abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130051266
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:24 schreef Fides het volgende:

[..]

Maar je hoeft echt niet voor elk probleem een politieke oplossing te zoeken of beleid te maken.... Alleen als een probleem dermate pregnant of groot is lijkt me dus iets noodzakelijks. En dat is hier dus de vraag. Natuurlijk zijn er minderjarige dealers, die zijn er namelijk altijd al geweest.
Klopt, maar dat zeg ik dan ook nergens.
pi_130051425
Ah, prima. Ik vind het alleen een vrij domme actie. Door dit soort berichtgeving gaat men weer denken dat je in heel Oost en de hele Bijlmer struikelt over minderjarige dealers enzo :') Eerst gaan van die achterlijke subsidiestichtingen een donker beeld schetsen van bepaalde buurten, en vervolgens andere subsidiestichtingen op te richten die als doel hebben een buurt een beter imago te geven :')
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:42:41 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130051763
Hier zie ik het ook. Dat staat trouwens los van de crisis.

Je hebt hier jongens van die leeftijd (14,15), die wat geld verdienen met het bezorgen van folders of de krant. Die staan iedere ochtend vroeg op, met het fietsje door de regen en dan hebben ze iets van 220? euro in de maand voor iedere ochtend zo vroeg op? Niet cool natuurlijk.

Er staan zitten ook gastjes van nog maar een paar jaar ouder in een BMW rustig te dealen. Die verschijnen pas om 15:00 op hun 'werk', hoeven niet als een sukkeltje te fietsen en worden ook niet nat. Tevens verdienen ze natuurlijk zeker 10x zoveel.

De droom van menig krantenjongetje is natuurlijk ook dealer te worden. Zoveel comfortabeler. Zoveel lucratiever. Zoveel cooler

Daarom is het jammer dat er niks aan dat dealen gedaan wordt en dat dit ongestraft kan gebeuren. Want op deze manier wordt de jeugd al vroeg de criminaliteit in getrokken. Zachte heelmeesters/stinkende wonden.

Dus in plaats van dat die Shazia Ishaq die drugsdealertjes heilig verklaart, omdat ze voor dag en dauw opstaan om hun vadertjes en moedertjes van wat brood te voorzien, kan hij beter zijn ogen openen. Het is gewoon luiheid en gebrek aan respect voor de Nederlandse maatschappij.
The End Times are wild
pi_130052182
Om hoeveel kinderen gaat dit eigenlijk? Ik vind het typerend dat nergens in het bericht een schatting is te vinden om hoeveel kinderen het gaat, het meest concrete is dat er meldingen zijn gedaan vanuit Oost, de Bijlmer en het Centrum. Nou nou. Tjeeminee. Sensatiebericht.
pi_130052261
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:58 schreef Terecht het volgende:
Om hoeveel kinderen gaat dit eigenlijk? Ik vind het typerend dat nergens in het bericht een schatting is te vinden om hoeveel kinderen het gaat, het meest concrete is dat er meldingen zijn gedaan vanuit Oost, de Bijlmer en het Centrum. Nou nou. Tjeeminee. Sensatiebericht.
En die wijken worden waarschijnlijk enkel genoemd omdat daar die organisatie actief is.
pi_130052298
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:01 schreef Fides het volgende:

[..]

En die wijken worden waarschijnlijk enkel genoemd omdat daar die organisatie actief is.
Precies, hier in Oud Zuid zie ik ze ook gewoon. Ze kwamen zelfs zo bij mij aan de deur, of ik "postzegels" wilde kopen. Flikker op, ik doe geen LSD!
pi_130052337
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:42 schreef LXIV het volgende:
Hier zie ik het ook. Dat staat trouwens los van de crisis.

Je hebt hier jongens van die leeftijd (14,15), die wat geld verdienen met het bezorgen van folders of de krant. Die staan iedere ochtend vroeg op, met het fietsje door de regen en dan hebben ze iets van 220? euro in de maand voor iedere ochtend zo vroeg op? Niet cool natuurlijk.

Er staan zitten ook gastjes van nog maar een paar jaar ouder in een BMW rustig te dealen. Die verschijnen pas om 15:00 op hun 'werk', hoeven niet als een sukkeltje te fietsen en worden ook niet nat. Tevens verdienen ze natuurlijk zeker 10x zoveel.

De droom van menig krantenjongetje is natuurlijk ook dealer te worden. Zoveel comfortabeler. Zoveel lucratiever. Zoveel cooler

Daarom is het jammer dat er niks aan dat dealen gedaan wordt en dat dit ongestraft kan gebeuren. Want op deze manier wordt de jeugd al vroeg de criminaliteit in getrokken. Zachte heelmeesters/stinkende wonden.

Dus in plaats van dat die Shazia Ishaq die drugsdealertjes heilig verklaart, omdat ze voor dag en dauw opstaan om hun vadertjes en moedertjes van wat brood te voorzien, kan hij beter zijn ogen openen. Het is gewoon luiheid en gebrek aan respect voor de Nederlandse maatschappij.
Waarom is Gordon Gekko niet het ideaal ?

pi_130052720
quote:

[...]
De droom van menig krantenjongetje is natuurlijk ook dealer te worden.
[...]
Dus in plaats van dat die Shazia Ishaq die drugsdealertjes heilig verklaart,
:')
pi_130053146
Vraag en aanbod, die markt is ook erg stabiel.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:36:39 #60
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130053240
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:33 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

En dus moeten we maar wachten met actie totdat wel zo is? Beetje raar niet?
Ik ben het gedeeltelijk eens met eerdere posts hier dat het ook vaak aan de mensen zelf ligt en de keuzes die ze maken, maar het gaat wel over de hele linie slechter, en dat merk je het hardst aan de onderkant, omdat je dan dreigt door de bodem te zakken.
Ik kan makkelijk 'bezuinigen' mocht dat mogelijk zijn. Naja, ik ga gewoon wat minder sparen iedere maand. Maar als je op het minimum zit is dat gewoon lastiger.
Mensen eten nu al uit de afvalbakken van benzinestations die de overdatum spullen daar in weg doen, ja echt ja. Maar er kan vast nog wel wat op die mensen bezuinigd worden, hun kleding mischien, of hun organen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_130053331
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 09:07 schreef arjan1212 het volgende:
Kinderen verdienen bij als drugsdealer

AMSTERDAM -
Kinderen in Amsterdam van wie de ouders niet meer kunnen rondkomen, voelen zich gedwongen om harddrugs te dealen.

Dat meldt Sp!ts. Volgens de krant maken criminelen misbruik van de stijgende armoede in de hoofdstad en de behoefte van scholieren om geld te verdienen.

De stichting Maatschappelijke Ondersteuning en Integratie (MOI) ontdekte de drugsverspreiding door kinderen. „Het gebeurt door de hele stad. We hebben meldingen vanuit Oost, de Bijlmer en het Centrum”, zegt Shazia Ishaq van MOI. ,,Veel kinderen zitten in de tweede klas middelbare school, die zijn een jaar of 14, 15.''

De SP in Amsterdam maakt zich ernstige zorgen om de situatie. „De armoede neemt toe en is inmiddels schrijnend”, zegt fractievoorzitter Laurens Ivens

http://www.telegraaf.nl/b(...)s_drugsdealer__.html

[ afbeelding ]
Ja ja, vroeger ging je werken, nu MOET je dealen? Wat een slecht slecht slecht artikel.

De jeugd KIEST ervoor om te dealen, zeker in Amsterdam en zeker in bepaalde wijken (waar toevallig ook de ouders geen fuck te makken hebben).

Kortom, in achterstandswijken wordt gedeald, wat een nieuws!!!

Overigens vind ik het maar vervelend al die mensen in de goot tegenwoordig. Telkens als ik aan kom tuffen moet ik weer uitwijken voor zo'n zwerver die op straat ligt.
pi_130053377
Tja d'r is kennelijk vraag naar.
pi_130055224
quote:
11s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 09:30 schreef DroogDok het volgende:
Ik zeg niks, maar dit zijn vast geen roomblanke jongeren die elke avond "Waar de blanke top de duinen" zingen.
Je had beter letterlijk niks kunnen zeggen/typen.
pi_130055341
quote:
Wacht even, wat? :')
Ze doet een constatering, "steeds meer kinderen gaan harddrugs dealen", dus ik mis even het stukje waar ze heilig verklaard worden? 8)7

En dit heeft helemaal niks te maken met respect voor wie dan ook, het is gewoon makkelijk cashen. Veel mensen die zo denken.
pi_130055437
quote:
Dit zijn volwassen mannen. Dieptriest :|W
pi_130055484
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:43 schreef Peunage het volgende:

[..]

Je had beter letterlijk niks kunnen zeggen/typen.
Niet figuurlijk?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')