Die fashion guy? Welke bedoel je? Ik typte het in en kreeg een aantalquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:43 schreef Cue_ het volgende:
@s_e vandaag de hele tijd gekeken naar Paul Smit. Miss wat voor jou?
dat schizo vind ik wel interessantheb je soms het gevoel dat je meer observer bent dan een lever? dat ik heb wel vaak.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:35 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
De reden waarom ze gezegd hebben dat ik hoogstwaarschijnlijk niet autistisch ben, is omdat het niet voldoende aantoonbaar is dat ik als kind ook al zo was.
Het was ze ook al opgevallen dat er een soort duaal gevecht is met mezelf.
Er zijn trouwens meerdere types schizoïde (of schizoïde subtypes):
http://www.millon.net/taxonomy/summary.htm
Het kan ook nog Cluster C zijn trouwens. (ontwijkend)
Kappen dus met je extra inzetten als anderen je werk niet op waarde willen schattenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:33 schreef Miniem het volgende:
weer zoiets waar ik een naschop vandaag van krijg.
Ik ga extra werken doe mn best en achteraf is het weer niet goed. Want de ene zei dit en de ander zei dat. Dus ik had dit gedaan..
Motiveerd voor geen meter en ik heb het er al lastig mee.
Ik ben inderdaad meer een observer. Dat ben ik altijd al geweest.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:32 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
dat schizo vind ik wel interessantheb je soms het gevoel dat je meer observer bent dan een lever? dat ik heb wel vaak.
http://xkcd.com/610/ dit verwoord het wel, maar dan minder intellectueel.
Gewoon gezonde spanning toch?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:49 schreef Catnip het volgende:
Ik heb aan de ene kant enorme zin in Dinsdag...Want dan ga ik ''meeten'' met iemand. Maar aan de andere kant vind ik het ook enorm eng. Straks vind die persoon mij helemaal niet goed zoals ik ben, en straks ga ik weer enorm lopen fladderen met mijn handen..(gosh waar een mens zich wel niet zorgen over maakt)
En dat gaat dus nogal onbewust, totdat iemand erover begint. En geloof me dat is zo irritant.
En ik klap meestal helemaal dicht, ook zo lekker handig..
Maar veder verheug ik me er wel heel erg op ;')
komt goedquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:49 schreef Catnip het volgende:
Ik heb aan de ene kant enorme zin in Dinsdag...Want dan ga ik ''meeten'' met iemand. Maar aan de andere kant vind ik het ook enorm eng. Straks vind die persoon mij helemaal niet goed zoals ik ben, en straks ga ik weer enorm lopen fladderen met mijn handen..(gosh waar een mens zich wel niet zorgen over maakt)
En dat gaat dus nogal onbewust, totdat iemand erover begint. En geloof me dat is zo irritant.
En ik klap meestal helemaal dicht, ook zo lekker handig..
Maar veder verheug ik me er wel heel erg op ;')
Wat bedoel je met ontwikkeling?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:35 schreef sitting_elfling het volgende:
Hebben jullie wel eens het idee dat wat je ook doet, linksom, rechtsom, het maakt allemaal geen reet uit qua je eigen ontwikkeling.
Druppel op een gloeiende plaat? Heb weer zo'n inzink moment. Ben aan het in pakken en kwam spul van de middelbare school tijd tegen (!!! God wat was het leven toch toen simpel.
Ik word er zo moe van dat ik niet weet wat ik wil![]()
Ontwikkeling, een pad.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:48 schreef Gray het volgende:
[..]
Wat bedoel je met ontwikkeling?
En dat laatste, dat heb ik ook.
Ik denk niet dat in jouw geval stilstand, achteruitgang is. Ik vraag me ook af of jij wel daadwerkelijk stil staat. Voor je gevoel misschien wel, maar hoe je hier op mij overkomt niet. Je bent veel met jezelf bezig, je probeert je psychische problemen / trauma te overwinnen. Daarvoor heb je nu die emdr therapie. Daarna ga je toch ook nog gesprekstherapie volgen? Ik denk dat het voor jou belangrijk is dat je je realiseert dat je eerst je trauma moet zien te overwinnen en dan is er waarschijnlijk ook weer meer ruimte voor je verdere ontwikkeling en hoe je je leven verder wil voeren. Is dat iets wat je pas nu hebt, dat je niet weet wat je wil of had je dat vroeger ook al?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ontwikkeling, een pad.
Je ontwikkeld als mens ergens naar toe. Bitch, filantroop, slet, whatever. Nu? Nu sta ik stil. Nu ben ik van alles een beetje zonder echt overtuiging te hebben dat ik dit graag wil. Maar ik ben heilig er van overtuigd dat stilstand achteruitgang is. Mijn inziens kun je beter iets kiezen en daar achter staan dan elke week iets anders proberen. Of zit ik fout in die denkwijze?
Fladderen? Hoe moet ik dit zien?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:49 schreef Catnip het volgende:
Ik heb aan de ene kant enorme zin in Dinsdag...Want dan ga ik ''meeten'' met iemand. Maar aan de andere kant vind ik het ook enorm eng. Straks vind die persoon mij helemaal niet goed zoals ik ben, en straks ga ik weer enorm lopen fladderen met mijn handen...
Als ik dit lees dan doet me het zo denken aan de theorie in een mindfulness-boek wat ik gisteren nog aan het lezen was. Daarin wordt uit de doeken gedaan dat een "depressie" (geef het een naampje..) juist bestendigd wordt door continu afgeven op jezelf. Vaak dat gedachtes als "wat ben ik toch een sukkel", "waarom is mijn leven zo moeilijk terwijl het vroeger zoveel makkelijker was?" er juist voor zorgen dat je een innerlijk gevecht met jezelf aangaat om jezelf beter te voelen. Een gevecht dat niet gewonnen kan worden.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
<knip>
Ik heb gewoon weer vieze twijfel wat in me hoofd trekt. Die huidige dame waar ik nu mee ben is echt veel te hoog gegrepen voor mij, no way dat ze bij me blijft. Ik zie mezelf eigenlijk ook alleen maar als een sukkel die niet eens over zijn ex heen kan komen. Hetgeen wat de familie zegt, trek ik dan over me heen. Ik voel me dan weer een enorme nietsnut en kruip in mijn schulp (zoals ik deed voor dat ik naar Londen ging).
</knip>
Ah zo. Nou, in dat geval ben je wel lekker bezig hoor. Bovendien vormen momenten van stilstand ook onderdeel van dat pad. Het is enerzijds rust en anderzijds opbouwen van momentum.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ontwikkeling, een pad.
Je ontwikkeld als mens ergens naar toe. Bitch, filantroop, slet, whatever. Nu? Nu sta ik stil. Nu ben ik van alles een beetje zonder echt overtuiging te hebben dat ik dit graag wil. Maar ik ben heilig er van overtuigd dat stilstand achteruitgang is. Mijn inziens kun je beter iets kiezen en daar achter staan dan elke week iets anders proberen. Of zit ik fout in die denkwijze?
Ach, ondernemers zat die begonnen met "wat plannen die ze hadden liggen" en uiteindelijk succesvol worden. Wie weet waar die plannen jou brengen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:12 schreef Gray het volgende:
[..]
En dus heb ik nu wat plannen liggen, maar de tijd zal uitwijzen of het wat worden zal.
Woonde ik maar onder een mango-boom...
Lief dagboek...quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:17 schreef Cue_ het volgende:
Straks m'n gesprek. Zeer benieuwd hoe het gaat. Ga denk ik m'n eigen posts eens teruglezen om te kijken hoe m'n afgelopen dagen/weken waren
Ach, als m'n baardhaar maar goed zit.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Daarin schrijf ik hele andere dingen
Het maakt bij mij inderdaad geen reet uit. Ik loop nu al een tijdje tegen een grens aan te hikken.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:35 schreef sitting_elfling het volgende:
Hebben jullie wel eens het idee dat wat je ook doet, linksom, rechtsom, het maakt allemaal geen reet uit qua je eigen ontwikkeling.
Druppel op een gloeiende plaat? Heb weer zo'n inzink moment. Ben aan het in pakken en kwam spul van de middelbare school tijd tegen (!!! God wat was het leven toch toen simpel.
Ik word er zo moe van dat ik niet weet wat ik wil![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |