abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:55:26 #76
7889 tong80
Spleenheup
pi_130018718
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:53 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Van de middelbare school, jailbait.
Blijft natuurlijk hartstikke fout van die vent, maar in de uitspraak is geen sprake van verkrachting o.i.d.
Wie heeft het over verkrachting ? Hij kan toenadering gezocht hebben waarna zij instemde.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_130018720
Wat maakt dat eigenlijk uit, is het minder erg / erger als het je dochter is ?
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:55:36 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130018722
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:54 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik zie het verschil niet, er staat alleen 'stief' voor, plus ze beschouwde hem als vader. Het is de partner van haar moeder. Ik kijk minder met administratieve ogen dan jullie.

De rechtbank doet dat niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:55:54 #79
7889 tong80
Spleenheup
pi_130018736
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:53 schreef DroogDok het volgende:

jailbait.

Dank je, maak hem net uit.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:56:24 #80
7889 tong80
Spleenheup
pi_130018751
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, ze werd officieel pas stiefdochter toen haar moeder en hij trouwden.
Gelukkig maar. Dat scheelt een hoop.

pi_130018788
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:55 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wie heeft het over verkrachting ? Hij kan toenadering gezocht hebben waarna zij instemde.

Seks met een 15-16 jarige waar zij zelf mee instemt, wat is dan een passende straf?

En wat als het geen stiefvader-dochter maar stiefmoeder-zoon was geweest....
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:58:05 #82
7889 tong80
Spleenheup
pi_130018802
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De rechtbank doet dat niet.
Daarom zeg ik ook, dat de meesten dus hetzelfde denken als de rechter. Administratief. Als ze getrouwd waren geweest was het vergrijp hetzelfde geweest. Maar twee ja-woorden plus handtekeningen maken de zaak totaal anders.

Trouwste user 2022 dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:59:25 #83
7889 tong80
Spleenheup
pi_130018838
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:57 schreef DroogDok het volgende:

En wat als het geen stiefvader-dochter maar stiefmoeder-zoon was geweest....
Ligt eraan. Als Patty Brard de stiefmoeder is kan de straf niet hoog genoeg zijn. Bij Tatjana knijp ik een oogje dicht.

dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:01:45 #84
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_130018940
Het is de schuld van de Rabobank.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:04:24 #85
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130019051
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:55 schreef arjan1212 het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:55 schreef arjan1212 het volgende:
Het gaat er om dat het niet zijn dochter was maar zijn stiefdochter.

1. Gewoon de juiste terminologie gebruiken
2. Voor de strafbaarheid maakt het niet uit, is beide artikel 249 Sr:
1. Hij die ontucht pleegt met zijn minderjarig kind, stiefkind of pleegkind, zijn pupil, een aan zijn zorg, opleiding of waakzaamheid toevertrouwde minderjarige of zijn minderjarige bediende of ondergeschikte, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.
2. Met dezelfde straf wordt gestraft:
1°. de ambtenaar die ontucht pleegt met een persoon aan zijn gezag onderworpen of aan zijn waakzaamheid toevertrouwd of aanbevolen;
2°. de bestuurder, arts, onderwijzer, beambte, opzichter of bediende in een gevangenis, rijksinrichting voor kinderbescherming, weeshuis, ziekenhuis, of instelling van weldadigheid, die ontucht pleegt met een persoon daarin opgenomen;
3°. degene die, werkzaam in de gezondheidszorg of maatschappelijke zorg, ontucht pleegt met iemand die zich als patiėnt of cliėnt aan zijn hulp of zorg heeft toevertrouwd.
pi_130019060
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:07 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Is er een situatie denkbaar waar het begrijpelijk is dat seksueel kindermisbruik met 240 uurtjes taakstraf voldoende bestraft is? Ben erg nieuwsgierig.
Bij het bepalen van de strafmaat dient de rechtbank echter ook rekening te houden met de persoon en persoonlijke omstandigheden van verdachte. Verdachte heeft een blanco documentatie en is in 2008 enige tijd bij De Waag onder behandeling geweest in verband met het vermoeden van problematiek vergelijkbaar met de problematiek achter het bewezenverklaarde. Die behandeling heeft verdachte echter voortijdig afgebroken.

Daarnaast neemt de rechtbank mee dat aangeefster, nadat de seksuele handelingen in 2008 stopten, tot voor kort nog woonachtig is geweest bij verdachte zonder dat sprake is geweest van gebeurtenissen vergelijkbaar met het bewezenverklaarde. Voorts neemt de rechtbank in aanmerking dat verdachte alle materiėle (medische) kosten voor aangeefster betaalt die het gevolg zijn van het bewezenverklaarde.

Indien de rechtbank komt tot het opleggen van een onvoorwaardelijke gevangenisstraf zal dit tot gevolg hebben dat verdachte zijn baan zal verliezen en hij (verder) geļsoleerd raakt van zijn gezin en/of zijn verdere netwerk. Gelet op het voorgaande is de rechtbank van oordeel dat, zoals ook door de verdediging bepleit, het opleggen van een voorwaardelijke gevangenisstraf passend en geboden is. Daarnaast is de rechtbank van oordeel, dat verdachte bovendien - om de ernst van het door hem gepleegde misdrijf te benadrukken en verdachte conform één van de doelen van het strafrecht daadwerkelijk leed toe te voegen - een forse werkstraf dient te verrichten zoals hierna nader omschreven.

De door de rechtbank op te leggen voorwaardelijke gevangenisstraf zal fors zijn. Verdachte dient zich daarbij te realiseren dat indien hij zich binnen de proeftijd wederom schuldig maakt aan een soortgelijk delict als thans bewezen verklaard, de officier van justitie, naast een vordering voor het nieuwe feit, de tenuitvoerlegging van die voorwaardelijke straf zal eisen. Omdat verdachte zijn behandeling bij De Waag niet heeft afgerond, zal de rechtbank, zoals door de reclassering voorgesteld, ter voorkoming van recidive aan de voorwaardelijke gevangenisstraf bijzondere voorwaarden verbinden, waaronder een behandeling voor pedofiele gevoelens binnen de Forensisch Psychiatrische Polikliniek Kairos te Arnhem, of een soortgelijke ambulante forensische zorginstelling. Verdachte dient zich daarbij te realiseren dat het niet of niet voldoende nakomen van die bijzondere voorwaarden eveneens tot gevolg kan hebben dat de thans op te leggen voorwaardelijke gevangenisstraf alsnog ten uitvoer zal worden gelegd.

Lees hier de motivering van de rechtbank :7
Lurf is the message and the message is Lurf
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:05:38 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130019106
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:58 schreef tong80 het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook, dat de meesten dus hetzelfde denken als de rechter. Administratief. Als ze getrouwd waren geweest was het vergrijp hetzelfde geweest. Maar twee ja-woorden plus handtekeningen maken de zaak totaal anders.

Ze waren ook getrouwd.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:09:49 #88
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130019282
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:04 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Bij het bepalen van de strafmaat dient de rechtbank echter ook rekening te houden met de persoon en persoonlijke omstandigheden van verdachte. Verdachte heeft een blanco documentatie en is in 2008 enige tijd bij De Waag onder behandeling geweest in verband met het vermoeden van problematiek vergelijkbaar met de problematiek achter het bewezenverklaarde. Die behandeling heeft verdachte echter voortijdig afgebroken.

Daarnaast neemt de rechtbank mee dat aangeefster, nadat de seksuele handelingen in 2008 stopten, tot voor kort nog woonachtig is geweest bij verdachte zonder dat sprake is geweest van gebeurtenissen vergelijkbaar met het bewezenverklaarde. Voorts neemt de rechtbank in aanmerking dat verdachte alle materiėle (medische) kosten voor aangeefster betaalt die het gevolg zijn van het bewezenverklaarde.

Indien de rechtbank komt tot het opleggen van een onvoorwaardelijke gevangenisstraf zal dit tot gevolg hebben dat verdachte zijn baan zal verliezen en hij (verder) geļsoleerd raakt van zijn gezin en/of zijn verdere netwerk. Gelet op het voorgaande is de rechtbank van oordeel dat, zoals ook door de verdediging bepleit, het opleggen van een voorwaardelijke gevangenisstraf passend en geboden is. Daarnaast is de rechtbank van oordeel, dat verdachte bovendien - om de ernst van het door hem gepleegde misdrijf te benadrukken en verdachte conform één van de doelen van het strafrecht daadwerkelijk leed toe te voegen - een forse werkstraf dient te verrichten zoals hierna nader omschreven.

De door de rechtbank op te leggen voorwaardelijke gevangenisstraf zal fors zijn. Verdachte dient zich daarbij te realiseren dat indien hij zich binnen de proeftijd wederom schuldig maakt aan een soortgelijk delict als thans bewezen verklaard, de officier van justitie, naast een vordering voor het nieuwe feit, de tenuitvoerlegging van die voorwaardelijke straf zal eisen. Omdat verdachte zijn behandeling bij De Waag niet heeft afgerond, zal de rechtbank, zoals door de reclassering voorgesteld, ter voorkoming van recidive aan de voorwaardelijke gevangenisstraf bijzondere voorwaarden verbinden, waaronder een behandeling voor pedofiele gevoelens binnen de Forensisch Psychiatrische Polikliniek Kairos te Arnhem, of een soortgelijke ambulante forensische zorginstelling. Verdachte dient zich daarbij te realiseren dat het niet of niet voldoende nakomen van die bijzondere voorwaarden eveneens tot gevolg kan hebben dat de thans op te leggen voorwaardelijke gevangenisstraf alsnog ten uitvoer zal worden gelegd.

Lees hier de motivering van de rechtbank :7
Dat is maar een deel van de motivering. Ik heb hier eerder de gehele motivering gepost.
pi_130019337
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is maar een deel van de motivering. Ik heb hier eerder de gehele motivering gepost.
Goed van je :? :? :?
Lurf is the message and the message is Lurf
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:12:31 #90
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_130019411
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:46 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste waar ik aan dacht. _O_
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:12:34 #91
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130019414
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:10 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Goed van je :? :? :?
Ik bedoel:
1. als je het post, post dan de gehele motivatie
2. die is al gepost
pi_130019554
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:44 schreef Scorpie het volgende:
Het wachten is op DonJames en DS4 die even komen vertellen dat we populistische onderbuikgevoel-hebbende PVV-tokkies zijn die te dom zijn om een uitspraak te begrijpen.
Het wachten is op het moment dat jij kan lezen...

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:33 schreef DS4 het volgende:

Ik denk niet dat je die eenvoudig gaat vinden in dezen.

Seksueel misbruik wordt erg laag gestraft en m.i. veel te laag. Ken deze zaak verder niet, maar ik spreek dan ook in zijn algemeenheid.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_130019559
"Pedo komt weg met werkstraf"

Het ging dus om een 15 jarig meisje? In feite is deze man geen pedofiel. Het is een smeerlap en er is weinig twijfel over dat hij enorm fout bezig is geweest. Maar het is geen pedo, dus kom dan ook niet met zo'n titel.
Цой жив
pi_130019656
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:16 schreef Zwoerd het volgende:
"Pedo komt weg met werkstraf"

Het ging dus om een 15 jarig meisje? In feite is deze man geen pedofiel. Het is een smeerlap en er is weinig twijfel over dat hij enorm fout bezig is geweest. Maar het is geen pedo, dus kom dan ook niet met zo'n titel.
Oordelen aan de hand van krantenartikelen is volstrekt onmogelijk en bij de Telegraaf kun je eigenlijk voor een oordeel net zo goed het bericht er naast lezen... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_130019724
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het wachten is op het moment dat jij kan lezen...

[..]

Sorry, doordat je opeens je elitaire wijsneuzerige brilsmurf toontje achterwege laat in dit topic las ik gewoon eroverheen. Weet je zeker dat je niet even wil benadrukken dat de rechter in deze zaak zeer zorgvuldig en nauwkeurig is geweest en wij, het plebs, de mensen met de onderbuiken, geen recht hebben te oordelen over deze zaak?
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:20:50 #96
7889 tong80
Spleenheup
pi_130019781
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Oordelen aan de hand van krantenartikelen is volstrekt onmogelijk en bij de Telegraaf kun je eigenlijk voor een oordeel net zo goed het bericht er naast lezen... ;)
Ik heb dan ook de kop uit de Telegraaf niet overgenomen. Die veroordeelt de uitspraak alleen al met de kop, zonder het te nuanceren.

Trouwste user 2022 dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:22:00 #97
7889 tong80
Spleenheup
pi_130019837
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Sorry, doordat je opeens je elitaire wijsneuzerige brilsmurf toontje achterwege laat in dit topic las ik gewoon eroverheen. Weet je zeker dat je niet even wil benadrukken dat de rechter in deze zaak zeer zorgvuldig en nauwkeurig is geweest en wij, het plebs, de mensen met de onderbuiken, geen recht hebben te oordelen over deze zaak?
Waarom spelen jullie altijd op de man met scheldwoorden en grammaticale intimidatie. Normaal discussiėren is weer eens niet mogelijk.

pi_130019893
Jij zei ook tegen mij dat ik niet kon lezen, tong
pi_130020004
quote:

[..]

Wat zou jouw onderbuik dan een goede straf hebben gevonden in deze zaak nu je naast het krantenartikel ook wat meer van de omstandigheden kent?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:26:56 #100
7889 tong80
Spleenheup
pi_130020053
quote:

elitaire wijsneuzerige brilsmurf toontje
Dus als je goed kunt discussieren met correcte spelling en goede argumenten ben je dat ?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')