quote:
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:48 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:[..]
Sowieso een uitgebreide en huiselijke familie Sanders past eigenlijk niet bij het personage Ludo. Ik vond hem op zijn best van seizoen 9-14, totdat hij failliet ging eigenlijk. Daarna werd hij al een stuk saaier, met een eenmalige comeback toen hij Martine op die boot zette, sindsdien nam hij alles en iedereen over, werd oppermachtig en deed vervolgens bijster weinig met die macht.
Maar in die periode van seizoen 9-14 was hij vooral die beheerste, sluwe, gesophisticeerde machthebber die eenzaam opereerde vanuit zijn landhuis als thuisbasis. Hij had uiteraard wel familie, maar eigenlijk alleen Janine en Stefano, de rest waren nog kinderen en te klein. Hij moest het dikwijls ontgelden in die periode, maar de hele weg naar zijn wraak en het voltooien van die wraak was een genot om naar te kijken.

Ik geloof dat ik al eens eerder zoiets heb gezegd, maar met de huidige familie-indeling kunnen ze een heuse Sanders-spinoff maken op GTST.

Ik verveel me, laat ik wat slechts bij elkaar verzinnen.

Stel je voor:
De Sanders, een Nederlandse versie van The Sopranos, maar met een dark sitcom-randje. Met:
- Ferry Doedens voor de komische nichterige noot (of noten)
- Marly van der Velden als ijdeltuit Nina met haar catch-phrase 'GA WEG'
- Ruud Feltkamp als haar sloofje/man Noud (tevens de klusjesman in huize Sanders)
- Elly de Graaf als Rosa Gonzales (In de Flodder-serie leefde Opa ook ineens weer, so why the hell not

), de huishoudster die probeert het huis aan kant te houden (maar door de troep van onder andere Lucas en Nina daar alsmaar in gedwarsboomd wordt)
- Marjolein Keuning als 'Tante Heks' die iedere aflevering weer probeert de zaken van haar broer te dwarsbomen
- ene Ronald Verkerk die samen met ene Marcus rond de zoveel afleveringen bezopen enkele Vlaamse liederen komen zingen (en dan moeten rennen voor hun leven omdat tante heks hun wil afknallen)
- Caroline en Erik als main duo Ludo en Janine Sanders, die iedere aflevering weer uit elkaar gaan en aan het eind weer bij elkaar komen. Oh, en Ludo staat dan duidelijk te kijk als huisvader/machtig zakenman.
Met tenslotte Ludo die, totaal irrelevant, aan het eind van iedere aflevering met een nieuw mannetje aan de lijn in gesprek thuiskomt, iets onduidelijks duidelijk geregeld wordt... En waarna vervolgens een voorpagina van een krant te zien is met een slechterik die op gruwelijke wijze is omgebracht. En als slotshot iedere keer Ludo die draait richting de camera, duister lacht en weer wegloopt.
De Sanders. Vanaf 1 oktober 2020 op RTL4.
[ Bericht 4% gewijzigd door ArnieAlberts op 14-08-2013 04:19:22 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.