Mooie katten hoor. Zo te horen komt het helemaal goed met je toekomstige kitten.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:32 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Dit zijn de ouders van mijn toekomstig huisgenootje.
De vader
[ afbeelding ]
De moeder
[ afbeelding ]
Daar kunnen toch alleen maar pracht diertjes van komen
Komt het eigenlijk vaak voor dat een nestje helemaal geen katertjes heeft?
Misschien zit de fokker hier wel op het forum zonder dat ik het weet en herkennen ze hun kat :p
Dat zal ik toch maar eens gaan proberen. Durfde dat eigenlijk niet aan omdat ik bang was dat ik binnen een week een enorme dikke kat zou hebben. Maar als ze het doorheeft zoals jij het besschrijft zal het na verloop van tijd beter gaan. Dank voor de tip!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:25 schreef loecje het volgende:
wat betreft het leegvreten van het bakje, heb je al eens een tijdje (zeg een week) geprobeerd om het voer constant bij te vullen?een van mijn katten schrokte in het begin ook al het eten naar binnen, alsof dat het laatste beetje voer is. na een paar dagen kreeg hij door dat er altijd voer staat en liep weg als hij vol zat. nog later begon ook telkens kleine beetjes te eten. ook na castratie heb ik gewoon onbeperkt voer laten staan (tegen het advies van het asiel in) en deze kat is nog steeds perfect op gewicht. dat zal niet voor elke kat werken, maar een bakje direct leeg vreten is ook niet goed.
Werkt hier ook beter. Ik voerde ze eerst 2x per dag en had altijd hongerige klierende katten die aanvielen op hun voerbak. Sinds een week of 5 heb ik altijd brokken staan met als gevolg dat ze nu af en toe een hapje nemen en eigenlijk minder eten dan daarvoor.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat zal ik toch maar eens gaan proberen. Durfde dat eigenlijk niet aan omdat ik bang was dat ik binnen een week een enorme dikke kat zou hebben. Maar als ze het doorheeft zoals jij het besschrijft zal het na verloop van tijd beter gaan. Dank voor de tip!
Die ga ik natuurlijk helemaal uitvragen als ik daar heen ga voor de kennismaking. Was vooral benieuwd naar de ervaringen van andere mensen die het ras hebben.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:13 schreef Dragonberry het volgende:
Ik denk dat je met ras specifieke vragen ook goed terecht kan bij de fokker. Die weet hoe de eigenschappen bij de ouders zijn, waardoor zij het beste antwoord kan geven. In de ene lijn zal bijvoorbeeld allergie vaker kunnen voorkomen, terwijl een andere lijn er bijna nooit last van heeft.
Juist...dat klieren is hier ook aan de orde van de dag....ze (en met name Elin) zal niet weten wat hen overkomt, maar meer mensen met dezelfde ervaring helpt mij over deze drempelquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:17 schreef PaarsBeestje het volgende:
Werkt hier ook beter. Ik voerde ze eerst 2x per dag en had altijd hongerige klierende katten die aanvielen op hun voerbak. Sinds een week of 5 heb ik altijd brokken staan met als gevolg dat ze nu af en toe een hapje nemen en eigenlijk minder eten dan daarvoor.
Die van ons ging met 12 weken al helemaal los op de krabpaal (3 verdiepingen, ongeveer 1.50 op hoogste punt en twee palen breedte)quote:Op woensdag 14 augustus 2013 07:00 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Het zelf maken van een krabpaal, beter om meteen alles te bouwen, of klein te beginnen en het mee te laten groeien met de kitten?
Welk ras? Echt speciale katten; nog nooit eerder gezien volgens mij.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:32 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
De vader
[ afbeelding ]
De moeder
[ afbeelding ]
Misschien zit de fokker hier wel op het forum zonder dat ik het weet en herkennen ze hun kat :p
Dat is niet te voorspellen, mijn kater van 2,5 heeft 2 dagen gegromd en geblazen tegen de nieuwe kitten en daarna waren het de beste vrienden.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:50 schreef remlof het volgende:
Ik heb nu twee poezen, van 6 (Pixel) en 4 jaar (Dot) oud. Iemand die ik ken heeft een nestje en ik kan er een poesje bij krijgen. Maar toen ik Dotje bij Pixel zette duurde dat ongeveer een jaar voordat de kleine helemaal geaccepteerd was. Is het handig om er nog een kitten bij te nemen?
Die van ons ook, alleen met afspringen is het lastig maar daar vind hij ook wel een manier voor.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Die van ons ging met 12 weken al helemaal los op de krabpaal (3 verdiepingen, ongeveer 1.50 op hoogste punt en twee palen breedte)
Het ras noemt 'blauwe rus'. Ze komen volgens mij ook niet zo heel veel voor.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:07 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Welk ras? Echt speciale katten; nog nooit eerder gezien volgens mij.
Ik kan wel de hele krabpaal/klimconstructie maken en tijdelijk enkele extra plankjes zodat ie niet al te hoog naar beneden hoeft te springen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:45 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Die van ons ook, alleen met afspringen is het lastig maar daar vind hij ook wel een manier voor.
Voer op een uitdagende manier geven is top! Doe het al heel lang, af en toe iets nieuws en ze vinden t erg leuk en schrokken nooit! Soms verstop ik brokjes door het hele huis, vinden ze ook erg spannend.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:12 schreef manny het volgende:
Wij hebben zo'n kattenvoertorentje gekocht, waardoor onze kat (tot zijn grote frustratie) zeker 15 minuten bezig is zijn eten bij elkaar te harken. Moet steeds een verdieping lager om erbij te komen. Dan heeft ie er genoeg van en komt een uurtje later terug voor de rest. Werkt prima en de schrok-aanvaltechniek die meneer eerst hanteerde is achter de rug.
Tot zover.
Ja...dat ding heb ik ook, werkt prima voor de ene kat maar omdat ze alles daaruit opvreet (en dus ook in 1 keer) krijgt de ander niets, die stuurt ze zelfs weg.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:12 schreef manny het volgende:
Wij hebben zo'n kattenvoertorentje gekocht, waardoor onze kat (tot zijn grote frustratie) zeker 15 minuten bezig is zijn eten bij elkaar te harken. Moet steeds een verdieping lager om erbij te komen. Dan heeft ie er genoeg van en komt een uurtje later terug voor de rest. Werkt prima en de schrok-aanvaltechniek die meneer eerst hanteerde is achter de rug.
Tot zover.
Ai, daar had ik niet aan gedacht, wij hebben er maar 1; dus meneer is koning, keizer en admiraal tegelijk en heeft geen concurrentie.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja...dat ding heb ik ook, werkt prima voor de ene kat maar omdat ze alles daaruit opvreet (en dus ook in 1 keer) krijgt de ander niets, die stuurt ze zelfs weg.
Nee, bij mij is de een een vreetzak en de ander wil er niet te veel moeite voor doen (tenzij het mijn eten isquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:03 schreef manny het volgende:
Ai, daar had ik niet aan gedacht, wij hebben er maar 1; dus meneer is koning, keizer en admiraal tegelijk en heeft geen concurrentie.
hm, dat kan hier ook nog wel een probleem worden...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja...dat ding heb ik ook, werkt prima voor de ene kat maar omdat ze alles daaruit opvreet (en dus ook in 1 keer) krijgt de ander niets, die stuurt ze zelfs weg.
Dit soort geluidjes bedoel je?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:09 schreef Little_Dolls het volgende:
Maken jullie katten ook altijd geluidjes als ze vliegjes proberen te vangen?
(Geen serieuze vraag)
De al eerder gelinkte tunnel feeder doet het hier prima, dat is ook de enigste waar ze alle drie uit eten. De andere activity boards worden niet door alle katten gesnapt hier (of in het geval van 1, ze vertikt het gewoon en dan wordt ze kei chagrijnig omdat ze honger heeftquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:33 schreef _Dido_ het volgende:
Ik ga binnenkort ook een kattenvoerding bestellen bij Zooplus, want ik heb ook zo'n schrokkend monster. Ze eet echt als een graafmachine. Zo veel mogelijk brokjes in haar bekje nemen, de helft valt eruit. De andere poes eet netjes brokje voor brokje, die knoeit ook nooit.
Tips voor voerbakjes?
Dat hoort erbij jaquote:
Ik had twee "Pipolino Anti-Stress home trainers" gekocht bij Zooplus, wist ik veel dat die dingen zo groot warenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:33 schreef _Dido_ het volgende:
Ik ga binnenkort ook een kattenvoerding bestellen bij Zooplus, want ik heb ook zo'n schrokkend monster. Ze eet echt als een graafmachine. Zo veel mogelijk brokjes in haar bekje nemen, de helft valt eruit. De andere poes eet netjes brokje voor brokje, die knoeit ook nooit.
Tips voor voerbakjes?
Ik heb die van ons vastgeschroefd op een grote houten plaat. Eerste oplossing van kater was inderdaad ding gewoon om te beuken en van de grond te eten. Dat wil nu niet meer. Sinds dien: rust.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:02 schreef loecje het volgende:
hier werkte de voertoren niet zo goed, te lompe katten die de boel gewoon omgooien.
ik heb nu deze tunnelfeeder
wij hebben twee nestjes ( Abessijnen ) moeten wachten. toen bleek Meneer Jansen alsnog een Mevrouw Jansen na een week of drie nadat ze geboren waren. We zijn nu dolblij met Mevrouw Jansen!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:32 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
De vader
[ afbeelding ]
De moeder
[ afbeelding ]
Oh nu is het toch een kwestie van geld?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:32 schreef Fripsel het volgende:
Nog steeds de meningen verdeeld.hoe kom ik er nu met zekerheid achter zonder meteen flink te moeten dokken voor de DA.
Lijkt me niet heel raar dat ik daar niet even een dierenarts consult tegen aan wil gooien.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:34 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Oh nu is het toch een kwestie van geld?
Als het zo belangrijk is om te weten dan zou ik toch maar naar de dierenarts gaan...
Mijn vrouwtje wel, mijn mannetje eigenlijk nog nooit horen doenquote:
Vraag het dan tijdens een consult voor iets anders.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:37 schreef Fripsel het volgende:
Lijkt me niet heel raar dat ik daar niet even een dierenarts consult tegen aan wil gooien.
Ja maar dat is wss pas tegen de tijd dat ze gecastreerd/gesteriliseerd moet worden. Dus dat duurt nog een half jaar en tot die tijd blijft het binnen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:38 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Vraag het dan tijdens een consult voor iets anders.
De mijne heeft het precies zo en die is door de dierenarts beoordeeld als mannetje.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:46 schreef Fripsel het volgende:
Even een crosspost:
We hebben sinds het begin dat we Suzy hebben al twijfels over haar geslacht, en die twijfels worden alleen maar groter. Hoe meer mensen haar zien hoe meer ze vermoeden dat het een mannetje is, en geen vrouwtje. Alleen we hebben er allemaal niet zoveel verstand van. Dus ik hoopte dat jullie mij misschien wat wijzer kunnen maken, want ik vind het ook zo wat om er speciaal voor naar de dierenarts te gaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou ja jij hebt je twijfels, er is er maar 1 die waarschijnlijk uitsluitsel kan geven.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:37 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Lijkt me niet heel raar dat ik daar niet even een dierenarts consult tegen aan wil gooien.
Dat is wel een goed een idee!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:42 schreef Curiosity het volgende:
[..]
De mijne heeft het precies zo en die is door de dierenarts beoordeeld als mannetje.
En Mail anders deze foto naar een dierenarts.
is 'het' dan nog nooit naar de DA geweest?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:37 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Of vraag het hierquote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:37 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Wat goed. Ik ken dat systeem niet, maar klinkt goed en handig. Ook vanuit de dierenarts geredeneerd, vooral mensen die voor het eerst een kat hebben hengel je dan mooi binnenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:14 schreef loecje het volgende:
[..]
is 'het' dan nog nooit naar de DA geweest?
bij mijn DA hebben we een kittencheck. tot 8maand oud kan je 1x per maand gratis bij de DA(assistent) langs. dan is er een algemene controle, tips en vragen, maar vooral om het kitten te laten wennen aan de dierenarts en alles daar omheen.
altijd fijn om even een controle te hebben bij een nieuw huisdier. ookal zijn ze net nagekeken door de dierenarts bij het asiel, ik vertrouw mijn eigen dierenarts meer.
ik laat mijn katten liever in hun eigen vertrouwde omgeving. Bij de DA zit vooral Hero ook niet graag in een hokje. Hij vind het helemaal niks! Die ouwe boeit het dan weer niets.. Vind alles leuk en gezellig, dus die zou ik wel naar een pension durven brengen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ff vraagje.
Hebben jullie jullie katten weleens tijdens een vakantie ondergebracht in een pension?
We gaan in september een weekje weg en de enigste optie is pension. Ouders en zusje hebben al huisdieren thuis plus dat ze te ver wonen om katten elke dag eten en drinken te geven. Aan buren vraag ik het niet, voel me dan toch bezwaard.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:41 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
ik laat mijn katten liever in hun eigen vertrouwde omgeving. Bij de DA zit vooral Hero ook niet graag in een hokje. Hij vind het helemaal niks! Die ouwe boeit het dan weer niets.. Vind alles leuk en gezellig, dus die zou ik wel naar een pension durven brengen.
balen.. Zoals ik al zei, het verschilt per kat of ik het zelf zou doen of niet. Misschien kan je nog via internet kijken of je een kattenoppas is de buurt kunt vinden? Die komt dan gewoon elke dag langs om de katten te verzorgen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
We gaan in september een weekje weg en de enigste optie is pension. Ouders en zusje hebben al huisdieren thuis plus dat ze te ver wonen om katten elke dag eten en drinken te geven. Aan buren vraag ik het niet, voel me dan toch bezwaard.
Vanmiddag gaan we kijken in het pension. Kijken of het wat is...
Tsja, het idee op zich vind ik wel wat hebben. Alleen zou ik er niet gerust op zijn om iemand de sleutel te geven die ik niet ken...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:49 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
balen.. Zoals ik al zei, het verschilt per kat of ik het zelf zou doen of niet. Misschien kan je nog via internet kijken of je een kattenoppas is de buurt kunt vinden? Die komt dan gewoon elke dag langs om de katten te verzorgen.
Misschien een ideetje om een kat erbij te nemen? Zodat ze niet zo alleen is?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:58 schreef computergirl het volgende:
Ik zit nu met zelfde dilemma, mijn poezin vind alleen zijn als ik aan het werk ben al heel vervelend. Als ze de buitendeur hoort beneden staat ze al te krijsen achter de voordeur alsof ze maanden aan haar lot is overgelaten.
Dus ik denk nietdat ze het trekt met alleen iemand die eten komt geven en bak verschonen.
Volgens asiel (waar zevandaan komt) kan ze niet samen met andere katquote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Misschien een ideetje om een kat erbij te nemen? Zodat ze niet zo alleen is?
Ohquote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Volgens asiel (waar zevandaan komt) kan ze niet samen met andere kat
Fijn dat het zo opgelost is !quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:23 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb in maart een soort contact advertentie voor poes gemaakt en op Facebook gezet. Binnen een uur had ik een logeeradres voor drie weken, bij vrienden waar ik nooit aan gedacht had om ze te vragen.
Het verplaatsen vond ze niet fijn, maar ze heeft het die weken prima naar haar zin gehad daaren nu is ze thuis weer mijn vertrouwde knuffelbolletje
Ik heb dat vroeger wel gedaan en vond het een prima oplossing. Ik ging dan 4 weken weg en vond dat wel een lange tijd om anderen te vragen. De mensen daar waren helemaal geweldig en ik vond het erg jammer dat zij met het pension stopten. Nu verzorg ik bij mensen in de flat de katten en zij verzorgen die van mij.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hebben jullie jullie katten weleens tijdens een vakantie ondergebracht in een pension?
Ik ben wel in pensions geweest waar de meeste katten het erg goed naar hun zin hadden, zaten soms ook katten voor langere tijd. Hadden een mooie buiten ren en veel plekken waar ze zich terug konden trekken. Kan wel erg goed gaan, even kijken inderdaad en dan kan het waarschijnlijk prima!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
We gaan in september een weekje weg en de enigste optie is pension. Ouders en zusje hebben al huisdieren thuis plus dat ze te ver wonen om katten elke dag eten en drinken te geven. Aan buren vraag ik het niet, voel me dan toch bezwaard.
Vanmiddag gaan we kijken in het pension. Kijken of het wat is...
Ik weet niet waar je woont, maar voor Groningen en omstreken zou ik je wel iemand kunnen adviseren.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Tsja, het idee op zich vind ik wel wat hebben. Alleen zou ik er niet gerust op zijn om iemand de sleutel te geven die ik niet ken...
Het zou voor mij echt een hele geruststelling zijn mocht ik weten dat ze daar een fijne tijd tegemoet gaanquote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:28 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Ik ben wel in pensions geweest waar de meeste katten het erg goed naar hun zin hadden, zaten soms ook katten voor langere tijd. Hadden een mooie buiten ren en veel plekken waar ze zich terug konden trekken. Kan wel erg goed gaan, even kijken inderdaad en dan kan het waarschijnlijk prima!
Rotterdam-zuidquote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je woont, maar voor Groningen en omstreken zou ik je wel iemand kunnen adviseren.
Het is een blauwe rus dus?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:32 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
De vader
[ afbeelding ]
De moeder
[ afbeelding ]
Wat me vooral aanspreekt in de blauwe rus is dat ze erg intelligent blijken te zijn en zich erg hechten aan 1 persoon. Ik woon alleen en dat gaat niet snel veranderen, dan is dat wel leuk als je kat echt aan je gehecht is.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:57 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Mooie dieren. Perzen en Noorse Boskatten vind ik ook erg mooi trouwens.
Tja, wat is wijsheid? Wat vind mevrouw erger, lang alleen zijn of in pension? Ikvraag het wel, maar ze vertikt het antwoord te geven.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh![]()
Maar, jij wilt ook jouw poezin naar een pension brengen of heb ik dat verkeerd begrepen uit jouw post
Je zou een dagje kunnen proberen?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
Tja, wat is wijsheid? Wat vind mevrouw erger, lang alleen zijn of in pension? Ikvraag het wel, maar ze vertikt het antwoord te geven.
Ze heeft een aantal maanden in asiel gezeten, waarbij ze bezoekers en collega katten zoveel mogelijk negeerde. In haar vorige huisje zou ze bang geweest zijn voor buurkatten.
Mijn ouders een keer, vond het zelf geen fijne gedachte. Qua ruimte leek het op een asiel, helemaal vol in het hoogseizoen natuurlijk. En bij ons hadden ze zo'n beetje alle zwarte katten bij elkaar gedaan zonder bandje of iets. Je eigen kat terug vinden was best lastig.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ff vraagje.
Komen ze niet gelijk op je af rennen dan als ze je zien?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mijn ouders een keer, vond het zelf geen fijne gedachte. Qua ruimte leek het op een asiel, helemaal vol in het hoogseizoen natuurlijk. En bij ons hadden ze zo'n beetje alle zwarte katten bij elkaar gedaan zonder bandje of iets. Je eigen kat terug vinden was best lastig.
Ja, en blaffen en tegen je op springen?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:22 schreef dud0r het volgende:
[..]
Komen ze niet gelijk op je af rennen dan als ze je zien?
Je zegt dat wel, maar mijn kat apporteertquote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, en blaffen en tegen je op springen?
De mijne komen gelijk op me af als ik thuis kom, en de ene komt op commando op z'n kussentje liggen om geaaid te worden.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, en blaffen en tegen je op springen?
Sorry snap hem niet, wat proberen?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je zou een dagje kunnen proberen?
BESTE IDEE OOIT!!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:41 schreef computergirl het volgende:
[..]
Sorry snap hem niet, wat proberen?![]()
Ik werk fulltime, dus dat ze dat niet leuk vind weet ik al. Een dagje pension lijkt me alleen maar heel veel stess opleveren .
En rent-a-kitten.nl bestaat niet
Allemaal ja.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:22 schreef dud0r het volgende:
[..]
http://www.dumpert.nl/med(...)en_baasje_terug.htmlquote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:22 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dan mag je ze ook allemaal meenemenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
Allemaal ja.
Thuis komen ze op je af, in zo'n pension als ze je niet verwachten komt alles dat aandacht wil gewoon.
vind ik ook eigenlijkquote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:27 schreef dud0r het volgende:
[..]
BESTE IDEE OOIT!!
Kittens huren!
Kittens!
Ik heb zoiets weleens eerder gehoord ja, maar zeker weten doe ik het niet. Vraag het anders in het dierenartstopic.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:06 schreef senesta het volgende:
Vorige week zijn de katten hier ingeent. Nu is Dodge aan het niezen en de rest vind ik ook wat mak. Kan dat zijn van de inenting?
75m2 waar ze toegang tot alles hebben. Nou ja, alle ruimtes dan. Incl 2 katveilige/vriendelijke balkonsquote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:18 schreef loecje het volgende:
er zit nogal een verschil tussen flat en flat, hoe groot?
mogen de katten ook op de slaapkamer(s) overige ruimten en eventueel afgezet balkon ?
Nou ja er worden natuurlijk (een kleine hoeveelheid) ziektekiemen ingespoten. Mensen kunnen daar ook wat ziek van worden, dus ik neem aan dat dat bij katten ook kan gebeuren.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:06 schreef senesta het volgende:
Vorige week zijn de katten hier ingeent. Nu is Dodge aan het niezen en de rest vind ik ook wat mak. Kan dat zijn van de inenting?
Mja ligt er ook een beetje aan hoe de situatie buiten is. Hier glipt mijn kat wel eens de galerij op, maar kan eigenlijk verder nergens naar toe. Ik woon op de 2e etage dus naar beneden springen doet ie ook niet zo snel.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:24 schreef Little_Dolls het volgende:
Hoe doen jullie dat dan als je thuiskomt? De kat mag de gang niet in, toch? (Voor het geval ze aan de deur staat als je binnenkomt.)
Wat maakt het uit?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:32 schreef Fripsel het volgende:
Nog steeds de meningen verdeeld.hoe kom ik er nu met zekerheid achter zonder meteen flink te moeten dokken voor de DA.
De DA in het dierenartstopic zei dat het een katertje isquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:44 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Wat maakt het uit?Als hij/zij groter wordt, kom je er vanzelf achter
lastig in te schatten maar ik zou zeggen grens gevalletje.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:03 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
75m2 waar ze toegang tot alles hebben. Nou ja, alle ruimtes dan. Incl 2 katveilige/vriendelijke balkons
Ik voer die van mij 1 keer per maand om dit soort filmpjes te kunnen makenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:18 schreef GimmeGore het volgende:
Die van ons proberen wel eens te ontsnappen, maar meestal zitten ze bij de deur van de kast waar de brokjes in staan te miauwen. Want het zijn hele zielige katjes die nooit brokjes krijgen
Ik moet in een normaal mensengesprek hier ook echt opletten dat ik geen "honger" zegquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 00:52 schreef deadly_kiss het volgende:
Gaat hier precies net zobrokken staan er altijd maar klefvoer reageren ze ook zo!
Hij krijgt in de ochtend 1 keer voer en 's avonds weer 1 keer. In de ochtend komt ie bijna altijd van buiten, en dan zal ik hem toch even moeten voeren ondanks zijn gezeur.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:52 schreef loecje het volgende:
waarom gooi je dan een voer in de voertoren als hij zo aan het zeuren is?
Hoeveel katten heb je? Hoeveel kattenbakken? Is er stress? Heb je het hier met je dierenarts over gehad? Zijn lichamelijke oorzaken uitgesloten?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:17 schreef exile79 het volgende:
Waarom moet één van m'n katten zo nodig af en toe op de bank zeiken? Twee oude banken naar de stort gebracht, nieuwe gekocht en na drie dagen al weer raak. Wat doe ik verkeerd?
Kattenbakvulling waar ze niet op willen?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:17 schreef exile79 het volgende:
Waarom moet één van m'n katten zo nodig af en toe op de bank zeiken? Twee oude banken naar de stort gebracht, nieuwe gekocht en na drie dagen al weer raak. Wat doe ik verkeerd?
daarmee beloon je juist het gezeurquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:09 schreef manny het volgende:
[..]
Hij krijgt in de ochtend 1 keer voer en 's avonds weer 1 keer. In de ochtend komt ie bijna altijd van buiten, en dan zal ik hem toch even moeten voeren ondanks zijn gezeur.
Twee, en ook twee kattenbakken. En daar gaat ze ook op. Maar dus ook af en toe op de bank. Verder nog niet gesproken met de dierenarts.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:24 schreef tonja het volgende:
[..]
Hoeveel katten heb je? Hoeveel kattenbakken? Is er stress? Heb je het hier met je dierenarts over gehad? Zijn lichamelijke oorzaken uitgesloten?
Houtkorrels, hebben ze in het asiel waar ze vandaan komt ook. Ze is nu sinds november bij mij.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Kattenbakvulling waar ze niet op willen?
Ze haten hier houtkorrels. Stevige garantie dat ze inderdaad naast de bak plassen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:30 schreef exile79 het volgende:
[..]
Twee, en ook twee kattenbakken. En daar gaat ze ook op. Maar dus ook af en toe op de bank. Verder nog niet gesproken met de dierenarts.
[..]
Houtkorrels, hebben ze in het asiel waar ze vandaan komt ook. Ze is nu sinds november bij mij.
Snap ik. Maar de optie om hem dan maar een dag geen eten te geven is ook niet wat. Dus dit gezeur accepteer ik, en zijn toneelstuk voor ronde 2 maakt geen schijn van kans zolang er geen opa's in de buurt zijn, want die vindt alles zielig en voert dat beest nog paling met slagroom als het even kan (is gebeurd...)quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:27 schreef loecje het volgende:
[..]
daarmee beloon je juist het gezeur
Na een half uur ben ik, en vriendin idem, vertrokken richting werk. En dat houdt ie wel vol. Geen zin om vanuit werk terug naar huis te gaan om beest te voeren om hem zo beter op te voeden.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 00:09 schreef loecje het volgende:
hoeft toch ook geen hele dag? dat zeuren houden de meeste katten geen gehele dag vol.
Is hij de hele dag alleen? Ook s nachtsquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:51 schreef manny het volgende:
[..]
Na een half uur ben ik, en vriendin idem, vertrokken richting werk. En dat houdt ie wel vol. Geen zin om vanuit werk terug naar huis te gaan om beest te voeren om hem zo beter op te voeden.
Trouwens als ie de hele nacht heeft lopen rennen, de buurt verdedigen, en bij de buren in de tuin heeft zitten poepen, dan verdient ie ook wel wat te eten in de ochtend, toch ?
Kattenbakken uit elkaar zetten als ze bij elkaar staan, liefst in verschillende ruimtes en niet vlakbij de voer/drinkbakjes, en nog 1 erbij (aangeraden wordt 1 per kat + 1, dus 2 katten = 3 bakken). Je kan ook nog proberen de kap eraf te halen als die er op zit, en ander grit proberen om mee te beginnen in 1 van de bakken (ook hier geen fans van houtkorrels). Zou -just in case- ook even plasjes laten controleren bij de dierenarts. De bank goed schoonmaken, en een geurverwijderaar gebruiken, als het voor jou schoon ruikt maar de kat ruikt nog plas, dan is de kans al groter dat het weer gebeurt. Ecodor schijnt een goede te zijn daarvoor.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:30 schreef exile79 het volgende:
[..]
Twee, en ook twee kattenbakken. En daar gaat ze ook op. Maar dus ook af en toe op de bank. Verder nog niet gesproken met de dierenarts.
[..]
Houtkorrels, hebben ze in het asiel waar ze vandaan komt ook. Ze is nu sinds november bij mij.
'S nachts is ie buiten, alleen / samen met de buurkatten. Overdag is hij binnen of buiten(soms wil hij meteen na eten weer weg), vanaf de middag zijn kids thuis, en vriendin werkt parttime dus die is er ook wat vaker. In de avond is hij bijna altijd binnen, gezellig, totdat we gaan slapen en dan gaat hij op pad.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:08 schreef computergirl het volgende:
[..]
Is hij de hele dag alleen? Ook s nachts
Eetbakjes en kattebak idd nooit in dezelfde "zone", dat maakte bij ons het verschil in ons vorige huis.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:08 schreef Holyme het volgende:
[..]
Kattenbakken uit elkaar zetten als ze bij elkaar staan, liefst in verschillende ruimtes en niet vlakbij de voer/drinkbakjes, en nog 1 erbij (aangeraden wordt 1 per kat + 1, dus 2 katten = 3 bakken). Je kan ook nog proberen de kap eraf te halen als die er op zit, en ander grit proberen om mee te beginnen in 1 van de bakken (ook hier geen fans van houtkorrels). Zou -just in case- ook even plasjes laten controleren bij de dierenarts. De bank goed schoonmaken, en een geurverwijderaar gebruiken, als het voor jou schoon ruikt maar de kat ruikt nog plas, dan is de kans al groter dat het weer gebeurt. Ecodor schijnt een goede te zijn daarvoor.
Ik had inderdaad de voer- en drinkbakjes al verplaatst. De twee kattenbakken staan tegenover elkaar, ga ik ze eerst maar eens uit elkaar halen en een derde erbij halen en daar dan grind in doen. Toch blijf ik het raar vinden dat ze voor de rest wel altijd de bak gebruikt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:08 schreef Holyme het volgende:
[..]
Kattenbakken uit elkaar zetten als ze bij elkaar staan, liefst in verschillende ruimtes en niet vlakbij de voer/drinkbakjes, en nog 1 erbij (aangeraden wordt 1 per kat + 1, dus 2 katten = 3 bakken). Je kan ook nog proberen de kap eraf te halen als die er op zit, en ander grit proberen om mee te beginnen in 1 van de bakken (ook hier geen fans van houtkorrels). Zou -just in case- ook even plasjes laten controleren bij de dierenarts. De bank goed schoonmaken, en een geurverwijderaar gebruiken, als het voor jou schoon ruikt maar de kat ruikt nog plas, dan is de kans al groter dat het weer gebeurt. Ecodor schijnt een goede te zijn daarvoor.
Of het nou agressie is of angst (volgens mij ontlopen die 2 elkaar niet zoveel bij katten), het is sowieso stress, dus ik zou de gordijnen dicht doen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:27 schreef Skillsy het volgende:
Onze poes zit elke avond bij het raam te kijken. Als er een kat komt (vaak dezelfde) begint ze als een wolf geluid te maken, vaak gaat ze van ene raam naar het andere met een dikke staart. Ik vroeg mij af: is dit agressie? Of angst? Wat moet ik doen? Haar laten? Of haar juist beschermen en rust te geven door rolgordijnen te sluiten zodat ze die kat niet meer ziet?
Overigens is onze poes, sinds we verhuist zijn niet meer zo vaak buiten en als ze buiten is erg schrikachtig en zelfs ook binnen (bijv als deur open gaat schrikt ze) dit was voorheen niet, maar sinds ze gehavend terug kwam (waarschijnlijk gevochten) is dit zo gebleven.
Wij houden haar overigens snachts binnen.
Gr
We wonen nu 7 maanden ongeveer hier. Ik ga je advies opvolgen.Helaas hebben we niet overal rolgordijnen dus zal ze onder het gordijn spieken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:49 schreef tonja het volgende:
[..]
Of het nou agressie is of angst (volgens mij ontlopen die 2 elkaar niet zoveel bij katten), het is sowieso stress, dus ik zou de gordijnen dicht doen.
In elkaar geslagen worden kan idd traumatisch zijn voor de poes.
Hoe lang wonen jullie in het nieuwe huis?
's Nachts binnenhouden lijkt me goed
Mayonaise zijn ze dol op, bij mijn katten werkt dat heel goed (geen frietsaus ofzo, dat is te zuur. Echte mayonaise dus)quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Heeft iemand de écht ultieme tip voor het voeren van pillen?
Ik heb er de afgelopen week voor ruim dertig euro aan wormenpillen doorheengejaagd, in allerlei varianten voer. Mevrouw eet alles op, behalve de pil. Stukgedrukt door het eten, gaat de pil al helemaal niet op: ze weigert nog liever te eten (dagenlang).
Gisteren heb ik bij de dierenarts de easypill gekocht, maar daar haalt ze ook haar neus voor op.
Vorige maand kocht ik uit arrenmoede vloeibare anti-worm, wat volgens de dierenwinkel 'moeiteloos' naar binnen zou gaan met een sachet liquid-nogwat. Poes weigerde er ook maar een lik van te nemen en het moet gezegd: de andere kat moest ook níets weten van dit zogenaamde supereten - ook zonder pil erin.
De houdgreep en het wrijven over de keel gaan ook niet werken. Iemand nog een gouden tip?
Ik vrees dat dat in jouw geval misschien ook niet gaat werken, maar ik (ver)stop de pil zelf altijd in zo'n kauwstick en dan neemt ze vervolgens al etende die pil gewoon mee.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb er de afgelopen week voor ruim dertig euro aan wormenpillen doorheengejaagd, in allerlei varianten voer. Mevrouw eet alles op, behalve de pil. Stukgedrukt door het eten, gaat de pil al helemaal niet op: ze weigert nog liever te eten (dagenlang).
Gisteren heb ik bij de dierenarts de easypill gekocht, maar daar haalt ze ook haar neus voor op.
Vorige maand kocht ik uit arrenmoede vloeibare anti-worm, wat volgens de dierenwinkel 'moeiteloos' naar binnen zou gaan met een sachet liquid-nogwat. Poes weigerde er ook maar een lik van te nemen en het moet gezegd: de andere kat moest ook níets weten van dit zogenaamde supereten - ook zonder pil erin.
De houdgreep en het wrijven over de keel gaan ook niet werken. Iemand nog een gouden tip?
Kauwsticks bieft ze ook niet.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:15 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik vrees dat dat in jouw geval misschien ook niet gaat werken, maar ik (ver)stop de pil zelf altijd in zo'n kauwstick en dan neemt ze vervolgens al etende die pil gewoon mee.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:14 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Mayonaise zijn ze dol op, bij mijn katten werkt dat heel goed (geen frietsaus ofzo, dat is te zuur. Echte mayonaise dus)
Hopelijk werkt die andere tip, veel succes (kan me voorstellen dat het erg frustrerend is)!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:19 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Kauwsticks bieft ze ook niet.
Ik snap het niet: drie maanden geleden at ze de wormenpil gewoon moeiteloos mee in haar voer.
Milbemax ken ik niet...?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:29 schreef Dragonberry het volgende:
Je hebt ook milbemax al gehad dan zeker? Ik kan die soms geven als een soort snoepjes, gewoon stiekem tussen de echte snoepjes door of gerold in een stukje kipfilet. Door het eten werkt ook redelijk.
Ben ik ook erg enthousiast over! Vreet m'n ene kat als snoepjes en de ander moet ik inderdaad in de houdgreep nemen, maar zelfs dan win ik.quote:
fijn he, kattenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:49 schreef Duderinnetje het volgende:
Net weer voor dertig euro aan nieuwe pillen gekocht. Ben benieuwd. Zal wel weer richting prullenbak gaan, vrees ik.
Keer met jou naar een feestje gaan zo te zienquote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:49 schreef Duderinnetje het volgende:
Net weer voor dertig euro aan nieuwe pillen gekocht. Ben benieuwd. Zal wel weer richting prullenbak gaan, vrees ik.
ehhhquote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:15 schreef xienix2501 het volgende:
[..]
Ik heb voor de AB keur van mijn kater EasyPill gebruikt, werkt ideaal de kat at het maar al te graag op!!
Zie hier hoe het er uit ziet https://www.google.nl/sea(...)sAQ&biw=1598&bih=960 het is een soort van deeg dat erg ruikt en je kan het onder ander bij de dierenarts halen of online bestellen.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:09 schreef Duderinnetje het volgende:
heeft de dierenarts als het goed is. Zijn ook niet van die enorme ronde pillen. Ze hebben een lekker smaakje en werken tegen meer soorten wormen dan de meeste ontwormingen dacht ik.quote:
Daar gaat het bij mij al misquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:17 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Wat heb ik een makkelijke katten als ik dat zo lees... Gewoon kat op tafel,
Bij mijn vorige kat (2 x2 pillen per dag ) werkte het fijnmalen van de pil, mengen met water, dat in een spuitje en in de bek spuiten. Iets lekkers werkte daar ook niet, en zo kreeg ze t spul in ieder geval binnen. Lijkt op de manier van liefje. Succesquote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja, geheid plezier!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:59 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Keer met jou naar een feestje gaan zo te zien
Probeer in ieder geval de mayo ff. Is goedkoper dan de dierenarts. En mocht het niet werken, ga je gewoon alsnog naar de dierenarts en heb je een tube mayo als bonusquote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:11 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja, geheid plezier!![]()
Ik overweeg inderdaad maar even met poes langs de dierenarts/assistente te gaan.
Wat een gedoe, terwijl het de vorige keerr echt geen probleem was.
dat kan nog veel makkelijker: "Sam, snoepje!" hap, slik, weg.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:17 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Wat heb ik een makkelijke katten als ik dat zo lees... Gewoon kat op tafel, pilletje pakken, bek open met de andere hand, pil naar binnen (in de keel douwen....) en kat van de tafel halen... En daarna natuurlijk wel een lekker snoepje geven! Zelfs de buren hadden geen problemen met het geven van medicijnen toen wij in Mei een paar dagen weg waren
Dat zou hier betekenen: Een levende muis vangen en daar een pil in stoppen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:07 schreef loecje het volgende:
als er iets is waar ze een moord voor doen kan je ze werkelijk alles laten eten.
foppen met een diepvriesmuis?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:24 schreef tonja het volgende:
[..]
Dat zou hier betekenen: Een levende muis vangen en daar een pil in stoppen.
Nooit geprobeerd, maar is misschien wel een idee mocht het weer eens nodig zijn. Of van die diepvrieskuikens.quote:
Zal ik doen!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:45 schreef tonja het volgende:
Die andere kat, kan je die niet uit de tuin verjagen met een plantenspuit of iets dergelijks? Beetje de poes helpen haar eigen plekje te veroveren..
Ik ga even kijken voor je Dude, volgens mij heb ik hier een doosje liggen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:29 schreef Duderinnetje het volgende:
Hier gaan we alweer prima door de pillenstrip heen. Resultaat: geldverspilling.![]()
Op die maltpasta was ze nooit zo gek, maar ik kan even kijken of ik het nog heb liggen. De mayo probeer ik ook nog. Ik ben inmiddels zo ver dat ik de pil uit het afgewezen voer vis voor een nieuwe poging, maar vroeg of laat verpulvert hij.
Wat ik me nog afvroeg over die kauwtabletten die hier werden genoemd: de dierenwinkel had ook dergelijke tabletten, wel een ander merk dacht ik. Werkte altijd prima! Helaas zijn ze uit de handel omdat het eigenlijk niet zulke goede pillen waren. Bijvoorbeeld niet tegen lintworm, geloof ik.
Heeft een van jullie dat Milbemax, of hoe het heten mag, in huis en zou je dan willen kijken of het alle wormen bestrijdt? Ik kon er geen info over vinden.
bijsluiter?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:29 schreef Duderinnetje het volgende:
Heeft een van jullie dat Milbemax, of hoe het heten mag, in huis en zou je dan willen kijken of het alle wormen bestrijdt? Ik kon er geen info over vinden.
Ik geef de katten hier nu stronghold, schijnt ook tegen wormen te helpen. Maar weet niet of echt alle wormen bestreden wordenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:42 schreef Holyme het volgende:
Milbemax is inderdaad compleet voor zover ik weet, zijn kleine glad omhulde tabletjes. Mocht dat ook geen succes zijn, dan kun je ook een pipetje voor tussen de schouderbladen overwegen, al werken die dus niet tegen alle soorten wormen
Ja dank, gevonden! Lijkt compleet dus.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:42 schreef computergirl het volgende:
[..]
bijsluiter?
http://www.medpets.nl/files/pdf/bijsluiter-milbemax-kat-1.pdf
Milbemax geef ik mijn katten ook altijd en het gaat een hele hoop wormen tegen, haakworm, lintworm, hartworm, etc maar het werkt niet tegen de giardia worm.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:29 schreef Duderinnetje het volgende:
Zelfs tegen oormijt, alles in 1.quote:
Giardia is dan ook geen worm maar een eencellige parasiet.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:48 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Milbemax geef ik mijn katten ook altijd en het gaat een hele hoop wormen tegen, haakworm, lintworm etc maar het werkt niet tegen de giardia worm.
Is giardia dan ook een worm?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:48 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Milbemax geef ik mijn katten ook altijd en het gaat een hele hoop wormen tegen, haakworm, lintworm etc maar het werkt niet tegen de giardia worm.
maar die worm komt sowieso minder vaak voor en gaat ook vaak gepaard met diaree waar bloed in zit (kan er soms ook zwart uitzien ipv rood, dan zit de bloeding aan het begin van de darm, als het rood is aan het eind)
Wel hartworm maar geen lintworm.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:50 schreef Dragonberry het volgende:
Stronghold en advocate pipetten werken ook tegen wormen inderdaad, maar niet tegen hartworm dacht ik..
herkenbaar, haha!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:43 schreef senesta het volgende:
Hier is het ook een drama hoor. Ik neem de katten uiteindelijk na vriendelijke pogingen in de houtgreep. Pil in bekkie gewurmd, bekkie dicht en over keeltje aaien. Dan wachten... en wachten... en wachten. Kat slikt![]()
![]()
En vervolgens vind ik in het kwartier hierop volgende 2 van de 3 pillen weer in huis terug![]()
En ik weet niet natuurlijk niet welke katten dit gepresteerd hebben![]()
En ben bang te overdoseren als ik opnieuw ga proberen 3 katten te ontwormen dus dat is 1-0 voor 2 van de 3 katten
Klopt en wormen op die manier bestrijden gaat ook minder effectief dan met een pil in de darmen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:50 schreef Dragonberry het volgende:
Stronghold en advocate pipetten werken ook tegen wormen inderdaad, maar niet tegen hartworm dacht ik..
iK vergiste me inderdaad, het is geen worm maar een bacterie.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:53 schreef senesta het volgende:
[..]
Is giardia dan ook een worm?
Nee toch? Parasiet lees ik wel overal en het zit in de ontlasting maar is het echt een worm ook?
Draai je de merken niet om?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Klopt en wormen op die manier bestrijden gaat ook minder effectief dan met een pil in de darmen.
Tegen vlooien en teken werkt Advocate en Advantage erg goed, Stronghold zijn veel vlooien inmiddels ook al bestand tegen.
Toen ik mijn eerste kat (die ik normaal met Stronghold behandelde) naar de DA bracht en hij daar ook een kuurtje met Advantage kreeg vielen de vlooien (waarvan ik dacht dat ie ze niet had, ook na kammen niks te zien) letterlijk spartelend van z'n vacht.. tientallen
Jaaaah, je hebt gelijk. Ik begin ook alles door elkaar te halenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:00 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Stronghold werkt hier ook prima. Frontline is waar je online de meeste klachten over hoort (ik heb er ook niet zulke goede ervaringen mee).
Wat ook meespeelt bij falende vlooienbestrijding is dat veel mensen hun huis niet behandelen terwijl het vaak wel nodig is.
De officiële lezing van bv Utrecht is dat Frontline soms niet werkt omdat mensen de gebruiksinstructies niet goed opvolgen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:01 schreef Duderinnetje het volgende:
De dierenarts vertelde vorige week dat in elk geval FrontLine zo goed als niets meet doet.
ah dus toch geen lintworm. Twijfelde tussen die tweequote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:53 schreef senesta het volgende:
[..]
Wel hartworm maar geen lintworm.
Die bestaat! Ik heb laatst mijn drama-kat (vlucht al naar buiten als ze ook maar denkt dat je een ontwormpilletje bij je hebt) ontwormd met een pipetje. Het was echt nodig, want ze heeft (had) met enige regelmaat lintworm, zo erg dat je ook echt de proglottiden naar buiten zag kruipen zeg maarquote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:56 schreef deadly_kiss het volgende:
Waarom bestaat er geen ontwormings pipet voor in de nek eigenlijk?
Ik gebruik voor vlooien altijd exil omdat die werking lang is en ben tevreden over de kwaliteit
Met ontwormen is het altijd aankloten, tubes pillen niks werkten dan 5 katten...voordat de eerste de pil doorgeslikt heeft zitten de andere 4 onder de bank
Milbemax werkt ook niet trouwens
Wat een rare vraag?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:10 schreef Papiertje95 het volgende:
Zijn katten uit een asiel gezond?
In principe wel. Katten worden in het asiel behandeld tegen parasieten, (zover het vorige baasje dat niet heeft gedaan) ingeënt, gechipt en gecastreerd. Als de dierenarts een andere kwaal tegenkomt zal de kat daar ook voor behandeld worden. Sommige aandoeningen kunnen chronisch zijn, daar hoort het asiel geinteresseerden voor die kat over te informeren.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:10 schreef Papiertje95 het volgende:
Daar merkt ik dan weer niets van.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:01 schreef Duderinnetje het volgende:
De dierenarts vertelde vorige week dat in elk geval FrontLine zo goed als niets meer doet.
Siamezen of ragdolls zul je er niet zo snel vinden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:10 schreef Papiertje95 het volgende:
Wat sneu dat je je kat nooit terug hebt gevondenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:08 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb zonet Bliksem en Storm geadopteerd. Na een halfjaar alleen thuis zijn heeft Muezza weer gezelschap.
leuk!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:08 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb zonet Bliksem en Storm geadopteerd. Na een halfjaar alleen thuis zijn heeft Muezza weer gezelschap.
Gaafquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:08 schreef sylvesterrr het volgende:
Nee dat weet ik, het zijn meer HTK katten geloof ik. weet jij de prijs er ook van in het asiel?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:38 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Siamezen of ragdolls zul je er niet zo snel vinden.
Is dat al weer 6 maanden geledenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:08 schreef sylvesterrr het volgende:
Verschilt per asiel, daarvoor kun je het beste bij je lokale asiel informeren. Kun je je meteen laten voorlichten over wat het houden van huisdieren met zich meebrengt.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 22:01 schreef Papiertje95 het volgende:
[..]
Nee dat weet ik, het zijn meer HTK katten geloof ik. weet jij de prijs er ook van in het asiel?
haha dat weet ik wel, bedankt voor het reagerenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 22:04 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Verschilt per asiel, daarvoor kun je het beste bij je lokale asiel informeren. Kun je je meteen laten voorlichten over wat het houden van huisdieren met zich meebrengt.
Of google gebruiken, ook een optiequote:Op zaterdag 24 augustus 2013 22:04 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Verschilt per asiel, daarvoor kun je het beste bij je lokale asiel informeren. Kun je je meteen laten voorlichten over wat het houden van huisdieren met zich meebrengt.
zonder stamboom papieren is het geen raskat. normaal gesproken komen er geen katten met stamboom papieren in een asiel.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 22:01 schreef Papiertje95 het volgende:
[..]
Nee dat weet ik, het zijn meer HTK katten geloof ik. weet jij de prijs er ook van in het asiel?
Ja, zes maanden geleden inderdaad.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 22:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Is dat al weer 6 maanden geleden![]()
Gefeliciteerd met je nieuwe katten (langharig), en succes met het laten wennen aan elkaar.
Ik kan Muezza z'n naam wel veranderen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:25 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
GaafGave namen ook
als je er nu nog eentje bijneemt die Donder heet zijn ze compleet
Kan best ontstoken zijn. Bij mijn oudste kat was zijn oog toen helemaal rood langs de randen. Derde ooglid was een beetje zichtbaar.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:00 schreef Kper_Norci het volgende:
Hmmm, ik kom net thuis van het werk, zie ik Sjimmie, 1 van mijn Britjes, zijn linkeroog dichthouden. Ik heb even voor zover hij het toeliet gekeken, en ik zag op de korte momenten dat ie zijn oog open hield ook heel goed het 3e ooglid zitten. Bij de andere kant is er niks aan de hand. Hij mauwt nu soms ook een beetje apart. Zou het iets van een oogontsteking kunnen zijn? Ik denk dat ik morgenochtend maar even met hem naar de dierenarts ga, hij lijkt er toch wel een beetje last van te hebben.
Ik kan eigenlijk niks vinden over wanneer het 3e ooglid maar aan 1 kant zichtbaar is, meeste is allemaal als het bij beide ogen is.
Op het moment heeft ie zijn oogje weer open, tenminste, half, de randen zien er gewoon roze uit, lijken wel iets dikker dan aan zijn rechteroog. Maar ik merk wel dat ie zich heel rustig gedraagt, anders dan normaal, dan is ie toch een stuk actiever.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:05 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Kan best ontstoken zijn. Bij mijn oudste kat was zijn oog toen helemaal rood langs de randen. Derde ooglid was een beetje zichtbaar.
Gelukkig is het met wat zalf zo voorbij
Had ie toen ook last van zijn oog dan?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:09 schreef Lienekien het volgende:
Misschien toch eens naar laten kijken. Met een kat van mij bleek het een probleem diep in het oor aan dezelfde kant...
Ja, anders was het niet echt relevant, hè?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:14 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Had ie toen ook last van zijn oog dan?
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, anders was het niet echt relevant, hè?
Ontstoken of oormijt, dat weet ik niet meer precies. Maar het primaire probleem hoeft dus niet het oog te zijn.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:23 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]![]()
Iets meer info mag ook wel hoor, wat voor probleem had ie dan in zijn oor?
Hmmm, symptomen van beide heb ik niet echt bij Sjimmie gezien, maar zal vanavond zijn oortjes in ieder geval nog even goed checken voor oorsmeer. Maar ik denk niet dat het iets in die richting is, maar sowieso wel goed om dat ook af en toe eens te checken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ontstoken of oormijt, dat weet ik niet meer precies. Maar het primaire probleem hoeft dus niet het oog te zijn.
Oorsmeer is normaal. Dit ging om iets echt diep in het oor, waarbij hij er zo'n ding in stak om het goed te kunnen bekijken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:35 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Hmmm, symptomen van beide heb ik niet echt bij Sjimmie gezien, maar zal vanavond zijn oortjes in ieder geval nog even goed checken voor oorsmeer. Maar ik denk niet dat het iets in die richting is, maar sowieso wel goed om dat ook af en toe eens te checken.
Klopt, maar bijvoorbeeld overmatig oorsmeer of dat het een andere kleur is kan wel duiden op problemen. Maar als ik ze beide vanmorgen bezig zag, denk ik niet dat er wat is. Gisteren kon je duidelijk merken dat ie uit zijn normale doen was, vanmorgen was het weer de Sjimmie zoals ik die ken, op het aanrecht springen als ik mijn brood aan het smeren ben bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oorsmeer is normaal. Dit ging om iets echt diep in het oor, waarbij hij er zo'n ding in stak om het goed te kunnen bekijken.
veel oorsmeer kan duiden op oormijt, die maken een stofje aan waardoor er veel oorsmeer ontstaat en daar leven ze weer van..quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oorsmeer is normaal. Dit ging om iets echt diep in het oor, waarbij hij er zo'n ding in stak om het goed te kunnen bekijken.
Dit dus, ook binnenkatten ontvlooien én ontwormen, je neemt ook eitjes onder bv. je schoenen mee naar binnen. Ik zou bij je dierenarts even goed spul halen voor vlooien/wormen voor de katten en een omgevingsspray voor je huis.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 02:33 schreef Queller het volgende:
Zowel de katten als de omgeving behandelen. Wel goed op de gebruiksaanwijzing kijken en die ook echt volgen. Dan moet het weer goed komen.
Persoonlijk zou ik niet gaan stunten met goedkope middelen, maar het meteen goed aanpakken. Als ze over je benen lopen, is het niet van gisteren op vandaag gekomen.
Iedereen om me heen zei ook altijd "Nee, dat is niet nodig. Ze komen toch niet buiten". Stom, stom, stom.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 08:37 schreef Holyme het volgende:
[..]
Dit dus, ook binnenkatten ontvlooien én ontwormen, je neemt ook eitjes onder bv. je schoenen mee naar binnen. Ik zou bij je dierenarts even goed spul halen voor vlooien/wormen voor de katten en een omgevingsspray voor je huis.
Ik vertrouw die goedkope supermarkt middeltjes toch al niet dus die was ik niet van plan om te kopen. Bedankt voor het advies! Ik moet ook wat logischer gaan denken. Ik heb voordat Jesse en Milo bij mij kwamen nooit katjes gehad en weet er dus nog niet zo heel veel vanaf. Gelukkig weet ik nu wel waar ik het aan kan herkennen als het nog een keer komt maar ga vanaf nu ook alles doen omdat te voorkomen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 02:33 schreef Queller het volgende:
Zowel de katten als de omgeving behandelen. Wel goed op de gebruiksaanwijzing kijken en die ook echt volgen. Dan moet het weer goed komen.
Persoonlijk zou ik niet gaan stunten met goedkope middelen, maar het meteen goed aanpakken. Als ze over je benen lopen, is het niet van gisteren op vandaag gekomen.
Dat is ook een vaker gehoord misverstand hoorquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:11 schreef Ashira het volgende:
[..]
Iedereen om me heen zei ook altijd "Nee, dat is niet nodig. Ze komen toch niet buiten". Stom, stom, stom.
Zo zie je maar weer... ik ga het vanaf nu wel gewoon met regelmaat behandelen. Ontwormen doe ik wel al!
Mijn dierenarts verkoopt Effipro, dat gebruik ik voor de hond tegen vlooien en teken. De kattenversie werkt ook gewoon tegen teken.quote:Op maandag 2 september 2013 17:14 schreef zoldernerd het volgende:
Ik weet niet waar 1 van m'n katten buiten uithangt, maar ik kan bijna iedere dag wel een teek verwijderen.En volgens mijn dierenarts is er geen anti-teken middel voor katten. Iemand hier tips?
Bizar dat volgens mijn dierenarts het dan niet bestaat? Maar misschien bedoelde ze alleen dat zij het niet verkopen.. Dank je wel in elk geval.quote:Op maandag 2 september 2013 17:29 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Mijn dierenarts verkoopt Effipro, dat gebruik ik voor de hond tegen vlooien en teken. De kattenversie werkt ook gewoon tegen teken.
http://www.medpets.nl/teken+vlooien+kat/
Wat jong, 6 weken!quote:Op donderdag 5 september 2013 10:00 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb sinds gister een kleine kitten van 6 weken bij mijn 20 weken oude kitten rondlopen. Vanaf het begin af aan hollen en dollen ze al door de kamer heen. Alleen ik vraag me af, hoe merk je nu dat het te ruw is? En stopt het ooit. Ze zijn al sinds gister avond bezig en ik ben bang dat die kleine niet genoeg de kans krijgt om te slapen en te eten.
Dat klopt, maar dat is ook met een goede reden hoor! Onze kleine (hij heet Max) is opgevangen door een hele lieve vrouw van de dierenbescherming. Zijn moeder is een verwilderde kat die ze al jaren proberen te vangen en die telkens opnieuw jongen krijgt. Om te voorkomen dat die jongen ook verwilderen vangen ze die en daar zoeken ze dan een nieuw huisje voor zodra het kan.quote:
Ja ze rollen echt letterlijk door de kamer heen. De kleine zit ook af en toe achter de grote aan. Alleen hij maakt af en toe van die hele zielige piepgeluidjes, net als een badeendje waarin geknepen wordt. Hij mept trouwens ook wel flink terug hoor, maar vind het toch een beetje eng, zo'n klein bolletje met mijn ruwe 20 weken kat.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:47 schreef Lienekien het volgende:
Maar ze rollebollen echt? Dat is toch een goed teken. Je kunt natuurlijk de kleine af en toe eens alleen in de kamer laten, met de grote even elders.
Ze moeten toch samen een beetje uitvechten wie er de baas is. Om de geluidjes zou ik me niet te veel zorgen maken, die maakt onze kerngezonde kater van 10 ook weleens. En die vecht met niemand, want hij is de enige kat in huis.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:48 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ja ze rollen echt letterlijk door de kamer heen. De kleine zit ook af en toe achter de grote aan. Alleen hij maakt af en toe van die hele zielige piepgeluidjes, net als een badeendje waarin geknepen wordt. Hij mept trouwens ook wel flink terug hoor, maar vind het toch een beetje eng, zo'n klein bolletje met mijn ruwe 20 weken kat.
Zoals al gezegd, dat spelen en doen is primaquote:Op donderdag 5 september 2013 10:00 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb sinds gister een kleine kitten van 6 weken bij mijn 20 weken oude kitten rondlopen. Vanaf het begin af aan hollen en dollen ze al door de kamer heen. Alleen ik vraag me af, hoe merk je nu dat het te ruw is? En stopt het ooit. Ze zijn al sinds gister avond bezig en ik ben bang dat die kleine niet genoeg de kans krijgt om te slapen en te eten.
Het heeft zichzelf voor nu al opgelost geloof ik! Ze liggen nu allebei knock-out onder de bank te slapen.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:44 schreef Holyme het volgende:
[..]
Zoals al gezegd, dat spelen en doen is primaAlleen als het constant is, zou ik de kleine af en toe even apart zetten (in een kamer of in een bench). Die hele kleintjes willen soms maar al te graag met de groteren mee doen, terwijl ze eigenlijk meer rust hebben, en dan kan het geen kwaad als je als baasje even wat rust brengt op die manier.
Dat weet je helaas niet van tevoren.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:10 schreef xx_blbla21 het volgende:
We hebben nu een binnen kater van 2,5 jaar en we willen graag een kitten er bij nemen. Maar we vragen ons af of het goed zou gaan..
met een kitten gaat het meestal wel goed. Alleen.. Hoe is jouw kater? Speelt hij veel? Is hij goed actief? Is hij goed gesocialiseerd? Kittens spelen heel veel en als jouw kater dat niet wil heb je een probleem.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:10 schreef xx_blbla21 het volgende:
We hebben nu een binnen kater van 2,5 jaar en we willen graag een kitten er bij nemen. Maar we vragen ons af of het goed zou gaan..
De kater is vrij lui :-P.. Soms is tie wel speels maar vaak ook niet. Geen idee of hij goed sociaal is, en hoe kom je daar achter komt..quote:Op donderdag 5 september 2013 12:07 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
met een kitten gaat het meestal wel goed. Alleen.. Hoe is jouw kater? Speelt hij veel? Is hij goed actief? Is hij goed gesocialiseerd? Kittens spelen heel veel en als jouw kater dat niet wil heb je een probleem.
Het beste is sowieso om een kitten van minimaal 12 weken in huis te nemen.
Ergens een kat lenen.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:43 schreef xx_blbla21 het volgende:
[..]
De kater is vrij lui :-P.. Soms is tie wel speels maar vaak ook niet. Geen idee of hij goed sociaal is, en hoe kom je daar achter komt..
Wanneer heb je de kat gekregen en is hij daarna opgegroeid met andere katten? Een kitten die je na 12 weken in huis krijgt is meestal wel sociaal te noemen, anders moet hij zijn opgegroeid met andere katten. Zo niet, weet een kat vaak niet hoe hij zich als kat moet gedragen zeg maar..quote:Op donderdag 5 september 2013 12:43 schreef xx_blbla21 het volgende:
[..]
De kater is vrij lui :-P.. Soms is tie wel speels maar vaak ook niet. Geen idee of hij goed sociaal is, en hoe kom je daar achter komt..
Kan prima lijkt me, als Max het ook wil eten. Wat geef je hem verder dan eigenlijk?quote:Op donderdag 5 september 2013 12:58 schreef Fripsel het volgende:
Ok sorry die was flauw.![]()
Ik heb wel meteen nog een vraagje. Mijn 20 weken kat (Jimmy) krijgt altijd een half zakje natvoer 's avonds. Gewoon voor het lekker. Kan ik Max (6,5 week) ook al een klein beetje natvoer geven?
Bij de mevrouw waar hij vandaan komt kreeg hij Royal Canin voor kittens. Daar hebben we een flinke zak van meegekregen. Dit gaan we langzaam steeds meer bijmengen met het voer van Jimmy, Fokker voor kittens. Hij had verder geen speciaal dingen meer nodig want hij komt wel goed aan zei ze, dit wil ik wel in de gaten houden.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:37 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Kan prima lijkt me, als Max het ook wil eten. Wat geef je hem verder dan eigenlijk?
Prima spulquote:Op donderdag 5 september 2013 13:57 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Bij de mevrouw waar hij vandaan komt kreeg hij Royal Canin voor kittens. Daar hebben we een flinke zak van meegekregen. Dit gaan we langzaam steeds meer bijmengen met het voer van Jimmy, Fokker voor kittens. Hij had verder geen speciaal dingen meer nodig want hij komt wel goed aan zei ze, dit wil ik wel in de gaten houden.
Ik weet het achtergrondverhaal verder niet, maar wist je dat het tegen de wet is om kittens van jonger dan 7 weken bij de moeder weg te halen?quote:Bij de mevrouw waar hij vandaan komt kreeg hij Royal Canin voor kittens. Daar hebben we een flinke zak van meegekregen. Dit gaan we langzaam steeds meer bijmengen met het voer van Jimmy, Fokker voor kittens. Hij had verder geen speciaal dingen meer nodig want hij komt wel goed aan zei ze, dit wil ik wel in de gaten houden.
Het achtergrondverhaal staat een paar posts eerder. Het is via de dierenbescherming dus ik neem aan dat het dan wel goed zitquote:Op donderdag 5 september 2013 14:21 schreef Plakvis het volgende:
[..]
Ik weet het achtergrondverhaal verder niet, maar wist je dat het tegen de wet is om kittens van jonger dan 7 weken bij de moeder weg te halen?
Wat betreft het voer, kleine kittens mogen best wat natvoer voor de extra voedingsstoffen (dit is er overigens ook in kittenvariant), maar geen orgaanvlees! Verder kunnen ze als 'hoofdvoer' beter brokken eten, dat is beter voor de tandjes.
Als je er op een andere manier over denkt mag je het natuurlijk altijd zeggen! Ik heb geen ervaring met jonge kittens en ik kan altijd nog zelf beslissen welk advies ik gebruik en niet.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:07 schreef loecje het volgende:
Ik ga even op mijn handen zitten wat betreft het voedingsadvies....
Voor jouw referentiekader: filmpje van een kitten van 9 weken met moederpoes.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:48 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ja ze rollen echt letterlijk door de kamer heen. De kleine zit ook af en toe achter de grote aan. Alleen hij maakt af en toe van die hele zielige piepgeluidjes, net als een badeendje waarin geknepen wordt. Hij mept trouwens ook wel flink terug hoor, maar vind het toch een beetje eng, zo'n klein bolletje met mijn ruwe 20 weken kat.
Natvoer heeft niet per definitie extra voedingsstoffen. Natvoer van Royal canin zal meer energie leveren dan droogvoer van de Aldi, om maar een vergelijk te maken. Hangt allemaal af van het merk.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:21 schreef Plakvis het volgende:
[..]
Ik weet het achtergrondverhaal verder niet, maar wist je dat het tegen de wet is om kittens van jonger dan 7 weken bij de moeder weg te halen?
Wat betreft het voer, kleine kittens mogen best wat natvoer voor de extra voedingsstoffen (dit is er overigens ook in kittenvariant), maar geen orgaanvlees! Verder kunnen ze als 'hoofdvoer' beter brokken eten, dat is beter voor de tandjes.
Ik niet.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:07 schreef loecje het volgende:
Ik ga even op mijn handen zitten wat betreft het voedingsadvies....
Oh dat ziet er wel vergelijkbaar uit! Alleen een stuk minder gepiep. Ik heb niet echt een konijnenkooi ofzo, maar ik geloof dat Jimmy nu ook wel aan zijn slaap toe was, dus ze liggen nog steeds beide te slapen. Die van 20 eet ook veel ja, hij heeft eigenlijk altijd toegang tot eten brokjes. Al zijn de brokjes van Max nu natuurlijk veel leuker. Maar zal eens kijken of Max vanavond een klein beetje nat voer wilt eten.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:38 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Voor jouw referentiekader: filmpje van een kitten van 9 weken met moederpoes.![]()
F&F / Gastopvang DOC: Cat's 14e nestje #6 Baasjes gevonden!
Die kleintjes kunnen best wat hebben.En zolang de kleine terugkomt om te spelen zit het wel goed. Hij is natuurlijk nog maar een mini, als je een bench of konijnenkooi hebt is dat een goede plek om hem af en toe op te sluiten zodat hij kan bijslapen, zonder dat de ander hem terroriseert.
En dan zou je hem daar desgewenst ook wat kunnen bijvoeren. Al zal je sloopkogel van 20 weken vast ook veel mogen eten.
Dabedoellik.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:44 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Oh dat ziet er wel vergelijkbaar uit! Alleen een stuk minder gepiep. Ik heb niet echt een konijnenkooi ofzo, maar ik geloof dat Jimmy nu ook wel aan zijn slaap toe was, dus ze liggen nog steeds beide te slapen. Die van 20 eet ook veel ja, hij heeft eigenlijk altijd toegang tot eten brokjes. Al zijn de brokjes van Max nu natuurlijk veel leuker. Maar zal eens kijken of Max vanavond een klein beetje nat voer wilt eten.
ik zie hetquote:
quote:Op donderdag 5 september 2013 15:38 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Voor jouw referentiekader: filmpje van een kitten van 9 weken met moederpoes.![]()
F&F / Gastopvang DOC: Cat's 14e nestje #6 Baasjes gevonden!
Die kleintjes kunnen best wat hebben.En zolang de kleine terugkomt om te spelen zit het wel goed. Hij is natuurlijk nog maar een mini, als je een bench of konijnenkooi hebt is dat een goede plek om hem af en toe op te sluiten zodat hij kan bijslapen, zonder dat de ander hem terroriseert.
En dan zou je hem daar desgewenst ook wat kunnen bijvoeren. Al zal je sloopkogel van 20 weken vast ook veel mogen eten.
heb je die al eens gebruikt?quote:Op donderdag 5 september 2013 19:11 schreef WinnieWana het volgende:
Trouwens tip voor goedkope kattenbakvulling klontvormend en bij 15 euro gratis bezorging
http://www.ranzijn.nl/nl-(...)te-15-kg-309220.aspx
Ik heb zeven zakken besteld. Volgens mij gaat de postbode mij vermoorden.
Nee maar heb er wel goede verhalen over gehoord.quote:
99% stofvrij staat ook bij mijn huidige kattengrit. echter is dit echt niet stofvrij te noemen.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:13 schreef Sorella het volgende:
99.5 % stofvrij klinkt al goed en klonterend is ook goed en anders kan ik me broers er wel blij mee maken.
Erbij gaan zitten en duidelijk laten zien dat je hun voer in je handen hebt en dan in dat ding gooien (en dat hopen dat je katten niet enorm dom en/of koppig zijnquote:Op donderdag 5 september 2013 20:19 schreef _Dido_ het volgende:
Vandaag zo'n puzzeletensbak binnen gekregen, maar ze snappen t niet geloof ikzitten bij hun normale bakjes te zeuren
tips?
Ik heb tegenwoordig Tigerino Crystals via Zooplus.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:40 schreef loecje het volgende:
[..]
99% stofvrij staat ook bij mijn huidige kattengrit. echter is dit echt niet stofvrij te noemen.
met al dat stof kan mijn vriend de kattenbak niet uitscheppen en dat kan nog wel eens handig zijn.
ik zit er nu over te denken om peewee houtkorrels te proberen.
Ik heb ook zoiets - die kristallen zooi is inderdaad veel beter. Wel duur altijd..quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:24 schreef purplenarcis het volgende:
[..]
Ik heb tegenwoordig Tigerino Crystals via Zooplus.
ECHT ideaal. De plasjes "verdwijnen"gewoon. Word totaal opgenomen. Enige wat je elke dag doet is een paar poepjes scheppen.
één keer in de 2 weken alles verschonen (bij 2 katten)
Ik heb weer van anderen gehoord dat die het helemaal niets vonden, begon uiteindelijk toch te stinken al die plasjes.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:25 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik heb ook zoiets - die kristallen zooi is inderdaad veel beter. Wel duur altijd..
Dat heb ik er voor over. Scheelt tijd, en tijd kost geld hahaquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:25 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik heb ook zoiets - die kristallen zooi is inderdaad veel beter. Wel duur altijd..
Deze absoluut niet, vind ik.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:30 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb weer van anderen gehoord dat die het helemaal niets vonden, begon uiteindelijk toch te stinken al die plasjes.
Ken het zelf verder niet, gebruik zelf klontvormende van Kitty Friend (die roze/ zakken) en die bevalt prima, koop ik per twee voor 11,95 bij een tuincentrum hier. Ik had eerst jarenlang grit uit eerst suikerbietenpulp maar dat verdween van de marktquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:31 schreef purplenarcis het volgende:
[..]
Deze absoluut niet, vind ik.
En nadeel wás dat het alleen te koop was in een dierenwinkel (niet praktisch, lastig meenemen, slechte openingstijden) maar nu geregeld met meneer Ranzijn en meneer de postbodequote:Op vrijdag 6 september 2013 10:31 schreef purplenarcis het volgende:
[..]
Dat heb ik er voor over. Scheelt tijd, en tijd kost geld haha
Inderdaad, ideaal... Lang leve de bezorger! Laat het ook altijd lekker op mn werk bezorgen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:44 schreef macondo het volgende:
[..]
En nadeel wás dat het alleen te koop was in een dierenwinkel (niet praktisch, lastig meenemen, slechte openingstijden) maar nu geregeld met meneer Ranzijn en meneer de postbode
duur, veel afval (= niet handig op een appartement) en meestal vol gestopt met bloemetjes/babypoeder geurtjes.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:24 schreef purplenarcis het volgende:
[..]
Ik heb tegenwoordig Tigerino Crystals via Zooplus.
ECHT ideaal. De plasjes "verdwijnen"gewoon. Word totaal opgenomen. Enige wat je elke dag doet is een paar poepjes scheppen.
één keer in de 2 weken alles verschonen (bij 2 katten)
Ik vond het niets (buiten dat het 3x zo duur is) heb nu gewoon klontvormend iets. En aangezien ik niet van het scheppen ben gooi ik eens in de 4 dagen ofzo heel de bak leeg en kiep er nieuw in, ben net zo duur uit. En als ik daar te lang mee wacht herinneren ze me er met gemauw aan dat het tijd isquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:30 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb weer van anderen gehoord dat die het helemaal niets vonden, begon uiteindelijk toch te stinken al die plasjes.
Veel afval? Juist niet en veel minder in gewicht dan grit. Drollen eruit zeven gaat veel sneller en tigerino heeft ook zonder geur, de normale.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:34 schreef loecje het volgende:
[..]
duur, veel afval (= niet handig op een appartement) en meestal vol gestopt met bloemetjes/babypoeder geurtjes.
ik zie trouwens niet hoe het tijd scheelt ?
misschien is de loge er al lang, maar soms is het handig om kat te laten wennen op een rustig plekje (aparte kamer) waar het beestje zich kan terugtrekkenquote:Op vrijdag 6 september 2013 21:14 schreef douche-eendje het volgende:
Morgen komt mijn logee, een schattig snoezig poezebeestje. Maar het is voor mij al meer dan 10 jaar geleden dat ik voor het laatst een kat voor langere tijd verzorgd heb... Naast kiepramen dichtdoen en balkon op 3e verdieping, waar moet ik nog meer rekening mee houden?
Hoeveel afval heb jij dan met grit?quote:Op zaterdag 7 september 2013 09:32 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Veel afval? Juist niet en veel minder in gewicht dan grit. Drollen eruit zeven gaat veel sneller en tigerino heeft ook zonder geur, de normale.
Dan blijft over de prijs, regelmatig is t 2+1 bij zooplus en dan is t ook niet duur meer en word t bezorgt.
Logee komt vanavond pas, ze blijft zo'n anderhalf a 2 weken, het is even kijken wanneer de eigenaar weer terug is (die gaat ergens volgende week de alpe d'huez fietsen).quote:Op zaterdag 7 september 2013 10:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
misschien is de loge er al lang, maar soms is het handig om kat te laten wennen op een rustig plekje (aparte kamer) waar het beestje zich kan terugtrekken
Succes in ieder geval, hoe lang blijft de logé?
Binnen houden en kattenbakken geven lijkt me dan de enigste oplossing, ik denk niet dat je kan voorkomen dat je kat buiten alleen op bepaalde plaatsen gaat zitten (de huis-, tuin- en keukemiddeltjes waar ik van gehoord heb, werken allemaal voor geen meter).quote:Op zondag 8 september 2013 10:45 schreef breaky het volgende:
Vraagje:
Mijn katje is groeiende en eet en daardoor ook poept en plast dat het een lieve lust is.
Het probleem is dat ze overal (buiten) poept. Het liefst zou ik zien dat ze een vast plekje heeft waar ze haar gang kan gaan.
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
Binnen gaat helaas niet werken. Mijn woonsituatie leent daar zich niet voor. We hebben een grote tuin waar ze vrij in kan rondlopen. Ik heb ergens gelezen dat je met vicks vaporub gebieden kunt markeren waar de kat zich niet moet ontlasten. Ze schijnen dat spul erg vies te vinden.quote:Op zondag 8 september 2013 13:11 schreef Holyme het volgende:
[..]
Binnen houden en kattenbakken geven lijkt me dan de enigste oplossing, ik denk niet dat je kan voorkomen dat je kat buiten alleen op bepaalde plaatsen gaat zitten (de huis-, tuin- en keukemiddeltjes waar ik van gehoord heb, werken allemaal voor geen meter).
En dan wil je buiten alles gaan volsmeren met Vicks?quote:Op zondag 8 september 2013 14:25 schreef breaky het volgende:
[..]
Binnen gaat helaas niet werken. Mijn woonsituatie leent daar zich niet voor. We hebben een grote tuin waar ze vrij in kan rondlopen. Ik heb ergens gelezen dat je met vicks vaporub gebieden kunt markeren waar de kat zich niet moet ontlasten. Ze schijnen dat spul erg vies te vinden.
je hebt geen ruimte voor een kattenbak?quote:Op zondag 8 september 2013 14:25 schreef breaky het volgende:
[..]
Binnen gaat helaas niet werken. Mijn woonsituatie leent daar zich niet voor. We hebben een grote tuin waar ze vrij in kan rondlopen. Ik heb ergens gelezen dat je met vicks vaporub gebieden kunt markeren waar de kat zich niet moet ontlasten. Ze schijnen dat spul erg vies te vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |