SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Juli-squat challengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groepSPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
En roeiers en alle andere sporten die men beoefend
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Oh had niet door dat het topic bijna vol zat
Hier dan nog maar eens, hoe rekken jullie?an urge to help mankind overcomes me![]()
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:29 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Te weinig
Maar als ik het doe, gewoon statisch staand rekken, 10 sec. per oefening per been en dat dan een paar keer herhalen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Niet.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:31 schreef saaw het volgende:
Hier dan nog maar eens, hoe rekken jullie?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik heb ook altijd aangeklooid tot en met de halve marathon en de 7 heuvelenloop vrij kort achter elkaar, toen ging het mis. Nu 4 jaar later kan ik weer langere afstanden lopen (>10km) zonder "zeur" pijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:28 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Tot m'n 18e ging dat eigenwijs aanklooien allemaal prima en zelfs tot een halve marathon aan toe. Als ik daar nu aan terug denk, was dat toch niet echt de meest verstandige manier.
Zo'n schema is wel leuk, alleen houdt het weinig rekening met andere sporten/activiteiten..![]()
Yoga staat hier op 't lijstje om op te pikken, als het even kan onder begeleiding/in groepsverband. Maar dat zal 'm pas worden als ik m'n scriptie klaar heb.
Ja doei.![]()
Loop 2km, dan bij een bepaalde boom (altijd dezelfdequote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:31 schreef saaw het volgende:
Hier dan nog maar eens, hoe rekken jullie?) even rekken/strekken en rustig wandelen, ff kort sprintje en dan weer verder.
![]()
En dat gaat je lukken ook. Bovendien mag je niet ophouden met hardlopen, want jij bent volgend jaar teamcaptain van Fok!ing (of Fokling) determination op de Ekidenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:25 schreef Twinky het volgende:
[..]
de categorie mensen die vroeger altijd als laatste werd gekozen met gym. Niet omdat ik niet wilde, maar gewoon omdat ik niet KON. Ik kon niet vangen, niet rennen en zeker niet snel
Nouja, en later kreeg ik steeds meer overbelastingsverschijnselen van mijn polsen, handen, heupen, knieen. Ik noem het zelf gewoon een 'slap lijf' maar toen het bij mij een paar jaar geleden echt heel slecht ging ben ik naar de dokter gegaan en kreeg ik het labeltje fibromyalgie. Dus moet je voor altijd rustig aandoen en daar ben ik niet zo van, dus ben ik begonnen met hardlopenmaar ja, het kost mijn lijf wel een heleboel om zich daaraan aan te passen, ik moet erg langzaam opbouwen. Maar ik wil dus gewoon bewijzen dat mensen met slappe lijven dit ook gewoon kunnen.
Gewoon rustig aan doen, nu even die rust nemen, en wat oefeningen doen. Er is niemand die tegen je zegt dat je niet kunt hardlopen. Dus...
Tegenslag overkomen kweekt karakter
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
zeker in het begin hielp rekken bij mij wel tegen spierpijn, vooral kuiten en bovenbenen. Als je even googlet op 'rekken na hardlopen' vindt je goeie rekoefeningen, bijv deze: http://www.hardloopschema.nl/?p=tools&cat=rekkenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:31 schreef saaw het volgende:
Hier dan nog maar eens, hoe rekken jullie?![]()
Goed voor de *ahum* core & ademhaling, hoor ik van mede-lopers. Ik kan ook wel een klasje gebruiken. Ooit.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:33 schreef motorbloempje het volgende:
Yoga staat hier op 't lijstje om op te pikken, als het even kan onder begeleiding/in groepsverband. Maar dat zal 'm pas worden als ik m'n scriptie klaar heb.
Goed gelopen weer, co.uk
Rekken: zelf nooit. Met loopgroep: een heel arsenaal + loopscholing, altijd pas na inlopen.![]()
Heb net met mn yogalerares een routine gemaakt zodat ik het rekken kan combineren met ademhalings- en ontspanningsoefeningenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:35 schreef Twinky het volgende:
[..]
zeker in het begin hielp rekken bij mij wel tegen spierpijn, vooral kuiten en bovenbenen. Als je even googlet op 'rekken na hardlopen' vindt je goeie rekoefeningen, bijv deze: http://www.hardloopschema.nl/?p=tools&cat=rekken
Was meer benieuwd hoe anderen het doen, maar toch bedankt voor het meedenken!an urge to help mankind overcomes me![]()
Ik rek alleen achteraf trouwens. Na de warming up heeft geen zin.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
^^quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:36 schreef Quoi het volgende:
[..]
Goed voor de *ahum* core & ademhaling, hoor ik van mede-lopers. Ik kan ook wel een klasje gebruiken. Ooit.
Goed gelopen weer, co.uk
Rekken: zelf nooit. Met loopgroep: een heel arsenaal + loopscholing, altijd pas na inlopen.![]()
Ik heb wel eens gehoord dat rekken helemaal niet zo goed is? Of klets ik nu uit mijn nek en snijd ik weer een verkeerd onderwerp aan?![]()
Rekken voor de warming up is nog slechterquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik rek alleen achteraf trouwens. Na de warming up heeft geen zin.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Voor het lopen an sich misschien niet (al is daar volgens mij ook nog niet echt consensus over?), voor de algehele soepelheid welquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik rek alleen achteraf trouwens. Na de warming up heeft geen zin.Ik merk iig dat nu ik al een tijd niet op de baan heb getraind - en dus ook niet heb gerekt
- ik weer een stuk minder dichtbij de grond kom als ik voorover buig.
![]()
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:25 schreef Daywalk3r het volgende:
Als je zuinig bent op je lichaam en er nog rendement uit wil halen ks een schema toch wel slim. Al zijn er natuurlijk uitzonderingen die ook met eigenwijs aanklooien net zo ver/verder komen.![]()
![]()
Ghehequote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:36 schreef Quoi het volgende:
[..]
Goed voor de *ahum* core & ademhaling, hoor ik van mede-lopers. Ik kan ook wel een klasje gebruiken. Ooit.
Goed gelopen weer, co.uk
Rekken: zelf nooit. Met loopgroep: een heel arsenaal + loopscholing, altijd pas na inlopen.ja. Wordt ook voor trailrunners aangeraden voor meer stabiliteit op de ongelijke paden en lees eigenlijk vooral lovende verhalen. An24 uit het Slank-topic is fanatiek yoganinja en die vertelde dat ik dan *zoek* Ashtanga Yoga, die is specifiek gericht op opbouwen van kracht en stabiliteit. Heb wat dvd's gedownload om eens rustig naar te kijken, en op L'boro bieden ze wat lessen aan in het Universitair Sportcentrum voor wčnag, dus daar moet ik maar 's gaan kijken dan. Het is nog best lastig, heb ik het idee namelijk, om het goed en dus zinvol te kunnen doen, en wat hulp bij de basis is dan niet weg.
En thanks, was lekker loopje weer ja.Ja doei.![]()
Hier idem! Ik zal nooooooit soepel worden, maar kom ineens wel bijna bij de grondquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:40 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Voor het lopen an sich misschien niet (al is daar volgens mij ook nog niet echt consensus over?), voor de algehele soepelheid welIk merk iig dat nu ik al een tijd niet op de baan heb getraind - en dus ook niet heb gerekt
- ik weer een stuk minder dichtbij de grond kom als ik voorover buig.
![]()
![]()
Er is geen wetenschappelijk bewijs dat het ergens 'goed' voor is, en als je het verkeerd uitvoert kan het zelfs slecht zijn (koud rekken, of verend rekken).quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat rekken helemaal niet zo goed is? Of klets ik nu uit mijn nek en snijd ik weer een verkeerd onderwerp aan?
Maar fysio's raden het vaak toch aan, omdat mensen inderdaad meer soepelheid ervaren en minder spierpijn. Er wordt gezegd dat je spieren langer kunt maken om het verkortende effect van trainingen (vooral krachttraining) tegen te gaan, maar dit is dus nooit bewezen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Oh, ja, ik bedoel dat ik dan halverwege m'n scheenbenen kom, ipv tot m'n knieenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:42 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hier idem! Ik zal nooooooit soepel worden, maar kom ineens wel bijna bij de grond
Hypermobiel zijn met te korte hamstrings, het blijft hilarisch![]()
![]()
En ik bedoel in spreidstandquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:44 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Oh, ja, ik bedoel dat ik dan halverwege m'n scheenbenen kom, ipv tot m'n knieen
Hypermobiel zijn met te korte hamstrings, het blijft hilarischBenen gestrekt bij elkaar: net voorbij mn knieen
![]()
![]()
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:48 schreef Quoi het volgende:
[..]
En ik bedoel in spreidstandBenen gestrekt bij elkaar: net voorbij mn knieen
![]()
![]()
Ik rek eigenlijk alleen tijdens m'n groepstrainingen, verder ben ik ervanaf gestapt omdat.. geen zin, merk weinig verschil met niet rekken.
Yoga.. Ik moet het echt eens gaan doen.
@Quoi - ff foto maken bij daglicht, overtikken is me te gortig. Ow, scanner! Zo terug.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Haha, ik ben leniger dan menig dame hier. Ik kan mijn tenen echt net raken als ik mijn benen gestrekt bij elkaar hou
. Trots!
![]()
![]()
SlackerJa maar mijn benen zijn in verhouding te lang voor mijn armen,quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:51 schreef Jero_nimo het volgende:
Haha, ik ben leniger dan menig dame hier. Ik kan mijn tenen echt net raken als ik mijn benen gestrekt bij elkaar hou
. Trots!
zeg ik altijd.![]()
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:53 schreef Quoi het volgende:
Ja maar mijn benen zijn in verhouding te lang voor mijn armen,
zeg ik altijd.
Ik kan met mijn knokkels dan de grond rakenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:51 schreef Jero_nimo het volgende:
. Trots!
Daar was ik ook altijd erg trots
op :p![]()
Ik ben voornamelijk opvouwbaar, en m'n pinken en kleine tenen zijn buitengewoon lening. Zo lenig dat ze nooit zo erg in hun kommetje willen blijven zittenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:51 schreef Jero_nimo het volgende:
. Trots!
![]()
![]()
Dat lijkt me dan weer redelijk lastig ja. Hoop dat dat goed gaat met de VFFquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:55 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik ben voornamelijk opvouwbaar, en m'n pinken en kleine tenen zijn buitengewoon lening. Zo lenig dat ze nooit zo erg in hun kommetje willen blijven zitten.
![]()
Zo niet: dan toch!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:57 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer redelijk lastig ja. Hoop dat dat goed gaat met de VFF.
![]()
Ik kan sowieso de grond al ruim raken met m'n vingers met gestrekte benenmet rustig ademen kan ik zo goed als m'n handen plat op de grond kwijt. Dat yoga komt wel goed.
Ja doei.![]()
Die ga ik eens maken, thanks Slacker!
Hats, is dat een of ander hypermobiliteitssyndroom? Heeft mijn buuf ook, zijn we haar weleens kwijt. Zit ze in de opbergbak van de tuinstoelen.
Afijn, zoals jullie merken is het bedtijd. Ik ging voor de verandering eens een Guinness drinken![]()
![]()
![]()
Ik zie mezelf hier al zitten, samen met Stream en de dames![]()
Mooi riviertje erachter enzo.
Of hier:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is een goed idee!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:00 schreef Quoi het volgende:
Afijn, zoals jullie merken is het bedtijd. Ik ging voor de verandering eens een Guinness drinken![]()
![]()
Welterusten!![]()
Is dat jullie hotel in de Ardennen? Ziet er geweldig uit! Ik mis alleen nog een everzwijnenkop aan de muur.![]()
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Is dat jullie hotel in de Ardennen? Ziet er geweldig uit! Ik mis alleen nog een everzwijnenkop aan de muur.is mooi inderdaad!
![]()
Nog een paar die ik wel aardig vond:
IPV de coucoussalade in het boek werd me dit aangeraden op facetube: http://www.onnobruins.nl/(...)ade-met-munt-en-feta
(disclaimer, de blogeigenaar vond dat ik het moest maken, ik heb het nog niet zo gemaakt, maar m'n nichtje heeft het me volgens mij voorgeschoteld afgelopen zondag, met rozijntjes - erg lekker!).In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Grappig, dat mannetje en vrouwtje geven aan hoeveel je moet lopen om het te verbranden?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:05 schreef slacker_nl het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nah, waarschijnlijk in mindere mate dan je buuf, ik zit gewoon wat te los in elkaar. Maar ik kan bijvoorbeeld niet m'n been in m'n nek leggen (vroeger wel, overigens). Ik heb er ook niet erg veel last van, behalve dan dat er af en toe wat uit de kom gaat en dat ik af en toe een ontsteking in m'n arm heb door ongemerkte overbelasting.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:00 schreef Quoi het volgende:
Die ga ik eens maken, thanks Slacker!
Hats, is dat een of ander hypermobiliteitssyndroom? Heeft mijn buuf ook, zijn we haar weleens kwijt. Zit ze in de opbergbak van de tuinstoelen.
Welterusten!![]()
Geweldig ook die tekentjes onder aan de blz bij dat kookboek. Bij herstellen een badkuip, bij presteren een bekertje.![]()
Dat haardvuur plekje vraagt om tenminste een goed glas whisky
Zelfgemaakte humus
Ik kan trouwens ook mn handen plat op de grond leggen als ik voorover buig, al lang voor ik yoga ging doen ook. Been in mn nek heb ik al een paar jaar niet geprobeerd, betwijfel of dat nog lukt.an urge to help mankind overcomes me![]()
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:01 schreef Jero_nimo het volgende:
[ afbeelding ]
Of hier:Dat ziet er niet verkeerd uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Dat is een goed idee!![]()
Welterusten!
Hier ook bedtijd, ik merk dat mijn vakantiedienstregeling er in is geslopen, terwijl ik helemaal geen vakantie heb![]()
![]()
Jij bent al net zo flexibel als ik. Ik bungel dan ook ergens in de buurt van m'n knieen...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:48 schreef Quoi het volgende:
[..]
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Grotendeels recepten. Maar ook achtergrondinfo.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Staan daar alleen recepten in, of ook ander leesvoer? Omdat het best veel pagina's heeft.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Jep, de waardes zijn: man van 88kg en een vrouw van 80kg. Dus als je minder weegt, dan moet je meer lopen om het eraf te rennen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Grappig, dat mannetje en vrouwtje geven aan hoeveel je moet lopen om het te verbranden?
[ Bericht 10% gewijzigd door slacker_nl op 07-08-2013 23:19:57 ]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
wauwquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ik kan sowieso de grond al ruim raken met m'n vingers met gestrekte benenmet rustig ademen kan ik zo goed als m'n handen plat op de grond kwijt. Dat yoga komt wel goed.
![]()
![]()
Op een goeie dag kan ik m'n sokken aantikken, maar meestal ben ik al blij als ik voorbij m'n knieën kom...![]()
![]()
Ik kan ook m'n voeten aanraken, in de kleermakerszit. Slapen, want morgen, gesprek!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
success morgen!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:15 schreef slacker_nl het volgende:
Ik kan ook m'n voeten aanraken, in de kleermakerszit. Slapen, want morgen, gesprek!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Als app voor in de OP: Strava!
Veel stats en fijn in gebruik, zal morgen alle webs en links erbij zoeken. Wat lastig op telefoonAll management is Strategic Management.![]()
Nondeju, ik merk dat ik door dat hardlopen alweer 3 kilo ben afgevallen, wordt helemaal gek van dat afvallen altijd. Nu maar weer elke avond 150gram noten
"I never sleep, cause sleep is the cousin of death"![]()
Net een dik vet hardcore punkconcert gehad. Benieuwd hoe ik morgen loop.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik voelde me al stijf omdat ik enige moeite moet doen om m'n handen plat op de grond te zetten sinds een jaar of twee. Niet lullig bedoeld, maar ik vergeet altijd hoe debiel flexibel ik ben vergeleken met anderen. Heb al de pest in dat een spagaat net niet meer lukt. =(quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:44 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Oh, ja, ik bedoel dat ik dan halverwege m'n scheenbenen kom, ipv tot m'n knieen
Hypermobiel zijn met te korte hamstrings, het blijft hilarisch
Edit: ben dus ook een hypermobieltje. En bij mij was m'n linkerheup te strak, die is vorig jaar met grof geweld opgerekt. (Daarbij bijna intiemere houding met de fysio gehad dan met m'n vriend.)
Opstijven is btw een normaal symptoom van hypermobiliteit, daarom rek ik braaf.
[ Bericht 15% gewijzigd door LadyOracle op 08-08-2013 01:13:54 ]“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle![]()
Ik maak met liefde drie kilo over! of 20 ;-)quote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:24 schreef droommoord het volgende:
Nondeju, ik merk dat ik door dat hardlopen alweer 3 kilo ben afgevallen, wordt helemaal gek van dat afvallen altijd. Nu maar weer elke avond 150gram noten“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Uh oh. Verkoudheid begint nu toch door te komenAl 3 dagen last van keelpijn en het gevoel dat er een griepje aan zit te komen. Gisteren vroeg gaan slapen in de hoop dat het dan wel over zou zijn. Vandaag flink aan het snotteren en het is ook nog heel regenachtig met een flinke (koude) wind.
Denk dat ik vanavond maar niet ga hardlopen. Griepje dat op de loer ligt + regen + wind = niet veel goeds, en zeker niet als ik zondag ook nog eens een evenement van 14km wil doen.
Slechtste timing ooit...![]()
Rol eens eerst een tennisbal een paar keer heen en weer met je blote blote voeten en probeer het dan nog eens. Wees niet verbaasd.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:48 schreef Quoi het volgende:
[..]
![]()
Echinacea forte schijnt wel echt effect te hebben. Preventief, maar je wordt ook sneller beter. En er was nog iets, maar ik kom er niet op.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 05:36 schreef Levitas het volgende:
Uh oh. Verkoudheid begint nu toch door te komenAl 3 dagen last van keelpijn en het gevoel dat er een griepje aan zit te komen. Gisteren vroeg gaan slapen in de hoop dat het dan wel over zou zijn. Vandaag flink aan het snotteren en het is ook nog heel regenachtig met een flinke (koude) wind.
Denk dat ik vanavond maar niet ga hardlopen. Griepje dat op de loer ligt + regen + wind = niet veel goeds, en zeker niet als ik zondag ook nog eens een evenement van 14km wil doen.
Slechtste timing ooit...
Meerdere keren per dag spoelen met zout water door je neus tegen snotteren en voor je keel tabletten of spoeling met broomhexidrine (sp?) halen.
Volgens mij beperk je het dan zo veel mogelijk.“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Over met je vingers je tenen aan raken... Letten jullie er wel op dat je dit met een rechte rug doen.
Ik moet zo nu en dan naar de Fysio voor mijn onderrug. Deels omdat mijn demping minder goed werkt, deels (zoals Slacker in het vorige topic aangaf) door de aangeleerde slechte houding.
@MoBlo mijn vrouw volgt ook Ashtanga Yoga. Zij vind het ook erg leuk. Ik wil (zodra ik mijn nieuwe lesuren weet) ook 1 dag mee trainen. Kijken of ik hiermee mijn rugpijn minder kan maken. Nooit geschoten...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:01 schreef Jero_nimo het volgende:
[ afbeelding ]
Of hier:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmmm het ziet er zo relax uit. Ik heb er veel zin in.
Maar eerst VooroeverloopThuis heb ik een gashaard aan laten leggenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:08 schreef Guard het volgende:
Dat haardvuur plekje vraagt om tenminste een goed glas whisky![]()
(Aangezien we een kat hebben, leek ons een gesloten haard veiliger dan een open variant. En geloof me... Zo dom kan onze kat zijn)
En de muren blijven nu wit.![]()
![]()
goedemorgen!
Net mezelf uit bed gesleept en zo weer naar m'n werk. Vanavond moet ik weer rennen, ik moet t nog zien hoor
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik heb een open haardquote:Op donderdag 8 augustus 2013 07:05 schreef streamnl het volgende:
Thuis heb ik een gashaard aan laten leggen![]()
(Aangezien we een kat hebben, leek ons een gesloten haard veiliger dan een open variant. En geloof me... Zo dom kan onze kat zijn)
En de muren blijven nu wit.
maar zo heel vaak gebruik ik hem niet, dus ik hoef mijn muren nog lang niet opnieuw te schilderenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Gisteravond weer een gelopen (evy les 7).
Opnieuw was mn telefoon met endomondo helemaal de weg kwijt.
Hij kwam op 4.65 km uit in 26 minuten en dat met stukken wandelen tussendoor...
Ga denk toch mn i-gotU gt-800 weer opzoeken, daar had ik tijdens mn eerdere hardloop bevlieging nooit last mee. En als ik het goed heb kon ik die ook exporteren naar endomondo.![]()
als je er 'n GPX uit kan trekken kan je de gegevens idd in Endomondo invoeren.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 07:43 schreef RunnerAdd het volgende:
Gisteravond weer een gelopen (evy les 7).
Opnieuw was mn telefoon met endomondo helemaal de weg kwijt.
Hij kwam op 4.65 km uit in 26 minuten en dat met stukken wandelen tussendoor...
Ga denk toch mn i-gotU gt-800 weer opzoeken, daar had ik tijdens mn eerdere hardloop bevlieging nooit last mee. En als ik het goed heb kon ik die ook exporteren naar endomondo.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 07:16 schreef Guppyfriend het volgende:
goedemorgen!
Net mezelf uit bed gesleept en zo weer naar m'n werk. Vanavond moet ik weer rennen.ik moet t nog zien hoor
![]()
![]()
Veel vitamine C. Tabletten, sinaasappels, madarijnen, paprika, brocolli.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 05:36 schreef Levitas het volgende:
Slechtste timing ooit...Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Nou ja, ik zit me net te bedenken dat als m'n moeder vrijdag komt, ik vanavond beter kan besteden aan het huis aan kant makenquote:dan ga ik zaterdag wel weer rennen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
das gewoon een excuus, ga je maar een uurtje later naar bed vanavond, kun je en lopen en schoonmaken...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nou ja, ik zit me net te bedenken dat als m'n moeder vrijdag komt, ik vanavond beter kan besteden aan het huis aan kant makendan ga ik zaterdag wel weer rennen
Aww Gupquote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nou ja, ik zit me net te bedenken dat als m'n moeder vrijdag komt, ik vanavond beter kan besteden aan het huis aan kant makendan ga ik zaterdag wel weer rennen
Dat kan heus wel allebei, zoals Guard zegt. Het hoeft niet ver en ook niet snel, maar gewoon even hobbelen.
Of kun je morgen misschien een stukje met je moeder hobbelen?![]()
Disclaimer: overigens moet je niet naar mij luisteren, maar naar jezelf
Het komt wel goed schatjesmaar ik denk dat ik toch maar voor de huispoets-optie ga
niet zozeer een uitvlucht, maar meer dan ik gewoon op ben van het werk... Dinsdag al met zoveel tegenzin gerend, en als dat vandaag weer moet en het huis moet daarna óók nog... Meh... Voel me gewoon even niet zo heel lekker geloof ik
Maar ik ga gauw aan het werk. Have a nice dag folk
Hardlopend schoonmaken door het huis!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nou, dat ging best ok voor de verandering. :-)
Op de niet-loopdagen wel weer wat meer aan oefeningen voor enkels en knieën doen, beetje lui mee geweest omdat ik toch niet mocht lopen en dat voel ik een beetje nu.![]()
http://www.endomondo.com/workouts/227596761/10230736“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Wat een verhaal!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:12 schreef LadyOracle het volgende:
Nou, dat ging best ok voor de verandering. :-)
Op de niet-loopdagen wel weer wat meer aan oefeningen voor enkels en knieën doen, beetje lui mee geweest omdat ik toch niet mocht lopen en dat voel ik een beetje nu.![]()
http://www.endomondo.com/workouts/227596761/10230736
Wat voor slippers heb jij dan dat je er op kunt rennen?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nee, gewoon overdag aan gehad bedoel ik :-)quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:14 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat een verhaal!
Wat voor slippers heb jij dan dat je er op kunt rennen?
En ik probeer gewoon alles te noteren nu zodat ik makkelijker kan zien waar dingen goed en fout gaan, mocht dat achteraf nodig zijn en bij te kunnen houden wanneer ik waar last van had. Zodat ik niet kan denken dat ik ergens pas een week last van heb terwijl het al een maand is, want ik ben iemand zonder gevoel voor tijd. Ik schat dingen altijd gemiddeld vier keer zo kort in :-p
Qua tijd he, voor alle duidelijkheid.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Dat kan inderdaad..quote:Op donderdag 8 augustus 2013 07:50 schreef Guard het volgende:
[..]
als je er 'n GPX uit kan trekken kan je de gegevens idd in Endomondo invoeren.
Het nadeel van dat horloge is alleen dat hij niet op pauze ofzo kan.
Hij start gewoon met de track opnemen zodra hij genoeg satelieten heeft...
Ik denk dat ik mezelf maar met een Garmin moet belonen zodra ik Evy 0-5 km heb uitgelopen.
[ Bericht 0% gewijzigd door RunnerAdd op 08-08-2013 09:19:31 (typo) ]![]()
Ruuners don't press pause, joggers doquote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:19 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad..
Het nadeel van dat horloge is alleen dat hij niet op pauze ofzo kan.
Hij start gewoon met de track opnemen zodra hij genoeg satelieten heeft...
Ik denk dat ik mezelf maar met een Garmin moet belonen zodra ik Evy 0-5 km heb uitgelopen.![]()
Maar met hartslagmeting is wel leuker als je van de grafiekjes, trends etc etc bent...
En als je dan toch een Garmin koopt, denk aan de SPIbelt, camelbak, buff etc![]()
in dit topic verblijven is "hardloopspullen-koopimpulsen" krijgenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Shh, laat die jongen nou zijn zuurverdiende geld op zijn eigen manier uitgevenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:39 schreef Guard het volgende:
[..]
Ruuners don't press pause, joggers do![]()
Maar met hartslagmeting is wel leuker als je van de grafiekjes, trends etc etc bent...
En als je dan toch een Garmin koopt, denk aan de SPIbelt, camelbak, buff etc![]()
in dit topic verblijven is "hardloopspullen-koopimpulsen" krijgen
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Heeft iemand van jullie wel eens een triathlon gedaan?
Lijkt mij echt leuk, maar het probleem is dat ik dus echt niet kan zwemmen. Alleen schoolslag.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Erger zijn de niet-impulsieve aankopen. Waar je weken over twijfelt en eigenlijk al 100 keer hebt besloten dat je het niet nodig hebt, maar "misschien is het toch wel handig", waarna je er nog langer over gaat twijfelen en uiteindelijk toch koopt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:39 schreef Guard het volgende:
[..]
in dit topic verblijven is "hardloopspullen-koopimpulsen" krijgen
Mijn ontbijt is nogal verkeerd gevallen ofzo, ik ben echt supermisselijkEn ik moet echt ONWIJS veel doen vandaag
![]()
![]()
Daar heb je een punt, maar je kunt hem dus ook niet startenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:39 schreef Guard het volgende:
[..]
in dit topic verblijven is "hardloopspullen-koopimpulsen" krijgen![]()
Hij logt gewoon zodra hij kan... als je wilt dat hij stop moet je hem helemaal uitzetten.
Daar ben ik wel van jamaarja eerst maar eens evy uitlopen.
![]()
Zwemmen, daar ben ik ook zo supergoed in!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Lijkt mij echt leuk, maar het probleem is dat ik dus echt niet kan zwemmen. Alleen schoolslag.![]()
Mijn maat heeft het me al zo vaak voorgedaan maar ik lijk altijd een kat wat verzuipt.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dat werkt?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 06:34 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Rol eens eerst een tennisbal een paar keer heen en weer met je blote blote voeten en probeer het dan nog eens. Wees niet verbaasd.
Rekt dat wat spieren op onder je voet of hoe zou zoiets moeten werken?NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Katten kunnen best ok zwemmen...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:13 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Zwemmen, daar ben ik ook zo supergoed in!![]()
Mijn maat heeft het me al zo vaak voorgedaan maar ik lijk altijd een kat wat verzuipt.
Triathlon lijkt mij ook gaaf, dan wel een 1/8ste of 1/4e om mee te beginnen.
1/8e is 500 meter zwemmen, 20 km fietsen, 5 km hardlopen
1/4e is 1000 meter zwemmen, 40 km fietsen, 10 km hardlopen
Naar wat ik ervan hoor (een clubgenoot van mn fietsclub is triathleet) is de overgang van fietsen naar hardlopen het lastigst om onder controle te krijgen. Om dit een keer te proberen ben ik laatst na een rondje van 40 km fietsen gaan hardlopen, thuiskomen, andere schoenen en broek aan, en gaan... na 1,5 kilometer kon k niet meer, helemaal kapot. Zware benen en gewoon algehele moeheid.
Nu loop ik nog niet zo heel lang, dus ik ga het over een paar maanden weer proberen, klein stukje fietsen en dan 5 km lopen ofzo.
Zwemmen heb ik al jaren niet gedaan overigens ...![]()
Ik heb ervoor getraind. En toen gingen we verhuizen naar Engeland, een week of 2 voor het evenement...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Lijkt mij echt leuk, maar het probleem is dat ik dus echt niet kan zwemmen. Alleen schoolslag.
Ja doei.![]()
Afijn, ik rolde te laat mijn bed uit, dus de tennisbal-truc is er niet meer van gekomen. Stap nu eindeloos te laat op de trein. Gaat soepel deze week!![]()
![]()
Goedemorgen!
even vraagje, heeft er iemand ervaring met het gebruik van een foam roller om blessures te verhelpen? Hoewel het met mijn knie al stukken beter gaat blijft hij toch wat zeuren. Ik sprak gisteren met een fysiotherapeut (kennis) die me vertelde dat veel mensen daar baat bij hebben. Nou zat ik eens op internet te kijken en die dingen zijn best nog wel prijzig. Zou er geen goedkoper alternatief zijn die hetzelfde werkt? Vind het wel het proberen waard. Mijn zus is er ook erg over te spreken en die heeft al heel wat blessures achter de rug (loopt ook al 15 jaar hard)This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Les 2 van Renate 10km zit erop![]()
Jammer voor mijn statistieken want ik heb het weer op de loopband gedaan
Heb het even gemist: uit welk boek komt dit?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:05 schreef slacker_nl het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
IPV de coucoussalade in het boek werd me dit aangeraden op facetube: http://www.onnobruins.nl/(...)ade-met-munt-en-feta
(disclaimer, de blogeigenaar vond dat ik het moest maken, ik heb het nog niet zo gemaakt, maar m'n nichtje heeft het me volgens mij voorgeschoteld afgelopen zondag, met rozijntjes - erg lekker!).
Ipv couscous eet ik met regelmaat een bulgur-salade, gezond en lekker![]()
![]()
gpx-jes zijn ook redelijk makkelijk te mergen, gewoon met een beetje basiskennis van metatags (en die hebben wel allemaal, als Fok!ersquote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:06 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, maar je kunt hem dus ook niet starten![]()
Hij logt gewoon zodra hij kan... als je wilt dat hij stop moet je hem helemaal uitzetten.
Daar ben ik wel van jamaarja eerst maar eens evy uitlopen.
). knippen/plakken in een notepad, vi of whatever.
Dus als je ooit in run in twee delen tracked...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Hoe kan je met dit weer nou kiezen voor een loopband?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:54 schreef Serinde het volgende:
Jammer voor mijn statistieken want ik heb het weer op de loopband gedaan![]()
Hoe mensen uberhaupt kunnen kiezen voor een loopband is me ook een raadsel trouwens...
en als je voor een loopband kiest, wel de incline op 1 zetten, dat komt (blijkbaar) het meeste overeen voor het echie hardlopen, buiten op asfalt en zo.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Loopband staat bij schoonmoeder op zolder dus rolde er van m'n bed zo opquote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:56 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Hoe kan je met dit weer nou kiezen voor een loopband?![]()
Hoe mensen uberhaupt kunnen kiezen voor een loopband is me ook een raadsel trouwens...![]()
Eigenlijk geen zin, kutste dag van het jaar waarschijnlijk en zou het liefst in een hoekje wegkruipen dus vind het al lang goed dat ik het gedaan heb![]()
![]()
Ik heb een sportarts gezien die zei dat het geen verschil maakte of blessures kon voorkomenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:51 schreef slacker_nl het volgende:
Ik rek eigenlijk alleen tijdens m'n groepstrainingen, verder ben ik ervanaf gestapt omdat.. geen zin, merk weinig verschil met niet rekken.Ik doe het nl. ook niet. Hij gaf nog meer goede adviezen: hardlopen op de band binnen doe ik sinds hem ook niet meer (slecht voor je spieren)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik rek alleen achteraf, maar ook niet tot in den treure. Ga dan liever de dag erna rustig wat uitlopen als het écht ineens erg is met de spierpijn.Ja doei.![]()
En de fysio waar ik vorig jaar was (die gast die Haile Gebrselassie naar Olympisch goud in 2000 loodste) zei dat dat juist het slechtste is wat je kan doen, achteraf. Omdat je spieren dan al pijn doen en dat komt door microscheurtjes van het hardlopen en die scheurtjes ga je dan ook nog eens oprekken (=verder scheuren).quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
Ik rek alleen achteraf, maar ook niet tot in den treure. Ga dan liever de dag erna rustig wat uitlopen als het écht ineens erg is met de spierpijn.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ghe, je weet ook niet meer wat je moet geloven hč?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:04 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
En de fysio waar ik vorig jaar was (die gast die Haile Gebrselassie naar Olympisch goud in 2000 loodste) zei dat dat juist het slechtste is wat je kan doen, achteraf. Omdat je spieren dan al pijn doen en dat komt door microscheurtjes van het hardlopen en die scheurtjes ga je dan ook nog eens oprekken (=verder scheuren).Ach, ik blijf het voorlopig doen zoals ik nu doe, en merk het ook wel echt als ik m'n kuiten niet gestrekt heb de dag erna
dan doet 't echt meer pijn bij het aflopen van de trap als ik echt een keer goed heb doorgehobbeld
Ja doei.![]()
Over rekken en strekken zijn de meningen gewoon heel erg verdeeld. De een zegt dat het zinvol is voor het lopen, de ander dat het zinvol is na het lopen, weer een ander zegt dat het helemaal niet zinvol is en weer een ander zegt weer dat het slecht is en dan zijn er ook nog variaties van die meningen. En dan veranderen ze ook steeds weer.![]()
Daarom. Gewoon doen wat je zelf fijn vindt, dat is denk ik gewoon het beste.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Yupals ik geen verschil zou merken dan zou ik me wel afvragen waar ik mee bezig ben
maargoed... ik overstrek ook niet. Ik masseer wat, beetje kuiten, hamstrings, maar gewoon even 'rustig' en niet een kwartier lang ofzo, en zeker niet 'door pijn heen'!
Ja doei.![]()
Ja, dit dusquote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:10 schreef mosselmossel het volgende:
Daarom. Gewoon doen wat je zelf fijn vindt, dat is denk ik gewoon het beste.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Wat ik het fijnste vind is gewoon gaan, maar zoals Moblo al zei, ik merk het wel als ik niet een beetje opwarm en wat rek en strek werk doe, en ook een beetje cooling down.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:10 schreef mosselmossel het volgende:
Dus dat dan maar doen, loop ik nog redelijk soepel de trap op en af
Gadver, wat is daar nu aan zeg? Beetje door natuur hobbelen, langs van die pitoresque meertjes. nee dat lijkt me nietsquote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:45 schreef motorbloempje het volgende:
Na de causeway coast ga ik zéker weten deze doen:![]()
![]()
hou eens op met mijn wish-list te vullen
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:53 schreef Debsterr het volgende:
Vanochtend echt lekker gelopen
http://www.endomondo.com/workouts/227569084/5253576
2:34quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:45 schreef motorbloempje het volgende:
Na de causeway coast ga ik zéker weten deze doen:![]()
![]()
Ik doe lekker eigenwijs en rek en strek wat als ik m'n eerste km erop heb zitten. Zie die eerste meters gewoon als warming up waarbij ik lekker rustig begin en daarna doe ik m'n oefeningen.![]()
![]()
Dat doe ik ook, na een km beginnen mijn kuiten meestal een beetje zwaar te voelen, dan rek ik even, en dan is het weg.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:06 schreef Lastpost het volgende:
Ik doe lekker eigenwijs en rek en strek wat als ik m'n eerste km erop heb zitten. Zie die eerste meters gewoon als warming up waarbij ik lekker rustig begin en daarna doe ik m'n oefeningen.
Zonet mijn eerst 10k gelopen![]()
in iets meer dan een uur
![]()
Heeft iemand hier de gouden tip tegen steken in de zij? Ik heb daar zoveel last vanOok als ik pas loop ruim 2 uur nadat ik heb gegeten blijf ik er last van houden, eigenlijk altijd dus. Erg frustreren om steeds weer te moeten stoppen. Ademhaling let ik ook al heel erg op... Ik begin een beetje ten einde raad te raken.
know'm sayin?
word? word.![]()
Verder dan niet te kort van tevoren eten en ademhaling kom ik ook niet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:12 schreef alors het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, na een km beginnen mijn kuiten meestal een beetje zwaar te voelen, dan rek ik even, en dan is het weg.
in iets meer dan een uur
![]()
Heeft iemand hier de gouden tip tegen steken in de zij? Ik heb daar zoveel last vanOok als ik pas loop ruim 2 uur nadat ik heb gegeten blijf ik er last van houden, eigenlijk altijd dus. Erg frustreren om steeds weer te moeten stoppen. Ademhaling let ik ook al heel erg op... Ik begin een beetje ten einde raad te raken.
Envoor je 10K
Ja doei.![]()
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:12 schreef alors het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, na een km beginnen mijn kuiten meestal een beetje zwaar te voelen, dan rek ik even, en dan is het weg.
in iets meer dan een uur
![]()
![]()
Steek.. Ja ik heb het soms ook. Kan er geen poot op trekken.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
in iets meer dan een uur
![]()
Tsja, de een heeft er meer last van dan de ander. Heb er zelf ook vrij snel last van. Ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid die je eet. Als ik een volledige maaltijd op heb, dan is 2 uur ook niet genoeg. Dus neem nog wat meer buffer.quote:Heeft iemand hier de gouden tip tegen steken in de zij? Ik heb daar zoveel last vanOok als ik pas loop ruim 2 uur nadat ik heb gegeten blijf ik er last van houden, eigenlijk altijd dus. Erg frustreren om steeds weer te moeten stoppen. Ademhaling let ik ook al heel erg op... Ik begin een beetje ten einde raad te raken.
En als je toch iets wil eten korter van te voren omdat je bang bent dat je anders geen energie hebt tijdens het lopen, zorg dat het weinig is en dat het erg makkelijk verteerbaar is. Hoe meer en hoe moeilijker verteerbaar, hoe langer er tussen consumptie en activiteit zal moeten zitten.
Want de steken ontstaan omdat je darmen om bloed vragen (want energie nodig om te verteren), maar je dat ondertussen richting je spieren aan het dirigeren bent. Dus zorg er voor dat je darmen niet te veel hoeven te doen als je onderweg bent.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Hoelang ben je al bezig?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:12 schreef alors het volgende:
[..]
in iets meer dan een uur
![]()
Ik had het ook vaak toen ik begon met hardlopen. ALLES heb ik toen geprobeerd, anders eten, anders ademhalen... Een trainer zei toen tegen me dat mijn conditie gewoon nog op peil moest komen. Wilde ik toen niet horen, maar ik denk dat dat het uiteindelijk wel was bij mij. Het ging namelijk na 2 maanden vanzelf over. Wél heb ik het heel soms nog (als ik te snel loop) en weet ik ademhalingstrucjes om het weg te krijgen.
![]()
Het is 70% sale bij Perry sport. Heb zelf een Nike run-shirtje gekauft, ik zag ook coole regenwerende asics-jackjes, tops, broeken, hardloopschoenen.. voor wehnag!Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik heb geen steken in mijn zij en buik meer sinds ik magnesiumpillen slikWerkt ook goed tegen spierkrampen.
Ditquote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:10 schreef mosselmossel het volgende:
Er is nooit aangetoond dat rekken de kans op blessures verminderd. Wat wel de kans op blessures kan vergroten is stoppen met rekken als je normaal altijd rekt en andersom. Je moet gewoon je eigen routine aanhouden. Ik ben gewend te rekken (aangeleerd/vind het fijn) dus doe dat ook altijd. Zowel voor (na warming up) als na het lopen.![]()
[..]
in iets meer dan een uur
![]()
Weer een mijlpaal!
![]()
![]()
Thanks voor de tip! Wil een broek halen dus ga er zo eens even langsquote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:33 schreef SEMTEX het volgende:
Het is 70% sale bij Perry sport. Heb zelf een Nike run-shirtje gekauft, ik zag ook coole regenwerende asics-jackjes, tops, broeken, hardloopschoenen.. voor wehnag!
Ik heb geen steken in mn zij en ook geen last van mn kuiten trouwens, wel spierpijn in de bovenbenen.an urge to help mankind overcomes me![]()
Ik rek nooit, maar wandel altijd wel 500 meter heen en 500 meter terug (zo ver is het van mijn huis naar het bos en daar begin ik pas te rennen). Dat helpt ook altijd wel tegen stijfheid.![]()
oh ik ben nog op zoek naar regenjasje...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:33 schreef SEMTEX het volgende:
Het is 70% sale bij Perry sport. Heb zelf een Nike run-shirtje gekauft, ik zag ook coole regenwerende asics-jackjes, tops, broeken, hardloopschoenen.. voor wehnag!
Thanks voor de tip, na 't werk maar even gaan kijken
Ik heb weer lekker gelopen. Veel te hard eigenlijk. 8km lang op 10km-wedstrijdtempo en nog 3km in- en uitlopen. Was wel zwaar, maar erg lekker. Moet toch nog eens extra letten op gas terugnemen, maar ik blijk het lastig te vinden om 10seconden/km te vertragen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik rek pas wanneer ik er minimaal 5km op heb zitten. Na de training, wanneer het nodig is. Scheelt in hersteltijd van zware benen vind ikIk ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Uitlopen doe ik wel, maar meer om mijn hartslag even te laten zakken. Met een hartslag van 170 gelijk op de bank zitten is niet goed is me verteld. Dus gewoon rustig hartslag omlaag lopen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik ben al bijna een jaar bezig, dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Al kan mijn conditie altijd wel beter natuurlijk.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:19 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hoelang ben je al bezig?
Ik had het ook vaak toen ik begon met hardlopen. ALLES heb ik toen geprobeerd, anders eten, anders ademhalen... Een trainer zei toen tegen me dat mijn conditie gewoon nog op peil moest komen. Wilde ik toen niet horen, maar ik denk dat dat het uiteindelijk wel was bij mij. Het ging namelijk na 2 maanden vanzelf over. Wél heb ik het heel soms nog (als ik te snel loop) en weet ik ademhalingstrucjes om het weg te krijgen.
Thanks, ik zal me nog maar eens verdiepen in licht verteerbaar voedsel dan. Ik eet 's ochtends gewoon drie boterhammen en wat yoghurtdrink, maar blijkbaar is dat dus te zwaar.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:19 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
[..]
Tsja, de een heeft er meer last van dan de ander. Heb er zelf ook vrij snel last van. Ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid die je eet. Als ik een volledige maaltijd op heb, dan is 2 uur ook niet genoeg. Dus neem nog wat meer buffer.
En als je toch iets wil eten korter van te voren omdat je bang bent dat je anders geen energie hebt tijdens het lopen, zorg dat het weinig is en dat het erg makkelijk verteerbaar is. Hoe meer en hoe moeilijker verteerbaar, hoe langer er tussen consumptie en activiteit zal moeten zitten.
Want de steken ontstaan omdat je darmen om bloed vragen (want energie nodig om te verteren), maar je dat ondertussen richting je spieren aan het dirigeren bent. Dus zorg er voor dat je darmen niet te veel hoeven te doen als je onderweg bent.Ah, ook nog het overwegen waard, bedankt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:34 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb geen steken in mijn zij en buik meer sinds ik magnesiumpillen slikWerkt ook goed tegen spierkrampen.
know'm sayin?
word? word.![]()
Zuivel duurt 6 uur om te verteren! Als je dat skipt zal al heel veel schelen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:09 schreef alors het volgende:
[..]
Ik ben al bijna een jaar bezig, dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Al kan mijn conditie altijd wel beter natuurlijk.
[..]
Thanks, ik zal me nog maar eens verdiepen in licht verteerbaar voedsel dan. Ik eet 's ochtends gewoon drie boterhammen en wat yoghurtdrink, maar blijkbaar is dat dus te zwaar.
[..]
Ah, ook nog het overwegen waard, bedankt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zuivel boert altijd zo op.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:09 schreef alors het volgende:
[..]
Ik ben al bijna een jaar bezig, dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Al kan mijn conditie altijd wel beter natuurlijk.
[..]
Thanks, ik zal me nog maar eens verdiepen in licht verteerbaar voedsel dan. Ik eet 's ochtends gewoon drie boterhammen en wat yoghurtdrink, maar blijkbaar is dat dus te zwaar.
[..]
Ah, ook nog het overwegen waard, bedankt.
Het wil wel eens helpen om te letten op je ademhaling en stappen. Dus 2 in en 2 uit. Als je dan last hebt dan zorgen dat je met je andere been uitkomt tijdens uit ademen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik las ook ergens dat het kramp van het middenrif is ofzo. Wat ook te verhelpen is door buikspieroefeningen te doen. Dus gewoon lekker met je core aan de slag, sowieso goed voor lopen. Zou het zelf ook moeten doen, mja..quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:09 schreef alors het volgende:
[..]
Ah, ook nog het overwegen waard, bedankt.http://m.gezondheidsplein.nl//aandoeningen/3/kramp.htmlquote:Verder kun je ook op andere plekken kramp krijgen, bijvoorbeeld kramp in je middenrif. Dat zijn de steken die je soms voelt tijden het hardlopen. Dit komt meestal doordat je middenrif niet genoeg zuurstof krijgt. Ook kun je kramp in je middenrif krijgen door maagzuur.
Het is niet helemaal duidelijk waardoor je kramp krijgt. Het kan komen doordat je de spier overbelast of uitput, bijvoorbeeld door sporten. Door sporten kan ook je vochtbalans veranderen, doordat je veel zweet. Als je veel vocht verliest, verandert de elektrolytenbalans. Elektrolyten zijn stofjes in je spieren die helpen bij het doorgeven van signalen van de zenuwen en die zorgen voor de samentrekking van de spier. Als de balans van deze elektrolyten is verstoord, kun je ook last van kramp krijgen.![]()
2 in 2 uit? Dan ben ik voor m'n gevoel al aan het hyperventileren...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:17 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Zuivel boert altijd zo op.
Het wil wel eens helpen om te letten op je ademhaling en stappen. Dus 2 in en 2 uit. Als je dan last hebt dan zorgen dat je met je andere been uitkomt tijdens uit ademen.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ja wacht. 1 x inademen per 2 voetstappen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:23 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
2 in 2 uit? Dan ben ik voor m'n gevoel al aan het hyperventileren...
Dat is nog steeds vrij veel, voor mij in elk geval.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:24 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja wacht. 1 x inademen per 2 voetstappen.Ja doei.![]()
Dat verandert het niet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:24 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja wacht. 1 x inademen per 2 voetstappen.
Normaal doe ik 3 stappen in, 3 stappen uit. En als het heel rustig gaat, wordt het 4/3 of zelfs 4/4.
Ja 4/4 lukt me ook in LDL. Of 3/3 in LDL. Maar bij een beetje tempo zit ik wel op 2/2. Vooral nu met dit weer
Kortom, het verschilt per persoon.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:28 schreef Daywalk3r het volgende:
Ja 4/4 lukt me ook in LDL. Of 3/3 in LDL. Maar bij een beetje tempo zit ik wel op 2/2. Vooral nu met dit weer
</dooddoener>
Heb vroeger 10 jaar lang een blaasinstrument gespeeld. Heb daarmee een aardige longinhoud opgebouwd, dus hoef dan net iets minder vaak adem te halen.
http://www.bol.com/nl/p/hardloperskookboek/9200000005554486/quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:54 schreef Serinde het volgende:
Jammer voor mijn statistieken want ik heb het weer op de loopband gedaan
[..]
Heb het even gemist: uit welk boek komt dit?
Ipv couscous eet ik met regelmaat een bulgur-salade, gezond en lekkerIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ja, ik ben ietwat astmatisch en heb hooikoorts enzo. Gelukkig alles wel redelijk onder controle.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:32 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Kortom, het verschilt per persoon.
</dooddoener>
Heb vroeger 10 jaar lang een blaasinstrument gespeeld. Heb daarmee een aardige longinhoud opgebouwd, dus hoef dan net iets minder vaak adem te halen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
En iets langer uitademen helpt bij kramp van het middenrif. Dan rek je die nl net eventjes wat op.
2 basisoorzaken van pijn in je zij of middenrif zijn toch m.i.: er zit iets dwars (dat zware ontbijt idd), of je gaat te hard voor je conditie.
Betere dag om te lopen trouwens, vandaag!![]()
Ah die! Die heb ik stiekem wel, maar nog nooit ingekekenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:33 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
http://www.bol.com/nl/p/hardloperskookboek/9200000005554486/![]()
schrijfster is een kennisje![]()
Ik zal vaker wat voor je inscannen en auteursrechten naast me neerleggen..quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:36 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ah die! Die heb ik stiekem wel, maar nog nooit ingekeken![]()
schrijfster is een kennisje
uitlokkingIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:12 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zuivel duurt 6 uur om te verteren! Als je dat skipt zal al heel veel schelen.Okay zuivel eens skippen dus. Ademhaling doe ik al, maar zet niet echt zoden aan de dijk.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:17 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Zuivel boert altijd zo op.
Het wil wel eens helpen om te letten op je ademhaling en stappen. Dus 2 in en 2 uit. Als je dan last hebt dan zorgen dat je met je andere been uitkomt tijdens uit ademen.Ja ik ben al bezig met core, al zou het vaker moeten. Volgens mij is mijn middenrif sowieso fucked up, met hikken heb ik ook altijd extreem de hik, ik kan het ook niet inhouden want dan heb ik het gevoel alsof ik vacuüm zuig vanbinnenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:17 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Ik las ook ergens dat het kramp van het middenrif is ofzo. Wat ook te verhelpen is door buikspieroefeningen te doen. Dus gewoon lekker met je core aan de slag, sowieso goed voor lopen. Zou het zelf ook moeten doen, mja..
[..]
http://m.gezondheidsplein.nl//aandoeningen/3/kramp.html
know'm sayin?
word? word.![]()
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:37 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik zal vaker wat voor je inscannen en auteursrechten naast me neerleggen..
uitlokkingMijn dank is oneindig.
![]()
Het bindweefsel aan de onderkant van je voet staat in verbinding met de hamstrings. Door het rollen van een bal onder je voet (wel enige druk uitoefenen) verdwijnt de spanning die zich bevindt in je hamstrings. Hierdoor verbetert de flexibiliteit.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:29 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Dat werkt?
Rekt dat wat spieren op onder je voet of hoe zou zoiets moeten werken?
Daarom zijn statistische rekoefeningen eigenlijk niet zo goed, i.p.v. ontspannen, span je de boel.![]()
sst, niet te hard zeggen, misschien lurkt mw. Frsh mee en die 'doet' auteursrechtendingen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:37 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik zal vaker wat voor je inscannen en auteursrechten naast me neerleggen..
uitlokkingGuard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Opletten dus jongens ©®™quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:04 schreef Frsh het volgende:
[..]
sst, niet te hard zeggen, misschien lurkt mw. Frsh mee en die 'doet' auteursrechtendingen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Vandaag voor het eerst sinds mijn 2 weken griep weer eens gelopenkleine 6 km
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:33 schreef mosselmossel het volgende:
Ik heb weer lekker gelopen. Veel te hard eigenlijk. 8km lang op 10km-wedstrijdtempo en nog 3km in- en uitlopen. Was wel zwaar, maar erg lekker. Moet toch nog eens extra letten op gas terugnemen, maar ik blijk het lastig te vinden om 10seconden/km te vertragen.Wat gebeurde er in kilometer 10? De tank raakte leeg?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
Wachten op overstekend verkeer, nog 200 meter van de 8km afmaken en daarna even wandelen voor het uitlopenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:13 schreef _MvN_ het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds mijn 2 weken griep weer eens gelopenkleine 6 km
[..]
Wat gebeurde er in kilometer 10? De tank raakte leeg?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Bring it on!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:04 schreef Frsh het volgende:
[..]
sst, niet te hard zeggen, misschien lurkt mw. Frsh mee en die 'doet' auteursrechtendingen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Okequote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:15 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Wachten op overstekend verkeer, nog 200 meter van de 8km afmaken en daarna even wandelen voor het uitlopenvond het verval al erg groot
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
Zoiets moet ik ook nog een keer regelen, heb nu alleen zo'n bandje met ledjes.. maar deze is beter!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben weer voorbereid op de wintertijd![]()
Ik zou het niet erg vinden, hardlopen met die hitte heb ik nou ook wel weer gezienquote:
Qua temperatuur: jaquote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:03 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik zou het niet erg vinden, hardlopen met die hitte heb ik nou ook wel weer gezien
Qua licht: nee
Ja doei.![]()
Je praat poep.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:03 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik zou het niet erg vinden, hardlopen met die hitte heb ik nou ook wel weer gezienIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
nog een beetje stijf van de 30km van gister maar zo direct toch lekker naar Hatsa- territory voor de bosloop in Schoorl
[ Bericht 1% gewijzigd door rechtsedirecte op 08-08-2013 17:15:31 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Schoorlquote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
nog een beetje stijf van de 30km van gister maar zo direct toch lekker naar Hatsie- territory voor de bosloop in Schoorl![]()
(Het is wennen jou rond deze tijd online te zien)
Morgen vertrekken wij ook richting Schoorl. Na anderhalf week werken, heb ik wel weer een weekendje weg verdiend![]()
![]()
het is voor mij ook vreemd dat als ik bijv. om half 6 wakker word, jullie niet on line zijnquote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:09 schreef streamnl het volgende:
[..]
Schoorl![]()
(Het is wennen jou rond deze tijd online te zien)
Morgen vertrekken wij ook richting Schoorl. Na anderhalf week werken, heb ik wel weer een weekendje weg verdiend'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Het is gelukkig maar 8km!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
nog een beetje stijf van de 30km van gister maar zo direct toch lekker naar Hatsa- territory voor de bosloop in Schoorl![]()
Help. Ik heb net een workout verzonden naar mijn Forerunner305. Dat ging goed. Toen afkoppelen. Nu is-ie hartstikke dood. Doet niks meer.![]()
Charge batteryquote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:29 schreef Zwabberhark het volgende:
Help. Ik heb net een workout verzonden naar mijn Forerunner305. Dat ging goed. Toen afkoppelen. Nu is-ie hartstikke dood. Doet niks meer.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Volgens het verdienmodel van Garmin is het tijd om een nieuwe, substantieel duurdere Garmin aan te schaffen....quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:29 schreef Zwabberhark het volgende:
Help. Ik heb net een workout verzonden naar mijn Forerunner305. Dat ging goed. Toen afkoppelen. Nu is-ie hartstikke dood. Doet niks meer.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Die was helemaal vol.quote:
Geen idee wat er aan de hand was, maar ik heb maar gewoon alle knoppen tegelijkertijd ingedrukt (6 stuks). Op de een of de andere manier werkte dat.
Dat was even blinde paniek.![]()
Tssss...jeweetzelluf.quote:Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik was inderdaad van plan om onmiddellijk de 910XT aan te schaffen, maar ik zou vanavond dus helemaal naakt hebben moeten trainen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:33 schreef Guard het volgende:
[..]
Volgens het verdienmodel van Garmin is het tijd om een nieuwe, substantieel duurdere Garmin aan te schaffen....
Ik heb de 305 bijna 3 jaar. Honderden en honderden keren plezier van gehad, maar mag van mij nog wel wat langer mee.![]()
Jaquote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Schoorl, Petten, Groet, de Rijp! Jeugdherinneringen ...Strand- en boswandelingen
weer een stukje verder! en goed vol kunnen houden op naar evy les 12
http://www.endomondo.com/workouts/227782620/10903000
en heerlijk gelopen, in tegenstelling tot gister
toen had meteen al een blaar te pakken (omdat ik mijn nog bijna niet gebruikte trail schoenen aan had)![]()
Het "klimduin" associeer ik ook met "zwempannenkoek". Is dat mijn gedeformeerde geheugen of klopt het?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:38 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Bijna wekelijks verplicht mee met de hond lopen en maar 1x de klimduin op mogen rennen![]()
Geen idee. Ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit iets heb gegeten. Of gezwommen. Alleen dat ik het stom vond. Zeker als we niet eens mochten klimmenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het "klimduin" associeer ik ook met "zwempannenkoek". Is dat mijn gedeformeerde geheugen of klopt het?![]()
![]()
En klimduin=meidenmarkt natuurlijk, maar die ken ik alleen van de verhalen.
[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 17:55:17 ]![]()
Zo ziet ie er helemaal niet zo steil uit! In mijn hoofd is het overigens "de" klimduin.quote:
En:
http://www.klimduinrun.nl/![]()
Ik zag wel eens een item daarover op TV-NH. Ze gaan er gewoon zitten op een bankstel, op zoek naar mancandyquote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
En klimduin=meidenmarkt natuurlijk, maar die ken ik alleen van de verhalen.die dan langs mogen komen. Mmmkay
En de holle boom!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hoho het is een eeuwenoude traditie!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:57 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik zag wel eens een item daarover op TV-NH. Ze gaan er gewoon zitten op een bankstel, op zoek naar mancandydie dan langs mogen komen. Mmmkay
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 18:00:40 ]![]()
En er is bier!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hoho het is een eeuwenoude traditie!![]()
Ik ben een besluiteloze kip. Zou vanavond langs mijn pa en ma gaan (want we zien je zo weinig!). Had combi bedacht: ik loop erheen hard en weer terug (=10k). Maar nu ga ik laat naar huis, eet laat, dus combi werkt niet meer & eigenlijk protesteert mijn maag een beetje tegen de Starbucks muffin van 16:00 uur.
En de zon schijnt. Ik wil neerploffen op mijn balkon![]()
Waar is Yur met zijn gevleugelde uitspraak als je 'm nodig hebt!!?
![]()
![]()
Niet miepen maar lopen, mevrouw kip!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:02 schreef Quoi het volgende:
Ik ben een besluiteloze kip. Zou vanavond langs mijn pa en ma gaan (want we zien je zo weinig!). Had combi bedacht: ik loop erheen hard en weer terug (=10k). Maar nu ga ik laat naar huis, eet laat, dus combi werkt niet meer & eigenlijk protesteert mijn maag een beetje tegen de Starbucks muffin van 16:00 uur.
Ik hoef lekker niet![]()
![]()
Ik ga wielrennen en ik ga expres alle hardlopers van de weg rijden!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ga lopen of ik scan niks meer.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:02 schreef Quoi het volgende:
dat zal je lerenIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Puik plan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga wielrennen en ik ga expres alle hardlopers van de weg rijden!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Maar maar maar.... Mr Q appt nu dat hij bruscetta's heeft gemaaktquote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:02 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Niet miepen maar lopen, mevrouw kip!
Ik hoef lekker niet![]()
![]()
Mazzelaer jij![]()
![]()
Ik moet me echt inhouden om niet te gaan lopen vandaag, irritant enthousiaste beginneling ben ik
an urge to help mankind overcomes me![]()
Die moet je dan eerst verdienenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:07 schreef Quoi het volgende:
[..]
Maar maar maar.... Mr Q appt nu dat hij bruscetta's heeft gemaakt![]()
Mazzelaer jij
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik drink een paar biertjes, verzuip nog even in zelfmedelijden en ga supervroeg naar bedquote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:07 schreef Quoi het volgende:
[..]
Maar maar maar.... Mr Q appt nu dat hij bruscetta's heeft gemaakt![]()
Mazzelaer jijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Godver ga ik nog zweten ook van een kwartiertje ab-work
Ja, waar is die stamgast eigenlijk gebleven?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:02 schreef Quoi het volgende:
Is jouw loopmotivatie aan het dippen of lijkt dat maar zo? Inmiddels de truc met de tennisbal al uitgeprobeerd?![]()
Goed getrainde mensen zweten meer.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:18 schreef Guard het volgende:
Godver ga ik nog zweten ook van een kwartiertje ab-work![]()
Waar ga je fietsen? Dan ga ik je express in de weg lopen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga wielrennen en ik ga expres alle hardlopers van de weg rijden!![]()
![]()
Ik heb m'n fiets juist naar de fietsenmaker gebracht. Z'n achterlicht was weer eens stuk, en hij wachtte ook al sinds maart op een servicebeurt. Dus het mocht wel weer eens[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Gisteren ook wezen trainen in de regen op de baan. Had het de hele dag al warm en ik vind het heerlijk om in de regen te lopen. Zeker na alle hitte de afgelopen weken een prima moment om af te koelen.
Er waren naast de trainer en mijzelf slechts 3 andere leden komen opdagen, maar gelukkig kon ik samen met 2 van hen een groepje vormen om steeds 400m temporondjes te lopen in 1:55. Het is voor het eerst dat ik in een baantraining alle rondes onder de 2 minuten heb gelopen en een goede opsteker voor de Runnersworldloop volgende week![]()
![]()
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:29 schreef Tampeloeres2.0 het volgende:
[..]
Goed getrainde mensen zweten meer.Houd ik het erop dat ik goed getraind ben
![]()
dus ik ren net even naar de Subway op mijn Xero's. Geen 10 meter gerend en dan begint mijn achilles meteen op te spelen, terwijl ik er keihard op lette geen haklanding te doen.
Dit is echt dikke poep.![]()
Jamaar lieve Twinky, wat had de fysiomeneer nou ook gezegd?je moest rust.
Komt wel goed schatje[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Weet je dat ik niet begrijp dat jouw achillespijn gelinkt wordt aan een haklanding? Juist bij een voorvoetlanding worden alle mogelijke pezen/spieren (inclusief de achilles) in je kuit fors getest. Ga maar eens op je tenen staan, houd dit even vast en voeten weer plat. Herhaal dit een aantal keer en je weet wat ik bedoel.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:40 schreef Twinky het volgende:
dus ik ren net even naar de Subway op mijn Xero's. Geen 10 meter gerend en dan begint mijn achilles meteen op te spelen, terwijl ik er keihard op lette geen haklanding te doen.
Dit is echt dikke poep.![]()
Rustigaan doen gewoon. Geef het de tijd. Je kan het lekker wel! Het duurt alleen even wat langer weer.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:40 schreef Twinky het volgende:
Dit is echt dikke poep.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ow, overigens. NIet de juiste plek hier en zwaar OT. Maar als iemand iemand kent die nog een kaartje voor Lowlands wil. Ik verkoop er één en stuur hem nog gratis aangetekend op ook!Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Met een voorvoetlanding trek je overigens nog harder aan je achillespees, dus als je al wil hardlopen kan je beter iets meer op je middenvoet landen. Maar als ik jou was zou ik het zekere voor het onzekere nemen en nu mijn rust pakken voordat je straks helemaal niet meer kan lopen (wandelen dus).![]()
Ademhaling is een goedequote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Verder dan niet te kort van tevoren eten en ademhaling kom ik ook niet.
Envoor je 10K
Heb ik nooit opgelet
Wat is aan te raden?
![]()
De truc zojuist uitgeprobeerd en ja hoor, kwam ik eerst tot net voorbij mijn knietjes, nu tot mijn enkels!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:20 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ja, waar is die stamgast eigenlijk gebleven?
Is jouw loopmotivatie aan het dippen of lijkt dat maar zo? Inmiddels de truc met de tennisbal al uitgeprobeerd?
Loopdipje, misschien. Veel andere dingen te doen ook. Maar: ik ga zo lopen, heb ik besloten!
Hats: doe anders alsof je paper morgen af moet zijn. Brei er een kop en een staart aan en dat is versie 1. Daarna pas finetunen. Succes & zelfmedelijden, niet doenDenk aan de kindjes in Afrika (die overigens weer geen papers hoeven te schrijven)
![]()
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:49 schreef debeterebob het volgende:
Vraagje:
Hoeveel bier is vandaag nog verantwoord als je overmorgen een wedstrijd hebt?![]()
Voor vrouwen geen limiet.![]()
dat ligt er nogal aan hoe goed je er tegen kan, als je na twee glazen al katjelam bent, zou ik geen 2 glazen drinkenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:49 schreef debeterebob het volgende:
Vraagje:
Hoeveel bier is vandaag nog verantwoord als je overmorgen een wedstrijd hebt?
Ik weet niet hoeveel je nu per week drinkt, maar ik merk dat ik minder goed tegen alcohol kan nu ik meer sport. Ik zou zelf niet meer dan 1 of 2 biertjes nemen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:49 schreef debeterebob het volgende:
Vraagje:
Hoeveel bier is vandaag nog verantwoord als je overmorgen een wedstrijd hebt?![]()
Ben studentquote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:51 schreef Guard het volgende:
[..]
dat ligt er nogal aan hoe goed je er tegen kan, als je na twee glazen al katjelam bent, zou ik geen 2 glazen drinkenDus dat valt mee
![]()
![]()
Da's een groot verschil. Het blijft me verbazen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:50 schreef Quoi het volgende:
[..]
De truc zojuist uitgeprobeerd en ja hoor, kwam ik eerst tot net voorbij mijn knietjes, nu tot mijn enkels!![]()
Ja dat merkte ik ook alquote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:52 schreef Ach3r0n het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel je nu per week drinkt, maar ik merk dat ik minder goed tegen alcohol kan nu ik meer sport. Ik zou zelf niet meer dan 1 of 2 biertjes nemen.![]()
En drinken na sporten is ook niet echt een aanrader. Hoewel ik na het sporten wel in een euforische stemming ben en iedereen aardig vind, is daarna gaan drinken niet zo tof![]()
![]()
Dat verschilt van persoon tot persoon. Probeer het gewoon eens uit. Comazuipen zou ik niet aanraden.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:49 schreef debeterebob het volgende:
Vraagje:
Perfectionistisch zijn is het met schrijven van een thesis wel echt een bitchquote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:50 schreef Quoi het volgende:
Hats: doe anders alsof je paper morgen af moet zijn. Brei er een kop en een staart aan en dat is versie 1. Daarna pas finetunen. Succes & zelfmedelijden, niet doenDenk aan de kindjes in Afrika (die overigens weer geen papers hoeven te schrijven)
_
![]()
Er is geen kop en staart aan te breien, want er is gewoon niksquote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:50 schreef Quoi het volgende:
[..]
De truc zojuist uitgeprobeerd en ja hoor, kwam ik eerst tot net voorbij mijn knietjes, nu tot mijn enkels!
Loopdipje, misschien. Veel andere dingen te doen ook. Maar: ik ga zo lopen, heb ik besloten!
Lang verhaal, drama, blabla, maar het is gewoon eindeloos vechten tegen de bierkaai lijkt wel. Nouja, komt ooit wel goed, of niet.
Maar loopze!![]()
Maar het is zo mooi weer! Niet warm, wel lekker, ik wil gewoon weer
okay okay volgende episode van white collar dan maar![]()
![]()
![]()
Doe je verder nog andere sporten? Dan kan je misschien je aandacht wat verleggen en toch goed bezig zijn zolang je last hebt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:58 schreef Twinky het volgende:
Maar het is zo mooi weer! Niet warm, wel lekker, ik wil gewoon weer
okay okay volgende episode van white collar dan maar![]()
![]()
Ik had gister een hardore punkconcert, dronk daar iets van vijf of zes bier en heb vandaag vrij prima gelopen. Geen probleem dus als er nog een extra dag tussen zitquote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:49 schreef debeterebob het volgende:
Vraagje:
Hoeveel bier is vandaag nog verantwoord als je overmorgen een wedstrijd hebt?
Ik heb het geprobeerdquote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:55 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Er is geen kop en staart aan te breien, want er is gewoon niksLang verhaal, drama, blabla, maar het is gewoon eindeloos vechten tegen de bierkaai lijkt wel. Nouja, komt ooit wel goed, of niet.
Maar loopze!Jouw soort papers zijn natuurlijk ook anders dan die van mij.
Thanks!![]()
Gewoon beginnen met schrijven is wat ik doe als ik blijf hangen. Als het crap is kan ik het later alsnog schrappen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:04 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerdJouw soort papers zijn natuurlijk ook anders dan die van mij.
Thanks!![]()
Denk dat je zelf wel kunt inschatten wat ok is en wat niet meer kan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:52 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ben studentDus dat valt mee
Maar op wat biertjes is nog prima te lopen, ook trainingen gedaan direct na een goeie stapavond, zonder problemen (en dat was dan lekker om 09.00 's ochtends)Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:12 schreef hatsaflats het volgende:
Slechte begeleiders en begeleiders die te veel van studenten verwachten zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Dikke paperkus voor hatsaflats!
Afstudeerstress begint hier ook weer de kop op te steken.
Gelukkig is mijn ontstoken dazenknie voorbij en mijn enkel bijna. Tot gisteren kon ik niet eens lekker lopen, maar gisteren toch mezelf van de bank gehesen en *TROMGEROFFEL* voor het eerst in mijn hele leven maar liefst en half uur gehobbeld! Met een afstand van 3,51 km. Enkel wilde niet zo meewerken, deed niet echt zeer, maar een beetje en zeurende pijn.
Ik was bij thuiskomst echt trots op mezelf. Mijn zelfbenoemde mietjesschema is nu klaar, de komende weken nog de afstand en wellicht ook het tempo opvoeren voor de 5 km bij de Tilburg Ten Miles.
Met de afdeling doen we inmiddels met twee teams van 4 man mee met de bedrijvenloop en een medeleerling die al langer loopt, doet de 10 Miles. Dat wordt een gezellig dagje dus!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.![]()
'Iedereen' op Fok doet een universitaire studie. Dat is natuurlijk niet helemaal waar.
Behalve in dit topic![]()
![]()
![]()
Nee hoor, ik ben een full time werkende schoolverlaterquote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:58 schreef debeterebob het volgende:
'Iedereen' op Fok doet een universitaire studie. Dat is natuurlijk niet helemaal waar.
!
Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
Diep ademhalen en zulks, als je rechts steken hebt dan inademen als je rechtervoet je grond de grond raakt en uitademen als links de grond raakt, en andersom.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:46 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ademhaling is een goedeHeb ik nooit opgelet
Wat is aan te raden?
Maarja ik doe wel 4 pasjes op een inademing, dus dan adem je ook al meermaals in 'op' de andere voet
quote:Heb je steken in je rechter zij, adem dan uit op het moment dat je linker voet op de grond komt. Heb je de steken links, adem dan rustig uit op het moment dat je rechter voet op de grond komt. Deze methode is nooit wetenschappelijk bewezen, maar veel lopers zweren erbij.
Andere techniek is om bij steken in de zij diep en constant adem te halen, hierdoor wordt de middenrif naar beneden gedrukt en kan alle lucht die eronder gevangen zit ontsnappen.
Mochten de bovenstaande twee ademhalingstechnieken de steken in de zij niet verhelpen neem dan een diepe, snelle ademteug, hou deze vervolgens enkele seconden vast en probeer vervolgens zoveel mogelijk lucht door je mond uit te ademen.
http://www.runners-high.nl/steken-in-de-zij-zo-voorkom-je-ze/know'm sayin?
word? word.![]()
Ik werk ook gewoon hoorquote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:58 schreef debeterebob het volgende:
Pfft de tijd dat ik studeerde ligt alweer ver achter ons
Ik werk ook gewoon en heb niet eens universiteit gedaan daarvoor.:)quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:58 schreef debeterebob het volgende:
Behalve in dit topic
Ik heb geen last van steken gelukkigquote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:00 schreef alors het volgende:
[..]
Diep ademhalen en zulks, als je rechts steken hebt dan inademen als je rechtervoet je grond de grond raakt en uitademen als links de grond raakt, en andersom.
Maarja ik doe wel 4 pasjes op een inademing, dus dan adem je ook al meermaals in 'op' de andere voet
[..]Ik bedoel meer in de zin van welke manier van ademhalen het effectiefst is om zo lang mogelijk hard te lopen zeg maar.
![]()
Dat geloof ik wel, maar het valt wel op hoeveel mensen met scripties bezig zijn.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:02 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik werk ook gewoon en heb niet eens universiteit gedaan daarvoor.:)![]()
Ik doe een inservice opleiding (HBO-waardig, werken en leren tegelijk).
Mijn opleiding zit dan wel in het gebouw van de medische faculteit van de Erasmus Universiteit.Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.![]()
Ik had ook allang al moet werken
En ik ben alleen maar met een stom paper bezig. Volgend jaar moet ik een scriptie van 2,5x zo lang schrijven![]()
![]()
![]()
De neiging is de laatste tijd ook wel erg groot om werkende schoolverlater te worden![]()
![]()
Ik moest lachenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:05 schreef alors het volgende:
Ik heb mijn universitaire studie afgerond, en nu ben ik werkloos![]()
Kan je alsnog fulltime fokken. Weinig verschil met toen je studeerde![]()
![]()
Hihi truequote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:12 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik moest lachen
Kan je alsnog fulltime fokken. Weinig verschil met toen je studeerdeIk voel de scriptiepijnen hier ook ontzettend, heb er zelf ook te lang mee rondgezeuld.
know'm sayin?
word? word.![]()
Ik ben een hopeloos geval met mijn vmbo en mbo-diploma. Maar had wel al ruim voordat ik mijn mbo-diploma op zak had een vast contract voor een fulltime baan in mn zak zitten. Uitschot, ik ben het ja.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:58 schreef debeterebob het volgende:
Straks weer even een rondje lopen. Nogal laat gegeten dus hoop dat ik niet teveel stuiter na het lopen.![]()
nee hoorquote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:58 schreef debeterebob het volgende:
fulltime moeder van twee boys van 5 en 6 jaar
en een parttime baan
best druk![]()
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:50 schreef Quoi het volgende:
[..]
De truc zojuist uitgeprobeerd en ja hoor, kwam ik eerst tot net voorbij mijn knietjes, nu tot mijn enkels!![]()
En nu hardlopen!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Helaas studeer ik al tijden niet meer. Fulltime baan met bijna 200 dagelijkse woon-werk kilometers, dus veel reistijd, een gezinnetje, hardlopen en nog wat hobbies. Hoogstens af en toe een Coursera cursus maar dan houdt het wel op.
Ontopic:
Vanavond een klein rondje (bijna 6km) gedaan om de benen los te lopen. Ik ben klaar voor zondag.![]()
Heeerlijk gefietst! Wel iets minder rustig dan gepland, was met 2 gasten en uiteindelijk 43km op 32 gemiddeld. Maar denk wel dat mijn beentjes weer genoeg hersteld zijn om morgen weer lekker te lopen!
[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 08-08-2013 22:02:13 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ben net 2 maanden afgestudeerd en werkeloos, solliciterend en een beetje ongemotiveerd na 100 afwijzingen.
Vertrek zaterdag voor anderhalve week op vakantie, kan ik lekker langs de Rijn bij drielandenpunt FR/DU/CH lopen
an urge to help mankind overcomes me![]()
Ik werk alleen op een Universiteit. Met MBO.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:58 schreef debeterebob het volgende:
Vanmorgen heerlijk rustig dik 9KM gelopen. Enige loopje deze week tot de vooroeverloop. Dan nog een kort herstelrondje en 1 LDL hier in het bos en dan zit de vakantie hier er al weer op.![]()
Bevalt het schoonmaakwerk?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik werk alleen op een Universiteit. Met MBO.![]()
Ik ben overigens wel aardig tegen schoonmakersquote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zal het aan de schoonmaker vragen als ik er weer ben.Het is toch eentonig werk, dus ik waardeer het wel dat ze het doen
![]()
![]()
Ik ren altijd over het terrein van de Universiteit, telt dat ook?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:58 schreef debeterebob het volgende:
Vanavond weer een rondje gehad en hij ging lekker! Zonder er echt op uit te zijn mijn 5km tijd verbeterd met 30 seconden. Oké, toegegeven, zodra ik op m'n horloge zag dat ik de 5 kilometer naderde en een verbetering van mijn tijd in het verschiet lag, zette ik een tandje bij. Maar daarna had ik nog puf over om er 1,5km bij te lopen dus het zat in me.
Volgende week woensdag m'n eerste run waar ik me voor heb ingeschreven. Iiieeee.![]()
En als ze het niet doen wordt het zo vies.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:45 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik ben overigens wel aardig tegen schoonmakersHet is toch eentonig werk, dus ik waardeer het wel dat ze het doen
Ik stuur wel al af en toe een sollicitatie in de rondte, maar eigenlijk alleen op functies/bij bedrijven waarvan het onwaarschijnlijk is dat ik word uitgekozen (uit de 100000 andere sollicitanten).![]()
Hoeveel minuten deed je er over?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:47 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik ren altijd over het terrein van de Universiteit, telt dat ook?
Vanavond weer een rondje gehad en hij ging lekker! Zonder er echt op uit te zijn mijn 5km tijd verbeterd met 30 seconden. Oké, toegegeven, zodra ik op m'n horloge zag dat ik de 5 kilometer naderde en een verbetering van mijn tijd in het verschiet lag, zette ik een tandje bij. Maar daarna had ik nog puf over om er 1,5km bij te lopen dus het zat in me.
Volgende week woensdag m'n eerste run waar ik me voor heb ingeschreven. Iiieeee.![]()
Morgen ga ik denk ik voor de bike-run-bike combo.
Alleen nog even bedenken waar ik dan heen fiets
Onze schoonmaker lacht me altijd uit als ik langer moet werkenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:45 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik ben overigens wel aardig tegen schoonmakersHet is toch eentonig werk, dus ik waardeer het wel dat ze het doen
![]()
Dan zegt ie altijd "Tot hoe laat jij blijft?"
Ik: "Euhm, tot het af is...?"
Hij: "Ik bijna klaar! Hoe lang jij al hier?"
Ik: "Vanaf negen uur"
Hij: "Ooooh ik pas om 5 uur hier!! En ik bijna klaar!"
Hilarisch, onze schoonmaker
Op maandag ook altijd: "Goedmiddag!! Bijna weekend!!"
30m14.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:48 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Hoeveel minuten deed je er over?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
15x200 gedaan, met in- en uitlopen toch nog 10 km. De scholspier voelde al wat beter aan, al is-ie nou natuurlijk weer wat minder na die intervallen. Ik wilde iedere 200 in circa 50-55 seconde lopen, op de laatste na, die mocht vol gas. Nu is vol gas bij mij dus 40 seconden en dan krijg je eens te meer respect voor de topatleten die 'm ruim 2x zo snel lopen. Bijna niet voor te stellen!!
Heerlijk loopweer trouwens. Je bent gek als je niet gaat!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Goed bezigquote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:47 schreef Cee het volgende:
[..]
Volgende week woensdag m'n eerste run waar ik me voor heb ingeschreven. Iiieeee.
Wij hadden ooit zo'n onvervalste local als schoonmaakster, genieten was dat.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:49 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Onze schoonmaker lacht me altijd uit als ik langer moet werken![]()
Dan zegt ie altijd "Tot hoe laat jij blijft?"
Ik: "Euhm, tot het af is...?"
Hij: "Ik bijna klaar! Hoe lang jij al hier?"
Ik: "Vanaf negen uur"
Hij: "Ooooh ik pas om 5 uur hier!! En ik bijna klaar!"
Hilarisch, onze schoonmaker
Op maandag ook altijd: "Goedmiddag!! Bijna weekend!!"
"ga je dit jaar nog op vakantie?"
"ikke nie, oh nee hoor, ik zie hier al buite-landers genoeg"
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:53 schreef Guard het volgende:
[..]
Wij hadden ooit zo'n onvervalste local als schoonmaakster, genieten was dat.
"ikke nie, oh nee hoor, ik zie hier al buite-landers genoeg"Ik hoor het haar zeggen.
![]()
Ik moet ook altijd om m lachen als m'n collega er niet is.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:53 schreef Guard het volgende:
[..]
Wij hadden ooit zo'n onvervalste local als schoonmaakster, genieten was dat.
"ikke nie, oh nee hoor, ik zie hier al buite-landers genoeg"
Schoonmaker: "Hij weg...?"
Ik: "Ja, *naam-collega* is vrij/met vakantie/insert andere reden"
En dan trekt ie altijd een heel zuinig mondje en tsskt ie wat, zo van, luxepaard
Ceekequote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:47 schreef Cee het volgende:
[..]
Volgende week woensdag m'n eerste run waar ik me voor heb ingeschreven. Iiieeee.gij ook hier? Goed bezig zie ik
know'm sayin?
word? word.![]()
of je hebt een rustdag en je houdt je aan je schemaquote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:50 schreef Zwabberhark het volgende:
Heerlijk loopweer trouwens. Je bent gek als je niet gaat!
Da's ook trainen. En de komende tijd komen er nog veel van dit soort avondenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:20 schreef Guard het volgende:
[..]
of je hebt een rustdag en je houdt je aan je schema![]()
![]()
Morgenavond bijvoorbeeldquote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:21 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Da's ook trainen. En de komende tijd komen er nog veel van dit soort avonden
![]()
1
2
3
4
5
6
7
8
9
101 7:57.0 1,00 7:57
2 8:07.9 1,00 8:08
3 7:59.2 1,00 7:59
4 7:42.7 1,00 7:43
5 7:44.8 1,00 7:45
6 7:16.8 1,00 7:17
7 7:49.2 1,00 7:49
8 4:24.4 0,54 8:11
9 :09.5 0,01 15:31
Summary 59:11.5 7,55 7:51
Lap 8/9 zijn Garmin rariteiten.
En die 7:17, heuvel op en heuvel af, gewoon even onbedoeld een minuut/km sneller.... Doel was 8/km. Bijna.. bijna.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Alorske!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:00 schreef alors het volgende:
[..]
Ceekegij ook hier? Goed bezig zie ik
![]()
![]()
Ook maar eens een rustdag genomen vandaag. Heb 5 dagen achter elkaar gelopenHet ging heerlijk.
Helaas morgen geen tijd en zaterdag ook al vroeg op pad. Twijfel nog of ik zaterdagochtend om 4.30u m'n LDL ga lopen... Zal ik t doen?![]()
![]()
Doe maar niet , dan heeft de rest van ons stervelingen ook nog een kans in het leaderboardquote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:49 schreef Tarahumara het volgende:
Ook maar eens een rustdag genomen vandaag. Heb 5 dagen achter elkaar gelopenHet ging heerlijk.
Helaas morgen geen tijd en zaterdag ook al vroeg op pad. Twijfel nog of ik zaterdagochtend om 4.30u m'n LDL ga lopen... Zal ik t doen?
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:50 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Doe maar niet , dan heeft de rest van ons stervelingen ook nog een kans in het leaderboard![]()
Volgende week heb ik een "rustweek" in m'n schema. Halve afstanden. Grijp je kans![]()
![]()
Morgen fietsen naar het werk. S avonds hopelijk nog een klein rondje lopen en dan zondag halve marathon dag!
#zininInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Jaja, ik ben gaan lopen! 5k op - voor mijn gevoel - dooie akkertje ri mijn ouders. 5k, keek ik op mijn Garmin: 28 min nogwatwtf! Sneller dan die hell of a Ekiden
Afijn, slechtere nieuws (maar ook weer erg leuk) is dat het erg gezellig was en donker toen ik terug wilde gaan. Mijn pa bood toen tegelijkertijd een biertje en een lift aan...![]()
Topavondje. Trusten!![]()
Nice! Was het toch een goede keuze!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:10 schreef Quoi het volgende:
Jaja, ik ben gaan lopen! 5k op - voor mijn gevoel - dooie akkertje ri mijn ouders. 5k, keek ik op mijn Garmin: 28 min nogwatwtf! Sneller dan die hell of a Ekiden
Afijn, slechtere nieuws (maar ook weer erg leuk) is dat het erg gezellig was en donker toen ik terug wilde gaan. Mijn pa bood toen tegelijkertijd een biertje en een lift aan...![]()
Topavondje. Trusten!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hallo luitjes, ik was eigenwijs dus vanavond 'gewoon' gelopen. Eerst een km wandelen, daarna 2 km 'snel' vervolgens weer 1 km gewandeld daarna nog 4 x 1 min snel met pauzes van 1 min er tussen. laatste stukje naar huis uitgewandeld. Ging opzicht goed, maar kon wel merken dat ik 2 weken minder gelopen heb, ben gewoon vermoeider en voel de schenen een beetje.
http://www.endomondo.com/workouts/227862721/11508370
de Interval kun je trouwens goed terug zien op de grafiek
Voor het weekend heb ik al vast een routetje uitgestippeld, deze wil ik interval doen, 1 km wandelen, 1 km snel. Dus tussendoor lange pauzes, maar toch een veel snel. Hopelijk bevalt dat goed.
Voor nu welterusten, ik ga mijn scheentjes koelen onder de douche.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 23:14:47 ]![]()
Ik zou je rust wat korter maken, 1 km wandelen doe je twee keer zo lang over als 1 km rennen, terwijl met een intervaltraining de rust meestal maximaal zo lang is als de inspanning.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:13 schreef BroesWillems het volgende:
Hallo luitjes, ik was eigenwijs dus vanavond 'gewoon' gelopen. Eerst een km wandelen, daarna 2 km 'snel' vervolgens weer 1 km gewandeld daarna nog 4 x 1 min snel met pauzes van 1 min er tussen. laatste stukje naar huis uitgewandeld. Ging opzicht goed, maar kon wel merken dat ik 2 weken minder gelopen heb.
http://www.endomondo.com/workouts/227862721/11508370
de Interval kun je trouwens goed terug zien op de grafiek
Voor het weekend heb ik al vast een routetje uitgestippeld, deze wil ik interval doen, 1 km wandelen, 1 km snel. Dus tussendoor lange pauzes, maar toch een veel snel. Hopelijk bevalt dat goed.
Voor nu welterusten, ik ga mijn scheentjes koelen onder de douche.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Bedankt voor de tip, ik kijk het van het weekend wel even aan. Ik wil graag een keer een iets langere afstand lopen maar als ik de rust korter maak moet ik meer meters hardlopen, denk niet dat dat goed is voor mijn schenen.![]()
Oké, als je het met dat doel doet kun je natuurlijk gewoon je oorspronkelijke plan aanhoudenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:18 schreef BroesWillems het volgende:
Bedankt voor de tip, ik kijk het van het weekend wel even aan. Ik wil graag een keer een iets langere afstand lopen maar als ik de rust korter maak moet ik meer meters hardlopen, denk niet dat dat goed is voor mijn schenen.Dan is het meer een tip voor als je iets verder opgebouwd hebt.
Als je last van je schenen krijgt tijdens het lopen is het onverstandig om je afstand te vergroten (of je trainingsarbeid te verhogen). En ik denk ook dat je tempo te hoog ligt met 6/km. Je ziet bij je intervallen op het einde dat je de richting de 7:30/km gaat.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:18 schreef BroesWillems het volgende:
Bedankt voor de tip, ik kijk het van het weekend wel even aan. Ik wil graag een keer een iets langere afstand lopen maar als ik de rust korter maak moet ik meer meters hardlopen, denk niet dat dat goed is voor mijn schenen.
Ga 7/8 min/km lopen. Dan zou je ook minder last kunnen krijgen van je schenen en verklein je afstand.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Aldus Laura van RTL nieuws over het weer.quote:De dag begint heel koud
![]()
Dus Slacker, dat wordt weer lang lang.![]()
RTL nieuws
Normaal ben ik al richting kantoor of naar de klant voordat het begint. Maar ik kijk toch veel liever RTL nieuws dan "het nieuws" van SBS6 in de ochtend.quote:![]()
Met een graad of 10 heeft ze wel gelijk ja! Gauw weer 25 graden graag.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 07:12 schreef streamnl het volgende:
[..]
Aldus Laura van RTL nieuws over het weer.
![]()
Dus Slacker, dat wordt weer lang lang.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Heb vanochtend toch maar even een hoodie aangedaan op de fiets, want echt warm was het niet...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 07:12 schreef streamnl het volgende:
[..]
![]()
Dus Slacker, dat wordt weer lang lang.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
gister lekker gelopen in Schoorl, grote opkomst voor een "mid-zomer avondloopje", ik schat zo'n 150 deelnemers.
mooi parkoers in een leuke omgeving, 2 rondjes van 4km met daarin een vervelende heuvel naar de achterkant van de klimduin.
de bedoeling was gewoon lekker wat kilometers maken en dat is prima gelukt!
nu douchen en dan onderweg naar Valkenswaard.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik heb het liefst de NOSquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 07:44 schreef streamnl het volgende:
[..]
Normaal ben ik al richting kantoor of naar de klant voordat het begint. Maar ik kijk toch veel liever RTL nieuws dan "het nieuws" van SBS6 in de ochtend.als t niet op tv kan, dan maar op de radio
kort/lang eerder.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 07:12 schreef streamnl het volgende:
[..]
![]()
Dus Slacker, dat wordt weer lang lang.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
op bedevaartquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 07:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
gister lekker gelopen in Schoorl, grote opkomst voor een "mid-zomer avondloopje", ik schat zo'n 150 deelnemers.
mooi parkoers in een leuke omgeving, 2 rondjes van 4km met daarin een vervelende heuvel naar de achterkant van de klimduin.
de bedoeling was gewoon lekker wat kilometers maken en dat is prima gelukt!
nu douchen en dan onderweg naar Valkenswaard.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
NOS Radio 1 Journaal is het beste nieuwsprogramma van de Nederlandse radio en TV bij elkaar. En ik ben fan van Lara Rense.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 07:51 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik heb het liefst de NOSals t niet op tv kan, dan maar op de radio
Ik moet me bij 6 min/km al zo inhouden, maar ik ga het proberen. Eigenlijk ben ik een snelheidsmaniak.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:37 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Als je last van je schenen krijgt tijdens het lopen is het onverstandig om je afstand te vergroten (of je trainingsarbeid te verhogen). En ik denk ook dat je tempo te hoog ligt met 6/km. Je ziet bij je intervallen op het einde dat je de richting de 7:30/km gaat.
Ga 7/8 min/km lopen. Dan zou je ook minder last kunnen krijgen van je schenen en verklein je afstand.Dus als ik ga HARDlopen, moet het ook HARD gaan, kost me veel moeite om rustig te lopen. Daarom heb ik me ook weer aangemeld voor Start to Run, dan loop je in een groep en bepaald iemand anders het tempo. Hopelijk heb ik dan aan het eind meer controle daarover.
![]()
Verstandig, om Start to run te gaan doen.
Een keertje lekker vol knallen is natuurlijk fijn, maar het hoeft echt niet iedere keer, daar ben ik inmiddels (gelukkig) achter.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Tja, het is idd geen 25 graden meer. Maar om het HEEL KOUD te noemen?!
Wat gaat ze dan in januari/februari zeggenIk luister in de ochtend naar de Vara (deheerontwaakt, want Gielquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 07:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb het liefst de NOSals t niet op tv kan, dan maar op de radio
) en na 10 uur weer lekker naar 3fm
SPOILER: offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh joh, Giel is op vakantie enTimur en Rámon
nemen de zaken waar. Feest op de radio!!
Timur en Rámon??quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 08:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh joh, Giel is op vakantie enTimur en Rámon
nemen de zaken waar. Feest op de radio!!
Die zijn wel tof.
Zijn hun er a.s. maandag nog steeds?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: