abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129825568
Volgende week dinsdag heb ik mijn rijexamen. Nu vroeg mijn rij-instructeur of
ik ook wil dat hij mee gaat tijdens het examen. Ik twijfel hierover of dit wel of niet verstandig is.

Ik heb een faalangstexamen, dit houdt in dat van te voren de examinator mij met een gesprekje
gerust stelt, dus een eventuele meerwaarde van mijn rij-instructeur dat hij een gesprekje aanknoopt met de examinator is er in dit geval niet.

Graag jullie reactie of ervaringen over dit onderwerp.
pi_129825634
Die van mij was mee. Maarja, ik heb dan ook geen faalangst.
pi_129825640
prima feedback zou het zo weer lezen
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:56:18 #4
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_129825665
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:55 schreef Tja..1986 het volgende:
Die van mij was mee. Maarja, ik heb dan ook geen faalangst.
Dit.
pi_129825676
Je faalt nu weer behoorlijk.
pi_129825684
Neem maar mee, gaat het mis dan weet je instructeur exact waar het mis ging en hij houdt de examinator ook bij de les natuurlijk, die weet dondersgoed dat hij op zijn vingers wordt gekeken met de instructeur achterin.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:57:36 #7
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_129825697
Verkeerde forum annelie.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_129825699
Gewoon meenemen, kan je in ieder geval nog een beetje ouwehoeren ipv jezelf gek maken.
pi_129825718
FB? really?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_129825722
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:57 schreef Plantagehouder het volgende:
Gewoon meenemen, kan je in ieder geval nog een beetje ouwehoeren ipv jezelf gek maken.
Dit :) Mijn rij-instructeur en examinator waren constant aan het keuvelen :')
pi_129825723
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Verkeerde forum annelie.
Daar was ze al bang voor ;)
  Forum Admin donderdag 8 augustus 2013 @ 12:01:30 #12
58651 crew  murp
murp
pi_129825823
Ligt eraan of je goed contact heb gehad met je instructeur. Maar ik zou m gewoon meevragen..

kickje naar GC
pi_129826011
Eerste twee keren had ik haar mee. Beide keren gezakt. Derde keer liet ik haar bij het CBR en toen slaagde ik. :')
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:12:26 #14
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129826118
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:58 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Daar was ze al bang voor ;)
_O-
pi_129826122
quote:
dus een eventuele meerwaarde van mijn rij-instructeur dat hij een gesprekje aanknoopt met de examinator is er in dit geval niet.
Tuurlijk wel! Onderweg 'moet' je ook nog praten. Zelf vond ik het erg prettig dat mijn instructeur met die man kon praten en ik gewoon goed kon opletten. De eerste keer was ik namelijk alleen en die man was alleen maar aan het opscheppen over z'n dure camera's waar hij geen verstand van had en ik ergerde me zo eraan dat het echt verschrikkelijk was. En dan heb je daar tenminste geen last van.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:13:47 #16
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_129826160
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:07 schreef Etsu het volgende:
Eerste twee keren had ik haar mee. Beide keren gezakt. Derde keer liet ik haar bij het CBR en toen slaagde ik. :')
ik had dat ook de eerste keer. Het idee dat er 2 naar me zaten te kijken. Alles en iedereen afgesneden die op de fiets was, geen voorang gegeven bij een wegversmalling, tandenpoetsen, alles wat me nog nooit overkomen was tijdens lessen, terwijl ik al lang en breed klaar was d'r voor.

Paar weken later een geruststellend gesprekje met de examinatrische vooraf gehad en zonder instructeur er bij gereden, en met vlag en wimpel. Terwijl er de meest lastigste dingen gebeurde tijdens dat laatste examen.
Gewoon de zenuwen de eerste keer :') en de manier van vooraf gerust stellen de tweede keer :s)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:15:02 #17
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129826197
Faalangstexamen, eerste keer dat ik het woord überhaupt hoor :{
pi_129826230
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:15 schreef CherryOnTop het volgende:
Vroeger heette dat gewoon een BNOR examen :P
pi_129826265
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:58 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Dit :) Mijn rij-instructeur en examinator waren constant aan het keuvelen :')
Mijn examinatrice was er net achter dat ze toch liever vrouwen knuffelde. En mijn instructrice wist al langer dat ze dit wilde. Dat resulteerde in een nogal bijzonder gesprek en ik ben dan ook met vlag en wimpel geslaagd :D
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:18:55 #20
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_129826301
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:17 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Mijn examinatrice was er net achter dat ze toch liever vrouwen knuffelde. En mijn instructrice wist al langer dat ze dit wilde. Dat resulteerde in een nogal bijzonder gesprek en ik ben dan ook met vlag en wimpel geslaagd :D
moest je onderweg nog ff stoppen en 10 minuten alleen wachten bij een van de twee hun huis? :') 8)7 _O-
pi_129826335
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:15 schreef CherryOnTop het volgende:
http://www.cbr.nl/faalangst.pp?cookieprefs=allow.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:20:34 #22
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129826353
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:17 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Je kwam niet in de problemen doordat je broek op een gegeven moment in de weg zat met sturen? :+
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:22:27 #23
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_129826403
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:20 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Je kwam niet in de problemen doordat je broek op een gegeven moment in de weg zat met sturen? :+
stuurslot zat er op opeens :+
pi_129826408
Ik heb eerst een TTT gedaan en daarna de praktijkexamen. Allebei in één keer behaald; dankzij de TTT was ik niet meer gespannen en wist ik al wat ik kon verwachten. Beide keren instructeur mee (het was dan ook een man die kalm en rustig is).
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:23:43 #25
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129826448
quote:
"Time-out aanvragen
Bent u eenmaal op weg en de verlammende spanning slaat toe, dan kunt u een time-out aanvragen. Of meerdere, als u dat wilt. U mag het zelf aangeven. Uw examinator kan u ook een time-out geven, als hij denkt dat u dat nodig heeft."

Dat kun je toch normaal ook niet tijdens het autorijden als je ineens in een situatie terecht komt waarin je even niet meer weet wat je moet doen en angstig wordt :{
pi_129826497
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:18 schreef RaymondK het volgende:

[..]

moest je onderweg nog ff stoppen en 10 minuten alleen wachten bij een van de twee hun huis? :') 8)7 _O-
haha, achter het muurtje :P
pi_129826507
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:23 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

"Time-out aanvragen
Bent u eenmaal op weg en de verlammende spanning slaat toe, dan kunt u een time-out aanvragen. Of meerdere, als u dat wilt. U mag het zelf aangeven. Uw examinator kan u ook een time-out geven, als hij denkt dat u dat nodig heeft."

Dat kun je toch normaal ook niet tijdens het autorijden als je ineens in een situatie terecht komt waarin je even niet meer weet wat je moet doen en angstig wordt :{
Time out zeggen, paar fietsers aanrijden door alles gewoon los te laten :') daarna en toch slagen :D
pi_129826541
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:22 schreef zarGon het volgende:
Ik heb eerst een TTT gedaan en daarna de praktijkexamen. Allebei in één keer behaald; dankzij de TTT was ik niet meer gespannen en wist ik al wat ik kon verwachten. Beide keren instructeur mee (het was dan ook een man die kalm en rustig is).
De TTT, die kwam nadat ik afgereden ben. Wat een onzin :') Kan je beter voor 3 tientjes meer een gewoon examen doen, het resultaat kan alleen maar beter zijn (je zou zomaar kunnen slagen). En met beide kan je vrijstelling krijgen voor je bijzondere verrichtingen.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:27:25 #29
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129826578
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:25 schreef johnnyblaze11 het volgende:

[..]

