Wat? Een paar vage fotosoeps?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:53 schreef huupia het volgende:
[..]
dat verwacht ik van jou ook zeker niet ..
maar verklaren kan je het ook niet waarschijnlijk ......... of mss grappenmakers weer ?
alles wat je niet zint kan je wel een fotosoep noemen ......beetje kansloosquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat? Een paar vage fotosoeps?
Tja toch kun je niet om het feit heen dat de technologie en kennis voor iedereen vrij toegangkelijk is en er al op het gebied van het bovennatuurlijke een enorme berg vervalsde foto's zijn gemaakt. Naar mijn mening is een foto dan ook geen geloofwaardig bewijs op dit gebied. Het is enorm makkelijk te faken en wordt veelvuldig gedaan. Dit gaat ten koste van de geloofwaardigheid.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:26 schreef huupia het volgende:
[..]
alles wat je niet zint kan je wel een fotosoep noemen ......beetje kansloos
Dat tweede stuk tekst is een gedeelte uit de tekst van 'I Threw A Brick Through A Window' van U2.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niemand is zo doof die niet horen wil, niemand zo blind dan hij die niet zien wil
Seriously ?quote:Op maandag 2 september 2013 20:01 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Dat tweede stuk tekst is een gedeelte uit de tekst van 'I Threw A Brick Through A Window' van U2.![]()
Ontopic nu: Robbert van den Broeke (die onlangs naar eigen zeggen weer vier graancirkels nabij het dorp Hoeven ontdekte) omschrijft het nut van graancirkels als volgt: 'God breekt op deze manier in in het beperkte 3D gerichte denken van veel mensen. Op deze manier worden mensen bewust gemaakt van het feit dat je door anders te gaan denken uit je beperkte raamwerk van de geest kan breken.'
Ik weiger alles NIET te geloven van wat Robbert van den Broeke allemaal naar voren brengt. Ik denk dat er toch een kern van waarheid zit in wat hij doet.
Okay, even een vraag aan jou en ook aan de rest hier.quote:Op maandag 2 september 2013 16:49 schreef Incognitoman het volgende:
Ff serieus, als je een superintelligent ras bent, dan kom je toch verdomme niet met graancirkels aanzetten, dat kunnen wij al duizenden jaren, dat heet oogsten. Natuurlijk zijn het mensen, ik had gisteren nog E.T. aan de telefoon om het aan hem te vragen.
knap dat jij de beweegredenen kent van een alienquote:Op maandag 2 september 2013 16:49 schreef Incognitoman het volgende:
Ff serieus, als je een superintelligent ras bent, dan kom je toch verdomme niet met graancirkels aanzetten, dat kunnen wij al duizenden jaren, dat heet oogsten. Natuurlijk zijn het mensen, ik had gisteren nog E.T. aan de telefoon om het aan hem te vragen.
ach het fenomeen bestond al voordat deze RVB was geboren dus dat zal wel loslopen voor de kenners van de materie .quote:Op maandag 2 september 2013 22:51 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Seriously ?
Het is het prototype aandachtsdamevanplezier. Meermaals door de mand gevallen met uiterst knullige fake zooi (alien foto's) & dito graancirkels. Om de genverbrander nog niet te noemen.
Oh, wacht ...
Als er al iets van die zaken [edit: graancirkels, ufo's, geesten] waar zou zijn, brengt een figuur als hij de boel alleen maar in diskrediet.
Onzin vraag.quote:Op dinsdag 3 september 2013 00:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Okay, even een vraag aan jou en ook aan de rest hier.
Als jij zou toebehoren aan een buitenaards ras en je wilt contact zoeken met de mens, alleen je dient wel rekening te houden met het feit dat er globaal twee groepen mensen zijn, nl.:
-De groep die niet klaar is voor de realisatie dat er buitenaardse wezens zijn die onze planeet kunnen bereiken en die dus technologisch superieur zijn aan ons.
-De groep die wel klaar is voor contact met buitenaardse wezens.
Welke communicatiestrategie pas je toe in deze situatie?
Oh ja, dus mensen kunnen scanners maken waarmee je de binnenkant van lichamen kunt bekijken. Mensen kunnen enorme vliegtuigen bouwen, mensen kunnen apparaten naar Mars sturen om daar onderzoek te doen en de bevindingen terug naar de aarde te sturen, mensen kunnen de ingewikkeldste wiskundige berekeningen maken, mensen kunnen apparaten ontwikkelen waarmee je zonder een seconde vertraging met mensen aan de andere kant van de wereld kunt communiceren, mensen kunnen atomen splitsen.... maar!... graancirkels maken? Nee, daar ligt toch echt de grens van het menselijk kunnen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 01:25 schreef Phone het volgende:
[..]
Ik zie sowieso geen reden om aan te nemen dat ze fake zijn want dat zou betekenen dat ik een soort alwetend wondermens zou zijn en domme arrogantie daar doe ik niet aan, nog afgezien van het feit dat ze door wetenschappelijke instituten allang bewezen origineel zijn en onmogelijk door mensen gemaakt, een aantal althans. Persoonlijk vraag ik me af of er soms een soort van intelligente, autonoom handelende energieën bestaan die zich door middel van graancirkels willen manifesteren en er wellicht boodschappen voor de mensheid in zitten. Dus niet perse buitenaards oid. maar het is ook niet uitgesloten.
Probeer dat allemaal maar eens te doen met slechts een touwtje en een houten plankje.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:19 schreef UltraR het volgende:
Oh ja, dus mensen kunnen scanners maken waarmee je de binnenkant van lichamen kunt bekijken. Mensen kunnen enorme vliegtuigen bouwen, mensen kunnen apparaten naar Mars sturen om daar onderzoek te doen en de bevindingen terug naar de aarde te sturen, mensen kunnen de ingewikkeldste wiskundige berekeningen maken, mensen kunnen apparaten ontwikkelen waarmee je zonder een seconde vertraging met mensen aan de andere kant van de wereld kunt communiceren, mensen kunnen atomen splitsen.... maar!... graancirkels maken? Nee, daar ligt toch echt de grens van het menselijk kunnen.
Die redenatie volg ik even niet. Dus als het mij niet lukt om, zeg, een ei te bakken met een touwtje en een houten plankje is dat bewijs voor de buitenaardse oorsprong van graancirkels?quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:46 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Probeer dat allemaal maar eens te doen met slechts een touwtje en een houten plankje.
Cynisme/sarcasme is je vreemd ?quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:56 schreef UltraR het volgende:
Die redenatie volg ik even niet. Dus als het mij niet lukt om, zeg, een ei te bakken met een touwtje en een houten plankje is dat bewijs voor de buitenaardse oorsprong van graancirkels?![]()
<snip>
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 13:42 schreef R0N1N het volgende:
<snip>
[ Zijn ze niet wat erg ingewikkeld om zo even door mensen te zijn gemaakt ? ]
Ja absoluut. Kijk, een raket bouwen en met mensen naar de maan sturen kan iedere jan doedel, maar een graancirkel ... dat is pas rocketscience !
Ik moest even twee keer kijkenquote:
De eerste doctor, William Hartnellquote:Op dinsdag 3 september 2013 12:14 schreef P8 het volgende:
[..]
Ik moest even twee keer kijken
Ik herken de linker echter nog steeds niet...
Ik denk dat ik dan hoor bij de laatste groep.quote:Op dinsdag 3 september 2013 00:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Okay, even een vraag aan jou en ook aan de rest hier.
Als jij zou toebehoren aan een buitenaards ras en je wilt contact zoeken met de mens, alleen je dient wel rekening te houden met het feit dat er globaal twee groepen mensen zijn, nl.:
-De groep die niet klaar is voor de realisatie dat er buitenaardse wezens zijn die onze planeet kunnen bereiken en die dus technologisch superieur zijn aan ons.
-De groep die wel klaar is voor contact met buitenaardse wezens.
Welke communicatiestrategie pas je toe in deze situatie?
als het je wel lukt is het ook geen bewijsquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:56 schreef UltraR het volgende:
[..]
Die redenatie volg ik even niet. Dus als het mij niet lukt om, zeg, een ei te bakken met een touwtje en een houten plankje is dat bewijs voor de buitenaardse oorsprong van graancirkels?![]()
Ik denk niet dat de architect van de Burj Khalifa erg veel moeite mee zal hebben met een graancirkel, ook niet als hij slechts een touwtje en een plankje ter beschikking heeft:
[ afbeelding ]
Soms is het in TRU erg moeilijk onderscheid te maken tussen sarcasme en naïeve oprechtheid.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:11 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Cynisme/sarcasme is je vreemd ?
Hoewel ik een dergelijke redenatie wel af en toe tegenkom in de graancirkel discussies.
Mensen die zeggen dat ze niet willen/kunnen geloven dat een bepaalde formatie met niets meer dan dat is gemaakt. Wat op zich al een 'fallacy' is, aangezien je niet weet welke 'tools' en technieken men exact heeft toegepast.
Overigens had ik al op dezelfde post gereageerd, met een vergelijkbare reactie, slechts iets beknopter:
[..]
Bewijs voor wat?quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:48 schreef huupia het volgende:
[..]
als het je wel lukt is het ook geen bewijs
Nee, voor de vraag behoor je even tot het kamp van de aliens.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:36 schreef Incognitoman het volgende:
Ik denk dat ik dan hoor bij de laatste groep.
quote:
Zo vroeg is het nu toch ook weer nietquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:56 schreef UltraR het volgende:
<snip> Dus als het mij niet lukt om, zeg, een ei te bakken met een touwtje en een houten plankje is dat bewijs voor de buitenaardse oorsprong van graancirkels?![]()
<snip>
Graancirkelsquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:23 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nee, voor de vraag behoor je even tot het kamp van de aliens.
& hoe ga je dan communiceren met al die mensen op aarde ?
T is gewoon een serieuze vraag hoor. Hoe communiceer je met de ene groep, zonder dat je de andere groep die communicatie opdringt?quote:
Een website (met forum).quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
T is gewoon een serieuze vraag hoor. Hoe communiceer je met de ene groep, zonder dat je de andere groep die communicatie opdringt?
Als de aliens landen voor het Witte Huis, dan dring je het contact op aan de gehele wereldbevolking. Ook als je de tv-uitzendingen kaapt en in beeld verschijnt voor de gehele wereldbevolking, dring je jezelf op als buitenaards ras.
Dus wat zou een doeltreffende communicatiestrategie zijn, waarbij je contact legt met mensen die er klaar voor zijn en je niet opdringt aan mensen die er niet klaar voor zijn?
Waarom is mijn uitgangspunt onzinnig? De Amerikaanse overheid heeft hier zelfs onderzoek naar gedaan ten tijde van Project Bluebook waarbij naar voren kwam dat een deel van de bevolking er mee om zou kunnen gaan en een ander deel niet.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:08 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Een website (met forum).![]()
Een feacesbook profiel.
Beetje twitteren.
... maar persoonlijk vind ik je uitgangspunt nogal onzinnig.
Mensen die er wel/niet "klaar voor zijn" =(imho)
Ik wil als alien gewoon contact maken met een ander ras. Op zo'n manier dat er geen vergissing kan ontstaan. Communicatie draait daarbij met name om het zo duidelijk mogelijk zijn. Niet om het rekening houden met die paar mensen die absoluut niet in aliens willen geloven. (die met je alien kop op TV weinig anders meer kunnen. (buiten glashard ontkennen))
& hoe je het ook bekijkt, je dringt je altijd op, ook als je dat beperkt tot een bepaalde groep.
Daarbij breng (als je kiest voor de meest slechte "communicatie" denkbaar in dit geval - cropcircles) je ook nog eens schade toe aan mensen die er niets mee te maken hebben. Nog veel erger dan 'opdringen'.
Ik stel ook niet dat we ze met z'n allen zonder probleem zullen ontvangen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Waarom is mijn uitgangspunt onzinnig? De Amerikaanse overheid heeft hier zelfs onderzoek naar gedaan ten tijde van Project Bluebook waarbij naar voren kwam dat een deel van de bevolking er mee om zou kunnen gaan en een ander deel niet.
Lijkt me ook niet meer dan logisch dan dat contact met een superieur buitenaards ras een angst of paniekreactie teweeg kan brengen in mensen. Daar is niets onzinnigs aan, dat is zelfs een natuurlijke reactie.
Wij mensen zien onszelf graag als zelfbewuste rationele wezens, maar we worden nog steeds beïnvloed door onze instincten. En bij sommige mensen zullen die instincten een heftiger reactie veroorzaken dan bij anderen.
Evolutionair gezien is het ook behoorlijk verstandig om op zn minst terughoudend te zijn in het zoeken van contact met een wezen dat sterker is dan jij. Dus dat sommige mensen bang zullen zijn voor contact met buitenaardse wezens is heel normaal.
En hoe wil je met deze middelen de groep die er wel klaar voor is overtuigen dat ze worden gecontacteerd door buitenaardse wezens?quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:08 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Een website (met forum).![]()
Een feacesbook profiel.
Beetje twitteren.
Precies, het geeft een cultuurschok en dat is gevaarlijk. Misschien dat ze daarom heel voorzichtig contact zoeken met ons. Misschien hebben we het geluk dat we zijn gevonden door een buitenaards ras met goede intenties. Zij zien onze samenleving en ze zien dat we ons enige thuis, de Aarde, verwaarlozen en dat we naar een punt van no-return toegaan mbt de gezondheid van de Aarde.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:40 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ik stel ook niet dat we ze met z'n allen zonder probleem zullen ontvangen.
95% is wat dat betreft nog "niet klaar" - want geloven nog in sprookjes.
Wat dat betreft kun je de aarde beter nog een paar millennia ontwijken, als alien.
... maar voor intergalactisch contact heeft het weinig zin om moeilijk te gaan doen in een poging die 5% te bereiken.
Het gaat sowieso een 'cultuurschok' geven zoals nog nooit vertoond op aarde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:12 schreef UltraR het volgende:
De film / het boek 'Contact' levert een prima wijze van contact opnemen.De film Contact laat ook zien dat er mensen zijn die niet klaar zijn voor contact en die het contact willen saboteren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De methode uit de film contact houdt geen rekening met het feit dat er een groep mensen is die wel klaar is voor contact en een groep mensen die niet klaar is voor contact. Dus zo'n prima methode is dat niet."An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
Waarom niet? Gewoon goede veiligheidsmaatregelen hanteren, zoals ze uiteindelijk ook doen. Je kan er zelfs voor kiezen het volledig geheim te houden.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
De film Contact laat ook zien dat er mensen zijn die niet klaar zijn voor contact en die het contact willen saboteren.
De methode uit de film contact houdt geen rekening met het feit dat er een groep mensen is die wel klaar is voor contact en een groep mensen die niet klaar is voor contact. Dus zo'n prima methode is dat niet.
Het gaat erom dat sommige mensen er mentaal nog niet klaar voor zijn en dat kan een ontwrichtend effect hebben op de samenleving. Daar is onderzoek naar gedaan.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:23 schreef UltraR het volgende:
[..]
Waarom niet? Gewoon goede veiligheidsmaatregelen hanteren, zoals ze uiteindelijk ook doen. Je kan er zelfs voor kiezen het volledig geheim te houden.
Uiteraard, maar als je het geheim houdt voor het overgrote deel van de mensheid die nog niet klaar is kan je toch prima uitgebreid contact hebben met de aliens met een beperkt groepje wetenschappers en investeerders die er wel klaar voor zijn? Misschien hebben die aliens nog wel tips over hoe om te gaan met het minder ontwikkelde deel van je soort.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Het gaat erom dat sommige mensen er mentaal nog niet klaar voor zijn en dat kan een ontwrichtend effect hebben op de samenleving. Daar is onderzoek naar gedaan.
Kijk bijv. naar al die gelovige idioten op bijv. youtube die er bij voorbaat al van overtuigd zijn dat buitenaardse wezens duivels zijn en dat ze gestuurd worden naar de Aarde door Satan zelf.
Zoek maar eens op "aliens demons" op youtube en zie hoeveel filmpjes je vindt en hoe tenenkrommend die filmpjes zijn.
Evengoed als dat er mensen zijn die roepen dat 'de Illuminati' / NWO er achter zit.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Het gaat erom dat sommige mensen er mentaal nog niet klaar voor zijn en dat kan een ontwrichtend effect hebben op de samenleving. Daar is onderzoek naar gedaan.
Kijk bijv. naar al die gelovige idioten op bijv. youtube die er bij voorbaat al van overtuigd zijn dat buitenaardse wezens duivels zijn en dat ze gestuurd worden naar de Aarde door Satan zelf.
Zoek maar eens op "aliens demons" op youtube en zie hoeveel filmpjes je vindt en hoe tenenkrommend die filmpjes zijn.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
T is gewoon een serieuze vraag hoor. Hoe communiceer je met de ene groep, zonder dat je de andere groep die communicatie opdringt?
Als de aliens landen voor het Witte Huis, dan dring je het contact op aan de gehele wereldbevolking. Ook als je de tv-uitzendingen kaapt en in beeld verschijnt voor de gehele wereldbevolking, dring je jezelf op als buitenaards ras.
Dus wat zou een doeltreffende communicatiestrategie zijn, waarbij je contact legt met mensen die er klaar voor zijn en je niet opdringt aan mensen die er niet klaar voor zijn?
Mijn excuses, ik had je niet goed begrepen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Precies.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:40 schreef Incognitoman het volgende:
Mijn excuses, ik had je niet goed begrepen.
Ik heb werkelijk geen idee, wel een mening. Hoe weten aliens sowieso ''of er iemand klaar voor is'' en ''wie er niet klaar voor is'' om ze te ontmoeten?
Je insinueert hier dat aliens al weten hoe mensen denken en doen, en daar geloof ik niet in. Ken jij jezelf eigenlijk wel? Laat staan een Alien.
Ik zou zeggen Aliens ga op Facebook (geen grapje).
Hahahaha, heb je soms de speech van Mark Rutte zitten bekijken, die is daar een goed voorbeeld van.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:52 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Precies.
& waarom zou men daar rekening mee houden ?
Als ze het vaker gedaan hebben, met primaten zoals wij, zullen ze toch ook wel doorhebben dat het zo niet opschiet.
Juist diegene die slim en geleerd genoeg zijn om nog een beetje op niveau mee te converseren, zijn diegene die je niet (snel) via zoiets als graancirkels gaat bereiken. Eerder de 'goed gelovige'. Lijkt me evident dat je die dan juist NIET wil als 'contact persoon'.
Gek genoeg zijn het juist zij die het meeste brabbelen over 'er klaar voor zijn' waar je de academici & "raketgeleerden" daar nooit over zal horen.
edit:
Uiteraard is er een overlap, want ook een "raketgeleerde" kan "goed gelovig" zijn
Hmmm, hij is behoorlijk wereldvreemd maar dat maakt 'm nog geen buitenaardse alien.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:08 schreef Incognitoman het volgende:
Hahahaha, heb je soms de speech van Mark Rutte zitten bekijken, die is daar een goed voorbeeld van.
Nou ja insinueren... ik ga niet zeggen dat aliens graancirkels maken. Ik kijk gewoon naar die mogelijkheid en probeer dan te kijken of het überhaupt logisch zou zijn om zoiets te doen. Wat zouden de beweegredenen kunnen zijn?quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:40 schreef Incognitoman het volgende:
Ik heb werkelijk geen idee, wel een mening. Hoe weten aliens sowieso ''of er iemand klaar voor is'' en ''wie er niet klaar voor is'' om ze te ontmoeten?
Je insinueert hier dat aliens al weten hoe mensen denken en doen, en daar geloof ik niet in. Ken jij jezelf eigenlijk wel? Laat staan een Alien.
Dat is wel te hopen, maar valt weinig over te zeggen ja.quote:Op woensdag 4 september 2013 08:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk hoe jij de volwassenheid van Aliens invullen wil, waarom zouden zij oorlog voeren als teken van onvolwassenheid zien?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |