Spatbord/kentekenplaathouderquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 18:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Taartschep? u refereert aan welk onderdeel?
Ik ben niet zo thuis in die MF terminologie
Ja zal dat keer checken, wel slim inderdaad.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Plofjes = wel Ok, is domweg een beetje onverbrande brandstof in de uitlaat die een beetje naroffelt. Knallen duidt meestal op valse lucht in het inlaattraject. Meestal zitten er tussen de carbs en de spruitstukken, rubberen thules, als die ouder worden verharden ze een beetje en dan wil er nog wel eens een beetje lucht tussen trekken als je hem vacuüm gooit (gas dicht). Kun je effe checken, misschien de klemmetjes net nog een slagje extra geven.
Welke heb je er op? die met die ribbels?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:47 schreef kepler het volgende:
Mijn Yamaha start niet meer... Althans niet met het knopje
Accu laadt niet meer... Volgens motorforum grote kans dat het de spanningsregelaar is (en dus kapotte accu). Morgen maar eens goed naar kijken
Ik heb nog niet gekeken, broertje had hem geleend en mocht dus duwenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:50 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja zal dat keer checken, wel slim inderdaad.
[..]
Welke heb je er op? die met die ribbels?
Dus ook niet bij de rit?
As said; die is al ingekort, en zo blijft 'iequote:
Easy check; beetje remmenreiniger erop spuiten als hij loopt; gaan de toeren omhoog, dan drinkt hij het, en lekken ze dusquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:50 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja zal dat keer checken, wel slim inderdaad.
Da's niet echt slim héquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:41 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik heb vanmiddag mn helm laten donderen van de brommert tijdens het voorrijden. Dikke kras op het vizier nu
Laten donderen is nieuwe helm.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:41 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik heb vanmiddag mn helm laten donderen van de brommert tijdens het voorrijden. Dikke kras op het vizier nu
Nee niet altijdquote:
Zonnevizier is nog krasvrijquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:45 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Da's niet echt slim hé. Vizier open, (zonne)brilletje op
Klopt niet altijd.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:51 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Nee niet altijd![]()
Was een hoogte van minder dan 50cm en recht op het vizier.
[..]
Zonnevizier is nog krasvrij![]()
Das waar. Maar ik gok het er maar gewoon op dattie nog goed isquote:
Klopt alleen je weet nooit wanneerquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:42 schreef Sounddragon het volgende:
Mijn Shoei is wel tig keer van de motor gestuiterd, eens mee terug gegaan om te laten checken, en volgens de miep in de shop aldaar issie pas deaud als het schuim binnenin kapot of beschadigd is.
pics van je nieuwe brommert!!!!!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:42 schreef Sounddragon het volgende:
Mijn Shoei is wel tig keer van de motor gestuiterd, eens mee terug gegaan om te laten checken, en volgens de miep in de shop aldaar issie pas deaud als het schuim binnenin kapot of beschadigd is.
Jawel, kun je gewoon zien onder je bekleding.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:45 schreef Geerd het volgende:
[..]
Klopt alleen je weet nooit wanneerJa zoon scanner hebben ze daar voor dat wel.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jawel, kun je gewoon zien onder je bekleding.
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
gruwelijk bruut
Hij is wel ehh.. grappigquote:
Vind je? heeft toch ook 2 wielen en een 'torretje?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:08 schreef Geerd het volgende:
Das heel wat anders dan die grond vreter !!
mocht je de slagschip achter laten of is dat nog een blok aan je been??quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hij is wel ehh.. grappig
[..]
Vind je? heeft toch ook 2 wielen en een 'torretje?
Die staat daar nog wel, halen we zondagavond weer op.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:13 schreef klawie het volgende:
[..]
mocht je de het slagschip achter laten of is dat nog een blok aan je been??
sterkte met de verkoop zou gwn iets boven je koopprijs van de slagschip en dan erop duwen miss speel je nog quitequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die staat daar nog wel, halen we zondagavond weer op.
Binnenkort te aanschouwen op MP.
Nou, ik zou niet graag met een helm rijden waarvan de schil is gecrackt en het schuim nog heel is. Dat is echter moeilijk te checkenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:42 schreef Sounddragon het volgende:
Mijn Shoei is wel tig keer van de motor gestuiterd, eens mee terug gegaan om te laten checken, en volgens de miep in de shop aldaar issie pas deaud als het schuim binnenin kapot of beschadigd is.
Is toch zo dat helm onder zijn eigengewicht niet kapot gaat, pas als je die massa van je kop erin stopt gaat ie echte klappen krijgen. Omdat ie dan veel meer impact te verduren krijgt.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 08:56 schreef kepler het volgende:
[..]
Nou, ik zou niet graag met een helm rijden waarvan de schil is gecrackt en het schuim nog heel is. Dat is echter moeilijk te checken
Dan koop je lekker bij elke klipscheet een nieuwe helm voor 500+¤; ik houd je niet tegenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 08:56 schreef kepler het volgende:
[..]
Nou, ik zou niet graag met een helm rijden waarvan de schil is gecrackt en het schuim nog heel is. Dat is echter moeilijk te checken
Neuh, ik zal ook niet snel een nieuwe kopen hoorquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan koop je lekker bij elke klipscheet een nieuwe helm voor 500+¤; ik houd je niet tegen![]()
Wel eens gezien hoe ze die dingen testen? dan weet je ook meteen dat je er niet zo paniekerig mee hoeft te doen
Alleen als je héél extreem op je plaat gaat zal dat misschien van invloed zijn, maar we rijden niet op het circuit heahquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 19:35 schreef kepler het volgende:
[..]
Neuh, ik zal ook niet snel een nieuwe kopen hoor![]()
Het is alleen wel zo dat als er een scheurtje in zit voordat Je valt, dat het biedt echt zal helpen
Dat is ook wel weer waar. Toch zou ik een helm met scheur(tje) zeker wel inruilen voor een nieuwe helm. Maar als ik niks zie dan is er ook niks (zo werkt het natuurlijk niet, maar wel voor mn gemoedsrustquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Alleen als je héél extreem op je plaat gaat zal dat misschien van invloed zijn, maar we rijden niet op het circuit heah
tis kunststof, als er iets mee is, dan zie je dat, óf aan de buitenkant, óf aan de binnenkantquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:47 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer waar. Toch zou ik een helm met scheur(tje) zeker wel inruilen voor een nieuwe helm. Maar als ik niks zie dan is er ook niks (zo werkt het natuurlijk niet, maar wel voor mn gemoedsrust)
ff wat meer achtergrond gezocht (wikipediaquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tis kunststof, als er iets mee is, dan zie je dat, óf aan de buitenkant, óf aan de binnenkant
Ik ben eens knetterhard van mijn AT gestuiterd, plat op mijn achterhoofd, op asfalt. Ik had niks, helm was wel beschadigd, een maand oude SHOEI van 589¤-> nieuwe.
Als ik het zo lees moet je de helm echt flink laten stuiteren (alsin van een trap oid) voordat je hem moet vervangenquote:The outer shell can be made of plastics or fiber materials. Some of the plastics offer very good protection from penetration as in lexan (bulletproof glass) but will not crush on impact, so the outer shell will look undamaged but the inner EPS will be crushed. Fiberglass is less expensive than lexan but is heavy and very labor intensive. Fiberglass or fiber shells will crush on impact offering better protection. Some manufacturers will use Kevlar or carbon fiber to help reduce the amount of fiberglass but in the process it will make the helmet lighter and offer more protection from penetration but still crushing on impact. But this can be very expensive.
Heeft ie zn werk goed gedaan /positief denken.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ben eens knetterhard van mijn AT gestuiterd, plat op mijn achterhoofd, op asfalt. Ik had niks, helm was wel beschadigd, een maand oude SHOEI van 589¤-> nieuwe.
Heeft ie ook, maar voor 1180¤ aan helmen in krap 5 weken is nog steeds wel een beetje duurquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Heeft ie zn werk goed gedaan /positief denken.
Is vallen toch behoorlijk pijnlijk jaquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heeft ie ook, maar voor 1180¤ aan helmen in krap 5 weken is nog steeds wel een beetje duur
Ik neem aan dat je dat destijds toch wel via je verzekering hebt geregeld..quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heeft ie ook, maar voor 1180¤ aan helmen in krap 5 weken is nog steeds wel een beetje duur
Van je brommer af tiefen tijdens een allroadcursus valt niet onder je WA+.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dat destijds toch wel via je verzekering hebt geregeld..
Ik zou niet weten waarom bij een andere val, op straat, wel en bij een val op een allroadcursus niet.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Van je brommer af tiefen tijdens een allroadcursus valt niet onder je WA+.
punt één; georganiseerd iets,quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom bij een andere val, op straat, wel en bij een val op een allroadcursus niet.
Nope, heeft imho geen enkele zin.quote:
Jij hebt dan ook wel een criminele kopquote:Op zondag 11 augustus 2013 14:56 schreef einschtein het volgende:
Mocht gisteravond nog even mee met de Duitse politie, in hun wagen ofcourse. Nadat ze mij aanzagen voor een vermeende overvaller.
Sta je even te pauzeren van een motorritje op een parkeerplek, staan er binnen no-time 3 politie auto's bij je.
Ik had mijn helm nog op tijdens het pauzeren.quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook wel een criminele kop
Dat is dan ook wel verdachtquote:Op zondag 11 augustus 2013 15:06 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik had mijn helm nog op tijdens het pauzeren.
omdat ik toen ik in rijssen was, had besloten om even richting ommen te rijden. en toen heb ik de normale weg gepaktquote:Op zondag 11 augustus 2013 20:43 schreef KneusTeun het volgende:
waarom holterberg niet meegepakt?!?! leuk scheur weggetje
Is niet meer zo leuk als vroegerquote:Op zondag 11 augustus 2013 20:43 schreef KneusTeun het volgende:
waarom holterberg niet meegepakt?!?! leuk scheur weggetje
quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:50 schreef Den_Haag het volgende:
Aankomend weekend weer eens een tochtje
Er kunnen wmb effe geen tochtjes genoeg zijn; redenen om te rijden zijn altijd welkomquote:Op maandag 12 augustus 2013 10:52 schreef Anne het volgende:
Hier waarschijnlijk ook weer.
Which reminds me. Even op feestboek vragen.
quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Er kunnen wmb effe geen tochtjes genoeg zijn; redenen om te rijden zijn altijd welkom
quote:
Moet ik even een lijstje opnoemenquote:Op maandag 12 augustus 2013 10:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Er kunnen wmb effe geen tochtjes genoeg zijn; redenen om te rijden zijn altijd welkom
Is er dan een reden nodig om te rijden? Ik heb vaker een reden om niet te rijden, omdat ik andere dingen moet doenquote:Op maandag 12 augustus 2013 10:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Er kunnen wmb effe geen tochtjes genoeg zijn; redenen om te rijden zijn altijd welkom
Zitten geen noppen onderquote:
Sgoedquote:
Neuh, dat niet, maar mét reden is fijner, dan voelt het niet zo als geld wegpleuren voor de funquote:Op maandag 12 augustus 2013 11:04 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Is er dan een reden nodig om te rijden? Ik heb vaker een reden om niet te rijden, omdat ik andere dingen moet doen
Kennis maken bij de Univé?quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:06 schreef Anne het volgende:
Ow.
Je zou even een spuit voor d'n Doesj kunnen halen.
En volgens mij moet je nog kennismaken in Nijmegen bij de Unive?
Je zou me boterhammen kunnen brengen.
Voor de rest weet ik denk ik ff niks wat je met die motor zou kunnen doen.
Nopequote:Op maandag 12 augustus 2013 11:14 schreef Salatrel het volgende:
heb je geen thuisbezorgd app op je telefoon staan? laat je niet foppen door de naam. ze bezorgen ook gewoon op je werk als je dat wil
Moest dat niet toentertijd, toen je de verzekering voor de kwaak afsloot in Nijmegen?quote:
Ik moet niks.. dat vroeg ze ja, maar ik zou niet weten wat dat voor nut heeft..quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:18 schreef Anne het volgende:
[..]
Nope. Sowieso bij ons thuis-thuis is er maar 1 toko aangemeld bij thuisbezorgd.
[..]
Moest dat niet toentertijd, toen je de verzekering voor de kwaak afsloot in Nijmegen?
Toen moest je langs gaan toch?
Ow, weet ik veel. Ik dacht dat je jezelf nog moest identificeren ofzoquote:Op maandag 12 augustus 2013 11:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik moet niks.. dat vroeg ze ja, maar ik zou niet weten wat dat voor nut heeft..
Ben al tig jaar klant bij hen, ze kunnen mijn rug op.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:24 schreef Anne het volgende:
[..]
Ow, weet ik veel. Ik dacht dat je jezelf nog moest identificeren ofzo.
Gaan we niet met de auto dan?quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:54 schreef KneusTeun het volgende:
Reden: http://www.scientias.nl/h(...)dient-zich-aan/90703
Dus vannacht mooie nachtrit gaan maken ergens waar je op een heuveltop zit ofzo
Das wel mooi om te zien als het weer ook effe meewerktquote:Op maandag 12 augustus 2013 11:54 schreef KneusTeun het volgende:
Reden: http://www.scientias.nl/h(...)dient-zich-aan/90703
Dus vannacht mooie nachtrit gaan maken ergens waar je op een heuveltop zit ofzo
klinkt stom, maar choke vergeten?quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:09 schreef JAY-T het volgende:
Ondervond gister een probleempje met m'n GSX600F (1990) Reed een tijdje op de snelweg en trok hem voordat ik de afslag moest nemen nog ff door. Toen ik voor een minuut of 2 rond de 180km/h reed, zakte hij ineens terug in snelheid, tezamen met wat gestotter en een slecht respons op het gas. Heb met 110km/h de afslag weten te halen en op de afslag was ie ook nog flink aan het bokken. Daarna de motor ff uitgezet en ben na 5 minuten weer weg gereden, rest van de dag nog flink wat km's gemaakt (geen snelweg) en nergens last van gehad. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Thnx voor de tip, zal het van de week ff allemaal bij langs lopenquote:Op maandag 12 augustus 2013 15:17 schreef Sounddragon het volgende:
Klinkt als ontsteking, check de stekkers en verbindingen effe, en ook de bougies en de bougiedoppen.
Haha nee dat was het niet, die schuif ik altijd netjes weer terugquote:Op maandag 12 augustus 2013 16:42 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
klinkt stom, maar choke vergeten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |