abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 augustus 2013 @ 18:50:46 #101
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_129947196
quote:
14s.gif Op zondag 11 augustus 2013 18:46 schreef Beach het volgende:

[..]

Ja snap ik dat het zonder video lastig te zien is. Anyway 60 krijg ik misschien één keer omhoog maar ben ik bang.
Dan zou ik niet proberen te maxen met 1 rep. De kans op een blessure is te groot. Wat je dan beter kan doen is iets minder gewicht en een tijdje puur op je form trainen. Goed opletten waar je zwaktes zitten en daar aan werken met assist training.
pi_129949864
Hoe erg is het om een dag dik in de min te staan qua calorie-aantal en de dag er op deze pas er bij te eten? Je lichaam kijkt toch naar een bepaalde periode dus dit lijkt me niet kwaad te kunnen, lettend op spiermassa oid?
Net een eind gefietst namelijk en zit al buiten mn IF-window. ;(

[ Bericht 27% gewijzigd door Kerol op 11-08-2013 20:06:54 ]
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_129950207
Wat bij mij erg hielp met benchpress is erg letten op m'n vorm. Lichte arch in rug, schouders samengeknepen en je schouderbladen als het ware kantelen wanneer je gaat liggen. Hierdoor lig je met je schouders op de bench en met je onderrug, zoals in deze afbeelding:

Een deel van je rug komt dan los van de bank. Kostte bij mij wat oefening om die form goed te krijgen, maar als je veel video's kijkt en probeert komt het vanzelf. Wat je veel gasten ziet doen is helemaal plat liggen. Of zelfs plat liggen met hun benen ook nog in de lucht.

Daarnaast natuurlijk rep range, ik doe nu een paar opwarm setjes met licht gewicht en daarna gewoon 5x5, 5 setjes van 5 herhalingen met hetzelfde gewicht, lukt dat, dan doe ik er de volgende sessie 2.5kg bij.

En je kunt nog kijken naar assistance exercises, om zeg maar de zwakkere schakels aan te pakken. Overhead press, close grip bench press en in mindere mate pullups en db rows.

quote:
7s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:59 schreef Kerol het volgende:
Hoe erg is het om een dag dik in de min te staan qua calorie-aantal en de dag er op deze pas er bij te eten? Je lichaam kijkt toch naar een bepaalde periode dus dit lijkt me niet kwaad te kunnen, lettend op spiermassa oid?
Spiermassa verlies je sowieso niet door 1 dag je kcals niet te halen.
  Moderator zondag 11 augustus 2013 @ 20:21:50 #104
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_129950675
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:08 schreef Sapstengel het volgende:
Wat bij mij erg hielp met benchpress is erg letten op m'n vorm. Lichte arch in rug, schouders samengeknepen en je schouderbladen als het ware kantelen wanneer je gaat liggen. Hierdoor lig je met je schouders op de bench en met je onderrug, zoals in deze afbeelding:

[ afbeelding ]

Een deel van je rug komt dan los van de bank. Kostte bij mij wat oefening om die form goed te krijgen, maar als je veel video's kijkt en probeert komt het vanzelf. Wat je veel gasten ziet doen is helemaal plat liggen. Of zelfs plat liggen met hun benen ook nog in de lucht.

Daarnaast natuurlijk rep range, ik doe nu een paar opwarm setjes met licht gewicht en daarna gewoon 5x5, 5 setjes van 5 herhalingen met hetzelfde gewicht, lukt dat, dan doe ik er de volgende sessie 2.5kg bij.

En je kunt nog kijken naar assistance exercises, om zeg maar de zwakkere schakels aan te pakken. Overhead press, close grip bench press en in mindere mate pullups en db rows.

[..]

Spiermassa verlies je sowieso niet door 1 dag je kcals niet te halen.
Hmmmm, ik plaats juist m'n voeten (de hak eigenlijk) net nog op het bankje en duw mn hele rug plat. Op die manier krijg ik minder snel last van mn rug (ik ben één keer goed door mn rug gegaan, daarna is dat altijd een zwak punt gebleven).

Zo dus:

F.K.A. SuperwormJim
  Moderator zondag 11 augustus 2013 @ 20:23:49 #105
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_129950757
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 17:32 schreef stinkie het volgende:

[..]

Ikmkijk wel goed uit met die schaamtecultuur lui bij ons :')

Maar zelfs als ze je vragen hoe iets werkt kijken ze je aan met een blik 'ik weet het toch beter' en trekken ze zich niets van het antwoord aan.

Vanmiddag stond er weer een met 60kg te deadliften. Bar tot kniehoogte en weer omhoog. No floor or rack was touched.....

Prima. Zodra z'n rug het begeeft is het rack weer wat vaker vrij
Ik vroeg vandaag aan een instructeur om te kijken of mn form goed was bij de DL. Het is voor het eerst dat ik een DL uitgevoerd (vanwege een zwakke onderrug nooit aangedurfd). Na even te hebben gekeken vond hij dat ik de bar maar niet tot aan de grond moest laten zakken omdat mijn rug op het laatste moment een klein beetje bolde.

Wat is nu juist?
F.K.A. SuperwormJim
pi_129950900
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:21 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Hmmmm, ik plaats juist m'n voeten (de hak eigenlijk) net nog op het bankje en duw mn hele rug plat. Op die manier krijg ik minder snel last van mn rug (ik ben één keer goed door mn rug gegaan, daarna is dat altijd een zwak punt gebleven).

Zo dus:

[ afbeelding ]
Met iets bolle rug is geloof ik ook meer de powerlifting form. Geen idee of plat liggen op een andere manier helpt. Ik vind zelf plat liggen nooit fijn, merk dat ik niet zo stabiel lig dan en makkelijker "rol".

Opzich zou het geen probleem moeten zijn voor je rug om iets hol te liggen, zolang je maar niet los komt van de bank. Maarja dat kun jij zelf het beste aanvoelen natuurlijk.

Deadlift niet tot de grond heet Romanian Deadlift, tot net onder je knie laten zakken en dan terug. Niks mis mee wanneer je goed let op je form en kromming van je rug.
pi_129951490
quote:
4s.gif Op zondag 11 augustus 2013 09:43 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Side planks. Ik ken je probleem. het is er bij mij niet erger op geworden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks! Wordt weer toegevoegd aan mn routine.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:13:46 #108
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_129953122
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:21 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Zo dus:

[ afbeelding ]
Voeten op de bank is leuk voor een warming up en recreanten. Ik zou absoluut geen zware press aandurven op die manier.

Dat je rug iets bolt is niet erg, als het de bovenkant van je rug betreft. Als het de onderkant is is het gewoon een kwestie van form aanleren. Ik raad je geen romenian deadlift aan als je al iets met je rug hebt. Je hebt dan een contante spanning op je rug, en de meeste mensen kunnen niet meer dan 4 of 5 reps een goede form houden bij de RDL.
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:21:40 #109
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_129953482
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 17:51 schreef Yamcha het volgende:

[..]

Bij RDL hoort de bar de grond ook niet te raken.
Aha, RDL, dat verklaart de kromme rug :')

De meeste deadlifters doen het niet eens uit onwetendheid maar nemen het over uit de les Miles klasjes. En wie ben i om tegen een instructeur in te gaan
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:23:07 #110
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_129953563
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:26 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Met iets bolle rug is geloof ik ook meer de powerlifting form. Geen idee of plat liggen op een andere manier helpt. Ik vind zelf plat liggen nooit fijn, merk dat ik niet zo stabiel lig dan en makkelijker "rol".

Opzich zou het geen probleem moeten zijn voor je rug om iets hol te liggen, zolang je maar niet los komt van de bank. Maarja dat kun jij zelf het beste aanvoelen natuurlijk.

De enige reden waar powerlifters kun rug zo ver mogelijk bollen, of zelfs hun kont van de bench optillen indien toegestaan, is dat ze zo de baan van de bar verkorten. Ze doen dan een J form bench, wat inhoudt dat ze de bar van ongeveer hun kin naar onderkant borst brengen, daar waar de borst het hoogst is. Dat is dus om de baan te verkorten waardoor ze meer kunnen liften. (Ook een reden waarom de zo´n wijd mogelijke grip hanteren, de baan verkorten).

Plat bankliften is eigenlijk de zwakste manier van benchen. Door je rug iets te bollen kan je je schouders beter op de bank krijgen, en je voeten stevig op de grond. Zo krijg je de meeste krachtoverbreniging van de bar naar de bank en de vloer, wat je nodig hebt om wat zwaarder te kunnen benchen, zonder een echter powerlift bench te doen.
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:24:35 #111
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_129953651
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:21 schreef stinkie het volgende:

[..]

Aha, RDL, dat verklaart de kromme rug :')

De meeste deadlifters doen het niet eens uit onwetendheid maar nemen het over uit de les Miles klasjes. En wie ben i om tegen een instructeur in te gaan
Ik luister dan ook niet naar instructeurs en personal trainers. Alleen naar ervaren coaches. :P
pi_129953685
quote:
7s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:23 schreef Snakey het volgende:
Plat bankliften is eigenlijk de zwakste manier van benchen.
Wat bedoel je daar precies mee, Snakey? Dat je op een incline zwaarder kan benchen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:26:23 #113
19297 stinkie
pi_129953735
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:23 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Ik vroeg vandaag aan een instructeur om te kijken of mn form goed was bij de DL. Het is voor het eerst dat ik een DL uitgevoerd (vanwege een zwakke onderrug nooit aangedurfd). Na even te hebben gekeken vond hij dat ik de bar maar niet tot aan de grond moest laten zakken omdat mijn rug op het laatste moment een klein beetje bolde.

Wat is nu juist?
Negeer die vent voortaan.
Deadlift is gewicht vanaf de grond omhoog, weer terug oo de grond, moment van ontspanning (fractie van een seconde is genoeg, bijvoorbeeld even vingers ontspannen) en herhaling.

Als je rug bolt kun je iets verder met rechte rug door je knieën zakken. Ik ben zelf begonnen met rackpulls om die rug goed recht te krijgen en daarna over gestapt op deadlift.

Dat grond niet raken is een typische BodyPump uitvoering, waarbij je de grond niet raakt omdat het allemaal te snel gaat, met een heel laag gewicht. En eigenlijk ook nog een stiffed legged uitvoering is.

Anders even filmpje maken en posten, dan kijkt iedereen hier wel mee.
pi_129953768
quote:

[..]

De enige reden waar powerlifters kun rug zo ver mogelijk bollen, of zelfs hun kont van de bench optillen indien toegestaan, is dat ze zo de baan van de bar verkorten. Ze doen dan een J form bench, wat inhoudt dat ze de bar van ongeveer hun kin naar onderkant borst brengen, daar waar de borst het hoogst is. Dat is dus om de baan te verkorten waardoor ze meer kunnen liften. (Ook een reden waarom de zo´n wijd mogelijke grip hanteren, de baan verkorten).

Plat bankliften is eigenlijk de zwakste manier van benchen. Door je rug iets te bollen kan je je schouders beter op de bank krijgen, en je voeten stevig op de grond. Zo krijg je de meeste krachtoverbreniging van de bar naar de bank en de vloer, wat je nodig hebt om wat zwaarder te kunnen benchen, zonder een echter powerlift bench te doen.
Dat eerste deel klinkt logisch inderdaad, kortere ROM = meer gewicht.

De tweede alinea is inderdaad waarom ik merkte dat een iets hollere rug beter is. Makkelijker kracht overbrengen op de bar en je ligt ook stabieler op de bench.
pi_129953789
Zin in deadlifts gekregen van dit topic. :9~
pi_129953827
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:26 schreef stinkie het volgende:

[..]
Dat grond niet raken is een typische BodyPump uitvoering, waarbij je de grond niet raakt omdat het allemaal te snel gaat, met een heel laag gewicht. En eigenlijk ook nog een stiffed legged uitvoering is.
Of grond niet raken is een typische Romanian deadlift oefening, om je lockout te perfectioneren wanneer je daarop faalt op een PR.
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:28:19 #117
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_129953833
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar precies mee, Snakey? Dat je op een incline zwaarder kan benchen?
Nee, met je rug volledig op de bank. Dus geen enkele bolling. Wat we eigenlijk holling moeten noemen... :P

Een incline press zal altijd minder zijn dan een bench press.
pi_129953965
quote:
7s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:28 schreef Snakey het volgende:

Nee, met je rug volledig op de bank. Dus geen enkele bolling. Wat we eigenlijk holling moeten noemen... :P

Een incline press zal altijd minder zijn dan een bench press.
Oh, zo bedoel je :Y Ik probeer de bench alleen met kont & schouders aan te raken. En dan voeten stevig op de vloer.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:31:00 #119
19297 stinkie
pi_129953981
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:28 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Of grond niet raken is een typische Romanian deadlift oefening, om je lockout te perfectioneren wanneer je daarop faalt op een PR.
Als je ze bezig ziet begrijp,je wwarom ik het een 'typische bodypump' uitvoering noem en geen RDL. Maar ik snap je punt.
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:31:59 #120
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_129954037
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:26 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Dat eerste deel klinkt logisch inderdaad, kortere ROM = meer gewicht.

De tweede alinea is inderdaad waarom ik merkte dat een iets hollere rug beter is. Makkelijker kracht overbrengen op de bar en je ligt ook stabieler op de bench.
Squat, DL en bench press zijn typische powerlifter lifts, daarom is het interesant om het van hun te leren. Deels dan, ik las gisteren een boek van een powerlifter die bijvoorbeeld vooral het belang van lats, schouders en triceps benadrukte op de BP. Pecs intereseert ze geen hol, die helpen een beetje in hun opinie. Dat is voor een body builder heel anders natuurlijk, dan wil je juist de nadruk op je pecs krijgen.
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:33:54 #121
19297 stinkie
pi_129954154
quote:
11s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:27 schreef Panzermaus het volgende:
Zin in deadlifts gekregen van dit topic. :9~
Ik gebruik DL tegenwoordig als warming up :9~
Elke keer weer.

Kan alleen maar 1 keer per week zwaar gaan. Nu na 5 dagen rust nog niet op zwaarste gewicht. Na een week lukt dat wel
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:35:11 #122
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_129954220
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:33 schreef stinkie het volgende:

[..]

Ik gebruik DL tegenwoordig als warming up :9~
Elke keer weer.

Kan alleen maar 1 keer per week zwaar gaan. Nu na 5 dagen rust nog niet op zwaarste gewicht. Na een week lukt dat wel
Hoe moet ik dat voor mij zien, DL als warm up? Ik pak hem meestal als laatste, lekker zwaar en dan strompelend naar de kleedkamer.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:36:36 #123
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_129954293
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, zo bedoel je :Y Ik probeer de bench alleen met kont & schouders aan te raken. En dan voeten stevig op de vloer.
Derde wet van Newton, voor elke kracht in een bepaalde richting bestaat eenzelfde kracht de tegenover gestelde kant op. Het houdt in dat wanneer je de bar van je afduwt, je dezelfde kracht neerwaarts krijgt. Daarom is het belangrijk je rug, en zelfs je lats proberen iets op de bench te krijgen. Zo kun je meer weerstand bieden aan het gewicht wat je benched.
  Moderator zondag 11 augustus 2013 @ 21:38:39 #124
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_129954409
quote:

Plat bankliften is eigenlijk de zwakste manier van benchen.
Ik bench altijd al met een platte rug. Nu ik weer serieus ben begonnen, zit ik op dit moment op 6 x 90kg als max. Dit zou dus betekenen dat wanneer ik m'n voeten op de grond zet (in plaats van op het bankje) en m'n rug een beetje hol, ik dan dus (iets) meer zou kunnen benchen. Of dat het in ieder geval makkelijker zou moeten zijn?

Ga ik meteen de volgende keer uitproberen. :)
F.K.A. SuperwormJim
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:38:48 #125
19297 stinkie
pi_129954426
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:35 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat voor mij zien, DL als warm up? Ik pak hem meestal als laatste, lekker zwaar en dan strompelend naar de kleedkamer.
50% werkgewicht, 3 setjes ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')