Houzee!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:02 schreef jogy het volgende:
Ik ben voor betere efficiëntie in het produceren en verwerken van voedingsmiddelen en een verbod van het vernietigen van overproductie, dan kunnen we er zo nog 6 miljard bij zonder dat onze aardbol er problemen mee heeft. Die hele overbevolkingsmythe mag wat mij betreft de deur uit.
ik ben geen doemdenken, wij overleven alles. we zijn enorm vindingrijk, en als er echt een probleem is, lossen we dat in no time op. misschien gaat de echte natuur eraan onderdoor, maar dat betekend niet dat wij dna niet meer zullen bestaan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:17 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Nee. Het eindigt niet als een grote stad. We hebben de aarde al lang naar de klote voordat het zo ver is. Ik vind dat we heel veel researchtijd die we nu verspillen aan het proberen te genezen van ziektes, in zouden moeten gaan zetten om manieren te vinden om beter met onze planeet om te gaan.
Waarom miljarden per jaar investeren wereldwijd om oude mensen nog ouder te laten worden? Of om mensen met zwaar trauma in leven te houden? Het is voor het individu misschien fijn en voor zijn familie als die mogelijkheden er zijn, maar het algemeen belang wordt er niet mee gediend.
Ik denk dat jij te veel sprookjes leest.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:24 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik ben geen doemdenken, wij overleven alles. we zijn enorm vindingrijk, en als er echt een probleem is, lossen we dat in no time op. misschien gaat de echte natuur eraan onderdoor, maar dat betekend niet dat wij dna niet meer zullen bestaan.
en overleven (als soort en van het individu) is onze grote drijfveer. die kan je niet achterwege laten. bovendien, hoe langer een individu leeft, hoe belangrijker het voor hem wordt dat we de aarde niet kapot maken.
leg uit.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:25 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Ik denk dat jij te veel sprookjes leest.
Het draait de mensen als individu op dit moment niet om mensheid, maar om het eigen individu. Zeker, dat geldt niet voor iedereen, maar wel om de mensen die aan de knoppen draaien. Die gaat het maar om één ding, hun eigen rijkdom en die van (hooguit) hun kinderen.quote:
wat voor een doomsday bedoel je dan? het klimaat? of overbevolking? nucleair holocaust?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:33 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Het draait de mensen als individu op dit moment niet om mensheid, maar om het eigen individu. Zeker, dat geldt niet voor iedereen, maar wel om de mensen die aan de knoppen draaien. Die gaat het maar om één ding, hun eigen rijkdom en die van (hooguit) hun kinderen.
Als het probleem dat de mensheid aan het creëren is eenmaal zo groot is dat het alleen maar met een snelle inventieve oplossing te realiseren is, dan zullen die mensen nog alleen maar aan zichzelf denken en (hooguit wederom) hun kinderen. Je hebt dus, als het 1 voor 12 is, nog maximaal 1 generatie om het tij te keren.
Als je een stiofje in het drinkwater pleurt waardoor vrouwen onvruchtbaar worden ontstaat er ook vergrijzing.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:51 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
Geef iedereen een automatisch vuurwapen en depopulatie is een feit.
Je kunt ook stiekem een stofje door het drinkwater pleuren waardoor vrouwen onvruchtbaar worden.
1 of 2 kindpolitiek is niet echt een goede oplossing, aangezien er dan grote vergrijzing ontstaat wereldwijd naar enkele tientallen jaren. Vooral in de gebieden waar men normaal een stuk of 10 uitkraamt.
Je zou elke leeftijdcategorie netjes en gelijk kunnen aansnijden maar dat komt gewoon neer op een massamoord.
Ah joh, gooi er ook meteen een stofje in die ervoor zorgt dat mensen rond de 60 dood neerpleuren en dat is dan ook weer verholpen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:24 schreef 0112358 het volgende:
[..]
Als je een stiofje in het drinkwater pleurt waardoor vrouwen onvruchtbaar worden ontstaat er ook vergrijzing.
Maar op die manier komen we weer uit op massamoord.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:29 schreef jogy het volgende:
[..]
Ah joh, gooi er ook meteen een stofje in die ervoor zorgt dat mensen rond de 60 dood neerpleuren en dat is dan ook weer verholpen.
Je moet toch wat als efficiëntie niet haalbaar/wenselijk is?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:31 schreef 0112358 het volgende:
[..]
Maar op die manier komen we weer uit op massamoord.
Ik ook niet verder.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:34 schreef 0112358 het volgende:
Ben zelf geen groot voorstander van die manier van denken.
Bij Naturalnews beginnen bij mij de alarmbellen te rinkelen. Zoals ik het gelezen heb is de nuance dat ze niet specifiek heeft gezegd dat het ook bij net geborenen nog geldt maar heeft ze er gewoon niet helemaal goed over nagedachtquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:56 schreef Lavenderr het volgende:
Ook een soort van depopulatie![]()
http://www.naturalnews.co(...)sa_Harris-Perry.html
Hoe verzin je zoiets krankzinnigs
Vooral in de puberteit zou ik me voor kunnen stellen dat die optie voor ouders soms heel aantrekkelijk isquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Bij Naturalnews beginnen bij mij de alarmbellen te rinkelen. Zoals ik het gelezen heb is de nuance dat ze niet specifiek heeft gezegd dat het ook bij net geborenen nog geldt maar heeft ze er gewoon niet helemaal goed over nagedacht. Anderen hebben het nu over de consequenties van haar uitspraak door het door te trekken naar extremen. In het allerextreemst zou je haar uitspraak door kunnen trekken tot het kind 18 is en daarvoor kan het alsnog geaborteerd worden, al dan niet postnataal
.
Zoals het nu is wel ja. Het is niet gericht om mensen onafhankelijk te maken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:10 schreef Tingo het volgende:
Ontwikkeling projecten zijn ook 'n vorm van controle en afhankelijkheid en 'n manier om mensen in z'n plek te houden....en in armoede te houden.
Dan is de naam misplaatst: ontwikkelingshulp.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:11 schreef jogy het volgende:
[..]
Zoals het nu is wel ja. Het is niet gericht om mensen onafhankelijk te maken.
Een beetje hetzelfde als je kater 'laten helpen'quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan is de naam misplaatst: ontwikkelingshulp.
Goeie vergelijking. Die zit daar vast ook niet om te springenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:13 schreef jogy het volgende:
[..]
Een beetje hetzelfde als je kater 'laten helpen'
Daar moeten we dan ook volledig mee stoppen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:10 schreef Tingo het volgende:
Ontwikkeling projecten zijn ook 'n vorm van controle en afhankelijkheid en 'n manier om mensen in z'n plek te houden....en in armoede te houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |