abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:30:12 #1
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129811213

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar YUR als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Juli-squat challenge
Facebook groep

SPOILER: Why we run
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_129811224
:{w TT, veel te lief >:)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:30:42 #3
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129811232
En roeiers en alle andere sporten die men beoefend :D
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:31:04 #4
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_129811260
Oh had niet door dat het topic bijna vol zat :')
Hier dan nog maar eens, hoe rekken jullie?
an urge to help mankind overcomes me
pi_129811364
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Te weinig :o

Maar als ik het doe, gewoon statisch staand rekken, 10 sec. per oefening per been en dat dan een paar keer herhalen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:32:44 #6
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129811366
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:31 schreef saaw het volgende:
Niet.
pi_129811372
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:28 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Tot m'n 18e ging dat eigenwijs aanklooien allemaal prima en zelfs tot een halve marathon aan toe. Als ik daar nu aan terug denk, was dat toch niet echt de meest verstandige manier.
Ik heb ook altijd aangeklooid tot en met de halve marathon en de 7 heuvelenloop vrij kort achter elkaar, toen ging het mis. Nu 4 jaar later kan ik weer langere afstanden lopen (>10km) zonder "zeur" pijn.
Zo'n schema is wel leuk, alleen houdt het weinig rekening met andere sporten/activiteiten..
pi_129811397
Yoga staat hier op 't lijstje om op te pikken, als het even kan onder begeleiding/in groepsverband. Maar dat zal 'm pas worden als ik m'n scriptie klaar heb. :9
Ja doei.
pi_129811433
quote:
Loop 2km, dan bij een bepaalde boom (altijd dezelfde :P) even rekken/strekken en rustig wandelen, ff kort sprintje en dan weer verder.
pi_129811437
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:25 schreef Twinky het volgende:

[..]

*)
de categorie mensen die vroeger altijd als laatste werd gekozen met gym. Niet omdat ik niet wilde, maar gewoon omdat ik niet KON. Ik kon niet vangen, niet rennen en zeker niet snel :P
Nouja, en later kreeg ik steeds meer overbelastingsverschijnselen van mijn polsen, handen, heupen, knieen. Ik noem het zelf gewoon een 'slap lijf' maar toen het bij mij een paar jaar geleden echt heel slecht ging ben ik naar de dokter gegaan en kreeg ik het labeltje fibromyalgie. Dus moet je voor altijd rustig aandoen en daar ben ik niet zo van, dus ben ik begonnen met hardlopen :P maar ja, het kost mijn lijf wel een heleboel om zich daaraan aan te passen, ik moet erg langzaam opbouwen. Maar ik wil dus gewoon bewijzen dat mensen met slappe lijven dit ook gewoon kunnen.
En dat gaat je lukken ook. Bovendien mag je niet ophouden met hardlopen, want jij bent volgend jaar teamcaptain van Fok!ing (of Fokling) determination op de Ekiden :Y

Gewoon rustig aan doen, nu even die rust nemen, en wat oefeningen doen. Er is niemand die tegen je zegt dat je niet kunt hardlopen. Dus...
Tegenslag overkomen kweekt karakter :Y
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:35:50 #11
92409 Twinky
Little star.
pi_129811552
quote:
zeker in het begin hielp rekken bij mij wel tegen spierpijn, vooral kuiten en bovenbenen. Als je even googlet op 'rekken na hardlopen' vindt je goeie rekoefeningen, bijv deze: http://www.hardloopschema.nl/?p=tools&cat=rekken
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:36:37 #12
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129811606
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:33 schreef motorbloempje het volgende:
Yoga staat hier op 't lijstje om op te pikken, als het even kan onder begeleiding/in groepsverband. Maar dat zal 'm pas worden als ik m'n scriptie klaar heb. :9
Goed voor de *ahum* core & ademhaling, hoor ik van mede-lopers. Ik kan ook wel een klasje gebruiken. Ooit.

Goed gelopen weer, co.uk :)

Rekken: zelf nooit. Met loopgroep: een heel arsenaal + loopscholing, altijd pas na inlopen.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:37:59 #13
74276 saaw
pi_129811688
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:35 schreef Twinky het volgende:

[..]

zeker in het begin hielp rekken bij mij wel tegen spierpijn, vooral kuiten en bovenbenen. Als je even googlet op 'rekken na hardlopen' vindt je goeie rekoefeningen, bijv deze: http://www.hardloopschema.nl/?p=tools&cat=rekken
Heb net met mn yogalerares een routine gemaakt zodat ik het rekken kan combineren met ademhalings- en ontspanningsoefeningen :)
Was meer benieuwd hoe anderen het doen, maar toch bedankt voor het meedenken!
pi_129811710
Ik rek alleen achteraf trouwens. Na de warming up heeft geen zin.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129811715
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:36 schreef Quoi het volgende:

[..]

Goed voor de *ahum* core & ademhaling, hoor ik van mede-lopers. Ik kan ook wel een klasje gebruiken. Ooit.

Rekken: zelf nooit. Met loopgroep: een heel arsenaal + loopscholing, altijd pas na inlopen.
^^
pi_129811770
Ik heb wel eens gehoord dat rekken helemaal niet zo goed is? Of klets ik nu uit mijn nek en snijd ik weer een verkeerd onderwerp aan?
pi_129811779
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Rekken voor de warming up is nog slechter
pi_129811813
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Voor het lopen an sich misschien niet (al is daar volgens mij ook nog niet echt consensus over?), voor de algehele soepelheid wel :P Ik merk iig dat nu ik al een tijd niet op de baan heb getraind - en dus ook niet heb gerekt :') - ik weer een stuk minder dichtbij de grond kom als ik voorover buig.
pi_129811861
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:25 schreef Daywalk3r het volgende:
Als je zuinig bent op je lichaam en er nog rendement uit wil halen ks een schema toch wel slim. Al zijn er natuurlijk uitzonderingen die ook met eigenwijs aanklooien net zo ver/verder komen.
O-)
pi_129811929
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:36 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ghehe :) ja. Wordt ook voor trailrunners aangeraden voor meer stabiliteit op de ongelijke paden en lees eigenlijk vooral lovende verhalen. An24 uit het Slank-topic is fanatiek yoganinja en die vertelde dat ik dan *zoek* Ashtanga Yoga, die is specifiek gericht op opbouwen van kracht en stabiliteit. Heb wat dvd's gedownload om eens rustig naar te kijken, en op L'boro bieden ze wat lessen aan in het Universitair Sportcentrum voor wčnag, dus daar moet ik maar 's gaan kijken dan. Het is nog best lastig, heb ik het idee namelijk, om het goed en dus zinvol te kunnen doen, en wat hulp bij de basis is dan niet weg.

En thanks, was lekker loopje weer ja.
Ja doei.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:42:31 #21
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129811944
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:40 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Voor het lopen an sich misschien niet (al is daar volgens mij ook nog niet echt consensus over?), voor de algehele soepelheid wel :P Ik merk iig dat nu ik al een tijd niet op de baan heb getraind - en dus ook niet heb gerekt :') - ik weer een stuk minder dichtbij de grond kom als ik voorover buig.
Hier idem! Ik zal nooooooit soepel worden, maar kom ineens wel bijna bij de grond :)
pi_129811961
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat rekken helemaal niet zo goed is? Of klets ik nu uit mijn nek en snijd ik weer een verkeerd onderwerp aan?
Er is geen wetenschappelijk bewijs dat het ergens 'goed' voor is, en als je het verkeerd uitvoert kan het zelfs slecht zijn (koud rekken, of verend rekken).
Maar fysio's raden het vaak toch aan, omdat mensen inderdaad meer soepelheid ervaren en minder spierpijn. Er wordt gezegd dat je spieren langer kunt maken om het verkortende effect van trainingen (vooral krachttraining) tegen te gaan, maar dit is dus nooit bewezen.
pi_129812047
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:42 schreef Quoi het volgende:

[..]

Hier idem! Ik zal nooooooit soepel worden, maar kom ineens wel bijna bij de grond :)
Oh, ja, ik bedoel dat ik dan halverwege m'n scheenbenen kom, ipv tot m'n knieen :')

Hypermobiel zijn met te korte hamstrings, het blijft hilarisch :P
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:48:16 #24
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129812229
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:44 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Oh, ja, ik bedoel dat ik dan halverwege m'n scheenbenen kom, ipv tot m'n knieen :')

En ik bedoel in spreidstand :D Benen gestrekt bij elkaar: net voorbij mn knieen :{
pi_129812249
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:48 schreef Quoi het volgende:

[..]

En ik bedoel in spreidstand :D Benen gestrekt bij elkaar: net voorbij mn knieen :{
:D
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:51:16 #26
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129812376
Ik rek eigenlijk alleen tijdens m'n groepstrainingen, verder ben ik ervanaf gestapt omdat.. geen zin, merk weinig verschil met niet rekken.

Yoga.. Ik moet het echt eens gaan doen.

@Quoi - ff foto maken bij daglicht, overtikken is me te gortig. Ow, scanner! Zo terug.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_129812382
Haha, ik ben leniger dan menig dame hier :P. Ik kan mijn tenen echt net raken als ik mijn benen gestrekt bij elkaar hou ;). Trots! *O*
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:53:14 #28
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129812472
Slacker :)

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:51 schreef Jero_nimo het volgende:
Haha, ik ben leniger dan menig dame hier :P. Ik kan mijn tenen echt net raken als ik mijn benen gestrekt bij elkaar hou ;). Trots! *O*
Ja maar mijn benen zijn in verhouding te lang voor mijn armen,

zeg ik altijd.
pi_129812512
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:53 schreef Quoi het volgende:

Ja maar mijn benen zijn in verhouding te lang voor mijn armen,

zeg ik altijd.
pi_129812534
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:54 schreef Guard het volgende:

[..]

^^
pi_129812558
quote:
Ik kan met mijn knokkels dan de grond raken :@ Daar was ik ook altijd erg trots
op :p
pi_129812602
quote:
Ik ben voornamelijk opvouwbaar, en m'n pinken en kleine tenen zijn buitengewoon lening. Zo lenig dat ze nooit zo erg in hun kommetje willen blijven zitten :P
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:56:35 #33
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129812649
Betere scan.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_129812691
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:55 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik ben voornamelijk opvouwbaar, en m'n pinken en kleine tenen zijn buitengewoon lening. Zo lenig dat ze nooit zo erg in hun kommetje willen blijven zitten :P
Dat lijkt me dan weer redelijk lastig ja. Hoop dat dat goed gaat met de VFF ;) .
pi_129812712
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:57 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan weer redelijk lastig ja. Hoop dat dat goed gaat met de VFF ;) .
Zo niet: dan toch!
pi_129812719
Ik kan sowieso de grond al ruim raken met m'n vingers met gestrekte benen 8-) met rustig ademen kan ik zo goed als m'n handen plat op de grond kwijt. Dat yoga komt wel goed.
Ja doei.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:00:29 #37
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129812814
Die ga ik eens maken, thanks Slacker!

Hats, is dat een of ander hypermobiliteitssyndroom? Heeft mijn buuf ook, zijn we haar weleens kwijt. Zit ze in de opbergbak van de tuinstoelen.

Afijn, zoals jullie merken is het bedtijd. Ik ging voor de verandering eens een Guinness drinken :9 :D
pi_129812869
Ik zie mezelf hier al zitten, samen met Stream en de dames ^O^
Mooi riviertje erachter enzo.

