abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:29:22 #1
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_130031509
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:32:47 #2
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_130031641
Dit zijn de ouders van mijn toekomstig huisgenootje.

De vader

De moeder

Daar kunnen toch alleen maar pracht diertjes van komen :)

Komt het eigenlijk vaak voor dat een nestje helemaal geen katertjes heeft?

Misschien zit de fokker hier wel op het forum zonder dat ik het weet en herkennen ze hun kat :p
pi_130031929
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 20:32 schreef Rolstoelvandaal het volgende:

De vader

[ afbeelding ]

De moeder

[ afbeelding ]

Misschien zit de fokker hier wel op het forum zonder dat ik het weet en herkennen ze hun kat :p
Mooie katten hoor. Zo te horen komt het helemaal goed met je toekomstige kitten.

Ik ben zelf ook fokker en ik heb 1 keer een heel nestje katers gehad. Andersom nog niet. Ligt maar helemaal aan de combi. Met de kater die de poes nu dekt heb ik altijd evenveel katers als poezen. Werkt net als bij mensen denk ik.
pi_130032958
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:25 schreef loecje het volgende:
wat betreft het leegvreten van het bakje, heb je al eens een tijdje (zeg een week) geprobeerd om het voer constant bij te vullen?een van mijn katten schrokte in het begin ook al het eten naar binnen, alsof dat het laatste beetje voer is. na een paar dagen kreeg hij door dat er altijd voer staat en liep weg als hij vol zat. nog later begon ook telkens kleine beetjes te eten. ook na castratie heb ik gewoon onbeperkt voer laten staan (tegen het advies van het asiel in) en deze kat is nog steeds perfect op gewicht. dat zal niet voor elke kat werken, maar een bakje direct leeg vreten is ook niet goed.
Dat zal ik toch maar eens gaan proberen. Durfde dat eigenlijk niet aan omdat ik bang was dat ik binnen een week een enorme dikke kat zou hebben. Maar als ze het doorheeft zoals jij het besschrijft zal het na verloop van tijd beter gaan. Dank voor de tip!
We have far more in common than that which devides us..
pi_130033123
met 1 week zal een kat echt nog niet tonnetje rond zijn.
werkt het niet dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
pi_130033538
Ik denk dat je met ras specifieke vragen ook goed terecht kan bij de fokker. Die weet hoe de eigenschappen bij de ouders zijn, waardoor zij het beste antwoord kan geven. In de ene lijn zal bijvoorbeeld allergie vaker kunnen voorkomen, terwijl een andere lijn er bijna nooit last van heeft.
pi_130033742
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat zal ik toch maar eens gaan proberen. Durfde dat eigenlijk niet aan omdat ik bang was dat ik binnen een week een enorme dikke kat zou hebben. Maar als ze het doorheeft zoals jij het besschrijft zal het na verloop van tijd beter gaan. Dank voor de tip!
Werkt hier ook beter. Ik voerde ze eerst 2x per dag en had altijd hongerige klierende katten die aanvielen op hun voerbak. Sinds een week of 5 heb ik altijd brokken staan met als gevolg dat ze nu af en toe een hapje nemen en eigenlijk minder eten dan daarvoor.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:30:55 #8
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_130034484
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:13 schreef Dragonberry het volgende:
Ik denk dat je met ras specifieke vragen ook goed terecht kan bij de fokker. Die weet hoe de eigenschappen bij de ouders zijn, waardoor zij het beste antwoord kan geven. In de ene lijn zal bijvoorbeeld allergie vaker kunnen voorkomen, terwijl een andere lijn er bijna nooit last van heeft.
Die ga ik natuurlijk helemaal uitvragen als ik daar heen ga voor de kennismaking. Was vooral benieuwd naar de ervaringen van andere mensen die het ras hebben.

Is er tussen katers en poezen (ongeacht het ras) eigenlijk een merkbaar verschil in karakter, manier van handelen?
pi_130034622
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:17 schreef PaarsBeestje het volgende:
Werkt hier ook beter. Ik voerde ze eerst 2x per dag en had altijd hongerige klierende katten die aanvielen op hun voerbak. Sinds een week of 5 heb ik altijd brokken staan met als gevolg dat ze nu af en toe een hapje nemen en eigenlijk minder eten dan daarvoor.
Juist...dat klieren is hier ook aan de orde van de dag....ze (en met name Elin) zal niet weten wat hen overkomt, maar meer mensen met dezelfde ervaring helpt mij over deze drempel
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:50:30 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_130035527
Ik heb nu twee poezen, van 6 (Pixel) en 4 jaar (Dot) oud. Iemand die ik ken heeft een nestje en ik kan er een poesje bij krijgen. Maar toen ik Dotje bij Pixel zette duurde dat ongeveer een jaar voordat de kleine helemaal geaccepteerd was. Is het handig om er nog een kitten bij te nemen?
pi_130038400
Is zo lastig in te schatten. Ik heb 2 katers, waarvan er eentje als kitten bij is gekomen. Na 3 maanden lagen die al samen bij elkaar en elkaar te wassen. Als je een kitten erbij zou willen, zou ik het gewoon proberen. Dat je huidige katten samen kunnen is in ieder geval al een goed teken.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 00:58:12 #12
385968 LompeWorst
Mijn huid, wat doe je D:
pi_130044507
Die vader :O
Zo mooi
Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef Fopje het volgende:
Ik ben nu gewoon serieus bang dat de worst uit het bakje tot leven in gekomen en een account heeft aangemaakt. Fuck.
Op zaterdag 29 maart 2014 00:54 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik mag jou _O_
  woensdag 14 augustus 2013 @ 07:00:01 #13
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_130047045
Het zelf maken van een krabpaal, beter om meteen alles te bouwen, of klein te beginnen en het mee te laten groeien met de kitten?
pi_130047595
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 07:00 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Het zelf maken van een krabpaal, beter om meteen alles te bouwen, of klein te beginnen en het mee te laten groeien met de kitten?
Die van ons ging met 12 weken al helemaal los op de krabpaal (3 verdiepingen, ongeveer 1.50 op hoogste punt en twee palen breedte)
Kwak
pi_130047923
Iemand enig idee wat je kan doen tegen droge voet zooltjes van een kat? mijn kater heeft namelijk nogal droge voet zooltjes.
pi_130050695
quote:

De vader

[ afbeelding ]

De moeder

[ afbeelding ]

Welk ras? Echt speciale katten; nog nooit eerder gezien volgens mij. *;
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:45:06 #17
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_130051828
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:50 schreef remlof het volgende:
Ik heb nu twee poezen, van 6 (Pixel) en 4 jaar (Dot) oud. Iemand die ik ken heeft een nestje en ik kan er een poesje bij krijgen. Maar toen ik Dotje bij Pixel zette duurde dat ongeveer een jaar voordat de kleine helemaal geaccepteerd was. Is het handig om er nog een kitten bij te nemen?
Dat is niet te voorspellen, mijn kater van 2,5 heeft 2 dagen gegromd en geblazen tegen de nieuwe kitten en daarna waren het de beste vrienden.
Ze kennen elkaar nu 4 weken en het is net alsof het nooit anders is geweest.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:45:56 #18
139677 Curiosity
pi_130051858
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 08:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Die van ons ging met 12 weken al helemaal los op de krabpaal (3 verdiepingen, ongeveer 1.50 op hoogste punt en twee palen breedte)
Die van ons ook, alleen met afspringen is het lastig maar daar vind hij ook wel een manier voor.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:54:24 #19
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_130052087
quote:
17s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:07 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Welk ras? Echt speciale katten; nog nooit eerder gezien volgens mij. *;
Het ras noemt 'blauwe rus'. Ze komen volgens mij ook niet zo heel veel voor.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:45 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Die van ons ook, alleen met afspringen is het lastig maar daar vind hij ook wel een manier voor.
Ik kan wel de hele krabpaal/klimconstructie maken en tijdelijk enkele extra plankjes zodat ie niet al te hoog naar beneden hoeft te springen.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:12:48 #20
80382 manny
30 is best veel
pi_130052517
Wij hebben zo'n kattenvoertorentje gekocht, waardoor onze kat (tot zijn grote frustratie) zeker 15 minuten bezig is zijn eten bij elkaar te harken. Moet steeds een verdieping lager om erbij te komen. Dan heeft ie er genoeg van en komt een uurtje later terug voor de rest. Werkt prima en de schrok-aanvaltechniek die meneer eerst hanteerde is achter de rug.

Tot zover.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_130052778
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:12 schreef manny het volgende:
Wij hebben zo'n kattenvoertorentje gekocht, waardoor onze kat (tot zijn grote frustratie) zeker 15 minuten bezig is zijn eten bij elkaar te harken. Moet steeds een verdieping lager om erbij te komen. Dan heeft ie er genoeg van en komt een uurtje later terug voor de rest. Werkt prima en de schrok-aanvaltechniek die meneer eerst hanteerde is achter de rug.

Tot zover.
Voer op een uitdagende manier geven is top! Doe het al heel lang, af en toe iets nieuws en ze vinden t erg leuk en schrokken nooit! Soms verstop ik brokjes door het hele huis, vinden ze ook erg spannend.
pi_130053839
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:12 schreef manny het volgende:

Tot zover.
Ja...dat ding heb ik ook, werkt prima voor de ene kat maar omdat ze alles daaruit opvreet (en dus ook in 1 keer) krijgt de ander niets, die stuurt ze zelfs weg.
pi_130053952
een 2 voertoren op een andere plek neerzetten?
dan kunnen ze beide rustig eten.

hier werkte de voertoren niet zo goed, te lompe katten die de boel gewoon omgooien.
ik heb nu deze tunnelfeeder
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:03:28 #24
80382 manny
30 is best veel
pi_130053979
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ja...dat ding heb ik ook, werkt prima voor de ene kat maar omdat ze alles daaruit opvreet (en dus ook in 1 keer) krijgt de ander niets, die stuurt ze zelfs weg.
Ai, daar had ik niet aan gedacht, wij hebben er maar 1; dus meneer is koning, keizer en admiraal tegelijk en heeft geen concurrentie.
pi_130054147
Maken jullie katten ook altijd geluidjes als ze vliegjes proberen te vangen?

(Geen serieuze vraag :P)
pi_130054201
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:03 schreef manny het volgende:
Ai, daar had ik niet aan gedacht, wij hebben er maar 1; dus meneer is koning, keizer en admiraal tegelijk en heeft geen concurrentie.
Nee, bij mij is de een een vreetzak en de ander wil er niet te veel moeite voor doen (tenzij het mijn eten is ;) ). Ik ga nu even proberen (op aanraden van hier) om ze onbeperkt voer te geven in de hoop dat ze doorhebben dat ze niet alles in één keer hoeven weg te schrokken...Vanochtend hadden ze het nog niet door _O- _O- _O-
pi_130054785
die van ons had het gisteren ook niet door, ten minste, t ging best goed, maar denk dat e rnog iets te weinig in zat want ze had toch bodemdrang... nu issie voller en neemt ze af en toe een hapje (vanmorgen was hij leeg :X dat had ik eigenlijk willen voorkomen, ze moet niet gaan denken dat die bak een dagportie is)
Kwak
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:33:40 #28
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130054873
Ik ga binnenkort ook een kattenvoerding bestellen bij Zooplus, want ik heb ook zo'n schrokkend monster. Ze eet echt als een graafmachine. Zo veel mogelijk brokjes in haar bekje nemen, de helft valt eruit. De andere poes eet netjes brokje voor brokje, die knoeit ook nooit.

Tips voor voerbakjes? :)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:34:32 #29
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130054902
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

hm, dat kan hier ook nog wel een probleem worden...
And eternity in an hour.
pi_130056031
quote:
17s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:09 schreef Little_Dolls het volgende:
Maken jullie katten ook altijd geluidjes als ze vliegjes proberen te vangen?

(Geen serieuze vraag :P)
Dit soort geluidjes bedoel je? :P
pi_130056070
mekkeren :D
pi_130056141
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:33 schreef _Dido_ het volgende:
Ik ga binnenkort ook een kattenvoerding bestellen bij Zooplus, want ik heb ook zo'n schrokkend monster. Ze eet echt als een graafmachine. Zo veel mogelijk brokjes in haar bekje nemen, de helft valt eruit. De andere poes eet netjes brokje voor brokje, die knoeit ook nooit.

Tips voor voerbakjes? :)
De al eerder gelinkte tunnel feeder doet het hier prima, dat is ook de enigste waar ze alle drie uit eten. De andere activity boards worden niet door alle katten gesnapt hier (of in het geval van 1, ze vertikt het gewoon en dan wordt ze kei chagrijnig omdat ze honger heeft :+)
pi_130056217
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:08 schreef Holyme het volgende:

[..]

Dat hoort erbij ja :D _O-
pi_130056712
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:33 schreef _Dido_ het volgende:

Tips voor voerbakjes?
Ik had twee "Pipolino Anti-Stress home trainers" gekocht bij Zooplus, wist ik veel dat die dingen zo groot waren _O- . Eén zit nog in de verpakking, kan ik zo toesturen.
De ene kat snap het ding, de ander wil het niet snappen...of eigenlijk...Elin holt er mee door het huis, de brokjes vallen eruit en Nika loopt er achteraan en eet de brokjes op _O- _O- Zo'n voertoren heb ik ook, en weer...Elin vist de brokjes eruit (en eet ze ook op hoor) maar er valt ook heel wat in het bakje eronder, en daar eet Nika ze uit..
  woensdag 14 augustus 2013 @ 14:59:10 #35
80382 manny
30 is best veel
pi_130057869
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:02 schreef loecje het volgende:

hier werkte de voertoren niet zo goed, te lompe katten die de boel gewoon omgooien.
ik heb nu deze tunnelfeeder
Ik heb die van ons vastgeschroefd op een grote houten plaat. Eerste oplossing van kater was inderdaad ding gewoon om te beuken en van de grond te eten. Dat wil nu niet meer. Sinds dien: rust.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:27:43 #36
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_130058766
quote:

De vader

[ afbeelding ]

De moeder

[ afbeelding ]

wij hebben twee nestjes ( Abessijnen ) moeten wachten. toen bleek Meneer Jansen alsnog een Mevrouw Jansen na een week of drie nadat ze geboren waren. We zijn nu dolblij met Mevrouw Jansen!
pi_130069354
Even een crosspost:

We hebben sinds het begin dat we Suzy hebben al twijfels over haar geslacht, en die twijfels worden alleen maar groter. Hoe meer mensen haar zien hoe meer ze vermoeden dat het een mannetje is, en geen vrouwtje. Alleen we hebben er allemaal niet zoveel verstand van. Dus ik hoopte dat jullie mij misschien wat wijzer kunnen maken, want ik vind het ook zo wat om er speciaal voor naar de dierenarts te gaan.

pi_130069454
Vrouwtje,
Niet alle poezen hebben een kleine vagina!
Die van ons heeft ook redelijk dikke schaamlippen.
Narf!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:26:13 #39
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130071365
Ik zeg kater
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_130071408
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:26 schreef tonja het volgende:
Ik zeg kater
[ afbeelding ]
^O^
pi_130071747
Nog steeds de meningen verdeeld. :( hoe kom ik er nu met zekerheid achter zonder meteen flink te moeten dokken voor de DA.
pi_130071892
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:32 schreef Fripsel het volgende:
Nog steeds de meningen verdeeld. :( hoe kom ik er nu met zekerheid achter zonder meteen flink te moeten dokken voor de DA.
Oh nu is het toch een kwestie van geld?
Als het zo belangrijk is om te weten dan zou ik toch maar naar de dierenarts gaan... :)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_130072043
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:34 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Oh nu is het toch een kwestie van geld?
Als het zo belangrijk is om te weten dan zou ik toch maar naar de dierenarts gaan... :)
Lijkt me niet heel raar dat ik daar niet even een dierenarts consult tegen aan wil gooien.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:37:40 #44
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_130072060
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:08 schreef Holyme het volgende:

[..]

Mijn vrouwtje wel, mijn mannetje eigenlijk nog nooit horen doen :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Manager PR/Moderator woensdag 14 augustus 2013 @ 21:38:02 #45
269689 crew  Viv
pi_130072084
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:37 schreef Fripsel het volgende:
Lijkt me niet heel raar dat ik daar niet even een dierenarts consult tegen aan wil gooien.
Vraag het dan tijdens een consult voor iets anders. ^O^
pi_130072168
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:38 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Vraag het dan tijdens een consult voor iets anders. ^O^
Ja maar dat is wss pas tegen de tijd dat ze gecastreerd/gesteriliseerd moet worden. Dus dat duurt nog een half jaar en tot die tijd blijft het binnen.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:42:54 #47
139677 Curiosity
pi_130072355
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:46 schreef Fripsel het volgende:
Even een crosspost:

We hebben sinds het begin dat we Suzy hebben al twijfels over haar geslacht, en die twijfels worden alleen maar groter. Hoe meer mensen haar zien hoe meer ze vermoeden dat het een mannetje is, en geen vrouwtje. Alleen we hebben er allemaal niet zoveel verstand van. Dus ik hoopte dat jullie mij misschien wat wijzer kunnen maken, want ik vind het ook zo wat om er speciaal voor naar de dierenarts te gaan.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De mijne heeft het precies zo en die is door de dierenarts beoordeeld als mannetje.
En Mail anders deze foto naar een dierenarts.
pi_130072427
quote:

[..]

Nou ja jij hebt je twijfels, er is er maar 1 die waarschijnlijk uitsluitsel kan geven.
Dus als het zo belangrijk is en het moet op korte termijn dan zit er maar 1 ding op. Een diagnose via een forum lijkt me ook niet het handigst.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_130072518
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:42 schreef Curiosity het volgende:

[..]

De mijne heeft het precies zo en die is door de dierenarts beoordeeld als mannetje.
En Mail anders deze foto naar een dierenarts.
Dat is wel een goed een idee!
pi_130074468
quote:

[..]

is 'het' dan nog nooit naar de DA geweest?

bij mijn DA hebben we een kittencheck. tot 8maand oud kan je 1x per maand gratis bij de DA(assistent) langs. dan is er een algemene controle, tips en vragen, maar vooral om het kitten te laten wennen aan de dierenarts en alles daar omheen.

altijd fijn om even een controle te hebben bij een nieuw huisdier. ookal zijn ze net nagekeken door de dierenarts bij het asiel, ik vertrouw mijn eigen dierenarts meer.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 22:29:21 #51
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130075467
quote:

[..]

Of vraag het hier
  woensdag 14 augustus 2013 @ 22:32:42 #52
80382 manny
30 is best veel
pi_130075658
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:14 schreef loecje het volgende:

[..]

is 'het' dan nog nooit naar de DA geweest?

bij mijn DA hebben we een kittencheck. tot 8maand oud kan je 1x per maand gratis bij de DA(assistent) langs. dan is er een algemene controle, tips en vragen, maar vooral om het kitten te laten wennen aan de dierenarts en alles daar omheen.

altijd fijn om even een controle te hebben bij een nieuw huisdier. ookal zijn ze net nagekeken door de dierenarts bij het asiel, ik vertrouw mijn eigen dierenarts meer.
Wat goed. Ik ken dat systeem niet, maar klinkt goed en handig. Ook vanuit de dierenarts geredeneerd, vooral mensen die voor het eerst een kat hebben hengel je dan mooi binnen
pi_130079078
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:29 schreef tonja het volgende:

[..]

Of vraag het hier
Oh dat ga ik eerst eens doen!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 23:32:45 #54
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130079206
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:30 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Oh dat ga ik eerst eens doen!
Ik zet 5 euro op "kater" :P
  donderdag 15 augustus 2013 @ 00:22:40 #55
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_130081595
Hoe veel ruimte hebben katten nodig? Wij wonen in een flat en hebben 2 ex katers. Nu hebben wij vorige week een kitten bij de dierenambulance afgeleverd (gevonden) en we denken er toch zwaar over om hem te adopteren.
Maar zou dat niet een beetje te veel zijn, 3 katten.
pi_130086137
er zit nogal een verschil tussen flat en flat, hoe groot?

mogen de katten ook op de slaapkamer(s) overige ruimten en eventueel afgezet balkon ?
pi_130086158
Ff vraagje.
Hebben jullie jullie katten weleens tijdens een vakantie ondergebracht in een pension?
pi_130086369
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ff vraagje.
Hebben jullie jullie katten weleens tijdens een vakantie ondergebracht in een pension?
ik laat mijn katten liever in hun eigen vertrouwde omgeving. Bij de DA zit vooral Hero ook niet graag in een hokje. Hij vind het helemaal niks! Die ouwe boeit het dan weer niets.. Vind alles leuk en gezellig, dus die zou ik wel naar een pension durven brengen.
pi_130086409
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:41 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

ik laat mijn katten liever in hun eigen vertrouwde omgeving. Bij de DA zit vooral Hero ook niet graag in een hokje. Hij vind het helemaal niks! Die ouwe boeit het dan weer niets.. Vind alles leuk en gezellig, dus die zou ik wel naar een pension durven brengen.
We gaan in september een weekje weg en de enigste optie is pension. Ouders en zusje hebben al huisdieren thuis plus dat ze te ver wonen om katten elke dag eten en drinken te geven. Aan buren vraag ik het niet, voel me dan toch bezwaard.
Vanmiddag gaan we kijken in het pension. Kijken of het wat is...
pi_130086472
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

We gaan in september een weekje weg en de enigste optie is pension. Ouders en zusje hebben al huisdieren thuis plus dat ze te ver wonen om katten elke dag eten en drinken te geven. Aan buren vraag ik het niet, voel me dan toch bezwaard.
balen.. Zoals ik al zei, het verschilt per kat of ik het zelf zou doen of niet. Misschien kan je nog via internet kijken of je een kattenoppas is de buurt kunt vinden? Die komt dan gewoon elke dag langs om de katten te verzorgen.
pi_130086600
Ik zit nu met zelfde dilemma, mijn poezin vind alleen zijn als ik aan het werk ben al heel vervelend. Als ze de buitendeur hoort beneden staat ze al te krijsen achter de voordeur alsof ze maanden aan haar lot is overgelaten. -O-
Dus ik denk nietdat ze het trekt met alleen iemand die eten komt geven en bak verschonen.
pi_130086800
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:49 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

balen.. Zoals ik al zei, het verschilt per kat of ik het zelf zou doen of niet. Misschien kan je nog via internet kijken of je een kattenoppas is de buurt kunt vinden? Die komt dan gewoon elke dag langs om de katten te verzorgen.
Tsja, het idee op zich vind ik wel wat hebben. Alleen zou ik er niet gerust op zijn om iemand de sleutel te geven die ik niet ken...
pi_130086816
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:58 schreef computergirl het volgende:
Ik zit nu met zelfde dilemma, mijn poezin vind alleen zijn als ik aan het werk ben al heel vervelend. Als ze de buitendeur hoort beneden staat ze al te krijsen achter de voordeur alsof ze maanden aan haar lot is overgelaten. -O-
Dus ik denk nietdat ze het trekt met alleen iemand die eten komt geven en bak verschonen.
Misschien een ideetje om een kat erbij te nemen? Zodat ze niet zo alleen is?
pi_130086855
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 09:13 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Misschien een ideetje om een kat erbij te nemen? Zodat ze niet zo alleen is?
Volgens asiel (waar zevandaan komt) kan ze niet samen met andere kat -O-
pi_130086908
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 09:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

Volgens asiel (waar zevandaan komt) kan ze niet samen met andere kat -O-
Oh -O-
Maar, jij wilt ook jouw poezin naar een pension brengen of heb ik dat verkeerd begrepen uit jouw post :)
pi_130086964
Ik heb in maart een soort contact advertentie voor poes gemaakt en op Facebook gezet. Binnen een uur had ik een logeeradres voor drie weken, bij vrienden waar ik nooit aan gedacht had om ze te vragen.

Het verplaatsen vond ze niet fijn, maar ze heeft het die weken prima naar haar zin gehad daar :Y en nu is ze thuis weer mijn vertrouwde knuffelbolletje O+
Kwak
pi_130086984
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 09:23 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb in maart een soort contact advertentie voor poes gemaakt en op Facebook gezet. Binnen een uur had ik een logeeradres voor drie weken, bij vrienden waar ik nooit aan gedacht had om ze te vragen.

Het verplaatsen vond ze niet fijn, maar ze heeft het die weken prima naar haar zin gehad daar :Y en nu is ze thuis weer mijn vertrouwde knuffelbolletje O+
Fijn dat het zo opgelost is ! *O*
pi_130087020
quote:
Ik heb dat vroeger wel gedaan en vond het een prima oplossing. Ik ging dan 4 weken weg en vond dat wel een lange tijd om anderen te vragen. De mensen daar waren helemaal geweldig en ik vond het erg jammer dat zij met het pension stopten. Nu verzorg ik bij mensen in de flat de katten en zij verzorgen die van mij.
Als je met mensen praat zijn er heel veel die zeggen: Och..had het maar gevraagd, dat wil ik wel even doen hoor! Dus je zou het misschien best aan je buren kunnen vragen. Wie weet hoe leuk ze het vinden.
pi_130088180
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben wel in pensions geweest waar de meeste katten het erg goed naar hun zin hadden, zaten soms ook katten voor langere tijd. Hadden een mooie buiten ren en veel plekken waar ze zich terug konden trekken. Kan wel erg goed gaan, even kijken inderdaad en dan kan het waarschijnlijk prima!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 10:30:21 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130088224
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 09:12 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Tsja, het idee op zich vind ik wel wat hebben. Alleen zou ik er niet gerust op zijn om iemand de sleutel te geven die ik niet ken...
Ik weet niet waar je woont, maar voor Groningen en omstreken zou ik je wel iemand kunnen adviseren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_130088240
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:28 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Ik ben wel in pensions geweest waar de meeste katten het erg goed naar hun zin hadden, zaten soms ook katten voor langere tijd. Hadden een mooie buiten ren en veel plekken waar ze zich terug konden trekken. Kan wel erg goed gaan, even kijken inderdaad en dan kan het waarschijnlijk prima!
Het zou voor mij echt een hele geruststelling zijn mocht ik weten dat ze daar een fijne tijd tegemoet gaan O+
pi_130088247
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je woont, maar voor Groningen en omstreken zou ik je wel iemand kunnen adviseren.
Rotterdam-zuid :')
  donderdag 15 augustus 2013 @ 10:31:49 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130088257
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:31 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Rotterdam-zuid :')
Nee, dat wordt 'm niet.
pi_130088265
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, dat wordt 'm niet.
Dat bedoel ik :)
pi_130088312
Mijn katten zijn bij mijn ouders uit logeren geweest en dat was drama voor twee van de drie. Blazen, niet eten, zich verstoppen etc. Ik denk dat een pension hetzelfde effect zou hebben die die blijven in het vervolg mooi thuis. Gelukkig heb ik goede katte-oppassen die twee keer per dag langskomen.

Had ik niet zulke schijthazen dan zou ik een pension zeker overwegen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Redactie Frontpage donderdag 15 augustus 2013 @ 10:36:57 #76
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_130088382
quote:

De vader

[ afbeelding ]

De moeder

[ afbeelding ]

Het is een blauwe rus dus?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 15 augustus 2013 @ 10:40:30 #77
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_130088462
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:36 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Het is een blauwe rus dus?
Ja,inderdaad.
  Redactie Frontpage donderdag 15 augustus 2013 @ 10:57:34 #78
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_130088894
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:40 schreef Rolstoelvandaal het volgende:

[..]

Ja,inderdaad.
Mooie dieren. Perzen en Noorse Boskatten vind ik ook erg mooi trouwens.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 15 augustus 2013 @ 11:11:22 #79
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_130089262
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:57 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Mooie dieren. Perzen en Noorse Boskatten vind ik ook erg mooi trouwens.
Wat me vooral aanspreekt in de blauwe rus is dat ze erg intelligent blijken te zijn en zich erg hechten aan 1 persoon. Ik woon alleen en dat gaat niet snel veranderen, dan is dat wel leuk als je kat echt aan je gehecht is.

Noorse boskatten vind ik ook erg leuk uitzien.
pi_130089637
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 09:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oh -O-
Maar, jij wilt ook jouw poezin naar een pension brengen of heb ik dat verkeerd begrepen uit jouw post :)
Tja, wat is wijsheid? Wat vind mevrouw erger, lang alleen zijn of in pension? Ikvraag het wel, maar ze vertikt het antwoord te geven.
Ze heeft een aantal maanden in asiel gezeten, waarbij ze bezoekers en collega katten zoveel mogelijk negeerde. In haar vorige huisje zou ze bang geweest zijn voor buurkatten.
pi_130089690
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

Tja, wat is wijsheid? Wat vind mevrouw erger, lang alleen zijn of in pension? Ikvraag het wel, maar ze vertikt het antwoord te geven.
Ze heeft een aantal maanden in asiel gezeten, waarbij ze bezoekers en collega katten zoveel mogelijk negeerde. In haar vorige huisje zou ze bang geweest zijn voor buurkatten.
Je zou een dagje kunnen proberen?
pi_130091036
quote:
Ff vraagje.
Mijn ouders een keer, vond het zelf geen fijne gedachte. Qua ruimte leek het op een asiel, helemaal vol in het hoogseizoen natuurlijk. En bij ons hadden ze zo'n beetje alle zwarte katten bij elkaar gedaan zonder bandje of iets. Je eigen kat terug vinden was best lastig. :')
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 12:22:05 #83
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_130091145
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 12:18 schreef Myraela het volgende:

[..]

Mijn ouders een keer, vond het zelf geen fijne gedachte. Qua ruimte leek het op een asiel, helemaal vol in het hoogseizoen natuurlijk. En bij ons hadden ze zo'n beetje alle zwarte katten bij elkaar gedaan zonder bandje of iets. Je eigen kat terug vinden was best lastig. :')
Komen ze niet gelijk op je af rennen dan als ze je zien?
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 12:24:49 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130091233
quote:
11s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 12:22 schreef dud0r het volgende:

[..]

Ja, en blaffen en tegen je op springen?
pi_130091312
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 12:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je zegt dat wel, maar mijn kat apporteert :') Ik gooi balletje weg, hij komt m weer brengen.
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 12:29:02 #86
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_130091390
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 12:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De mijne komen gelijk op me af als ik thuis kom, en de ene komt op commando op z'n kussentje liggen om geaaid te worden. :6
Keiharde porno!
pi_130091787
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Je zou een dagje kunnen proberen?
Sorry snap hem niet, wat proberen? :@
Ik werk fulltime, dus dat ze dat niet leuk vind weet ik al. Een dagje pension lijkt me alleen maar heel veel stess opleveren .
En rent-a-kitten.nl bestaat niet :D

[ Bericht 3% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 15-08-2013 13:17:53 ]
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 13:27:39 #88
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_130093339
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 12:41 schreef computergirl het volgende:

[..]

Sorry snap hem niet, wat proberen? :@
Ik werk fulltime, dus dat ze dat niet leuk vind weet ik al. Een dagje pension lijkt me alleen maar heel veel stess opleveren .
En rent-a-kitten.nl bestaat niet :D
BESTE IDEE OOIT!!

Kittens huren!
Kittens! _O_

[ Bericht 5% gewijzigd door dud0r op 15-08-2013 14:49:42 ]
Keiharde porno!
pi_130096056
quote:

[..]

Allemaal ja.

Thuis komen ze op je af, in zo'n pension als ze je niet verwachten komt alles dat aandacht wil gewoon.
  Redactie Frontpage donderdag 15 augustus 2013 @ 14:48:04 #90
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_130096200
quote:

[..]

http://www.dumpert.nl/med(...)en_baasje_terug.html
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 14:50:38 #91
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_130096302
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:44 schreef Myraela het volgende:

[..]

Allemaal ja.

Thuis komen ze op je af, in zo'n pension als ze je niet verwachten komt alles dat aandacht wil gewoon.
Dan mag je ze ook allemaal meenemen :D
Keiharde porno!
pi_130096986
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:27 schreef dud0r het volgende:

[..]

BESTE IDEE OOIT!!

Kittens huren!
Kittens! _O_
vind ik ook eigenlijk O-)
pi_130105079
toevallig had ik ook een goed idee:
Blikjes met Felix-jus verkopen!
Of zijn mijn katten de enige die de jus dr af likken en de balletjes laten staan?
uiteindelijk lukt altijd alles
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 20:06:43 #94
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130106568
Vorige week zijn de katten hier ingeent. Nu is Dodge aan het niezen en de rest vind ik ook wat mak. Kan dat zijn van de inenting? :o
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 15 augustus 2013 @ 20:18:48 #95
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130107010
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:06 schreef senesta het volgende:
Vorige week zijn de katten hier ingeent. Nu is Dodge aan het niezen en de rest vind ik ook wat mak. Kan dat zijn van de inenting? :o
Ik heb zoiets weleens eerder gehoord ja, maar zeker weten doe ik het niet. Vraag het anders in het dierenartstopic.
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 20:19:58 #96
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130107052
Ga ik doen :Y
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:03:16 #97
259233 GimmeGore
pi_130108765
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:18 schreef loecje het volgende:
er zit nogal een verschil tussen flat en flat, hoe groot?

mogen de katten ook op de slaapkamer(s) overige ruimten en eventueel afgezet balkon ?
75m2 waar ze toegang tot alles hebben. Nou ja, alle ruimtes dan. Incl 2 katveilige/vriendelijke balkons
pi_130109536
Hoe doen jullie dat dan als je thuiskomt? De kat mag de gang niet in, toch? (Voor het geval ze aan de deur staat als je binnenkomt.)
pi_130110222
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:06 schreef senesta het volgende:
Nou ja er worden natuurlijk (een kleine hoeveelheid) ziektekiemen ingespoten. Mensen kunnen daar ook wat ziek van worden, dus ik neem aan dat dat bij katten ook kan gebeuren.
pi_130110264
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:24 schreef Little_Dolls het volgende:
Hoe doen jullie dat dan als je thuiskomt? De kat mag de gang niet in, toch? (Voor het geval ze aan de deur staat als je binnenkomt.)
Mja ligt er ook een beetje aan hoe de situatie buiten is. Hier glipt mijn kat wel eens de galerij op, maar kan eigenlijk verder nergens naar toe. Ik woon op de 2e etage dus naar beneden springen doet ie ook niet zo snel.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:44:54 #101
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130110306
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:32 schreef Fripsel het volgende:
Wat maakt het uit? :P Als hij/zij groter wordt, kom je er vanzelf achter :Y
And eternity in an hour.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:53:39 #102
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130110688
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:44 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Wat maakt het uit? :P Als hij/zij groter wordt, kom je er vanzelf achter :Y
De DA in het dierenartstopic zei dat het een katertje is :Y
pi_130111475
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:03 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

75m2 waar ze toegang tot alles hebben. Nou ja, alle ruimtes dan. Incl 2 katveilige/vriendelijke balkons
lastig in te schatten maar ik zou zeggen grens gevalletje.
het kan als ze allemaal netjes met elkaar kunnen opschieten. maar zodra er gedonder in de tent is, is het huis te klein...
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:18:02 #104
259233 GimmeGore
pi_130111674
Die van ons proberen wel eens te ontsnappen, maar meestal zitten ze bij de deur van de kast waar de brokjes in staan te miauwen. Want het zijn hele zielige katjes die nooit brokjes krijgen ;(
  donderdag 15 augustus 2013 @ 23:15:06 #105
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130114521
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:18 schreef GimmeGore het volgende:
Die van ons proberen wel eens te ontsnappen, maar meestal zitten ze bij de deur van de kast waar de brokjes in staan te miauwen. Want het zijn hele zielige katjes die nooit brokjes krijgen ;(
Ik voer die van mij 1 keer per maand om dit soort filmpjes te kunnen maken :P

pi_130118333
Gaat hier precies net zo :D brokken staan er altijd maar klefvoer reageren ze ook zo!
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 01:01:38 #107
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130118544
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 00:52 schreef deadly_kiss het volgende:
Gaat hier precies net zo :D brokken staan er altijd maar klefvoer reageren ze ook zo!
Ik moet in een normaal mensengesprek hier ook echt opletten dat ik geen "honger" zeg :')
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:18:39 #108
80382 manny
30 is best veel
pi_130123026
Die van ons (pluk), heeft een hele act ingestudeerd incl hartverscheurende geluiden, voor je voeten lopen, zielig bij de kast staan, pootjes omhoog, een aanval op het bakje terwijl je het op de voertoren gooit. Dan is meneer een kwartiertje zoet, maar als er dan toevallig (op zondag ofzo) een half uur later weer iemand naar beneden komt van de trap.... Toneelstuk wordt in volle glorie nog een keer opgevoerd.
pi_130146395
waarom gooi je dan een voer in de voertoren als hij zo aan het zeuren is?
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:09:08 #110
80382 manny
30 is best veel
pi_130147136
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:52 schreef loecje het volgende:
waarom gooi je dan een voer in de voertoren als hij zo aan het zeuren is?
Hij krijgt in de ochtend 1 keer voer en 's avonds weer 1 keer. In de ochtend komt ie bijna altijd van buiten, en dan zal ik hem toch even moeten voeren ondanks zijn gezeur.
pi_130147527
Waarom moet één van m'n katten zo nodig af en toe op de bank zeiken? Twee oude banken naar de stort gebracht, nieuwe gekocht en na drie dagen al weer raak. Wat doe ik verkeerd?
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:24:30 #112
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130147884
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:17 schreef exile79 het volgende:
Waarom moet één van m'n katten zo nodig af en toe op de bank zeiken? Twee oude banken naar de stort gebracht, nieuwe gekocht en na drie dagen al weer raak. Wat doe ik verkeerd?
Hoeveel katten heb je? Hoeveel kattenbakken? Is er stress? Heb je het hier met je dierenarts over gehad? Zijn lichamelijke oorzaken uitgesloten?
pi_130148026
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:17 schreef exile79 het volgende:
Kattenbakvulling waar ze niet op willen?
pi_130148053
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:09 schreef manny het volgende:

[..]

Hij krijgt in de ochtend 1 keer voer en 's avonds weer 1 keer. In de ochtend komt ie bijna altijd van buiten, en dan zal ik hem toch even moeten voeren ondanks zijn gezeur.
daarmee beloon je juist het gezeur ;)
pi_130148182
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:24 schreef tonja het volgende:

[..]

Hoeveel katten heb je? Hoeveel kattenbakken? Is er stress? Heb je het hier met je dierenarts over gehad? Zijn lichamelijke oorzaken uitgesloten?
Twee, en ook twee kattenbakken. En daar gaat ze ook op. Maar dus ook af en toe op de bank. Verder nog niet gesproken met de dierenarts.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Kattenbakvulling waar ze niet op willen?
Houtkorrels, hebben ze in het asiel waar ze vandaan komt ook. Ze is nu sinds november bij mij.
pi_130148236
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:30 schreef exile79 het volgende:

[..]

Twee, en ook twee kattenbakken. En daar gaat ze ook op. Maar dus ook af en toe op de bank. Verder nog niet gesproken met de dierenarts.

[..]

Houtkorrels, hebben ze in het asiel waar ze vandaan komt ook. Ze is nu sinds november bij mij.
Ze haten hier houtkorrels. Stevige garantie dat ze inderdaad naast de bak plassen.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:31:58 #117
80382 manny
30 is best veel
pi_130148262
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:27 schreef loecje het volgende:

[..]

daarmee beloon je juist het gezeur ;)
Snap ik. Maar de optie om hem dan maar een dag geen eten te geven is ook niet wat. Dus dit gezeur accepteer ik, en zijn toneelstuk voor ronde 2 maakt geen schijn van kans zolang er geen opa's in de buurt zijn, want die vindt alles zielig en voert dat beest nog paling met slagroom als het even kan (is gebeurd...)
pi_130152726
hoeft toch ook geen hele dag? dat zeuren houden de meeste katten geen gehele dag vol.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 09:51:33 #119
80382 manny
30 is best veel
pi_130159141
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:09 schreef loecje het volgende:
hoeft toch ook geen hele dag? dat zeuren houden de meeste katten geen gehele dag vol.
Na een half uur ben ik, en vriendin idem, vertrokken richting werk. En dat houdt ie wel vol. Geen zin om vanuit werk terug naar huis te gaan om beest te voeren om hem zo beter op te voeden.

Trouwens als ie de hele nacht heeft lopen rennen, de buurt verdedigen, en bij de buren in de tuin heeft zitten poepen, dan verdient ie ook wel wat te eten in de ochtend, toch ?
pi_130159305
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 09:51 schreef manny het volgende:

[..]

Na een half uur ben ik, en vriendin idem, vertrokken richting werk. En dat houdt ie wel vol. Geen zin om vanuit werk terug naar huis te gaan om beest te voeren om hem zo beter op te voeden.

Trouwens als ie de hele nacht heeft lopen rennen, de buurt verdedigen, en bij de buren in de tuin heeft zitten poepen, dan verdient ie ook wel wat te eten in de ochtend, toch ?
Is hij de hele dag alleen? Ook s nachts :?
pi_130159312
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:30 schreef exile79 het volgende:

[..]

[..]

Kattenbakken uit elkaar zetten als ze bij elkaar staan, liefst in verschillende ruimtes en niet vlakbij de voer/drinkbakjes, en nog 1 erbij (aangeraden wordt 1 per kat + 1, dus 2 katten = 3 bakken). Je kan ook nog proberen de kap eraf te halen als die er op zit, en ander grit proberen om mee te beginnen in 1 van de bakken (ook hier geen fans van houtkorrels). Zou -just in case- ook even plasjes laten controleren bij de dierenarts. De bank goed schoonmaken, en een geurverwijderaar gebruiken, als het voor jou schoon ruikt maar de kat ruikt nog plas, dan is de kans al groter dat het weer gebeurt. Ecodor schijnt een goede te zijn daarvoor.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:03:25 #122
80382 manny
30 is best veel
pi_130160127
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 10:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

Is hij de hele dag alleen? Ook s nachts :?
'S nachts is ie buiten, alleen / samen met de buurkatten. Overdag is hij binnen of buiten(soms wil hij meteen na eten weer weg), vanaf de middag zijn kids thuis, en vriendin werkt parttime dus die is er ook wat vaker. In de avond is hij bijna altijd binnen, gezellig, totdat we gaan slapen en dan gaat hij op pad.

Best veel alleen dus, maar dat vindt hij geen probleem (zover ik kan inschatten)
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:05:20 #123
80382 manny
30 is best veel
pi_130160166
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 10:08 schreef Holyme het volgende:

[..]

Kattenbakken uit elkaar zetten als ze bij elkaar staan, liefst in verschillende ruimtes en niet vlakbij de voer/drinkbakjes, en nog 1 erbij (aangeraden wordt 1 per kat + 1, dus 2 katten = 3 bakken). Je kan ook nog proberen de kap eraf te halen als die er op zit, en ander grit proberen om mee te beginnen in 1 van de bakken (ook hier geen fans van houtkorrels). Zou -just in case- ook even plasjes laten controleren bij de dierenarts. De bank goed schoonmaken, en een geurverwijderaar gebruiken, als het voor jou schoon ruikt maar de kat ruikt nog plas, dan is de kans al groter dat het weer gebeurt. Ecodor schijnt een goede te zijn daarvoor.
Eetbakjes en kattebak idd nooit in dezelfde "zone", dat maakte bij ons het verschil in ons vorige huis.
pi_130164350
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 10:08 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik had inderdaad de voer- en drinkbakjes al verplaatst. De twee kattenbakken staan tegenover elkaar, ga ik ze eerst maar eens uit elkaar halen en een derde erbij halen en daar dan grind in doen. Toch blijf ik het raar vinden dat ze voor de rest wel altijd de bak gebruikt.
Alvast bedankt voor de tips. ^O^
pi_130294127
Onze poes zit elke avond bij het raam te kijken. Als er een kat komt (vaak dezelfde) begint ze als een wolf geluid te maken, vaak gaat ze van ene raam naar het andere met een dikke staart. Ik vroeg mij af: is dit agressie? Of angst? Wat moet ik doen? Haar laten? Of haar juist beschermen en rust te geven door rolgordijnen te sluiten zodat ze die kat niet meer ziet?

Overigens is onze poes, sinds we verhuist zijn niet meer zo vaak buiten en als ze buiten is erg schrikachtig en zelfs ook binnen (bijv als deur open gaat schrikt ze) dit was voorheen niet, maar sinds ze gehavend terug kwam (waarschijnlijk gevochten) is dit zo gebleven.

Wij houden haar overigens snachts binnen.

Gr
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:49:04 #126
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130295327
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:27 schreef Skillsy het volgende:
Onze poes zit elke avond bij het raam te kijken. Als er een kat komt (vaak dezelfde) begint ze als een wolf geluid te maken, vaak gaat ze van ene raam naar het andere met een dikke staart. Ik vroeg mij af: is dit agressie? Of angst? Wat moet ik doen? Haar laten? Of haar juist beschermen en rust te geven door rolgordijnen te sluiten zodat ze die kat niet meer ziet?

Overigens is onze poes, sinds we verhuist zijn niet meer zo vaak buiten en als ze buiten is erg schrikachtig en zelfs ook binnen (bijv als deur open gaat schrikt ze) dit was voorheen niet, maar sinds ze gehavend terug kwam (waarschijnlijk gevochten) is dit zo gebleven.

Wij houden haar overigens snachts binnen.

Gr
Of het nou agressie is of angst (volgens mij ontlopen die 2 elkaar niet zoveel bij katten), het is sowieso stress, dus ik zou de gordijnen dicht doen.

In elkaar geslagen worden kan idd traumatisch zijn voor de poes.
Hoe lang wonen jullie in het nieuwe huis?

's Nachts binnenhouden lijkt me goed :)
pi_130295985
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:49 schreef tonja het volgende:

[..]

Of het nou agressie is of angst (volgens mij ontlopen die 2 elkaar niet zoveel bij katten), het is sowieso stress, dus ik zou de gordijnen dicht doen.

In elkaar geslagen worden kan idd traumatisch zijn voor de poes.
Hoe lang wonen jullie in het nieuwe huis?

's Nachts binnenhouden lijkt me goed :)
We wonen nu 7 maanden ongeveer hier. Ik ga je advies opvolgen.Helaas hebben we niet overal rolgordijnen dus zal ze onder het gordijn spieken.

Ja ik houd haar snachts binnen, omdat ik niet gerust ben. Ze krijgt toch vaak iets lekkers voor dat ik ga slapen ( 24:00) en nog wat brokjes zodat ze rustig is. Ze is sowieso erg rustig snachts. En mijn pa staat tegen 5:00 vaak op dus ze is echt niet zolang alleen.
We spelen overdag genoeg met haar dus is ze al uitgeteld

Ken je dat wolf geluid? Het lijkt wel een demon als zij die kater ziet :{
.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:45:53 #128
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130298382
Die andere kat, kan je die niet uit de tuin verjagen met een plantenspuit of iets dergelijks? Beetje de poes helpen haar eigen plekje te veroveren..
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:50:37 #129
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130298615
in dit topic Beantwoord een echte dierenarts vragen, misschien wel zinvol om je vraag ook daar te stellen.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:09:42 #130
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130310083
Heeft iemand de écht ultieme tip voor het voeren van pillen?

Ik heb er de afgelopen week voor ruim dertig euro aan wormenpillen doorheengejaagd, in allerlei varianten voer. Mevrouw eet alles op, behalve de pil. Stukgedrukt door het eten, gaat de pil al helemaal niet op: ze weigert nog liever te eten (dagenlang).

Gisteren heb ik bij de dierenarts de easypill gekocht, maar daar haalt ze ook haar neus voor op.

Vorige maand kocht ik uit arrenmoede vloeibare anti-worm, wat volgens de dierenwinkel 'moeiteloos' naar binnen zou gaan met een sachet liquid-nogwat. Poes weigerde er ook maar een lik van te nemen en het moet gezegd: de andere kat moest ook níets weten van dit zogenaamde supereten - ook zonder pil erin.

De houdgreep en het wrijven over de keel gaan ook niet werken. Iemand nog een gouden tip?
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:14:20 #131
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_130310200
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:09 schreef Duderinnetje het volgende:

Ik heb er de afgelopen week voor ruim dertig euro aan wormenpillen doorheengejaagd, in allerlei varianten voer. Mevrouw eet alles op, behalve de pil. Stukgedrukt door het eten, gaat de pil al helemaal niet op: ze weigert nog liever te eten (dagenlang).

Gisteren heb ik bij de dierenarts de easypill gekocht, maar daar haalt ze ook haar neus voor op.

Vorige maand kocht ik uit arrenmoede vloeibare anti-worm, wat volgens de dierenwinkel 'moeiteloos' naar binnen zou gaan met een sachet liquid-nogwat. Poes weigerde er ook maar een lik van te nemen en het moet gezegd: de andere kat moest ook níets weten van dit zogenaamde supereten - ook zonder pil erin.

De houdgreep en het wrijven over de keel gaan ook niet werken. Iemand nog een gouden tip?
Mayonaise zijn ze dol op, bij mijn katten werkt dat heel goed (geen frietsaus ofzo, dat is te zuur. Echte mayonaise dus)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_130310215
quote:

Ik vrees dat dat in jouw geval misschien ook niet gaat werken, maar ik (ver)stop de pil zelf altijd in zo'n kauwstick en dan neemt ze vervolgens al etende die pil gewoon mee.
Tails tell tales
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:19:07 #133
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130310325
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:15 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik vrees dat dat in jouw geval misschien ook niet gaat werken, maar ik (ver)stop de pil zelf altijd in zo'n kauwstick en dan neemt ze vervolgens al etende die pil gewoon mee.
Kauwsticks bieft ze ook niet.

Ik snap het niet: drie maanden geleden at ze de wormenpil gewoon moeiteloos mee in haar voer. -O-
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:20:02 #134
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130310352
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:14 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Mayonaise zijn ze dol op, bij mijn katten werkt dat heel goed (geen frietsaus ofzo, dat is te zuur. Echte mayonaise dus)
:D Daar hebben ze hier nog nooit om gebedeld, ik ga het proberen!!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_130310419
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:19 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Kauwsticks bieft ze ook niet.

Ik snap het niet: drie maanden geleden at ze de wormenpil gewoon moeiteloos mee in haar voer. -O-
Hopelijk werkt die andere tip, veel succes (kan me voorstellen dat het erg frustrerend is)!
Tails tell tales
pi_130310622
Je hebt ook milbemax al gehad dan zeker? Ik kan die soms geven als een soort snoepjes, gewoon stiekem tussen de echte snoepjes door of gerold in een stukje kipfilet. Door het eten werkt ook redelijk.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:35:19 #137
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130310807
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:29 schreef Dragonberry het volgende:
Je hebt ook milbemax al gehad dan zeker? Ik kan die soms geven als een soort snoepjes, gewoon stiekem tussen de echte snoepjes door of gerold in een stukje kipfilet. Door het eten werkt ook redelijk.
Milbemax ken ik niet...?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_130311074
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:35 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Milbemax ken ik niet...?
Ben ik ook erg enthousiast over! Vreet m'n ene kat als snoepjes en de ander moet ik inderdaad in de houdgreep nemen, maar zelfs dan win ik.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:49:23 #139
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130311215
Net weer voor dertig euro aan nieuwe pillen gekocht. Ben benieuwd. Zal wel weer richting prullenbak gaan, vrees ik.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_130311487
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:49 schreef Duderinnetje het volgende:
Net weer voor dertig euro aan nieuwe pillen gekocht. Ben benieuwd. Zal wel weer richting prullenbak gaan, vrees ik.
fijn he, katten :D
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:59:34 #141
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130311520
Dierenarts laten doen. Die gaf het onze kat met een pillenschieter direct achter in de bek.
pi_130311527
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:49 schreef Duderinnetje het volgende:
Keer met jou naar een feestje gaan zo te zien :o
pi_130311979
een pillenschieter met water?

door het water moeten ze wel slikken.
in de houdgreep houden kan met behulp van een handdoek.

als het echt niet lukt zou ik het idd door de DA laten doen. consult kosten zijn altijd nog goedkoper dan die weggegooide pillen.
pi_130312038
Post niet goed doorgelezen 8)7 hopelijk kan je dan nog een andere oplossing vinden om de pillen te voeren.

[ Bericht 82% gewijzigd door xienix2501 op 21-08-2013 14:45:32 ]
pi_130312365
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:15 schreef xienix2501 het volgende:

[..]

Ik heb voor de AB keur van mijn kater EasyPill gebruikt, werkt ideaal de kat at het maar al te graag op!!

Zie hier hoe het er uit ziet https://www.google.nl/sea(...)sAQ&biw=1598&bih=960 het is een soort van deeg dat erg ruikt en je kan het onder ander bij de dierenarts halen of online bestellen.
ehhh

quote:
pi_130315573
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:35 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Milbemax ken ik niet...?
heeft de dierenarts als het goed is. Zijn ook niet van die enorme ronde pillen. Ze hebben een lekker smaakje en werken tegen meer soorten wormen dan de meeste ontwormingen dacht ik.
pi_130316038
Wat heb ik een makkelijke katten als ik dat zo lees... Gewoon kat op tafel, pilletje pakken, bek open met de andere hand, pil naar binnen (in de keel douwen....) en kat van de tafel halen... En daarna natuurlijk wel een lekker snoepje geven! Zelfs de buren hadden geen problemen met het geven van medicijnen toen wij in Mei een paar dagen weg waren :P
pi_130317371
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 16:17 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Wat heb ik een makkelijke katten als ik dat zo lees... Gewoon kat op tafel,
Daar gaat het bij mij al mis _O-
Slagaderlijke bloeding, trauma helikopter :D
pi_130318395
Hier ook Milbemax van de dierenarts :Y
Tails tell tales
pi_130322814
quote:

Bij mijn vorige kat (2 x2 pillen per dag ) werkte het fijnmalen van de pil, mengen met water, dat in een spuitje en in de bek spuiten. Iets lekkers werkte daar ook niet, en zo kreeg ze t spul in ieder geval binnen. Lijkt op de manier van liefje. Succes
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:11:04 #151
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130323256
quote:
14s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:59 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Keer met jou naar een feestje gaan zo te zien :o
Ja, geheid plezier! :D

Ik overweeg inderdaad maar even met poes langs de dierenarts/assistente te gaan.

Wat een gedoe, terwijl het de vorige keerr echt geen probleem was. 8)7
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:18:16 #152
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_130323492
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:11 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja, geheid plezier! :D

Ik overweeg inderdaad maar even met poes langs de dierenarts/assistente te gaan.

Wat een gedoe, terwijl het de vorige keerr echt geen probleem was. 8)7
Probeer in ieder geval de mayo ff. Is goedkoper dan de dierenarts. En mocht het niet werken, ga je gewoon alsnog naar de dierenarts en heb je een tube mayo als bonus :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_130323783
Wij plakken de pillen hier op die malt paste pasta, zijn ze super verslaafd aan. Als ik die tube pak worden ze zo inhalig dat ze de pil niet opmerken
pi_130328361
als er iets is waar ze een moord voor doen kan je ze werkelijk alles laten eten.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 16:17 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Wat heb ik een makkelijke katten als ik dat zo lees... Gewoon kat op tafel, pilletje pakken, bek open met de andere hand, pil naar binnen (in de keel douwen....) en kat van de tafel halen... En daarna natuurlijk wel een lekker snoepje geven! Zelfs de buren hadden geen problemen met het geven van medicijnen toen wij in Mei een paar dagen weg waren :P
dat kan nog veel makkelijker: "Sam, snoepje!" hap, slik, weg.
soms werkt het niet, dan gaat er een drupje Gimpet vitamine pasta op de pillen. erg makkelijk nu hij dagelijks pillen krijgt.

onze andere kat doet een moord voor Gimpet malt pasta. mocht hij eens een pil moeten zal dat ook niet moeilijk zijn.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 22:24:43 #155
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130329336
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:07 schreef loecje het volgende:
als er iets is waar ze een moord voor doen kan je ze werkelijk alles laten eten.

Dat zou hier betekenen: Een levende muis vangen en daar een pil in stoppen. :D
pi_130329368
quote:
6s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:24 schreef tonja het volgende:

[..]

Dat zou hier betekenen: Een levende muis vangen en daar een pil in stoppen. :D
foppen met een diepvriesmuis?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 22:27:03 #157
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130329452
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:25 schreef loecje het volgende:

[..]

foppen met een diepvriesmuis?
Nooit geprobeerd, maar is misschien wel een idee mocht het weer eens nodig zijn. Of van die diepvrieskuikens.
pi_130329617
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 23:45 schreef tonja het volgende:
Die andere kat, kan je die niet uit de tuin verjagen met een plantenspuit of iets dergelijks? Beetje de poes helpen haar eigen plekje te veroveren..
Zal ik doen!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:29:08 #159
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130349868
Hier gaan we alweer prima door de pillenstrip heen. Resultaat: geldverspilling. }:|

Op die maltpasta was ze nooit zo gek, maar ik kan even kijken of ik het nog heb liggen. De mayo probeer ik ook nog. Ik ben inmiddels zo ver dat ik de pil uit het afgewezen voer vis voor een nieuwe poging, maar vroeg of laat verpulvert hij.

Wat ik me nog afvroeg over die kauwtabletten die hier werden genoemd: de dierenwinkel had ook dergelijke tabletten, wel een ander merk dacht ik. Werkte altijd prima! Helaas zijn ze uit de handel omdat het eigenlijk niet zulke goede pillen waren. Bijvoorbeeld niet tegen lintworm, geloof ik.

Heeft een van jullie dat Milbemax, of hoe het heten mag, in huis en zou je dan willen kijken of het alle wormen bestrijdt? Ik kon er geen info over vinden.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator donderdag 22 augustus 2013 @ 15:35:10 #160
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130350084
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:29 schreef Duderinnetje het volgende:
Hier gaan we alweer prima door de pillenstrip heen. Resultaat: geldverspilling. }:|

Op die maltpasta was ze nooit zo gek, maar ik kan even kijken of ik het nog heb liggen. De mayo probeer ik ook nog. Ik ben inmiddels zo ver dat ik de pil uit het afgewezen voer vis voor een nieuwe poging, maar vroeg of laat verpulvert hij.

Wat ik me nog afvroeg over die kauwtabletten die hier werden genoemd: de dierenwinkel had ook dergelijke tabletten, wel een ander merk dacht ik. Werkte altijd prima! Helaas zijn ze uit de handel omdat het eigenlijk niet zulke goede pillen waren. Bijvoorbeeld niet tegen lintworm, geloof ik.

Heeft een van jullie dat Milbemax, of hoe het heten mag, in huis en zou je dan willen kijken of het alle wormen bestrijdt? Ik kon er geen info over vinden.
Ik ga even kijken voor je Dude, volgens mij heb ik hier een doosje liggen.
  Moderator donderdag 22 augustus 2013 @ 15:36:50 #161
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130350135
Hmm staat niet op het doosje en de bijsluiter is er uit :@
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:39:17 #162
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130350221
Oh wacht, ik heb er toch iets over gevonden. Zou compleet zijn in de bestrijding.

Dank dat je even wilde kijken senesta!

Ik ga nog even met mayo aan de gang en anders bestel ik deze tabletten maar. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. :')
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_130350369
quote:
bijsluiter?
http://www.medpets.nl/files/pdf/bijsluiter-milbemax-kat-1.pdf
pi_130350379
Milbemax is inderdaad compleet voor zover ik weet, zijn kleine glad omhulde tabletjes. Mocht dat ook geen succes zijn, dan kun je ook een pipetje voor tussen de schouderbladen overwegen, al werken die dus niet tegen alle soorten wormen :)
  Moderator donderdag 22 augustus 2013 @ 15:43:18 #165
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130350399
Hier is het ook een drama hoor. Ik neem de katten uiteindelijk na vriendelijke pogingen in de houtgreep. Pil in bekkie gewurmd, bekkie dicht en over keeltje aaien. Dan wachten... en wachten... en wachten. Kat slikt *O* *O*

En vervolgens vind ik in het kwartier hierop volgende 2 van de 3 pillen weer in huis terug }:|
En ik weet niet natuurlijk niet welke katten dit gepresteerd hebben }:|
En ben bang te overdoseren als ik opnieuw ga proberen 3 katten te ontwormen dus dat is 1-0 voor 2 van de 3 katten
  Moderator donderdag 22 augustus 2013 @ 15:45:28 #166
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130350475
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:42 schreef Holyme het volgende:
Milbemax is inderdaad compleet voor zover ik weet, zijn kleine glad omhulde tabletjes. Mocht dat ook geen succes zijn, dan kun je ook een pipetje voor tussen de schouderbladen overwegen, al werken die dus niet tegen alle soorten wormen :)
Ik geef de katten hier nu stronghold, schijnt ook tegen wormen te helpen. Maar weet niet of echt alle wormen bestreden worden :@
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:46:29 #167
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130350510
Pipetten tegen wormen? Echt?
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:47:42 #168
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130350562
quote:
Ja dank, gevonden! Lijkt compleet dus.

Die tabletten die ik had waren van een ander merk. Aten ze als snoepjes! Hopelijk smaken deze net zo goed.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:48:28 #169
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_130350587
quote:
Milbemax geef ik mijn katten ook altijd en het gaat een hele hoop wormen tegen, haakworm, lintworm, hartworm, etc maar het werkt niet tegen de giardia worm.
maar die worm komt sowieso minder vaak voor en gaat ook vaak gepaard met diaree waar bloed in zit (kan er soms ook zwart uitzien ipv rood, dan zit de bloeding aan het begin van de darm, als het rood is aan het eind)
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:50:15 #170
139677 Curiosity
pi_130350659
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:46 schreef Duderinnetje het volgende:
Pipetten tegen wormen? Echt?
Zelfs tegen oormijt, alles in 1.
pi_130350673
Stronghold en advocate pipetten werken ook tegen wormen inderdaad, maar niet tegen hartworm dacht ik..
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:53:04 #172
139677 Curiosity
pi_130350745
pi_130350758
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:48 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Milbemax geef ik mijn katten ook altijd en het gaat een hele hoop wormen tegen, haakworm, lintworm etc maar het werkt niet tegen de giardia worm.

Giardia is dan ook geen worm maar een eencellige parasiet.

Stronghold pipetjes werken tegen spoelwormen (en vlooien, oormijt, luizen etc), erg handig. Als er hier een kitten van straat (ouder dan 6 weken) binnenkwam dan ging er gelijk een pipetje op.
Stronghold werkt qua wormen dus niet tegen lintworm, daarom deden we de herhalingsontwormingen altijd met Milbemax. Met die combi had je de meeste in- en uitwendige parasieten wel bestreden.
  Moderator donderdag 22 augustus 2013 @ 15:53:32 #174
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130350764
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:48 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Milbemax geef ik mijn katten ook altijd en het gaat een hele hoop wormen tegen, haakworm, lintworm etc maar het werkt niet tegen de giardia worm.
maar die worm komt sowieso minder vaak voor en gaat ook vaak gepaard met diaree waar bloed in zit (kan er soms ook zwart uitzien ipv rood, dan zit de bloeding aan het begin van de darm, als het rood is aan het eind)
Is giardia dan ook een worm? :o
Nee toch? Parasiet lees ik wel overal en het zit in de ontlasting maar is het echt een worm ook?
  Moderator donderdag 22 augustus 2013 @ 15:53:58 #175
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130350779
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:50 schreef Dragonberry het volgende:
Stronghold en advocate pipetten werken ook tegen wormen inderdaad, maar niet tegen hartworm dacht ik..
Wel hartworm maar geen lintworm.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:54:14 #176
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130350789
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:43 schreef senesta het volgende:
Hier is het ook een drama hoor. Ik neem de katten uiteindelijk na vriendelijke pogingen in de houtgreep. Pil in bekkie gewurmd, bekkie dicht en over keeltje aaien. Dan wachten... en wachten... en wachten. Kat slikt *O* *O*

En vervolgens vind ik in het kwartier hierop volgende 2 van de 3 pillen weer in huis terug }:|
En ik weet niet natuurlijk niet welke katten dit gepresteerd hebben }:|
En ben bang te overdoseren als ik opnieuw ga proberen 3 katten te ontwormen dus dat is 1-0 voor 2 van de 3 katten
herkenbaar, haha!

Overigens schijnt overdoseren niet zo veel kwaad te kunnen. Athans, dat zei de dierenwinkelmevrouw. Liever te veel dan te weinig.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:55:54 #177
45 SiGNe
pi_130350837
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:50 schreef Dragonberry het volgende:
Klopt en wormen op die manier bestrijden gaat ook minder effectief dan met een pil in de darmen.
Tegen vlooien en teken werkt Advocate en Advantage erg goed, Stronghold zijn veel vlooien inmiddels ook al bestand tegen.
Toen ik mijn eerste kat (die ik normaal met Stronghold behandelde) naar de DA bracht en hij daar ook een kuurtje met Advantage kreeg vielen de vlooien (waarvan ik dacht dat ie ze niet had, ook na kammen niks te zien) letterlijk spartelend van z'n vacht.. tientallen :o
pi_130350880
Hier krijgt Rossi advocate wat is dat spul duur. Omdat die als enige helpt tegen demodex kati.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:58:29 #179
45 SiGNe
pi_130350910
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:53 schreef senesta het volgende:

[..]

Is giardia dan ook een worm? :o
Nee toch? Parasiet lees ik wel overal en het zit in de ontlasting maar is het echt een worm ook?
iK vergiste me inderdaad, het is geen worm maar een bacterie.
  Moderator donderdag 22 augustus 2013 @ 15:58:35 #180
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130350914
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:55 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Klopt en wormen op die manier bestrijden gaat ook minder effectief dan met een pil in de darmen.
Tegen vlooien en teken werkt Advocate en Advantage erg goed, Stronghold zijn veel vlooien inmiddels ook al bestand tegen.
Toen ik mijn eerste kat (die ik normaal met Stronghold behandelde) naar de DA bracht en hij daar ook een kuurtje met Advantage kreeg vielen de vlooien (waarvan ik dacht dat ie ze niet had, ook na kammen niks te zien) letterlijk spartelend van z'n vacht.. tientallen :o
Draai je de merken niet om? :@

Advantage doet zo goed als niets meer, hier ook geen succes met bestrijden van vlooien met advantage.
Stronghold werkt als een tierelier, ook tegen wormen, mijten, etc. En is alleen bij de DA te krijgen.
pi_130350956
Stronghold werkt hier ook prima. Frontline is waar je online de meeste klachten over hoort (ik heb er ook niet zulke goede ervaringen mee).

Wat ook meespeelt bij falende vlooienbestrijding is dat veel mensen hun huis niet behandelen terwijl het vaak wel nodig is.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 16:01:47 #182
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130350993
De dierenarts vertelde vorige week dat in elk geval FrontLine zo goed als niets meer doet.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator donderdag 22 augustus 2013 @ 16:02:52 #183
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130351026
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 16:00 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Stronghold werkt hier ook prima. Frontline is waar je online de meeste klachten over hoort (ik heb er ook niet zulke goede ervaringen mee).

Wat ook meespeelt bij falende vlooienbestrijding is dat veel mensen hun huis niet behandelen terwijl het vaak wel nodig is.
Jaaaah, je hebt gelijk. Ik begin ook alles door elkaar te halen :@

Frontline doet niets hier inderdaad.

Advantage en Stronghold werken hier prima :Y Omdat het ontwormen hier zo dramatisch gaat heb ik deze keer toch weer gekozen voor Stronghold :Y

Sorry voor de verwarring :@
  Moderator donderdag 22 augustus 2013 @ 16:03:53 #184
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130351051
Bolfo werkte hier ook niet geweldig. Ondanks dat de mevrouw in de winkel zei dat het dezelfde werkzame stoffen had als advantage.
pi_130351180
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 16:01 schreef Duderinnetje het volgende:
De dierenarts vertelde vorige week dat in elk geval FrontLine zo goed als niets meet doet.
De officiële lezing van bv Utrecht is dat Frontline soms niet werkt omdat mensen de gebruiksinstructies niet goed opvolgen.
Maar zelfs als dat zo zou zijn, dan gebruik ik toch liever een middel wat blijkbaar wél makkelijk te gebruiken is, als dat wél helpt bij mijn dieren waar een ander middel faalt.

http://amazona-leerdam.nl(...)ooienbestrijding.pdf
pi_130351569
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:53 schreef senesta het volgende:

[..]

Wel hartworm maar geen lintworm.
ah dus toch geen lintworm. Twijfelde tussen die twee :P
pi_130352938
En juist de lintworm, waartegen stronghold niet werkt, kan worden overgedragen door vlooien. Dus aanvullende ontworming is ook bij stronghold noodzakelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door loecje op 22-08-2013 22:28:04 ]
pi_130369896
Waarom bestaat er geen ontwormings pipet voor in de nek eigenlijk?
Ik gebruik voor vlooien altijd exil omdat die werking lang is en ben tevreden over de kwaliteit
Met ontwormen is het altijd aankloten, tubes pillen niks werkt :( en dan 5 katten...voordat de eerste de pil doorgeslikt heeft zitten de andere 4 onder de bank :D
Milbemax werkt ook niet trouwens
pi_130380814
1 kat tegelijk ontwormen?
pi_130412411
Ik heb zonet Bliksem en Storm geadopteerd. Na een halfjaar alleen thuis zijn heeft Muezza weer gezelschap. :s)
pi_130413634
ik lees hier dat er wat mensen problemen hebben met ontwormen.......aangezien ik een kat heb gehad die alle middeltjes uitspuugde, heb ik ontdekt dat ik ze bij de DA kan laten ontwormen

via een injectie, niet de goedkoopste oplossing, maar wel een effectieve
pi_130414245
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:56 schreef deadly_kiss het volgende:
Waarom bestaat er geen ontwormings pipet voor in de nek eigenlijk?
Ik gebruik voor vlooien altijd exil omdat die werking lang is en ben tevreden over de kwaliteit
Met ontwormen is het altijd aankloten, tubes pillen niks werkt :( en dan 5 katten...voordat de eerste de pil doorgeslikt heeft zitten de andere 4 onder de bank :D
Milbemax werkt ook niet trouwens
Die bestaat! Ik heb laatst mijn drama-kat (vlucht al naar buiten als ze ook maar denkt dat je een ontwormpilletje bij je hebt) ontwormd met een pipetje. Het was echt nodig, want ze heeft (had) met enige regelmaat lintworm, zo erg dat je ook echt de proglottiden naar buiten zag kruipen zeg maar :r Alle pilletjes en pasta's werkten niet voldoende, en waren een drama om toe te dienen. En hoewel ze zelf geen last van de wormen had vond ik het echt heel erg smerig.

Toen heb ik geïnformeerd bij de DA en haar op zijn advies ontwormd met een pipetje in de nek dat óók tegen lintwormen werkt. Sindsdien heeft ze geen last meer gehad en ook het toedienen vond ze geen probleem. Ideaal dus wat mij betreft :Y

Even terug gezocht hoe het ook al weer heette, en het middel heet Profender.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_130417802
Zijn katten uit een asiel gezond?
Koop een baksteen.
pi_130417892
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:10 schreef Papiertje95 het volgende:
Wat een rare vraag? 8)7
Heel veel wel, maar er worden ook wel eens katten aan asiel afgestaan omdat ze een medisch probleem hebben waar baasje geen trek in heeft.
pi_130418019
quote:
In principe wel. Katten worden in het asiel behandeld tegen parasieten, (zover het vorige baasje dat niet heeft gedaan) ingeënt, gechipt en gecastreerd. Als de dierenarts een andere kwaal tegenkomt zal de kat daar ook voor behandeld worden. Sommige aandoeningen kunnen chronisch zijn, daar hoort het asiel geinteresseerden voor die kat over te informeren.

Maar....niet alle "verborgen gebreken" die een kat kan hebben zijn makkelijk te zien en de dierenarts kan dus wel eens iets over het hoofd zien. Maar de katten zijn in elk geval nagekeken door een dierenarts en voor zover mogelijk in orde gemaakt, dat is bij de doorsnee kat van Marktplaats meestal niet gebeurd.
pi_130418169
Plus dat alle basiszorg bij de kostprijs in zit. Da check, ontwormen, ontvlooien, enten, chippen en castratie.

Verborgen gebreken kan je overal hebben. Zelfs bij de beste fokker.
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in een goed asiel dan bij een 'gratis' marktplaats kitten. Gratis tussen aanhalingstekens omdat je daar de kosten van de bovenstaande zorg nog bij krijgt, niet zo gratis dus.
pi_130418311
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 16:01 schreef Duderinnetje het volgende:
De dierenarts vertelde vorige week dat in elk geval FrontLine zo goed als niets meer doet.
Daar merkt ik dan weer niets van. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_130418398
quote:
Siamezen of ragdolls zul je er niet zo snel vinden.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_130418485
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:08 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb zonet Bliksem en Storm geadopteerd. Na een halfjaar alleen thuis zijn heeft Muezza weer gezelschap. :s)
Wat sneu dat je je kat nooit terug hebt gevonden ;( Maar je hebt een mooi koppel uitgezocht, hopelijk zijn die 3 snel vriendjes, veel geluk met ze O+
pi_130421142
quote:
leuk! *O*
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:25:58 #201
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130423184
quote:
Gaaf *O* Gave namen ook :Y als je er nu nog eentje bijneemt die Donder heet zijn ze compleet :P
And eternity in an hour.
pi_130426804
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Siamezen of ragdolls zul je er niet zo snel vinden.
Nee dat weet ik, het zijn meer HTK katten geloof ik. weet jij de prijs er ook van in het asiel?
Koop een baksteen.
  Manager PR/Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:01:40 #203
269689 crew  Viv
pi_130426828
quote:
Is dat al weer 6 maanden geleden :o
Gefeliciteerd met je nieuwe katten (langharig O+ ), en succes met het laten wennen aan elkaar.
pi_130426918
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:01 schreef Papiertje95 het volgende:

[..]

Nee dat weet ik, het zijn meer HTK katten geloof ik. weet jij de prijs er ook van in het asiel?
Verschilt per asiel, daarvoor kun je het beste bij je lokale asiel informeren. Kun je je meteen laten voorlichten over wat het houden van huisdieren met zich meebrengt. ^O^
pi_130427041
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:04 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Verschilt per asiel, daarvoor kun je het beste bij je lokale asiel informeren. Kun je je meteen laten voorlichten over wat het houden van huisdieren met zich meebrengt. ^O^
haha dat weet ik wel, bedankt voor het reageren
Koop een baksteen.
pi_130427077
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:04 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Of google gebruiken, ook een optie 8)7
pi_130427410
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:01 schreef Papiertje95 het volgende:

[..]

zonder stamboom papieren is het geen raskat. normaal gesproken komen er geen katten met stamboom papieren in een asiel.
pi_130431855
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:01 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Is dat al weer 6 maanden geleden :o
Gefeliciteerd met je nieuwe katten (langharig O+ ), en succes met het laten wennen aan elkaar.
Ja, zes maanden geleden inderdaad.

Bliksem en Muezza gaan duidelijk strijden om het territorium. :X Ik houd die twee voorlopig even apart en mogen alleen onder mijn supervisie in dezelfde ruimte zijn.

Muezza vindt het maar niks dat er twee vreemde katten zijn. Ik heb 'm voor het eerst zien uithalen. :o
pi_130431897
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:25 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Gaaf *O* Gave namen ook :Y als je er nu nog eentje bijneemt die Donder heet zijn ze compleet :P
Ik kan Muezza z'n naam wel veranderen. :+

Bliksem en Storm hebben sinds ze bij mij thuis zijn nog niets gegeten volgens mij. Wel gepoept en geplast.

Muezza heeft wel gegeten, maar niet gepoept/geplast. Muezza is as we speak aan het poepen/plassen. :+

Volgens mij hebben ze het er allemaal niet makkelijk mee.
pi_130485417
Hmmm, ik kom net thuis van het werk, zie ik Sjimmie, 1 van mijn Britjes, zijn linkeroog dichthouden. Ik heb even voor zover hij het toeliet gekeken, en ik zag op de korte momenten dat ie zijn oog open hield ook heel goed het 3e ooglid zitten. Bij de andere kant is er niks aan de hand. Hij mauwt nu soms ook een beetje apart. Zou het iets van een oogontsteking kunnen zijn? Ik denk dat ik morgenochtend maar even met hem naar de dierenarts ga, hij lijkt er toch wel een beetje last van te hebben.

Ik kan eigenlijk niks vinden over wanneer het 3e ooglid maar aan 1 kant zichtbaar is, meeste is allemaal als het bij beide ogen is.
pi_130485570
quote:
5s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:00 schreef Kper_Norci het volgende:
Hmmm, ik kom net thuis van het werk, zie ik Sjimmie, 1 van mijn Britjes, zijn linkeroog dichthouden. Ik heb even voor zover hij het toeliet gekeken, en ik zag op de korte momenten dat ie zijn oog open hield ook heel goed het 3e ooglid zitten. Bij de andere kant is er niks aan de hand. Hij mauwt nu soms ook een beetje apart. Zou het iets van een oogontsteking kunnen zijn? Ik denk dat ik morgenochtend maar even met hem naar de dierenarts ga, hij lijkt er toch wel een beetje last van te hebben.

Ik kan eigenlijk niks vinden over wanneer het 3e ooglid maar aan 1 kant zichtbaar is, meeste is allemaal als het bij beide ogen is.
Kan best ontstoken zijn. Bij mijn oudste kat was zijn oog toen helemaal rood langs de randen. Derde ooglid was een beetje zichtbaar.
Gelukkig is het met wat zalf zo voorbij :)
pi_130485876
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:05 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Kan best ontstoken zijn. Bij mijn oudste kat was zijn oog toen helemaal rood langs de randen. Derde ooglid was een beetje zichtbaar.
Gelukkig is het met wat zalf zo voorbij :)
Op het moment heeft ie zijn oogje weer open, tenminste, half, de randen zien er gewoon roze uit, lijken wel iets dikker dan aan zijn rechteroog. Maar ik merk wel dat ie zich heel rustig gedraagt, anders dan normaal, dan is ie toch een stuk actiever.

Nou moet ik wel zeggen dat ik hem wel eens vaker een beetje met zijn linkeroog heb zien trekken. Bijlange na niet zo als nu, maar soms lijkt het alsof ie er wel eens een beetje last van heeft, maar meestal is dat met een paar uur tot een halve dag weer voorbij. Misschien dat er dan iets inzit ofzo, haartje wat irriteert. Maar wel toevallig dat het altijd links is.
pi_130504178
Nou, hoe later het werd, hoe beter het ging met Sjimmie. Toen ik naar bed ging had ie zijn oogje gewoon open, knipperde er nog wel af en toe mee en het zag wat vochtig, maar in ieder geval al 10x beter als toen ik thuis kwam. Vanmorgen was er dus helemaal niks meer te zien, hij zat lekker bazig op het balkon vogeltjes te kijken (iedere ochtend dezelfde routine :') ) en niks leek erop dat hij er nog last van had. Ik zal straks nog even de dierenarts bellen, eventueel zou ik nog een zalfje of druppels kunnen halen, maar ik vermoed dat dat niet nodig is.

Ik had het er overigens net met een collega over, zijn kat heeft het schijnbaar ook wel eens, maar bij hem is het een stuk erger. Of nou ja, het ziet er erger uit. Hij liet een foto zien van zijn kat waar het 3e ooglid helemaal over het oog zat. Daar had ie druppels voor gehad en dan was het binnen een uur of 6 weer normaal, heel apart.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:09:37 #214
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130504230
Misschien toch eens naar laten kijken. Met een kat van mij bleek het een probleem diep in het oor aan dezelfde kant...
pi_130504309
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:09 schreef Lienekien het volgende:
Misschien toch eens naar laten kijken. Met een kat van mij bleek het een probleem diep in het oor aan dezelfde kant...
Had ie toen ook last van zijn oog dan?
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:15:14 #216
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130504319
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:14 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Had ie toen ook last van zijn oog dan?
Ja, anders was het niet echt relevant, hè?
pi_130504467
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, anders was het niet echt relevant, hè?
:{

Iets meer info mag ook wel hoor, wat voor probleem had ie dan in zijn oor?
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:24:51 #218
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130504502
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:23 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

:{

Iets meer info mag ook wel hoor, wat voor probleem had ie dan in zijn oor?
Ontstoken of oormijt, dat weet ik niet meer precies. Maar het primaire probleem hoeft dus niet het oog te zijn.
pi_130504777
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ontstoken of oormijt, dat weet ik niet meer precies. Maar het primaire probleem hoeft dus niet het oog te zijn.
Hmmm, symptomen van beide heb ik niet echt bij Sjimmie gezien, maar zal vanavond zijn oortjes in ieder geval nog even goed checken voor oorsmeer. Maar ik denk niet dat het iets in die richting is, maar sowieso wel goed om dat ook af en toe eens te checken.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:38:25 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130504842
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:35 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Hmmm, symptomen van beide heb ik niet echt bij Sjimmie gezien, maar zal vanavond zijn oortjes in ieder geval nog even goed checken voor oorsmeer. Maar ik denk niet dat het iets in die richting is, maar sowieso wel goed om dat ook af en toe eens te checken.
Oorsmeer is normaal. Dit ging om iets echt diep in het oor, waarbij hij er zo'n ding in stak om het goed te kunnen bekijken.
pi_130504944
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oorsmeer is normaal. Dit ging om iets echt diep in het oor, waarbij hij er zo'n ding in stak om het goed te kunnen bekijken.
Klopt, maar bijvoorbeeld overmatig oorsmeer of dat het een andere kleur is kan wel duiden op problemen. Maar als ik ze beide vanmorgen bezig zag, denk ik niet dat er wat is. Gisteren kon je duidelijk merken dat ie uit zijn normale doen was, vanmorgen was het weer de Sjimmie zoals ik die ken, op het aanrecht springen als ik mijn brood aan het smeren ben bijvoorbeeld :P

Ik weet wat voor ding je bedoeld. Met zo'n cameraatje. Die ze toen ik nog klein was bij mij een keer in een gaatje stopte waar de zon nooit schijnt zeg maar. Toen had ik last van mijn darmpjes. Sinds die tijd gezworen dat het een exit only is. :')
pi_130511316
knipvlies bij een kat is vaak een teken dat er iets niet goed is.
kan een simpel stofje zijn, maar knipvlies kan ook een teken zijn dat een kat zich niet lekker voelt. dat kan vanalles zijn, van een oorontsteking tot iets ernstigs.

als het nu alweer over is zou ik me niet teveel zorgen maken.
maar als het weer terug komt of wanneer je andere afwijkende dingen opmerkt zou ik wel naar de DA gaan.
pi_130661260
Kan iemand mij helpen?

Ik heb nu twee katten in huis en ik heb het idee dat ze nu beiden vlooien hebben. Ze krabben zichzelf veel en toen ik net over de vloerbedekking liep sprong er zwart beestje op mijn been. Op mijn benen begin ik ook een soort van uitslag te krijgen wat lijkt op vlooienbeten. Nu is mijn vraag wat kan ik hier het beste mee doen? Ik weet dat er verschillende middelen zijn om ze te bestrijden maar blijven ze niet nog in tapijt of vloerbedekking zitten? Hoe kan ik dat het beste reinigen zodat de vlooien niet meer terug komen? Arme diertjes.. ze komen al amper buiten (alleen af en toe op het balkon) en lopen ze het nog op :'(
pi_130663925
Zowel de katten als de omgeving behandelen. Wel goed op de gebruiksaanwijzing kijken en die ook echt volgen. Dan moet het weer goed komen.

Persoonlijk zou ik niet gaan stunten met goedkope middelen, maar het meteen goed aanpakken. Als ze over je benen lopen, is het niet van gisteren op vandaag gekomen.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 02:49:50 #225
45 SiGNe
pi_130664090
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

veel oorsmeer kan duiden op oormijt, die maken een stofje aan waardoor er veel oorsmeer ontstaat en daar leven ze weer van..
pi_130664981
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 02:33 schreef Queller het volgende:
Zowel de katten als de omgeving behandelen. Wel goed op de gebruiksaanwijzing kijken en die ook echt volgen. Dan moet het weer goed komen.

Persoonlijk zou ik niet gaan stunten met goedkope middelen, maar het meteen goed aanpakken. Als ze over je benen lopen, is het niet van gisteren op vandaag gekomen.
Dit dus, ook binnenkatten ontvlooien én ontwormen, je neemt ook eitjes onder bv. je schoenen mee naar binnen. Ik zou bij je dierenarts even goed spul halen voor vlooien/wormen voor de katten en een omgevingsspray voor je huis.
pi_130665829
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 08:37 schreef Holyme het volgende:

[..]

Dit dus, ook binnenkatten ontvlooien én ontwormen, je neemt ook eitjes onder bv. je schoenen mee naar binnen. Ik zou bij je dierenarts even goed spul halen voor vlooien/wormen voor de katten en een omgevingsspray voor je huis.
Iedereen om me heen zei ook altijd "Nee, dat is niet nodig. Ze komen toch niet buiten". Stom, stom, stom.
Zo zie je maar weer... ik ga het vanaf nu wel gewoon met regelmaat behandelen. Ontwormen doe ik wel al!
pi_130666068
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 02:33 schreef Queller het volgende:

Ik vertrouw die goedkope supermarkt middeltjes toch al niet dus die was ik niet van plan om te kopen. Bedankt voor het advies! Ik moet ook wat logischer gaan denken. Ik heb voordat Jesse en Milo bij mij kwamen nooit katjes gehad en weet er dus nog niet zo heel veel vanaf. Gelukkig weet ik nu wel waar ik het aan kan herkennen als het nog een keer komt maar ga vanaf nu ook alles doen omdat te voorkomen.
pi_130666553
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:11 schreef Ashira het volgende:

[..]

Iedereen om me heen zei ook altijd "Nee, dat is niet nodig. Ze komen toch niet buiten". Stom, stom, stom.
Zo zie je maar weer... ik ga het vanaf nu wel gewoon met regelmaat behandelen. Ontwormen doe ik wel al!
Dat is ook een vaker gehoord misverstand hoor :) De reden dat ik ook ontwormen noem, is dat vlooien lintworm overbrengen (en je kan echt niet altijd kan zien dat een kat wormen heeft). In ieder geval succes met de behandeling!
pi_130683221
ontwormen doe ik ook preventief want dat is idd lastig om te zien.
ontvlooien doe ik niet preventief. ik hou de katten in de gaten en borstel/kam regelmatig. heb wel spul in huis mocht ik een vlooi tegenkomen.
pi_130688466
Ik ben vandaag flink in de weer geweest en hopelijk is het nu opgelost. Ik heb alles behandeld met vlooienspray, flink wat machines was aangehad en de katjes zelf ook behandeld met anti-vlooienmiddel. Ik denk zelfs dat ik veel te enthousiast geweest ben met die spray maar beter te veel dan te weinig :)
pi_130746541
Ik weet niet waar 1 van m'n katten buiten uithangt, maar ik kan bijna iedere dag wel een teek verwijderen. :') En volgens mijn dierenarts is er geen anti-teken middel voor katten. Iemand hier tips?
pi_130747009
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:14 schreef zoldernerd het volgende:
Ik weet niet waar 1 van m'n katten buiten uithangt, maar ik kan bijna iedere dag wel een teek verwijderen. :') En volgens mijn dierenarts is er geen anti-teken middel voor katten. Iemand hier tips?
Mijn dierenarts verkoopt Effipro, dat gebruik ik voor de hond tegen vlooien en teken. De kattenversie werkt ook gewoon tegen teken.

http://www.medpets.nl/teken+vlooien+kat/
pi_130757110
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:29 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Mijn dierenarts verkoopt Effipro, dat gebruik ik voor de hond tegen vlooien en teken. De kattenversie werkt ook gewoon tegen teken.

http://www.medpets.nl/teken+vlooien+kat/
Bizar dat volgens mijn dierenarts het dan niet bestaat? Maar misschien bedoelde ze alleen dat zij het niet verkopen.. Dank je wel in elk geval. :)
pi_130757741
Ik gebruik exil pipetten die werken de eerste maand ook tegen teken en tot 3 maanden tegen vlooien.
pi_130793077
Bij ons in de buurt is een oude vrouw naar een bejaarden tehuis gegaan (meer dan 4 jaar geleden) omdat ze erg oud is. Ze heeft meedere katten. Het huis staat leeg, de katten zitten daar nog steeds (niet in huis) , er komt elke dag iemand eten geven. Het eten blijft dagen liggen daar, en het zit vol met kraaien.

De katten zitten snachts (zo niet elk nacht) in onze tuin. Ze zitten op de stoelen en in onze achterhuis (is een soort grot).
We hebben een poes. Ik heb hier weleens gemeld dat ze vaak gehavend thuis komt. Ze is ook erg schrikachtig. Vaak zit ze onder de krassen en slaapt ze aan een stuk door wel 18 uur. Ook braakt ze de laatste tijd , terwijl ze dit voorheen nooit heeft gedaan ( we wonen sindskort hier)
Ze is ontzettend schrikachtig (voorheen nooit) , gaat niet graag meer naar buiten. Soms ziet ze die katers (van die oude vrouw die hier snachts om het huis heen lopen) , en dat zijn grote katten! Dan gaat ze zitten grommen en heeft dan een dikke staart. Ze is dan niet buiten maar zit voor de raam.

Ze komt altijd op tijd voor haar eten, omdat ze vergeleken met onze vorige woonplaats eigenlijk niet zoveel naar buiten komt. Maar ze is nu sinds vanmiddag niet terug gekomen. Ik maak me zorgen. Mischien zit ze daar gevangen in die garages of dat lege huis.

Is het normaal dat je katten meer dan 4 jaar gewoon alleen laat? Die katers hebben geen baasje meer. Ze krijgen wel elke dag eten want er zit altijd eten in de tuin. Het huis is potdicht, er ligt ontzettend veel troep in de tuin.
Mag dit wel? Is het niet beter dat deze katten naar een opvang gaan? Ik wil onze poes beschermen (al klinkt dit mischien lullig)
Kun je (anoniem) melden dat er katten verlaten zijn? Ondanks ze eten krijgen is het toch niet diervriendelijk??
pi_130793395
Gewoon de dierenbescherming bellen zodat die katten naar het asiel kunnen, zo werkt het dus duidelijk niet en die katten gaan ook duidelijk niet meer naar de (voormalige) eigenaresse toe.
Optimist tot in de kist
pi_130840611
Ik heb sinds gister een kleine kitten van 6 weken bij mijn 20 weken oude kitten rondlopen. Vanaf het begin af aan hollen en dollen ze al door de kamer heen. Alleen ik vraag me af, hoe merk je nu dat het te ruw is? En stopt het ooit. Ze zijn al sinds gister avond bezig en ik ben bang dat die kleine niet genoeg de kans krijgt om te slapen en te eten.
pi_130840762
als er bloed vloeit is het te ruw.
  donderdag 5 september 2013 @ 10:34:21 #240
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130841360
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:00 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb sinds gister een kleine kitten van 6 weken bij mijn 20 weken oude kitten rondlopen. Vanaf het begin af aan hollen en dollen ze al door de kamer heen. Alleen ik vraag me af, hoe merk je nu dat het te ruw is? En stopt het ooit. Ze zijn al sinds gister avond bezig en ik ben bang dat die kleine niet genoeg de kans krijgt om te slapen en te eten.
Wat jong, 6 weken!
pi_130841629
quote:
11s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat jong, 6 weken!
Dat klopt, maar dat is ook met een goede reden hoor! Onze kleine (hij heet Max) is opgevangen door een hele lieve vrouw van de dierenbescherming. Zijn moeder is een verwilderde kat die ze al jaren proberen te vangen en die telkens opnieuw jongen krijgt. Om te voorkomen dat die jongen ook verwilderen vangen ze die en daar zoeken ze dan een nieuw huisje voor zodra het kan.
  donderdag 5 september 2013 @ 10:47:05 #242
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130841693
Maar ze rollebollen echt? Dat is toch een goed teken. Je kunt natuurlijk de kleine af en toe eens alleen in de kamer laten, met de grote even elders.
pi_130841727
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:47 schreef Lienekien het volgende:
Maar ze rollebollen echt? Dat is toch een goed teken. Je kunt natuurlijk de kleine af en toe eens alleen in de kamer laten, met de grote even elders.
Ja ze rollen echt letterlijk door de kamer heen. De kleine zit ook af en toe achter de grote aan. Alleen hij maakt af en toe van die hele zielige piepgeluidjes, net als een badeendje waarin geknepen wordt. Hij mept trouwens ook wel flink terug hoor, maar vind het toch een beetje eng, zo'n klein bolletje met mijn ruwe 20 weken kat.
pi_130842404
We hebben nu een binnen kater van 2,5 jaar en we willen graag een kitten er bij nemen. Maar we vragen ons af of het goed zou gaan..
pi_130842448
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:48 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja ze rollen echt letterlijk door de kamer heen. De kleine zit ook af en toe achter de grote aan. Alleen hij maakt af en toe van die hele zielige piepgeluidjes, net als een badeendje waarin geknepen wordt. Hij mept trouwens ook wel flink terug hoor, maar vind het toch een beetje eng, zo'n klein bolletje met mijn ruwe 20 weken kat.
Ze moeten toch samen een beetje uitvechten wie er de baas is. Om de geluidjes zou ik me niet te veel zorgen maken, die maakt onze kerngezonde kater van 10 ook weleens. En die vecht met niemand, want hij is de enige kat in huis. ;)
pi_130843339
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:00 schreef Fripsel het volgende:
Zoals al gezegd, dat spelen en doen is prima :) Alleen als het constant is, zou ik de kleine af en toe even apart zetten (in een kamer of in een bench). Die hele kleintjes willen soms maar al te graag met de groteren mee doen, terwijl ze eigenlijk meer rust hebben, en dan kan het geen kwaad als je als baasje even wat rust brengt op die manier.
pi_130843390
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:44 schreef Holyme het volgende:

[..]

Zoals al gezegd, dat spelen en doen is prima :) Alleen als het constant is, zou ik de kleine af en toe even apart zetten (in een kamer of in een bench). Die hele kleintjes willen soms maar al te graag met de groteren mee doen, terwijl ze eigenlijk meer rust hebben, en dan kan het geen kwaad als je als baasje even wat rust brengt op die manier.
Het heeft zichzelf voor nu al opgelost geloof ik! Ze liggen nu allebei knock-out onder de bank te slapen.
  donderdag 5 september 2013 @ 11:49:36 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130843452
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:10 schreef xx_blbla21 het volgende:
We hebben nu een binnen kater van 2,5 jaar en we willen graag een kitten er bij nemen. Maar we vragen ons af of het goed zou gaan..
Dat weet je helaas niet van tevoren.
pi_130843918
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:10 schreef xx_blbla21 het volgende:
met een kitten gaat het meestal wel goed. Alleen.. Hoe is jouw kater? Speelt hij veel? Is hij goed actief? Is hij goed gesocialiseerd? Kittens spelen heel veel en als jouw kater dat niet wil heb je een probleem.
Het beste is sowieso om een kitten van minimaal 12 weken in huis te nemen.
pi_130844796
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:07 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

met een kitten gaat het meestal wel goed. Alleen.. Hoe is jouw kater? Speelt hij veel? Is hij goed actief? Is hij goed gesocialiseerd? Kittens spelen heel veel en als jouw kater dat niet wil heb je een probleem.
Het beste is sowieso om een kitten van minimaal 12 weken in huis te nemen.
De kater is vrij lui :-P.. Soms is tie wel speels maar vaak ook niet. Geen idee of hij goed sociaal is, en hoe kom je daar achter komt..
pi_130845091
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:43 schreef xx_blbla21 het volgende:

[..]

De kater is vrij lui :-P.. Soms is tie wel speels maar vaak ook niet. Geen idee of hij goed sociaal is, en hoe kom je daar achter komt..
Ergens een kat lenen. _O-
pi_130845124
Ok sorry die was flauw. :X

Ik heb wel meteen nog een vraagje. Mijn 20 weken kat (Jimmy) krijgt altijd een half zakje natvoer 's avonds. Gewoon voor het lekker. Kan ik Max (6,5 week) ook al een klein beetje natvoer geven?
pi_130846164
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:43 schreef xx_blbla21 het volgende:

[..]

Wanneer heb je de kat gekregen en is hij daarna opgegroeid met andere katten? Een kitten die je na 12 weken in huis krijgt is meestal wel sociaal te noemen, anders moet hij zijn opgegroeid met andere katten. Zo niet, weet een kat vaak niet hoe hij zich als kat moet gedragen zeg maar..
pi_130846199
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:58 schreef Fripsel het volgende:
Ok sorry die was flauw. :X

Ik heb wel meteen nog een vraagje. Mijn 20 weken kat (Jimmy) krijgt altijd een half zakje natvoer 's avonds. Gewoon voor het lekker. Kan ik Max (6,5 week) ook al een klein beetje natvoer geven?
Kan prima lijkt me, als Max het ook wil eten. Wat geef je hem verder dan eigenlijk?
pi_130846666
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:37 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Kan prima lijkt me, als Max het ook wil eten. Wat geef je hem verder dan eigenlijk?
Bij de mevrouw waar hij vandaan komt kreeg hij Royal Canin voor kittens. Daar hebben we een flinke zak van meegekregen. Dit gaan we langzaam steeds meer bijmengen met het voer van Jimmy, Fokker voor kittens. Hij had verder geen speciaal dingen meer nodig want hij komt wel goed aan zei ze, dit wil ik wel in de gaten houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2013 13:57:52 ]
pi_130846774
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:57 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Bij de mevrouw waar hij vandaan komt kreeg hij Royal Canin voor kittens. Daar hebben we een flinke zak van meegekregen. Dit gaan we langzaam steeds meer bijmengen met het voer van Jimmy, Fokker voor kittens. Hij had verder geen speciaal dingen meer nodig want hij komt wel goed aan zei ze, dit wil ik wel in de gaten houden.
Prima spul :) Goed dat je het in de gaten houd. Maar natvoer of eventueel wat KVV kan geen kwaad hoor ;)
pi_130847327
quote:
Ik weet het achtergrondverhaal verder niet, maar wist je dat het tegen de wet is om kittens van jonger dan 7 weken bij de moeder weg te halen?

Wat betreft het voer, kleine kittens mogen best wat natvoer voor de extra voedingsstoffen (dit is er overigens ook in kittenvariant), maar geen orgaanvlees! Verder kunnen ze als 'hoofdvoer' beter brokken eten, dat is beter voor de tandjes.
pi_130847418
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:21 schreef Plakvis het volgende:

[..]

Ik weet het achtergrondverhaal verder niet, maar wist je dat het tegen de wet is om kittens van jonger dan 7 weken bij de moeder weg te halen?

Wat betreft het voer, kleine kittens mogen best wat natvoer voor de extra voedingsstoffen (dit is er overigens ook in kittenvariant), maar geen orgaanvlees! Verder kunnen ze als 'hoofdvoer' beter brokken eten, dat is beter voor de tandjes.
Het achtergrondverhaal staat een paar posts eerder. Het is via de dierenbescherming dus ik neem aan dat het dan wel goed zit ;) Het was onze bedoeling ook niet om Max zo jong al in huis te halen. Wij reageerde op hem met de gedachte 'dan kunnen we hem over een paar weken op gaan halen', maar die paar weken werd een stuk eerder omdat hij toch geen moeder meer had, en wij ook een jonge kat hebben waar hij zich prima aan op kan trekken. :)
pi_130847467
Ah excuus, had ik wat verder terug moeten lezen :)
pi_130848918
Ik ga even op mijn handen zitten wat betreft het voedingsadvies....
pi_130849342
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:07 schreef loecje het volgende:
Als je er op een andere manier over denkt mag je het natuurlijk altijd zeggen! Ik heb geen ervaring met jonge kittens en ik kan altijd nog zelf beslissen welk advies ik gebruik en niet.
pi_130850043
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:48 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Voor jouw referentiekader: filmpje van een kitten van 9 weken met moederpoes. :P
F&F / Gastopvang DOC: Cat's 14e nestje #6 Baasjes gevonden!

Die kleintjes kunnen best wat hebben. :+ En zolang de kleine terugkomt om te spelen zit het wel goed. Hij is natuurlijk nog maar een mini, als je een bench of konijnenkooi hebt is dat een goede plek om hem af en toe op te sluiten zodat hij kan bijslapen, zonder dat de ander hem terroriseert.
En dan zou je hem daar desgewenst ook wat kunnen bijvoeren. Al zal je sloopkogel van 20 weken vast ook veel mogen eten.
pi_130850184
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:21 schreef Plakvis het volgende:

[..]

Natvoer heeft niet per definitie extra voedingsstoffen. Natvoer van Royal canin zal meer energie leveren dan droogvoer van de Aldi, om maar een vergelijk te maken. Hangt allemaal af van het merk.
Afwisseling is juist goed, dan leert hij op jonge leeftijd al verschillende structuren eten. De huidige gemiddelde brok is zo zacht, voor de tandjes maakt dat niks uit. Dan kun je beter rauw vlees geven (lees je in op Barfen en Kompleet vers Voer).

Waarom zou een kitten geen orgaanvlees mogen? :? Nooooooit rauw varkensvlees geven (maar dat geldt ook voor volwassen katten), maar voor de rest kan zo'n kleine prima mee-eten met de pot. Je moet gewoon rekening houden met de verhoudingen. Waar ik mijn drie volwassen katten samen één geklust eitje geef als traktatie zal een kitten bij mij daar maar een lepeltje van krijgen.
pi_130850192
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:07 schreef loecje het volgende:
Ik niet. :P
pi_130850232
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Voor jouw referentiekader: filmpje van een kitten van 9 weken met moederpoes. :P

Die kleintjes kunnen best wat hebben. :+ En zolang de kleine terugkomt om te spelen zit het wel goed. Hij is natuurlijk nog maar een mini, als je een bench of konijnenkooi hebt is dat een goede plek om hem af en toe op te sluiten zodat hij kan bijslapen, zonder dat de ander hem terroriseert.
En dan zou je hem daar desgewenst ook wat kunnen bijvoeren. Al zal je sloopkogel van 20 weken vast ook veel mogen eten.
Oh dat ziet er wel vergelijkbaar uit! Alleen een stuk minder gepiep. Ik heb niet echt een konijnenkooi ofzo, maar ik geloof dat Jimmy nu ook wel aan zijn slaap toe was, dus ze liggen nog steeds beide te slapen. Die van 20 eet ook veel ja, hij heeft eigenlijk altijd toegang tot eten brokjes. Al zijn de brokjes van Max nu natuurlijk veel leuker. Maar zal eens kijken of Max vanavond een klein beetje nat voer wilt eten.
pi_130850323
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:44 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Oh dat ziet er wel vergelijkbaar uit! Alleen een stuk minder gepiep. Ik heb niet echt een konijnenkooi ofzo, maar ik geloof dat Jimmy nu ook wel aan zijn slaap toe was, dus ze liggen nog steeds beide te slapen. Die van 20 eet ook veel ja, hij heeft eigenlijk altijd toegang tot eten brokjes. Al zijn de brokjes van Max nu natuurlijk veel leuker. Maar zal eens kijken of Max vanavond een klein beetje nat voer wilt eten.
Dabedoellik. 8-) _O- Ik snap je zorgen wel hoor, maar in het algemeen redden die kleintjes zich prima en moet jij als baasje juist leren wat wel en wat niet kan en wanneer je moet ingrijpen. Spelen is prima opvoeding. Jouw oudere kat leert hem nu dat bijten pijn kan doen en daarom minder gewenst.

Als hij het niet meteen lust kun je het een beetje warm maken (10 seconden in de magnetron). Iets wat sterk ruikt nodigt ook uit tot eten.
pi_130855411
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:43 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik niet. :P
ik zie het ;) dat was ook wat ik bedoelde
had geen zin in weer zo'n discussie over natvoer/brok/vers en over royal canin als geweldig supervoer.

waar ik op let met voeding: hoog aandeel vlees (kat is een carnivoor, geen konijn), weinig tot geen granen(rijst is ook een graan), geen plantaardige dingen en geen suikers.
enige grote verschil bij kittens is de hoeveelheid/kg
  donderdag 5 september 2013 @ 18:51:37 #268
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130855524
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

:D dat filmpje.
And eternity in an hour.
pi_130855740
Hier ook twee van die etterbakken. Vorig jaar. Een van 18 weken en de ander 13 weken (maar 850 gram dus enorm gewicht verschil. De grootste was hier 2kg. Ik vond het ook zielig. Maar gewoon laten gaan, ze leren van elkaar

En nu een jaar later

De kleine op de eerste video is nu 5kg en zwaarder dan de andere kat.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_130856230
Trouwens tip voor goedkope kattenbakvulling klontvormend en bij 15 euro gratis bezorging

http://www.ranzijn.nl/nl-(...)te-15-kg-309220.aspx

Ik heb zeven zakken besteld. Volgens mij gaat de postbode mij vermoorden. :@
  donderdag 5 september 2013 @ 20:19:41 #271
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130858870
Vandaag zo'n puzzeletensbak binnen gekregen, maar ze snappen t niet geloof ik :') zitten bij hun normale bakjes te zeuren :') tips? :)
And eternity in an hour.
  donderdag 5 september 2013 @ 20:20:25 #272
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130858901
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:11 schreef WinnieWana het volgende:
Trouwens tip voor goedkope kattenbakvulling klontvormend en bij 15 euro gratis bezorging

http://www.ranzijn.nl/nl-(...)te-15-kg-309220.aspx

Ik heb zeven zakken besteld. Volgens mij gaat de postbode mij vermoorden. :@
heb je die al eens gebruikt?
And eternity in an hour.
pi_130863161
Ik ken het merk niet maar heb 8 zakken besteld.
pi_130863272
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:20 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

heb je die al eens gebruikt?
Nee maar heb er wel goede verhalen over gehoord.
  donderdag 5 september 2013 @ 21:54:49 #275
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130863820
Dan zou ik niet meteen zo veel besteld hebben :P eerst kijken of ze waarmaken wat ze beloven en ook dan pas aanraden aan anderen.
And eternity in an hour.
pi_130864914
99.5 % stofvrij klinkt al goed en klonterend is ook goed en anders kan ik me broers er wel blij mee maken.
pi_130865191
Ik heb klontvormend kattengrit gehad van wel tien verschillende merken en zoveel verschil zit er nu ook weer niet in. Daarbij zijn zeven zakken binnen anderhalve maand leeg bij mij dus scheelt het nogal in de kosten als iets 5 euro kost of 10 (hier in de dierenwinkel)
pi_130866438
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:13 schreef Sorella het volgende:
99.5 % stofvrij klinkt al goed en klonterend is ook goed en anders kan ik me broers er wel blij mee maken.
99% stofvrij staat ook bij mijn huidige kattengrit. echter is dit echt niet stofvrij te noemen.
met al dat stof kan mijn vriend de kattenbak niet uitscheppen en dat kan nog wel eens handig zijn.

ik zit er nu over te denken om peewee houtkorrels te proberen.
pi_130874564
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:19 schreef _Dido_ het volgende:
Vandaag zo'n puzzeletensbak binnen gekregen, maar ze snappen t niet geloof ik :') zitten bij hun normale bakjes te zeuren :') tips? :)
Erbij gaan zitten en duidelijk laten zien dat je hun voer in je handen hebt en dan in dat ding gooien (en dat hopen dat je katten niet enorm dom en/of koppig zijn :P)
pi_130875500
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:40 schreef loecje het volgende:

[..]

99% stofvrij staat ook bij mijn huidige kattengrit. echter is dit echt niet stofvrij te noemen.
met al dat stof kan mijn vriend de kattenbak niet uitscheppen en dat kan nog wel eens handig zijn.

ik zit er nu over te denken om peewee houtkorrels te proberen.
Ik heb tegenwoordig Tigerino Crystals via Zooplus.
ECHT ideaal. De plasjes "verdwijnen"gewoon. Word totaal opgenomen. Enige wat je elke dag doet is een paar poepjes scheppen.
één keer in de 2 weken alles verschonen (bij 2 katten)
  vrijdag 6 september 2013 @ 10:25:59 #281
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_130875558
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:24 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

ECHT ideaal. De plasjes "verdwijnen"gewoon. Word totaal opgenomen. Enige wat je elke dag doet is een paar poepjes scheppen.
Ik heb ook zoiets - die kristallen zooi is inderdaad veel beter. Wel duur altijd..
Overal verstand van.
pi_130875685
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:25 schreef macondo het volgende:

[..]

Ik heb ook zoiets - die kristallen zooi is inderdaad veel beter. Wel duur altijd..
Ik heb weer van anderen gehoord dat die het helemaal niets vonden, begon uiteindelijk toch te stinken al die plasjes.
Optimist tot in de kist
pi_130875697
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:25 schreef macondo het volgende:

[..]

Dat heb ik er voor over. Scheelt tijd, en tijd kost geld haha :D
pi_130875710
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:30 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik heb weer van anderen gehoord dat die het helemaal niets vonden, begon uiteindelijk toch te stinken al die plasjes.
Deze absoluut niet, vind ik.
pi_130875800
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:31 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Deze absoluut niet, vind ik.
Ken het zelf verder niet, gebruik zelf klontvormende van Kitty Friend (die roze/ zakken) en die bevalt prima, koop ik per twee voor 11,95 bij een tuincentrum hier. Ik had eerst jarenlang grit uit eerst suikerbietenpulp maar dat verdween van de markt ;( en toen houtkorrels maar ineens besloot mijn oudste kat(nu bijna 18,5) na jaren dat dat ineens niet meer goed was en zo kwam ik na uitproberen bij de klontvormende terecht en dat bevalt madame weer. 8)7

Elke dag even de "kattenbommen" :P en poep eruit scheppen en na een tijdje helemaal verschonen en het werkt als de tierelier.
Optimist tot in de kist
  vrijdag 6 september 2013 @ 10:44:27 #286
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_130876068
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:31 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Dat heb ik er voor over. Scheelt tijd, en tijd kost geld haha :D
En nadeel wás dat het alleen te koop was in een dierenwinkel (niet praktisch, lastig meenemen, slechte openingstijden) maar nu geregeld met meneer Ranzijn en meneer de postbode ;)
Overal verstand van.
pi_130876240
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:44 schreef macondo het volgende:

[..]

En nadeel wás dat het alleen te koop was in een dierenwinkel (niet praktisch, lastig meenemen, slechte openingstijden) maar nu geregeld met meneer Ranzijn en meneer de postbode ;)
Inderdaad, ideaal... Lang leve de bezorger! Laat het ook altijd lekker op mn werk bezorgen.
Alleen nadeel is dan weer dat ik al die zakken naar de auto moet slepen, en thuis weer 4 verdiepingen de trap op :X
pi_130897540
Morgen komt mijn logee, een schattig snoezig poezebeestje. Maar het is voor mij al meer dan 10 jaar geleden dat ik voor het laatst een kat voor langere tijd verzorgd heb... Naast kiepramen dichtdoen en balkon op 3e verdieping, waar moet ik nog meer rekening mee houden?
Haar gewone spulletjes, bak en voer gaan gewoon mee hierheen dus dat is het probleem niet. Er lopen hier ook nog 2 konijnen rond, maar dat zal geen probleem moeten geven aangezien de konijnen en poezebeest al eens kennis hebben gemaakt toen mijn konijnen aan het logeren waren tijdens mijn vakantie.

En dit logeerpartijtje is voor mij ook om de beslissing tot aanschaf van een kat in de nabije toekomst even voor mezelf duidelijk te maken :+
pi_130902884
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:24 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

duur, veel afval (= niet handig op een appartement) en meestal vol gestopt met bloemetjes/babypoeder geurtjes.
ik zie trouwens niet hoe het tijd scheelt ?
  zaterdag 7 september 2013 @ 02:45:17 #290
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_130908824
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:30 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik vond het niets (buiten dat het 3x zo duur is) heb nu gewoon klontvormend iets. En aangezien ik niet van het scheppen ben gooi ik eens in de 4 dagen ofzo heel de bak leeg en kiep er nieuw in, ben net zo duur uit. En als ik daar te lang mee wacht herinneren ze me er met gemauw aan dat het tijd is :') .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_130909616
Ik heb goed klontvormend grit. 1x per dat even de klonten eruit scheppen, af en toe bij vullen en eens in de zoveel tijd een sopje.
Dat laatste klinkt misschien weinig maar er ligt een laag grit van 10cm en het klont goed. De ontlasting komt niet eens in aanraking met de bak.

Enige grote nadeel is dat 90% stuifvrij niet voldoende is...
pi_130910102
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:34 schreef loecje het volgende:

[..]

duur, veel afval (= niet handig op een appartement) en meestal vol gestopt met bloemetjes/babypoeder geurtjes.
ik zie trouwens niet hoe het tijd scheelt ?
Veel afval? Juist niet en veel minder in gewicht dan grit. Drollen eruit zeven gaat veel sneller en tigerino heeft ook zonder geur, de normale.

Dan blijft over de prijs, regelmatig is t 2+1 bij zooplus en dan is t ook niet duur meer en word t bezorgt. :)
pi_130910528
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 september 2013 21:14 schreef douche-eendje het volgende:
Morgen komt mijn logee, een schattig snoezig poezebeestje. Maar het is voor mij al meer dan 10 jaar geleden dat ik voor het laatst een kat voor langere tijd verzorgd heb... Naast kiepramen dichtdoen en balkon op 3e verdieping, waar moet ik nog meer rekening mee houden?

misschien is de loge er al lang, maar soms is het handig om kat te laten wennen op een rustig plekje (aparte kamer) waar het beestje zich kan terugtrekken

Succes in ieder geval, hoe lang blijft de logé?
pi_130921767
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 09:32 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Veel afval? Juist niet en veel minder in gewicht dan grit. Drollen eruit zeven gaat veel sneller en tigerino heeft ook zonder geur, de normale.

Dan blijft over de prijs, regelmatig is t 2+1 bij zooplus en dan is t ook niet duur meer en word t bezorgt. :)
Hoeveel afval heb jij dan met grit?
Ik heb enkel afval van 1x per dag scheppen. Dat is 1 boterhamzakje beneden in de container gooien. Bij goed klontvormend grit hoef je alleen maar bij te vullen dus ik hoef niet om de week een hele bak grit weg te gooien.

Ook met 2+1 is het voor mij een stuk duurder. Huidige grit wordt ook bezorgd en zelfs in de kast gelegd. Postbodes komen hier niet verder dan de flat ingang.

Maargoed ik vroeg naar peewee. Niet naar opties die ik voor mijn situatie al heb afgeschreven.
pi_130922140
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 10:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

misschien is de loge er al lang, maar soms is het handig om kat te laten wennen op een rustig plekje (aparte kamer) waar het beestje zich kan terugtrekken

Succes in ieder geval, hoe lang blijft de logé?
Logee komt vanavond pas, ze blijft zo'n anderhalf a 2 weken, het is even kijken wanneer de eigenaar weer terug is (die gaat ergens volgende week de alpe d'huez fietsen).
Ze mag hier iig gewoon in de woonkamer/slaapkamer/hal, waar ze zelf behoefte aan heeft. Heb nog een aparte kamer, maar die is vrijwel helemaal leeg en geen gordijnen/best veel zon. Iig woon ik alleen, ze mag gaan en staan waar ze zin in heeft.
  zondag 8 september 2013 @ 10:45:52 #296
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_130940836
Vraagje:

Mijn katje is groeiende en eet en daardoor ook poept en plast dat het een lieve lust is.

Het probleem is dat ze overal (buiten) poept. Het liefst zou ik zien dat ze een vast plekje heeft waar ze haar gang kan gaan.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_130944772
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 10:45 schreef breaky het volgende:
Vraagje:

Mijn katje is groeiende en eet en daardoor ook poept en plast dat het een lieve lust is.

Het probleem is dat ze overal (buiten) poept. Het liefst zou ik zien dat ze een vast plekje heeft waar ze haar gang kan gaan.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
Binnen houden en kattenbakken geven lijkt me dan de enigste oplossing, ik denk niet dat je kan voorkomen dat je kat buiten alleen op bepaalde plaatsen gaat zitten (de huis-, tuin- en keukemiddeltjes waar ik van gehoord heb, werken allemaal voor geen meter).
  zondag 8 september 2013 @ 14:25:33 #298
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_130947631
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:11 schreef Holyme het volgende:

[..]

Binnen houden en kattenbakken geven lijkt me dan de enigste oplossing, ik denk niet dat je kan voorkomen dat je kat buiten alleen op bepaalde plaatsen gaat zitten (de huis-, tuin- en keukemiddeltjes waar ik van gehoord heb, werken allemaal voor geen meter).
Binnen gaat helaas niet werken. Mijn woonsituatie leent daar zich niet voor. We hebben een grote tuin waar ze vrij in kan rondlopen. Ik heb ergens gelezen dat je met vicks vaporub gebieden kunt markeren waar de kat zich niet moet ontlasten. Ze schijnen dat spul erg vies te vinden. :P
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_130948013
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:25 schreef breaky het volgende:

[..]

Binnen gaat helaas niet werken. Mijn woonsituatie leent daar zich niet voor. We hebben een grote tuin waar ze vrij in kan rondlopen. Ik heb ergens gelezen dat je met vicks vaporub gebieden kunt markeren waar de kat zich niet moet ontlasten. Ze schijnen dat spul erg vies te vinden. :P
En dan wil je buiten alles gaan volsmeren met Vicks?
Ik ben bang dat je buiten moeilijk tot niet kunt afbakenen waar een kat zijn behoefte doet.
pi_130948133
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:25 schreef breaky het volgende:

[..]

je hebt geen ruimte voor een kattenbak?
Er zijn genoeg tips tegen katten te vinden op Google, maar ook genoeg die zeggen dat die dingen niet werken. Eigenlijk kan je het niet tegenhouden.
Ik kan alleen bedenken dat als je kat gewend zou zijn op de kattenbak te gaan, hij terug komt en in de tuin ook de bak gebruikt?
pi_130948200
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')