abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129848161
mijn zoontje van 11 heeft vanmiddag omdat ik hem voor straf geen zakgeld gaf mijn home surround set verkocht.

het is het volgende set:
http://www.google.nl/aclk(...)ce%3Dgoogle-shopping

hij heeft hem voor 100 euro verkocht aan een of andere mongool die een paar straten verder woont waar de jongetjes in de buurt een beetje tegenop kijken (dikke auto enz)

Nu heb ik het hem uitgelegd en netjes gevraagd of ik hem terug kan krijgen. Hij krijgt dan 120 euro en dat hou ik wel van mijn zoontjes zakgeld in. Nu wil hij het niet :o hij zegt dat hij hem gewoon eerlijk gekocht heeft en dat ik mijn zoontje maar beter moet opvoeden :(

ik dacht echt: wtf en heb gezegd dat ik hem aan ga geven voor heling. Lijkt me duidelijk dat een set van 1300 euro dat door een 11 jarig jochie verkocht word voor 100 euro duidelijk heling is.
Hij zegt dat mijn zoontje dan ook gepakt word voor diefstal :') ik heb gezegd daar geen aangifte van te gaan doen of die in te trekken zodra hij zit. Hij zegt dat ik geen kans maak.

wat zijn de mogelijkheden? Ik kan toch gewoon aangifte doen van heling zonder dat ik mijn zoon aan hoef te geven voor diefstal?
blijf van mijn sig af! Nobody2.0 - Nobody2.0 - Nobody2.0
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:49:51 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_129848234
Wtf heb je voor kind dan :')

Aangifte doen tegen je zoontje trouwens.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_129848325
Nee want er kan alleen sprake zijn van heling als er ook sprake is van diefstal

verder word je zoontje dan niet gestraft hoor, onder 12 kunnen ze er niks mee volgens de wet
jeugdzorg komt vast langs, maar dat klinkt niet eens als een slecht idee :')
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_129848391
Is dit een grap?
Resistance is futile.
pi_129848415
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:53 schreef Seven. het volgende:
Is dit een grap?
ik hoop het heel heel hard
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_129848456
Met 11 jaar kun je toch niet opgepakt worden? hooguit bureau halt of zo, maar dat heeft hij wel verdiend als ik het zo lees. Zeker aangifte doen tegen die man, zo'n dure set kopen van een elfjarige voor 100 euro valt inderdaad onder heling volgens mij.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_129848465
Wauw hahahh zoiets moest ik niet durven uit te halen ;)
pi_129848519
Ik persoonlijk zou dit ook eens met meneer agent bespreken. Als het geen grap is natuurlijk.
Resistance is futile.
pi_129848533
Je kan gewoon de overeenkomst vernietigen in het burgerlijk recht omdat je zoon minderjarig is en de koper redelijkerwijs kon aannemen dat de prijs te laag was. Hij moet je dan je set teruggeven omdat hij niet ter goeder trouw was.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:57:05 #10
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_129848535
Ik geloof er niks van eerlijk gezegd.
Tics van je petten.
pi_129848540
Is je zoontje handelsbekwaam? Nee dan had hij de transactie niet mogen doen, is niet gecontroleerd door de verkopende partij dus kan je hem terugvorderen.
"Those unforgettable days, for them I live"
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:57:36 #12
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_129848557
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:48 schreef Nobody2.0 het volgende:
mijn zoontje van 11 heeft vanmiddag omdat ik hem voor straf geen zakgeld gaf mijn home surround set verkocht.

het is het volgende set:
http://www.google.nl/aclk(...)ce%3Dgoogle-shopping

hij heeft hem voor 100 euro verkocht aan een of andere mongool die een paar straten verder woont waar de jongetjes in de buurt een beetje tegenop kijken (dikke auto enz)

Nu heb ik het hem uitgelegd en netjes gevraagd of ik hem terug kan krijgen. Hij krijgt dan 120 euro en dat hou ik wel van mijn zoontjes zakgeld in. Nu wil hij het niet :o hij zegt dat hij hem gewoon eerlijk gekocht heeft en dat ik mijn zoontje maar beter moet opvoeden :(

ik dacht echt: wtf en heb gezegd dat ik hem aan ga geven voor heling. Lijkt me duidelijk dat een set van 1300 euro dat door een 11 jarig jochie verkocht word voor 100 euro duidelijk heling is.
Hij zegt dat mijn zoontje dan ook gepakt word voor diefstal :') ik heb gezegd daar geen aangifte van te gaan doen of die in te trekken zodra hij zit. Hij zegt dat ik geen kans maak.

wat zijn de mogelijkheden? Ik kan toch gewoon aangifte doen van heling zonder dat ik mijn zoon aan hoef te geven voor diefstal?
Quote voor het nageslacht.
Tics van je petten.
pi_129848581
Ik zou hem voor je neus kapot gooien. :P

"Is van mij toch"
pi_129848655
Enige daadkracht kun je je zoontje niet ontzeggen :7
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:00:55 #15
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_129848690
Zet je maar schrap, als je zoontje eenmaal 16 is...
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_129848721
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:57 schreef superdrufus het volgende:
Je kan gewoon de overeenkomst vernietigen in het burgerlijk recht omdat je zoon minderjarig is en de koper redelijkerwijs kon aannemen dat de prijs te laag was. Hij moet je dan je set teruggeven omdat hij niet ter goeder trouw was.
owja!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_129848784
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:57 schreef zquing het volgende:
Is je zoontje handelsbekwaam? Nee dan had hij de transactie niet mogen doen, is niet gecontroleerd door de verkopende partij dus kan je hem terugvorderen.
Een rechtshandeling van een handelingsonbekwame is vernietigbaar als een van de partijen de overeenkomst wil vernietigen. Dat kan bijvoorbeeld als een voogd een overeenkomst wil vernietigen of iemand onder curatele is gesteld. Het is geen nietige overeenkomst.
pi_129849278
Moet ik dit echt serieus nemen? :') Zo ja, lekker puh, moet je je kind van 11 maar fatsoenlijk opvoeden. :|W Zo nee, :P .
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_129849335
quote:
^O^
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:21:04 #20
317952 geldwolf
De echte Henk en Ria
pi_129849540
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:00 schreef Wickedangel het volgende:
Zet je maar schrap, als je zoontje eenmaal 16 is...
dan verkoopt ie het huis voor 400,-
en een poot van snuffel de hond
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:45:15 #21
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129850555
Hmmm, lijkt me meer iets voor WG&R, of is er ook al iets van een "falen in de opvoeding"-forum op Fok!? :P

On topic: je zoontje is 11 TS, dat betekent dat hij strafrechtelijk sowieso niet aan te pakken valt (Nederland heeft het IVRK geratificeerd wat betekent dat kinderen van 12 jaar en jonger niet strafrechtelijk te vervolgen zijn), dus aangeven wegens 'diefstal' dan wel 'heling' zal niet gaan werken, noch civielrechtelijk, aangezien jij als ouder aansprakelijk bent voor wat je kind van onder de 14 jaar oud ook uitspookt. Je kan die overeenkomst overigens gewoon ontbinden op grond van het feit dat je zoontje onder jouw ouderlijke verantwoordelijkheid staat. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Moderator donderdag 8 augustus 2013 @ 23:48:19 #22
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_129850671
Wat moet dit in K&W :?

Lijkt mij meer iets voor WGR, ik duw hem wel even die kant op... :)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:48:52 #23
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129850696
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:48 schreef Vonkenboer het volgende:
Wat moet dit in K&W :?

Lijkt mij meer iets voor WGR, ik duw hem wel even die kant op... :)
Leek mij ook al. :Y ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:50:23 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_129850762
die mongool met die dikke auto heeft wel gelijk; je moet je zoontje beter opvoeden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 00:07:04 #25
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_129851395
Hell yeah ditmoest ik eens doen toen ik 11 was!

-> Oh nee, want ik kreeg geen zakgeld. Als ik wat wilde mocht ik onkruid plukken in de tuin of mezelf wel heel erg lief gedragen! _O-
-> Oh nee, want een normaal kind van 11 is niet met dit soort zaken bezig en geeft een grote mond als hij/zij zijn zin niet krijgt, of gooit met een barbiepop..
-> Oh nee, want toen ik 11 was wist ik niet eens hoe zo'n ding uit elkaar moest en kreeg ik dat al helemaal niet naar een of andere stoere bink uit de buurt gesjouwd...

Heb je m niet zelf verkocht en naderhand spjit.. ?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 00:22:58 #27
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_129851924
Dit topic :+
Ow en deze, gewoon omdat... :')
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 00:30:55 #28
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_129852131
Het is niet zo heel lastig TS:

quote:
Artikel 234
1 Een minderjarige is, mits hij met toestemming van zijn wettelijke vertegenwoordiger handelt, bekwaam rechtshandelingen te verrichten, voor zover de wet niet anders bepaalt.
2 De toestemming kan slechts worden verleend voor een bepaalde rechtshandeling of voor een bepaald doel.
3 De toestemming wordt aan de minderjarige verondersteld te zijn verleend, indien het een rechtshandeling betreft ten aanzien waarvan in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat minderjarigen van zijn leeftijd deze zelfstandig verrichten.
Art. 1:234 BW

Lid 3 is niet van toepassing, het is namelijk niet gebruikelijk dat kinderen van 11 dergelijke overeenkomsten sluiten. Je hebt geen toestemming gegeven voor de rechtshandeling, dus conform lid 1 is hij onbekwaam geweest.

quote:
Artikel 32
1 Iedere natuurlijke persoon is bekwaam tot het verrichten van rechtshandelingen, voor zover de wet niet anders bepaalt.
2 Een rechtshandeling van een onbekwame is vernietigbaar. Een eenzijdige rechtshandeling van een onbekwame, die niet tot een of meer bepaalde personen gericht was, is echter nietig.
Art. 3:32 BW

Lid 2 van bovenstaand artikel geeft aan dat de overeenkomst vernietigbaar is zodra het een rechtshandeling van een onbekwame betreft. Je kunt de overeenkomst dus vernietigen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_129852151
Volgens mij gaat TS straks dit topic weer een schopje geven:
KLB / de reactie: ongeloofwaardig, verzonnen topics :')

Ohja TS, je moet je koter beter opvoeden en de overeenkomst vernietigen gezien onbekwaam persoon en te kwader trouw.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_129852234
quote:
Tevens was de zoon niet de eigenaar van het verkochte en had de koper dat redelijkerwijs kunnen vermoeden.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')