheid van 28 procent, toenemende inflatie en het islamitische stigma op alcohol zorgen ervoor dat jongeren steeds vaker naar harddrugs grijpen. Ook ligt het land naast Afghanistan, de grootste opiumproducent ter wereld. Vooral 'crack', dat in Iran geen cocaïne, maar een zeer verslavende variant van heroïne betekent, wordt veel gebruikt in de armere wijken van Iraanse steden.

http://www.telegraaf.nl/f(...)ran_aan_drugs__.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')