Ja lijkt mij ook echt awesomequote:Op maandag 12 augustus 2013 23:35 schreef Catch22- het volgende:
Dit ding lijkt me zo fucking bruutben echt heel benieuwd hoe dit is met vette shooters en racegames
quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:35 schreef Catch22- het volgende:
Dit ding lijkt me zo fucking bruutben echt heel benieuwd hoe dit is met vette shooters en racegames
zoietsquote:Op maandag 12 augustus 2013 23:49 schreef bjorntju het volgende:
[..]
Ja lijkt mij ook echt awesomeRacegames met een stuurtje enzo
En Star Citizen natuurlijk! [ afbeelding ]
Ik denk dat de volgende devkit rond november komt. Ik kon niet zo lang wachtenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:32 schreef bjorntju het volgende:
Ja zoiets idd. Volgens mij komt er binnenkort een 1080P devkit versie. Misschien dat ik die ga halen. Heb geen zin om 1+ jaar te gaan wachten op de consumer versie haha.
Er zijn al 4K beeldschermen in ontwikkeling voor smartphones dus wie weet wat er over een jaar in de devkit zitquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:32 schreef bjorntju het volgende:
Ja zoiets idd. Volgens mij komt er binnenkort een 1080P devkit versie. Misschien dat ik die ga halen. Heb geen zin om 1+ jaar te gaan wachten op de consumer versie haha.
Wilde hem ook heel graag hebben, maar vond het toch wel zonde van mijn geld om die te halen terwijl er betere versies uitkomen. Dan maar wachten haha. De 1080p versie lijkt mij wel wat. In de consumer versie blijft de resolutie ook gewoon 1080p dacht ik, dus ik denk dat je tussen die twee niet echt veel verschillen gaat zien.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:54 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik denk dat de volgende devkit rond november komt. Ik kon niet zo lang wachten
Haha wie weetquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:33 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Er zijn al 4K beeldschermen in ontwikkeling voor smartphones dus wie weet wat er over een jaar in de devkit zit
Ik weet niet, de dev versie kan een trager scherm bevatten bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:37 schreef bjorntju het volgende:
[..]
Wilde hem ook heel graag hebben, maar vond het toch wel zonde van mijn geld om die te halen terwijl er betere versies uitkomen. Dan maar wachten haha. De 1080p versie lijkt mij wel wat. In de consumer versie blijft de resolutie ook gewoon 1080p dacht ik, dus ik denk dat je tussen die twee niet echt veel verschillen gaat zien.
Maar werkt het wel goed? Ook de headtracking enzo? Is de lag erg merkbaar?
[..]
Haha wie weetMoet je wel een beest van een PC hebben om die 4K resolutie aan te kunnen denk ik
Inderdaad, ik kon het geld wel missen. Ik ben ook een beetje aan het kloten in UDK voor zoverre dat gaatquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 13:22 schreef bjorntju het volgende:
Ja dat is wel altijd nog mogelijk ja, maar ik zie wel. Mocht de 1080P devkit niet te duur zijn dan haal ik die, anders wacht ik wel op de consumer versie.
juist omdat het een kleine afstand is. nu kun je elke pixel zien.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:17 schreef Catch22- het volgende:
Maakt t op zon kleine afstand uit of 720 of 1080p hebt?
Yep deze week nog thuis, kan nog steeds een demo geven. PM me maar even wanneer je kan.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:19 schreef surfdudeVinnie het volgende:
hi totalvamp, Heb jij die Oculus Rift nog thuis? Ik zou heel graag een demo hebben. Wilde dit ding al sinds hij op Kickstarter verscheen hebben. Ben erg benieuwd. Vincent
Ja zeker weten!quote:
Was hier nog niet echt op in gegaan maar lag het niet gewoon aan het ding wat je op had? die van mij was best scherp, idd bij release issie full hdquote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:45 schreef maurisioo het volgende:
Vandaag geprobeerd, vond het er nog erg onscherp uitzien. Maar dacht dat het scherm bij release full hd is?
In ieder geval mooi ding.
Ik heb de Sony zelf niet geprobeerd, vond hem veel te duurquote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:48 schreef BurnaBoy het volgende:
Opzich wil ik wel eens proberen ja, Toen kickstarter uitkwam had ik er ook bijna een gekocht. Helaas moest ik toen ook boeken voor school kopen dus nooit van gekomen.
Zelf heb ik hier een sony HMZ-T1 liggen. Die was zo'n 500 euro duurderMaar dat was opzich ook al prima. Voor film kijken in 3d is die echt fijn. Qua gewicht en zittend spelen niet zo, Beetje topzwaar aan de voorkant enzo en lag is echt ziek groot. BF3 proberen te spelen met dat ding en je moet alles echt langzamer doen. Alles is zo snel blurry enzo.
Maar in Uncharted 3 heb ik uitgespeeld met die HMZ en dat is een veel rustigere game, dat was echt prima. Lekker de afgrond in kijken en je inderdaad het apenzuur schrikken enzo
Delft zei je? dat moet wel te doen zijn als het wat midden op de dag kan.
Onscherp ligt er aan dat het niet goed is afgesteld. Is het eerste wat ik vraag, kun je de letters scherp zien etc. Bij release MINIMAAL HD. Ik hoop met de nieuwe ontwikkelingen een 4k schermquote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:45 schreef maurisioo het volgende:
Vandaag geprobeerd, vond het er nog erg onscherp uitzien. Maar dacht dat het scherm bij release full hd is?
In ieder geval mooi ding.
Waarschijnlijk wel, kom net terug van een vriend en bij hen was het gewoon scherp. Zijn ma ging nog gillen van de achtbaan. Ook even de onderwater demo aangezet en die vriend schrok behoorlijk van een haaiquote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:21 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Was hier nog niet echt op in gegaan maar lag het niet gewoon aan het ding wat je op had? die van mij was best scherp, idd bij release issie full hd
Nee ik kon vandaag helaas niet, werd vanacht nogal laat dus flink uitgeslapen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:15 schreef surfdudeVinnie het volgende:
Hi, ik kan niet pmmen. Daarvoor zit ik hier te kort. Kan jij morgen zondag? Ik hoop het. Laat maar weten. Groet vincent
zou wel tof zijn. Als t goed werkt haal ik er sowieso 1.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:14 schreef SosuaCafe het volgende:
Op marktplaats kom je er wel een paar tegen. Bij de release blijft 'ie ook zo ongeveer $300,- ?
quote:Op maandag 9 september 2013 18:47 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
WOW, check deze commercial voor de Oculus Rift! Unreal
http://www.flabber.nl/lin(...)ulus-rift-nsfw-16370
Ghosting lijkt me onmogelijk met de rift, aangezien je ogen alletwee een eigen display hebben en er dus geen informatie van het linkeroog naar het rechteroog kan lekken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:06 schreef stbabylon het volgende:
Gisteren even kort uitgeprobeerd (had ook training). Maar dat is wel een potje gaaf zegKwaliteit is niet super, en nog behoorlijk veel ghosting, maar het effect komt wel over.
Vanavond HL2 eens goed proberen in te stellen
als je je ogen relaxed tot je dubbel ziet, dan moet je links en rechts overlappen, je linker oog ziet dan het linker gedeelte en vice versa, dan zie je het ook in 3Dquote:Op zaterdag 2 november 2013 18:43 schreef Me_Wesley het volgende:
Vandaag even kort opgehad, wat een geweldige ervaring. En dat was de devkit(lowres dus), op een PC zonder fatsoenlijke grafische kaart (volgens mij zelf alleen onboard graphics, lekkere demo :/ )
Maargoed, er ontspringen vette concepten en demo's overal, waardoor ik bijna niet kan wachten op de consumer versie. Voorlopige voorspellingen zijn ergens in 2014, waarbij de prijs rond de $300 gaat liggen. Wat importkosten en de prijs zal ongeveer ¤350 worden in Nederland.. laten we het hopen!)
Kijk dit bijvoorbeeld, hoe simpel, maar toch enorm vet:
Je moet een 3d film downloaden, maar je kan natuurlijk ook een 2d-film kijken. De rest van de bioscoop blijft uiteraard 3d.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:10 schreef Manke het volgende:
hoe werkt het eigenlijk dat het scherm aan de muur 2 verschillende beeldstreams kan laten zien, afzonderlijk te zien met de rift?
Het kunstje hier is dat virtuele theater, De rest kan nu veel beter met de HMD van sony. Die is nml hoger resolutie, En die doet ook alsof het scherm ergens voor je zweeft. Dat is ook 3d films kijken zonder enige vorm van crosstalk/ghosting en dat is echt veel fijner dan de bios.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:11 schreef Me_Wesley het volgende:
Je moet een 3d film downloaden, maar je kan natuurlijk ook een 2d-film kijken. De rest van de bioscoop blijft uiteraard 3d.
Maarja
Andere oorzaak van ghosting ja, de LCD in de devkit kan niet snel genoeg updaten om jouw ogen voor de gek te houden. Dus dan heb je het vorige beeld en het nieuwe beeld door elkaar heen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:50 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ghosting lijkt me onmogelijk met de rift, aangezien je ogen alletwee een eigen display hebben en er dus geen informatie van het linkeroog naar het rechteroog kan lekken.
Of ik moet de verkeerde definitie van ghosting hebben, natuurlijk
Voor puur filmkijken inderdaad wel. Alleen die van Sony heeft geen headtracking, en kost bijna 800 dollar, dus voor gaming doeleinden is het beter wachten op een highres consumerversie van de Rift.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:29 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Het kunstje hier is dat virtuele theater, De rest kan nu veel beter met de HMD van sony. Die is nml hoger resolutie, En die doet ook alsof het scherm ergens voor je zweeft. Dat is ook 3d films kijken zonder enige vorm van crosstalk/ghosting en dat is echt veel fijner dan de bios.
Het leuke hiervan is dat je 'samen' met andere mensen een 3d film kunt kijken en je je niet hoeft te storen aan slechte 3d effect door passive/active brilletjes.
[..]
Andere oorzaak van ghosting ja, de LCD in de devkit kan niet snel genoeg updaten om jouw ogen voor de gek te houden. Dus dan heb je het vorige beeld en het nieuwe beeld door elkaar heen.
Wat jij bedoelt is crosstalk. Dus dat beelden van links op rechts binnenkomen.
Ja, dat is de hele gimmick, je kan om je heen kijken en rondlopen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:44 schreef Manke het volgende:
virtueel theater? dacht dat het in een echt theater was
Ik heb die T1 al dusquote:Op zaterdag 2 november 2013 20:03 schreef Me_Wesley het volgende:
oor puur filmkijken inderdaad wel. Alleen die van Sony heeft geen headtracking, en kost bijna 800 dollar, dus voor gaming doeleinden is het beter wachten op een highres consumerversie van de Rift.
De developers richten op 2014, maargoed, dat soort beloftes heb ik vaak genoeg gehoord ondertussenquote:Op zaterdag 2 november 2013 20:22 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Ik heb die T1 al dusHighres consumer versie van rift is nog lang wachten
Maar ik geef je wel gelijk, niet waard om nu nog te investeren in dat ding.
Wacht op de consumerversie,quote:Op zondag 8 december 2013 11:14 schreef JDx het volgende:
Ding al binnen? Ik wil hem ook bestellen eigenlijk.
Maak zelf ook 3D interieuren e.d. dus zie er wel mogelijkheden voor.
En ik wil er natuurlijk mee gamen.
Niet eens een beetje door je eigen 3D creaties lopen ofzo?quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:14 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb de non-HD versie, nog maar weinig mee gedaan eigenlijk.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:47 schreef totalvamp het volgende:
Ik heb hem al een tijdje en is erg leuk om mensen erin te zetten
Vooral oudere mensen is erg grappig om te zien xD Een moeder van een vriend ging gillend de achtbaan in. Een vriend sloeg om zich heen toen er ineens een haai aan kwam zwemmen.
Een ander wilde tegen de muur in het spel leunen en viel bijna om.
Er zijn ook zat leuke spellen mee te spelen al merk je wel dat de resolutie te slecht eigenlijk is voor echt goede virtual reality. Kan niet wachten op de 1080p of zelfs 4k versie.
Ik denk nog wel hoger, het scherm wordt uitgesmeerd over een groot deel van je gezichtsveld.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:57 schreef Geralt het volgende:
Wil dit een succes worden dan zal de resolutie op zn minst naar 1080P moeten lijkt me ja.
Elk oog heeft een ander scherm toch, dat is het idee van 3D.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:21 schreef BurnaBoy het volgende:
1080p per oog is een leuk doel. Eigenlijk slaan 16/9 resoluties in de rift nergens op. Je wil er een 32/9 paneel in hebben zodat je 16/9 per oog hebt.
In de rift niet. In andere HMDs wel.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:24 schreef JDx het volgende:
[..]
Elk oog heeft een ander scherm toch, dat is het idee van 3D.
Het nadeel daarvan is weer dat je een monster van een pc nodig hebt om die resoluties op 60fps te draaien met elke moderne game.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:27 schreef JDx het volgende:
Oh ik zie het, ja een sherm zou op z'n minst dan 2560x1440 ofzo moeten zijn, wat is die extra high def widescreen nu? Maar inderdaad liever 4000x1500 ofzo.
Plus dat er twee viewports gerenderd moeten worden, inclusief lighting etc.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:59 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Het nadeel daarvan is weer dat je een monster van een pc nodig hebt om die resoluties op 60fps te draaien met elke moderne game.
Die heb ik gelukkig wel. Sowieso moet je wel een goede pc hebben om goede 3D graphics te laden. Realtime dan en wil het een beetje echt lijken.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:59 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Het nadeel daarvan is weer dat je een monster van een pc nodig hebt om die resoluties op 60fps te draaien met elke moderne game.
Eh, nee, das nou net de truc bij de Rift... 1 plaatje renderen met 2 perspectieven. Kan allemaal met dezelfde renderpasses.quote:Op donderdag 19 december 2013 05:53 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Plus dat er twee viewports gerenderd moeten worden, inclusief lighting etc.
Ah, cool! Op zich klinkt dat ook een stuk logischer, nu ik erover nadenkquote:Op donderdag 19 december 2013 23:19 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Eh, nee, das nou net de truc bij de Rift... 1 plaatje renderen met 2 perspectieven. Kan allemaal met dezelfde renderpasses.
Het gaat er komen:quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:57 schreef Geralt het volgende:
Wil dit een succes worden dan zal de resolutie op zn minst naar 1080P moeten lijkt me ja.
De quake demo die ik speelde werkte vrij simpel. Gewoon waar je keek daar liep je ook naar toe. Als je de controller gebruikte om te lopen. Een snelle 180 wordt vrees ik een knop indrukkenquote:Op vrijdag 20 december 2013 11:53 schreef very het volgende:
Ik zie potentie in racegames, maar shooters lijken me toch vreemd. Als je dan opzij kijkt, draait je ingame gun dan mee? Moet je ook fysiek 180 graden omdraaien om ingame 180 graden te draaien?
Porno!quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:53 schreef very het volgende:
Ik zie potentie in racegames, maar shooters lijken me toch vreemd. Als je dan opzij kijkt, draait je ingame gun dan mee? Moet je ook fysiek 180 graden omdraaien om ingame 180 graden te draaien?
Heb er verschillende games mee gespeeld, en inderdaad zijn cockpit games verreweg het meest geschikt imo. De beleving is gewoon veel beter. Maar ook bijvoorbeeld de bioscoopsimulator en Alone is goed geslaagd omdat je in het spel ook een zittende houding hebt.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:53 schreef very het volgende:
Ik zie potentie in racegames, maar shooters lijken me toch vreemd. Als je dan opzij kijkt, draait je ingame gun dan mee? Moet je ook fysiek 180 graden omdraaien om ingame 180 graden te draaien?
Ik heb een 3d porno gekeken in de virtuele bioscoopquote:
Fsx is toch de meest recente?quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:58 schreef delano.888 het volgende:
Kan flight simulator X (dus niet de nieuwste) gemod worden voor de oculus?
Nee 'flight' is de nieuwste maar veel meer arcade.quote:Op vrijdag 20 december 2013 18:44 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Fsx is toch de meest recente?
In ieder geval, er zijn thirdparty drivers maar het schijnt nog erg houtje touwtje te zijn, headtracking die niet goed functioneert met misselijkheid tot gevolg, etc. Wachten is op een flightsim met native support.
Deze is nog een stuk leuker, verzameling van allemaal verschillende mensen (dus niet 1 familie):quote:
Straks even kijkenquote:Op vrijdag 20 december 2013 22:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Deze is nog een stuk leuker, verzameling van allemaal verschillende mensen (dus niet 1 familie):
Ik ga hem vanaaf ff testen. Al las ik dat er nog kleine issues zijn.quote:Op zaterdag 21 december 2013 10:33 schreef Tain het volgende:
Among the Sleep Alpha heeft nu ook Rift support
http://krillbite.com/blog(...)oculus-rift-support/
Ben wel erg benieuwd hoe dit spel met de Rift is.
Dat is ook mijn favoriete OR-spel. Heerlijk rustgevend met je lander rondvliegen, je boordcomputers om je heen bedienen, verloren cargo opsporen, etc. Je waant je echt helemaal ergens anders, heel erg gaaf.quote:Op zondag 22 december 2013 15:54 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik ga hem vanaaf ff testen. Al las ik dat er nog kleine issues zijn.
Welk spel wel perfect werkt is Lunar Flight
Wel desorienterend, zeker aan het begin. Ik heb soms echt het gevoel je dat je gaat vallen xD ik zit op een draaistoel dus die draai ik mee :pquote:Op zondag 22 december 2013 18:00 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat is ook mijn favoriete OR-spel. Heerlijk rustgevend met je lander rondvliegen, je boordcomputers om je heen bedienen, verloren cargo opsporen, etc. Je waant je echt helemaal ergens anders, heel erg gaaf.
ik bedoelde of het de technologie is die ervoor zorgt dat VR-technologie gemeengoed wordt. Excuses voor de woordkeuze die eigenlijk niet kanquote:Op vrijdag 27 december 2013 16:29 schreef HeatWave het volgende:
Nou, waarschijnlijk allereerst dat het hardware is en geen app.
De technologie is vrij simpel, waardoor het goedkoop is. Maar het is vooral de bekendheid en de ondersteuning die kan gaan zorgen dat het wat gaat worden. Het zijn ook niet de minste personen die aan boord zijn geklommen om er een succes van te maken: John Carmack bv heeft nu dan id Software voorgoed verlaten voor Oculus.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik bedoelde of het de technologie is die ervoor zorgt dat VR-technologie gemeengoed wordt. Excuses voor de woordkeuze die eigenlijk niet kan.
Virtualboy was van de maker van de gameboy.. werd echt niks.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
De technologie is vrij simpel, waardoor het goedkoop is. Maar het is vooral de bekendheid en de ondersteuning die kan gaan zorgen dat het wat gaat worden. Het zijn ook niet de minste personen die aan boord zijn geklommen om er een succes van te maken: John Carmack bv heeft nu dan id Software voorgoed verlaten voor Oculus.
Ja dat zeggen mensen die niet van simulators houden. Ik vind het geniaal (overigens wel met een aantal mods).quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:25 schreef Maanvis het volgende:
jamaar euro truck simulator is het slechtste spel ooit volgens velen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |