Ik was er zo eentje die zich niet helemaal gereed voelde voor een praktijkexamen. Dankzij die TTT was ik veel zelfverzekerder. Het kost meer, maar ach.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:26 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
De TTT, die kwam nadat ik afgereden ben. Wat een onzinKan je beter voor 3 tientjes meer een gewoon examen doen, het resultaat kan alleen maar beter zijn (je zou zomaar kunnen slagen). En met beide kan je vrijstelling krijgen voor je bijzondere verrichtingen.
5 keer pas?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:55 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik heb 5 keer afgereden, nooit mijn rij-instructeur meegehad en geen van de keren geslaagd.
De volgende keer neem ik hem/haar lekker mee!
Als je 5x examen doet en 5x zakt denk ik eigenlijk niet dat een instructeur erbij nog verschil gaat maken.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:55 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik heb 5 keer afgereden, nooit mijn rij-instructeur meegehad en geen van de keren geslaagd.
De volgende keer neem ik hem/haar lekker mee!
Dit! Jouw rijinstructeur weet, als het goed is, als geen ander wat bij jou het beste werkt in combinatie met de examinator. Aanvankelijk wilde ik hem ook meehebben, maar hij gaf aan dat ik dit prima alleen af kon. Hij heeft gelijk gekregen ook (in 1Xquote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:30 schreef pqrstuvw het volgende:
Dus wellicht moet TS in beraad gaan met de instructeur. Hij of zij kent als het goed is de examinator en kan advies geven hoe je de examinator kan "inpakken".
TS. In ieder geval succes.
Dit is wel een hele belangrijke; ik was er al op voorbereid door mijn instructeur, maar hij komt vrijwel geheid voorbij: "De eerstvolgende straat links/rechts" vraagt je instructeur en dan is het een eenrichtingsverkeer waar je dus niet in mag...quote:Rijd dan gewoon door, niets aan de hand, tenzij natuurlijk een straat waar je niet in mag rijden.
Ze letten heus wel op je ookal zitten ze te kakelen. Die lui doen niet anders de hele dag, en het is praktisch mongolen werk zo simpel.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:01 schreef ZodiaX het volgende:
Mijn instructeur was ook mee, en de examinator en instructeur hadden zoveel lol samen dat de examinator nauwelijks op mij lette.
Ik had het gevoel dat ik alles fout kon doen op sommige momenten en dat ik toch zou slagen.
Ik denk dat dat dus wel meevalt. Die examinator ziet echt wel wat je wel en niet fout doet, maar het heeft jou in ieder geval geholpen om niet te bang te zijn om fouten te maken!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:01 schreef ZodiaX het volgende:
Mijn instructeur was ook mee, en de examinator en instructeur hadden zoveel lol samen dat de examinator nauwelijks op mij lette.
Ik had het gevoel dat ik alles fout kon doen op sommige momenten en dat ik toch zou slagen.
Ik weet dat je vroeger bij Rijkswaterstaat ook praktijkexamen kon gaan doen. Is/was speciaal voor nerveuzelingen. Bij Rijkswaterstaat lag de drempel heel erg laag en kon iedereen in principe het examen halen. De enige voorwaarde was dat je in ieder geval één of twee keer moest hebben afgereden bij het CBR. Ik weet dus niet of dit daar nog steeds kan. Wellicht na te zoeken via google.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:55 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik heb 5 keer afgereden, nooit mijn rij-instructeur meegehad en geen van de keren geslaagd.
De volgende keer neem ik hem/haar lekker mee!
Als je verder gewoon laat zien dat je goede voertuigbeheersing hebt, dan boeit het niet zo als die een keer afslaat perongeluk, of dat je de handrem vergat (mits je er niet pas na 10km achterkomt uiteraard)quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:02 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Overigens reed ik met de handrem aan weg waarna de motor afsloeg. Ik riep maar gelijk dat het pas ging tellen als we het terrein afwaren en dat brak het ijs wel; maar ja dan moet je maar net de juiste examinator hebben....
Dat klopt, was in het begin wel nerveus maar kort nadat ik begon voelde het gewoon alsof ik met wat vrienden in de auto zat.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:03 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik denk dat dat dus wel meevalt. Die examinator ziet echt wel wat je wel en niet fout doet, maar het heeft jou in ieder geval geholpen om niet te bang te zijn om fouten te maken!
Vreemd want mijn instructeur en examinator gaven aan mij nooit bewust een weg in te laten slaan waar ik niet in zou mogen draaien.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:02 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dit! Jouw rijinstructeur weet, als het goed is, als geen ander wat bij jou het beste werkt in combinatie met de examinator. Aanvankelijk wilde ik hem ook meehebben, maar hij gaf aan dat ik dit prima alleen af kon. Hij heeft gelijk gekregen ook (in 1X).
[..]
Dit is wel een hele belangrijke; ik was er al op voorbereid door mijn instructeur, maar hij komt vrijwel geheid voorbij: "De eerstvolgende straat links/rechts" vraagt je instructeur en dan is het een eenrichtingsverkeer waar je dus niet in mag...
Overigens reed ik met de handrem aan weg waarna de motor afsloeg. Ik riep maar gelijk dat het pas ging tellen als we het terrein afwaren en dat brak het ijs wel; maar ja dan moet je maar net de juiste examinator hebben....
lolquote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:58 schreef Virtuoos het volgende:
Bij mij was ie wel gewoon mee, super relaxed. Beetje over en weer van 'En hoe is 't nou met je zoon? Studeert ie nog daar-en-daar?'
-'Mwoahh, studeren, studeren, volgens mij staat ie vaker op z'n werk dan dat ie in de klas zit, woeahaha'
Voor je 't weet ben je gezellig aan het meepraten en heb je amper door dat je tijdens het spitsuur door Leiden heen rijdt.
Haha, ongeveer ja.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:02 schreef RaymondK het volgende:
[..]
lol
half uur examen 1,5km afgelegd...
Valt wel mee hoor. Zo'n examinator weet exact de weg en zal dus zoveel mogelijk de knelpunten vermijden. Dan kom je in een half uur best ver in Leiden. Op zo'n route kan zo'n man precies zien hoever jij de auto onder controle hebt. Je moet in zo'n centrum 1001 handelingen verrichten. Daar ziet hij meer aan dan jou een kwartier lang over de autosnelweg te laten rijden.quote:
Geintje manquote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:08 schreef pqrstuvw het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Zo'n examinator weet exact de weg en zal dus zoveel mogelijk de knelpunten vermijden. Dan kom je in een half uur best ver in Leiden. Op zo'n route kan zo'n man precies zien hoever jij de auto onder controle hebt. Je moet in zo'n centrum 1001 handelingen verrichten. Daar ziet hij meer aan dan jou een kwartier lang over de autosnelweg te laten rijden.
Maar met de eerstvolgende straat rechts bedoelen ze dan ook de eerstvolgende straat rechts waar je in zou mogen. Net zoals rij maar via de kortst mogelijk route naar dorp X je niet door de weilanden moet gaan raggen (om maar even te chargeren...).quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:49 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Vreemd want mijn instructeur en examinator gaven aan mij nooit bewust een weg in te laten slaan waar ik niet in zou mogen draaien.
Klopt. Het is als een schoolexamen waar je goed moet lezen. In dit geval moet je goed luisteren.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:13 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Maar met de eerstvolgende straat rechts bedoelen ze dan ook de eerstvolgende straat rechts waar je in zou mogen. Net zoals rij maar via de kortst mogelijk route naar dorp X je niet door de weilanden moet gaan raggen (om maar even te chargeren...).
Tja aan de andere kant vind ik het ook weer een beetje doorgestoken kaart. Ik heb met mijn instructeur zo vaak de routes gereden die de examinator ook nam dat ik gewoon wist bij welke straat hij het zou kunnen vragen... Net zoals invoegen op een specifieke weg. Het was gewoon exact de route die wij het 5 keer meer dan de rest hebben gereden...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:16 schreef pqrstuvw het volgende:
[..]
Klopt. Het is als een schoolexamen waar je goed moet lezen. In dit geval moet je goed luisteren.
Maar....het is wel ietsiepietsie gemeen van zo'n man. De kandidaat is gefocust op rijden en niet op goed luisteren. Dan kun je dus echt zakken door zo'n soort examinator.
Dat is ook een voordeel dat je instructeur al een tijdje op de hoogte is welke examinator je krijgt. Je lest dan op je vermoede examenroute. Een instinkertje moet ook kunnen, het is toch een test om te zien of je je verkeersregels paraat hebt. Het gaat tenslotte uiteindelijk om de verkeersveiligheid, niet alleen voor jezelf maar ook voor andere weggebruikers. Meestal krijg je nog wel de kans een foutje goed te maken. Dan krijg je een soortgelijke kans er dit keer niet in te trappen. Een ingreep van de examinator (stuur omgooien of remmen) is altijd gezakt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:18 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Tja aan de andere kant vind ik het ook weer een beetje doorgestoken kaart. Ik heb met mijn instructeur zo vaak de routes gereden die de examinator ook nam dat ik gewoon wist bij welke straat hij het zou kunnen vragen... Net zoals invoegen op een specifieke weg. Het was gewoon exact de route die wij het 5 keer meer dan de rest hebben gereden...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |