abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130949931
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 15:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, een Nederlander. Boek even niet bij de hand.
O, geschreven na dat boek van Cesarani? (die denk ik ongeveer 8 jaar oud is)
I´m back.
  zondag 8 september 2013 @ 15:28:27 #227
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_130949947
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, geschreven na dat boek van Ceserani?
Keine Ahnung. Van wanneer is Ceserani?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_130950013
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 15:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Keine Ahnung. Van wanneer is Ceserani?
8 jaar oud, wacht even, nee 9 jaar oud... de definitieve biografie noemt de Nederlandse ondertitel het...
Op zich interessant heb er een topic over geopend...
I´m back.
  zondag 8 september 2013 @ 15:32:15 #229
66444 Lord_Vetinari
pi_130950083
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

8 jaar oud, wacht even, nee 9 jaar oud... de definitieve biografie noemt de Nederlandse ondertitel het...
Op zich interessant heb er een topic over geopend...
Ik zal eens gaan zoeken. Maar dit boek is recenter en handelt meer over Eichmann als ambtenaar. Zijn daden afgezet tegen zijn verdediging in Jeruzalem.
pi_130950132
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 15:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik zal eens gaan zoeken. Maar dit boek is recenter en handelt meer over Eichmann als ambtenaar. Zijn daden afgezet tegen zijn verdediging in Jeruzalem.
Okee, ben benieuwd.
I´m back.
pi_130950148
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wie de overeenkomsten tussen de manier van politiek bedrijven en het inspelen op de onderbuik door de PvdA en de wijze waarop de vroege NSDAP hetzelfde deed, niet ziet, zou er goed aan doen eens een echt boek over die tijd te lezen.

Beste voorbeeld vind ik nog altijd Melkert en de demonisering van Pim Fortuyn. Lekker ongegeneerd iemand onterecht zwart maken, zoals de nazi's ook deden.

En dus...... demoniseer jij Melkert en de PvdA ?
Melkert heeft Fortuyn niet gedemoniseerd. Hooguit iets recht-toe-recht-aan geroepen.
Maar Fortuyn was daar beter in....hij had meer demonisatietalent .
  zondag 8 september 2013 @ 15:50:41 #232
300718 Kenju
Say It!!??
pi_130950692
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Fout!

Een Koos Vogels heeft een hekel aan PVV, omdat hij gelooft dat het nazi's zijn. Vervolgens hanteert hij zelf een denkwijze van de nazi's, namelijk andersdenkenden elimineren.
Het kolderieke van deze stelling gaat enorm ver. KoosVogels elimineert andersdenkenden? Vertel?

quote:
Een impressie:
Koos Vogels = Nazi #2 Wie o wie elimineert Voos Kogels?

En jij denkt dat een dergelijk topic om de titel verwijderd zou worden? Ik weet zeker van niet.
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

Maar dat er een link is tussen de Marokkaanse berover en islam/sharia is duidelijk.
Vertel, wat is die link precies? In neem aan dat het verder gaat dan dat een Marokkaan waarschijnlijk moslim is. Ik ben benieuwd...

quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wie de overeenkomsten tussen de manier van politiek bedrijven en het inspelen op de onderbuik door de PvdA en de wijze waarop de vroege NSDAP hetzelfde deed, niet ziet, zou er goed aan doen eens een echt boek over die tijd te lezen.

Beste voorbeeld vind ik nog altijd Melkert en de demonisering van Pim Fortuyn. Lekker ongegeneerd iemand onterecht zwart maken, zoals de nazi's ook deden.
Die hele term 'onderbuik' is generaal goed geworden juist doordat Fortuyn kwam met het aanspreken op emoties. En de PVV gaat een hele stap verder met allerlei schijnverbanden en het negeren van causaliteiten in het voeren van een degelijk argument. Fortuyn demoniseerde ook de PvdA, net als de PVV. Het gegeven dat jij het hebt over de PvdA terwijl de nadere partijen net zo goed op de LPF in gingen, terwijl Fortuyn dat andersom deed tegen de linkse partijen waardoor mensen zoals jij het steeds hebben over 'linkse partijen' (der VVD heeft meer dan wie dan ook in de regering gezeten, en het CDA heeft de meeste kabinetten gehad. We hebben welgeteld één kabinet gehad dat als links te omschrijven is, en àlle grote immigratiegolven uit zowel de voormalige kolonies als hij het Middellandse Zee gebied zijn onder regeringen gebeurd die rechts van het midden stonden) is veelzeggend.
Melkert is werkelijk kapotgemaakt, dus waar je het in godsnaam over hebt???
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_130950796
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 15:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jochie, als jij net zoveel boeken over nazi Duitsland had gelezen als ik, zou je niet zulke stomme opmerkingen maken.
Ik heb er genoeg gelezen. Echter hoef je geen belezen persoon te zijn om te zien dat de vergelijking van jou te simpel is. In elke Nederlandse partij kan je wel iets terugvinden waar de nazi's voorstander van zijn geweest, de PVV is wat dat betreft geen unicum.

Maargoed, hou jezelf vooral voor dat jij het bij het rechte eind hebt omdat je veel boekjes hebt gelezen. Zo claimde ik ook dat ik meer wist van een onderwerp dan anderen toen ik 14 was 8-)
Conscience do cost.
pi_130951970
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wilders probeert ons te waarschuwen voor de Islam. Churchill deed precies hetzelfde, maar waarschuwde het volk dan voor de nazi's.
Betekent dit dat Wilders en Churchill hetzelfde zijn? Nee, alleen dat er overeenkomsten bestaan tussen de twee.
Klopt.

Hoewel Churchill geen hele campagne eromheen bouwde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_130952036
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 14:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

:')
Jij mag best PVV stemmen Scorp. No problemo.
  zondag 8 september 2013 @ 16:39:33 #236
66444 Lord_Vetinari
pi_130952229
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:54 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik heb er genoeg gelezen. Echter hoef je geen belezen persoon te zijn om te zien dat de vergelijking van jou te simpel is. In elke Nederlandse partij kan je wel iets terugvinden waar de nazi's voorstander van zijn geweest, de PVV is wat dat betreft geen unicum.

Maargoed, hou jezelf vooral voor dat jij het bij het rechte eind hebt omdat je veel boekjes hebt gelezen. Zo claimde ik ook dat ik meer wist van een onderwerp dan anderen toen ik 14 was 8-)
Nee, jouw beeld is te simpel. Jij kunt niet verder denken dan knokploegen en marcherende troepen en et in elkaar rammen van tegenstanders. Je kunt genoeg boeken gelezen ebben (tipje: probeer er eens een paar die niet in stripvorm zijn), dat wil niet zeggen dat je ze ook snapt. Of dat je zelfs maar begrijpt wat je leest, blijkbaar. Anders zou je inderdaad inzien dat er subtiele overeenkomsten bestaan tussen de wijze van opereren van de NSDAP in de vroege jaren en het opereren van de PVV. En dat dat op een andere manier is dan wat de normalere partijen in Nederland doen.
Alleen vereist dat wat meer dan domweg 1:1 vergelijkingen blaten en vervolgens triomfantelijk kraaien dat het allemaal niet waar is. Helaas voor jou zijn vele historici en andere wetenschappers dezelfde mening toegedaan..
  zondag 8 september 2013 @ 16:40:38 #237
66444 Lord_Vetinari
pi_130952266
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 16:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt.

Hoewel Churchill geen hele campagne eromheen bouwde.
En dat Churchill iets meer een punt had dan Wilders. En ongeveer 300 keer zo intelligent was.
  zondag 8 september 2013 @ 16:47:52 #238
300718 Kenju
Say It!!??
pi_130952475
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:54 schreef ems. het volgende:

[..]

Het grote verschil is dat Wilders een specifieke bevolkingsgroep als doelwit heeft en daar verschillende militaristische termen (strijd, gevaar, oorlog) niet bij schuwt. Dit zie je de andere partijen niet doen. Verder speelt hij een propagandaspel waarbij hij zich baseert op retoriek van verschillende duidelijke xenofobe bronnen en is het ook een gegeven dat hij vist in de vijver van idiote extremistische geluiden (kopvod) en ook zijn sympathisanten daar heeft zelfs mensen waarmee hij niet geassocieerd wil worden.

Het is zo makkelijk om te roepen 'dat kun je van alle partijen wel zeggen', net als het te makkelijk is om te roepen 'ach we doen allemaal wel eens wat' of zelfs het steeds maar te gooien om de mindere milieus waaruit mensen afkomstig zijn wanneer je het over de criminaliteitscijfers van Marokkanen hebt. Wanneer het steeds terugkomt, vanuit verschillende hoeken, mag je wel eens nadenken over of het misschien wel een kern van waarheid zou kunnen hebben.

Ta-Nehisi Coates heeft m.i. de beste definitie gegeven van wat racisme is: "Racism is not merely a simplistic hatred. It is, more often, broad sympathy toward some and broader skepticism toward others..."

De PVV-retoriek voldoet hier in verregaande mate aan met hun voornaamste issue. Andere partijen niet.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_130952479
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 16:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, jouw beeld is te simpel. Jij kunt niet verder denken dan knokploegen en marcherende troepen en et in elkaar rammen van tegenstanders.
Baseer jij je altijd op aannames? Vandaar.
quote:
Je kunt genoeg boeken gelezen ebben (tipje: probeer er eens een paar die niet in stripvorm zijn), dat wil niet zeggen dat je ze ook snapt. Of dat je zelfs maar begrijpt wat je leest, blijkbaar. Anders zou je inderdaad inzien dat er subtiele overeenkomsten bestaan tussen de wijze van opereren van de NSDAP in de vroege jaren en het opereren van de PVV. En dat dat op een andere manier is dan wat de normalere partijen in Nederland doen.
Blijkbaar begrijp ik het dan nog net iets beter dan jij. Die vergelijking is prima door te trekken naar andere partijen. Dat jij er anti-wilders retoriek van maakt moet je verder zelf weten maar dat maakt het aanstippen van die overeenkomsten niet bijster relevant.
quote:
Alleen vereist dat wat meer dan domweg 1:1 vergelijkingen blaten
Ironisch genoeg is dat precies wat je doet.
quote:
en vervolgens triomfantelijk kraaien dat het allemaal niet waar is. Helaas voor jou zijn vele historici en andere wetenschappers dezelfde mening toegedaan..
Dat er overeenkomsten zijn trek ik dan ook totaal niet in twijfel. Het is de relevantie van die overeenkomsten die sterk overtrokken worden waar ik hoofdpijn van krijg.

Maargoed, in discussie gaan met iemand die denkt dat hij de waarheid in pacht heeft omdat hij veel boekjes heeft gelezen is hoogstens contraproductief te noemen. Succes ermee.
Conscience do cost.
pi_130953191
Overigens snap ik wel dat veel mensen de overeenkomsten niet willen zien.

Ik heb daar geen last van want ik stem niet op die proletenzooi.
  zondag 8 september 2013 @ 19:38:21 #241
168739 Red_85
'echt wel'
pi_130957951
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
Als een Marokkaan een oud oma'tje berooft, dan is het toch zinloos om te ouwehoeren over de tsunami van islamisering en te waarschuwen voor de sharia?

Verder hadden de Duitsers, in hun ogen althans, wel degelijk reden om de joden te haten. Of je dat nu terecht vindt of niet, doet niet terzake. Feit blijft dat Duitsers genoeg reden zagen om joden intens te haten.
Je snapt mijn punt nog steeds niet, of wil het niet zien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_130958231
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 19:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je snapt mijn punt nog steeds niet, of wil het niet zien.
Ik snap het heel goed.

Volgens jou waren joden lieve, goed geïntegreerde mensen. Dat terwijl Marokkanen overlast veroorzaken en mensen in elkaar beuken.

Daarom is er volgens jou geen vergelijking te maken.

Maar ik vrees dat jij mijn punt dan niet snapt.
  zondag 8 september 2013 @ 19:52:35 #243
168739 Red_85
'echt wel'
pi_130958495
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 19:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik snap het heel goed.

Volgens jou waren joden lieve, goed geïntegreerde mensen. Dat terwijl Marokkanen overlast veroorzaken en mensen in elkaar beuken.

Daarom is er volgens jou geen vergelijking te maken.

Maar ik vrees dat jij mijn punt dan niet snapt.
Juist en ik snap jou ook wel met je punt dat Wilders blind polariseert, maar dat doe jij precies hetzelfde door hem als nazi weg te zetten en zijn volger als nazis.
1947-2016
pi_130958786
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 19:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Juist en ik snap jou ook wel met je punt dat Wilders blind polariseert, maar dat doe jij precies hetzelfde door hem als nazi weg te zetten en zijn volger als nazis.
Neuh.

Ik constateer slechts dat Wilders moslims op dezelfde manier 'framed' als de nazi's deden met joden.

Ik heb het niet over treinen en kampen ofzo.

Maar ik snap best dat die vergelijking jou ongemakkelijk maakt.
  zondag 8 september 2013 @ 20:01:13 #245
168739 Red_85
'echt wel'
pi_130958861
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 19:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh.

Ik constateer slechts dat Wilders moslims op dezelfde manier 'framed' als de nazi's deden met joden.

Ik heb het niet over treinen en kampen ofzo.

Maar ik snap best dat die vergelijking jou ongemakkelijk maakt.
Exact, want mensen met dit soort vergelijkingen en oproepen zorgen er juist voor dat het gaat escaleren.
Ik heb Wilders nog niet horen roepen 'wie elimineert dat stuk stront op de scooter die die oma heeft gerooft'. Athans, niet openbaar.
1947-2016
pi_130958950
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Exact, want mensen met dit soort vergelijkingen en oproepen zorgen er juist voor dat het gaat escaleren.
Ik heb Wilders nog niet horen roepen 'wie elimineert dat stuk stront op de scooter die die oma heeft gerooft'. Athans, niet openbaar.
Misschien moet je je wat meer verdiepen in het vooroorlogse Duitsland.
  zondag 8 september 2013 @ 20:05:39 #247
168739 Red_85
'echt wel'
pi_130959031
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 20:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien moet je je wat meer verdiepen in het vooroorlogse Duitsland.
^O^
Dude, ik doe zowat niet anders. Ik ben inmiddels de wereldoorlogen niet als 2 entiteiten gaan zien, maar als 2 delen van een oorlog. En ik weet ook van de spanningen die in de vroege 19de eeuw aan de grondslag 14-18 hebben gelegen.
Neuh, dat zit wel goed Koosje.
1947-2016
pi_130959149
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

^O^
Dude, ik doe zowat niet anders. Ik ben inmiddels de wereldoorlogen niet als 2 entiteiten gaan zien, maar als 2 delen van een oorlog. En ik weet ook van de spanningen die in de vroege 19de eeuw aan de grondslag 14-18 hebben gelegen.
Neuh, dat zit wel goed Koosje.
Dan begrijp ik niet goed dat je geen gelijkenissen ziet tussen de door de nazi's gebruikte retoriek en die van Wilders en consorten.

Of je wilt het niet zien. Dat kan natuurlijk ook.
  zondag 8 september 2013 @ 20:11:01 #249
168739 Red_85
'echt wel'
pi_130959272
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 20:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan begrijp ik niet goed dat je geen gelijkenissen ziet tussen de door de nazi's gebruikte retoriek en die van Wilders en consorten.

Of je wilt het niet zien. Dat kan natuurlijk ook.
Wat is je punt? Hij benoemd wat punten, die andere politieke partijen niet willen benoemen en stelt af en toe wat vragen. Voor de rest blaft hij alleen maar en bijt niet. Hij roept niet op tot geweld, heeft geen stormafdeling en loopt niet te marcheren door Amsterdam Nieuw West met 100.000 man.
1947-2016
pi_130959614
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat is je punt? Hij benoemd wat punten, die andere politieke partijen niet willen benoemen en stelt af en toe wat vragen. Voor de rest blaft hij alleen maar en bijt niet. Hij roept niet op tot geweld, heeft geen stormafdeling en loopt niet te marcheren door Amsterdam Nieuw West met 100.000 man.
Hij zet moslims neer als een gevaar die stiekem het westen willen onderwerpen. Als een vijfde colonne dus.

Als Wilders enkel had geroepen dat die scooterklootzakjes een probleem vormen en hard aangepakt moeten worden, dan was er niets aan de hand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')