Time out zeggen, paar fietsers aanrijden door alles gewoon los te laten :') daarna en toch slagen :D
Of midden op de snelweg: "TIME OUT!!!" *trekt aan handrem*
pi_129826597
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:20 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Nee, ik had een broek met rits gulp
pi_129826667
Het is over het algemeen zo dat rij-instructeurs de examinatoren goed kennen. Ik heb in het verleden 2x praktijkexamen moeten doen. De 1e keer zei mijn instructeur dat hij mee zou rijden, al was het alleen maar om de examinator een beetje (voor zover mogelijk) te intimideren. In die zin, hij vertrouwde het niet op welke gronden hij mij zou laten zakken. Met meerijden wordt zo'n man toch min of meer beïnvloed. Bijkomend voordeel is inderdaad als ik terecht zou zakken hij op dit punt (deze punten) extra aandacht zou kunnen besteden in de vervolglessen. Het meerijden ging op een of andere manier de mist in en ik zakte dus (overigens terecht voor mijn gevoel).

Bij mijn 2e examen wist hij dat ik een heel soepele man zou krijgen als examinator en hij er het nut niet van in zag mee te rijden. Al zou ik bij die man zakken dan zou dat echt aan mezelf liggen.
Ik moet zeggen: Hij had gelijk. Voordat ik ging rijden stelde de examinator me gerust door een aantal punten te geven waar ik op moest letten en dat ik vooral niet bang moest zijn mocht bijvoorbeeld mijn motor afslaan. Dat was voor hem niet relevant in het examen, zelfs als ik rechtsaf zou slaan terwijl hij linksaf zou hebben aangegeven zou geen punt zijn. Rijd dan gewoon door, niets aan de hand, tenzij natuurlijk een straat waar je niet in mag rijden. Gevolg: Geslaagd.

Dus wellicht moet TS in beraad gaan met de instructeur. Hij of zij kent als het goed is de examinator en kan advies geven hoe je de examinator kan "inpakken".
TS. In ieder geval succes.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:34:15 #32
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_129826786
Die tweede van mij was echt lief, ze zei bij het intake gesprekje letterlijk:

"nou ik zie dat het de vorige keer niet helemaal goed ging he, Je hoeft nergens bang voor te zijn, ik zal je geen straten in sturen waar je niet in mag, en we gaan gewoon lekker een stukje rijden"

Alle stress viel toen van me af, en nog nooit zo mooi gereden lol.

Aan de andere kant, als je voor het eerst alleen in de auto zit ben je ook nerveus athans, dat mag ik wel hopen, genoeg brokken piloten die dat niet zijn en alles denken aan te kunnen namelijk.
Maar onder "stress" goed kunnen rijden is wel belangrijk en een onderdeel van je examen...
pi_129826950
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:26 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

De TTT, die kwam nadat ik afgereden ben. Wat een onzin :') Kan je beter voor 3 tientjes meer een gewoon examen doen, het resultaat kan alleen maar beter zijn (je zou zomaar kunnen slagen). En met beide kan je vrijstelling krijgen voor je bijzondere verrichtingen.
Ik was er zo eentje die zich niet helemaal gereed voelde voor een praktijkexamen. Dankzij die TTT was ik veel zelfverzekerder. Het kost meer, maar ach.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 12:42:17 ]
pi_129827035
Als je zakt is het wel makkelijk als je examinator mee is, weet hij gelijk waar je nog op moet oefenen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:46:41 #35
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_129827080
Meenemen, mijne zat in de stoel achter me en heeft me nog gered dmv een knie in de stoel toen ik vergat in mijn spiegel te kijken bij achteruit rijden _O_ . En zat natuurlijk constant te kleppen met de examinator zodat die een beetje afgeleid was.
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_129827287
Ik heb 5 keer afgereden, nooit mijn rij-instructeur meegehad en geen van de keren geslaagd.

De volgende keer neem ik hem/haar lekker mee!
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_129827328
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:55 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik heb 5 keer afgereden, nooit mijn rij-instructeur meegehad en geen van de keren geslaagd.

5 keer pas?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:56:51 #38
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129827339
quote:

Als je 5x examen doet en 5x zakt denk ik eigenlijk niet dat een instructeur erbij nog verschil gaat maken.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:01:56 #39
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_129827480
Mijn instructeur was ook mee, en de examinator en instructeur hadden zoveel lol samen dat de examinator nauwelijks op mij aan het letten was.

Ik had het gevoel dat ik alles fout kon doen op sommige momenten en dat ik toch zou slagen.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_129827499
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:30 schreef pqrstuvw het volgende:
Dus wellicht moet TS in beraad gaan met de instructeur. Hij of zij kent als het goed is de examinator en kan advies geven hoe je de examinator kan "inpakken".
TS. In ieder geval succes.
Dit! Jouw rijinstructeur weet, als het goed is, als geen ander wat bij jou het beste werkt in combinatie met de examinator. Aanvankelijk wilde ik hem ook meehebben, maar hij gaf aan dat ik dit prima alleen af kon. Hij heeft gelijk gekregen ook (in 1X *O*).

quote:
Rijd dan gewoon door, niets aan de hand, tenzij natuurlijk een straat waar je niet in mag rijden.
Dit is wel een hele belangrijke; ik was er al op voorbereid door mijn instructeur, maar hij komt vrijwel geheid voorbij: "De eerstvolgende straat links/rechts" vraagt je instructeur en dan is het een eenrichtingsverkeer waar je dus niet in mag...

Overigens reed ik met de handrem aan weg waarna de motor afsloeg. Ik riep maar gelijk dat het pas ging tellen als we het terrein afwaren en dat brak het ijs wel; maar ja dan moet je maar net de juiste examinator hebben....
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:02:38 #41
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_129827505
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:01 schreef ZodiaX het volgende:
Mijn instructeur was ook mee, en de examinator en instructeur hadden zoveel lol samen dat de examinator nauwelijks op mij lette.

Ik had het gevoel dat ik alles fout kon doen op sommige momenten en dat ik toch zou slagen.
Ze letten heus wel op je ookal zitten ze te kakelen. Die lui doen niet anders de hele dag, en het is praktisch mongolen werk zo simpel.
Waarsch. reed je gewoon zo goed dat ze ontspannen genoeg naast je zat.
pi_129827522
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:01 schreef ZodiaX het volgende:
Mijn instructeur was ook mee, en de examinator en instructeur hadden zoveel lol samen dat de examinator nauwelijks op mij lette.

Ik denk dat dat dus wel meevalt. Die examinator ziet echt wel wat je wel en niet fout doet, maar het heeft jou in ieder geval geholpen om niet te bang te zijn om fouten te maken!
pi_129827568
quote:

Ik weet dat je vroeger bij Rijkswaterstaat ook praktijkexamen kon gaan doen. Is/was speciaal voor nerveuzelingen. Bij Rijkswaterstaat lag de drempel heel erg laag en kon iedereen in principe het examen halen. De enige voorwaarde was dat je in ieder geval één of twee keer moest hebben afgereden bij het CBR. Ik weet dus niet of dit daar nog steeds kan. Wellicht na te zoeken via google.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:05:18 #44
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_129827580
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:02 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Overigens reed ik met de handrem aan weg waarna de motor afsloeg. Ik riep maar gelijk dat het pas ging tellen als we het terrein afwaren en dat brak het ijs wel; maar ja dan moet je maar net de juiste examinator hebben....
Als je verder gewoon laat zien dat je goede voertuigbeheersing hebt, dan boeit het niet zo als die een keer afslaat perongeluk, of dat je de handrem vergat (mits je er niet pas na 10km achterkomt uiteraard) :D
pi_129827620
Niet meenemen!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:06:40 #46
259569 ZodiaX
pi_129827632
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:03 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ik denk dat dat dus wel meevalt. Die examinator ziet echt wel wat je wel en niet fout doet, maar het heeft jou in ieder geval geholpen om niet te bang te zijn om fouten te maken!
Dat klopt, was in het begin wel nerveus maar kort nadat ik begon voelde het gewoon alsof ik met wat vrienden in de auto zat.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 augustus 2013 @ 13:08:09 #47
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_129827672
Na 2x geslaagd. Beide keren de instructeur niet meegenomen. Doen waar je zelf het lekkerst bij voelt.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:16:17 #48
259569 ZodiaX
pi_129827949
Ik heb hem toen meegenomen omdat:
A: Als ik het zou verknoeien dan zou de instructeur precies weten wat er mis ging.
B: Als de examinator een slechte dag heeft en me laat zakken terwijl ik niets verkeerd doe dan heb ik iemand bij me die er veel meer van weet en ook een veel beter tegenwoord kan geven.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_129827953
Bij m'n TTT heb ik de instructeur meegenomen. De examinator was een heel chagrijnige man en er kwam ook totaal geen gesprek op gang. M'n instructeur mocht hem dus ook niet, dus dat hielp niks. De spanning was echt om te snijden en dat was voor mij erg rot op dat moment.

Bij m'n examen heb ik m'n instructeur niet meegenomen. Ik was erg zenuwachtig door hoe de TTT was verlopen (ging wat rijden betreft gewoon goed toen, maar die spanning...) en had geen zin in nog een paar ogen achterin. Tijdens m'n examen kreeg ik een heel vriendelijke vent als examinator. We hebben samen gekletst en voor ik het wist was het examen klaar. ^O^ Als ik gezakt was had ik zelf wel aan kunnen geven waar ik de mist in was gegaan, daarom vond ik het ook niet nodig m'n instructeur mee te nemen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_129829109
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:02 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Dit! Jouw rijinstructeur weet, als het goed is, als geen ander wat bij jou het beste werkt in combinatie met de examinator. Aanvankelijk wilde ik hem ook meehebben, maar hij gaf aan dat ik dit prima alleen af kon. Hij heeft gelijk gekregen ook (in 1X *O*).

[..]

Dit is wel een hele belangrijke; ik was er al op voorbereid door mijn instructeur, maar hij komt vrijwel geheid voorbij: "De eerstvolgende straat links/rechts" vraagt je instructeur en dan is het een eenrichtingsverkeer waar je dus niet in mag...

Vreemd want mijn instructeur en examinator gaven aan mij nooit bewust een weg in te laten slaan waar ik niet in zou mogen draaien.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:58:09 #51
368083 Virtuoos
Nogal Technisch
pi_129829442
Bij mij was ie wel gewoon mee, super relaxed. Beetje over en weer van 'En hoe is 't nou met je zoon? Studeert ie nog daar-en-daar?'
-'Mwoahh, studeren, studeren, volgens mij staat ie vaker op z'n werk dan dat ie in de klas zit, woeahaha'
Voor je 't weet ben je gezellig aan het meepraten en heb je amper door dat je tijdens het spitsuur door Leiden heen rijdt. :D
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:02:35 #52
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_129829612
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:58 schreef Virtuoos het volgende:
Bij mij was ie wel gewoon mee, super relaxed. Beetje over en weer van 'En hoe is 't nou met je zoon? Studeert ie nog daar-en-daar?'
-'Mwoahh, studeren, studeren, volgens mij staat ie vaker op z'n werk dan dat ie in de klas zit, woeahaha'
Voor je 't weet ben je gezellig aan het meepraten en heb je amper door dat je tijdens het spitsuur door Leiden heen rijdt. :D
lol
half uur examen 1,5km afgelegd...
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:03:43 #53
368083 Virtuoos
Nogal Technisch
pi_129829647
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:02 schreef RaymondK het volgende:

[..]

lol
half uur examen 1,5km afgelegd...
Haha, ongeveer ja.
pi_129829808
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:03 schreef Virtuoos het volgende:

[..]

Haha, ongeveer ja.
Valt wel mee hoor. Zo'n examinator weet exact de weg en zal dus zoveel mogelijk de knelpunten vermijden. Dan kom je in een half uur best ver in Leiden. Op zo'n route kan zo'n man precies zien hoever jij de auto onder controle hebt. Je moet in zo'n centrum 1001 handelingen verrichten. Daar ziet hij meer aan dan jou een kwartier lang over de autosnelweg te laten rijden.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:09:14 #55
368083 Virtuoos
Nogal Technisch
pi_129829841
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:08 schreef pqrstuvw het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor. Zo'n examinator weet exact de weg en zal dus zoveel mogelijk de knelpunten vermijden. Dan kom je in een half uur best ver in Leiden. Op zo'n route kan zo'n man precies zien hoever jij de auto onder controle hebt. Je moet in zo'n centrum 1001 handelingen verrichten. Daar ziet hij meer aan dan jou een kwartier lang over de autosnelweg te laten rijden.
Geintje man ;(
pi_129829904
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:09 schreef Virtuoos het volgende:

[..]

Geintje man ;(
Weet ik toch. Moet kunnen.
Ik kan het weten. Ik rijd regelmatig door het centrum van Leiden.
pi_129830000
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:49 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Vreemd want mijn instructeur en examinator gaven aan mij nooit bewust een weg in te laten slaan waar ik niet in zou mogen draaien.
Maar met de eerstvolgende straat rechts bedoelen ze dan ook de eerstvolgende straat rechts waar je in zou mogen. Net zoals rij maar via de kortst mogelijk route naar dorp X je niet door de weilanden moet gaan raggen (om maar even te chargeren...).
pi_129830104
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:13 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Maar met de eerstvolgende straat rechts bedoelen ze dan ook de eerstvolgende straat rechts waar je in zou mogen. Net zoals rij maar via de kortst mogelijk route naar dorp X je niet door de weilanden moet gaan raggen (om maar even te chargeren...).
Klopt. Het is als een schoolexamen waar je goed moet lezen. In dit geval moet je goed luisteren.
Maar....het is wel ietsiepietsie gemeen van zo'n man. De kandidaat is gefocust op rijden en niet op goed luisteren. Dan kun je dus echt zakken door zo'n soort examinator.
pi_129830158
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:16 schreef pqrstuvw het volgende:

[..]

Klopt. Het is als een schoolexamen waar je goed moet lezen. In dit geval moet je goed luisteren.
Maar....het is wel ietsiepietsie gemeen van zo'n man. De kandidaat is gefocust op rijden en niet op goed luisteren. Dan kun je dus echt zakken door zo'n soort examinator.
Tja aan de andere kant vind ik het ook weer een beetje doorgestoken kaart. Ik heb met mijn instructeur zo vaak de routes gereden die de examinator ook nam dat ik gewoon wist bij welke straat hij het zou kunnen vragen... Net zoals invoegen op een specifieke weg. Het was gewoon exact de route die wij het 5 keer meer dan de rest hebben gereden...
pi_129830385
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:18 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Tja aan de andere kant vind ik het ook weer een beetje doorgestoken kaart. Ik heb met mijn instructeur zo vaak de routes gereden die de examinator ook nam dat ik gewoon wist bij welke straat hij het zou kunnen vragen... Net zoals invoegen op een specifieke weg. Het was gewoon exact de route die wij het 5 keer meer dan de rest hebben gereden...
Dat is ook een voordeel dat je instructeur al een tijdje op de hoogte is welke examinator je krijgt. Je lest dan op je vermoede examenroute. Een instinkertje moet ook kunnen, het is toch een test om te zien of je je verkeersregels paraat hebt. Het gaat tenslotte uiteindelijk om de verkeersveiligheid, niet alleen voor jezelf maar ook voor andere weggebruikers. Meestal krijg je nog wel de kans een foutje goed te maken. Dan krijg je een soortgelijke kans er dit keer niet in te trappen. Een ingreep van de examinator (stuur omgooien of remmen) is altijd gezakt.
pi_129831951
Meenemen, er zitten alleen maar voordelen aan: Hij ziet dan ook hoe jij rijd bij je examen en bij onverhoopt zakken, weet ie meteen waar hij je nog bij moet sturen. Hij houdt de sfeer goed en gezellig, wat altijd meehelpt een "goed gevoel" te kweken bij de examinator en bij twijfel bij de examinator kan ie ook nog eens de doorslag geven door je goede punten aan te kaarten en net dat beetje gewicht in de schaal te leggen dat je toch nog slaagt.

Ik kan geen nadeel verzinnen waarom je hem niet mee zou moeten nemen.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:08:36 #62
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_129832071
Ik dacht dat de rijinstructeur altijd standaard meeging.

Mijn TTT en examen waren trouwens best relaxed (achteraf, niet dat ik toen niet nerveus was). Gewoon wat rondgereden door wat dorpjes in mijn buurt en alleen maar aan het kletsen met de examinatoren.
Dat doen ze ook om je op je gemak te stellen.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:10:32 #63
206580 Luxuria
pi_129832148
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:24 schreef pqrstuvw het volgende:

[..]

Dat is ook een voordeel dat je instructeur al een tijdje op de hoogte is welke examinator je krijgt.
Volgens mij is dat helemaal niet zo.
Bij mij toen niet in ieder geval, iedereen zag ter plekke pas, 5 min van tevoren op een formulier wie je als examinator kreeg. Ook de instructeurs.
pi_129832199
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:10 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Volgens mij is dat helemaal niet zo.
Bij mij toen niet in ieder geval, iedereen zag ter plekke pas, 5 min van tevoren op een formulier wie je als examinator kreeg. Ook de instructeurs.
Bij mij was dat ook zo. 5 min van te voren wist mijn rijinstructeur te vertellen of het een chille examinator was of niet. :P
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:12:40 #65
206580 Luxuria
pi_129832233
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:11 schreef Etsu het volgende:

[..]

Bij mij was dat ook zo. 5 min van te voren wist mijn rijinstructeur te vertellen of het een chille examinator was of niet. :P
Precies, met de tussentijdsetoets had ik schijnbaar de ergste die je maar kon hebben :D
Met het examen had ik een relaxte :P
pi_129833052
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:13 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ah op die manier, ja die kwam wel voorbij ja. :)
pi_129833093
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:56 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Als je 5x examen doet en 5x zakt denk ik eigenlijk niet dat een instructeur erbij nog verschil gaat maken.
Zit een heel verhaal achter.

Ik kan hartstikke goed rijden punt. Wellicht was het nog iets te vroeg...

De volgende keer ga ik in ieder geval mijn verhaal vertellen en dat ik om werk te kunnen krijgen echt een rijbewijs nodig heb (woon in klein dorpje, geen werk hierzo).
pi_129833135
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:37 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

De volgende keer ga ik in ieder geval mijn verhaal vertellen en dat ik om werk te kunnen krijgen echt een rijbewijs nodig heb (woon in klein dorpje, geen werk hierzo).
Als je goed kunt rijden was je al geslaagd.

Dat laatste, serieus? :')
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:40:05 #69
206580 Luxuria
pi_129833172
quote:

[..]

Wat? Je denkt dat je dan wel je rijbewijs zomaar even krijgt, dat ze denken 'ach wat zielig dat ze anders geen werk kan vinden'?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:44:27 #70
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129833341
quote:

[..]

:D _O-
pi_129833599
Ik had mijn instructeur wel meegenomen en gelukkig maar.
Het examen zelf ging niet vlekkeloos, echter heeft mijn instructeur nog een goed woordje gedaan. Voor mijn gevoel was dat net de doorslaggevende factor.

Uiteindelijk leer je het toch pas echt wanneer je eenmaal je rijbewijs hebt.
Friendcode: 5257-9420-8367 - Sjim
pi_129836033
die van mij was mee. ben zelf niet zo'n prater en zeker niet in de auto als ik me goed moet concentreren. dus hij praatte een beetje met de examinator zodat ik rustig kon rijden. ging prima.
There are only 151 Pokémon.
pi_129836832
Ik was alleen en ben ik 1 keer geslaagd ook ik heb wat last van onzekerheid.

Maar heb een toneelstukje opgespeeld en riep tegen de examinator laten we een lekker stukje rijden.
Gewoon doen alsof je erg zeker bent, goed in de spiegels kijken en normaal rijden. Dan komt het echt wel goed.

Alleen mijn rij-instructeur had het niet verwacht en riep later toen ik bij hem in de auto zat, rij toch eerst nog maar met iemand er bij in en niet alleen :@ :D :P :o _O_

Ik ben juist blij dat hij er niet bij zat, die had vast wel vreemd gekeken :')

Zo kan het dus ook ;)
pi_129836868
quote:

[..]

LOL je bent 5x gezakt en dan durf je met droge ogen te beweren dat je goed kunt rijden :D :'( :D!

:')
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:54:02 #75
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_129839083
quote:

[..]

Nou, ik zal bijten, vertel, waar ligt het aan? :)
pi_129839470
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:54 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Nou, ik zal bijten, vertel, waar ligt het aan? :)
Hoef je niet te weten...

Het is iig een goede reden waarom ik maar niet slaagde, terwijl ik goed kan rijden.
pi_129839558
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:06 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Hoef je niet te weten...

Het is iig een goede reden waarom ik maar niet slaagde, terwijl ik goed kan rijden.
:').
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:13:21 #78
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_129839702
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:06 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Hoef je niet te weten...

Eerste helft van het bovenstaande is kansloze onzin, dat je het even weet.

SlaagDE , dus je bent nu, uiteindelijk, wel geslaagd? :D
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:26:54 #79
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129840117
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:31 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

LOL je bent 5x gezakt en dan durf je met droge ogen te beweren dat je goed kunt rijden :D :'( :D!

:')
Nee, hartstikke goed zelfs.
pi_129840148
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:13 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Eerste helft van het bovenstaande is kansloze onzin, dat je het even weet.

SlaagDE , dus je bent nu, uiteindelijk, wel geslaagd? :D
Nope, ben gestopt.

I don't care dat je het onzin vindt, kan me werkelijk geen ene fuck schelen. Ik weet hoe het is gegaan, wat er gebeurd is.
pi_129840189
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:27 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Nope, ben gestopt.

I don't care dat je het onzin vindt, kan me werkelijk geen ene fuck schelen. Ik weet hoe het is gegaan, wat er gebeurd is.
_O-.
pi_129840981
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:29 schreef zarGon het volgende:

[..]

_O-.
Denk je nou echt dat ik me ook maar iets aantrek van die smileys van jou? :') Fout gedacht! _O-
pi_129841004
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:53 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat ik me ook maar iets aantrek van die smileys van jou? :') Fout gedacht! _O-
:').
pi_129841252
Mijn rijinstructeur vroeg mij iets (ik lette niet op door de zenuwen), en ik zei: Eh, ja, is goed. Toen ik in de auto stapte voor het examen, dacht ik zo van: HUH WTF, waar is mijn rijinstructeur? Blijkbaar had ik "ja" gezegd op dat hij er niet bij hoefde te zijn tijdens het examen :'). Uiteindelijk wel in één keer gehaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')