Of hier:
SPOILER
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:00 schreef Quoi het volgende:
Afijn, zoals jullie merken is het bedtijd. Ik ging voor de verandering eens een Guinness drinken :9 :D
Dat is een goed idee! :)

Welterusten!
pi_129813030
Is dat jullie hotel in de Ardennen? Ziet er geweldig uit! Ik mis alleen nog een everzwijnenkop aan de muur.
pi_129813056
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Is dat jullie hotel in de Ardennen? Ziet er geweldig uit! Ik mis alleen nog een everzwijnenkop aan de muur.
:Y is mooi inderdaad!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:05:11 #41
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129813072
Nog een paar die ik wel aardig vond:

IPV de coucoussalade in het boek werd me dit aangeraden op facetube: http://www.onnobruins.nl/(...)ade-met-munt-en-feta

(disclaimer, de blogeigenaar vond dat ik het moest maken, ik heb het nog niet zo gemaakt, maar m'n nichtje heeft het me volgens mij voorgeschoteld afgelopen zondag, met rozijntjes - erg lekker!).
pi_129813120
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:04 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

:Y is mooi inderdaad!
:X Er hangt wel een everzwijnenkop aan de muur! Toch? Daar aan de linkerkant.
pi_129813144
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:05 schreef slacker_nl het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grappig, dat mannetje en vrouwtje geven aan hoeveel je moet lopen om het te verbranden?
pi_129813165
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:00 schreef Quoi het volgende:
Die ga ik eens maken, thanks Slacker!

Hats, is dat een of ander hypermobiliteitssyndroom? Heeft mijn buuf ook, zijn we haar weleens kwijt. Zit ze in de opbergbak van de tuinstoelen.

Nah, waarschijnlijk in mindere mate dan je buuf, ik zit gewoon wat te los in elkaar. Maar ik kan bijvoorbeeld niet m'n been in m'n nek leggen (vroeger wel, overigens). Ik heb er ook niet erg veel last van, behalve dan dat er af en toe wat uit de kom gaat en dat ik af en toe een ontsteking in m'n arm heb door ongemerkte overbelasting.

Welterusten!
pi_129813209
Geweldig ook die tekentjes onder aan de blz bij dat kookboek. Bij herstellen een badkuip, bij presteren een bekertje.
pi_129813226
Dat haardvuur plekje vraagt om tenminste een goed glas whisky :)
pi_129813238
Staan daar alleen recepten in, of ook ander leesvoer? Omdat het best veel pagina's heeft.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:08:31 #48
74276 saaw
pi_129813247
Zelfgemaakte humus O+

Ik kan trouwens ook mn handen plat op de grond leggen als ik voorover buig, al lang voor ik yoga ging doen ook. Been in mn nek heb ik al een paar jaar niet geprobeerd, betwijfel of dat nog lukt.
pi_129813285
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:01 schreef Jero_nimo het volgende:
[ afbeelding ]

Of hier:
SPOILER
[..]

Dat is een goed idee! :)

Welterusten!
Dat ziet er niet verkeerd uit!

Hier ook bedtijd, ik merk dat mijn vakantiedienstregeling er in is geslopen, terwijl ik helemaal geen vakantie heb :')
pi_129813311
Ik ben een avondmens, mijn avond begint net....
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:10:25 #51
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129813344
quote:

[..]

Jij bent al net zo flexibel als ik. Ik bungel dan ook ergens in de buurt van m'n knieen... oO<
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:10:48 #52
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129813368
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Staan daar alleen recepten in, of ook ander leesvoer? Omdat het best veel pagina's heeft.
Grotendeels recepten. Maar ook achtergrondinfo.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:11:31 #53
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129813391
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Grappig, dat mannetje en vrouwtje geven aan hoeveel je moet lopen om het te verbranden?
Jep, de waardes zijn: man van 88kg en een vrouw van 80kg. Dus als je minder weegt, dan moet je meer lopen om het eraf te rennen.

[ Bericht 10% gewijzigd door slacker_nl op 07-08-2013 23:19:57 ]
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:11:59 #54
92409 Twinky
Little star.
pi_129813408
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ik kan sowieso de grond al ruim raken met m'n vingers met gestrekte benen 8-) met rustig ademen kan ik zo goed als m'n handen plat op de grond kwijt. Dat yoga komt wel goed.
wauw :D
pi_129813552
Op een goeie dag kan ik m'n sokken aantikken, maar meestal ben ik al blij als ik voorbij m'n knieën kom... :{
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:15:41 #56
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129813594
Ik kan ook m'n voeten aanraken, in de kleermakerszit. Slapen, want morgen, gesprek!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:18:10 #57
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_129813747
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:15 schreef slacker_nl het volgende:
Ik kan ook m'n voeten aanraken, in de kleermakerszit. Slapen, want morgen, gesprek!
success morgen!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_129814402
Als app voor in de OP: Strava!
Veel stats en fijn in gebruik, zal morgen alle webs en links erbij zoeken. Wat lastig op telefoon
All management is Strategic Management.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 00:24:35 #59
405279 droommoord
houdt van palindromen
pi_129816850
Nondeju, ik merk dat ik door dat hardlopen alweer 3 kilo ben afgevallen, wordt helemaal gek van dat afvallen altijd. Nu maar weer elke avond 150gram noten :+
"I never sleep, cause sleep is the cousin of death"
pi_129817708
Net een dik vet hardcore punkconcert gehad. Benieuwd hoe ik morgen loop.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_129818279
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:44 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik voelde me al stijf omdat ik enige moeite moet doen om m'n handen plat op de grond te zetten sinds een jaar of twee. Niet lullig bedoeld, maar ik vergeet altijd hoe debiel flexibel ik ben vergeleken met anderen. Heb al de pest in dat een spagaat net niet meer lukt. =(

Edit: ben dus ook een hypermobieltje. En bij mij was m'n linkerheup te strak, die is vorig jaar met grof geweld opgerekt. (Daarbij bijna intiemere houding met de fysio gehad dan met m'n vriend. :'))

Opstijven is btw een normaal symptoom van hypermobiliteit, daarom rek ik braaf.

[ Bericht 15% gewijzigd door LadyOracle op 08-08-2013 01:13:54 ]
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_129818481
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 00:24 schreef droommoord het volgende:
Nondeju, ik merk dat ik door dat hardlopen alweer 3 kilo ben afgevallen, wordt helemaal gek van dat afvallen altijd. Nu maar weer elke avond 150gram noten :+
Ik maak met liefde drie kilo over! of 20 ;-)
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
pi_129820388
Uh oh. Verkoudheid begint nu toch door te komen :o Al 3 dagen last van keelpijn en het gevoel dat er een griepje aan zit te komen. Gisteren vroeg gaan slapen in de hoop dat het dan wel over zou zijn. Vandaag flink aan het snotteren en het is ook nog heel regenachtig met een flinke (koude) wind.
Denk dat ik vanavond maar niet ga hardlopen. Griepje dat op de loer ligt + regen + wind = niet veel goeds, en zeker niet als ik zondag ook nog eens een evenement van 14km wil doen.

Slechtste timing ooit...
pi_129820443
quote:

[..]

Rol eens eerst een tennisbal een paar keer heen en weer met je blote blote voeten en probeer het dan nog eens. Wees niet verbaasd.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 06:50:30 #65
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129820477
Dat ga ik straks meteen proberen! (zodra ik mijn bed uit ben gerold)
pi_129820480
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 05:36 schreef Levitas het volgende:
Uh oh. Verkoudheid begint nu toch door te komen :o Al 3 dagen last van keelpijn en het gevoel dat er een griepje aan zit te komen. Gisteren vroeg gaan slapen in de hoop dat het dan wel over zou zijn. Vandaag flink aan het snotteren en het is ook nog heel regenachtig met een flinke (koude) wind.
Denk dat ik vanavond maar niet ga hardlopen. Griepje dat op de loer ligt + regen + wind = niet veel goeds, en zeker niet als ik zondag ook nog eens een evenement van 14km wil doen.

Slechtste timing ooit...
Echinacea forte schijnt wel echt effect te hebben. Preventief, maar je wordt ook sneller beter. En er was nog iets, maar ik kom er niet op.

Meerdere keren per dag spoelen met zout water door je neus tegen snotteren en voor je keel tabletten of spoeling met broomhexidrine (sp?) halen.

Volgens mij beperk je het dan zo veel mogelijk.
pi_129820536
Over met je vingers je tenen aan raken... Letten jullie er wel op dat je dit met een rechte rug doen.
Ik moet zo nu en dan naar de Fysio voor mijn onderrug. Deels omdat mijn demping minder goed werkt, deels (zoals Slacker in het vorige topic aangaf) door de aangeleerde slechte houding.

@MoBlo mijn vrouw volgt ook Ashtanga Yoga. Zij vind het ook erg leuk. Ik wil (zodra ik mijn nieuwe lesuren weet) ook 1 dag mee trainen. Kijken of ik hiermee mijn rugpijn minder kan maken. Nooit geschoten...
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:01 schreef Jero_nimo het volgende:
[ afbeelding ]

Of hier:
SPOILER
Hmmm het ziet er zo relax uit. Ik heb er veel zin in.
Maar eerst Vooroeverloop
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:08 schreef Guard het volgende:
Dat haardvuur plekje vraagt om tenminste een goed glas whisky :)
Thuis heb ik een gashaard aan laten leggen O+
(Aangezien we een kat hebben, leek ons een gesloten haard veiliger dan een open variant. En geloof me... Zo dom kan onze kat zijn ;) )
En de muren blijven nu wit.
  Moderator donderdag 8 augustus 2013 @ 07:16:55 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_129820580
:O goedemorgen!

Net mezelf uit bed gesleept en zo weer naar m'n werk. Vanavond moet ik weer rennen, ik moet t nog zien hoor :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_129820682
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 07:05 schreef streamnl het volgende:

Thuis heb ik een gashaard aan laten leggen O+
(Aangezien we een kat hebben, leek ons een gesloten haard veiliger dan een open variant. En geloof me... Zo dom kan onze kat zijn ;) )
En de muren blijven nu wit.
Ik heb een open haard O+
maar zo heel vaak gebruik ik hem niet, dus ik hoef mijn muren nog lang niet opnieuw te schilderen
pi_129820701
Gisteravond weer een gelopen (evy les 7).

Opnieuw was mn telefoon met endomondo helemaal de weg kwijt.
Hij kwam op 4.65 km uit in 26 minuten en dat met stukken wandelen tussendoor...

Ga denk toch mn i-gotU gt-800 weer opzoeken, daar had ik tijdens mn eerdere hardloop bevlieging nooit last mee. En als ik het goed heb kon ik die ook exporteren naar endomondo.
pi_129820722
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 07:43 schreef RunnerAdd het volgende:
Gisteravond weer een gelopen (evy les 7).

Opnieuw was mn telefoon met endomondo helemaal de weg kwijt.
Hij kwam op 4.65 km uit in 26 minuten en dat met stukken wandelen tussendoor...

Ga denk toch mn i-gotU gt-800 weer opzoeken, daar had ik tijdens mn eerdere hardloop bevlieging nooit last mee. En als ik het goed heb kon ik die ook exporteren naar endomondo.
als je er 'n GPX uit kan trekken kan je de gegevens idd in Endomondo invoeren.
pi_129820866
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 07:16 schreef Guppyfriend het volgende:
:O goedemorgen!

Net mezelf uit bed gesleept en zo weer naar m'n werk. Vanavond moet ik weer rennen. *O* ik moet t nog zien hoor :')
  donderdag 8 augustus 2013 @ 08:32:22 #73
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129821078
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 05:36 schreef Levitas het volgende:

Slechtste timing ooit...
Veel vitamine C. Tabletten, sinaasappels, madarijnen, paprika, brocolli.
  Moderator donderdag 8 augustus 2013 @ 08:33:14 #74
155227 crew  Guppy
dus
pi_129821092
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 08:12 schreef streamnl het volgende:

[..]

Nou ja, ik zit me net te bedenken dat als m'n moeder vrijdag komt, ik vanavond beter kan besteden aan het huis aan kant maken :@ dan ga ik zaterdag wel weer rennen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_129821214
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 08:33 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nou ja, ik zit me net te bedenken dat als m'n moeder vrijdag komt, ik vanavond beter kan besteden aan het huis aan kant maken :@ dan ga ik zaterdag wel weer rennen
das gewoon een excuus, ga je maar een uurtje later naar bed vanavond, kun je en lopen en schoonmaken...
pi_129821346
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 08:33 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Aww Gup :* Dat kan heus wel allebei, zoals Guard zegt. Het hoeft niet ver en ook niet snel, maar gewoon even hobbelen.

Of kun je morgen misschien een stukje met je moeder hobbelen?
pi_129821400
Disclaimer: overigens moet je niet naar mij luisteren, maar naar jezelf :P
  Moderator donderdag 8 augustus 2013 @ 09:10:33 #78
155227 crew  Guppy
dus
pi_129821578
Het komt wel goed schatjes O+ maar ik denk dat ik toch maar voor de huispoets-optie ga :@ niet zozeer een uitvlucht, maar meer dan ik gewoon op ben van het werk... Dinsdag al met zoveel tegenzin gerend, en als dat vandaag weer moet en het huis moet daarna óók nog... Meh... Voel me gewoon even niet zo heel lekker geloof ik

Maar ik ga gauw aan het werk. Have a nice dag folk :W
pi_129821589
Hardlopend schoonmaken door het huis!
pi_129821611
Nou, dat ging best ok voor de verandering. :-)
Op de niet-loopdagen wel weer wat meer aan oefeningen voor enkels en knieën doen, beetje lui mee geweest omdat ik toch niet mocht lopen en dat voel ik een beetje nu. :@

http://www.endomondo.com/workouts/227596761/10230736
pi_129821638
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 09:12 schreef LadyOracle het volgende:
Nou, dat ging best ok voor de verandering. :-)
Op de niet-loopdagen wel weer wat meer aan oefeningen voor enkels en knieën doen, beetje lui mee geweest omdat ik toch niet mocht lopen en dat voel ik een beetje nu. :@

http://www.endomondo.com/workouts/227596761/10230736
Wat een verhaal!
Wat voor slippers heb jij dan dat je er op kunt rennen?
pi_129821647
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 09:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wat een verhaal!
Wat voor slippers heb jij dan dat je er op kunt rennen?
Nee, gewoon overdag aan gehad bedoel ik :-)
En ik probeer gewoon alles te noteren nu zodat ik makkelijker kan zien waar dingen goed en fout gaan, mocht dat achteraf nodig zijn en bij te kunnen houden wanneer ik waar last van had. Zodat ik niet kan denken dat ik ergens pas een week last van heb terwijl het al een maand is, want ik ben iemand zonder gevoel voor tijd. Ik schat dingen altijd gemiddeld vier keer zo kort in :-p
Qua tijd he, voor alle duidelijkheid. :P
pi_129821701
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 07:50 schreef Guard het volgende:

[..]

als je er 'n GPX uit kan trekken kan je de gegevens idd in Endomondo invoeren.
Dat kan inderdaad..
Het nadeel van dat horloge is alleen dat hij niet op pauze ofzo kan.
Hij start gewoon met de track opnemen zodra hij genoeg satelieten heeft...

Ik denk dat ik mezelf maar met een Garmin moet belonen zodra ik Evy 0-5 km heb uitgelopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door RunnerAdd op 08-08-2013 09:19:31 (typo) ]
pi_129822077
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 09:19 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad..
Het nadeel van dat horloge is alleen dat hij niet op pauze ofzo kan.
Hij start gewoon met de track opnemen zodra hij genoeg satelieten heeft...

Ik denk dat ik mezelf maar met een Garmin moet belonen zodra ik Evy 0-5 km heb uitgelopen.
Ruuners don't press pause, joggers do :P

Maar met hartslagmeting is wel leuker als je van de grafiekjes, trends etc etc bent...
En als je dan toch een Garmin koopt, denk aan de SPIbelt, camelbak, buff etc })
in dit topic verblijven is "hardloopspullen-koopimpulsen" krijgen
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:44:57 #85
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129822183
quote:
12s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 09:39 schreef Guard het volgende:

[..]

Maar met hartslagmeting is wel leuker als je van de grafiekjes, trends etc etc bent...

Shh, laat die jongen nou zijn zuurverdiende geld op zijn eigen manier uitgeven :D
pi_129822278
Heeft iemand van jullie wel eens een triathlon gedaan?

Lijkt mij echt leuk, maar het probleem is dat ik dus echt niet kan zwemmen. Alleen schoolslag.
pi_129822368
quote:

[..]

Erger zijn de niet-impulsieve aankopen. Waar je weken over twijfelt en eigenlijk al 100 keer hebt besloten dat je het niet nodig hebt, maar "misschien is het toch wel handig", waarna je er nog langer over gaat twijfelen en uiteindelijk toch koopt.

Mijn ontbijt is nogal verkeerd gevallen ofzo, ik ben echt supermisselijk :'( En ik moet echt ONWIJS veel doen vandaag :')
pi_129822580
quote:

[..]

Daar heb je een punt, maar je kunt hem dus ook niet starten ;)
Hij logt gewoon zodra hij kan... als je wilt dat hij stop moet je hem helemaal uitzetten.

Daar ben ik wel van ja ;) maarja eerst maar eens evy uitlopen.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:13:08 #89
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129822727
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 09:50 schreef La_Tramposa het volgende:

Lijkt mij echt leuk, maar het probleem is dat ik dus echt niet kan zwemmen. Alleen schoolslag.
Zwemmen, daar ben ik ook zo supergoed in! :')
Mijn maat heeft het me al zo vaak voorgedaan maar ik lijk altijd een kat wat verzuipt.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:29:21 #90
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129823169
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 06:34 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Rol eens eerst een tennisbal een paar keer heen en weer met je blote blote voeten en probeer het dan nog eens. Wees niet verbaasd.
Dat werkt? 8)7

Rekt dat wat spieren op onder je voet of hoe zou zoiets moeten werken?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:30:28 #91
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129823197
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:13 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Zwemmen, daar ben ik ook zo supergoed in! :')
Mijn maat heeft het me al zo vaak voorgedaan maar ik lijk altijd een kat wat verzuipt.
Katten kunnen best ok zwemmen... ;)

pi_129823338
Triathlon lijkt mij ook gaaf, dan wel een 1/8ste of 1/4e om mee te beginnen.

1/8e is 500 meter zwemmen, 20 km fietsen, 5 km hardlopen
1/4e is 1000 meter zwemmen, 40 km fietsen, 10 km hardlopen

Naar wat ik ervan hoor (een clubgenoot van mn fietsclub is triathleet) is de overgang van fietsen naar hardlopen het lastigst om onder controle te krijgen. Om dit een keer te proberen ben ik laatst na een rondje van 40 km fietsen gaan hardlopen, thuiskomen, andere schoenen en broek aan, en gaan... na 1,5 kilometer kon k niet meer, helemaal kapot. Zware benen en gewoon algehele moeheid.

Nu loop ik nog niet zo heel lang, dus ik ga het over een paar maanden weer proberen, klein stukje fietsen en dan 5 km lopen ofzo.

Zwemmen heb ik al jaren niet gedaan overigens ...
pi_129823461
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 09:50 schreef La_Tramposa het volgende:

Ik heb ervoor getraind. En toen gingen we verhuizen naar Engeland, een week of 2 voor het evenement... :P
Ja doei.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:48:33 #94
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129823626
Afijn, ik rolde te laat mijn bed uit, dus de tennisbal-truc is er niet meer van gekomen. Stap nu eindeloos te laat op de trein. Gaat soepel deze week! :N
pi_129823778
Goedemorgen!

even vraagje, heeft er iemand ervaring met het gebruik van een foam roller om blessures te verhelpen? Hoewel het met mijn knie al stukken beter gaat blijft hij toch wat zeuren. Ik sprak gisteren met een fysiotherapeut (kennis) die me vertelde dat veel mensen daar baat bij hebben. Nou zat ik eens op internet te kijken en die dingen zijn best nog wel prijzig. Zou er geen goedkoper alternatief zijn die hetzelfde werkt? Vind het wel het proberen waard. Mijn zus is er ook erg over te spreken en die heeft al heel wat blessures achter de rug (loopt ook al 15 jaar hard)
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_129823780
Les 2 van Renate 10km zit erop :)
Jammer voor mijn statistieken want ik heb het weer op de loopband gedaan :@

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:05 schreef slacker_nl het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

IPV de coucoussalade in het boek werd me dit aangeraden op facetube: http://www.onnobruins.nl/(...)ade-met-munt-en-feta

(disclaimer, de blogeigenaar vond dat ik het moest maken, ik heb het nog niet zo gemaakt, maar m'n nichtje heeft het me volgens mij voorgeschoteld afgelopen zondag, met rozijntjes - erg lekker!).
Heb het even gemist: uit welk boek komt dit?

Ipv couscous eet ik met regelmaat een bulgur-salade, gezond en lekker :9
pi_129823790
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:06 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Daar heb je een punt, maar je kunt hem dus ook niet starten ;)
Hij logt gewoon zodra hij kan... als je wilt dat hij stop moet je hem helemaal uitzetten.

Daar ben ik wel van ja ;) maarja eerst maar eens evy uitlopen.
gpx-jes zijn ook redelijk makkelijk te mergen, gewoon met een beetje basiskennis van metatags (en die hebben wel allemaal, als Fok!ers :) ). knippen/plakken in een notepad, vi of whatever.
Dus als je ooit in run in twee delen tracked...
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:56:21 #98
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129823828
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:54 schreef Serinde het volgende:
Hoe kan je met dit weer nou kiezen voor een loopband? :{w

Hoe mensen uberhaupt kunnen kiezen voor een loopband is me ook een raadsel trouwens... :X
pi_129823874
en als je voor een loopband kiest, wel de incline op 1 zetten, dat komt (blijkbaar) het meeste overeen voor het echie hardlopen, buiten op asfalt en zo.
pi_129823880
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:56 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Hoe kan je met dit weer nou kiezen voor een loopband? :{w

Hoe mensen uberhaupt kunnen kiezen voor een loopband is me ook een raadsel trouwens... :X
Loopband staat bij schoonmoeder op zolder dus rolde er van m'n bed zo op ;)

Eigenlijk geen zin, kutste dag van het jaar waarschijnlijk en zou het liefst in een hoekje wegkruipen dus vind het al lang goed dat ik het gedaan heb :P
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:58:34 #101
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129823881
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:51 schreef slacker_nl het volgende:
Ik rek eigenlijk alleen tijdens m'n groepstrainingen, verder ben ik ervanaf gestapt omdat.. geen zin, merk weinig verschil met niet rekken.
Ik heb een sportarts gezien die zei dat het geen verschil maakte of blessures kon voorkomen :) Ik doe het nl. ook niet. Hij gaf nog meer goede adviezen: hardlopen op de band binnen doe ik sinds hem ook niet meer (slecht voor je spieren)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_129823904
Ik rek alleen achteraf, maar ook niet tot in den treure. Ga dan liever de dag erna rustig wat uitlopen als het écht ineens erg is met de spierpijn.
Ja doei.
pi_129824032
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
Ik rek alleen achteraf, maar ook niet tot in den treure. Ga dan liever de dag erna rustig wat uitlopen als het écht ineens erg is met de spierpijn.
En de fysio waar ik vorig jaar was (die gast die Haile Gebrselassie naar Olympisch goud in 2000 loodste) zei dat dat juist het slechtste is wat je kan doen, achteraf. Omdat je spieren dan al pijn doen en dat komt door microscheurtjes van het hardlopen en die scheurtjes ga je dan ook nog eens oprekken (=verder scheuren).
pi_129824125
quote:
99s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:04 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

En de fysio waar ik vorig jaar was (die gast die Haile Gebrselassie naar Olympisch goud in 2000 loodste) zei dat dat juist het slechtste is wat je kan doen, achteraf. Omdat je spieren dan al pijn doen en dat komt door microscheurtjes van het hardlopen en die scheurtjes ga je dan ook nog eens oprekken (=verder scheuren).
Ghe, je weet ook niet meer wat je moet geloven hč? :D Ach, ik blijf het voorlopig doen zoals ik nu doe, en merk het ook wel echt als ik m'n kuiten niet gestrekt heb de dag erna :o dan doet 't echt meer pijn bij het aflopen van de trap als ik echt een keer goed heb doorgehobbeld :P
Ja doei.
pi_129824138
Over rekken en strekken zijn de meningen gewoon heel erg verdeeld. De een zegt dat het zinvol is voor het lopen, de ander dat het zinvol is na het lopen, weer een ander zegt dat het helemaal niet zinvol is en weer een ander zegt weer dat het slecht is en dan zijn er ook nog variaties van die meningen. En dan veranderen ze ook steeds weer.
pi_129824197
Daarom. Gewoon doen wat je zelf fijn vindt, dat is denk ik gewoon het beste.
pi_129824271
Yup :+ als ik geen verschil zou merken dan zou ik me wel afvragen waar ik mee bezig ben :D maargoed... ik overstrek ook niet. Ik masseer wat, beetje kuiten, hamstrings, maar gewoon even 'rustig' en niet een kwartier lang ofzo, en zeker niet 'door pijn heen'!
Ja doei.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:28:16 #108
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129824795
quote:
99s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:10 schreef mosselmossel het volgende:
Ja, dit dus :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_129824879
quote:
Wat ik het fijnste vind is gewoon gaan, maar zoals Moblo al zei, ik merk het wel als ik niet een beetje opwarm en wat rek en strek werk doe, en ook een beetje cooling down.
Dus dat dan maar doen, loop ik nog redelijk soepel de trap op en af :P
pi_129825331
Na de causeway coast ga ik zéker weten deze doen:

O+ O+ O+
Ja doei.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:53:29 #111
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_129825572
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_129825708
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:45 schreef motorbloempje het volgende:

O+ O+ O+
Gadver, wat is daar nu aan zeg? Beetje door natuur hobbelen, langs van die pitoresque meertjes. nee dat lijkt me niets

hou eens op met mijn wish-list te vullen o|O
pi_129825736
:7
Ja doei.
pi_129825781
quote:
^O^
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:03:09 #115
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129825869
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:45 schreef motorbloempje het volgende:

O+ O+ O+
2:34 8)7
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:06:21 #116
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_129825970
Ik doe lekker eigenwijs en rek en strek wat als ik m'n eerste km erop heb zitten. Zie die eerste meters gewoon als warming up waarbij ik lekker rustig begin en daarna doe ik m'n oefeningen. :)
pi_129827824
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:06 schreef Lastpost het volgende:
Ik doe lekker eigenwijs en rek en strek wat als ik m'n eerste km erop heb zitten. Zie die eerste meters gewoon als warming up waarbij ik lekker rustig begin en daarna doe ik m'n oefeningen. :)
Dat doe ik ook, na een km beginnen mijn kuiten meestal een beetje zwaar te voelen, dan rek ik even, en dan is het weg.

Zonet mijn eerst 10k gelopen :D *O* in iets meer dan een uur B-)

Heeft iemand hier de gouden tip tegen steken in de zij? Ik heb daar zoveel last van -O- Ook als ik pas loop ruim 2 uur nadat ik heb gegeten blijf ik er last van houden, eigenlijk altijd dus. Erg frustreren om steeds weer te moeten stoppen. Ademhaling let ik ook al heel erg op... Ik begin een beetje ten einde raad te raken.
know'm sayin?
word? word.
pi_129827867
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:12 schreef alors het volgende:

[..]

Dat doe ik ook, na een km beginnen mijn kuiten meestal een beetje zwaar te voelen, dan rek ik even, en dan is het weg.

Heeft iemand hier de gouden tip tegen steken in de zij? Ik heb daar zoveel last van -O- Ook als ik pas loop ruim 2 uur nadat ik heb gegeten blijf ik er last van houden, eigenlijk altijd dus. Erg frustreren om steeds weer te moeten stoppen. Ademhaling let ik ook al heel erg op... Ik begin een beetje ten einde raad te raken.
Verder dan niet te kort van tevoren eten en ademhaling kom ik ook niet.

En *O* voor je 10K *O*
Ja doei.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:13:44 #119
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129827875
quote:

[..]

*O*
Steek.. Ja ik heb het soms ook. Kan er geen poot op trekken.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:19:51 #120
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129828082
quote:
*O*
quote:
Tsja, de een heeft er meer last van dan de ander. Heb er zelf ook vrij snel last van. Ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid die je eet. Als ik een volledige maaltijd op heb, dan is 2 uur ook niet genoeg. Dus neem nog wat meer buffer.

En als je toch iets wil eten korter van te voren omdat je bang bent dat je anders geen energie hebt tijdens het lopen, zorg dat het weinig is en dat het erg makkelijk verteerbaar is. Hoe meer en hoe moeilijker verteerbaar, hoe langer er tussen consumptie en activiteit zal moeten zitten.

Want de steken ontstaan omdat je darmen om bloed vragen (want energie nodig om te verteren), maar je dat ondertussen richting je spieren aan het dirigeren bent. Dus zorg er voor dat je darmen niet te veel hoeven te doen als je onderweg bent.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:19:55 #121
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129828086
quote:

[..]

Hoelang ben je al bezig?
Ik had het ook vaak toen ik begon met hardlopen. ALLES heb ik toen geprobeerd, anders eten, anders ademhalen... Een trainer zei toen tegen me dat mijn conditie gewoon nog op peil moest komen. Wilde ik toen niet horen, maar ik denk dat dat het uiteindelijk wel was bij mij. Het ging namelijk na 2 maanden vanzelf over. Wél heb ik het heel soms nog (als ik te snel loop ;) ) en weet ik ademhalingstrucjes om het weg te krijgen.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:33:50 #122
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129828543
Het is 70% sale bij Perry sport. Heb zelf een Nike run-shirtje gekauft, ik zag ook coole regenwerende asics-jackjes, tops, broeken, hardloopschoenen.. voor wehnag!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:34:46 #123
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129828573
Ik heb geen steken in mijn zij en buik meer sinds ik magnesiumpillen slik :) Werkt ook goed tegen spierkrampen.
pi_129828812
quote:
Dit

Er is nooit aangetoond dat rekken de kans op blessures verminderd. Wat wel de kans op blessures kan vergroten is stoppen met rekken als je normaal altijd rekt en andersom. Je moet gewoon je eigen routine aanhouden. Ik ben gewend te rekken (aangeleerd/vind het fijn) dus doe dat ook altijd. Zowel voor (na warming up) als na het lopen.
pi_129829735
quote:

[..]

*O* Weer een mijlpaal! ^O^
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:06:50 #126
74276 saaw
pi_129829758
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:33 schreef SEMTEX het volgende:
Het is 70% sale bij Perry sport. Heb zelf een Nike run-shirtje gekauft, ik zag ook coole regenwerende asics-jackjes, tops, broeken, hardloopschoenen.. voor wehnag!
Thanks voor de tip! Wil een broek halen dus ga er zo eens even langs ^O^

Ik heb geen steken in mn zij en ook geen last van mn kuiten trouwens, wel spierpijn in de bovenbenen.
pi_129829761
Ik rek nooit, maar wandel altijd wel 500 meter heen en 500 meter terug (zo ver is het van mijn huis naar het bos en daar begin ik pas te rennen). Dat helpt ook altijd wel tegen stijfheid.
pi_129830072
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:33 schreef SEMTEX het volgende:
oh ik ben nog op zoek naar regenjasje...

Thanks voor de tip, na 't werk maar even gaan kijken :)
pi_129830722
Ik heb weer lekker gelopen. Veel te hard eigenlijk. 8km lang op 10km-wedstrijdtempo en nog 3km in- en uitlopen. Was wel zwaar, maar erg lekker. Moet toch nog eens extra letten op gas terugnemen, maar ik blijk het lastig te vinden om 10seconden/km te vertragen.

SPOILER
pi_129831063
Ik rek pas wanneer ik er minimaal 5km op heb zitten. Na de training, wanneer het nodig is. Scheelt in hersteltijd van zware benen vind ik
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:48:26 #131
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129831302
Uitlopen doe ik wel, maar meer om mijn hartslag even te laten zakken. Met een hartslag van 170 gelijk op de bank zitten is niet goed is me verteld. Dus gewoon rustig hartslag omlaag lopen.
pi_129832101
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:19 schreef Quoi het volgende:

[..]

Hoelang ben je al bezig?
Ik had het ook vaak toen ik begon met hardlopen. ALLES heb ik toen geprobeerd, anders eten, anders ademhalen... Een trainer zei toen tegen me dat mijn conditie gewoon nog op peil moest komen. Wilde ik toen niet horen, maar ik denk dat dat het uiteindelijk wel was bij mij. Het ging namelijk na 2 maanden vanzelf over. Wél heb ik het heel soms nog (als ik te snel loop ;) ) en weet ik ademhalingstrucjes om het weg te krijgen.
Ik ben al bijna een jaar bezig, dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Al kan mijn conditie altijd wel beter natuurlijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:19 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

*O*

[..]

Tsja, de een heeft er meer last van dan de ander. Heb er zelf ook vrij snel last van. Ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid die je eet. Als ik een volledige maaltijd op heb, dan is 2 uur ook niet genoeg. Dus neem nog wat meer buffer.

En als je toch iets wil eten korter van te voren omdat je bang bent dat je anders geen energie hebt tijdens het lopen, zorg dat het weinig is en dat het erg makkelijk verteerbaar is. Hoe meer en hoe moeilijker verteerbaar, hoe langer er tussen consumptie en activiteit zal moeten zitten.

Want de steken ontstaan omdat je darmen om bloed vragen (want energie nodig om te verteren), maar je dat ondertussen richting je spieren aan het dirigeren bent. Dus zorg er voor dat je darmen niet te veel hoeven te doen als je onderweg bent.
Thanks, ik zal me nog maar eens verdiepen in licht verteerbaar voedsel dan. Ik eet 's ochtends gewoon drie boterhammen en wat yoghurtdrink, maar blijkbaar is dat dus te zwaar.
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:34 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb geen steken in mijn zij en buik meer sinds ik magnesiumpillen slik :) Werkt ook goed tegen spierkrampen.
Ah, ook nog het overwegen waard, bedankt.
know'm sayin?
word? word.
pi_129832212
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:09 schreef alors het volgende:

[..]

Ik ben al bijna een jaar bezig, dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Al kan mijn conditie altijd wel beter natuurlijk.

[..]

Thanks, ik zal me nog maar eens verdiepen in licht verteerbaar voedsel dan. Ik eet 's ochtends gewoon drie boterhammen en wat yoghurtdrink, maar blijkbaar is dat dus te zwaar.

[..]

Zuivel duurt 6 uur om te verteren! Als je dat skipt zal al heel veel schelen.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:17:19 #134
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129832408
quote:

[..]

[..]

[..]

Zuivel boert altijd zo op.
Het wil wel eens helpen om te letten op je ademhaling en stappen. Dus 2 in en 2 uit. Als je dan last hebt dan zorgen dat je met je andere been uitkomt tijdens uit ademen.
pi_129832429
quote:

[..]

Ik las ook ergens dat het kramp van het middenrif is ofzo. Wat ook te verhelpen is door buikspieroefeningen te doen. Dus gewoon lekker met je core aan de slag, sowieso goed voor lopen. Zou het zelf ook moeten doen, mja.. :P

quote:
Verder kun je ook op andere plekken kramp krijgen, bijvoorbeeld kramp in je middenrif. Dat zijn de steken die je soms voelt tijden het hardlopen. Dit komt meestal doordat je middenrif niet genoeg zuurstof krijgt. Ook kun je kramp in je middenrif krijgen door maagzuur.

Het is niet helemaal duidelijk waardoor je kramp krijgt. Het kan komen doordat je de spier overbelast of uitput, bijvoorbeeld door sporten. Door sporten kan ook je vochtbalans veranderen, doordat je veel zweet. Als je veel vocht verliest, verandert de elektrolytenbalans. Elektrolyten zijn stofjes in je spieren die helpen bij het doorgeven van signalen van de zenuwen en die zorgen voor de samentrekking van de spier. Als de balans van deze elektrolyten is verstoord, kun je ook last van kramp krijgen.
http://m.gezondheidsplein.nl//aandoeningen/3/kramp.html
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:23:11 #136
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129832610
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:17 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Het wil wel eens helpen om te letten op je ademhaling en stappen. Dus 2 in en 2 uit. Als je dan last hebt dan zorgen dat je met je andere been uitkomt tijdens uit ademen.
2 in 2 uit? Dan ben ik voor m'n gevoel al aan het hyperventileren...
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:24:58 #137
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129832702
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:23 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

2 in 2 uit? Dan ben ik voor m'n gevoel al aan het hyperventileren...
Ja wacht. 1 x inademen per 2 voetstappen. 8-)
pi_129832717
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:24 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Dat is nog steeds vrij veel, voor mij in elk geval.
Ja doei.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:26:29 #139
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129832757
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:24 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Dat verandert het niet. :P

Normaal doe ik 3 stappen in, 3 stappen uit. En als het heel rustig gaat, wordt het 4/3 of zelfs 4/4. :o
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:28:18 #140
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129832816
Ja 4/4 lukt me ook in LDL. Of 3/3 in LDL. Maar bij een beetje tempo zit ik wel op 2/2. Vooral nu met dit weer :%
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:32:15 #141
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129832927
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:28 schreef Daywalk3r het volgende:
Ja 4/4 lukt me ook in LDL. Of 3/3 in LDL. Maar bij een beetje tempo zit ik wel op 2/2. Vooral nu met dit weer :%
Kortom, het verschilt per persoon. :P

</dooddoener>

Heb vroeger 10 jaar lang een blaasinstrument gespeeld. Heb daarmee een aardige longinhoud opgebouwd, dus hoef dan net iets minder vaak adem te halen. :%
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:33:24 #142
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129832962
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:54 schreef Serinde het volgende:

[..]

Heb het even gemist: uit welk boek komt dit?

Ipv couscous eet ik met regelmaat een bulgur-salade, gezond en lekker :9
http://www.bol.com/nl/p/hardloperskookboek/9200000005554486/
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:33:35 #143
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129832968
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:32 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Kortom, het verschilt per persoon. :P

</dooddoener>

Heb vroeger 10 jaar lang een blaasinstrument gespeeld. Heb daarmee een aardige longinhoud opgebouwd, dus hoef dan net iets minder vaak adem te halen. :%
Ja, ik ben ietwat astmatisch en heb hooikoorts enzo. Gelukkig alles wel redelijk onder controle.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:35:18 #144
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129833018
En iets langer uitademen helpt bij kramp van het middenrif. Dan rek je die nl net eventjes wat op.

2 basisoorzaken van pijn in je zij of middenrif zijn toch m.i.: er zit iets dwars (dat zware ontbijt idd), of je gaat te hard voor je conditie.

Betere dag om te lopen trouwens, vandaag!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:36:03 #145
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129833040
quote:
Ah die! Die heb ik stiekem wel, maar nog nooit ingekeken :@

schrijfster is een kennisje
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:37:22 #146
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129833086
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:36 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ah die! Die heb ik stiekem wel, maar nog nooit ingekeken :@

schrijfster is een kennisje
Ik zal vaker wat voor je inscannen en auteursrechten naast me neerleggen..

uitlokking
pi_129833231
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Zuivel duurt 6 uur om te verteren! Als je dat skipt zal al heel veel schelen.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:17 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Okay zuivel eens skippen dus. Ademhaling doe ik al, maar zet niet echt zoden aan de dijk.
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:17 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Ik las ook ergens dat het kramp van het middenrif is ofzo. Wat ook te verhelpen is door buikspieroefeningen te doen. Dus gewoon lekker met je core aan de slag, sowieso goed voor lopen. Zou het zelf ook moeten doen, mja.. :P

[..]

http://m.gezondheidsplein.nl//aandoeningen/3/kramp.html
Ja ik ben al bezig met core, al zou het vaker moeten. Volgens mij is mijn middenrif sowieso fucked up, met hikken heb ik ook altijd extreem de hik, ik kan het ook niet inhouden want dan heb ik het gevoel alsof ik vacuüm zuig vanbinnen :')
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:41:36 #148
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129833234
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:37 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

uitlokking
:D Mijn dank is oneindig.
pi_129834075
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:29 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Dat werkt? 8)7

Rekt dat wat spieren op onder je voet of hoe zou zoiets moeten werken?
Het bindweefsel aan de onderkant van je voet staat in verbinding met de hamstrings. Door het rollen van een bal onder je voet (wel enige druk uitoefenen) verdwijnt de spanning die zich bevindt in je hamstrings. Hierdoor verbetert de flexibiliteit.

Daarom zijn statistische rekoefeningen eigenlijk niet zo goed, i.p.v. ontspannen, span je de boel.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:04:47 #150
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_129834080
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:37 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

uitlokking
sst, niet te hard zeggen, misschien lurkt mw. Frsh mee en die 'doet' auteursrechtendingen.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:11:25 #151
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129834280
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:04 schreef Frsh het volgende:

[..]

sst, niet te hard zeggen, misschien lurkt mw. Frsh mee en die 'doet' auteursrechtendingen.
Opletten dus jongens ©®™
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:13:11 #152
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_129834330
Vandaag voor het eerst sinds mijn 2 weken griep weer eens gelopen :) kleine 6 km

quote:
99s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:33 schreef mosselmossel het volgende:
Ik heb weer lekker gelopen. Veel te hard eigenlijk. 8km lang op 10km-wedstrijdtempo en nog 3km in- en uitlopen. Was wel zwaar, maar erg lekker. Moet toch nog eens extra letten op gas terugnemen, maar ik blijk het lastig te vinden om 10seconden/km te vertragen.

SPOILER
Wat gebeurde er in kilometer 10? De tank raakte leeg?
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
pi_129834416
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:13 schreef _MvN_ het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds mijn 2 weken griep weer eens gelopen :) kleine 6 km

[..]

Wat gebeurde er in kilometer 10? De tank raakte leeg?
Wachten op overstekend verkeer, nog 200 meter van de 8km afmaken en daarna even wandelen voor het uitlopen :)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:17:25 #154
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129834488
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:04 schreef Frsh het volgende:

[..]

Bring it on! :)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:19:55 #155
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_129834566
quote:
99s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:15 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Wachten op overstekend verkeer, nog 200 meter van de 8km afmaken en daarna even wandelen voor het uitlopen :)
Oke :) vond het verval al erg groot
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
pi_129834663

Ik ben weer voorbereid op de wintertijd :)
pi_129835020
}:| Ik wil geen wintertijd...
pi_129835073
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ben weer voorbereid op de wintertijd :)
Zoiets moet ik ook nog een keer regelen, heb nu alleen zo'n bandje met ledjes.. maar deze is beter!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:03:44 #159
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129836068
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:34 schreef bloodymary1 het volgende:
}:| Ik wil geen wintertijd...
Ik zou het niet erg vinden, hardlopen met die hitte heb ik nou ook wel weer gezien :P
pi_129836098
quote:
2s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:03 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik zou het niet erg vinden, hardlopen met die hitte heb ik nou ook wel weer gezien :P
Qua temperatuur: ja *O*

Qua licht: nee ;(
Ja doei.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:05:53 #161
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129836133
quote:
2s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:03 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Je praat poep.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:06:13 #162
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_129836140
nog een beetje stijf van de 30km van gister maar zo direct toch lekker naar Hatsa- territory voor de bosloop in Schoorl

[ Bericht 1% gewijzigd door rechtsedirecte op 08-08-2013 17:15:31 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_129836204
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
nog een beetje stijf van de 30km van gister maar zo direct toch lekker naar Hatsie- territory voor de bosloop in Schoorl
Schoorl O+

(Het is wennen jou rond deze tijd online te zien ;) )

Morgen vertrekken wij ook richting Schoorl. Na anderhalf week werken, heb ik wel weer een weekendje weg verdiend :D
pi_129836385
Schoorl, Petten, Groet, de Rijp! Jeugdherinneringen ... :)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:16:25 #165
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_129836401
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:09 schreef streamnl het volgende:

[..]

Schoorl O+

(Het is wennen jou rond deze tijd online te zien ;) )

Morgen vertrekken wij ook richting Schoorl. Na anderhalf week werken, heb ik wel weer een weekendje weg verdiend :D
het is voor mij ook vreemd dat als ik bijv. om half 6 wakker word, jullie niet on line zijn
pi_129836426
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
nog een beetje stijf van de 30km van gister maar zo direct toch lekker naar Hatsa- territory voor de bosloop in Schoorl
Het is gelukkig maar 8km!
pi_129836814
Help. Ik heb net een workout verzonden naar mijn Forerunner305. Dat ging goed. Toen afkoppelen. Nu is-ie hartstikke dood. Doet niks meer.
pi_129836827
RIP aan de nabestaande.
Ja doei.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:30:28 #169
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129836845
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:29 schreef Zwabberhark het volgende:
Help. Ik heb net een workout verzonden naar mijn Forerunner305. Dat ging goed. Toen afkoppelen. Nu is-ie hartstikke dood. Doet niks meer.
Charge battery
pi_129836920
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:29 schreef Zwabberhark het volgende:
Volgens het verdienmodel van Garmin is het tijd om een nieuwe, substantieel duurdere Garmin aan te schaffen....
pi_129836937
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:30 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Charge battery
Die was helemaal vol.

Geen idee wat er aan de hand was, maar ik heb maar gewoon alle knoppen tegelijkertijd ingedrukt (6 stuks). Op de een of de andere manier werkte dat.

Dat was even blinde paniek.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:35:10 #172
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129836964
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:05 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Je praat poep.
Tssss...jeweetzelluf.
pi_129836973
quote:
11s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:33 schreef Guard het volgende:

[..]

Volgens het verdienmodel van Garmin is het tijd om een nieuwe, substantieel duurdere Garmin aan te schaffen....
Ik was inderdaad van plan om onmiddellijk de 910XT aan te schaffen, maar ik zou vanavond dus helemaal naakt hebben moeten trainen.

Ik heb de 305 bijna 3 jaar. Honderden en honderden keren plezier van gehad, maar mag van mij nog wel wat langer mee.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:35:36 #174
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129836983
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Schoorl, Petten, Groet, de Rijp! Jeugdherinneringen ... :)
Ja O+ Strand- en boswandelingen O+
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:38:07 #175
74276 saaw
pi_129837051
Thanks voor de Perry Sport korting tip! Heerlijk broekie gekocht O+
pi_129837068
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:35 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ja O+ Strand- en boswandelingen O+
Bijna wekelijks verplicht mee met de hond lopen en maar 1x de klimduin op mogen rennen ;(
pi_129837316
weer een stukje verder! en goed vol kunnen houden op naar evy les 12

http://www.endomondo.com/workouts/227782620/10903000

en heerlijk gelopen, in tegenstelling tot gister
toen had meteen al een blaar te pakken (omdat ik mijn nog bijna niet gebruikte trail schoenen aan had)
pi_129837327
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:38 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Bijna wekelijks verplicht mee met de hond lopen en maar 1x de klimduin op mogen rennen ;(
Het "klimduin" associeer ik ook met "zwempannenkoek". Is dat mijn gedeformeerde geheugen of klopt het?
pi_129837414
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het "klimduin" associeer ik ook met "zwempannenkoek". Is dat mijn gedeformeerde geheugen of klopt het?
Geen idee. Ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit iets heb gegeten. Of gezwommen. Alleen dat ik het stom vond. Zeker als we niet eens mochten klimmen :(
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:50:48 #180
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129837423
Het klimduin O+
pi_129837532
En klimduin=meidenmarkt natuurlijk, maar die ken ik alleen van de verhalen. :P

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 17:55:17 ]
pi_129837550
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:50 schreef SEMTEX het volgende:
Het klimduin O+
[ afbeelding ]
Zo ziet ie er helemaal niet zo steil uit! In mijn hoofd is het overigens "de" klimduin.

En:
http://www.klimduinrun.nl/
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:57:36 #183
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129837600
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
En klimduin=meidenmarkt natuurlijk, maar die ken ik alleen van de verhalen. :P
Ik zag wel eens een item daarover op TV-NH. Ze gaan er gewoon zitten op een bankstel, op zoek naar mancandy :') die dan langs mogen komen. Mmmkay :P
pi_129837604
En de holle boom!
pi_129837679
quote:
2s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:57 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik zag wel eens een item daarover op TV-NH. Ze gaan er gewoon zitten op een bankstel, op zoek naar mancandy :') die dan langs mogen komen. Mmmkay :P
Hoho het is een eeuwenoude traditie!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 18:00:40 ]
pi_129837695
quote:
6s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Hoho het is een eeuwenoude traditie!
En er is bier!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:02:06 #187
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129837722
Ik ben een besluiteloze kip. Zou vanavond langs mijn pa en ma gaan (want we zien je zo weinig!). Had combi bedacht: ik loop erheen hard en weer terug (=10k). Maar nu ga ik laat naar huis, eet laat, dus combi werkt niet meer & eigenlijk protesteert mijn maag een beetje tegen de Starbucks muffin van 16:00 uur.

En de zon schijnt. Ik wil neerploffen op mijn balkon :P

Waar is Yur met zijn gevleugelde uitspraak als je 'm nodig hebt!!?

oO<
pi_129837740
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:02 schreef Quoi het volgende:
Ik ben een besluiteloze kip. Zou vanavond langs mijn pa en ma gaan (want we zien je zo weinig!). Had combi bedacht: ik loop erheen hard en weer terug (=10k). Maar nu ga ik laat naar huis, eet laat, dus combi werkt niet meer & eigenlijk protesteert mijn maag een beetje tegen de Starbucks muffin van 16:00 uur.

oO<
Niet miepen maar lopen, mevrouw kip!

Ik hoef lekker niet :P
pi_129837813
Ik ga wielrennen en ik ga expres alle hardlopers van de weg rijden! ;)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:06:54 #190
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129837841
quote:

oO<
Ga lopen of ik scan niks meer.

dat zal je leren
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:07:13 #191
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129837849
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Puik plan.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:07:22 #192
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129837854
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:02 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Niet miepen maar lopen, mevrouw kip!

Ik hoef lekker niet :P
Maar maar maar.... Mr Q appt nu dat hij bruscetta's heeft gemaakt :{

Mazzelaer jij ;)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:08:33 #193
74276 saaw
pi_129837878
Ik moet me echt inhouden om niet te gaan lopen vandaag, irritant enthousiaste beginneling ben ik :D
pi_129837891
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:07 schreef Quoi het volgende:

[..]

Mazzelaer jij ;)
Die moet je dan eerst verdienen ;)
pi_129837905
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:07 schreef Quoi het volgende:

[..]

Mazzelaer jij ;)
Ik drink een paar biertjes, verzuip nog even in zelfmedelijden en ga supervroeg naar bed

SPOILER
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:15:36 #196
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129838033
:X
pi_129838101
Godver ga ik nog zweten ook van een kwartiertje ab-work :')
pi_129838173
quote:

oO<
Ja, waar is die stamgast eigenlijk gebleven?

Is jouw loopmotivatie aan het dippen of lijkt dat maar zo? Inmiddels de truc met de tennisbal al uitgeprobeerd?
pi_129838419
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:18 schreef Guard het volgende:
Godver ga ik nog zweten ook van een kwartiertje ab-work :')
Goed getrainde mensen zweten meer.
pi_129838420
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Waar ga je fietsen? Dan ga ik je express in de weg lopen. :6
  Moderator donderdag 8 augustus 2013 @ 18:39:53 #201
155227 crew  Guppy
dus
pi_129838632
Ik heb m'n fiets juist naar de fietsenmaker gebracht. Z'n achterlicht was weer eens stuk, en hij wachtte ook al sinds maart op een servicebeurt. Dus het mocht wel weer eens
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:40:04 #202
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_129838637
Gisteren ook wezen trainen in de regen op de baan. Had het de hele dag al warm en ik vind het heerlijk om in de regen te lopen. Zeker na alle hitte de afgelopen weken een prima moment om af te koelen.

Er waren naast de trainer en mijzelf slechts 3 andere leden komen opdagen, maar gelukkig kon ik samen met 2 van hen een groepje vormen om steeds 400m temporondjes te lopen in 1:55. Het is voor het eerst dat ik in een baantraining alle rondes onder de 2 minuten heb gelopen en een goede opsteker voor de Runnersworldloop volgende week _O_
pi_129838638
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:29 schreef Tampeloeres2.0 het volgende:

[..]

Goed getrainde mensen zweten meer.
^O^ Houd ik het erop dat ik goed getraind ben *)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:40:23 #204
92409 Twinky
Little star.
pi_129838645
:'( dus ik ren net even naar de Subway op mijn Xero's. Geen 10 meter gerend en dan begint mijn achilles meteen op te spelen, terwijl ik er keihard op lette geen haklanding te doen.

Dit is echt dikke poep.
  Moderator donderdag 8 augustus 2013 @ 18:42:00 #205
155227 crew  Guppy
dus
pi_129838688
Jamaar lieve Twinky, wat had de fysiomeneer nou ook gezegd? :* je moest rust.

Komt wel goed schatje
pi_129838709
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:40 schreef Twinky het volgende:
:'( dus ik ren net even naar de Subway op mijn Xero's. Geen 10 meter gerend en dan begint mijn achilles meteen op te spelen, terwijl ik er keihard op lette geen haklanding te doen.

Dit is echt dikke poep.
Weet je dat ik niet begrijp dat jouw achillespijn gelinkt wordt aan een haklanding? Juist bij een voorvoetlanding worden alle mogelijke pezen/spieren (inclusief de achilles) in je kuit fors getest. Ga maar eens op je tenen staan, houd dit even vast en voeten weer plat. Herhaal dit een aantal keer en je weet wat ik bedoel.
pi_129838736
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:40 schreef Twinky het volgende:

Dit is echt dikke poep.
Rustigaan doen gewoon. Geef het de tijd. Je kan het lekker wel! Het duurt alleen even wat langer weer.
pi_129838772
Ow, overigens. NIet de juiste plek hier en zwaar OT. Maar als iemand iemand kent die nog een kaartje voor Lowlands wil. Ik verkoop er één en stuur hem nog gratis aangetekend op ook!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:45:34 #209
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_129838800
Met een voorvoetlanding trek je overigens nog harder aan je achillespees, dus als je al wil hardlopen kan je beter iets meer op je middenvoet landen. Maar als ik jou was zou ik het zekere voor het onzekere nemen en nu mijn rust pakken voordat je straks helemaal niet meer kan lopen (wandelen dus).
pi_129838840
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Verder dan niet te kort van tevoren eten en ademhaling kom ik ook niet.

En *O* voor je 10K *O*
Ademhaling is een goede :') Heb ik nooit opgelet :') Wat is aan te raden?
pi_129838942
Vraagje:

Hoeveel bier is vandaag nog verantwoord als je overmorgen een wedstrijd hebt?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:50:40 #212
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129838969
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:20 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ja, waar is die stamgast eigenlijk gebleven?

Is jouw loopmotivatie aan het dippen of lijkt dat maar zo? Inmiddels de truc met de tennisbal al uitgeprobeerd?
De truc zojuist uitgeprobeerd en ja hoor, kwam ik eerst tot net voorbij mijn knietjes, nu tot mijn enkels!

Loopdipje, misschien. Veel andere dingen te doen ook. Maar: ik ga zo lopen, heb ik besloten!

Hats: doe anders alsof je paper morgen af moet zijn. Brei er een kop en een staart aan en dat is versie 1. Daarna pas finetunen. Succes & zelfmedelijden, niet doen :N Denk aan de kindjes in Afrika (die overigens weer geen papers hoeven te schrijven)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:51:30 #213
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129839000
quote:
17s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:49 schreef debeterebob het volgende:
Vraagje:

:D :o
Voor vrouwen geen limiet.
pi_129839012
quote:
Vraagje:

dat ligt er nogal aan hoe goed je er tegen kan, als je na twee glazen al katjelam bent, zou ik geen 2 glazen drinken :P
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:52:06 #215
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_129839022
quote:
Vraagje:

Ik weet niet hoeveel je nu per week drinkt, maar ik merk dat ik minder goed tegen alcohol kan nu ik meer sport. Ik zou zelf niet meer dan 1 of 2 biertjes nemen.
pi_129839035
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:51 schreef Guard het volgende:

[..]

dat ligt er nogal aan hoe goed je er tegen kan, als je na twee glazen al katjelam bent, zou ik geen 2 glazen drinken :P
Ben student :7 Dus dat valt mee c_/
pi_129839038
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:50 schreef Quoi het volgende:

[..]

De truc zojuist uitgeprobeerd en ja hoor, kwam ik eerst tot net voorbij mijn knietjes, nu tot mijn enkels!
Da's een groot verschil. Het blijft me verbazen.
pi_129839059
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:52 schreef Ach3r0n het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel je nu per week drinkt, maar ik merk dat ik minder goed tegen alcohol kan nu ik meer sport. Ik zou zelf niet meer dan 1 of 2 biertjes nemen.
Ja dat merkte ik ook al :')

En drinken na sporten is ook niet echt een aanrader. Hoewel ik na het sporten wel in een euforische stemming ben en iedereen aardig vind, is daarna gaan drinken niet zo tof :D
pi_129839074
quote:
Vraagje:

Dat verschilt van persoon tot persoon. Probeer het gewoon eens uit. Comazuipen zou ik niet aanraden.
pi_129839137
quote:

Hats: doe anders alsof je paper morgen af moet zijn. Brei er een kop en een staart aan en dat is versie 1. Daarna pas finetunen. Succes & zelfmedelijden, niet doen :N Denk aan de kindjes in Afrika (die overigens weer geen papers hoeven te schrijven)
Perfectionistisch zijn is het met schrijven van een thesis wel echt een bitch :')_
pi_129839142
quote:

[..]

Loopdipje, misschien. Veel andere dingen te doen ook. Maar: ik ga zo lopen, heb ik besloten!

Er is geen kop en staart aan te breien, want er is gewoon niks :') Lang verhaal, drama, blabla, maar het is gewoon eindeloos vechten tegen de bierkaai lijkt wel. Nouja, komt ooit wel goed, of niet.

Maar loopze!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:58:27 #222
92409 Twinky
Little star.
pi_129839202
Maar het is zo mooi weer! Niet warm, wel lekker, ik wil gewoon weer :'(

okay okay volgende episode van white collar dan maar -O- :9
pi_129839356
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:58 schreef Twinky het volgende:
Maar het is zo mooi weer! Niet warm, wel lekker, ik wil gewoon weer :'(

okay okay volgende episode van white collar dan maar -O- :9
Doe je verder nog andere sporten? Dan kan je misschien je aandacht wat verleggen en toch goed bezig zijn zolang je last hebt.
pi_129839361
quote:
Vraagje:

Ik had gister een hardore punkconcert, dronk daar iets van vijf of zes bier en heb vandaag vrij prima gelopen. Geen probleem dus als er nog een extra dag tussen zit :)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:04:18 #225
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129839380
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:55 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Er is geen kop en staart aan te breien, want er is gewoon niks :') Lang verhaal, drama, blabla, maar het is gewoon eindeloos vechten tegen de bierkaai lijkt wel. Nouja, komt ooit wel goed, of niet.

Maar loopze!
Ik heb het geprobeerd :) Jouw soort papers zijn natuurlijk ook anders dan die van mij.

Thanks!
pi_129839443
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:04 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik heb het geprobeerd :) Jouw soort papers zijn natuurlijk ook anders dan die van mij.

Thanks!
Gewoon beginnen met schrijven is wat ik doe als ik blijf hangen. Als het crap is kan ik het later alsnog schrappen.
pi_129839642
quote:
17s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:52 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ben student :7 Dus dat valt mee c_/
Denk dat je zelf wel kunt inschatten wat ok is en wat niet meer kan.
Maar op wat biertjes is nog prima te lopen, ook trainingen gedaan direct na een goeie stapavond, zonder problemen (en dat was dan lekker om 09.00 's ochtends)
pi_129839687
SPOILER
pi_129839917
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:12 schreef hatsaflats het volgende:
SPOILER
Slechte begeleiders en begeleiders die te veel van studenten verwachten zijn :')
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:56:14 #230
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_129841076
Dikke paperkus voor hatsaflats!
Afstudeerstress begint hier ook weer de kop op te steken.

Gelukkig is mijn ontstoken dazenknie voorbij en mijn enkel bijna. Tot gisteren kon ik niet eens lekker lopen, maar gisteren toch mezelf van de bank gehesen en *TROMGEROFFEL* voor het eerst in mijn hele leven maar liefst en half uur gehobbeld! Met een afstand van 3,51 km. Enkel wilde niet zo meewerken, deed niet echt zeer, maar een beetje en zeurende pijn.

Ik was bij thuiskomst echt trots op mezelf. Mijn zelfbenoemde mietjesschema is nu klaar, de komende weken nog de afstand en wellicht ook het tempo opvoeren voor de 5 km bij de Tilburg Ten Miles.

Met de afdeling doen we inmiddels met twee teams van 4 man mee met de bedrijvenloop en een medeleerling die al langer loopt, doet de 10 Miles. Dat wordt een gezellig dagje dus!

SPOILER
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_129841134
'Iedereen' op Fok doet een universitaire studie. Dat is natuurlijk niet helemaal waar.

Behalve in dit topic :'( :D
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:59:03 #232
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_129841157
quote:
17s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:58 schreef debeterebob het volgende:
'Iedereen' op Fok doet een universitaire studie. Dat is natuurlijk niet helemaal waar.

Nee hoor, ik ben een full time werkende schoolverlater :P!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_129841200
quote:
17s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:46 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ademhaling is een goede :') Heb ik nooit opgelet :') Wat is aan te raden?
Diep ademhalen en zulks, als je rechts steken hebt dan inademen als je rechtervoet je grond de grond raakt en uitademen als links de grond raakt, en andersom.
Maarja ik doe wel 4 pasjes op een inademing, dus dan adem je ook al meermaals in 'op' de andere voet :')

quote:
Heb je steken in je rechter zij, adem dan uit op het moment dat je linker voet op de grond komt. Heb je de steken links, adem dan rustig uit op het moment dat je rechter voet op de grond komt. Deze methode is nooit wetenschappelijk bewezen, maar veel lopers zweren erbij.

Andere techniek is om bij steken in de zij diep en constant adem te halen, hierdoor wordt de middenrif naar beneden gedrukt en kan alle lucht die eronder gevangen zit ontsnappen.

Mochten de bovenstaande twee ademhalingstechnieken de steken in de zij niet verhelpen neem dan een diepe, snelle ademteug, hou deze vervolgens enkele seconden vast en probeer vervolgens zoveel mogelijk lucht door je mond uit te ademen.

http://www.runners-high.nl/steken-in-de-zij-zo-voorkom-je-ze/
know'm sayin?
word? word.
  Moderator donderdag 8 augustus 2013 @ 20:00:52 #234
155227 crew  Guppy
dus
pi_129841211
quote:

Ik werk ook gewoon hoor :*
pi_129841279
Pfft de tijd dat ik studeerde ligt alweer ver achter ons :P
pi_129841282
quote:

Ik werk ook gewoon en heb niet eens universiteit gedaan daarvoor.:)
pi_129841295
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:00 schreef alors het volgende:

[..]

Diep ademhalen en zulks, als je rechts steken hebt dan inademen als je rechtervoet je grond de grond raakt en uitademen als links de grond raakt, en andersom.
Maarja ik doe wel 4 pasjes op een inademing, dus dan adem je ook al meermaals in 'op' de andere voet :')

[..]

Ik heb geen last van steken gelukkig :D Ik bedoel meer in de zin van welke manier van ademhalen het effectiefst is om zo lang mogelijk hard te lopen zeg maar.
pi_129841315
quote:
99s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:02 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik werk ook gewoon en heb niet eens universiteit gedaan daarvoor.:)
Dat geloof ik wel, maar het valt wel op hoeveel mensen met scripties bezig zijn.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:04:04 #239
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_129841337
Ik doe een inservice opleiding (HBO-waardig, werken en leren tegelijk).
Mijn opleiding zit dan wel in het gebouw van de medische faculteit van de Erasmus Universiteit.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_129841360
Ik had ook allang al moet werken :')

En ik ben alleen maar met een stom paper bezig. Volgend jaar moet ik een scriptie van 2,5x zo lang schrijven :') :') :'( :'(

De neiging is de laatste tijd ook wel erg groot om werkende schoolverlater te worden :')
pi_129841374
Ik heb mijn universitaire studie afgerond, en nu ben ik werkloos *O* :')
know'm sayin?
word? word.
pi_129841428
Of werkloze schoolverlater, dat mag ook ^O^
pi_129841578
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:05 schreef alors het volgende:
Ik heb mijn universitaire studie afgerond, en nu ben ik werkloos *O* :')
Ik moest lachen :')

Kan je alsnog fulltime fokken. Weinig verschil met toen je studeerde :D
pi_129841654
quote:
17s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:12 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik moest lachen :')

Kan je alsnog fulltime fokken. Weinig verschil met toen je studeerde :D
Hihi true :') Ik voel de scriptiepijnen hier ook ontzettend, heb er zelf ook te lang mee rondgezeuld.
know'm sayin?
word? word.
pi_129841746
quote:

Ik ben een hopeloos geval met mijn vmbo en mbo-diploma. Maar had wel al ruim voordat ik mijn mbo-diploma op zak had een vast contract voor een fulltime baan in mn zak zitten. Uitschot, ik ben het ja.

Straks weer even een rondje lopen. Nogal laat gegeten dus hoop dat ik niet teveel stuiter na het lopen.
pi_129841896
quote:

nee hoor

fulltime moeder van twee boys van 5 en 6 jaar
en een parttime baan
best druk
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:23:52 #247
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129841913
quote:

[..]

:o 8)7
pi_129842481
Zo, tijd om buiten te spelen :9
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:46:35 #249
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129842753
En nu hardlopen! :P
pi_129843267
Helaas studeer ik al tijden niet meer. Fulltime baan met bijna 200 dagelijkse woon-werk kilometers, dus veel reistijd, een gezinnetje, hardlopen en nog wat hobbies. Hoogstens af en toe een Coursera cursus maar dan houdt het wel op.

Ontopic:
Vanavond een klein rondje (bijna 6km) gedaan om de benen los te lopen. Ik ben klaar voor zondag.
pi_129844289
Heeerlijk gefietst! Wel iets minder rustig dan gepland, was met 2 gasten en uiteindelijk 43km op 32 gemiddeld. Maar denk wel dat mijn beentjes weer genoeg hersteld zijn om morgen weer lekker te lopen!

[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 08-08-2013 22:02:13 ]
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:28:44 #252
74276 saaw
pi_129844389
Ik ben net 2 maanden afgestudeerd en werkeloos, solliciterend en een beetje ongemotiveerd na 100 afwijzingen.

Vertrek zaterdag voor anderhalve week op vakantie, kan ik lekker langs de Rijn bij drielandenpunt FR/DU/CH lopen O+
pi_129844873
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:46 schreef slacker_nl het volgende:
En nu hardlopen! :P
Gedaan *) Ging weer goed!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 augustus 2013 @ 21:43:06 #254
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_129844989
quote:

Ik werk alleen op een Universiteit. Met MBO.

Vanmorgen heerlijk rustig dik 9KM gelopen. Enige loopje deze week tot de vooroeverloop. Dan nog een kort herstelrondje en 1 LDL hier in het bos en dan zit de vakantie hier er al weer op.
pi_129845025
quote:
6s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik werk alleen op een Universiteit. Met MBO.
Bevalt het schoonmaakwerk?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 augustus 2013 @ 21:44:37 #256
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_129845048
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:43 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Bevalt het schoonmaakwerk?
Ik zal het aan de schoonmaker vragen als ik er weer ben.
pi_129845093
quote:
4s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik zal het aan de schoonmaker vragen als ik er weer ben.
Ik ben overigens wel aardig tegen schoonmakers :7 Het is toch eentonig werk, dus ik waardeer het wel dat ze het doen :P
  ESF Reporter donderdag 8 augustus 2013 @ 21:47:32 #258
87554 Cee
Welluk?
pi_129845180
quote:

Ik ren altijd over het terrein van de Universiteit, telt dat ook?

Vanavond weer een rondje gehad en hij ging lekker! Zonder er echt op uit te zijn mijn 5km tijd verbeterd met 30 seconden. Oké, toegegeven, zodra ik op m'n horloge zag dat ik de 5 kilometer naderde en een verbetering van mijn tijd in het verschiet lag, zette ik een tandje bij. Maar daarna had ik nog puf over om er 1,5km bij te lopen dus het zat in me.

Volgende week woensdag m'n eerste run waar ik me voor heb ingeschreven. Iiieeee.
pi_129845181
quote:
17s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:45 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik ben overigens wel aardig tegen schoonmakers :7 Het is toch eentonig werk, dus ik waardeer het wel dat ze het doen :P
En als ze het niet doen wordt het zo vies.

Ik stuur wel al af en toe een sollicitatie in de rondte, maar eigenlijk alleen op functies/bij bedrijven waarvan het onwaarschijnlijk is dat ik word uitgekozen (uit de 100000 andere sollicitanten).
pi_129845233
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:47 schreef Cee het volgende:

[..]

Vanavond weer een rondje gehad en hij ging lekker! Zonder er echt op uit te zijn mijn 5km tijd verbeterd met 30 seconden. Oké, toegegeven, zodra ik op m'n horloge zag dat ik de 5 kilometer naderde en een verbetering van mijn tijd in het verschiet lag, zette ik een tandje bij. Maar daarna had ik nog puf over om er 1,5km bij te lopen dus het zat in me.

Volgende week woensdag m'n eerste run waar ik me voor heb ingeschreven. Iiieeee.
Hoeveel minuten deed je er over?
pi_129845239
Morgen ga ik denk ik voor de bike-run-bike combo.
Alleen nog even bedenken waar ik dan heen fiets :')
  Moderator donderdag 8 augustus 2013 @ 21:49:51 #262
155227 crew  Guppy
dus
pi_129845288
quote:
17s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:45 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Onze schoonmaker lacht me altijd uit als ik langer moet werken :')

Dan zegt ie altijd "Tot hoe laat jij blijft?"
Ik: "Euhm, tot het af is...?"
Hij: " :D Ik bijna klaar! Hoe lang jij al hier?"
Ik: "Vanaf negen uur ;( "
Hij: "Ooooh ik pas om 5 uur hier!! En ik bijna klaar! :D "

Hilarisch, onze schoonmaker :')

Op maandag ook altijd: "Goedmiddag!! Bijna weekend!! :D "

O+
  ESF Reporter donderdag 8 augustus 2013 @ 21:50:19 #263
87554 Cee
Welluk?
pi_129845303
quote:
17s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:48 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Hoeveel minuten deed je er over?
30m14. :)
SPOILER
pi_129845308
15x200 gedaan, met in- en uitlopen toch nog 10 km. De scholspier voelde al wat beter aan, al is-ie nou natuurlijk weer wat minder na die intervallen. Ik wilde iedere 200 in circa 50-55 seconde lopen, op de laatste na, die mocht vol gas. Nu is vol gas bij mij dus 40 seconden en dan krijg je eens te meer respect voor de topatleten die 'm ruim 2x zo snel lopen. Bijna niet voor te stellen!!

Heerlijk loopweer trouwens. Je bent gek als je niet gaat!

SPOILER
pi_129845366
quote:

[..]

Goed bezig ^O^
pi_129845494
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:49 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Onze schoonmaker lacht me altijd uit als ik langer moet werken :')

Dan zegt ie altijd "Tot hoe laat jij blijft?"
Ik: "Euhm, tot het af is...?"
Hij: " :D Ik bijna klaar! Hoe lang jij al hier?"
Ik: "Vanaf negen uur ;( "
Hij: "Ooooh ik pas om 5 uur hier!! En ik bijna klaar! :D "

Hilarisch, onze schoonmaker :')

Op maandag ook altijd: "Goedmiddag!! Bijna weekend!! :D "

O+
Wij hadden ooit zo'n onvervalste local als schoonmaakster, genieten was dat.
"ga je dit jaar nog op vakantie?"
"ikke nie, oh nee hoor, ik zie hier al buite-landers genoeg" :o
  ESF Reporter donderdag 8 augustus 2013 @ 21:54:25 #267
87554 Cee
Welluk?
pi_129845551
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:53 schreef Guard het volgende:

[..]

_O- Ik hoor het haar zeggen.
  Moderator donderdag 8 augustus 2013 @ 21:55:49 #268
155227 crew  Guppy
dus
pi_129845628
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:53 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik moet ook altijd om m lachen als m'n collega er niet is.

Schoonmaker: "Hij weg...? :o "
Ik: "Ja, *naam-collega* is vrij/met vakantie/insert andere reden"
En dan trekt ie altijd een heel zuinig mondje en tsskt ie wat, zo van, luxepaard _O-
pi_129845892
quote:

[..]

Ceeke _O_ gij ook hier? Goed bezig zie ik ^O^
know'm sayin?
word? word.
pi_129846971
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:50 schreef Zwabberhark het volgende:

Heerlijk loopweer trouwens. Je bent gek als je niet gaat!

of je hebt een rustdag en je houdt je aan je schema }:|
pi_129847016
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:20 schreef Guard het volgende:

[..]

of je hebt een rustdag en je houdt je aan je schema }:|
Da's ook trainen. En de komende tijd komen er nog veel van dit soort avonden :)
pi_129847042
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:21 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Da's ook trainen. En de komende tijd komen er nog veel van dit soort avonden :)
Morgenavond bijvoorbeeld :Y
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:37:54 #273
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129847732
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1    7:57.0     1,00     7:57
2    8:07.9     1,00     8:08
3    7:59.2     1,00     7:59
4    7:42.7     1,00     7:43
5    7:44.8     1,00     7:45
6    7:16.8     1,00     7:17
7    7:49.2     1,00     7:49
8    4:24.4     0,54     8:11
9    :09.5     0,01     15:31 
Summary    59:11.5    7,55    7:51

Lap 8/9 zijn Garmin rariteiten.

En die 7:17, heuvel op en heuvel af, gewoon even onbedoeld een minuut/km sneller.... Doel was 8/km. Bijna.. bijna.
  ESF Reporter donderdag 8 augustus 2013 @ 22:38:33 #274
87554 Cee
Welluk?
pi_129847764
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:00 schreef alors het volgende:

[..]

Ceeke _O_ gij ook hier? Goed bezig zie ik ^O^
Alorske! *O*
pi_129848205
Ook maar eens een rustdag genomen vandaag. Heb 5 dagen achter elkaar gelopen :P Het ging heerlijk.

Helaas morgen geen tijd en zaterdag ook al vroeg op pad. Twijfel nog of ik zaterdagochtend om 4.30u m'n LDL ga lopen... Zal ik t doen? 8)7
pi_129848264
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:49 schreef Tarahumara het volgende:
Ook maar eens een rustdag genomen vandaag. Heb 5 dagen achter elkaar gelopen :P Het ging heerlijk.

Helaas morgen geen tijd en zaterdag ook al vroeg op pad. Twijfel nog of ik zaterdagochtend om 4.30u m'n LDL ga lopen... Zal ik t doen? 8)7
Doe maar niet , dan heeft de rest van ons stervelingen ook nog een kans in het leaderboard ;)
pi_129848395
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Doe maar niet , dan heeft de rest van ons stervelingen ook nog een kans in het leaderboard ;)

Volgende week heb ik een "rustweek" in m'n schema. Halve afstanden. Grijp je kans :P
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:54:18 #278
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_129848409
Morgen fietsen naar het werk. S avonds hopelijk nog een klein rondje lopen en dan zondag halve marathon dag!
#zinin
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:10:47 #279
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129849073
Jaja, ik ben gaan lopen! 5k op - voor mijn gevoel - dooie akkertje ri mijn ouders. 5k, keek ik op mijn Garmin: 28 min nogwat :o wtf! Sneller dan die hell of a Ekiden :)

Afijn, slechtere nieuws (maar ook weer erg leuk) is dat het erg gezellig was en donker toen ik terug wilde gaan. Mijn pa bood toen tegelijkertijd een biertje en een lift aan... :@

Topavondje. Trusten!
pi_129849097
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:10 schreef Quoi het volgende:
Jaja, ik ben gaan lopen! 5k op - voor mijn gevoel - dooie akkertje ri mijn ouders. 5k, keek ik op mijn Garmin: 28 min nogwat :o wtf! Sneller dan die hell of a Ekiden :)

Afijn, slechtere nieuws (maar ook weer erg leuk) is dat het erg gezellig was en donker toen ik terug wilde gaan. Mijn pa bood toen tegelijkertijd een biertje en een lift aan... :@

Topavondje. Trusten!
Nice! Was het toch een goede keuze!
pi_129849214
Hallo luitjes, ik was eigenwijs dus vanavond 'gewoon' gelopen. Eerst een km wandelen, daarna 2 km 'snel' vervolgens weer 1 km gewandeld daarna nog 4 x 1 min snel met pauzes van 1 min er tussen. laatste stukje naar huis uitgewandeld. Ging opzicht goed, maar kon wel merken dat ik 2 weken minder gelopen heb, ben gewoon vermoeider en voel de schenen een beetje.
http://www.endomondo.com/workouts/227862721/11508370

de Interval kun je trouwens goed terug zien op de grafiek :)

Voor het weekend heb ik al vast een routetje uitgestippeld, deze wil ik interval doen, 1 km wandelen, 1 km snel. Dus tussendoor lange pauzes, maar toch een veel snel. Hopelijk bevalt dat goed.

Voor nu welterusten, ik ga mijn scheentjes koelen onder de douche.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 23:14:47 ]
pi_129849249
quote:
3s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:13 schreef BroesWillems het volgende:
Hallo luitjes, ik was eigenwijs dus vanavond 'gewoon' gelopen. Eerst een km wandelen, daarna 2 km 'snel' vervolgens weer 1 km gewandeld daarna nog 4 x 1 min snel met pauzes van 1 min er tussen. laatste stukje naar huis uitgewandeld. Ging opzicht goed, maar kon wel merken dat ik 2 weken minder gelopen heb.
http://www.endomondo.com/workouts/227862721/11508370

de Interval kun je trouwens goed terug zien op de grafiek :)

Voor het weekend heb ik al vast een routetje uitgestippeld, deze wil ik interval doen, 1 km wandelen, 1 km snel. Dus tussendoor lange pauzes, maar toch een veel snel. Hopelijk bevalt dat goed.

Voor nu welterusten, ik ga mijn scheentjes koelen onder de douche.
Ik zou je rust wat korter maken, 1 km wandelen doe je twee keer zo lang over als 1 km rennen, terwijl met een intervaltraining de rust meestal maximaal zo lang is als de inspanning.
pi_129849416
Bedankt voor de tip, ik kijk het van het weekend wel even aan. Ik wil graag een keer een iets langere afstand lopen maar als ik de rust korter maak moet ik meer meters hardlopen, denk niet dat dat goed is voor mijn schenen.
pi_129849487
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:18 schreef BroesWillems het volgende:
Bedankt voor de tip, ik kijk het van het weekend wel even aan. Ik wil graag een keer een iets langere afstand lopen maar als ik de rust korter maak moet ik meer meters hardlopen, denk niet dat dat goed is voor mijn schenen.
Oké, als je het met dat doel doet kun je natuurlijk gewoon je oorspronkelijke plan aanhouden ;) Dan is het meer een tip voor als je iets verder opgebouwd hebt.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 00:37:57 #285
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129852305
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:18 schreef BroesWillems het volgende:
Als je last van je schenen krijgt tijdens het lopen is het onverstandig om je afstand te vergroten (of je trainingsarbeid te verhogen). En ik denk ook dat je tempo te hoog ligt met 6/km. Je ziet bij je intervallen op het einde dat je de richting de 7:30/km gaat.

Ga 7/8 min/km lopen. Dan zou je ook minder last kunnen krijgen van je schenen en verklein je afstand.
pi_129854449
quote:
De dag begint heel koud
Aldus Laura van RTL nieuws over het weer.
:|W

Dus Slacker, dat wordt weer lang lang.
  Moderator vrijdag 9 augustus 2013 @ 07:15:44 #287
155227 crew  Guppy
dus
pi_129854456
RTL nieuws :')
pi_129854556
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 07:15 schreef Guppyfriend het volgende:
RTL nieuws :')
Normaal ben ik al richting kantoor of naar de klant voordat het begint. Maar ik kijk toch veel liever RTL nieuws dan "het nieuws" van SBS6 in de ochtend.
pi_129854567
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 07:12 schreef streamnl het volgende:

[..]

Met een graad of 10 heeft ze wel gelijk ja! Gauw weer 25 graden graag.
pi_129854580
quote:

[..]

Heb vanochtend toch maar even een hoodie aangedaan op de fiets, want echt warm was het niet...
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 07:51:07 #291
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_129854581
gister lekker gelopen in Schoorl, grote opkomst voor een "mid-zomer avondloopje", ik schat zo'n 150 deelnemers.
mooi parkoers in een leuke omgeving, 2 rondjes van 4km met daarin een vervelende heuvel naar de achterkant van de klimduin.
de bedoeling was gewoon lekker wat kilometers maken en dat is prima gelukt!

nu douchen en dan onderweg naar Valkenswaard.
  Moderator vrijdag 9 augustus 2013 @ 07:51:08 #292
155227 crew  Guppy
dus
pi_129854582
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 07:44 schreef streamnl het volgende:

[..]

Normaal ben ik al richting kantoor of naar de klant voordat het begint. Maar ik kijk toch veel liever RTL nieuws dan "het nieuws" van SBS6 in de ochtend.
Ik heb het liefst de NOS :) als t niet op tv kan, dan maar op de radio
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 07:53:46 #293
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129854597
quote:

[..]

kort/lang eerder.
pi_129854613
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 07:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
gister lekker gelopen in Schoorl, grote opkomst voor een "mid-zomer avondloopje", ik schat zo'n 150 deelnemers.
mooi parkoers in een leuke omgeving, 2 rondjes van 4km met daarin een vervelende heuvel naar de achterkant van de klimduin.
de bedoeling was gewoon lekker wat kilometers maken en dat is prima gelukt!

nu douchen en dan onderweg naar Valkenswaard.
op bedevaart
pi_129854668
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 07:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

NOS Radio 1 Journaal is het beste nieuwsprogramma van de Nederlandse radio en TV bij elkaar. En ik ben fan van Lara Rense.
pi_129854683
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 00:37 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Als je last van je schenen krijgt tijdens het lopen is het onverstandig om je afstand te vergroten (of je trainingsarbeid te verhogen). En ik denk ook dat je tempo te hoog ligt met 6/km. Je ziet bij je intervallen op het einde dat je de richting de 7:30/km gaat.

Ga 7/8 min/km lopen. Dan zou je ook minder last kunnen krijgen van je schenen en verklein je afstand.
Ik moet me bij 6 min/km al zo inhouden, maar ik ga het proberen. Eigenlijk ben ik een snelheidsmaniak. :P Dus als ik ga HARDlopen, moet het ook HARD gaan, kost me veel moeite om rustig te lopen. Daarom heb ik me ook weer aangemeld voor Start to Run, dan loop je in een groep en bepaald iemand anders het tempo. Hopelijk heb ik dan aan het eind meer controle daarover.
pi_129854713
Verstandig, om Start to run te gaan doen.
Een keertje lekker vol knallen is natuurlijk fijn, maar het hoeft echt niet iedere keer, daar ben ik inmiddels (gelukkig) achter.
pi_129854839
Tja, het is idd geen 25 graden meer. Maar om het HEEL KOUD te noemen?!
Wat gaat ze dan in januari/februari zeggen :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 07:51 schreef Guppyfriend het volgende:

Ik luister in de ochtend naar de Vara (deheerontwaakt, want Giel :r ) en na 10 uur weer lekker naar 3fm

SPOILER: offtopic
  Moderator vrijdag 9 augustus 2013 @ 08:27:56 #299
155227 crew  Guppy
dus
pi_129854875
Oh joh, Giel is op vakantie en O+ Timur en Rámon O+ nemen de zaken waar. Feest op de radio!!
pi_129854884
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 08:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh joh, Giel is op vakantie en O+ Timur en Rámon O+ nemen de zaken waar. Feest op de radio!!
Timur en Rámon??
Die zijn wel tof.
Zijn hun er a.s. maandag nog steeds?
pi_129855029
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')