abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:53:39 #102
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130110688
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:44 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Wat maakt het uit? :P Als hij/zij groter wordt, kom je er vanzelf achter :Y
De DA in het dierenartstopic zei dat het een katertje is :Y
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_130111475
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:03 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

75m2 waar ze toegang tot alles hebben. Nou ja, alle ruimtes dan. Incl 2 katveilige/vriendelijke balkons
lastig in te schatten maar ik zou zeggen grens gevalletje.
het kan als ze allemaal netjes met elkaar kunnen opschieten. maar zodra er gedonder in de tent is, is het huis te klein...
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:18:02 #104
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_130111674
Die van ons proberen wel eens te ontsnappen, maar meestal zitten ze bij de deur van de kast waar de brokjes in staan te miauwen. Want het zijn hele zielige katjes die nooit brokjes krijgen ;(
  donderdag 15 augustus 2013 @ 23:15:06 #105
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130114521
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:18 schreef GimmeGore het volgende:
Die van ons proberen wel eens te ontsnappen, maar meestal zitten ze bij de deur van de kast waar de brokjes in staan te miauwen. Want het zijn hele zielige katjes die nooit brokjes krijgen ;(
Ik voer die van mij 1 keer per maand om dit soort filmpjes te kunnen maken :P

►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_130118333
Gaat hier precies net zo :D brokken staan er altijd maar klefvoer reageren ze ook zo!
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 01:01:38 #107
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130118544
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 00:52 schreef deadly_kiss het volgende:
Gaat hier precies net zo :D brokken staan er altijd maar klefvoer reageren ze ook zo!
Ik moet in een normaal mensengesprek hier ook echt opletten dat ik geen "honger" zeg :')
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:18:39 #108
80382 manny
30 is best veel
pi_130123026
Die van ons (pluk), heeft een hele act ingestudeerd incl hartverscheurende geluiden, voor je voeten lopen, zielig bij de kast staan, pootjes omhoog, een aanval op het bakje terwijl je het op de voertoren gooit. Dan is meneer een kwartiertje zoet, maar als er dan toevallig (op zondag ofzo) een half uur later weer iemand naar beneden komt van de trap.... Toneelstuk wordt in volle glorie nog een keer opgevoerd.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_130146395
waarom gooi je dan een voer in de voertoren als hij zo aan het zeuren is?
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:09:08 #110
80382 manny
30 is best veel
pi_130147136
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:52 schreef loecje het volgende:
waarom gooi je dan een voer in de voertoren als hij zo aan het zeuren is?
Hij krijgt in de ochtend 1 keer voer en 's avonds weer 1 keer. In de ochtend komt ie bijna altijd van buiten, en dan zal ik hem toch even moeten voeren ondanks zijn gezeur.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_130147527
Waarom moet één van m'n katten zo nodig af en toe op de bank zeiken? Twee oude banken naar de stort gebracht, nieuwe gekocht en na drie dagen al weer raak. Wat doe ik verkeerd?
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:24:30 #112
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130147884
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:17 schreef exile79 het volgende:
Waarom moet één van m'n katten zo nodig af en toe op de bank zeiken? Twee oude banken naar de stort gebracht, nieuwe gekocht en na drie dagen al weer raak. Wat doe ik verkeerd?
Hoeveel katten heb je? Hoeveel kattenbakken? Is er stress? Heb je het hier met je dierenarts over gehad? Zijn lichamelijke oorzaken uitgesloten?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_130148026
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:17 schreef exile79 het volgende:
Waarom moet één van m'n katten zo nodig af en toe op de bank zeiken? Twee oude banken naar de stort gebracht, nieuwe gekocht en na drie dagen al weer raak. Wat doe ik verkeerd?
Kattenbakvulling waar ze niet op willen?
pi_130148053
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:09 schreef manny het volgende:

[..]

Hij krijgt in de ochtend 1 keer voer en 's avonds weer 1 keer. In de ochtend komt ie bijna altijd van buiten, en dan zal ik hem toch even moeten voeren ondanks zijn gezeur.
daarmee beloon je juist het gezeur ;)
pi_130148182
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:24 schreef tonja het volgende:

[..]

Hoeveel katten heb je? Hoeveel kattenbakken? Is er stress? Heb je het hier met je dierenarts over gehad? Zijn lichamelijke oorzaken uitgesloten?
Twee, en ook twee kattenbakken. En daar gaat ze ook op. Maar dus ook af en toe op de bank. Verder nog niet gesproken met de dierenarts.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Kattenbakvulling waar ze niet op willen?
Houtkorrels, hebben ze in het asiel waar ze vandaan komt ook. Ze is nu sinds november bij mij.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_130148236
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:30 schreef exile79 het volgende:

[..]

Twee, en ook twee kattenbakken. En daar gaat ze ook op. Maar dus ook af en toe op de bank. Verder nog niet gesproken met de dierenarts.

[..]

Houtkorrels, hebben ze in het asiel waar ze vandaan komt ook. Ze is nu sinds november bij mij.
Ze haten hier houtkorrels. Stevige garantie dat ze inderdaad naast de bak plassen.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:31:58 #117
80382 manny
30 is best veel
pi_130148262
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:27 schreef loecje het volgende:

[..]

daarmee beloon je juist het gezeur ;)
Snap ik. Maar de optie om hem dan maar een dag geen eten te geven is ook niet wat. Dus dit gezeur accepteer ik, en zijn toneelstuk voor ronde 2 maakt geen schijn van kans zolang er geen opa's in de buurt zijn, want die vindt alles zielig en voert dat beest nog paling met slagroom als het even kan (is gebeurd...)
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_130152726
hoeft toch ook geen hele dag? dat zeuren houden de meeste katten geen gehele dag vol.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 09:51:33 #119
80382 manny
30 is best veel
pi_130159141
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:09 schreef loecje het volgende:
hoeft toch ook geen hele dag? dat zeuren houden de meeste katten geen gehele dag vol.
Na een half uur ben ik, en vriendin idem, vertrokken richting werk. En dat houdt ie wel vol. Geen zin om vanuit werk terug naar huis te gaan om beest te voeren om hem zo beter op te voeden.

Trouwens als ie de hele nacht heeft lopen rennen, de buurt verdedigen, en bij de buren in de tuin heeft zitten poepen, dan verdient ie ook wel wat te eten in de ochtend, toch ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_130159305
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 09:51 schreef manny het volgende:

[..]

Na een half uur ben ik, en vriendin idem, vertrokken richting werk. En dat houdt ie wel vol. Geen zin om vanuit werk terug naar huis te gaan om beest te voeren om hem zo beter op te voeden.

Trouwens als ie de hele nacht heeft lopen rennen, de buurt verdedigen, en bij de buren in de tuin heeft zitten poepen, dan verdient ie ook wel wat te eten in de ochtend, toch ?
Is hij de hele dag alleen? Ook s nachts :?
pi_130159312
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:30 schreef exile79 het volgende:

[..]

Twee, en ook twee kattenbakken. En daar gaat ze ook op. Maar dus ook af en toe op de bank. Verder nog niet gesproken met de dierenarts.

[..]

Houtkorrels, hebben ze in het asiel waar ze vandaan komt ook. Ze is nu sinds november bij mij.
Kattenbakken uit elkaar zetten als ze bij elkaar staan, liefst in verschillende ruimtes en niet vlakbij de voer/drinkbakjes, en nog 1 erbij (aangeraden wordt 1 per kat + 1, dus 2 katten = 3 bakken). Je kan ook nog proberen de kap eraf te halen als die er op zit, en ander grit proberen om mee te beginnen in 1 van de bakken (ook hier geen fans van houtkorrels). Zou -just in case- ook even plasjes laten controleren bij de dierenarts. De bank goed schoonmaken, en een geurverwijderaar gebruiken, als het voor jou schoon ruikt maar de kat ruikt nog plas, dan is de kans al groter dat het weer gebeurt. Ecodor schijnt een goede te zijn daarvoor.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:03:25 #122
80382 manny
30 is best veel
pi_130160127
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 10:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

Is hij de hele dag alleen? Ook s nachts :?
'S nachts is ie buiten, alleen / samen met de buurkatten. Overdag is hij binnen of buiten(soms wil hij meteen na eten weer weg), vanaf de middag zijn kids thuis, en vriendin werkt parttime dus die is er ook wat vaker. In de avond is hij bijna altijd binnen, gezellig, totdat we gaan slapen en dan gaat hij op pad.

Best veel alleen dus, maar dat vindt hij geen probleem (zover ik kan inschatten)
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:05:20 #123
80382 manny
30 is best veel
pi_130160166
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 10:08 schreef Holyme het volgende:

[..]

Kattenbakken uit elkaar zetten als ze bij elkaar staan, liefst in verschillende ruimtes en niet vlakbij de voer/drinkbakjes, en nog 1 erbij (aangeraden wordt 1 per kat + 1, dus 2 katten = 3 bakken). Je kan ook nog proberen de kap eraf te halen als die er op zit, en ander grit proberen om mee te beginnen in 1 van de bakken (ook hier geen fans van houtkorrels). Zou -just in case- ook even plasjes laten controleren bij de dierenarts. De bank goed schoonmaken, en een geurverwijderaar gebruiken, als het voor jou schoon ruikt maar de kat ruikt nog plas, dan is de kans al groter dat het weer gebeurt. Ecodor schijnt een goede te zijn daarvoor.
Eetbakjes en kattebak idd nooit in dezelfde "zone", dat maakte bij ons het verschil in ons vorige huis.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_130164350
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 10:08 schreef Holyme het volgende:

[..]

Kattenbakken uit elkaar zetten als ze bij elkaar staan, liefst in verschillende ruimtes en niet vlakbij de voer/drinkbakjes, en nog 1 erbij (aangeraden wordt 1 per kat + 1, dus 2 katten = 3 bakken). Je kan ook nog proberen de kap eraf te halen als die er op zit, en ander grit proberen om mee te beginnen in 1 van de bakken (ook hier geen fans van houtkorrels). Zou -just in case- ook even plasjes laten controleren bij de dierenarts. De bank goed schoonmaken, en een geurverwijderaar gebruiken, als het voor jou schoon ruikt maar de kat ruikt nog plas, dan is de kans al groter dat het weer gebeurt. Ecodor schijnt een goede te zijn daarvoor.
Ik had inderdaad de voer- en drinkbakjes al verplaatst. De twee kattenbakken staan tegenover elkaar, ga ik ze eerst maar eens uit elkaar halen en een derde erbij halen en daar dan grind in doen. Toch blijf ik het raar vinden dat ze voor de rest wel altijd de bak gebruikt.
Alvast bedankt voor de tips. ^O^
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_130294127
Onze poes zit elke avond bij het raam te kijken. Als er een kat komt (vaak dezelfde) begint ze als een wolf geluid te maken, vaak gaat ze van ene raam naar het andere met een dikke staart. Ik vroeg mij af: is dit agressie? Of angst? Wat moet ik doen? Haar laten? Of haar juist beschermen en rust te geven door rolgordijnen te sluiten zodat ze die kat niet meer ziet?

Overigens is onze poes, sinds we verhuist zijn niet meer zo vaak buiten en als ze buiten is erg schrikachtig en zelfs ook binnen (bijv als deur open gaat schrikt ze) dit was voorheen niet, maar sinds ze gehavend terug kwam (waarschijnlijk gevochten) is dit zo gebleven.

Wij houden haar overigens snachts binnen.

Gr
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:49:04 #126
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130295327
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:27 schreef Skillsy het volgende:
Onze poes zit elke avond bij het raam te kijken. Als er een kat komt (vaak dezelfde) begint ze als een wolf geluid te maken, vaak gaat ze van ene raam naar het andere met een dikke staart. Ik vroeg mij af: is dit agressie? Of angst? Wat moet ik doen? Haar laten? Of haar juist beschermen en rust te geven door rolgordijnen te sluiten zodat ze die kat niet meer ziet?

Overigens is onze poes, sinds we verhuist zijn niet meer zo vaak buiten en als ze buiten is erg schrikachtig en zelfs ook binnen (bijv als deur open gaat schrikt ze) dit was voorheen niet, maar sinds ze gehavend terug kwam (waarschijnlijk gevochten) is dit zo gebleven.

Wij houden haar overigens snachts binnen.

Gr
Of het nou agressie is of angst (volgens mij ontlopen die 2 elkaar niet zoveel bij katten), het is sowieso stress, dus ik zou de gordijnen dicht doen.

In elkaar geslagen worden kan idd traumatisch zijn voor de poes.
Hoe lang wonen jullie in het nieuwe huis?

's Nachts binnenhouden lijkt me goed :)
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_130295985
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:49 schreef tonja het volgende:

[..]

Of het nou agressie is of angst (volgens mij ontlopen die 2 elkaar niet zoveel bij katten), het is sowieso stress, dus ik zou de gordijnen dicht doen.

In elkaar geslagen worden kan idd traumatisch zijn voor de poes.
Hoe lang wonen jullie in het nieuwe huis?

's Nachts binnenhouden lijkt me goed :)
We wonen nu 7 maanden ongeveer hier. Ik ga je advies opvolgen.Helaas hebben we niet overal rolgordijnen dus zal ze onder het gordijn spieken.

Ja ik houd haar snachts binnen, omdat ik niet gerust ben. Ze krijgt toch vaak iets lekkers voor dat ik ga slapen ( 24:00) en nog wat brokjes zodat ze rustig is. Ze is sowieso erg rustig snachts. En mijn pa staat tegen 5:00 vaak op dus ze is echt niet zolang alleen.
We spelen overdag genoeg met haar dus is ze al uitgeteld

Ken je dat wolf geluid? Het lijkt wel een demon als zij die kater ziet :{
.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:45:53 #128
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130298382
Die andere kat, kan je die niet uit de tuin verjagen met een plantenspuit of iets dergelijks? Beetje de poes helpen haar eigen plekje te veroveren..
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:50:37 #129
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130298615
in dit topic Beantwoord een echte dierenarts vragen, misschien wel zinvol om je vraag ook daar te stellen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:09:42 #130
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130310083
Heeft iemand de écht ultieme tip voor het voeren van pillen?

Ik heb er de afgelopen week voor ruim dertig euro aan wormenpillen doorheengejaagd, in allerlei varianten voer. Mevrouw eet alles op, behalve de pil. Stukgedrukt door het eten, gaat de pil al helemaal niet op: ze weigert nog liever te eten (dagenlang).

Gisteren heb ik bij de dierenarts de easypill gekocht, maar daar haalt ze ook haar neus voor op.

Vorige maand kocht ik uit arrenmoede vloeibare anti-worm, wat volgens de dierenwinkel 'moeiteloos' naar binnen zou gaan met een sachet liquid-nogwat. Poes weigerde er ook maar een lik van te nemen en het moet gezegd: de andere kat moest ook níets weten van dit zogenaamde supereten - ook zonder pil erin.

De houdgreep en het wrijven over de keel gaan ook niet werken. Iemand nog een gouden tip?
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:14:20 #131
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_130310200
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Heeft iemand de écht ultieme tip voor het voeren van pillen?

Ik heb er de afgelopen week voor ruim dertig euro aan wormenpillen doorheengejaagd, in allerlei varianten voer. Mevrouw eet alles op, behalve de pil. Stukgedrukt door het eten, gaat de pil al helemaal niet op: ze weigert nog liever te eten (dagenlang).

Gisteren heb ik bij de dierenarts de easypill gekocht, maar daar haalt ze ook haar neus voor op.

Vorige maand kocht ik uit arrenmoede vloeibare anti-worm, wat volgens de dierenwinkel 'moeiteloos' naar binnen zou gaan met een sachet liquid-nogwat. Poes weigerde er ook maar een lik van te nemen en het moet gezegd: de andere kat moest ook níets weten van dit zogenaamde supereten - ook zonder pil erin.

De houdgreep en het wrijven over de keel gaan ook niet werken. Iemand nog een gouden tip?
Mayonaise zijn ze dol op, bij mijn katten werkt dat heel goed (geen frietsaus ofzo, dat is te zuur. Echte mayonaise dus)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_130310215
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Heeft iemand de écht ultieme tip voor het voeren van pillen?

Ik heb er de afgelopen week voor ruim dertig euro aan wormenpillen doorheengejaagd, in allerlei varianten voer. Mevrouw eet alles op, behalve de pil. Stukgedrukt door het eten, gaat de pil al helemaal niet op: ze weigert nog liever te eten (dagenlang).

Gisteren heb ik bij de dierenarts de easypill gekocht, maar daar haalt ze ook haar neus voor op.

Vorige maand kocht ik uit arrenmoede vloeibare anti-worm, wat volgens de dierenwinkel 'moeiteloos' naar binnen zou gaan met een sachet liquid-nogwat. Poes weigerde er ook maar een lik van te nemen en het moet gezegd: de andere kat moest ook níets weten van dit zogenaamde supereten - ook zonder pil erin.

De houdgreep en het wrijven over de keel gaan ook niet werken. Iemand nog een gouden tip?
Ik vrees dat dat in jouw geval misschien ook niet gaat werken, maar ik (ver)stop de pil zelf altijd in zo'n kauwstick en dan neemt ze vervolgens al etende die pil gewoon mee.
Tails tell tales
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:19:07 #133
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130310325
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:15 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik vrees dat dat in jouw geval misschien ook niet gaat werken, maar ik (ver)stop de pil zelf altijd in zo'n kauwstick en dan neemt ze vervolgens al etende die pil gewoon mee.
Kauwsticks bieft ze ook niet.

Ik snap het niet: drie maanden geleden at ze de wormenpil gewoon moeiteloos mee in haar voer. -O-
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:20:02 #134
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130310352
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:14 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Mayonaise zijn ze dol op, bij mijn katten werkt dat heel goed (geen frietsaus ofzo, dat is te zuur. Echte mayonaise dus)
:D Daar hebben ze hier nog nooit om gebedeld, ik ga het proberen!!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_130310419
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:19 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Kauwsticks bieft ze ook niet.

Ik snap het niet: drie maanden geleden at ze de wormenpil gewoon moeiteloos mee in haar voer. -O-
Hopelijk werkt die andere tip, veel succes (kan me voorstellen dat het erg frustrerend is)!
Tails tell tales
pi_130310622
Je hebt ook milbemax al gehad dan zeker? Ik kan die soms geven als een soort snoepjes, gewoon stiekem tussen de echte snoepjes door of gerold in een stukje kipfilet. Door het eten werkt ook redelijk.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:35:19 #137
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130310807
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:29 schreef Dragonberry het volgende:
Je hebt ook milbemax al gehad dan zeker? Ik kan die soms geven als een soort snoepjes, gewoon stiekem tussen de echte snoepjes door of gerold in een stukje kipfilet. Door het eten werkt ook redelijk.
Milbemax ken ik niet...?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_130311074
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:35 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Milbemax ken ik niet...?
Ben ik ook erg enthousiast over! Vreet m'n ene kat als snoepjes en de ander moet ik inderdaad in de houdgreep nemen, maar zelfs dan win ik.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:49:23 #139
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130311215
Net weer voor dertig euro aan nieuwe pillen gekocht. Ben benieuwd. Zal wel weer richting prullenbak gaan, vrees ik.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_130311487
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:49 schreef Duderinnetje het volgende:
Net weer voor dertig euro aan nieuwe pillen gekocht. Ben benieuwd. Zal wel weer richting prullenbak gaan, vrees ik.
fijn he, katten :D
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:59:34 #141
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130311520
Dierenarts laten doen. Die gaf het onze kat met een pillenschieter direct achter in de bek.
The love you take is equal to the love you make.
pi_130311527
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:49 schreef Duderinnetje het volgende:
Net weer voor dertig euro aan nieuwe pillen gekocht. Ben benieuwd. Zal wel weer richting prullenbak gaan, vrees ik.
Keer met jou naar een feestje gaan zo te zien :o
pi_130311979
een pillenschieter met water?


door het water moeten ze wel slikken.
in de houdgreep houden kan met behulp van een handdoek.

als het echt niet lukt zou ik het idd door de DA laten doen. consult kosten zijn altijd nog goedkoper dan die weggegooide pillen.
pi_130312038
Post niet goed doorgelezen 8)7 hopelijk kan je dan nog een andere oplossing vinden om de pillen te voeren.

[ Bericht 82% gewijzigd door xienix2501 op 21-08-2013 14:45:32 ]
pi_130312365
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:15 schreef xienix2501 het volgende:

[..]

Ik heb voor de AB keur van mijn kater EasyPill gebruikt, werkt ideaal de kat at het maar al te graag op!!

Zie hier hoe het er uit ziet https://www.google.nl/sea(...)sAQ&biw=1598&bih=960 het is een soort van deeg dat erg ruikt en je kan het onder ander bij de dierenarts halen of online bestellen.
ehhh

quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Gisteren heb ik bij de dierenarts de easypill gekocht, maar daar haalt ze ook haar neus voor op.
pi_130315573
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:35 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Milbemax ken ik niet...?
heeft de dierenarts als het goed is. Zijn ook niet van die enorme ronde pillen. Ze hebben een lekker smaakje en werken tegen meer soorten wormen dan de meeste ontwormingen dacht ik.
pi_130316038
Wat heb ik een makkelijke katten als ik dat zo lees... Gewoon kat op tafel, pilletje pakken, bek open met de andere hand, pil naar binnen (in de keel douwen....) en kat van de tafel halen... En daarna natuurlijk wel een lekker snoepje geven! Zelfs de buren hadden geen problemen met het geven van medicijnen toen wij in Mei een paar dagen weg waren :P
pi_130317371
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 16:17 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Wat heb ik een makkelijke katten als ik dat zo lees... Gewoon kat op tafel,
Daar gaat het bij mij al mis _O-
Slagaderlijke bloeding, trauma helikopter :D
pi_130318395
Hier ook Milbemax van de dierenarts :Y
Tails tell tales
pi_130322814
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Heeft iemand de écht ultieme tip voor het voeren van pillen?

Ik heb er de afgelopen week voor ruim dertig euro aan wormenpillen doorheengejaagd, in allerlei varianten voer. Mevrouw eet alles op, behalve de pil. Stukgedrukt door het eten, gaat de pil al helemaal niet op: ze weigert nog liever te eten (dagenlang).

Gisteren heb ik bij de dierenarts de easypill gekocht, maar daar haalt ze ook haar neus voor op.

Vorige maand kocht ik uit arrenmoede vloeibare anti-worm, wat volgens de dierenwinkel 'moeiteloos' naar binnen zou gaan met een sachet liquid-nogwat. Poes weigerde er ook maar een lik van te nemen en het moet gezegd: de andere kat moest ook níets weten van dit zogenaamde supereten - ook zonder pil erin.

De houdgreep en het wrijven over de keel gaan ook niet werken. Iemand nog een gouden tip?
Bij mijn vorige kat (2 x2 pillen per dag ) werkte het fijnmalen van de pil, mengen met water, dat in een spuitje en in de bek spuiten. Iets lekkers werkte daar ook niet, en zo kreeg ze t spul in ieder geval binnen. Lijkt op de manier van liefje. Succes
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:11:04 #151
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130323256
quote:
14s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:59 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Keer met jou naar een feestje gaan zo te zien :o
Ja, geheid plezier! :D

Ik overweeg inderdaad maar even met poes langs de dierenarts/assistente te gaan.

Wat een gedoe, terwijl het de vorige keerr echt geen probleem was. 8)7
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:18:16 #152
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_130323492
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:11 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja, geheid plezier! :D

Ik overweeg inderdaad maar even met poes langs de dierenarts/assistente te gaan.

Wat een gedoe, terwijl het de vorige keerr echt geen probleem was. 8)7
Probeer in ieder geval de mayo ff. Is goedkoper dan de dierenarts. En mocht het niet werken, ga je gewoon alsnog naar de dierenarts en heb je een tube mayo als bonus :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_130323783
Wij plakken de pillen hier op die malt paste pasta, zijn ze super verslaafd aan. Als ik die tube pak worden ze zo inhalig dat ze de pil niet opmerken
pi_130328361
als er iets is waar ze een moord voor doen kan je ze werkelijk alles laten eten.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 16:17 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Wat heb ik een makkelijke katten als ik dat zo lees... Gewoon kat op tafel, pilletje pakken, bek open met de andere hand, pil naar binnen (in de keel douwen....) en kat van de tafel halen... En daarna natuurlijk wel een lekker snoepje geven! Zelfs de buren hadden geen problemen met het geven van medicijnen toen wij in Mei een paar dagen weg waren :P
dat kan nog veel makkelijker: "Sam, snoepje!" hap, slik, weg.
soms werkt het niet, dan gaat er een drupje Gimpet vitamine pasta op de pillen. erg makkelijk nu hij dagelijks pillen krijgt.

onze andere kat doet een moord voor Gimpet malt pasta. mocht hij eens een pil moeten zal dat ook niet moeilijk zijn.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 22:24:43 #155
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130329336
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:07 schreef loecje het volgende:
als er iets is waar ze een moord voor doen kan je ze werkelijk alles laten eten.

Dat zou hier betekenen: Een levende muis vangen en daar een pil in stoppen. :D
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_130329368
quote:
6s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:24 schreef tonja het volgende:

[..]

Dat zou hier betekenen: Een levende muis vangen en daar een pil in stoppen. :D
foppen met een diepvriesmuis?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 22:27:03 #157
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130329452
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:25 schreef loecje het volgende:

[..]

foppen met een diepvriesmuis?
Nooit geprobeerd, maar is misschien wel een idee mocht het weer eens nodig zijn. Of van die diepvrieskuikens.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_130329617
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 23:45 schreef tonja het volgende:
Die andere kat, kan je die niet uit de tuin verjagen met een plantenspuit of iets dergelijks? Beetje de poes helpen haar eigen plekje te veroveren..
Zal ik doen!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:29:08 #159
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130349868
Hier gaan we alweer prima door de pillenstrip heen. Resultaat: geldverspilling. }:|

Op die maltpasta was ze nooit zo gek, maar ik kan even kijken of ik het nog heb liggen. De mayo probeer ik ook nog. Ik ben inmiddels zo ver dat ik de pil uit het afgewezen voer vis voor een nieuwe poging, maar vroeg of laat verpulvert hij.

Wat ik me nog afvroeg over die kauwtabletten die hier werden genoemd: de dierenwinkel had ook dergelijke tabletten, wel een ander merk dacht ik. Werkte altijd prima! Helaas zijn ze uit de handel omdat het eigenlijk niet zulke goede pillen waren. Bijvoorbeeld niet tegen lintworm, geloof ik.

Heeft een van jullie dat Milbemax, of hoe het heten mag, in huis en zou je dan willen kijken of het alle wormen bestrijdt? Ik kon er geen info over vinden.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator donderdag 22 augustus 2013 @ 15:35:10 #160
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130350084
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:29 schreef Duderinnetje het volgende:
Hier gaan we alweer prima door de pillenstrip heen. Resultaat: geldverspilling. }:|

Op die maltpasta was ze nooit zo gek, maar ik kan even kijken of ik het nog heb liggen. De mayo probeer ik ook nog. Ik ben inmiddels zo ver dat ik de pil uit het afgewezen voer vis voor een nieuwe poging, maar vroeg of laat verpulvert hij.

Wat ik me nog afvroeg over die kauwtabletten die hier werden genoemd: de dierenwinkel had ook dergelijke tabletten, wel een ander merk dacht ik. Werkte altijd prima! Helaas zijn ze uit de handel omdat het eigenlijk niet zulke goede pillen waren. Bijvoorbeeld niet tegen lintworm, geloof ik.

Heeft een van jullie dat Milbemax, of hoe het heten mag, in huis en zou je dan willen kijken of het alle wormen bestrijdt? Ik kon er geen info over vinden.
Ik ga even kijken voor je Dude, volgens mij heb ik hier een doosje liggen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator donderdag 22 augustus 2013 @ 15:36:50 #161
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130350135
Hmm staat niet op het doosje en de bijsluiter is er uit :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:39:17 #162
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130350221
Oh wacht, ik heb er toch iets over gevonden. Zou compleet zijn in de bestrijding.

Dank dat je even wilde kijken senesta!

Ik ga nog even met mayo aan de gang en anders bestel ik deze tabletten maar. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. :')
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_130350369
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:29 schreef Duderinnetje het volgende:
Heeft een van jullie dat Milbemax, of hoe het heten mag, in huis en zou je dan willen kijken of het alle wormen bestrijdt? Ik kon er geen info over vinden.
bijsluiter?
http://www.medpets.nl/files/pdf/bijsluiter-milbemax-kat-1.pdf
pi_130350379
Milbemax is inderdaad compleet voor zover ik weet, zijn kleine glad omhulde tabletjes. Mocht dat ook geen succes zijn, dan kun je ook een pipetje voor tussen de schouderbladen overwegen, al werken die dus niet tegen alle soorten wormen :)
  Moderator donderdag 22 augustus 2013 @ 15:43:18 #165
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130350399
Hier is het ook een drama hoor. Ik neem de katten uiteindelijk na vriendelijke pogingen in de houtgreep. Pil in bekkie gewurmd, bekkie dicht en over keeltje aaien. Dan wachten... en wachten... en wachten. Kat slikt *O* *O*

En vervolgens vind ik in het kwartier hierop volgende 2 van de 3 pillen weer in huis terug }:|
En ik weet niet natuurlijk niet welke katten dit gepresteerd hebben }:|
En ben bang te overdoseren als ik opnieuw ga proberen 3 katten te ontwormen dus dat is 1-0 voor 2 van de 3 katten
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator donderdag 22 augustus 2013 @ 15:45:28 #166
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130350475
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:42 schreef Holyme het volgende:
Milbemax is inderdaad compleet voor zover ik weet, zijn kleine glad omhulde tabletjes. Mocht dat ook geen succes zijn, dan kun je ook een pipetje voor tussen de schouderbladen overwegen, al werken die dus niet tegen alle soorten wormen :)
Ik geef de katten hier nu stronghold, schijnt ook tegen wormen te helpen. Maar weet niet of echt alle wormen bestreden worden :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:46:29 #167
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130350510
Pipetten tegen wormen? Echt?
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:47:42 #168
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130350562
quote:
Ja dank, gevonden! Lijkt compleet dus.

Die tabletten die ik had waren van een ander merk. Aten ze als snoepjes! Hopelijk smaken deze net zo goed.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:48:28 #169
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_130350587
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:29 schreef Duderinnetje het volgende:
Heeft een van jullie dat Milbemax, of hoe het heten mag, in huis en zou je dan willen kijken of het alle wormen bestrijdt? Ik kon er geen info over vinden.
Milbemax geef ik mijn katten ook altijd en het gaat een hele hoop wormen tegen, haakworm, lintworm, hartworm, etc maar het werkt niet tegen de giardia worm.
maar die worm komt sowieso minder vaak voor en gaat ook vaak gepaard met diaree waar bloed in zit (kan er soms ook zwart uitzien ipv rood, dan zit de bloeding aan het begin van de darm, als het rood is aan het eind)
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:50:15 #170
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_130350659
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:46 schreef Duderinnetje het volgende:
Pipetten tegen wormen? Echt?
Zelfs tegen oormijt, alles in 1.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_130350673
Stronghold en advocate pipetten werken ook tegen wormen inderdaad, maar niet tegen hartworm dacht ik..
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:53:04 #172
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_130350745
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_130350758
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:48 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Milbemax geef ik mijn katten ook altijd en het gaat een hele hoop wormen tegen, haakworm, lintworm etc maar het werkt niet tegen de giardia worm.

Giardia is dan ook geen worm maar een eencellige parasiet.

Stronghold pipetjes werken tegen spoelwormen (en vlooien, oormijt, luizen etc), erg handig. Als er hier een kitten van straat (ouder dan 6 weken) binnenkwam dan ging er gelijk een pipetje op.
Stronghold werkt qua wormen dus niet tegen lintworm, daarom deden we de herhalingsontwormingen altijd met Milbemax. Met die combi had je de meeste in- en uitwendige parasieten wel bestreden.
  Moderator donderdag 22 augustus 2013 @ 15:53:32 #174
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130350764
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:48 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Milbemax geef ik mijn katten ook altijd en het gaat een hele hoop wormen tegen, haakworm, lintworm etc maar het werkt niet tegen de giardia worm.
maar die worm komt sowieso minder vaak voor en gaat ook vaak gepaard met diaree waar bloed in zit (kan er soms ook zwart uitzien ipv rood, dan zit de bloeding aan het begin van de darm, als het rood is aan het eind)
Is giardia dan ook een worm? :o
Nee toch? Parasiet lees ik wel overal en het zit in de ontlasting maar is het echt een worm ook?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator donderdag 22 augustus 2013 @ 15:53:58 #175
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130350779
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:50 schreef Dragonberry het volgende:
Stronghold en advocate pipetten werken ook tegen wormen inderdaad, maar niet tegen hartworm dacht ik..
Wel hartworm maar geen lintworm.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:54:14 #176
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130350789
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:43 schreef senesta het volgende:
Hier is het ook een drama hoor. Ik neem de katten uiteindelijk na vriendelijke pogingen in de houtgreep. Pil in bekkie gewurmd, bekkie dicht en over keeltje aaien. Dan wachten... en wachten... en wachten. Kat slikt *O* *O*

En vervolgens vind ik in het kwartier hierop volgende 2 van de 3 pillen weer in huis terug }:|
En ik weet niet natuurlijk niet welke katten dit gepresteerd hebben }:|
En ben bang te overdoseren als ik opnieuw ga proberen 3 katten te ontwormen dus dat is 1-0 voor 2 van de 3 katten
herkenbaar, haha!

Overigens schijnt overdoseren niet zo veel kwaad te kunnen. Athans, dat zei de dierenwinkelmevrouw. Liever te veel dan te weinig.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:55:54 #177
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_130350837
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:50 schreef Dragonberry het volgende:
Stronghold en advocate pipetten werken ook tegen wormen inderdaad, maar niet tegen hartworm dacht ik..
Klopt en wormen op die manier bestrijden gaat ook minder effectief dan met een pil in de darmen.
Tegen vlooien en teken werkt Advocate en Advantage erg goed, Stronghold zijn veel vlooien inmiddels ook al bestand tegen.
Toen ik mijn eerste kat (die ik normaal met Stronghold behandelde) naar de DA bracht en hij daar ook een kuurtje met Advantage kreeg vielen de vlooien (waarvan ik dacht dat ie ze niet had, ook na kammen niks te zien) letterlijk spartelend van z'n vacht.. tientallen :o
pi_130350880
Hier krijgt Rossi advocate wat is dat spul duur. Omdat die als enige helpt tegen demodex kati.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:58:29 #179
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_130350910
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:53 schreef senesta het volgende:

[..]

Is giardia dan ook een worm? :o
Nee toch? Parasiet lees ik wel overal en het zit in de ontlasting maar is het echt een worm ook?
iK vergiste me inderdaad, het is geen worm maar een bacterie.
  Moderator donderdag 22 augustus 2013 @ 15:58:35 #180
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130350914
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:55 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Klopt en wormen op die manier bestrijden gaat ook minder effectief dan met een pil in de darmen.
Tegen vlooien en teken werkt Advocate en Advantage erg goed, Stronghold zijn veel vlooien inmiddels ook al bestand tegen.
Toen ik mijn eerste kat (die ik normaal met Stronghold behandelde) naar de DA bracht en hij daar ook een kuurtje met Advantage kreeg vielen de vlooien (waarvan ik dacht dat ie ze niet had, ook na kammen niks te zien) letterlijk spartelend van z'n vacht.. tientallen :o
Draai je de merken niet om? :@

Advantage doet zo goed als niets meer, hier ook geen succes met bestrijden van vlooien met advantage.
Stronghold werkt als een tierelier, ook tegen wormen, mijten, etc. En is alleen bij de DA te krijgen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_130350956
Stronghold werkt hier ook prima. Frontline is waar je online de meeste klachten over hoort (ik heb er ook niet zulke goede ervaringen mee).

Wat ook meespeelt bij falende vlooienbestrijding is dat veel mensen hun huis niet behandelen terwijl het vaak wel nodig is.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 16:01:47 #182
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130350993
De dierenarts vertelde vorige week dat in elk geval FrontLine zo goed als niets meer doet.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator donderdag 22 augustus 2013 @ 16:02:52 #183
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130351026
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 16:00 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Stronghold werkt hier ook prima. Frontline is waar je online de meeste klachten over hoort (ik heb er ook niet zulke goede ervaringen mee).

Wat ook meespeelt bij falende vlooienbestrijding is dat veel mensen hun huis niet behandelen terwijl het vaak wel nodig is.
Jaaaah, je hebt gelijk. Ik begin ook alles door elkaar te halen :@

Frontline doet niets hier inderdaad.

Advantage en Stronghold werken hier prima :Y Omdat het ontwormen hier zo dramatisch gaat heb ik deze keer toch weer gekozen voor Stronghold :Y

Sorry voor de verwarring :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator donderdag 22 augustus 2013 @ 16:03:53 #184
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130351051
Bolfo werkte hier ook niet geweldig. Ondanks dat de mevrouw in de winkel zei dat het dezelfde werkzame stoffen had als advantage.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_130351180
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 16:01 schreef Duderinnetje het volgende:
De dierenarts vertelde vorige week dat in elk geval FrontLine zo goed als niets meet doet.
De officiële lezing van bv Utrecht is dat Frontline soms niet werkt omdat mensen de gebruiksinstructies niet goed opvolgen.
Maar zelfs als dat zo zou zijn, dan gebruik ik toch liever een middel wat blijkbaar wél makkelijk te gebruiken is, als dat wél helpt bij mijn dieren waar een ander middel faalt.

http://amazona-leerdam.nl(...)ooienbestrijding.pdf
pi_130351569
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:53 schreef senesta het volgende:

[..]

Wel hartworm maar geen lintworm.
ah dus toch geen lintworm. Twijfelde tussen die twee :P
pi_130352938
En juist de lintworm, waartegen stronghold niet werkt, kan worden overgedragen door vlooien. Dus aanvullende ontworming is ook bij stronghold noodzakelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door loecje op 22-08-2013 22:28:04 ]
pi_130369896
Waarom bestaat er geen ontwormings pipet voor in de nek eigenlijk?
Ik gebruik voor vlooien altijd exil omdat die werking lang is en ben tevreden over de kwaliteit
Met ontwormen is het altijd aankloten, tubes pillen niks werkt :( en dan 5 katten...voordat de eerste de pil doorgeslikt heeft zitten de andere 4 onder de bank :D
Milbemax werkt ook niet trouwens
pi_130380814
1 kat tegelijk ontwormen?
pi_130412411
Ik heb zonet Bliksem en Storm geadopteerd. Na een halfjaar alleen thuis zijn heeft Muezza weer gezelschap. :s)
pi_130413634
ik lees hier dat er wat mensen problemen hebben met ontwormen.......aangezien ik een kat heb gehad die alle middeltjes uitspuugde, heb ik ontdekt dat ik ze bij de DA kan laten ontwormen

via een injectie, niet de goedkoopste oplossing, maar wel een effectieve
pi_130414245
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:56 schreef deadly_kiss het volgende:
Waarom bestaat er geen ontwormings pipet voor in de nek eigenlijk?
Ik gebruik voor vlooien altijd exil omdat die werking lang is en ben tevreden over de kwaliteit
Met ontwormen is het altijd aankloten, tubes pillen niks werkt :( en dan 5 katten...voordat de eerste de pil doorgeslikt heeft zitten de andere 4 onder de bank :D
Milbemax werkt ook niet trouwens
Die bestaat! Ik heb laatst mijn drama-kat (vlucht al naar buiten als ze ook maar denkt dat je een ontwormpilletje bij je hebt) ontwormd met een pipetje. Het was echt nodig, want ze heeft (had) met enige regelmaat lintworm, zo erg dat je ook echt de proglottiden naar buiten zag kruipen zeg maar :r Alle pilletjes en pasta's werkten niet voldoende, en waren een drama om toe te dienen. En hoewel ze zelf geen last van de wormen had vond ik het echt heel erg smerig.

Toen heb ik geïnformeerd bij de DA en haar op zijn advies ontwormd met een pipetje in de nek dat óók tegen lintwormen werkt. Sindsdien heeft ze geen last meer gehad en ook het toedienen vond ze geen probleem. Ideaal dus wat mij betreft :Y

Even terug gezocht hoe het ook al weer heette, en het middel heet Profender.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_130417802
Zijn katten uit een asiel gezond?
Koop een baksteen.
pi_130417892
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:10 schreef Papiertje95 het volgende:
Zijn katten uit een asiel gezond?
Wat een rare vraag? 8)7
Heel veel wel, maar er worden ook wel eens katten aan asiel afgestaan omdat ze een medisch probleem hebben waar baasje geen trek in heeft.
pi_130418019
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:10 schreef Papiertje95 het volgende:
Zijn katten uit een asiel gezond?
In principe wel. Katten worden in het asiel behandeld tegen parasieten, (zover het vorige baasje dat niet heeft gedaan) ingeënt, gechipt en gecastreerd. Als de dierenarts een andere kwaal tegenkomt zal de kat daar ook voor behandeld worden. Sommige aandoeningen kunnen chronisch zijn, daar hoort het asiel geinteresseerden voor die kat over te informeren.

Maar....niet alle "verborgen gebreken" die een kat kan hebben zijn makkelijk te zien en de dierenarts kan dus wel eens iets over het hoofd zien. Maar de katten zijn in elk geval nagekeken door een dierenarts en voor zover mogelijk in orde gemaakt, dat is bij de doorsnee kat van Marktplaats meestal niet gebeurd.
pi_130418169
Plus dat alle basiszorg bij de kostprijs in zit. Da check, ontwormen, ontvlooien, enten, chippen en castratie.

Verborgen gebreken kan je overal hebben. Zelfs bij de beste fokker.
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in een goed asiel dan bij een 'gratis' marktplaats kitten. Gratis tussen aanhalingstekens omdat je daar de kosten van de bovenstaande zorg nog bij krijgt, niet zo gratis dus.
pi_130418311
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 16:01 schreef Duderinnetje het volgende:
De dierenarts vertelde vorige week dat in elk geval FrontLine zo goed als niets meer doet.
Daar merkt ik dan weer niets van. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_130418398
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:10 schreef Papiertje95 het volgende:
Zijn katten uit een asiel gezond?
Siamezen of ragdolls zul je er niet zo snel vinden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_130418485
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:08 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb zonet Bliksem en Storm geadopteerd. Na een halfjaar alleen thuis zijn heeft Muezza weer gezelschap. :s)
Wat sneu dat je je kat nooit terug hebt gevonden ;( Maar je hebt een mooi koppel uitgezocht, hopelijk zijn die 3 snel vriendjes, veel geluk met ze O+
pi_130421142
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:08 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb zonet Bliksem en Storm geadopteerd. Na een halfjaar alleen thuis zijn heeft Muezza weer gezelschap. :s)
leuk! *O*
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:25:58 #201
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130423184
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:08 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb zonet Bliksem en Storm geadopteerd. Na een halfjaar alleen thuis zijn heeft Muezza weer gezelschap. :s)
Gaaf *O* Gave namen ook :Y als je er nu nog eentje bijneemt die Donder heet zijn ze compleet :P
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_130426804
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Siamezen of ragdolls zul je er niet zo snel vinden.
Nee dat weet ik, het zijn meer HTK katten geloof ik. weet jij de prijs er ook van in het asiel?
Koop een baksteen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')