W.F. Hermans....'Ik heb altijd gelijk.'quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:23 schreef arjan1212 het volgende:
Jij zei ook tegen mij dat ik niet kon lezen, tong
Met alle respect, maar de inhoudelijke reacties hier in dit draadje lijken op dat laatste wel te wijzen. Het zou zo maar eens kunnen dat ik, alle stukken kennende, van mening ben dat de straf hier niet te laag is.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:19 schreef Scorpie het volgende:
Sorry, doordat je opeens je elitaire wijsneuzerige brilsmurf toontje achterwege laat in dit topic las ik gewoon eroverheen. Weet je zeker dat je niet even wil benadrukken dat de rechter in deze zaak zeer zorgvuldig en nauwkeurig is geweest en wij, het plebs, de mensen met de onderbuiken, geen recht hebben te oordelen over deze zaak?
Oh, dan is het goed, ja.quote:maar vindt dat de man de cel niet in hoeft omdat hij geen strafblad heeft.
Het initiatief lag deels bij de stiefdochter en ze is na het misbruik gewoon bij hem blijven wonen. Zo erg zal het dus allemaal wel niet geweest zijn.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:31 schreef Boldface het volgende:
Hoe die rechters redeneren is totaal absurd. De man heeft zijn stiefdochter jarenlang misbruikt en daarbij is ernstig misbruik bewezen verklaard. Dan passen taakstrafjes niet meer. Maar wél in de rechtstaat Nederland, waar daderbelang op #1 staat.
Wat nou geen strafblad? De wet schrijft NIKS voor over het softer behandelen van mensen die geen strafblad heeft. De man heeft jarenlang zijn stiefdochter misbruikt en moet bestraft worden zoals de wet voorschrijft. Daarom spreken we wetten met elkaar af.
Rechters die zich daar niet aan kunnen houden, zouden een ander vak moeten zoeken.
En toch heeft Nederland een van de strengste straffen in heel Europa.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 13:55 schreef HeatWave het volgende:
inb4 de goedpraters die beweren dat de rechters wel prima inzicht hebben in de maatschappij.
Er is jarenlang ernstig misbruik bewezen. Punt. De rest doet er niet toe; kan hooguit reden zijn om minder streng te straffen. Maar jarenlang ernstig misbruik hoort niet te worden afgedaan met een taakstrafje.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:35 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het initiatief lag deels bij de stiefdochter en ze is na het misbruik gewoon bij hem blijven wonen. Zo erg zal het dus allemaal wel niet geweest zijn.
Verder liggen in de wet maximum straffen vast en en geen minimum.
240 uur is wel 6 weken buffelen hoorquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:36 schreef Boldface het volgende:
[..]
Er is jarenlang ernstig misbruik bewezen. Punt. De rest doet er niet toe; kan hooguit reden zijn om minder streng te straffen. Maar jarenlang ernstig misbruik hoort niet te worden afgedaan met een taakstrafje.
Jarenlang ernstig misbruik? Zou minstens een half jaar cel moeten betekenen. Minstens.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:38 schreef DroogDok het volgende:
[..]
240 uur is wel 6 weken buffelen hoor![]()
Maar wat zou dan een gepaste straf bij seks met een minderjarige waarbij geen sprake is van verkrachting?
Precies wat de rechter gedaan heeftquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:36 schreef Boldface het volgende:
Er is jarenlang ernstig misbruik bewezen. Punt. De rest doet er niet toe; kan hooguit reden zijn om minder streng te straffen. Maar jarenlang ernstig misbruik hoort niet te worden afgedaan met een taakstrafje.
Vind ik nog best mild van je.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:39 schreef Boldface het volgende:
[..]
Jarenlang ernstig misbruik? Zou minstens een half jaar cel moeten betekenen. Minstens.
Net zoiets als rechters die zuipende automobilisten geen rijontzegging opleggen omdat ze hun rijbewijs nodig hebben voor hun werk. Dat weten die gasten zelf toch ook? Waarom moet de rechter dan alsnog rekening houden met de baan van zo'n idioot?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:31 schreef Boldface het volgende:
Hoe die rechters redeneren is totaal absurd. De man heeft zijn stiefdochter jarenlang misbruikt en daarbij is ernstig misbruik bewezen verklaard. Dan passen taakstrafjes niet meer. Maar wél in de rechtstaat Nederland, waar daderbelang op #1 staat.
Wat nou geen strafblad? De wet schrijft NIKS voor over het softer behandelen van mensen die geen strafblad hebben. De man heeft jarenlang zijn stiefdochter misbruikt en moet bestraft worden zoals de wet voorschrijft. Daarom spreken we wetten met elkaar af.
Rechters die zich daar niet aan kunnen houden, zouden een ander vak moeten zoeken.
Binnenkort pakken ze je niet meer op een pistool op zak, dat heb je nodig voor je beroep als overvallerquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:44 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Net zoiets als rechters die zuipende automobilisten geen rijontzegging opleggen omdat ze hun rijbewijs nodig hebben voor hun werk. Dat weten die gasten zelf toch ook? Waarom moet de rechter dan alsnog rekening houden met de baan van zo'n idioot?
Het OM eiste 1 jaar waarvan 4 maanden voorwaardelijk, kortom 8 maanden. Een dergelijke straf zou minimaal redelijk zijn geweest.quote:
Het wordt van kwaad tot erger. De verknipte redeneringen die rechters erop nahouden, vind ik ronduit zorgwekkend. Het wordt hoog tijd dat misdadigers eens op de blaren gaan zitten; kortom: dat ze de gevolgen van hun daden ook werkelijk ervaren.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:44 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Net zoiets als rechters die zuipende automobilisten geen rijontzegging opleggen omdat ze hun rijbewijs nodig hebben voor hun werk. Dat weten die gasten zelf toch ook? Waarom moet de rechter dan alsnog rekening houden met de baan van zo'n idioot?
En toch vind ik de straffen in Nederland wel meevallen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Binnenkort pakken ze je niet meer op een pistool op zak, dat heb je nodig voor je beroep als overvaller.
dochter zocht om toenadering bij stiefpapa later toen haar vriendje niet mocht blijven slapen diende ze de aanklacht in.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:48 schreef Boldface het volgende:
[..]
Het OM eiste 1 jaar waarvan 4 maanden voorwaardelijk, kortom 8 maanden. Een dergelijke straf zou minimaal redelijk zijn geweest.
[..]
Het wordt van kwaad tot erger. De verknipte redeneringen die rechters erop nahouden, vind ik ronduit zorgwekkend. Het wordt hoog tijd dat misdadigers eens op de blaren gaan zitten; kortom: dat ze de gevolgen van hun daden ook werkelijk ervaren.
Sja, ik weet het oprecht niet. Wellicht als je er totaal buiten staat, maar als je direct betrokken bent vind ik sommige uitspraken soms echt een klap in het gezicht van het slachtoffer of nabestaanden.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:50 schreef _Water_ het volgende:
[..]
En toch vind ik de straffen in Nederland wel meevallen.
Strengere straffen leiden niet tot minder criminaliteit. In tegendeel. Voorbeelden zat.
Hij heeft een baan.. dus daar doet ie wel 8 maanden overquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, ik weet het oprecht niet. Wellicht als je er totaal buiten staat, maar als je direct betrokken bent vind ik sommige uitspraken soms echt een klap in het gezicht van het slachtoffer of nabestaanden.
En dat is ook misschien zo, maar komop, 6 weekjes een beetje doen alsof je een perkje aanharkt?
Oh, dus het is ook nog ipv een avondje kaarten met de matties, als een soort verplichte hobby?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:53 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Hij heeft een baan.. dus daar doet ie wel 8 maanden over
Ik gok dat de rechter mee heeft gekregen dat het meisje de ervaring deels leuk vond/vrijwillig meedeed, en daarom is er minder sprake van verkrachting. Op basis daarvan heeft hij de straf bepaald.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, ik weet het oprecht niet. Wellicht als je er totaal buiten staat, maar als je direct betrokken bent vind ik sommige uitspraken soms echt een klap in het gezicht van het slachtoffer of nabestaanden.
En dat is ook misschien zo, maar komop, 6 weekjes een beetje doen alsof je een perkje aanharkt?
Ik had het nu ook ff meer over in het algemeen. Je zegt dat strenger straffen niet helpt, maar dit is toch bijna geen straf te noemen. 6 weken, verspreid over maanden wanneer het je uitkomt en niet conflicteert met je werk...quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:55 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Ik gok dat de rechter mee heeft gekregen dat het meisje de ervaring deels leuk vond/vrijwillig meedeed, en daarom is er minder sprake van verkrachting. Op basis daarvan heeft hij de straf bepaald.
De maximale straf die in situaties van jarenlang ernstig misbruik kan worden opgelegd, is dan ook veel hoger dan de eis van het OM. De discussie gaat niet om de vraag of strafvermindering op z'n plaats is. Die is op z'n plaats en die is dan ook toegepast, door een relatief lage straf te eisen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:51 schreef theguyver het volgende:
[..]
dochter zocht om toenadering bij stiefpapa later toen haar vriendje niet mocht blijven slapen diende ze de aanklacht in.
tja.. lastig voor rechter!
stiefpa zat fout, tuurlijk. maar om bertje fischer te quoten, Als ze jou vastbindt op het bed, in een bepaalde houding, ze komt binnen in d'r favoriete tanga, en ze begint een beetje ecologisch met jouw zeven-granen-knuppel te spelen, nou...!
In de OP staat dat jarenlang ernstig misbruik bewezen is verklaard (door de rechter).quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:55 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Ik gok dat de rechter mee heeft gekregen dat het meisje de ervaring deels leuk vond/vrijwillig meedeed, en daarom is er minder sprake van verkrachting. Op basis daarvan heeft hij de straf bepaald.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |