Lul nietquote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:14 schreef erikkll het volgende:
[..]
Dat hadden ze ook voor de revolutie.
Oh neem me niet kwalijk, Ik dacht even dat je ook zo'n troll was. Ja, er zijn werkelijk mensen op dit forum die dat hele de ''man is voogd van de vrouw'' verhaal nog goed praten.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Moslims. En ja, dat wordt gedicteerd door mannen indeed.
Wie heeft er haat tegen iran behalve israel en de vs? Geen enkel moslimland heeft iets tegen iran hoor. En Israel heeft ook een uitstekende economie, goede medische voorzieningen, een hoog opgeleide bevolking. Maar daarnaast ook vrijheid voor vrouwen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:17 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Iran is qua land gewoon sterk ontwikkeld onder dit regime.
Iran heeft een redelijk diverse economie, heeft goede medische voorzieningen, een goed opgeleide bevolking. Iran is kortom alles waar die barbaarse apenlanden aan de andere kant van de Perzische Golf alleen maar van kunnen dromen en daarom hebben ze zo'n haat tegen Iran, heeft weinig met religie te maken verder.
Nee dat hadden ze niet.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:14 schreef erikkll het volgende:
[..]
De apenlanden aan de andere kant van de Golf, allemaal.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:19 schreef erikkll het volgende:
Wie heeft er haat tegen iran behalve israel en de vs? Geen enkel moslimland heeft iets tegen iran hoor.
En in skelet in de kast genaamd 'De Palestijnse Samenleving' maar goed ik ben daar al eens om geband dus laten we daar vooral niet verder op door gaan.quote:En Israel heeft ook een uitstekende economie, goede medische voorzieningen, een hoog opgeleide bevolking. Maar daarnaast ook vrijheid voor vrouwen.
Jij hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. Zo'n beetje de hele Arabische wereld staat negatief tegenover Iran.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:19 schreef erikkll het volgende:
[..]
Wie heeft er haat tegen iran behalve israel en de vs? Geen enkel moslimland heeft iets tegen iran hoor. En Israel heeft ook een uitstekende economie, goede medische voorzieningen, een hoog opgeleide bevolking. Maar daarnaast ook vrijheid voor vrouwen.
Eh, jawel.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:19 schreef erikkll het volgende:
[..]
Geen enkel moslimland heeft iets tegen iran hoor.
Er werd tientallen jaren voor de Iraanse revolutie in 1979 al gepleit voor goed onderwijs voor vrouwen. Echter met het argument dat de vrouwen dan betere zonen zouden opvoeden. Niet een erg goed argument, dus. Bovendien kwam het hoger onderwijs voor vrouwen pas heel laat op gang en is het inderdaad pas na die Iraanse revolutie op een goed niveau gekomen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:14 schreef erikkll het volgende:
[..]
Het is ook niet goed voor vrouwen, dat er een vrouw in de politiek zit puur omdat ze knap zou zijn.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:24 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Prima besluit. Als we zien hoe schoonheid de politiek in bijv italie beinvloedt lijkt het me een meer dan gerechtvaardigd oordeel.
Je doet je ondertitel en naam eer aan. Je hebt het toch over vrouwen die zijn aangenomen door die corrupte idioot Berlusconi? Ik moet toegeven dat ik weinig weet van de Italiaanse politiek, maar weet jij zeker dat die vrouwen werkelijk niet competent genoeg zijn voor die banen?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:24 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Prima besluit. Als we zien hoe schoonheid de politiek in bijv italie beinvloedt lijkt het me een meer dan gerechtvaardigd oordeel.
Weet je dit zeker? Ik ken namelijk een Iraanse vrouw die alleen met haar kind twee weken Zweden en Nederland bezocht en vrijwillig terugging naar Iran.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:11 schreef TresBon het volgende:
[..]
Toch mogen ze niet zonder toestemming het land uit
Wat een kletskoek. Haar tegenstanders willen haar, een fotomodel, niet in de gemeenteraad. Die zeggen dat er op haar is gestemd, omdat ze knap is. Ze heeft volgens de nieuwsberichten agressief campagne gevoerd met onder andere billboards. Ze had genoeg stemmen voor een zetel, die is haar afgenomen op basis van wat haar tegenstanders en de rest van de (mannelijke) gemeenteraad zeiden. Zo ingewikkeld is het niet.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is ook niet goed voor vrouwen, dat er een vrouw in de politiek zit puur omdat ze knap zou zijn.
Er had een andere vrouw kunnen zitten die wel weet wat ze zegt en doet. Nou weet ik niet hoe het zit met wat deze dame van politiek weet, maar blijkbaar is er om de verkeerde reden op haar gestemd.
Maar zoals ik al zei, dit soort artikelen over Iran neem ik met een korreltje zout. Vaak mist er een stukje informatie/nuance.
http://www.rferl.org/cont(...)travel/24825464.htmlquote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:37 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Weet je dit zeker? Ik ken namelijk een Iraanse vrouw die alleen met haar kind twee weken Zweden en Nederland bezocht en vrijwillig terugging naar Iran.
Volgens mij dient volgens de islam de voogd de vrouw te begeleiden tijdens haar reis. Maar in Iran is blijkbaar alleen toestemming van de man nodig en dan mag de vrouw alleen op reis naar het buitenland. Zoals gewoonlijk hebben ze maar 10% van de islam uitgevoerd in Iran om de schijn op te houden.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:42 schreef TresBon het volgende:
http://www.rferl.org/cont(...)travel/24825464.html
Eerste zoekresultaat, volgens mij geldt dit voor haast alle islamitische landen. Niet verwonderlijk ook, want volgens de koran is de man voogd van de vrouw. Haar vader moest haar eerst toestemming geven, dan haar volgende voogd/echtgenoot.
Er staat in het artikel dat ze expres veel gebruik heeft gemaakt van portretfoto's. En ze is een fotomodel. 1+1=2? We hebben het over Iran, niet over Zweden.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:42 schreef TresBon het volgende:
[..]
Wat een kletskoek. Haar tegenstanders willen haar, een fotomodel, niet in de gemeenteraad. Die zeggen dat er op haar is gestemd, omdat ze knap is. Ze heeft volgens de nieuwsberichten agressief campagne gevoerd met onder andere billboards. Ze had genoeg stemmen voor een zetel, die is haar afgenomen op basis van wat haar tegenstanders en de rest van de (mannelijke) gemeenteraad zeiden. Zo ingewikkeld is het niet.
Meningen verschillen hier over. Context is ook fijn. Waar het vroeger dagen duurde om van stad 1 naar stad 2 te komen kun je dat tegenwoordig in minder dan een uur doen(trein, auto, etc.).quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:53 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Volgens mij dient volgens de islam de voogd de vrouw te begeleiden tijdens haar reis. Maar in Iran is blijkbaar alleen toestemming van de man nodig en dan mag de vrouw alleen op reis naar het buitenland. Zoals gewoonlijk hebben ze maar 10% van de islam uitgevoerd in Iran om de schijn op te houden.
Jammer dat ze zich aan haar neus heeft laten opereren...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:26 schreef LXIV het volgende:
Deze Iraanse is ook mooi:
[ afbeelding ]
Echt schitterend. Heb m'n ogen uitgekeken.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:39 schreef Charismatisch het volgende:
De Amerikaanse regering raad het ten strengste af om naar Iran te gaan. En als je er dan toch bent moet je zeker geen foto's maken. De Amerikaanse fotograaf Brandon Stanton ging met gevaar voor eigen leven de grens over en kwam terug met een aantal bijzondere foto’s.
In het hol van de leeuw: Iran
Mooie foto's.
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:39 schreef Charismatisch het volgende:
De Amerikaanse regering raad het ten strengste af om naar Iran te gaan. En als je er dan toch bent moet je zeker geen foto's maken. De Amerikaanse fotograaf Brandon Stanton ging met gevaar voor eigen leven de grens over en kwam terug met een aantal bijzondere foto’s.
In het hol van de leeuw: Iran
Mooie foto's.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |