Huh hoezo? Ik was ook 14 toen ik naar de 2e klas ging hoor.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:18 schreef Sjeen het volgende:
Tweede klas middelbare school en een jaar of 14,15... Something went wrong there
Uiteraard niet, want blanken blowen niet en verkopen die zooi al helemaal niet.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:30 schreef DroogDok het volgende:
Ik zeg niks, maar dit zijn vast geen roomblanke jongeren die elke avond "Waar de blanke top de duinen" zingen.
Inderdaad, die jongeren houden hun hand op bij moedertje overheid.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:30 schreef DroogDok het volgende:
Ik zeg niks, maar dit zijn vast geen roomblanke jongeren die elke avond "Waar de blanke top de duinen" zingen.
Indd, blanken met een strafblad bestaan niet.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:30 schreef DroogDok het volgende:
Nou inderdaad zegquote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:30 schreef controlaltdelete het volgende:
Net alsof dit alleen in A'dam gebeurt.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:30 schreef DroogDok het volgende:
quote:.....voelen zich gedwongen om harddrugs te dealen.
Werken verdienen ze niks mee...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:27 schreef Metro2005 het volgende:
- Wat is er mis met een krantenwijk
Gelul is het zeker niet. Er zijn al zat mensen die nauwelijks of niet rond kunnen komen maar ja zolang er nog geen mensen langs de weg liggen te kreperen zal het vast allemaal meevallen zal de gedachte wel zijn. Gezien de komende bezuinigingen in 2014 zullen deze cijfers alleen maar stijgen. Maar goed zelfs Rutte vindt de armoede in NL reuze meevallen dus we kunnen best de broekriem nog wat meer gaan aantrekken.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:49 schreef DonJames het volgende:
"De armoede neemt toe en is inmiddels schrijnend", wat een gelul zeg
Als je nauwelijks kan rondkomen heb je dus nog steeds een dak boven je hoofd, en heb je nog steeds te vreten. Dat lijkt mij nou niet helemaal de definitie van "schrijnende armoede", wel? Ik zie hier in Amsterdam nog steeds geen hongerbuikkindertjes rondlopen voor hun golfplatenhutje..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:59 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Gelul is het zeker niet. Er zijn al zat mensen die nauwelijks of niet rond kunnen komen maar ja zolang er nog geen mensen langs de weg liggen te kreperen zal het vast allemaal meevallen zal de gedachte wel zijn. Gezien de komende bezuinigingen in 2014 zullen deze cijfers alleen maar stijgen. Maar goed zelfs Rutte vindt de armoede in NL reuze meevallen dus we kunnen best de broekriem nog wat meer gaan aantrekken.
Dit ja, de definitie van 'armoede' is wel erg ruim tegenwoordig. Zelfs de armsten in dit land hebben het al beter dan alle voorgaande generaties met huizen met centrale verwarming, warme douches, televisie, etc.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als je nauwelijks kan rondkomen heb je dus nog steeds een dak boven je hoofd, en heb je nog steeds te vreten. Dat lijkt mij nou niet helemaal de definitie van "schrijnende armoede", wel? Ik zie hier in Amsterdam nog steeds geen hongerbuikkindertjes rondlopen voor hun golfplatenhutje..
Dit filmpje is inmiddels zo oud dat deze gasten of kassiewijle zijn, of in de bak zitten of gewoon netjes groenstroken aan het aanleggen zijn. Laat ik het zo zeggen: daar waar ze staan in het filmpje (langs het Abcouderpad, tussen flats "Haag en Veld" en "Hogevecht") staan in ieder geval groepen gangsters mee. Daar staat nu een peuterspeelzaal/kinderopvang/basisschool ofzo.quote:
En dus moeten we maar wachten met actie totdat wel zo is? Beetje raar niet?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als je nauwelijks kan rondkomen heb je dus nog steeds een dak boven je hoofd, en heb je nog steeds te vreten. Dat lijkt mij nou niet helemaal de definitie van "schrijnende armoede", wel? Ik zie hier in Amsterdam nog steeds geen hongerbuikkindertjes rondlopen voor hun golfplatenhutje..
Nou ik woon ook in A'dam en ja idd dit zie je (gelukkig!) nog niet in A'dam of in NL maar zover wil ik het ook liever niet zien komen. Maar dit niet zeggen dat er geen (stille) armoede is. Er zijn zat kinderen die een hoop tekort komen vanwege de financiele situatie thuis en er zijn zat bejaarden die zitten weg te kwijnen en zich haast niks kunnen veroorloven vanwege hun te kleine aow'tje. Bovendien raken gezinnen door de crisis ook nog eens sneller dakloos. Ik vind dit toch best schrijnende zaken hoor om het zo maar te noemen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
Met een bijbaantje verdien je 50 euro in de week. Met drugs dealen verdien je 50 euro per dag.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:22 schreef erikkll het volgende:
Waarom een legaal bijbaantje als je ook drugs kunt dealen?
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:30 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Die lui van de SP moeten niet zeuren. Mensen die vinden dat ze niet genoeg geld hebben zouden voor de verandering eens een baan kunnen zoeken...
Daarnaast geloof ik niet dat het besteedbaar inkomen van mensen aan de onderkant van de sociaal-maatschappelijke ladder onvoldoende is, ze geven simpelweg teveel uit. "Vroegâh" had je ook gescheiden moeders in de bijstand of gezinnen met een minimum inkomen. Die kochten dan kleding bij zeeman en broertje of zusje moest dan ook nog met die kleren doen en schoenen van een tientje in de opruiming bij Scapino.
Die mensen gingen nooit op vakantie en belden max. 1 uurtje per week met de huistelefoon en keken t.v. op een overtollig toestel dat ze van een familielid hadden gekregen. Soms hadden ze alleen maar 1, 2 en 3 omdat kabel-t.v. eigenlijk iets te duur was en moeder maakte dan schoon bij wat buurvrouwen in de straat voor een extraatje.
Tegenwoordig voelen ze zich arm, maar wel 3 flatscreens, een i-pad, 100 kanalen Full-HD, torenhoge schulden bij allerlei bedrijven, 2 iphones met abbo, een pakje per dag paffen à ¤5,50 enz. enz.
Het probleem zit 'm in het feit dat die kinderen door ouders (en partijen als de SP en PVDA) met de paplepel wordt ingegoten dat je niet hoeft te werken voor je geld en luxe artikelen. Op een gegeven moment komen ze erachter dat zij niet in staat zijn die artikelen op een eerlijke manier te kunnen kopen en dan gaan ze maar dealen en stelen.
je hoort en ziet het in dit filmpje voornamelijk marokanen en antilianenquote:
Moet je wel flink hard voor werken hoor, 50 euro per dag.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Met een bijbaantje verdien je 50 euro in de week. Met drugs dealen verdien je 50 euro per dag.
Ja, maar dat past precies in het straatje van de oppositie. Lees: SP.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:36 schreef Fides het volgende:
Maar de conclusie dat coke dealen onder kinderen toeneemt (aanname 1) en dat dit komt door stijgende armoede (aanname 2) vind ik nogal dubieus.
Kranten rondbrengen is ook geen pretjequote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:42 schreef erikkll het volgende:
[..]
Moet je wel flink hard voor werken hoor, 50 euro per dag.
Nouja, je ziet alleen maar donkere jongens, die iig een Antilliaans accent hebben, maar sommige zouden ook Surinaams (zoals die op 1:02) kunnen zijn. Marokkanen zie je iig niet.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:40 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
je hoort en ziet het in dit filmpje voornamelijk marokanen en antilianen
nee maar ze worden wel genoemd dat is niet zomaar hequote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:49 schreef Fides het volgende:
[..]
Nouja, je ziet alleen maar donkere jongens, die iig een Antilliaans accent hebben, maar sommige zouden ook Surinaams (zoals die op 1:02) kunnen zijn. Marokkanen zie je iig niet.
Vast niet, maar je weet dat dit filmpje ongeveer 6/7 jaar oud is? Dit Hopi Boys gebeuren speelde in 2006/07 ofzo. Heeft nu eigenlijk niets te maken met deze huidige problematiek. Daarnaast zijn dit, zoals je ziet geen 15 jarigen, maar gewoon gasten dik in de 20.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:49 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nee maar ze worden wel genoemd dat is niet zomaar he
Je leest dingen die er niet staan..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:33 schreef Tja..1986 het volgende:
En dus moeten we maar wachten met actie totdat wel zo is? Beetje raar niet?
...
Ik zeg nergens dat sommige mensen in Nederland het niet moeilijk hebben. Ik heb alleen wat tegen dit soort overdreven berichtgeving. Jullie tuinen er ook met open ogen in, trouwens.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:34 schreef controlaltdelete het volgende:
Nou ik woon ook in A'dam en ja idd dit zie je (gelukkig!) nog niet in A'dam of in NL maar zover wil ik het ook liever niet zien komen. Maar dit niet zeggen dat er geen (stille) armoede is. Er zijn zat kinderen die een hoop tekort komen vanwege de financiele situatie thuis en er zijn zat bejaarden die zitten weg te kwijnen en zich haast niks kunnen veroorloven vanwege hun te kleine aow'tje. Bovendien raken gezinnen door de crisis ook nog eens sneller dakloos. Ik vind dit toch best schrijnende zaken hoor om het zo maar te noemen.
Goh.. Politici en media die overdrijven.. STOP DE PERSEN!!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:55 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je leest dingen die er niet staan..
[..]
Ik zeg nergens dat sommige mensen in Nederland het niet moeilijk hebben. Ik heb alleen wat tegen dit soort overdreven berichtgeving. Jullie tuinen er ook met open ogen in, trouwens.
Welk percentage van de kinderen dealt drugs? Hoe groot is het probleem precies?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:05 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Goh.. Politici en media die overdrijven.. STOP DE PERSEN!!
Dat overdrijven boeit mij allang niet meer. Krijg je er toch niet uit. Het gaat mij meer om de concrete acties/voorstellen. Dat er wat gedaan moet worden aan kinderen die dealen lijkt mij duidelijk. Overigens vind ik niet dat je dat probleem oplost door het inkomen van hun ouders te vergroten. Lijkt mij niet de kern van het probleem namelijk.
Al is het er één, dan nog heb je een probleem. Wel een andere aanpak voor het probleem. Ik lees in het stuk trouwens niets over de aanpak die de SP voorstelt. Maarja, zou mij ook niets verbazen als ze niet eens een echt voorstel hebben.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Welk percentage van de kinderen dealt drugs? Hoe groot is het probleem precies?
Dat soort problemen moet je niet via de politiek oplossen, natuurlijk. Als je een lekke band hebt moet je de ANWB bellen, niet de SP.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:12 schreef Tja..1986 het volgende:
Al is het er één, dan nog heb je een probleem. ...
Maar je hoeft echt niet voor elk probleem een politieke oplossing te zoeken of beleid te maken.... Alleen als een probleem dermate pregnant of groot is lijkt me dus iets noodzakelijks. En dat is hier dus de vraag. Natuurlijk zijn er minderjarige dealers, die zijn er namelijk altijd al geweest.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:12 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Al is het er één, dan nog heb je een probleem. Wel een andere aanpak voor het probleem. Ik lees in het stuk trouwens niets over de aanpak die de SP voorstelt. Maarja, zou mij ook niets verbazen als ze niet eens een echt voorstel hebben.
Klopt. Maar dat zeg ik dan ook nergens.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat soort problemen moet je niet via de politiek oplossen, natuurlijk. Als je een lekke band hebt moet je de ANWB bellen, niet de SP.
Klopt, maar dat zeg ik dan ook nergens.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:24 schreef Fides het volgende:
[..]
Maar je hoeft echt niet voor elk probleem een politieke oplossing te zoeken of beleid te maken.... Alleen als een probleem dermate pregnant of groot is lijkt me dus iets noodzakelijks. En dat is hier dus de vraag. Natuurlijk zijn er minderjarige dealers, die zijn er namelijk altijd al geweest.
En die wijken worden waarschijnlijk enkel genoemd omdat daar die organisatie actief is.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:58 schreef Terecht het volgende:
Om hoeveel kinderen gaat dit eigenlijk? Ik vind het typerend dat nergens in het bericht een schatting is te vinden om hoeveel kinderen het gaat, het meest concrete is dat er meldingen zijn gedaan vanuit Oost, de Bijlmer en het Centrum. Nou nou. Tjeeminee. Sensatiebericht.
Precies, hier in Oud Zuid zie ik ze ook gewoon. Ze kwamen zelfs zo bij mij aan de deur, of ik "postzegels" wilde kopen. Flikker op, ik doe geen LSD!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:01 schreef Fides het volgende:
[..]
En die wijken worden waarschijnlijk enkel genoemd omdat daar die organisatie actief is.
Waarom is Gordon Gekko niet het ideaal ?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:42 schreef LXIV het volgende:
Hier zie ik het ook. Dat staat trouwens los van de crisis.
Je hebt hier jongens van die leeftijd (14,15), die wat geld verdienen met het bezorgen van folders of de krant. Die staan iedere ochtend vroeg op, met het fietsje door de regen en dan hebben ze iets van 220? euro in de maand voor iedere ochtend zo vroeg op? Niet cool natuurlijk.
Er staan zitten ook gastjes van nog maar een paar jaar ouder in een BMW rustig te dealen. Die verschijnen pas om 15:00 op hun 'werk', hoeven niet als een sukkeltje te fietsen en worden ook niet nat. Tevens verdienen ze natuurlijk zeker 10x zoveel.
De droom van menig krantenjongetje is natuurlijk ook dealer te worden. Zoveel comfortabeler. Zoveel lucratiever. Zoveel cooler
Daarom is het jammer dat er niks aan dat dealen gedaan wordt en dat dit ongestraft kan gebeuren. Want op deze manier wordt de jeugd al vroeg de criminaliteit in getrokken. Zachte heelmeesters/stinkende wonden.
Dus in plaats van dat die Shazia Ishaq die drugsdealertjes heilig verklaart, omdat ze voor dag en dauw opstaan om hun vadertjes en moedertjes van wat brood te voorzien, kan hij beter zijn ogen openen. Het is gewoon luiheid en gebrek aan respect voor de Nederlandse maatschappij.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:42 schreef LXIV het volgende:
[...]
De droom van menig krantenjongetje is natuurlijk ook dealer te worden.
[...]
Dus in plaats van dat die Shazia Ishaq die drugsdealertjes heilig verklaart,
Mensen eten nu al uit de afvalbakken van benzinestations die de overdatum spullen daar in weg doen, ja echt ja. Maar er kan vast nog wel wat op die mensen bezuinigd worden, hun kleding mischien, of hun organen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:33 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
En dus moeten we maar wachten met actie totdat wel zo is? Beetje raar niet?
Ik ben het gedeeltelijk eens met eerdere posts hier dat het ook vaak aan de mensen zelf ligt en de keuzes die ze maken, maar het gaat wel over de hele linie slechter, en dat merk je het hardst aan de onderkant, omdat je dan dreigt door de bodem te zakken.
Ik kan makkelijk 'bezuinigen' mocht dat mogelijk zijn. Naja, ik ga gewoon wat minder sparen iedere maand. Maar als je op het minimum zit is dat gewoon lastiger.
Ja ja, vroeger ging je werken, nu MOET je dealen? Wat een slecht slecht slecht artikel.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:07 schreef arjan1212 het volgende:
Kinderen verdienen bij als drugsdealer
AMSTERDAM -
Kinderen in Amsterdam van wie de ouders niet meer kunnen rondkomen, voelen zich gedwongen om harddrugs te dealen.
Dat meldt Sp!ts. Volgens de krant maken criminelen misbruik van de stijgende armoede in de hoofdstad en de behoefte van scholieren om geld te verdienen.
De stichting Maatschappelijke Ondersteuning en Integratie (MOI) ontdekte de drugsverspreiding door kinderen. „Het gebeurt door de hele stad. We hebben meldingen vanuit Oost, de Bijlmer en het Centrum”, zegt Shazia Ishaq van MOI. ,,Veel kinderen zitten in de tweede klas middelbare school, die zijn een jaar of 14, 15.''
De SP in Amsterdam maakt zich ernstige zorgen om de situatie. „De armoede neemt toe en is inmiddels schrijnend”, zegt fractievoorzitter Laurens Ivens
http://www.telegraaf.nl/b(...)s_drugsdealer__.html
[ afbeelding ]
Je had beter letterlijk niks kunnen zeggen/typen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:30 schreef DroogDok het volgende:
Wacht even, wat?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:42 schreef LXIV het volgende:
Dus in plaats van dat die Shazia Ishaq die drugsdealertjes heilig verklaart, omdat ze voor dag en dauw opstaan om hun vadertjes en moedertjes van wat brood te voorzien, kan hij beter zijn ogen openen. Het is gewoon luiheid en gebrek aan respect voor de Nederlandse maatschappij.
Dit zijn volwassen mannen. Dieptriestquote:
Niet figuurlijk?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je had beter letterlijk niks kunnen zeggen/typen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |