abonnement Unibet Coolblue
pi_129982450


Hier verder met alle scriptiefrustratie -O- en natuurlijk alle successen en mooie cijfers *O* .

Deadlines voor scripties:

(8> Bachelorscriptie:

cafpow: Business IT & management, Hogeschool rotterdam.
Onderwerp:

JOUW NAAM HIER? DAT KAN!

(8> Masterscriptie:

Luco: Master Farmacie, Rijksuniversiteit Groningen/University of Sydney
Onderwerp: The influence of different construction materials on tribo-charging in a novel dry-powder inhaler

ieniminimuis: Master Forest and Nature Conservation Wageningen University
Onderwerp: Dynamics in Local Cultural and Spiritual Values on Sacred Groves in Ashanti Regtion, Ghana.

Tink89: Masterscriptie UvT
Onderwerp: Implicit Associations: Reputational Damage because of Diederik Stapel's actions

DeParo: Masterscriptie UvA - Internationale Betrekkingen

Max C: Master Geneeskunde, Rijksuniversiteit Groningen / Royal Children's Hospital, Melbourne
Onderwerp: Pharmacotherapeutical preconditioning with diazoxide and treatment with Perindopril in Duchenne Muscular Dystrophy

Koffiegast: Master Artificial Intelligence - Vrije Universiteit
Onderwerp: Model-free Autonomous Learning and Control with Uncertainty

(8> Handige links:

http://scholar.google.com
http://www.jstor.org
http://muse.jhu.edu/

Daarnaast heeft bijna elke opleiding wel een (al dan niet online) scriptiedatabase om eventueel wat inspiratie uit te putten.

Wil je ook in de OP, gewoon even een DM sturen naar motorbloempje! :)

----

[ Bericht 6% gewijzigd door motorbloempje op 30-04-2014 12:09:00 ]
Ja doei.
pi_129982629
Dat kun je wel stellen.

Wil woensdag een dataset inleveren bij m'n supervisor. Pas vandaag de data juist gekregen zodat ik die dataset kan fabriceren. Tenminste, dat hoop ik. Hopelijk kan ik het mooi automatisch laten verlopen. Even wat Excel gestoei dus vandaag en woensdag (morgen een assessment dag - die ik ook nog moet voorbereiden).
  maandag 12 augustus 2013 @ 16:29:53 #3
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_129982907
Succes! Datasets maken is kut.
pi_129984744
ik kan ook wel in de op.. alhoewel duurt dat niet meer lang.. maar het gaat dan ook weer zo stroef!

Koffiegast: Master Artificial Intelligence - Vrije Universiteit
Onderwerp: Model-free Autonomous Learning and Control with Uncertainty

Hetgene wat me beetje tegenzit is dat mijn supervisor over 2 maanden naar Canada gaat voor een jaar. Ik heb dan niet veel contact met hem; ik snap het allemaal wel en hij moet alleen mijn ding lezen en aankaarten wat beter kan; min of meer.
pi_129985847
Oh, er is gelukkig ook nog goed nieuws. Ik heb bovenop m'n beurs voor m'n PhD nog een award gekregen:

quote:
Each year these studentships are given to nominated holders of graduate school studentships. You were nominated as the strongest new doctoral recruit this year in our School with a Graduate School award.
Ja doei.
pi_129985938
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:18 schreef koffiegast het volgende:
ik kan ook wel in de op.. alhoewel duurt dat niet meer lang.. maar het gaat dan ook weer zo stroef!

Koffiegast: Master Artificial Intelligence - Vrije Universiteit
Onderwerp: Model-free Autonomous Learning and Control with Uncertainty

Hetgene wat me beetje tegenzit is dat mijn supervisor over 2 maanden naar Canada gaat voor een jaar. Ik heb dan niet veel contact met hem; ik snap het allemaal wel en hij moet alleen mijn ding lezen en aankaarten wat beter kan; min of meer.
Done! :)
Ja doei.
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:53:30 #7
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_129986006
quote:
6s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:48 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, er is gelukkig ook nog goed nieuws. Ik heb bovenop m'n beurs voor m'n PhD nog een award gekregen:

[..]

Wauw dat is echt super cool! Dat betekent dat ze hoge verwachtingen van je hebben toch?
pi_129986105
Ja! :o Tof! Maar ook wel beangstigend: nu raak ik alleen nog meer in de stress van mijn falende supervisor. Gelukkig is m'n tweede supervisor awesome, máár die is alleen niet voor niets mijn tweede supervisor: die is er vooral voor de algemene dingen, en de in-depth zaken zijn de dingen waar mijn eerste supervisor alles vanaf weet.... en die verzaakt, big time. Ben nu (na anderhalf uur telefoonoverleg met m'n tweede supervisor) een mail aan het schrijven naar hem waarmee ik hem op het hart moet drukken dat hij toch nog de tijd voor m'n scriptie neemt dit-dat-alles, en kan gelukkig nu ook mooi deze mail met die extra award meesturen zo van "Kijk, dit staat er op het spel, doe je werk, NU".
Ja doei.
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:31:13 #9
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_129987185
Het einde van je scriptie is altijd een moment dat je even je studie vervloekt en denkt: ik wil hier nooit meer wat mee te maken hebben.

Dat moet even wegebben en dan heb je er weer zin in.

Ik ga zelf nu binnenkort bij universiteiten in Amerika kijken, o.a. university of Chicago waar urban sociology erg groot is (mijn vakgebied). Ik ga daar misschien overnachten bij een Amerikaanse Phd student dus ik ben erg excited *O*

Ik heb ook nog steeds een sollicitatie lopen bij de VU maar ik ga dus nu voor 3 weken naar Amerika dus ik hoop dat dat niet erg is.
pi_129987212
Nou, het is niet zo dat ik het niet leuk meer vind, het schrijven zelf, maar m'n begeleider laat me gewoon compleet in de steek, en er komt dus gewoon geen feedback of wat ik allemaal schrijf, en dat is echt echt echt heel storend. :')
Ja doei.
pi_129987314
En Amerika, leuk! Niet verschrikkelijk duur?
Ja doei.
pi_129987810
Nog twee weken tot mijn colloquium. Spannend!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 12 augustus 2013 @ 19:24:49 #13
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_129988900
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:36 schreef motorbloempje het volgende:
En Amerika, leuk! Niet verschrikkelijk duur?
Ja op zich wel maar ik probeer alles zo voordelig mogelijk te doen... Ik reis ook net buiten seizoen waardoor de ticket al weer veel betaalbaarder is.
pi_129999824
Ja, nee, het studeren daar!
Ja doei.
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:50:21 #15
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130001787
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:11 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, nee, het studeren daar!
Ja maar als ik daar zou gaan studeren zou ik een studiefonds aanboren. Als ik een Phd zou gaan doen zou ik net als jou taken als docent willen om een en ander te bekostigen...
pi_130086452
Gisteren een eerste finale draft opgestuurd :) al leest mm begeleider het pas na 2 september, 20 dagen voor mm deadline :')
Ja doei.
pi_130279756
Yeah! Vier keer af laten drukken en opgestuurd naar de uni. *O* Eindelijk!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_130279762
Tof! _O_
Ja doei.
pi_130279813
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 17:10 schreef motorbloempje het volgende:
Tof! _O_
Alleen van het weekend nog even een presentatie in elkaar flansen. Maar inderdaad! *O*
Heel blij!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_130306201
Mijn supervisor reageert nog steeds niet.
Ondanks aandringen van tweede supervisor.

:')_!
Ja doei.
pi_130307659
Opgestuurd! nu nog wachten tot die eikel terug mailt over de verdedigings datum.. hoop daarna die vent nooit meer te zien :D
pi_130307728
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:41 schreef Danter het volgende:
Opgestuurd! nu nog wachten tot die eikel terug mailt over de verdedigings datum.. hoop daarna die vent nooit meer te zien :D
Slechte relatie met ze? Die van mij waren echt superrelaxed. Altijd binnen een paar dagen (gedegen) reacties, ze dachten met me mee, deden niet moeilijk dat het allemaal wat langer duurde etc. Erg blij mee!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_130307805
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:44 schreef Skv het volgende:
ie met ze? Die van mij waren echt superrelaxed. Altijd binnen een paar dagen (gedegen) reacties, ze dachten met me mee, deden n
heb niks van ze gehoord nooit niet.. behalve "ziet er goed uit" "kan je dit model nog even verder uitdiepen" en "ik ben 2 maanden op vakantie" dusja.. haha ben benieuwd we gaan t zien.. ben zelf daardoor ook n beetje laks geweest en t moet nu allemaal in n paar dagen goedkomen wil ik nog dit schooljaar afstuderen.. dus dat zal wel niet :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2013 11:48:08 ]
pi_130307919
Als je dat nu nog wel doen wordt dat geen succes vrees ik. Bij ons moet je 5 dagen voor de aanvraag van je verdediging je 'groen licht'-gesprek hebben. Daarna nog 20 werkdagen tot je colloquium. Er zit dus minimaal een maand tussen goedkeuring en je presentatie.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_130308122
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:51 schreef Skv het volgende:
u nog wel doen wordt dat geen succes vrees ik. Bij ons moet je 5 dagen voor de aanvraag van je verdediging je 'groen licht'-gesprek hebben. Daarna nog 20 werkdagen tot je colloquium. Er zit dus minimaal een maand tussen goedkeuring en je presentatie.
ja, voor zover ik weet kan dat bij ons gewoon maar dan moet hij wel reageren en aangezien hij nogsteeds op vakantie is en pas de 27e terug komt zal het wel niet
pi_130308862
Grappig dat alles ineens bij elkaar komt. Mijn bacheloronderzoek heb ik drie jaar geleden uitgevoerd. En precies de dag nadat ik mijn masterthesis inlever blijkt er een grote seminar gehouden te worden waar mijn onderzoek duidelijk in naar voren komt. Werd hier voor uitgenodigd (jammer dat het in Zuid-Afrika is). *O*
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_130310665
Ik heb een mail ontvangen van mijn supervisor en die zegt "justify the text"

Wat bedoelt hij daar precies mee?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:41:57 #28
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_130310999
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:30 schreef waaromniet1988 het volgende:
Ik heb een mail ontvangen van mijn supervisor en die zegt "justify the text"

Wat bedoelt hij daar precies mee?
Is dat alles wat er in dat mailtje staat, of doelt hij op een bepaalde passage?
Ok stelletje hokboeren
pi_130311437
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:41 schreef padlarf het volgende:

[..]

Is dat alles wat er in dat mailtje staat, of doelt hij op een bepaalde passage?
Er staat letterlijk dit:

Change the format: justify the text
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_130311662
Ik denk dat het vooral nergens heengaat. Als in: wat wil je met de tekst zeggen?
Ja doei.
pi_130311695
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:04 schreef motorbloempje het volgende:
Ik denk dat het vooral nergens heengaat. Als in: wat wil je met de tekst zeggen?
Nee dat kan het niet zijn. Volgens mij heeft het iets te maken met uitlijning.

Hij heeft het al 1 keer helemaal grondig gelezen en zijn comments gegeven.
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_130311711
Ik zou me niets anders kunnen voorstellen bij 'justify the text'.
Ja doei.
pi_130311834
Ah ik heb het al denk ik
https://www.google.nl/sea(...)0UUuDqMcG00QXFvYCwCw

Volgens mij mag er gewoon geen lege space zijn aan het eind van elke zin
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_130311976
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:09 schreef waaromniet1988 het volgende:
Ah ik heb het al denk ik
https://www.google.nl/sea(...)0UUuDqMcG00QXFvYCwCw

Volgens mij mag er gewoon geen lege space zijn aan het eind van elke zin
... eerste hit op google.
pi_130312019
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:13 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

... eerste hit op google.
Klopt, ik was een beetje verward omdat ik dacht aan justify in de zin van bewijzen, aantonen
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_130513866
Wow, m'n begeleider heeft gemaild. Of ik morgen af kan spreken op de uni.
Ben in staat om terug te antwoorden dat hij de graftyfus kan krijgen en ik eens moet proberen om op korte termijn iets met hem af te spreken.. maar de tijd is nu te kostbaar voor wrok, dus ik heb 'natuurlijk, ik zorg dat ik de hele dag op de uni ben, noem maar een tijd!' geantwoord... :') :P
Ja doei.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 21:04:05 #37
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_130610559
Het is zover. Ik ga ook beginnen met mijn masterscriptie. Onderzoeksvoorstel is goedgekeurd en maandag moet ik mijn probleemstelling en deelvragen presenteren tijdens een kennismakingsgesprek met mijn begeleider. Ben benieuwd of ze iets van me heel laat :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_130613236
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:53 schreef motorbloempje het volgende:
Wow, m'n begeleider heeft gemaild. Of ik morgen af kan spreken op de uni.
Ben in staat om terug te antwoorden dat hij de graftyfus kan krijgen en ik eens moet proberen om op korte termijn iets met hem af te spreken.. maar de tijd is nu te kostbaar voor wrok, dus ik heb 'natuurlijk, ik zorg dat ik de hele dag op de uni ben, noem maar een tijd!' geantwoord... :') :P
_O-

Mijn begeleiders zijn helden. Altijd flexibel, snelle gedegen reacties en ze zijn goed op de hoogte van alles. Morgen verdediging.verwacht 40 man publiek. Spannend!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_130615113
Ja, lach maar.. :')

"Oh, ja, wat je met m'n commentaar doet moet je zelf weten, ik zeg er alleen maar wat van, geen zin om daar verder een hele discussie over te voeren"

...terwijl hij verder gaat met het inpakken van dozen...

:')_!
Ja doei.
pi_130615613
En succes morgen!
Ja doei.
pi_130725233
*O* MSc *O*

Presentatie ging erg goed. Had totaal geen stress of zenuwen. Héérlijk gevoel om dit nu achter de rug te hebben (ben bijna 2 jaar -grotendeels naast een baan- bezig geweest met afstuderen). Eindelijk het gevoel dat weekenden écht vrij zijn. O+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_130725260
Super! Gefeliciteerd! :*
Ja doei.
pi_130725265
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:27 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, lach maar.. :')

"Oh, ja, wat je met m'n commentaar doet moet je zelf weten, ik zeg er alleen maar wat van, geen zin om daar verder een hele discussie over te voeren"

...terwijl hij verder gaat met het inpakken van dozen...

:')_!
_O- Wat een draak van een vent zeg. :'(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_130725507
Morgen of dinsdag final revised draft inleveren, wachten op commentaar van hem en tweede begeleider, en dan dat verwerken, printen en inleveren... :%
Ja doei.
  maandag 2 september 2013 @ 22:12:47 #45
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_130760671
quote:
6s.gif Op zondag 1 september 2013 22:11 schreef Skv het volgende:
*O* MSc *O*

Presentatie ging erg goed. Had totaal geen stress of zenuwen. Héérlijk gevoel om dit nu achter de rug te hebben (ben bijna 2 jaar -grotendeels naast een baan- bezig geweest met afstuderen). Eindelijk het gevoel dat weekenden écht vrij zijn. O+
Feli!! *O*

Vandaag mijn begeleidster ontmoet. Hele aardige dame, maar ontzettend kritisch. Just the way I like it :D Nu maar eens beginnen met hoofdstuk 1.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 2 september 2013 @ 22:26:54 #46
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130761461
quote:
6s.gif Op zondag 1 september 2013 22:11 schreef Skv het volgende:
*O* MSc *O*

Presentatie ging erg goed. Had totaal geen stress of zenuwen. Héérlijk gevoel om dit nu achter de rug te hebben (ben bijna 2 jaar -grotendeels naast een baan- bezig geweest met afstuderen). Eindelijk het gevoel dat weekenden écht vrij zijn. O+
Gefeliciteerd! In the pocket! *O*
pi_130767119
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 21:50 schreef Skv het volgende:

[..]

Mijn begeleiders zijn helden. Altijd flexibel, snelle gedegen reacties en ze zijn goed op de hoogte van alles.
Ik had mijn begeleider weinig nodig, maar op de juiste momenten was hij er inderdaad altijd en goed voorbereid. En met veel kennis van zaken. Echt top. Jammer dat niet iedereen onze ervaring deelt dan.
pi_130846931
YEAH! 7.5 voor scriptie 8.5 voor mn verdediging.. nu feestje *O* w/
pi_130846987
Feli!

Hier kan het 3 maanden duren voor ik m'n uitslag krijg :')_! ;( :O

Gelukkig mag ik al wel met m'n PhD beginnen O+ :@
Ja doei.
pi_131191218
4 september m'n laatste versie opgestuurd.

22 september m'n deadline

Tot op heden (ook na herinneringen sturen) niets gehoord. :( Echt. Ben het boos inmiddels wel voorbij.
Ja doei.
pi_131784660
Voor een stuk documentenonderzoek van mijn scriptie heb ik financiële gegevens vanuit de organisatie gebruikt voor een break- even analyse. Echter heb ik hiervoor zelf samen met de financieel manager een document voor gemaakt op basis van uitdraaien van het financiële computer systeem. Weet iemand hoe je naar deze gegevens kunt verwijzen?

Daarnaast heb ik aan de hand van informele gesprekken en het inkijken van contracten het verdienmodel van de organisatie achterhaald. Hoe kan ik hier naar verwijzen?
pi_131785016
Bijlage?
Ja doei.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 18:57:53 #53
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131785351
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 18:48 schreef motorbloempje het volgende:
Bijlage?
Lijkt me inderdaad het beste. Want hoe moet een lezer anders aan persoonlijke documenten komen? Controleerbaarheid is immers het doel van verwijzingen.
Ok stelletje hokboeren
pi_131785994
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 18:57 schreef padlarf het volgende:

[..]

Lijkt me inderdaad het beste. Want hoe moet een lezer anders aan persoonlijke documenten komen? Controleerbaarheid is immers het doel van verwijzingen.
Dan zou ik de informele gesprekken moeten verwerken in een soort gespreksverslag?
pi_131786190
Sowieso zou ik al dat soort gesprekken (dus alles met betrekking tot je onderzoek) opnemen en transcriberen.
Ja doei.
pi_131829245
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:30 schreef waaromniet1988 het volgende:
Ik heb een mail ontvangen van mijn supervisor en die zegt "justify the text"

Wat bedoelt hij daar precies mee?
:') dude, serieus? Gebruik je geen Engelse Word of zo?
pi_131829274
Geweldige bijdrage. Bedankt.
Ja doei.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 03:44:39 #58
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131833713
Een woningcorporatie heeft oa mij uitgekozen om mijn scriptie nogmaals bij hen te presenteren. Joepie :') Ik zweet peentjes.
pi_131836280
Nou, niet miepen maar blij zijn.
Ja doei.
pi_131836314
Hm. Misschien dat ik hier ook maar een beetje over m'n PhD blijf posten. Iig zolang ik er zin in heb :+ nou ja, in het erover posten dus.. de PhD moet ik 3 jaar vol zien te houden :9 :P
Ja doei.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:56:24 #61
192683 AMDB
Visionair.
pi_131842446
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:23 schreef motorbloempje het volgende:
Hm. Misschien dat ik hier ook maar een beetje over m'n PhD blijf posten. Iig zolang ik er zin in heb :+ nou ja, in het erover posten dus.. de PhD moet ik 3 jaar vol zien te houden :9 :P
We hebben liever dat je zin blijft hebben in je PhD dan dat je zin hebt om erover te posten hoor :* :P

Maar keep us updated, als je er zin in hebt, ik vind het wel interessant.
pi_131842558
Denk dat 't wel goed komt! Het is allemaal veel minder abstract in elk geval dan m'n vorige project. Wil/moet ook wat georganiseerder te werk gaan nu.. dus heb zo'n mooie harmonicamap met vakjes gekocht om te beginnen :+ en mezelf een 'Research Diary' aangemaakt, en task lists opgezet in m'n google calendar, en dat soort ongein.
Ja doei.
pi_131930086
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 19:21 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso zou ik al dat soort gesprekken (dus alles met betrekking tot je onderzoek) opnemen en transcriberen.
Daar ben ik al een beetje laat mee, wat volgende week moet het ingeleverd worden. Heb vanuit m'n begeleiding gehoord dat ik via de APA normering er naar moet verwijzen waar m'n data vandaan komt.

Nu zit ik met het volgende, geen idee of ik het hier moet vragen maar in mijn scriptie gebruik ik vaak het woord "core business" alleen wat is de juiste vorm er nu van. De Nederlandse Taaluni geeft aan dat het corebusiness is maar in veel recente management boeken zie ik core business staan en soms zelfs met een - er tussen.

Wat is het nou?
  maandag 7 oktober 2013 @ 11:27:50 #64
192683 AMDB
Visionair.
pi_131930934
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:51 schreef Stienn het volgende:

[..]

Daar ben ik al een beetje laat mee, wat volgende week moet het ingeleverd worden. Heb vanuit m'n begeleiding gehoord dat ik via de APA normering er naar moet verwijzen waar m'n data vandaan komt.

Nu zit ik met het volgende, geen idee of ik het hier moet vragen maar in mijn scriptie gebruik ik vaak het woord "core business" alleen wat is de juiste vorm er nu van. De Nederlandse Taaluni geeft aan dat het corebusiness is maar in veel recente management boeken zie ik core business staan en soms zelfs met een - er tussen.

Wat is het nou?
Weet niet in hoeverre het vernederlandst is, als je het als core business schrijft in ieder geval cursief in je tekst opnemen. Aan elkaar is de juiste NL spelling, hoef je het ook niet cursief te maken.
pi_131930988
Consistent zijn vooral.
Ja doei.
pi_132583708
Zo, ik ga dit topic even een kleine schop geven.

Volgend semester pas ben ik weer aan de beurt om een scriptie te schrijven, maar ik weet mijn onderwerp al een tijdje en sindsdien ben ik al een beetje begonnen met het verzamelen van bronnen. Ik heb er echt weer zin in. :9

Nog meer mensen die (binnenkort) bezig gaan met hun scriptie? :)
pi_132583768
De komende 3 jaar ;) maar het heet een proefschrift bij mij :P

Wat is je studierichting? En je onderwerp? :)
Ja doei.
pi_132589740
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:57 schreef motorbloempje het volgende:
De komende 3 jaar ;) maar het heet een proefschrift bij mij :P

Wat is je studierichting? En je onderwerp? :)
Ik las het hierboven ja, supertof! Je bent dus net begonnen? Bevalt het goed tot nu toe?

Het plan is om mijn (geschiedenis-)scriptie over de handelsbetrekkingen tussen Nederland en de DDR te schrijven. Ik heb er vorig jaar al een klein essay over geschreven en dat wil ik nu verder gaan uitbouwen. :)
pi_133200682
Zo, na 8 maanden schrijven mag ik hopelijk dit weekend ook feest vieren. Planning was eigenlijk voor de zomer , maar dat is helaas niet gelukt. Nu #2 :).
pi_133251094
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 19:33 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Ik las het hierboven ja, supertof! Je bent dus net begonnen? Bevalt het goed tot nu toe?

Het plan is om mijn (geschiedenis-)scriptie over de handelsbetrekkingen tussen Nederland en de DDR te schrijven. Ik heb er vorig jaar al een klein essay over geschreven en dat wil ik nu verder gaan uitbouwen. :)
Tof, wie is je begeleider?

Ik kan 32 uur p/w werken naast je scriptie niet aanbevelen trouwens. ;')
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_133281820
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:58 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Tof, wie is je begeleider?

Ik kan 32 uur p/w werken naast je scriptie niet aanbevelen trouwens. ;')
Even onder een spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil er trouwens nog wel iets naast gaan doen, want alleen maar aan m´n scriptie werken en één keer in de twee weken een colloquium wordt ´m niet voor mij. Ik heb wel een beetje tijdsdruk nodig. Maar 32 uur lijkt me dan wel erg veel ja, heb je je scriptie inmiddels afgerond of ben je nog bezig? Ook DDR-gerelateerd?
pi_133282124
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:29 schreef Sport_Life het volgende:
Zo, na 8 maanden schrijven mag ik hopelijk dit weekend ook feest vieren. Planning was eigenlijk voor de zomer , maar dat is helaas niet gelukt. Nu #2 :).

En?!
pi_133287876
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:21 schreef xminator het volgende:

[..]

En?!
Dit.
Ja doei.
pi_133338738
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:21 schreef xminator het volgende:

[..]

En?!
|Geslaagd!! ^O^ *O* *O* *O* :D :D :D

Mooi feestje al gehad vannacht ! O-) :7
pi_133338971
Feli! :*
Ja doei.
pi_133339912
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2013 12:11 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

|Geslaagd!! ^O^ *O* *O* *O* :D :D :D

Mooi feestje al gehad vannacht ! O-) :7
Gefeliciteerd! ^O^
pi_133346701
Dank u ! :D

* Sport_Life is happy :).
  zondag 17 november 2013 @ 18:53:30 #78
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_133349663
Gefeliciteerd! Jij was toch diegene die soort van genaaid was?
  maandag 18 november 2013 @ 11:03:31 #79
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_133370294
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:54 schreef takkfyrir het volgende:
Zo, ik ga dit topic even een kleine schop geven.

Volgend semester pas ben ik weer aan de beurt om een scriptie te schrijven, maar ik weet mijn onderwerp al een tijdje en sindsdien ben ik al een beetje begonnen met het verzamelen van bronnen. Ik heb er echt weer zin in. :9

Nog meer mensen die (binnenkort) bezig gaan met hun scriptie? :)
Heerlijk! Ik ben ook een tijdje geleden begonnen. Maar er zit nog niet veel schot in.
Het betreft in ieder geval een scriptie voor mijn studie Communication Studies - Corporate Communications - Univerisiteit Twente
en het onderwerp heeft te maken met het combineren van verschillende leiderschapstheorieën/stylen.
  maandag 18 november 2013 @ 12:29:02 #80
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_133372288
gESHGHEFJKHGJEFHJLKAHGLSDGDg
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_133373170
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:09 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Even onder een spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil er trouwens nog wel iets naast gaan doen, want alleen maar aan m´n scriptie werken en één keer in de twee weken een colloquium wordt ´m niet voor mij. Ik heb wel een beetje tijdsdruk nodig. Maar 32 uur lijkt me dan wel erg veel ja, heb je je scriptie inmiddels afgerond of ben je nog bezig? Ook DDR-gerelateerd?
Ben nog bezig, geen DDR-scriptie dit keer. Mijn BA-scriptie ging over de DDR.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_133377660
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 11:03 schreef Autumn-89 het volgende:

[..]

Heerlijk! Ik ben ook een tijdje geleden begonnen. Maar er zit nog niet veel schot in.
Het betreft in ieder geval een scriptie voor mijn studie Communication Studies - Corporate Communications - Univerisiteit Twente
en het onderwerp heeft te maken met het combineren van verschillende leiderschapstheorieën/stylen.
Jij wilt de scriptie dan ook volgend semester inleveren, begrijp ik? Door alle presentaties en dergelijke op het moment heb ik ook nog niet erg veel gedaan, maar ben al wel vast begonnen met inlezen enzo. De kop is er iig af. :P

quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 13:02 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ben nog bezig, geen DDR-scriptie dit keer. Mijn BA-scriptie ging over de DDR.
Iets met cultuurgeschiedenis, als ik het geschiedenistopic goed heb bestudeerd? Mijn bachelorscriptie had ook een cultuurhistorisch onderwerp, maar na lang twijfelen doe ik toch maar iets in de meer economische richting nu. Schiet het een beetje op? Succes nog iig! :)
pi_133378374
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 15:39 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

[..]

Iets met cultuurgeschiedenis, als ik het geschiedenistopic goed heb bestudeerd? Mijn bachelorscriptie had ook een cultuurhistorisch onderwerp, maar na lang twijfelen doe ik toch maar iets in de meer economische richting nu. Schiet het een beetje op? Succes nog iig! :)
Ja, idd cultuurgeschiedenis en een stuk sociale geschiedens. Mijn huidige scriptie is vooral gericht op politieke geschiedenis.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  User die het meest klaagt 2022 maandag 18 november 2013 @ 21:28:24 #84
414785 sirdanilot
pi_133391532
Urgh. Mijn studie ging tot nu toe prima, maar een scriptie schrijven is echt killing.

Eerst had ik het probleem van niet weten waarover. Ik stelde ook steeds contact met een begeleider uit. Dat heb ik inmiddels wel gedaan; de begeleider gaf een suggestie, en ik ben uiteindelijk maar lukraak wat gaan schrijven, en ben tot de conclusie gekomen dat ik het ga doen over het volgende (voor de geïnteresseerden): Number Reference in Highland East Cushitic Languages.

Uitleg voor leken: ik wroet in een vijftal grammatica's van Ethiopische talen om wat te schrijven over het fenomeen 'enkelvoud' en 'meervoud' in die bepaalde taalfamilie (ongeveer 5 verwante talen die in Ethiopië gesproken worden).

Maar het blijft gewoon lastig om motivatie te vinden om er iets aan te doen. Ik ben dus vandaag maar de hele dag (nou ja, van 11 tot 3, daarna had ik college) in de bibliotheek gaan zitten. Daar heb ik iets meer rust en minder afleiding dan thuis. Maar ik blijf regelmatig vast zitten; ik focus dan op één bepaald ding waar ik op dat moment het antwoord niet op weet, en dan blokkeert alles finaal. Ik heb nu wel iets meer de structuur van mijn uiteindelijke werk opgeschreven, maar het daadwerkelijk invullen ervan blijft lastig.

Tips voor anderen die aan de scriptie moeten: zorg dat je veel eerder een onderwerp hebt dan ik, en zorg ook dat je 100% achter je onderwerp staat.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_133392112
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2013 12:11 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

|Geslaagd!! ^O^ *O* *O* *O* :D :D :D

Mooi feestje al gehad vannacht ! O-) :7
Gefeliciteerd! Wat is het geworden?
  dinsdag 19 november 2013 @ 08:32:58 #86
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_133402933
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 15:39 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Jij wilt de scriptie dan ook volgend semester inleveren, begrijp ik? Door alle presentaties en dergelijke op het moment heb ik ook nog niet erg veel gedaan, maar ben al wel vast begonnen met inlezen enzo. De kop is er iig af. :P
Nou, ja... ik zit niet gebonden aan semesters, data of iets dergelijke. Maar ik focus me op februari/maart. Heb me zojuist het doel gesteld om 1 december m'n theoretisch kader af te hebben..
pi_133403472
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 21:28 schreef sirdanilot het volgende:
Urgh. Mijn studie ging tot nu toe prima, maar een scriptie schrijven is echt killing.

Eerst had ik het probleem van niet weten waarover. Ik stelde ook steeds contact met een begeleider uit. Dat heb ik inmiddels wel gedaan; de begeleider gaf een suggestie, en ik ben uiteindelijk maar lukraak wat gaan schrijven, en ben tot de conclusie gekomen dat ik het ga doen over het volgende (voor de geïnteresseerden): Number Reference in Highland East Cushitic Languages.

Uitleg voor leken: ik wroet in een vijftal grammatica's van Ethiopische talen om wat te schrijven over het fenomeen 'enkelvoud' en 'meervoud' in die bepaalde taalfamilie (ongeveer 5 verwante talen die in Ethiopië gesproken worden).

Maar het blijft gewoon lastig om motivatie te vinden om er iets aan te doen. Ik ben dus vandaag maar de hele dag (nou ja, van 11 tot 3, daarna had ik college) in de bibliotheek gaan zitten. Daar heb ik iets meer rust en minder afleiding dan thuis. Maar ik blijf regelmatig vast zitten; ik focus dan op één bepaald ding waar ik op dat moment het antwoord niet op weet, en dan blokkeert alles finaal. Ik heb nu wel iets meer de structuur van mijn uiteindelijke werk opgeschreven, maar het daadwerkelijk invullen ervan blijft lastig.

Tips voor anderen die aan de scriptie moeten: zorg dat je veel eerder een onderwerp hebt dan ik, en zorg ook dat je 100% achter je onderwerp staat.
Interessant! En veel succes ;)
Ja doei.
  dinsdag 19 november 2013 @ 09:26:19 #88
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_133403538
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 21:28 schreef sirdanilot het volgende:
Urgh. Mijn studie ging tot nu toe prima, maar een scriptie schrijven is echt killing.

Eerst had ik het probleem van niet weten waarover. Ik stelde ook steeds contact met een begeleider uit. Dat heb ik inmiddels wel gedaan; de begeleider gaf een suggestie, en ik ben uiteindelijk maar lukraak wat gaan schrijven, en ben tot de conclusie gekomen dat ik het ga doen over het volgende (voor de geïnteresseerden): Number Reference in Highland East Cushitic Languages.

Uitleg voor leken: ik wroet in een vijftal grammatica's van Ethiopische talen om wat te schrijven over het fenomeen 'enkelvoud' en 'meervoud' in die bepaalde taalfamilie (ongeveer 5 verwante talen die in Ethiopië gesproken worden).

Maar het blijft gewoon lastig om motivatie te vinden om er iets aan te doen. Ik ben dus vandaag maar de hele dag (nou ja, van 11 tot 3, daarna had ik college) in de bibliotheek gaan zitten. Daar heb ik iets meer rust en minder afleiding dan thuis. Maar ik blijf regelmatig vast zitten; ik focus dan op één bepaald ding waar ik op dat moment het antwoord niet op weet, en dan blokkeert alles finaal. Ik heb nu wel iets meer de structuur van mijn uiteindelijke werk opgeschreven, maar het daadwerkelijk invullen ervan blijft lastig.

Tips voor anderen die aan de scriptie moeten: zorg dat je veel eerder een onderwerp hebt dan ik, en zorg ook dat je 100% achter je onderwerp staat.
Wauw, sounds impressive _O_
  dinsdag 19 november 2013 @ 10:25:59 #89
192683 AMDB
Visionair.
pi_133404661
Hier nog steeds niet klaar. 2x terugtrekkend bedrijf gehad (ong. 3 maanden vertraging totaal). Nu wel bedrijf, allemaal prima. Maar schiet het niet op met de software.

Kutding :') Ondertussen helemaal klaar mee.
pi_133632121
Ik heb hier niet meegeschreven, maar zojuist heb ik de conceptversie van mijn scriptie ingeleverd. Even een juichmomentje *O* *O* *O*
Somebody that I used to know
  dinsdag 26 november 2013 @ 08:20:56 #91
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_133633621
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 november 2013 01:27 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb hier niet meegeschreven, maar zojuist heb ik de conceptversie van mijn scriptie ingeleverd. Even een juichmomentje *O* *O* *O*
Goed bezig!
pi_133670917
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 november 2013 01:27 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb hier niet meegeschreven, maar zojuist heb ik de conceptversie van mijn scriptie ingeleverd. Even een juichmomentje *O* *O* *O*
Wat fijn! Wanneer is je echte deadline? :)
Ja doei.
pi_133671123
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Wat fijn! Wanneer is je echte deadline? :)
Ik krijg vandaag of morgen het laatste commentaar terug, dan moet hij vrijdag naar de tweede beoordelaar die hem binnen een week gaat lezen, en dan wordt het eindgesprek gepland. Dus voor kerst hoop ik klaar te zijn.

(ik ben nu ook aan het afkicken van mijn ub-ritme. Wist vanmorgen niet wat ik moest doen, zit nu maar weer in de ub :') )
Somebody that I used to know
pi_133755744
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 21:37 schreef xminator het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Wat is het geworden?
7-. Kritiekpuntje was dat ze mijn (eigen bedachte) onderzoeksmethode niet geheel sluitend vonden. Er waren beperkingen die ik niet had genoemd. (ook al moest ik bij de verdediging nog het eea uitleggen, dus ze begrepen het ook niet helemaal).
Maar gezien de omstandigheden ben ik er gelukkig mee :).

Thnx trouwens ;).
pi_133918217
Hebben jullie tips voor het schrijven over niet significante resultaten?
Volgens mijn supervisor/co-reader hoeft het niet helemaal uit te maken dat ik geen resultaten vind maar gaat het vooral om de manier waarop etc. Nu heb ik dit allemaal beschreven (data/methodologie etc) en moet ik nu nog de resultaten en discussie maken.

Waar ik echter tegenaan loop is dat het vooral qua kwantiteit moeilijk is om hierover te schrijven: "De resultaten van regressiemodel 1 staan in tabel 1 aangegeven en hieruit is te zien dat er geen significante relatie is tussen de controle variabelen en strategische verandering."

En dan kan ik dit ook nog over mijn 2e en 3e model zeggen natuurlijk alleen dan houdt de discussie van resultaten wel ongeveer op. Ik heb eerder een masterscriptie geschreven en hier had ik wel significante resultaten, dit maakte het al veel makkelijker.

Iemand tips of een goed voorbeeld?
  vrijdag 6 december 2013 @ 12:17:58 #96
97111 ukga
Siewosie baas
pi_133975461
ook maar ff kijken in dit topic omdat ik te lang bezig(lees; te lang NIET bezig) ben met mn hbo scriptie \

hopelijk kan ik hier motivatie uit halen :D
pi_133980705
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 21:20 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

7-. Kritiekpuntje was dat ze mijn (eigen bedachte) onderzoeksmethode niet geheel sluitend vonden. Er waren beperkingen die ik niet had genoemd. (ook al moest ik bij de verdediging nog het eea uitleggen, dus ze begrepen het ook niet helemaal).
Maar gezien de omstandigheden ben ik er gelukkig mee :).

Thnx trouwens ;).
Nette cijfer toch :).
pi_134073392
Nog steeds niks gehoord van begeleider... :(
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_134073410
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:17 schreef ukga het volgende:
ook maar ff kijken in dit topic omdat ik te lang bezig(lees; te lang NIET bezig) ben met mn hbo scriptie \

hopelijk kan ik hier motivatie uit halen :D
Zo hard gaat 't hier niet hoor! :+
Ja doei.
pi_134076646
Ik heb twee weken geleden mijn scriptie ingeleverd (master). Toen ik het gister nog eens doorlas ontdekte ik minimaal tien spelfouten. Als gevolg vrijwel niet geslapen, voel me zo waardeloos. Door tijdsdruk en traineeship te overhaast ingeleverd.
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 december 2013 @ 13:19:06 #101
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_134078512
Vorige week eindelijk te horen gekregen dat mijn scriptie voldoende was :).
Zes, maar ben er blij mee dat het erop zit.

Ohja onderwerp: Environmental reporting als legitimatie voor het gedrag van grote bedrijven.
Ik heb zowel jaarverslagen als websites onderzocht naar de hoeveelheid output van environmental data. Heb dus niet gekeken naar bedrijf x stoot nu zoveel % co2 minder uit dan drie jaar geleden maar gewoon naar het aantal A4tjes in het jaarverslag.
Online was wat lastiger te meten, maar daarvoor een checklist ontwikkeld om websites te kunnen scoren op tal van onderdelen.

De theorie bestond uit agency theory en legimacy theory en natuurlijk vergelijkende studies.

Conclusie: Grotere bedrijven publiceren meer dan minder grotere bedrijven. Daarbij wordt de hoeveelheid beïnvloedt door het type bedrijf(Chemisch, retail, transport etc.) en de locatie van het bedrijf(Europa vs VS vs rest vd wereld).
Noot1: ALle bedrijven in de dataset zijn groot :P. Ze kwamen uit de Fortune Global 2000
Noot2: Een lage R^2
Noot3: Legitimatie wordt zwaar beïnvloed door lokale wetten, gebruiken en tradities. Deze globale blik is leuk, maar wil je het waarom echt weten moet je echt op landen/regio's gaan focussen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_134078592
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 19:25 schreef Jdijkers het volgende:
Hebben jullie tips voor het schrijven over niet significante resultaten?
Volgens mijn supervisor/co-reader hoeft het niet helemaal uit te maken dat ik geen resultaten vind maar gaat het vooral om de manier waarop etc. Nu heb ik dit allemaal beschreven (data/methodologie etc) en moet ik nu nog de resultaten en discussie maken.

Waar ik echter tegenaan loop is dat het vooral qua kwantiteit moeilijk is om hierover te schrijven: "De resultaten van regressiemodel 1 staan in tabel 1 aangegeven en hieruit is te zien dat er geen significante relatie is tussen de controle variabelen en strategische verandering."

En dan kan ik dit ook nog over mijn 2e en 3e model zeggen natuurlijk alleen dan houdt de discussie van resultaten wel ongeveer op. Ik heb eerder een masterscriptie geschreven en hier had ik wel significante resultaten, dit maakte het al veel makkelijker.

Iemand tips of een goed voorbeeld?
Als je niet significante resultaten had verwacht: aangeven dat je hypothese klopt en schrijven over de implicaties daarvan en mogelijk vervolgonderzoek bespreken.
Als je significante resultaten had verwacht: aangeven wat mogelijke oorzaken zijn voor het ontbreken van significante resultaten (beperkingen met betrekking tot de mogelijkheid van data verzameling bijvoorbeeld.) en bespreken of het effect wel in de goede richting is, ondanks geen significant effect. Aanbevelingen doen voor vervolg onderzoek.
  dinsdag 10 december 2013 @ 09:26:21 #103
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_134108517
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:19 schreef borisz het volgende:
Vorige week eindelijk te horen gekregen dat mijn scriptie voldoende was :).
Zes, maar ben er blij mee dat het erop zit.

Gefeliciteerd!

Frustratie alom hier... ruim een week geleden mijn theoretical framework opgestuurd naar mijn begeleiders, tot op heden nog geen feedback gehad. Vanmiddag maar eens een skype gesprekje met m proberen te regelen..
pi_134108978
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:26 schreef Autumn-89 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Frustratie alom hier... ruim een week geleden mijn theoretical framework opgestuurd naar mijn begeleiders, tot op heden nog geen feedback gehad. Vanmiddag maar eens een skype gesprekje met m proberen te regelen..
Zou pas bij 2 weken boos gaan worden, maar houd 't wel warm. Dus blijven contacten en dossier opbouwen. Voordat ze helemaal verdwijnen. Al is dat ook geen garantie... ik bleef wel mailen en contacten, maar die van mij verdween wel gewoon :')_!
Ja doei.
pi_134109334
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:19 schreef borisz het volgende:
Vorige week eindelijk te horen gekregen dat mijn scriptie voldoende was :).
Zes, maar ben er blij mee dat het erop zit.

Ohja onderwerp: Environmental reporting als legitimatie voor het gedrag van grote bedrijven.
Ik heb zowel jaarverslagen als websites onderzocht naar de hoeveelheid output van environmental data. Heb dus niet gekeken naar bedrijf x stoot nu zoveel % co2 minder uit dan drie jaar geleden maar gewoon naar het aantal A4tjes in het jaarverslag.
Online was wat lastiger te meten, maar daarvoor een checklist ontwikkeld om websites te kunnen scoren op tal van onderdelen.

De theorie bestond uit agency theory en legimacy theory en natuurlijk vergelijkende studies.

Conclusie: Grotere bedrijven publiceren meer dan minder grotere bedrijven. Daarbij wordt de hoeveelheid beïnvloedt door het type bedrijf(Chemisch, retail, transport etc.) en de locatie van het bedrijf(Europa vs VS vs rest vd wereld).
Noot1: ALle bedrijven in de dataset zijn groot :P. Ze kwamen uit de Fortune Global 2000
Noot2: Een lage R^2
Noot3: Legitimatie wordt zwaar beïnvloed door lokale wetten, gebruiken en tradities. Deze globale blik is leuk, maar wil je het waarom echt weten moet je echt op landen/regio's gaan focussen.
Waarschijnlijk heb je door noot 3 een laag cijfer...
  dinsdag 10 december 2013 @ 11:11:14 #106
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_134110435
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zou pas bij 2 weken boos gaan worden, maar houd 't wel warm. Dus blijven contacten en dossier opbouwen. Voordat ze helemaal verdwijnen. Al is dat ook geen garantie... ik bleef wel mailen en contacten, maar die van mij verdween wel gewoon :')_!
Ja ik word ook nog niet boos, maar had wel gehoopt op enige reactie of feedback. 'T is zo vervelend om iedere keer zo lang te moeten wachten en stil te staan.

Ooh, wel heel naar dat je begeleider 'verdween'. Heb je een goede andere begeleider gekregen?
pi_134110480
Ik had een tweede die op 't laatste moment nog wel wát op kon vangen, maar geen expert was op het gebied van mijn scripie (wat begeleider 1, logisch, wel was), maar ben nog steeds op m'n cijfer aan het wachten, dus geen idee of het ook echt goedgekomen is. :')_!
Ja doei.
  dinsdag 10 december 2013 @ 11:18:41 #108
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_134110617
Hmmm, ik hoop dat 't bij mij niet zo ver komt.. succes met wachten op je cijfer! ;)
pi_134110775
Bedankt! Ze hebben nog tot 7 februari de tijd, dus als het tegenzit mag ik nog 2 maanden wachten _O- :')
Ja doei.
pi_134370653
Zojuist heb ik de eindversie van mijn scriptie gemaild :o Kan het bijna niet geloven, maar het einde is daar.

*O* :s)
Somebody that I used to know
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 17 december 2013 @ 17:00:24 #111
414785 sirdanilot
pi_134370873
Ik ben ook bijna klaar met mijn vreselijke gedrocht van een BA scriptie. Ik heb veel te veel woorden, maar 'voorbeeldjes' tellen volgens mijn begeleider niet mee dus hopelijk hoef ik niet te gaan schrappen. Daar heb ik namelijk een hekel aan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_134371615
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:00 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ben ook bijna klaar met mijn vreselijke gedrocht van een BA scriptie. Ik heb veel te veel woorden, maar 'voorbeeldjes' tellen volgens mijn begeleider niet mee dus hopelijk hoef ik niet te gaan schrappen. Daar heb ik namelijk een hekel aan.
Troost je, over een jaar wacht het nog grotere monster van een masterscriptie ;) Een BA-scriptie valt nog mee.... -O-
Somebody that I used to know
pi_134400159
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:23 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Troost je, over een jaar wacht het nog grotere monster van een masterscriptie ;) Een BA-scriptie valt nog mee.... -O-
*grin*

quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2013 16:53 schreef Postbus100 het volgende:
Zojuist heb ik de eindversie van mijn scriptie gemaild :o Kan het bijna niet geloven, maar het einde is daar.

*O* :s)
Fijn! Nu duimen/afwachten! :D
Ja doei.
pi_134400359
Ben jij ook nog 'bezig' motorbloempje :o Ik dacht dat je al een stuk ouder was :@
Hopen dat je niet te lang hoeft te wachten op je cijfer....
Ik krijg als het goed is morgen mijn cijfer te horen. Twee dagen, kan het sneller? 8-)
Somebody that I used to know
pi_134400623
quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2013 12:48 schreef Postbus100 het volgende:
Ben jij ook nog 'bezig' motorbloempje :o Ik dacht dat je al een stuk ouder was :@
Hopen dat je niet te lang hoeft te wachten op je cijfer....
Ik krijg als het goed is morgen mijn cijfer te horen. Twee dagen, kan het sneller? 8-)
Ik ben 28! :Y Zit nog te wachten op m'n cijfer dus, voor m'n master(scriptie), maar dat kan nog tot 7 februari duren als ik pech heb.

En ben nu bezig met een PhD, maar da's niet helemaal een scriptie meer ;)
Ja doei.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 19 december 2013 @ 14:48:17 #116
414785 sirdanilot
pi_134450224
Wow, ik heb iets van 10 pagina's te veel of zo maar ze vinden het prima :') Moet nog wel veel aanpassen, er moet nog veel bij en ik haal eventueel nog wat weg, maar dan is het goed.

10.000 woorden, jaja, het gaat richting de 15.000 zo.

Voor mijn masterscriptie ben ik van plan om echt naar het buitenland te gaan en iets te gaan onderzoeken en dat dan als scriptie doen, in plaats van weer alleen in literatuur wroeten. Wordt nog wel geregel, maar er is funding mogelijk dus dat zou moeten lukken. Dan doe ik tenminste iets helemaal zelf, wat ik écht leuk vind. Dit voor mijn BA scriptie was allemaal nogal 'meh'.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_134472270
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:48 schreef sirdanilot het volgende:
Wow, ik heb iets van 10 pagina's te veel of zo maar ze vinden het prima :') Moet nog wel veel aanpassen, er moet nog veel bij en ik haal eventueel nog wat weg, maar dan is het goed.

10.000 woorden, jaja, het gaat richting de 15.000 zo.

Voor mijn masterscriptie ben ik van plan om echt naar het buitenland te gaan en iets te gaan onderzoeken en dat dan als scriptie doen, in plaats van weer alleen in literatuur wroeten. Wordt nog wel geregel, maar er is funding mogelijk dus dat zou moeten lukken. Dan doe ik tenminste iets helemaal zelf, wat ik écht leuk vind. Dit voor mijn BA scriptie was allemaal nogal 'meh'.
Tip: zorg dat je je scriptie dan schrijft binnen een organisatie. Zorg dat je externe deadlines en externe motivatie creëert, dat stimuleert je zoveel meer in je schrijfproces.

Ik had trouwens vanmiddag mijn eindgesprek: een 7 :s)
Somebody that I used to know
pi_134483748
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:41 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Tip: zorg dat je je scriptie dan schrijft binnen een organisatie. Zorg dat je externe deadlines en externe motivatie creëert, dat stimuleert je zoveel meer in je schrijfproces.

Ik had trouwens vanmiddag mijn eindgesprek: een 7 :s)
Gefeliciteerd! *O* :D
Ja doei.
  maandag 23 december 2013 @ 08:38:37 #119
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_134596540
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:41 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Tip: zorg dat je je scriptie dan schrijft binnen een organisatie. Zorg dat je externe deadlines en externe motivatie creëert, dat stimuleert je zoveel meer in je schrijfproces.

Ik had trouwens vanmiddag mijn eindgesprek: een 7 :s)
Gefeliciteerd!

Ik heb eindelijk reactie op m'n theoretical framework, meneer was mn mail met het framework kwijtgeraakt, dus moest m weer sturen. Maar dat was in ieder geval al goed, nog wel blijven aanpassen gedurende het afstuderen, maar kan wel verder!

Op naar m'n onderzoeksmodel!
pi_134598206
Bedankt motorbloempje en Autumn-89 :)
Somebody that I used to know
  Redactie Games maandag 23 december 2013 @ 10:58:05 #121
181272 crew  Noppie2000
pi_134598587
Ben ik de enige die totaal geen stress voelt? Toffe supervisor, leuk onderwerp, helemaal uitgepland wat waneer en hoe. Vind het best leuk eigenlijk :P
  maandag 23 december 2013 @ 11:07:42 #122
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_134598842
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:58 schreef Noppie2000 het volgende:
Ben ik de enige die totaal geen stress voelt? Toffe supervisor, leuk onderwerp, helemaal uitgepland wat waneer en hoe. Vind het best leuk eigenlijk :P
Hier ook weinig stress hoor, had alleen al wel veel eerder veel verder willen zijn.. :P
Ben je net begonnen met afstuderen of al 'n eind op weg?
pi_134598889
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:58 schreef Noppie2000 het volgende:
Ben ik de enige die totaal geen stress voelt? Toffe supervisor, leuk onderwerp, helemaal uitgepland wat waneer en hoe. Vind het best leuk eigenlijk :P
Op het moment voel ik nog geen stress nee. Iets te weinig, stiekem.. :') maar heb gelukkig nog 3+ jaar om het goed te maken :')
Ja doei.
  Redactie Games maandag 23 december 2013 @ 11:26:37 #124
181272 crew  Noppie2000
pi_134599340
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:07 schreef Autumn-89 het volgende:

[..]

Hier ook weinig stress hoor, had alleen al wel veel eerder veel verder willen zijn.. :P
Ben je net begonnen met afstuderen of al 'n eind op weg?
Ben nu sinds september bezig en mijn onderzoeksvoorstel is af in principe. Januari mijn experiment programmeren, eind januari/begin februari data verzamelen. Dan analyseren en uitwerken. Heb dus nog wel een tijdje te gaan, maar als het doorgaat zoals nu zal ik een blije student blijven! :)
  maandag 23 december 2013 @ 11:30:47 #125
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_134599483
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 11:26 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Ben nu sinds september bezig en mijn onderzoeksvoorstel is af in principe. Januari mijn experiment programmeren, eind januari/begin februari data verzamelen. Dan analyseren en uitwerken. Heb dus nog wel een tijdje te gaan, maar als het doorgaat zoals nu zal ik een blije student blijven! :)
Aah das inderdaad ook al wel een poosje bezig. Fijn dat 't zo goed gaat met je begeleider, onderwerp ed. Geniet ervan zou ik zeggen.. voor je 't weet ben je afgestudeerd en mag je aan 't werk :P
  maandag 30 december 2013 @ 19:41:54 #126
362821 Oswald_Montecristo
Domo Arigato, Mr. Roboto
pi_134889397
Jongens, ik ben momenteel mijn bachelorscriptie aan het schrijven en ik heb een vraag over refereren. Stel er is een artikel die een uitspraak doet, die gebaseerd is op 2 of 3 andere artikelen.
Stel, ik lees dit in een artikel: 'Kennisdeling is heel belangrijk' (Jan, 2002; Piet, 2010; Bekkenbodem, 1999). Als ik deze zelfde uitspraak wil gebruiken, refereer ik dan slechts naar het artikel waar ik dit lees, of refereer ik naar deze 3 mensen waar híj het weer van heeft?
Ik hoop dat het begrijpelijk is.
  Redactie Games maandag 30 december 2013 @ 20:31:07 #127
181272 crew  Noppie2000
pi_134892366
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 19:41 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Jongens, ik ben momenteel mijn bachelorscriptie aan het schrijven en ik heb een vraag over refereren. Stel er is een artikel die een uitspraak doet, die gebaseerd is op 2 of 3 andere artikelen.
Stel, ik lees dit in een artikel: 'Kennisdeling is heel belangrijk' (Jan, 2002; Piet, 2010; Bekkenbodem, 1999). Als ik deze zelfde uitspraak wil gebruiken, refereer ik dan slechts naar het artikel waar ik dit lees, of refereer ik naar deze 3 mensen waar híj het weer van heeft?
Ik hoop dat het begrijpelijk is.
Zoek de hoofdbron op (dus lees zijn referenties) en gebruik die. Altijd het beste.
  maandag 30 december 2013 @ 20:35:01 #128
362821 Oswald_Montecristo
Domo Arigato, Mr. Roboto
pi_134892605
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 20:31 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Zoek de hoofdbron op (dus lees zijn referenties) en gebruik die. Altijd het beste.
Maar je zou niet naar de hele rits verwijzen?
  Redactie Games maandag 30 december 2013 @ 20:37:48 #129
181272 crew  Noppie2000
pi_134892749
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:35 schreef Oswald_Montecristo het volgende:

[..]

Maar je zou niet naar de hele rits verwijzen?
Niet zonder te weten wat daar staat. En refereren in de vorm "blabla, zoals gelezen in:" is veel minder mooi en een beetje frowned upon :)
  maandag 30 december 2013 @ 20:48:54 #130
192683 AMDB
Visionair.
pi_134893457
Naar de hoofdbron, en daar de passage ook even opzoeken. Zodat je zeker weet of het wel binnen jouw context past.
  maandag 30 december 2013 @ 21:04:28 #131
362821 Oswald_Montecristo
Domo Arigato, Mr. Roboto
pi_134894507
Bedankt voor jullie bijdrage! Ik kan weer verder.
pi_135480911
Ik wil even melden dat ik al over de minimumgrens van het aantal woorden heen ben. Vandaag heb ik de mijlpaal van ruim 20.000 woorden bereikt. :7 *)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 15:29:26 #133
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_135481028
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:26 schreef Ewelina het volgende:
Ik wil even melden dat ik al over de minimumgrens van het aantal woorden heen ben. Vandaag heb ik de mijlpaal van ruim 20.000 woorden bereikt. :7 *)
_O_ ook al bijna klaar dan?
pi_135481098
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:29 schreef Autumn-89 het volgende:

[..]

_O_ ook al bijna klaar dan?
Ja. I can smell the victory B-)

Ik vrees alleen dat ik over de maximumgrens van 25.000 woorden heen ga. :')
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 14 januari 2014 @ 15:36:50 #135
414785 sirdanilot
pi_135481288
Ik ben nu bijna klaar en kan bijna de volledige versie opsturen. Alleen nog een conclusie verzinnen... dit heb ik tot in den treure uitgesteld. Maar nu moet het toch echt.
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:48 schreef AMDB het volgende:
Naar de hoofdbron, en daar de passage ook even opzoeken. Zodat je zeker weet of het wel binnen jouw context past.
Als ik dat met ál mijn referenties zou moeten doen, zou ik nog wel even bezig zjin. Ik heb dit alleen gedaan waar dit echt van belang was.
De reden? Mijn scriptie gaat over een heel obscuur onderwerp en bijna alle bronnen zijn enkel op papier te vinden. Veel bronnen zijn zelfs helemaal niet beschikbaar. Als het over iets normalers ging zou ik wel alle bronnen raadplegen, gewoon even online kijken is dan voldoende.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_135481510
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:36 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ben nu bijna klaar en kan bijna de volledige versie opsturen. Alleen nog een conclusie verzinnen... dit heb ik tot in den treure uitgesteld. Maar nu moet het toch echt.

[..]

Als ik dat met ál mijn referenties zou moeten doen, zou ik nog wel even bezig zjin. Ik heb dit alleen gedaan waar dit echt van belang was.
De reden? Mijn scriptie gaat over een heel obscuur onderwerp en bijna alle bronnen zijn enkel op papier te vinden. Veel bronnen zijn zelfs helemaal niet beschikbaar. Als het over iets normalers ging zou ik wel alle bronnen raadplegen, gewoon even online kijken is dan voldoende.
Welcome to my world. :{ Je bronnen raadplegen is vrij normaal lijkt me... maar wat voor studie doe jij ?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_135481720
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:36 schreef sirdanilot het volgende:

Als ik dat met ál mijn referenties zou moeten doen, zou ik nog wel even bezig zjin. Ik heb dit alleen gedaan waar dit echt van belang was.
Dat moet je ook ;)
Dat jij dat weigert moet je zelf weten, maar het is op z'n zachtst gezegd niet netjes in de wetenschappelijke wereld.
quote:
De reden? Mijn scriptie gaat over een heel obscuur onderwerp en bijna alle bronnen zijn enkel op papier te vinden. Veel bronnen zijn zelfs helemaal niet beschikbaar. Als het over iets normalers ging zou ik wel alle bronnen raadplegen, gewoon even online kijken is dan voldoende.
Dat iets moeilijk is, is geen reden om het maar niet te doen natuurlijk. Het is niet voor niets het eindproject van je opleiding.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 14 januari 2014 @ 15:55:28 #138
414785 sirdanilot
pi_135481853
Als ik gewoon zet cf. Huppeldepup 2003, dan zeg ik gewoon: 'als je meer over dit onderwerp (dat echt maar een zijspoor is voor mijn scriptie) wil weten, kijk dan verder in Huppeldepup 2003. En uiteraard staat de precieze referentie dan in m'n referentielijst. Dat lijkt me voldoende toch?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_135482157
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:55 schreef sirdanilot het volgende:
Als ik gewoon zet cf. Huppeldepup 2003, dan zeg ik gewoon: 'als je meer over dit onderwerp (dat echt maar een zijspoor is voor mijn scriptie) wil weten, kijk dan verder in Huppeldepup 2003. En uiteraard staat de precieze referentie dan in m'n referentielijst. Dat lijkt me voldoende toch?
Ik zou zelf (maar dat is misschien afhankelijk van de studierichting) geen 'leestips' opnemen in mijn scriptie. Als je dat wel doet, dan nog steeds is het belangrijk om te controleren of Huppeldepup 2003 echt schreef wat hij volgens de bron waarin je over dat onderzoek las heeft geschreven. (lekkere zin :') ) Refereren naar een tekst die je niet zelf hebt gelezen is is iets wat je altijd moet voorkomen.
  Redactie Games dinsdag 14 januari 2014 @ 16:39:40 #140
181272 crew  Noppie2000
pi_135483379
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 16:05 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik zou zelf (maar dat is misschien afhankelijk van de studierichting) geen 'leestips' opnemen in mijn scriptie. Als je dat wel doet, dan nog steeds is het belangrijk om te controleren of Huppeldepup 2003 echt schreef wat hij volgens de bron waarin je over dat onderzoek las heeft geschreven. (lekkere zin :') ) Refereren naar een tekst die je niet zelf hebt gelezen is is iets wat je altijd moet voorkomen.
Dit. Heb het wel vaker gezien dat schrijvers een stuk tekst redelijk uit de context halen waardoor het relevant leek, maar na nalezen het toch op iets anders sloeg. Wat altijd balen is, maar het bespaart je wel rare blikken als iemand erachter komt :P
pi_135523550
Momenteel ben ik bezig met het daadwerkelijk schrijven van mijn scriptie, al het onderzoek is al gedaan, ik weet in mijn hoofd al wat ik in welk gedeelte wil plaatsen enkel het meest vervelende, het schrijven moet nu gaan gebeuren.
Enkele tips voor productiviteit?

Vinden jullie dat ik in een voorwoord tien/elf man kan bedanken die zich hebben opgeofferd om voor 1 uur lang in een paneldiscussie met mij te zitten. Dit vult lekker het voorwoord en opzich valt het qua aantal nog wel mee toch?
- Met zuidelijke groet -
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 15 januari 2014 @ 16:21:34 #142
414785 sirdanilot
pi_135523709
^ Ja waarom niet?

Ik weet voor mijn voorwoord niks anders te verzinnen dan scriptiebegeleider, tweede lezer en 'all other people that have motivated me to keep going' of zoiets sufs :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_135523714
Ik werk het beste op de universiteit.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_135651941
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:16 schreef De-Hamster het volgende:
Momenteel ben ik bezig met het daadwerkelijk schrijven van mijn scriptie, al het onderzoek is al gedaan, ik weet in mijn hoofd al wat ik in welk gedeelte wil plaatsen enkel het meest vervelende, het schrijven moet nu gaan gebeuren.
Enkele tips voor productiviteit?

Vinden jullie dat ik in een voorwoord tien/elf man kan bedanken die zich hebben opgeofferd om voor 1 uur lang in een paneldiscussie met mij te zitten. Dit vult lekker het voorwoord en opzich valt het qua aantal nog wel mee toch?
Ik heb vier mensen bedankt, maar dat vond ik al veel. Laat staan 11. Je kan het wel als groep nemen: ik dank de elf mensen die hebben deelgenomen aan de paneldiscussie. Ofzoiets.

En de productiviteit: zet bijvoorbeeld een wekker van een half uur of twintig minuten en spreek af dat je alleen maar mag typen (ook niet backspacen of zinnetjes schuiven, dat komt later wel). Doe dat een paar keer per dag en je kan een heel eind komen.
Ritme werkt ook goed: elke dag op een vast tijdstip op de uni ofzo.
Somebody that I used to know
  maandag 20 januari 2014 @ 08:33:01 #145
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_135708385
Ook een goede tip voor productiviteit...

Telefoon weg, radio uit, internet uit (facebook, twitter, fok)..
en dan maar typen..

Bepaal dan van tevoren even hoe lang je bezig wilt, zet een wekker en beloon jezelf als je die bepaalde tijd door hebt gewerkt.
  Redactie Games maandag 20 januari 2014 @ 10:28:37 #146
181272 crew  Noppie2000
pi_135710351
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 08:33 schreef Autumn-89 het volgende:
Ook een goede tip voor productiviteit...

Telefoon weg, radio uit, internet uit (facebook, twitter, fok)..
en dan maar typen..

Bepaal dan van tevoren even hoe lang je bezig wilt, zet een wekker en beloon jezelf als je die bepaalde tijd door hebt gewerkt.
Radio uit? Zeker niet! Muziek helpt (mij dan :P) met concentreren. Heerlijk om af te wisselen met klassieke muziek en rock. Ineens wakker geschud worden :D O+

Loop op het moment vast met het ontwikkelen van mijn survey. Alles is bijna klaar, maar één ding is niet mogelijk in qualtrics en moet ik oplossen met een Javascript. Je raadt het al: totaal geen ervaring mee of kennis van :')
pi_135710471
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:16 schreef De-Hamster het volgende:
Momenteel ben ik bezig met het daadwerkelijk schrijven van mijn scriptie, al het onderzoek is al gedaan, ik weet in mijn hoofd al wat ik in welk gedeelte wil plaatsen enkel het meest vervelende, het schrijven moet nu gaan gebeuren.
Enkele tips voor productiviteit?
"Gewoon ergens beginnen." Niet helemaal bij het begin, maar bij een makkelijke sectie bijvoorbeeld. Of bij een sectie waar je al een opzetje van hebt. Als dat af is naar een volgend stukje tekst, zelfs als dit niet direct aansluit op wat je net hebt geschreven. Op deze manier heb je na een tijdje heel veel tekst en kun je vervolgens alles in volgorde zetten en vloeiend op elkaar laten aansluiten. :)
quote:
Vinden jullie dat ik in een voorwoord tien/elf man kan bedanken die zich hebben opgeofferd om voor 1 uur lang in een paneldiscussie met mij te zitten. Dit vult lekker het voorwoord en opzich valt het qua aantal nog wel mee toch?
Ik zou ze niet allemaal met voor en achternaam noemen, maar gewoon 'de elf mensen die..'
pi_135710929
Sowieso, dingen schrijven om 'het op te vullen' :N
Dat voorwoord kan net zo goed 10 regels zijn. Niemand die dat écht leest :')
Ja doei.
  maandag 20 januari 2014 @ 11:00:07 #149
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_135711174
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 10:28 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Radio uit? Zeker niet! Muziek helpt (mij dan :P) met concentreren. Heerlijk om af te wisselen met klassieke muziek en rock. Ineens wakker geschud worden :D O+

Loop op het moment vast met het ontwikkelen van mijn survey. Alles is bijna klaar, maar één ding is niet mogelijk in qualtrics en moet ik oplossen met een Javascript. Je raadt het al: totaal geen ervaring mee of kennis van :')
Haha, wat muziek betreft... dat is inderdaad wel heel persoonlijk.. ik kan me absoluut niet concentreren met muziek (mss wel klassiek, maar dat zou ik dan eens moeten proberen)..

Aah Javascript kan ik je ook niet mee helpen, good luck!!
  Redactie Games maandag 20 januari 2014 @ 11:44:37 #150
181272 crew  Noppie2000
pi_135712585
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:00 schreef Autumn-89 het volgende:

[..]

Haha, wat muziek betreft... dat is inderdaad wel heel persoonlijk.. ik kan me absoluut niet concentreren met muziek (mss wel klassiek, maar dat zou ik dan eens moeten proberen)..

Aah Javascript kan ik je ook niet mee helpen, good luck!!
Dank je ;) heb ondertussen contact opgenomen met de makers vab de measure die ik gebruik of zij toevallig iets weten en ik ga nog langs bij de ict balie op de uni (waar kennelijk een briljant java/qualtrics persoon zit :P). Hopen dat zij wat weten :)
pi_135712644
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 10:51 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso, dingen schrijven om 'het op te vullen' :N
Dat voorwoord kan net zo goed 10 regels zijn. Niemand die dat écht leest :')
Ohja, dit ook nog inderdaad. :Y
pi_135715037
Het is ook niet per se om het opvullen bedoeld maar voor mezelf vind ik het netter staan omdat ik nog twee begeleiders met naam noem. Maar de meerderheid geeft aan dat ik beter de groep op zich kan bedanken, dan ga ik dat doen.
- Met zuidelijke groet -
pi_135715119
Ben mijn 'random ramblings' document aan 't bijschrijven vandaag. Dat is zo fijn om je gedachten op orde te krijgen, ookal schiet je er niet DIRECT iets mee op, tegenstrijdigheden in je plannen/wensen opschrijven in plaats van alleen maar bedenken en denken 'oh ja..' of 'oh nee' schiet niet echt heel erg op.

Wel lastig blijf ik 't vinden om die juiste richting te vinden. Ik houd van richtingen, en deadlines, en duidelijkheid. Dit is me nog allemaal veel te 'los' en richtingsloos :') :@ *kras*
Ja doei.
  maandag 20 januari 2014 @ 13:25:13 #154
192683 AMDB
Visionair.
pi_135715580
Scriptie hier is bijna af. Morgen concept afschrijven.

Dan hopelijk alles voor begin februari afgerond, baan is namelijk al binnen *O*
pi_135715760
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:12 schreef motorbloempje het volgende:
Ben mijn 'random ramblings' document aan 't bijschrijven vandaag. Dat is zo fijn om je gedachten op orde te krijgen, ookal schiet je er niet DIRECT iets mee op, tegenstrijdigheden in je plannen/wensen opschrijven in plaats van alleen maar bedenken en denken 'oh ja..' of 'oh nee' schiet niet echt heel erg op.

Wel lastig blijf ik 't vinden om die juiste richting te vinden. Ik houd van richtingen, en deadlines, en duidelijkheid. Dit is me nog allemaal veel te 'los' en richtingsloos :') :@ *kras*
Ga eens een dagdeel in je eentje voor een whiteboard staan en begin hard op te praten over je onderwerp. Wat bij wat hoort, wat volgt uit wat en randzaken die ook belangrijk zijn. Ondertussen een beetje kalken op het whiteboard en aan het einde eens kijken wat het oplevert. Werkt voor mij vrij goed om orde te scheppen in de chaos en te zien waar je denkstappen mist etc. :)
pi_135715813
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:29 schreef Operc het volgende:

[..]

Ga eens een dagdeel in je eentje voor een whiteboard staan en begin hard op te praten over je onderwerp. Wat bij wat hoort, wat volgt uit wat en randzaken die ook belangrijk zijn. Ondertussen een beetje kalken op het whiteboard en aan het einde eens kijken wat het oplevert. Werkt voor mij vrij goed om orde te scheppen in de chaos en te zien waar je denkstappen mist etc. :)
Ja, whiteboard moet ik hier ook nog ophangen. Staat inderdaad op de planning. Hardop praten vind ik ook fijn O+

Ben nu, voor de lol, maar ook wat serieus, bezig met het bedenken van ene nieuwe term voor datgene dat ik wil gaan beschrijven. Dat is mijn 'gap', als 't ware. Stel je voor, dat er over een paar jaar 'blablabla, first coined by MoBlo' staat in artikelen O+
Ja doei.
pi_135717551
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, whiteboard moet ik hier ook nog ophangen. Staat inderdaad op de planning. Hardop praten vind ik ook fijn O+

Ben nu, voor de lol, maar ook wat serieus, bezig met het bedenken van ene nieuwe term voor datgene dat ik wil gaan beschrijven. Dat is mijn 'gap', als 't ware. Stel je voor, dat er over een paar jaar 'blablabla, first coined by MoBlo' staat in artikelen O+
Goed voor je ego inderdaad. :P
En ook goed voor je project. Als je een term kunt bedenken die precies beschrijft wat jij bedoelt, is je onderwerp stiekem ook wat meer afgebakend.
  maandag 20 januari 2014 @ 14:29:26 #158
192683 AMDB
Visionair.
pi_135718105
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, whiteboard moet ik hier ook nog ophangen. Staat inderdaad op de planning. Hardop praten vind ik ook fijn O+

Ben nu, voor de lol, maar ook wat serieus, bezig met het bedenken van ene nieuwe term voor datgene dat ik wil gaan beschrijven. Dat is mijn 'gap', als 't ware. Stel je voor, dat er over een paar jaar 'blablabla, first coined by MoBlo' staat in artikelen O+
Hoe veel van de gebrainstormde termen hebben al een schunnig karakter? :P
pi_135718281
Ghehe. Geen.

Had ik mijn favoriete nieuwe quote al gedeeld hier?

Good theory is difficult to produce, and, unlike pornography, we might not even recognise it when we see it.
Ja doei.
pi_135861148
Ik ben op dit moment bezig met een afstudeeropdracht. Voor deze afstudeeropdracht moet ik processchema's maken. Wie weet er een goed programma waarmee je processchema's kunt maken?
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_135861192
Je bedoelt beetje ORM achtige zaken?
Ja doei.
  donderdag 23 januari 2014 @ 19:10:07 #162
192683 AMDB
Visionair.
pi_135861212
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 19:08 schreef MarijeH het volgende:
Ik ben op dit moment bezig met een afstudeeropdracht. Voor deze afstudeeropdracht moet ik processchema's maken. Wie weet er een goed programma waarmee je processchema's kunt maken?
Microsoft Visio.
pi_135861220
Oh, en dit is geloof ik de enige plek waar ik 't nog niet heb gemeld, máááár! *O*

*O* scriptie gehaald *O*

Ben nu officieel MSc ! We/ze doen hier niet echt aan cijfers, maar dingen als 'excellent' enzo stonden in de beoordelingen. Dus nice! O+
Ja doei.
pi_135861222
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 19:10 schreef AMDB het volgende:

[..]

Microsoft Visio.
Ja, die dus.
Ja doei.
  donderdag 23 januari 2014 @ 19:12:05 #165
192683 AMDB
Visionair.
pi_135861296
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 19:10 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en dit is geloof ik de enige plek waar ik 't nog niet heb gemeld, máááár! *O*

*O* scriptie gehaald *O*

Ben nu officieel MSc ! We/ze doen hier niet echt aan cijfers, maar dingen als 'excellent' enzo stonden in de beoordelingen. Dus nice! O+
Gefeliciteerd!

Ik zit al een week te doen over afronden concept, op de één of andere manier echt ontzettend aan het SOGgen. Nog geen letter op papier gekregen vandaag.
pi_135861422
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 19:10 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en dit is geloof ik de enige plek waar ik 't nog niet heb gemeld, máááár! *O*

*O* scriptie gehaald *O*

Ben nu officieel MSc ! We/ze doen hier niet echt aan cijfers, maar dingen als 'excellent' enzo stonden in de beoordelingen. Dus nice! O+
Gefeliciteerd! *O*

quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:25 schreef AMDB het volgende:
Scriptie hier is bijna af. Morgen concept afschrijven.

Dan hopelijk alles voor begin februari afgerond, baan is namelijk al binnen *O*
En jij nog gefeliciteerd met je baan! ^O^

Ik ben momenteel niet zo goed bezig. Onder het mom dat ik op een heel erg belangrijk mailtje m.b.t. mijn scriptie wacht, heb ik al tijden niets gedaan. :')
  Redactie Games donderdag 23 januari 2014 @ 19:52:32 #167
181272 crew  Noppie2000
pi_135863316
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 19:10 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en dit is geloof ik de enige plek waar ik 't nog niet heb gemeld, máááár! *O*

*O* scriptie gehaald *O*

Ben nu officieel MSc ! We/ze doen hier niet echt aan cijfers, maar dingen als 'excellent' enzo stonden in de beoordelingen. Dus nice! O+
Gefeliciteerd!
pi_135863362
Ik ben nog steeds bezig met het afschrijven. Het concept en al is al half jaar af, maar het afronden gaat me niet goed af. Ik heb een paar maanden depressie gehad en met moeite in een ritme gekomen om te schrijven.

Het helpt niet echt als je alleen ervoor staat, je supervisor aan de andere kant van de wereld is, er niet zoveel literatuur is, weinig mensen die er verstand van hebt/kent, als je pc waar je op werkt ook games bevat en andere afleidingen, en tenslotte dat je het gevoel hebt dat je met iets 'zeer goeds' moet komen na zo'n lange tijd. De meeste stukken heb ik wel 10x herschreven.

Ik heb er belachelijk veel van geleerd en zou volgende onderwerpen heel anders aanpakken, maar gezien de duur van mijn project heb ik het gevoel dat niemand me nog gaat aannemen.. :|

Desondanks, houd ik de moed erin dat ik binnenkort dan eindelijk MSc ben...
pi_135894632
Bedankt voor de reacties op mijn vraag van gisteren. Ik heb besloten om Visio te gebruiken. Ik heb nog een vraag over dit programma. Als ik een tekening vanuit MS Visio kopieer/exporteer naar MS Word is het dan mogelijk om die tekening in Word makkelijk bij te werken? Geldt dit ook voor MS Excel

Met bijwerken bedoel ik:

• Vormen toevoegen/verwijderen.
• Tekst toevoegen/verwijderen.
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 24 januari 2014 @ 15:33:03 #170
414785 sirdanilot
pi_135895414
Scriptie ingeleverd (BA). Daarnaast moest ik echter nog vier vakken doen:

vak A: Papgemakkelijk tweedejaarsvak, ingeleverd maar vanwege luiheid 3 dagen over gedaan ipv 1 dag :(
vak B: Nogal groot vak voor 10 punten. Project klaar, presentatie klaar, nu nog verslag schrijven.
Vak C: Kleiner vak, project moet ik nog afmaken, verslag maken...
Vak D: Ook een klein vak, maar nog geen reet aan gedaan. Onderwerp voor paper verzinnen en schrijven.

Officiëel moet ik mijn BACHELOR hebben voor 1 februari om aan mijn master te beginnen. Ja dat gaat dus niet lukken. Heb 1 week om alles in te leveren, maar dan heb ik mijn bachelor nog niet want langzame leraren en zo.
Misschien maar even puppyogen opzetten en naar de studiecoordinator, zeuren dat ik zo weinig tijd had en zo. Gelukkig zijn ze bij ons niet zo streng, maar ja er zijn wel regels......
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 27 januari 2014 @ 08:43:32 #171
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_135996029
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 19:10 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en dit is geloof ik de enige plek waar ik 't nog niet heb gemeld, máááár! *O*

*O* scriptie gehaald *O*

Ben nu officieel MSc ! We/ze doen hier niet echt aan cijfers, maar dingen als 'excellent' enzo stonden in de beoordelingen. Dus nice! O+
Gefeliciteerd!! =D
  maandag 27 januari 2014 @ 08:46:59 #172
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_135996064
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 19:53 schreef koffiegast het volgende:
Ik ben nog steeds bezig met het afschrijven. Het concept en al is al half jaar af, maar het afronden gaat me niet goed af. Ik heb een paar maanden depressie gehad en met moeite in een ritme gekomen om te schrijven.

Het helpt niet echt als je alleen ervoor staat, je supervisor aan de andere kant van de wereld is, er niet zoveel literatuur is, weinig mensen die er verstand van hebt/kent, als je pc waar je op werkt ook games bevat en andere afleidingen, en tenslotte dat je het gevoel hebt dat je met iets 'zeer goeds' moet komen na zo'n lange tijd. De meeste stukken heb ik wel 10x herschreven.

Ik heb er belachelijk veel van geleerd en zou volgende onderwerpen heel anders aanpakken, maar gezien de duur van mijn project heb ik het gevoel dat niemand me nog gaat aannemen.. :|

Desondanks, houd ik de moed erin dat ik binnenkort dan eindelijk MSc ben...
kan met je meepraten wat betreft een supervisor aan de andere kant van de wereld... leek me allemaal geen probleem.. maar het tijdsverschil en het feit dat je je supervisor niet zo 1,2,3 op kunt zoeken kan behoorlijk tegenwerken..

Succes met afronden, je bent er bijna!
pi_135996094
Bedankt mensen!

Opluchting galore. Nu nog even m'n mojo vinden om door te gaan met 'scriptie' nummer 3 :')

Maar, maandag, nieuwe week, nieuwe kansen. Koffie drinken en dan om 9 uur aan de slag ^O^
Ja doei.
pi_136007181
Gefeliciteerd motorbloempje!! Msc, wat goed! Ben zelf deze week ook er doorheen gegaan, had de dagen voor mijn verdediging ongeveer 2 uur per nacht geslapen ;( maar uiteindelijk kwam ik er met een mooie 9 vanaf. Wil eigenlijk ook wel voor mijn Msc, maar nog liever werkervaring en een leuke baan in het buitenland :9 dus eerst dat maar eens voor elkaar zien te krijgen.

Aan degenen die nog bezig zijn :Y het is allemaal niet zo erg als het lijkt. Geloof in jezelf, je eigen kunnen, weet waar je mee bezig bent (geweest) en echt, het komt allemaal wel goed... Succes!

Koffiegast, kan je niet gewoon specialisten in je vakgebied contacteren, ook al ken je ze niet? Komt je onderzoek alleen maar ten goede, en het lijkt me dat het voor hun alleen maar interessant is..?
pi_136007247
Je MSc in het buitenland doen is ook een optie ;) blijkt ;)
Ja doei.
pi_136007434
Ja, maar dan mis ik toch wel de werkervaring... Heb gewoon écht onwijze zin om aan de slag te gaan. Heb 2 jaar een andere studie gedaan, toen een jaar gewerkt en nu weer vier jaar fulltime gestudeerd... Ben inmiddels 26 en begin me gewoon oud te voelen ofzo, haha. Heb het gevoel dat iedereen zijn passie uitleeft in zijn werk behalve ik ;( (oké, dat is misschien wel een beetje naief van me in deze tijden :') ). Een traineeship ofzo lijkt me wat dat betreft dan wel weer erg mooi :D Maar ik sta voor alle opties open dus we zullen wel zien waar het schip strandt! Deze week in ieder geval lekker druk met sollicitatiebrieven *O*
  maandag 27 januari 2014 @ 14:59:45 #177
192683 AMDB
Visionair.
pi_136007665
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:53 schreef blondetrien het volgende:
Ja, maar dan mis ik toch wel de werkervaring... Heb gewoon écht onwijze zin om aan de slag te gaan. Heb 2 jaar een andere studie gedaan, toen een jaar gewerkt en nu weer vier jaar fulltime gestudeerd... Ben inmiddels 26 en begin me gewoon oud te voelen ofzo, haha. Heb het gevoel dat iedereen zijn passie uitleeft in zijn werk behalve ik ;( (oké, dat is misschien wel een beetje naief van me in deze tijden :') ). Een traineeship ofzo lijkt me wat dat betreft dan wel weer erg mooi :D Maar ik sta voor alle opties open dus we zullen wel zien waar het schip strandt! Deze week in ieder geval lekker druk met sollicitatiebrieven *O*
Welk vakgebied zit je? :)

Zelf 2,5 jaar geleden wel voor gekozen om voor MSc te gaan in plaats van werken, nooit spijt van gehad. Al moet ik wel zeggen dat ik nu bijna 26 ben en ook wel heel graag aan de slag wil. Nog een weekje O+
pi_136007760
26 oud noemen :{w

ik was 27 toen ik met m'n master begon ;) En nu 28 en net begonnen met m'n PhD... O+
Ja doei.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:06:54 #179
192683 AMDB
Visionair.
pi_136007942
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:02 schreef motorbloempje het volgende:
26 oud noemen :{w

ik was 27 toen ik met m'n master begon ;) En nu 28 en net begonnen met m'n PhD... O+
Bejaarde :6
pi_136007957
Nog 2 maanden en ik ben zelfs alweer 29...
Ja doei.
pi_136008063
Mijn studie heeft betrekking op natuur / ecologie en ontwikkelingssamenwerking en daarnaast heb ik ook nog het een en ander gedaan met communicatie.. Dus ik heb wel een hele leuke achtergrond waar ik echt iets mee kan vind ik zelf, haha!

Spannend zeg, lijkt me een heerlijk vooruitzicht! :)
Wat betreft de leeftijd... Tja, het is misschien ook meer het idee, maar als ik soms die vacatures zie en dan bekijk hoeveel jaar werkervaring ze vragen durf ik al bijna geen brief meer te sturen ;( (maar ik doe het toch, want niet geschoten... ;))
  maandag 27 januari 2014 @ 15:13:37 #182
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_136008182
Volgende week voor de laatste keer een presentatie geven over de scriptie en ik ben voorgoed van dat ding verlost. Ook wel weer mooi.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_136008234
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:13 schreef Ryon het volgende:
Volgende week voor de laatste keer een presentatie geven over de scriptie en ik ben voorgoed van dat ding verlost. Ook wel weer mooi.
Afsluiting O+
Ja doei.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:17:29 #184
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_136008377
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Afsluiting O+
Ja, presentatie tijdens de bul uitreiking, dus dat stelt ook weinig voor.

Er werd wel aangeraden om de scriptie ook te gebruiken bij het hengelen naar (betaalde) opdrachten. Dus wellicht moet ik er ook even een toegankelijk document van maken of de samenvatting aanpassen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_136008449
Ik hoefde goddank geen viva :@ O+

Ze kunnen daartoe besluiten als ze enige twijfel hebben over de kwaliteit van 't geheel, maar blijkbaar was 't goed genoeg...

Viva komt er wel, uiteraard, over 3 jaar. Schijt nu al 7 kleuren. Hoe ga ik in godsnaam al die dingen écht onthouden en weten wat ik waarom wel maar vooral waarom NIET heb gedaan/gebruikt :%
Ja doei.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:27:55 #186
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_136008756
Oh, thesis verdediging is natuurlijk meer een formaliteit dan echt iets waar je bang voor moet zijn :P

Meer een leuke gelegenheid om even wat dieper op je onderzoek in te kunnen gaan. Zeker als je echt hart & ziel in dat kreng gestoken hebt, is dat wel aardig.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_136008868
Ik ben een tentamen/toetsingsfoob.

Doe 't allemaal wel, maar ben als de dood om stomme fouten te maken, en die zijn bij een schriftelijk iets altijd nog wel een beetje op te vangen: daar kun je dingen doorstrepen, bij een mondelinge toetsing niet :') en ik ben vaak niet zo 'formeel', dus ben ook bang dat dat een beetje afschrikt.... Achteraf altijd onterecht en het komt ook altijd wel goed, maar toch.. het blijft iets wat ik echt eng vind, terwijl ik, over het algemeen, presenteren en dingen als gewoon discussieren over m'n studie/project echt erg tof vind. Ach ja, heb nog 3 jaar om me er druk om te maken en me er op voor te bereiden :')
Ja doei.
pi_136014353
Kan je een mooi leerdoel van maken! Geef je over drie jaar een knalvoorstelling! ;)
pi_136014510
Voorstelling :') alsof ik een dansje moet doen _O-

Oh, en ik kan het allemaal al wel, en het gaat ook altijd goed, maar dat neemt helaas m'n zenuwen vooraf (en achteraf bij het afwachten tot het resultaat bekend is) niet weg.
Ja doei.
  maandag 27 januari 2014 @ 18:51:29 #190
286575 Roces18
Chef de party
pi_136016564
Kan iemand mij hier vertellen hoeveel tijd een bachelor scriptie in beslag neemt? Heb nu namelijk 3 dagen in de week gepland, rest lekker werken. Lijkt me genoeg toch of niet?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_136016607
Joah.
Ja doei.
  maandag 27 januari 2014 @ 18:53:57 #192
286575 Roces18
Chef de party
pi_136016711
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:52 schreef motorbloempje het volgende:
Joah.
Joah? Hoeveel tijd nam het in beslag voor jou? (tot de minuut, wil ik dat weten natuurlijk)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_136016820
Gut. We kregen er een semester de tijd voor, van februari tot half juni.

Uiteindelijk ben ik pas in april écht begonnen met schrijven geloof ik, wat dagdeeltjes her en der en ook gewoon nog andere vakken enzo. Sowieso elk hoofdstuk geloof ik uiteindelijk in een weekje halve dagdelen geschreven ofzo? En daarna veel finetunen/aanpassen enzo. Ik schrijf, zodra ik weet waar ik heen wil, erg makkelijk. Het verbeteren enzo duurt altijd veel langer :')
Ja doei.
pi_136052878
Ik kom ook maar eens hier kijken.. leuk om te lezen hoe anderen bezig zijn met scripties (bij mij heet het thesis). Maar, zijn er onder jullie meer die vastlopen in de statistiek, technische dingetjes? Ik heb zo af en toe het gevoel dat ik er eeuwig in zal blijven hangen. Niet echt goed voor mijn zelfvertrouwen.. :D
Ik ben trouwens bezig met een masterthesis voor neuropsychologie.
pi_136053114
Statistiek. Ik doe er zelf niets mee, vooralsnog, maar kom het wel veel tegen in papers die ik lees, en dat levert soms nog wel eens wat begripsproblemen op :') :@
Ja doei.
pi_136053141
En wanneer mag je scriptie af zijn? :W
Ja doei.
pi_136053664
Ik had er ook liever niets mee gedaan :') Helaas is het een belangrijk onderdeel. Het grappige is dat mijn hoogste cijfers in de bachelor voor statistiek waren, maar dat was puur omdat ik de juiste knopjes wist te vinden, niet omdat ik het begreep.
Het zou af zijn in maart, maar dat red ik niet meer. In februari begint mijn klinische stage dus dan komt dit op een lager pitje. Dus ik hoop nu in april/mei klaar te zijn.

Jij bent al afgestudeerd toch? Inderdaad, ik begin nu pas een beetje inzicht te krijgen in wat de statistiek in papers precies betekent, voorheen sloeg ik dat gedeelte maar over. Wat dat betreft is deze thesis in elk geval leerzaam.
pi_136053705
Ja, SPSS zelf is volgens mij niet echt het állermoeilijkste om de resultaten te KRIJGEN, maar ze interpreteren, en al helemaal in anderman's werk.. :%

Yup. MSc sinds een weekje binnen, maar ben nu aan 't promoveren, dus nog 3 jaar werken aan m'n proefschrift!
Ja doei.
pi_136053884
Ah, relaxed de Msc binnen! :) En tof dat je gaat promoveren! Was het makkelijk een plek te vinden dan?

En precies, de interpretatie is echt een worsteling en een bevalling ;( Hoewel ik ook het knopjes vinden in SPSS soms lastig vind, zeker wanneer je een analyse wil doen die niet in het statistiek boek voor komt.
pi_136054136
Ik moet nog steeds een keer vragen hoeveel mensen er op mijn plek hebben gesolliciteerd, maar ik wil het eigenlijk niet weten. Misschien waren het er maar 3 ofzo :@ :') Heb naar 2 plekken gesolliciteerd, en bij de een was ik wel binnen, maar zonder geld, en bij de ander kreeg ik de studentship wel (hier in het VK ben je student en word je an sich niet betaald, tenzij je op een beurs zit).

Ik heb paar weken geleden m'n eerste SPSS kennismaking gehad, de bare minimum, zeg maar :'). En omdat ik 'nog wel met computers overweg kan' was het verkrijgen van resultaten en het invoeren enzo niet zo'n probleem, maar zodra de vraag kwam 'en? wat zegt dit?' :') .... :X
Ja doei.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:37:16 #201
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_136054161
Inderdaad een tijdslurper, statistiek. Uiteindelijk besloten om dat deel te beperken (dus meer focus op het kwalitatief gedeelte). Laat je wel aardig wat punten meeliggen. Het loont wel om dat goed op orde te krijgen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_136054384
Het is hier best heel lastig om ergens een plek te krijgen, wat ik ervan weet. Wat voor richting doe jij dan dat je nog geen ervaring met statistiek hebt? Want dat is wel heftig als je nu pas een begin krijgt :D
pi_136054566
Ik doe vooral literatuur en ethnografisch onderzoek :) en ik heb het ook nu waarschijnlijk niet nodig (maar dat is nog niet zeker) omdat ik die lijn door ga zetten, maar quants zit wel in een verplicht onderdeel van de PhD, dus moet wel de basics kennen. Maar wil er sowieso wel meer tijd aan gaan besteden, al is het maar voor toekomstiger papers voor als ik 'later groot ben' én om te kunnen begrijpen wat ik lees :@

BA was Engels
MSc (eigenlijk een MRes) in Human Geography

En nu een PhD dat een project is deels in de Business School en deels in Sociologie, máár wel met een (auto)ethnografische/action based insteek.
Ja doei.
  Redactie Games dinsdag 28 januari 2014 @ 15:45:14 #204
181272 crew  Noppie2000
pi_136054569
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:32 schreef Milchat het volgende:
Ah, relaxed de Msc binnen! :) En tof dat je gaat promoveren! Was het makkelijk een plek te vinden dan?

En precies, de interpretatie is echt een worsteling en een bevalling ;( Hoewel ik ook het knopjes vinden in SPSS soms lastig vind, zeker wanneer je een analyse wil doen die niet in het statistiek boek voor komt.
Welk boek gebruik je? Het loont wellicht om het boek ''Discovering statistics using IBM SPSS Statistics'' van Andy Field op te zoeken (ook voor motorbloempje wellicht). Heel rustig opgebouwd, duidelijke voorbeelden en regelmatige herhaling. Ook stap voor stap uitgelegd hoe je statistische testen moet uitvoeren, analyseren en rapporteren :)
pi_136054590
Ah, thanks! *noteert*
Ja doei.
  Redactie Games dinsdag 28 januari 2014 @ 15:48:03 #206
181272 crew  Noppie2000
pi_136054707
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:45 schreef motorbloempje het volgende:
Ah, thanks! *noteert*
Geen probleem! Is echt mijn houvast van statistiek geworden dit jaar :D
pi_136054721
Ah, vandaar! :) Maar inderdaad een goed idee je erin te verdiepen. Andy Field is my best friend these days en ik sleep hem overal mee naartoe waar ik aan mijn thesis ga werken. Hij is helaas niet volledig genoeg voor mijn analyses en gaat niet altijd diep genoeg in de interpretatie.
pi_136054857
Hm, zit er veel verschil tussen de 2005 en 2009 editie?
Ja doei.
pi_136055120
Oh geen idee, zo oud ben ik nog niet ;) Ik heb de 2009 editie. Als je echt met SPSS gaat werken is de nieuwste editie makkelijker, omdat SPSS ook voortdurend nieuwe versies heeft.
  Redactie Games dinsdag 28 januari 2014 @ 15:57:35 #210
181272 crew  Noppie2000
pi_136055182
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:51 schreef motorbloempje het volgende:
Hm, zit er veel verschil tussen de 2005 en 2009 editie?
Ik zou de versie zoeken die dezelfde SPSS versie gebruikt als je hebt, om het makkelijker te maken dezelfde stappen te doen. Verder zit er niet heel veel verschil tussen, geloof ik.
pi_136055226
Oh, ik heb (nog) geen SPSS, en weet bij god niet welke versie ze op de faculteit hebben :o :@ Ik double-check wel even met 'n collega! :D
Ja doei.
pi_136056087
2009 maar besteld :).

Daad, woord, dat soort dingen! En een collegastudent gebruikte hem ook, dus even bij haar gechecked, en zij had ook 2009. En het scheelde 3 pond ofzo. Dus mwah.
Ja doei.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:18:51 #213
192683 AMDB
Visionair.
pi_136056194
Ik kon SPSS niet gebruiken voor mijn scriptie, had mijn analysemethode niet beschikbaar. Mezelf maar Minitab aangeleerd dus :)
pi_136058352
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:16 schreef motorbloempje het volgende:
2009 maar besteld :).

Daad, woord, dat soort dingen! En een collegastudent gebruikte hem ook, dus even bij haar gechecked, en zij had ook 2009. En het scheelde 3 pond ofzo. Dus mwah.
Goed bezig. ^O^
Field is zo'n beetje de bijbel voor SPSS statistieken. Ik ga er vanuit dat er ook een stuk of 10-20 in je universiteitsbieb liggen als je niet kunt wachten met SPSSen. :P
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 29 januari 2014 @ 14:06:57 #215
414785 sirdanilot
pi_136093068
Een voorlopige 8.5 voor mijn BA-scriptie *O*

Ik moet echter wel nog een hoop aanvullen voor de definitieve versie. Ik vraag me echter af hoeveel tijd ik hier in ga steken, als ze me dit voorlopige cijfer al hebben gegeven? Ook ligt de deadline op de loer (21 februari uiterlijk moet ik mijn BA papiertje naar de master hebben opgestuurd).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136095206
Hoe kun je een 8.5 hebben als er nog een hoop aangevuld moet worden? :@
Ja doei.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 29 januari 2014 @ 15:19:20 #217
414785 sirdanilot
pi_136095950
Ja ik snap het zelf eigenlijk ook niet zo goed.

Er staat in het mailtje dat ze tot een 8.5 zijn gekomen, maar daaronder staan comments van wat er allemaal nog bij had gekund, en ik moet dus de 'final version gaan opsturen. Dus ik weet eigenlijk niet wat er nu nog bij moet allemaal.

Ik ga in ieder geval hun verbeterpunten (vooral foutjes en zo) doorvoeren, dat lijkt me wel zo verstandig. De rest zie ik later wel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136095971
Hoe dan ook, gefeliciteerd! :)
Ja doei.
  woensdag 29 januari 2014 @ 16:00:45 #219
192683 AMDB
Visionair.
pi_136097684
Concept vanochtend opgestuurd. Zoals altijd nog láng niet tevreden mee. Aansluiting literatuur->methodologie->resultaten is een beetje vervormd. Daar moet nog het één en ander aan bijgeschaafd worden wil het weer een stevige rechte rode lijn worden.

Maar het moest er even uitgestuurd worden. Als ze tot dezelfde fouten komen als ik dan ben ik tevreden :P
pi_138138474
Hoe staat het er hier voor met de scripties?

Ik ben nu eindelijk écht zo'n beetje met mijn masterscriptie begonnen en heb m'n eerste archiefdagje er alweer opzitten. Superleuk en erg interessant, en ik ben vooral ook blij dat er genoeg relevants te vinden valt. Verder ben ik van plan om naar Berlijn te gaan om de archieven aldaar nog te raadplegen. Voordat ik daarvoor een periode vastleg wil ik eerst nog even de concertagenda checken, omdat ik als rasoptimist de hoop heb dat ik na een dag in het archief 's avonds nog wakker genoeg ben voor een concert. :')
  dinsdag 25 maart 2014 @ 08:46:12 #221
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_138146242
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:44 schreef takkfyrir het volgende:
Hoe staat het er hier voor met de scripties?

Ik ben nu eindelijk écht zo'n beetje met mijn masterscriptie begonnen en heb m'n eerste archiefdagje er alweer opzitten. Superleuk en erg interessant, en ik ben vooral ook blij dat er genoeg relevants te vinden valt. Verder ben ik van plan om naar Berlijn te gaan om de archieven aldaar nog te raadplegen. Voordat ik daarvoor een periode vastleg wil ik eerst nog even de concertagenda checken, omdat ik als rasoptimist de hoop heb dat ik na een dag in het archief 's avonds nog wakker genoeg ben voor een concert. :')
Heeel fanatiek! Na een dag in 't archief nog een concert... ik ben na een hele dag fanatiek in de boeken eigenlijk niets meer waard..

Maar om nog even op je vraag terug te komen..
Met m'n scriptie gaat 't mooi nu.. heb 21 interviews afgenomen en inmiddels ook uitgewerkt, nog twee interviews te gaan en dan gaat 't coderen en analyseren beginnen. Nog werkelijk waar geen idee hoe k dat moet gaan doen.. :P maar goed, daar ga ik me van 't weekend even over buigen..

Verder ook aangenomen voor een paar uur in de week als Online Commercieel Redacteur, dus 't wordt passen, meten en heel hard aan de bak de komende weken... maar goed. Dan heb ik iig al wel werk zodra 'k afgestudeerd ben.. ;)
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:44:17 #222
286575 Roces18
Chef de party
pi_138148883
Moet je trouwens elk interview helemaal uitschrijven? De een zegt tegen mij: Ja, want de lezer moet weten waar al die informatie vandaan komt. Je moet het kunnen bewijzen als het ware. De ander zegt: Nee, je kan ook neerzetten dat je met X gesproken hebt en die zei dit en dit (als een soort quote)...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_138148909
Ligt aan het soort interview en ik zou 't ook even met je begeleider bespreken. Er is verdacht weinig tijd om uren aan interviews te transcriberen, maar als 't om 2 interviews van een half uur gaat zou ik 't wel doen en ze er als appendix bij doen.
Ja doei.
pi_138148985
Krabs meldt zich voor het scriptietopique ;(
pi_138149095
Daar is niets ' ;( ' aan! Scripties kunnen best heel leuk zijn! Vertel!
Ja doei.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 11:16:24 #226
286575 Roces18
Chef de party
pi_138149802
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
Ligt aan het soort interview en ik zou 't ook even met je begeleider bespreken. Er is verdacht weinig tijd om uren aan interviews te transcriberen, maar als 't om 2 interviews van een half uur gaat zou ik 't wel doen en ze er als appendix bij doen.
Hmmm... ik zal het die lapzwans eens vragen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 25 maart 2014 @ 11:35:19 #227
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_138150268
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:44 schreef Roces18 het volgende:
Moet je trouwens elk interview helemaal uitschrijven? De een zegt tegen mij: Ja, want de lezer moet weten waar al die informatie vandaan komt. Je moet het kunnen bewijzen als het ware. De ander zegt: Nee, je kan ook neerzetten dat je met X gesproken hebt en die zei dit en dit (als een soort quote)...
Heeft er ook wel mee te maken hoe je de interviews verder gaat analyseren.. hoe wil je je interviews gaan coderen als ze niet uitgeschreven zijn?
pi_138150306
Niet elke qualitative method vereist dat je data codeert. :+
Ja doei.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 11:58:22 #229
286575 Roces18
Chef de party
pi_138150922
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 11:35 schreef Autumn-89 het volgende:
interviews gaan coderen
Bedoel je zoiets als: theoretical coding ?

Je kan het toch gewoon als bijlage uittypen, en wat jij belangrijk vindt zet je in je scriptie zelf.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_138154304
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:52 schreef motorbloempje het volgende:
Daar is niets ' ;( ' aan! Scripties kunnen best heel leuk zijn! Vertel!
Dat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 08:46 schreef Autumn-89 het volgende:

[..]

Heeel fanatiek! Na een dag in 't archief nog een concert... ik ben na een hele dag fanatiek in de boeken eigenlijk niets meer waard..

Maar om nog even op je vraag terug te komen..
Met m'n scriptie gaat 't mooi nu.. heb 21 interviews afgenomen en inmiddels ook uitgewerkt, nog twee interviews te gaan en dan gaat 't coderen en analyseren beginnen. Nog werkelijk waar geen idee hoe k dat moet gaan doen.. :P maar goed, daar ga ik me van 't weekend even over buigen..

Verder ook aangenomen voor een paar uur in de week als Online Commercieel Redacteur, dus 't wordt passen, meten en heel hard aan de bak de komende weken... maar goed. Dan heb ik iig al wel werk zodra 'k afgestudeerd ben.. ;)
Ik eigenlijk ook niet, maar ik zou het zo jammer vinden om "alleen" voor de scriptie naar Berlijn te gaan. Misschien dat ik er anders nog een extra weekend aan vastknoop ofzo, maar even kijken. :)

Gefeliciteerd met je baan, dan! Het is de extra drukte vast meer dan waard, als ik dat zo lees. Ik doe er nu ook nog even (drie maanden) een parttime (onderzoeks-)stage bij, vooral omdat ik hoop dat 't me indirect nog wat brengt voor de scriptie. :)
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:01:11 #231
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_138154542
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 11:36 schreef motorbloempje het volgende:
Niet elke qualitative method vereist dat je data codeert. :+
That's true ..
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:03:14 #232
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_138154617
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 11:58 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Bedoel je zoiets als: theoretical coding ?

Je kan het toch gewoon als bijlage uittypen, en wat jij belangrijk vindt zet je in je scriptie zelf.
Jep.. maar om het in de bijlage te zetten moet ik het toch ook uittypen? :P als ik alles al in de bijlage ga plaatsen. In m'n scriptie gebruik ik citaten
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:04:30 #233
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_138154659
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:54 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Dat.

[..]

Ik eigenlijk ook niet, maar ik zou het zo jammer vinden om "alleen" voor de scriptie naar Berlijn te gaan. Misschien dat ik er anders nog een extra weekend aan vastknoop ofzo, maar even kijken. :)

Gefeliciteerd met je baan, dan! Het is de extra drukte vast meer dan waard, als ik dat zo lees. Ik doe er nu ook nog even (drie maanden) een parttime (onderzoeks-)stage bij, vooral omdat ik hoop dat 't me indirect nog wat brengt voor de scriptie. :)
Dankje! Denk ook inderdaad dat het het meer dan waard is.. ervaring op doen in mn branche is sowieso altijd goed. Slim van je onderzoeksstage, heb al vaak gemerkt dat mensen het zeer waarderen als je er iets extra's bij doet.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:18:31 #234
286575 Roces18
Chef de party
pi_138155072
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:03 schreef Autumn-89 het volgende:

[..]

Jep.. maar om het in de bijlage te zetten moet ik het toch ook uittypen? :P
Weet ik veel :P Misschien een samenvatting ofzo . Ik ga het eens navragen, maar zal wel weer per docent verschillend zijn..
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:41:28 #235
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_138155784
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:18 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Weet ik veel :P Misschien een samenvatting ofzo . Ik ga het eens navragen, maar zal wel weer per docent verschillend zijn..
Ja verschilt per scriptie, docent, doel van de interviews... :) inderdaad verstandig om even bij je begeleider te informeren
pi_138160196
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:52 schreef motorbloempje het volgende:
Daar is niets ' ;( ' aan! Scripties kunnen best heel leuk zijn! Vertel!
Ach, wordt al mijn tweede grote scriptie en ik ben wel een beetje klaar met die ongein. Kost tijd en er is altijd wel weer wat tijdens het schrijven. Doe mij maar gewoon tentamens. Weekje vol leren en klaar is kees.
pi_138186966
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:44 schreef takkfyrir het volgende:
Hoe staat het er hier voor met de scripties?

Ik ben nu eindelijk écht zo'n beetje met mijn masterscriptie begonnen en heb m'n eerste archiefdagje er alweer opzitten. Superleuk en erg interessant, en ik ben vooral ook blij dat er genoeg relevants te vinden valt. Verder ben ik van plan om naar Berlijn te gaan om de archieven aldaar nog te raadplegen. Voordat ik daarvoor een periode vastleg wil ik eerst nog even de concertagenda checken, omdat ik als rasoptimist de hoop heb dat ik na een dag in het archief 's avonds nog wakker genoeg ben voor een concert. :')
Heel goed, hij is eigenlijk wel zo goed als af... mijn begeleider vindt dat hij gepubliceerd moet worden en vindt hem erg goed. *O*

Nu nog het oordeel van de 2e lezer...
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_138186983
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:54 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Dat.

[..]

Ik eigenlijk ook niet, maar ik zou het zo jammer vinden om "alleen" voor de scriptie naar Berlijn te gaan. Misschien dat ik er anders nog een extra weekend aan vastknoop ofzo, maar even kijken. :)

Gefeliciteerd met je baan, dan! Het is de extra drukte vast meer dan waard, als ik dat zo lees. Ik doe er nu ook nog even (drie maanden) een parttime (onderzoeks-)stage bij, vooral omdat ik hoop dat 't me indirect nog wat brengt voor de scriptie. :)
jij doet geschiedenis ?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 26 maart 2014 @ 20:59:14 #239
192683 AMDB
Visionair.
pi_138205805
Scriptie twee weken geleden ingeleverd, nog een keer presenteren en dan laatste bijschavingen te gaan. Daarnaast ook al twee maanden aan het werk inmiddels. Was een paar weken erg druk!
pi_138239737
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:44 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Heel goed, hij is eigenlijk wel zo goed als af... mijn begeleider vindt dat hij gepubliceerd moet worden en vindt hem erg goed. *O*

Nu nog het oordeel van de 2e lezer...
Wat goed! Publicatie zou echt supertof zijn. :Y Had jij niet ooit hier eens gepost dat je naast het schrijven van je scriptie ook (bijna?) fulltime werkte?

quote:
5s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:45 schreef Ewelina het volgende:

[..]

jij doet geschiedenis ?
Zo ongeveer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 20:59 schreef AMDB het volgende:
Scriptie twee weken geleden ingeleverd, nog een keer presenteren en dan laatste bijschavingen te gaan. Daarnaast ook al twee maanden aan het werk inmiddels. Was een paar weken erg druk!
Succes met de laatste scriptieloodjes, dan. :)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 09:04:31 #241
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_138253885
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:51 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Wat goed! Publicatie zou echt supertof zijn. :Y Had jij niet ooit hier eens gepost dat je naast het schrijven van je scriptie ook (bijna?) fulltime werkte?

[..]

Zo ongeveer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Succes met de laatste scriptieloodjes, dan. :)
Leuk onderwerp !
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik werk 32 uur naast m'n scriptie. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Ewelina op 28-03-2014 09:15:40 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_138413041
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:04 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Leuk onderwerp !
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik werk 32 uur naast m'n scriptie. :)
Wat zul je straks een tijd overhebben dan! Laat je het trouwens hier nog weten hoe het met je scriptie afloopt? :)
  woensdag 2 april 2014 @ 08:30:50 #243
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_138425867
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:27 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Wat zul je straks een tijd overhebben dan! Laat je het trouwens hier nog weten hoe het met je scriptie afloopt? :)
M'n begeleider stelde gister de vraag of het april of mei wordt. 8-)
Qua tijd: er is een aardige kans dat ik ga beginnen aan een proefschrift , dus tot zover de vrije tijd _O-
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_138481012
Hoe zit het nou qua volgorde?

Introductie --> hier stop ik een aanleiding in, relevantie (academisch en wetenschappelijk), op welke theorieen mijn onderzoek gebaseerd is

Vraagstelling , probleemstelling

Theoretisch kader / literatuuronderzoek

methode

empirisch deel

conclusie etc.

Ik vraag me een beetje af wat normaal is aan de volgorde, komt de probleemstelling/vraagstelling voor of na het theoretisch kader? is hier een strakke lijn voor?

Want het lijkt mij dat in ieder geval literatuuronderzoek (theoretisch kader?) een antwoord moet zijn op
de probleemstelling, maar de probleemstelling moet ook weer voortkomen uit de literatuur....

Wie kan me helpen?
pi_138481081
Dat ligt compleet aan je voorkeur, aanpak en opleiding.

Mijn eigen masterscriptie was inleiding, methoden en literatuur en analyse van data zaten per hoofdstuk in elkaar verweven, maar dat is makkelijker te doen met een scriptie voor sociale geografie dan in een scriptie voor scheikunde ;)
Ja doei.
pi_138481136
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:00 schreef motorbloempje het volgende:
Dat ligt compleet aan je voorkeur, aanpak en opleiding.

Mijn eigen masterscriptie was inleiding, methoden en literatuur en analyse van data zaten per hoofdstuk in elkaar verweven, maar dat is makkelijker te doen met een scriptie voor sociale geografie dan in een scriptie voor scheikunde ;)
dat heb ik ook, en ook soort van sociale geografie. Dus het is de hele tijd allemaal met elkaar verweven. Moet ik dan maar uitgaan van mijn stukje auteursvrijheid? het is kwalitatief explorerend.
pi_138481300
Dat kun je het beste met je begeleider bespreken. Voor mijn scriptie werkte het, maar dat zegt niet dat het voor een ander ook werkt.

Mijn scriptie was een "A Human-Geographical Exploration of Motorcycle Adventure Travel", met 3 hoofdstukken die elk een compleet ander aspect van de activiteit bekeken, en elk werkte met een verschillend theoretisch kader, varierend van Non-representational Theory tot Hybrid theory tot Rites of Passage :P Dat allemaal in één literature review onderbrengen had het compleet onoverzichtelijk gemaakt.
Ja doei.
pi_138510423
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:06 schreef motorbloempje het volgende:
Dat kun je het beste met je begeleider bespreken. Voor mijn scriptie werkte het, maar dat zegt niet dat het voor een ander ook werkt.

Mijn scriptie was een "A Human-Geographical Exploration of Motorcycle Adventure Travel", met 3 hoofdstukken die elk een compleet ander aspect van de activiteit bekeken, en elk werkte met een verschillend theoretisch kader, varierend van Non-representational Theory tot Hybrid theory tot Rites of Passage :P Dat allemaal in één literature review onderbrengen had het compleet onoverzichtelijk gemaakt.
Ging je scriptie over wat de tofste motorreizen zijn? ;)
  maandag 7 april 2014 @ 08:27:54 #249
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_138600929
Afgelopen week afspraak met begeleider gehad, hij was enthousiast over de voortgang, gelukkig..
Nu alle interviews gaan coderen en analyseren, kreeg de tip om dat met Atlas.ti te doen, iemand daar ervaring mee?

Verder deadlines gepland en de garantie gekregen dat ik voor de zomervakantie klaar ben.. finally O-)
  woensdag 9 april 2014 @ 10:52:02 #250
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_138683057
Ik hoor vandaag of mijn scriptie goedgekeurd is of dat ik nog eea moet aanpassen.

Ik zit nu de hele tijd in mijn mail te F5 'en :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Ewelina op 09-04-2014 10:58:35 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_138683119
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 april 2014 17:24 schreef thenxero het volgende:

[..]

Ging je scriptie over wat de tofste motorreizen zijn? ;)
Nee, meer over hoe je op een motor de wereld om je heen ervaart :)
Ja doei.
pi_138683178
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:54 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee, meer over hoe je op een motor de wereld om je heen ervaart :)
Ik ervaar het als een moment dat ik even niet over mijn scriptie hoef na te denken. Wat erg als je daar dan je scriptie over schrijft :P .
pi_138683257
Ik heb er uiteindelijk veel plezier aan beleefd, aan het schrijven, en ook vele inspiratie opgedaan terwijl ik bijvoorbeeld naar de uni reed op de motor! O+

Nu zo maar eens weer aan de schrijf voor m'n literature review. Gisteren veel inspiratie opgedaan op een seminardag, dus kan daar nu lekker mee verder O+
Ja doei.
  vrijdag 11 april 2014 @ 09:34:45 #254
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_138755058
quote:
11s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:52 schreef Ewelina het volgende:
Ik hoor vandaag of mijn scriptie goedgekeurd is of dat ik nog eea moet aanpassen.

Ik zit nu de hele tijd in mijn mail te F5 'en :')
Hoera, hij mag naar de 2e lezer ! *O*
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_138760196
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 08:27 schreef Autumn-89 het volgende:
Afgelopen week afspraak met begeleider gehad, hij was enthousiast over de voortgang, gelukkig..
Nu alle interviews gaan coderen en analyseren, kreeg de tip om dat met Atlas.ti te doen, iemand daar ervaring mee?

Verder deadlines gepland en de garantie gekregen dat ik voor de zomervakantie klaar ben.. finally O-)
Geen ervaring met Atlas, al heb ik de naam wel eens voorbij zien komen. De studenten hier werken met NVivo. Dat programma werkt wel aardig voor kwaltitatieve data. :)
pi_138767024
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:34 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Hoera, hij mag naar de 2e lezer ! *O*
Gefeliciteerd!
  vrijdag 11 april 2014 @ 16:34:31 #257
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_138767696
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 april 2014 16:10 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Het is een raar idee dat ik straks écht, écht helemaal klaar ben. :{
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 15 april 2014 @ 08:30:04 #258
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_138894685
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:34 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Hoera, hij mag naar de 2e lezer ! *O*
Gefeliciteerd!! Nou komt 't eind wel echt snel dichterbij.. :) Al plannen voor na je afstuderen?
  dinsdag 15 april 2014 @ 11:48:22 #259
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_138899470
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 08:30 schreef Autumn-89 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! Nou komt 't eind wel echt snel dichterbij.. :) Al plannen voor na je afstuderen?
1. Een fles champagne openen (en opdrinken).
2. Een mega feest geven.
3. Even genieten van m'n vrije tijd (lees: 2 weekenden oid luieren).
4. Een boek of proefschrift gaan schrijven. :')
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 15 april 2014 @ 13:29:42 #260
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_138903363
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:48 schreef Ewelina het volgende:

[..]

1. Een fles champagne openen (en opdrinken).
2. Een mega feest geven.
3. Even genieten van m'n vrije tijd (lees: 2 weekenden oid luieren).
4. Een boek of proefschrift gaan schrijven. :')
Aah heerlijk! Mooi vooruitzicht dus :)
  Redactie Games dinsdag 15 april 2014 @ 17:27:01 #261
181272 crew  Noppie2000
pi_138912293
Begeleider besluit voor 3 weken op vakantie te gaan en 10 dagen voor de deadline terug te komen. Nou, had je toch niet nodig hoor :')
pi_138933000
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:27 schreef Noppie2000 het volgende:
Begeleider besluit voor 3 weken op vakantie te gaan en 10 dagen voor de deadline terug te komen. Nou, had je toch niet nodig hoor :')
Handig ! :')

Mijn scriptie is ingeleverd. Wat een ontzettend raar gevoel.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 16 april 2014 @ 11:19:31 #263
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_138936288
Ik ben net begonnen. Wat een ramp. Ik ben nooit goed geweest in essays schrijven, ik ben te vaag en mijn academisch schrijven is bedroevend. Nou, zie dan maar een scriptie te schrijven :')
Gelukkig net goed advies gehad waar ik mee aan de slag kan. Hij moet toch echt binnen een week of 10 af en goedgekeurd zijn...Het beginnen is het rotst in elk geval. Morgen sluit ik me maar op in de UB voor een paar uur, informatie zoeken. Heb al eea aan boeken liggen.
'Gelukkig' heb ik al uitloop van 1 periode dus mocht het nou rampzalig gaan dan kan ik eventueel nog afronden in periode 1 van jaar 4...Maar ik ga natuurlijk voor het nu afronden.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_138936764
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 08:32 schreef Ewelina het volgende:
Mijn scriptie is ingeleverd. Wat een ontzettend raar gevoel.
Gefeliciteerd! ^O^
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:19:37 #265
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_139374446
Leuk, een topic over scripties. Ik zit min of meer in de afrondende fase van mijn hbo-scriptie. Mijn eerste beoordelaar was positief over het concept, maar mijn tweede lezer had nog wel de nodige op- en aanmerkingen over de operationalisering van de indicatoren...

Toch nog even werk aan de winkel. Ik begin er na 5 maanden wel een beetje zat van te worden... :')
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_139377162
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:19 schreef Geelman het volgende:
Leuk, een topic over scripties. Ik zit min of meer in de afrondende fase van mijn hbo-scriptie. Mijn eerste beoordelaar was positief over het concept, maar mijn tweede lezer had nog wel de nodige op- en aanmerkingen over de operationalisering van de indicatoren...

Toch nog even werk aan de winkel. Ik begin er na 5 maanden wel een beetje zat van te worden... :')
Even doorbijten! Ga je nog door met studeren en mag je uitkijken naar nog een scriptie of is dit je laatste opleiding? :)
Ja doei.
  dinsdag 29 april 2014 @ 16:15:11 #267
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_139378252
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Even doorbijten! Ga je nog door met studeren en mag je uitkijken naar nog een scriptie of is dit je laatste opleiding? :)
Ik wil nog een master doen.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_139378280
Nou, dan even doorbijten, van je fouten leren en het probreren over twee jaar beter te doen ;) :P
Ja doei.
pi_139379061
:W ik kom mezelf hier ook melden.
Ik ben momenteel bezig met afronden van HBO en hoop hier uiterlijk begin september klaar mee te zijn.
Mijn onderzoek gaat over de interne organisatie en dan vooral over hoe het bij de vereniging weer wat rustiger kan worden in het bestuur en andere commissies maar er blijven maar mensen opstappen of ze worden weg gestuurd omdat ze voor problemen zorgen..

Plan van aanpak is vorige week naar de tweede lezer gestuurd en drie dagen daarna komt de vereniging weer met tien dingen die ze eigenlijk ook nog wel willen zien pfff.
Ik ben stiekem al heel erg lang zo verschrikkelijk klaar met de vereniging en de opdracht maarja nog even doorzetten ;( Een nieuwe opdracht gaan doen is ook niet een geweldige oplossing al heb ik daar wel serieus over na zitten denken.

Succes voor iedereen die er momenteel ook mee bezig is!
pi_139393415
* cafpow Meldt zich! :W

Ik ben ook bezig met mijn HBO afstudeerscriptie, en 16 Juli is de verdediging. Ik zit nu precies op de helft qua tijd 20 weken duurt het in totaal. En ik loop achter met de producten voor het bedrijf, maar loop iets voor qua schrijven van de scriptie. Ik zou namelijk pas in Juni gaan schrijven maar omdat ik achterloop qua producten heb ik dat wat meer naar voren geschoven om in minder tijdnood te komen.

Ik heb te maken met de vervanging van een financiëel software pakket binnen de organisatie en ik moet hiervoor een marktonderzoek doen, functioneel ontwerp, Implementatieplan(die gaat anders ingericht worden) en testplan schrijven.

Testplan neem ik alleen mee in de opdracht indien er genoeg tijd voor is, zo staat dit in het PvA.

Op dit moment zit ik vast omdat ik moet wachten op een vergadering volgende week eer ik het vervolg (implementatieplan) kan gaan invullen met de bedrijfsbegeleider. ..kortom verveel me nogal op stage! :) -O-
pi_139407320
Mensen! Mensen! Het is hbo, niet HBO, da's die zender in Amerika ;(
Ja doei.
pi_139407662
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
Mensen! Mensen! Het is hbo, niet HBO, da's die zender in Amerika ;(
oeps, foutje... ;) |:(
  woensdag 30 april 2014 @ 23:14:54 #273
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_139436224
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:15 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, dan even doorbijten, van je fouten leren en het probreren over twee jaar beter te doen ;) :P
Het is wel een goede leerschool inderdaad.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  woensdag 30 april 2014 @ 23:47:47 #274
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_139437668
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
Mensen! Mensen! Het is hbo, niet HBO, da's die zender in Amerika ;(
Daarom zitten ze dus op het hbo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_139446053
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:29 schreef Autumn-89 het volgende:

[..]

Aah heerlijk! Mooi vooruitzicht dus :)
Hoe gaat het nu eigenlijk met jouw scriptie en het werk ernaast enzo? Schiet 't een beetje op? :)
pi_139447939
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:37 schreef lynda het volgende:
:W ik kom mezelf hier ook melden.
Ik ben momenteel bezig met afronden van HBO en hoop hier uiterlijk begin september klaar mee te zijn.
Mijn onderzoek gaat over de interne organisatie en dan vooral over hoe het bij de vereniging weer wat rustiger kan worden in het bestuur en andere commissies maar er blijven maar mensen opstappen of ze worden weg gestuurd omdat ze voor problemen zorgen..

Plan van aanpak is vorige week naar de tweede lezer gestuurd en drie dagen daarna komt de vereniging weer met tien dingen die ze eigenlijk ook nog wel willen zien pfff.
Ik ben stiekem al heel erg lang zo verschrikkelijk klaar met de vereniging en de opdracht maarja nog even doorzetten ;( Een nieuwe opdracht gaan doen is ook niet een geweldige oplossing al heb ik daar wel serieus over na zitten denken.

Succes voor iedereen die er momenteel ook mee bezig is!
Wel vervelend, maar als je plan van aanpak op bepaald moment goedgekeurd hebt door je opdrachtgever(begeleider ga ik vanuit), en deze gelijk met spoed laat goedkeuren door je docent kunnen ze er weinig aan veranderen... mischien handig om het zo te regelen, als je tenminste maar 1 begeleider van het bedrijf hebt!
pi_139448016
Yeey...ik heb eindelijk een vervolg(scope wijziging) kunnen bespreken met mijn opdrachtgever na 2 weken proberen hem op zijn kantoor te vinden*O* Het enige is dat er alvast in grote lijnen bepaald is wat de wijziging wordt ipv. algemeen implementatieplan overstappen naar Implementatieplan/plan van aanpak voor de implementatie van IT gerelateerde onderdelen van het HR project.

Maar daar kan ik nog niet veel verder mee, aangezien het overkoepelende HR project pas volgende week de Kick-off kent en dan na 10 mei pas de IT gerelateerde onderdelen vastgelegd worden door de leverancier. Kortom bijna 2 weken vertraging. }:|
pi_139456991
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 12:19 schreef cafpow het volgende:

[..]

Wel vervelend, maar als je plan van aanpak op bepaald moment goedgekeurd hebt door je opdrachtgever(begeleider ga ik vanuit), en deze gelijk met spoed laat goedkeuren door je docent kunnen ze er weinig aan veranderen... mischien handig om het zo te regelen, als je tenminste maar 1 begeleider van het bedrijf hebt!
Ik heb gister een gesprek gehad met mijn afstudeerbegeleider en we gaan nu proberen om volgende week een afspraak te maken met de opdrachtgever om het plan van aanpak te bespreken om zo een definitieve ja of nee te krijgen op het plan van aanpak zoals het nu is. Ik hoop dus volgende week te weten waar ik aan toe ben.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 12:22 schreef cafpow het volgende:
Yeey...ik heb eindelijk een vervolg(scope wijziging) kunnen bespreken met mijn opdrachtgever na 2 weken proberen hem op zijn kantoor te vinden*O* Het enige is dat er alvast in grote lijnen bepaald is wat de wijziging wordt ipv. algemeen implementatieplan overstappen naar Implementatieplan/plan van aanpak voor de implementatie van IT gerelateerde onderdelen van het HR project.

Maar daar kan ik nog niet veel verder mee, aangezien het overkoepelende HR project pas volgende week de Kick-off kent en dan na 10 mei pas de IT gerelateerde onderdelen vastgelegd worden door de leverancier. Kortom bijna 2 weken vertraging. }:|
Fijn dat je het kon bespreken, maar wel weer jammer van de 2 weken vertraging :{ Kan je in die tijd wel nog iets doen of ligt het nu echt 2 weken stil?
pi_139461750
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 17:20 schreef lynda het volgende:

[..]

Ik heb gister een gesprek gehad met mijn afstudeerbegeleider en we gaan nu proberen om volgende week een afspraak te maken met de opdrachtgever om het plan van aanpak te bespreken om zo een definitieve ja of nee te krijgen op het plan van aanpak zoals het nu is. Ik hoop dus volgende week te weten waar ik aan toe ben.

[..]

Fijn dat je het kon bespreken, maar wel weer jammer van de 2 weken vertraging :{ Kan je in die tijd wel nog iets doen of ligt het nu echt 2 weken stil?
Gelukkig, ben je al iets dichter bij de Go of No go.

Hier zit het eigenlijk bijna compleet stil, kan wel starten een opzet voor het aanvalsplan (zo noemen zij het daar) en wat basishoofdstukken invullen en dat heb ik al gedaan. Verder is het echt afwachten.
Maar vandaag de hele scriptie geprint en gelezen voor zover ik hem heb, en fouten eruit geprobeerd te halen. Dus dat scheelt ook wel ..

maar volgende week krijg ik tijdelijk vervangende werkzaamheden :)
  dinsdag 6 mei 2014 @ 08:19:06 #280
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_139610243
quote:
5s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:10 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu eigenlijk met jouw scriptie en het werk ernaast enzo? Schiet 't een beetje op? :)
Ja 't schiet behoorlijk op nu... van 't weekend de betrouwbaarheid berekend en die is gelukkig goed.. nu de analyses doen.... volgende week weer afspraak met begeleider en dan staat de planning op eind juni afgestudeerd *O*
  dinsdag 6 mei 2014 @ 12:01:56 #281
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_139614643
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:36 schreef Operc het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! ^O^
als ie nou eens nagekeken werd... :') !
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 6 mei 2014 @ 12:50:40 #282
95123 Operc
Nr. 40
pi_139615769
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:01 schreef Ewelina het volgende:

[..]

als ie nou eens nagekeken werd... :') !
Dat zou ook wel prettig zijn ja. Begeleider op vakantie?
pi_139615785
Scriptie stress *O* hier nog niet te vinden, mogelijk komt het dat er ook niet echt een vaste eind datum in zicht is. Maar voel al wel enige tijd stress, ben al te lang met het onderzoek bezig.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 12:55:43 #284
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_139615884
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:50 schreef Operc het volgende:

[..]

Dat zou ook wel prettig zijn ja. Begeleider op vakantie?
Nu weer terug, alleen jammer dat ze het niet gezegd had!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 6 mei 2014 @ 13:00:39 #285
95123 Operc
Nr. 40
pi_139615996
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:55 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nu weer terug, alleen jammer dat ze het niet gezegd had!
Tsja, jammer dat 'communicatie' alleen andersom wordt meegewogen vaak. :P
pi_139616647
Ook een (master) thesis hier (2e trouwens), maar totaal geen stress _O_ *O*
  Redactie Games dinsdag 6 mei 2014 @ 17:08:04 #287
181272 crew  Noppie2000
pi_139624454
Vandaag gaaat de eerste proefversie eruit. Weinig significante, maar ook uit jiet significante gegevens zijn gelukkig conclusies te trekken :P

Benieuwd naar de feedback, hoop niet teveel want volgende week vrijdag moet de definitieve versie eruit :D
  dinsdag 6 mei 2014 @ 18:57:30 #288
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_139627402
Hier is hoofdstuk 1 goedgekeurd, moet nog wat kleine aanpassingen doen en dan is 'ie prima *O*
L'Enfer, c'est les autres.
pi_139630293
Hier kan ik nog niet verder }:| Heb al wel 4 a 5 van de 8 hoofdstukken in concept. Dus vol met typ en spelfouten. Ook alle 4 versies naar de docent gestuurd. Maar mijn officiele begeleider is 3 weken op de vakantie maar mijn tijdelijke begeleider zit dichter bij de gewone werknemer dus daar kom ik wel mee uit. Alleen is ze er tot vrijdag niet...en dan pas kan ik echt verder kijken hoe ik verder kan.

maar ga alvast initiatief en bereidheid tonen door naar het management van het overkoepelende project een mail te sturen met de bereidheid dat ik graag mee werk aan het testplan..(wat mijn begeleider tot mijn takenpakket wilde zetten) nu ervoor zorgen dat de rest dat niet vergeet ;)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 10:26:02 #290
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_139897287
Wiehoe!

Het eind is nu echt in zicht... 6 juni groen-licht gesprek en dan hopelijk ook direct een datum plannen voor afstuderen! Nu nog eerst even heel hard aan de bak..!
pi_139897356
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:23 schreef Syntix het volgende:
Ook een (master) thesis hier (2e trouwens), maar totaal geen stress _O_ *O*
Haha goeie zaak!
Ik ben ook bezig met mijn master thesis, maar moet zeggen dat na een rustig begin de stress nu toch behoorlijk toe aan het nemen is ;)
pi_139959296
Ben t zo zat.. Maandag ochtend conceptversie inleveren.

hoe hoog ligt de lat dan meestal (sociale studie UvA 18 ECTS Bachelor)
  Redactie Games woensdag 14 mei 2014 @ 20:53:51 #293
181272 crew  Noppie2000
pi_139959715
Mijn deadline is aanstaande vrijdag, wacht nog steeds op feedback op mijn eerste versie :') Krijg het als het goed is morgen. Zou het eigenlijk voor het weekend hebben gekregen :')
pi_139970616
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:44 schreef jakosi het volgende:
Ben t zo zat.. Maandag ochtend conceptversie inleveren.

hoe hoog ligt de lat dan meestal (sociale studie UvA 18 ECTS Bachelor)
Ik hoop hoog. Anders is 't natuurlijk compleet niets waard.
Ja doei.
pi_139975227
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 10:26 schreef Autumn-89 het volgende:
Wiehoe!

Het eind is nu echt in zicht... 6 juni groen-licht gesprek en dan hopelijk ook direct een datum plannen voor afstuderen! Nu nog eerst even heel hard aan de bak..!
Voor welke opleiding ga je afstuderen?

Hier nog een maandje tegaan tot de 1e versie. En kan meestal een week aan de slag, en dan zit ik weer 2 weken vast.. }:| Nu zit ik weer vast.
Maar concept is bijna klaar, nog 1 hoofdstuk en 3 aanvullen.

En hier stress ik dus ook niet :o voor nomale opdrachten op school stress ik altijd..maar nu niet..weet nou niet op dat positief of negatief is ;)
pi_139983208
Een Go *O* Op naar het onderzoek eindelijk *O*
pi_139994949
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik hoop hoog. Anders is 't natuurlijk compleet niets waard.
Ja hier hebben we al over gediscussieerd: SES / scriptie sociologie

Heb niet stilgezeten, maar vind het allemaal nogal een hoog open deuren gehalte hebben. Vrienden om me heen ook wel in meer of mindere mate.

Maar het lijkt mij dat dit geen probleem hoeft te zijn op de uni toch? Zolang ik maar academische vaardigheden laat zien en het aan de theorieen kan lullen (of juist niet)
  Redactie Games donderdag 15 mei 2014 @ 20:01:35 #298
181272 crew  Noppie2000
pi_139995210
Ik heb feedback *O* best een redelijke eerste versie ook :) nu alles verwerken en volgende week met mijn begeleider praten en de data nog een keer bekijken!
  maandag 19 mei 2014 @ 08:50:53 #299
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_140120483
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:16 schreef cafpow het volgende:

[..]

Voor welke opleiding ga je afstuderen?

Hier nog een maandje tegaan tot de 1e versie. En kan meestal een week aan de slag, en dan zit ik weer 2 weken vast.. }:| Nu zit ik weer vast.
Maar concept is bijna klaar, nog 1 hoofdstuk en 3 aanvullen.

En hier stress ik dus ook niet :o voor nomale opdrachten op school stress ik altijd..maar nu niet..weet nou niet op dat positief of negatief is ;)
Communication studies en dan gericht op Corporate Communication. Doe onderzoek naar het gedrag (switchen tussen leiderschapsstijlen) bij leidinggevenden in de zorg...

En jij? Waarom zit je vast?

Stress had ik ook niet, maar nu 't zo snel dichterbij komt begint die stress ook te komen.. jeetje vind 't maar niks
pi_140137254
Stress is ook niet echt van toepassin voor iets wat ver weg is..

Ik zit/zat vast omdat ik een overkoepelend project moest afwachten en nu feedback afwacht..
  maandag 19 mei 2014 @ 18:54:20 #301
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_140138421
Nou, de concepten zijn ingeleverd voor de go...
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')