abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:27:33 #101
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_130020073
---of je leest eerst even iets verder in het topic :@---
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:28:00 #102
7889 tong80
Spleenheup
pi_130020091
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:23 schreef arjan1212 het volgende:
Jij zei ook tegen mij dat ik niet kon lezen, tong
W.F. Hermans....'Ik heb altijd gelijk.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_130020097
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:19 schreef Scorpie het volgende:

Sorry, doordat je opeens je elitaire wijsneuzerige brilsmurf toontje achterwege laat in dit topic las ik gewoon eroverheen. Weet je zeker dat je niet even wil benadrukken dat de rechter in deze zaak zeer zorgvuldig en nauwkeurig is geweest en wij, het plebs, de mensen met de onderbuiken, geen recht hebben te oordelen over deze zaak?
Met alle respect, maar de inhoudelijke reacties hier in dit draadje lijken op dat laatste wel te wijzen. Het zou zo maar eens kunnen dat ik, alle stukken kennende, van mening ben dat de straf hier niet te laag is.

Maar in zijn algemeenheid zou ik dus graag zwaardere straffen zien voor seksueel misbruik.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_130020109
quote:
maar vindt dat de man de cel niet in hoeft omdat hij geen strafblad heeft.
Oh, dan is het goed, ja. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_130020237
Hoe die rechters redeneren is totaal absurd. De man heeft zijn stiefdochter jarenlang misbruikt en daarbij is ernstig misbruik bewezen verklaard. Dan passen taakstrafjes niet meer. Maar wél in de rechtstaat Nederland, waar daderbelang op #1 staat.

Wat nou geen strafblad? De wet schrijft NIKS voor over het softer behandelen van mensen die geen strafblad hebben. De man heeft jarenlang zijn stiefdochter misbruikt en moet bestraft worden zoals de wet voorschrijft. Daarom spreken we wetten met elkaar af.

Rechters die zich daar niet aan kunnen houden, zouden een ander vak moeten zoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2013 15:34:10 ]
pi_130020386
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:31 schreef Boldface het volgende:
Hoe die rechters redeneren is totaal absurd. De man heeft zijn stiefdochter jarenlang misbruikt en daarbij is ernstig misbruik bewezen verklaard. Dan passen taakstrafjes niet meer. Maar wél in de rechtstaat Nederland, waar daderbelang op #1 staat.

Wat nou geen strafblad? De wet schrijft NIKS voor over het softer behandelen van mensen die geen strafblad heeft. De man heeft jarenlang zijn stiefdochter misbruikt en moet bestraft worden zoals de wet voorschrijft. Daarom spreken we wetten met elkaar af.

Rechters die zich daar niet aan kunnen houden, zouden een ander vak moeten zoeken.
Het initiatief lag deels bij de stiefdochter en ze is na het misbruik gewoon bij hem blijven wonen. Zo erg zal het dus allemaal wel niet geweest zijn.

Verder liggen in de wet maximum straffen vast en en geen minimum.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130020432
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:55 schreef HeatWave het volgende:
inb4 de goedpraters die beweren dat de rechters wel prima inzicht hebben in de maatschappij.
En toch heeft Nederland een van de strengste straffen in heel Europa.
pi_130020456
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:35 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Het initiatief lag deels bij de stiefdochter en ze is na het misbruik gewoon bij hem blijven wonen. Zo erg zal het dus allemaal wel niet geweest zijn.

Verder liggen in de wet maximum straffen vast en en geen minimum.
Er is jarenlang ernstig misbruik bewezen. Punt. De rest doet er niet toe; kan hooguit reden zijn om minder streng te straffen. Maar jarenlang ernstig misbruik hoort niet te worden afgedaan met een taakstrafje.
pi_130020537
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:36 schreef Boldface het volgende:

[..]

Er is jarenlang ernstig misbruik bewezen. Punt. De rest doet er niet toe; kan hooguit reden zijn om minder streng te straffen. Maar jarenlang ernstig misbruik hoort niet te worden afgedaan met een taakstrafje.
240 uur is wel 6 weken buffelen hoor ;)

Maar wat zou dan een gepaste straf bij seks met een minderjarige waarbij geen sprake is van verkrachting?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130020580
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:38 schreef DroogDok het volgende:

[..]

240 uur is wel 6 weken buffelen hoor ;)

Maar wat zou dan een gepaste straf bij seks met een minderjarige waarbij geen sprake is van verkrachting?
Jarenlang ernstig misbruik? Zou minstens een half jaar cel moeten betekenen. Minstens.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:40:00 #111
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_130020585
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:36 schreef Boldface het volgende:
Precies wat de rechter gedaan heeft ;)

Bovendien 240 uur dwangarbeid. Waarom wordt daar zo denigerend over gedaan. 6 weken voor niks werken. 30 dagen. Terwijl je maar 24 vrije dagen heb per jaar.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_130020686
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:39 schreef Boldface het volgende:

[..]

Jarenlang ernstig misbruik? Zou minstens een half jaar cel moeten betekenen. Minstens.
Vind ik nog best mild van je.
pi_130020747
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:31 schreef Boldface het volgende:

Wat nou geen strafblad? De wet schrijft NIKS voor over het softer behandelen van mensen die geen strafblad hebben. De man heeft jarenlang zijn stiefdochter misbruikt en moet bestraft worden zoals de wet voorschrijft. Daarom spreken we wetten met elkaar af.

Net zoiets als rechters die zuipende automobilisten geen rijontzegging opleggen omdat ze hun rijbewijs nodig hebben voor hun werk. Dat weten die gasten zelf toch ook? Waarom moet de rechter dan alsnog rekening houden met de baan van zo'n idioot?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:47:02 #114
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_130020809
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:44 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Net zoiets als rechters die zuipende automobilisten geen rijontzegging opleggen omdat ze hun rijbewijs nodig hebben voor hun werk. Dat weten die gasten zelf toch ook? Waarom moet de rechter dan alsnog rekening houden met de baan van zo'n idioot?
Binnenkort pakken ze je niet meer op een pistool op zak, dat heb je nodig voor je beroep als overvaller :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_130020844
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:42 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Vind ik nog best mild van je.
Het OM eiste 1 jaar waarvan 4 maanden voorwaardelijk, kortom 8 maanden. Een dergelijke straf zou minimaal redelijk zijn geweest.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:44 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Het wordt van kwaad tot erger. De verknipte redeneringen die rechters erop nahouden, vind ik ronduit zorgwekkend. Het wordt hoog tijd dat misdadigers eens op de blaren gaan zitten; kortom: dat ze de gevolgen van hun daden ook werkelijk ervaren.
pi_130020931
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Binnenkort pakken ze je niet meer op een pistool op zak, dat heb je nodig voor je beroep als overvaller :').
En toch vind ik de straffen in Nederland wel meevallen.

Strengere straffen leiden niet tot minder criminaliteit. In tegendeel. Voorbeelden zat.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:51:56 #117
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130020972
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:48 schreef Boldface het volgende:

[..]

Het OM eiste 1 jaar waarvan 4 maanden voorwaardelijk, kortom 8 maanden. Een dergelijke straf zou minimaal redelijk zijn geweest.

[..]

Het wordt van kwaad tot erger. De verknipte redeneringen die rechters erop nahouden, vind ik ronduit zorgwekkend. Het wordt hoog tijd dat misdadigers eens op de blaren gaan zitten; kortom: dat ze de gevolgen van hun daden ook werkelijk ervaren.
dochter zocht om toenadering bij stiefpapa later toen haar vriendje niet mocht blijven slapen diende ze de aanklacht in.
tja.. lastig voor rechter!
stiefpa zat fout, tuurlijk. maar om bertje fischer te quoten, Als ze jou vastbindt op het bed, in een bepaalde houding, ze komt binnen in d'r favoriete tanga, en ze begint een beetje ecologisch met jouw zeven-granen-knuppel te spelen, nou...!
what a year!, and its only Januari!
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:52:23 #118
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_130020983
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:50 schreef _Water_ het volgende:

[..]

En toch vind ik de straffen in Nederland wel meevallen.

Strengere straffen leiden niet tot minder criminaliteit. In tegendeel. Voorbeelden zat.
Sja, ik weet het oprecht niet. Wellicht als je er totaal buiten staat, maar als je direct betrokken bent vind ik sommige uitspraken soms echt een klap in het gezicht van het slachtoffer of nabestaanden.

En dat is ook misschien zo, maar komop, 6 weekjes een beetje doen alsof je een perkje aanharkt?
Get woke, go broke!
pi_130021021
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sja, ik weet het oprecht niet. Wellicht als je er totaal buiten staat, maar als je direct betrokken bent vind ik sommige uitspraken soms echt een klap in het gezicht van het slachtoffer of nabestaanden.

En dat is ook misschien zo, maar komop, 6 weekjes een beetje doen alsof je een perkje aanharkt?
Hij heeft een baan.. dus daar doet ie wel 8 maanden over
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:54:00 #120
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_130021045
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:53 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Hij heeft een baan.. dus daar doet ie wel 8 maanden over
Oh, dus het is ook nog ipv een avondje kaarten met de matties, als een soort verplichte hobby? :').

In dit geval zou het natuurlijk gewoon 6 weken onder werktijd moeten zijn, leg het maar uit bij je baas.
Get woke, go broke!
pi_130021127
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik gok dat de rechter mee heeft gekregen dat het meisje de ervaring deels leuk vond/vrijwillig meedeed, en daarom is er minder sprake van verkrachting. Op basis daarvan heeft hij de straf bepaald.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:56:53 #122
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_130021183
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:55 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Ik gok dat de rechter mee heeft gekregen dat het meisje de ervaring deels leuk vond/vrijwillig meedeed, en daarom is er minder sprake van verkrachting. Op basis daarvan heeft hij de straf bepaald.
Ik had het nu ook ff meer over in het algemeen. Je zegt dat strenger straffen niet helpt, maar dit is toch bijna geen straf te noemen. 6 weken, verspreid over maanden wanneer het je uitkomt en niet conflicteert met je werk...

je zou het echt bijna als prijskaartje voor een misdrijf gaan zien.
Get woke, go broke!
pi_130021208
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:51 schreef theguyver het volgende:

[..]

dochter zocht om toenadering bij stiefpapa later toen haar vriendje niet mocht blijven slapen diende ze de aanklacht in.
tja.. lastig voor rechter!
stiefpa zat fout, tuurlijk. maar om bertje fischer te quoten, Als ze jou vastbindt op het bed, in een bepaalde houding, ze komt binnen in d'r favoriete tanga, en ze begint een beetje ecologisch met jouw zeven-granen-knuppel te spelen, nou...!
De maximale straf die in situaties van jarenlang ernstig misbruik kan worden opgelegd, is dan ook veel hoger dan de eis van het OM. De discussie gaat niet om de vraag of strafvermindering op z'n plaats is. Die is op z'n plaats en die is dan ook toegepast, door een relatief lage straf te eisen.

De discussie gaat om het feit dat de rechter nog veel lager straft dan de al aangepaste, lage strafeis. En dat alleen omdat de dader geen strafblad heeft. Dat stel ik ter discussie, want dat vind ik kwalijk.
pi_130021244
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:55 schreef _Water_ het volgende:

[..]

In de OP staat dat jarenlang ernstig misbruik bewezen is verklaard (door de rechter).
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:59:13 #125
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_130021291
geen strafblad hebben, ik zou zeggen, die is dus gewoon nog nooit gepakt :').
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')