SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Juli-squat challengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groepSPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
En roeiers en alle andere sporten die men beoefend
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Oh had niet door dat het topic bijna vol zat
Hier dan nog maar eens, hoe rekken jullie?an urge to help mankind overcomes me![]()
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:29 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Te weinig
Maar als ik het doe, gewoon statisch staand rekken, 10 sec. per oefening per been en dat dan een paar keer herhalen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Niet.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:31 schreef saaw het volgende:
Hier dan nog maar eens, hoe rekken jullie?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik heb ook altijd aangeklooid tot en met de halve marathon en de 7 heuvelenloop vrij kort achter elkaar, toen ging het mis. Nu 4 jaar later kan ik weer langere afstanden lopen (>10km) zonder "zeur" pijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:28 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Tot m'n 18e ging dat eigenwijs aanklooien allemaal prima en zelfs tot een halve marathon aan toe. Als ik daar nu aan terug denk, was dat toch niet echt de meest verstandige manier.
Zo'n schema is wel leuk, alleen houdt het weinig rekening met andere sporten/activiteiten..![]()
Yoga staat hier op 't lijstje om op te pikken, als het even kan onder begeleiding/in groepsverband. Maar dat zal 'm pas worden als ik m'n scriptie klaar heb.
Ja doei.![]()
Loop 2km, dan bij een bepaalde boom (altijd dezelfdequote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:31 schreef saaw het volgende:
Hier dan nog maar eens, hoe rekken jullie?) even rekken/strekken en rustig wandelen, ff kort sprintje en dan weer verder.
![]()
En dat gaat je lukken ook. Bovendien mag je niet ophouden met hardlopen, want jij bent volgend jaar teamcaptain van Fok!ing (of Fokling) determination op de Ekidenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:25 schreef Twinky het volgende:
[..]
de categorie mensen die vroeger altijd als laatste werd gekozen met gym. Niet omdat ik niet wilde, maar gewoon omdat ik niet KON. Ik kon niet vangen, niet rennen en zeker niet snel
Nouja, en later kreeg ik steeds meer overbelastingsverschijnselen van mijn polsen, handen, heupen, knieen. Ik noem het zelf gewoon een 'slap lijf' maar toen het bij mij een paar jaar geleden echt heel slecht ging ben ik naar de dokter gegaan en kreeg ik het labeltje fibromyalgie. Dus moet je voor altijd rustig aandoen en daar ben ik niet zo van, dus ben ik begonnen met hardlopenmaar ja, het kost mijn lijf wel een heleboel om zich daaraan aan te passen, ik moet erg langzaam opbouwen. Maar ik wil dus gewoon bewijzen dat mensen met slappe lijven dit ook gewoon kunnen.
Gewoon rustig aan doen, nu even die rust nemen, en wat oefeningen doen. Er is niemand die tegen je zegt dat je niet kunt hardlopen. Dus...
Tegenslag overkomen kweekt karakter
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
zeker in het begin hielp rekken bij mij wel tegen spierpijn, vooral kuiten en bovenbenen. Als je even googlet op 'rekken na hardlopen' vindt je goeie rekoefeningen, bijv deze: http://www.hardloopschema.nl/?p=tools&cat=rekkenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:31 schreef saaw het volgende:
Hier dan nog maar eens, hoe rekken jullie?![]()
Goed voor de *ahum* core & ademhaling, hoor ik van mede-lopers. Ik kan ook wel een klasje gebruiken. Ooit.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:33 schreef motorbloempje het volgende:
Yoga staat hier op 't lijstje om op te pikken, als het even kan onder begeleiding/in groepsverband. Maar dat zal 'm pas worden als ik m'n scriptie klaar heb.
Goed gelopen weer, co.uk
Rekken: zelf nooit. Met loopgroep: een heel arsenaal + loopscholing, altijd pas na inlopen.![]()
Heb net met mn yogalerares een routine gemaakt zodat ik het rekken kan combineren met ademhalings- en ontspanningsoefeningenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:35 schreef Twinky het volgende:
[..]
zeker in het begin hielp rekken bij mij wel tegen spierpijn, vooral kuiten en bovenbenen. Als je even googlet op 'rekken na hardlopen' vindt je goeie rekoefeningen, bijv deze: http://www.hardloopschema.nl/?p=tools&cat=rekken
Was meer benieuwd hoe anderen het doen, maar toch bedankt voor het meedenken!an urge to help mankind overcomes me![]()
Ik rek alleen achteraf trouwens. Na de warming up heeft geen zin.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
^^quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:36 schreef Quoi het volgende:
[..]
Goed voor de *ahum* core & ademhaling, hoor ik van mede-lopers. Ik kan ook wel een klasje gebruiken. Ooit.
Goed gelopen weer, co.uk
Rekken: zelf nooit. Met loopgroep: een heel arsenaal + loopscholing, altijd pas na inlopen.![]()
Ik heb wel eens gehoord dat rekken helemaal niet zo goed is? Of klets ik nu uit mijn nek en snijd ik weer een verkeerd onderwerp aan?![]()
Rekken voor de warming up is nog slechterquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik rek alleen achteraf trouwens. Na de warming up heeft geen zin.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Voor het lopen an sich misschien niet (al is daar volgens mij ook nog niet echt consensus over?), voor de algehele soepelheid welquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik rek alleen achteraf trouwens. Na de warming up heeft geen zin.Ik merk iig dat nu ik al een tijd niet op de baan heb getraind - en dus ook niet heb gerekt
- ik weer een stuk minder dichtbij de grond kom als ik voorover buig.
![]()
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:25 schreef Daywalk3r het volgende:
Als je zuinig bent op je lichaam en er nog rendement uit wil halen ks een schema toch wel slim. Al zijn er natuurlijk uitzonderingen die ook met eigenwijs aanklooien net zo ver/verder komen.![]()
![]()
Ghehequote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:36 schreef Quoi het volgende:
[..]
Goed voor de *ahum* core & ademhaling, hoor ik van mede-lopers. Ik kan ook wel een klasje gebruiken. Ooit.
Goed gelopen weer, co.uk
Rekken: zelf nooit. Met loopgroep: een heel arsenaal + loopscholing, altijd pas na inlopen.ja. Wordt ook voor trailrunners aangeraden voor meer stabiliteit op de ongelijke paden en lees eigenlijk vooral lovende verhalen. An24 uit het Slank-topic is fanatiek yoganinja en die vertelde dat ik dan *zoek* Ashtanga Yoga, die is specifiek gericht op opbouwen van kracht en stabiliteit. Heb wat dvd's gedownload om eens rustig naar te kijken, en op L'boro bieden ze wat lessen aan in het Universitair Sportcentrum voor wènag, dus daar moet ik maar 's gaan kijken dan. Het is nog best lastig, heb ik het idee namelijk, om het goed en dus zinvol te kunnen doen, en wat hulp bij de basis is dan niet weg.
En thanks, was lekker loopje weer ja.Ja doei.![]()
Hier idem! Ik zal nooooooit soepel worden, maar kom ineens wel bijna bij de grondquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:40 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Voor het lopen an sich misschien niet (al is daar volgens mij ook nog niet echt consensus over?), voor de algehele soepelheid welIk merk iig dat nu ik al een tijd niet op de baan heb getraind - en dus ook niet heb gerekt
- ik weer een stuk minder dichtbij de grond kom als ik voorover buig.
![]()
![]()
Er is geen wetenschappelijk bewijs dat het ergens 'goed' voor is, en als je het verkeerd uitvoert kan het zelfs slecht zijn (koud rekken, of verend rekken).quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat rekken helemaal niet zo goed is? Of klets ik nu uit mijn nek en snijd ik weer een verkeerd onderwerp aan?
Maar fysio's raden het vaak toch aan, omdat mensen inderdaad meer soepelheid ervaren en minder spierpijn. Er wordt gezegd dat je spieren langer kunt maken om het verkortende effect van trainingen (vooral krachttraining) tegen te gaan, maar dit is dus nooit bewezen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Oh, ja, ik bedoel dat ik dan halverwege m'n scheenbenen kom, ipv tot m'n knieenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:42 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hier idem! Ik zal nooooooit soepel worden, maar kom ineens wel bijna bij de grond
Hypermobiel zijn met te korte hamstrings, het blijft hilarisch![]()
![]()
En ik bedoel in spreidstandquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:44 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Oh, ja, ik bedoel dat ik dan halverwege m'n scheenbenen kom, ipv tot m'n knieen
Hypermobiel zijn met te korte hamstrings, het blijft hilarischBenen gestrekt bij elkaar: net voorbij mn knieen
![]()
![]()
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:48 schreef Quoi het volgende:
[..]
En ik bedoel in spreidstandBenen gestrekt bij elkaar: net voorbij mn knieen
![]()
![]()
Ik rek eigenlijk alleen tijdens m'n groepstrainingen, verder ben ik ervanaf gestapt omdat.. geen zin, merk weinig verschil met niet rekken.
Yoga.. Ik moet het echt eens gaan doen.
@Quoi - ff foto maken bij daglicht, overtikken is me te gortig. Ow, scanner! Zo terug.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Haha, ik ben leniger dan menig dame hier. Ik kan mijn tenen echt net raken als ik mijn benen gestrekt bij elkaar hou
. Trots!
![]()
![]()
SlackerJa maar mijn benen zijn in verhouding te lang voor mijn armen,quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:51 schreef Jero_nimo het volgende:
Haha, ik ben leniger dan menig dame hier. Ik kan mijn tenen echt net raken als ik mijn benen gestrekt bij elkaar hou
. Trots!
zeg ik altijd.![]()
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:53 schreef Quoi het volgende:
Ja maar mijn benen zijn in verhouding te lang voor mijn armen,
zeg ik altijd.
Ik kan met mijn knokkels dan de grond rakenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:51 schreef Jero_nimo het volgende:
. Trots!
Daar was ik ook altijd erg trots
op :p![]()
Ik ben voornamelijk opvouwbaar, en m'n pinken en kleine tenen zijn buitengewoon lening. Zo lenig dat ze nooit zo erg in hun kommetje willen blijven zittenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:51 schreef Jero_nimo het volgende:
. Trots!
![]()
![]()
Dat lijkt me dan weer redelijk lastig ja. Hoop dat dat goed gaat met de VFFquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:55 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik ben voornamelijk opvouwbaar, en m'n pinken en kleine tenen zijn buitengewoon lening. Zo lenig dat ze nooit zo erg in hun kommetje willen blijven zitten.
![]()
Zo niet: dan toch!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:57 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer redelijk lastig ja. Hoop dat dat goed gaat met de VFF.
![]()
Ik kan sowieso de grond al ruim raken met m'n vingers met gestrekte benenmet rustig ademen kan ik zo goed als m'n handen plat op de grond kwijt. Dat yoga komt wel goed.
Ja doei.![]()
Die ga ik eens maken, thanks Slacker!
Hats, is dat een of ander hypermobiliteitssyndroom? Heeft mijn buuf ook, zijn we haar weleens kwijt. Zit ze in de opbergbak van de tuinstoelen.
Afijn, zoals jullie merken is het bedtijd. Ik ging voor de verandering eens een Guinness drinken![]()
![]()
![]()
Ik zie mezelf hier al zitten, samen met Stream en de dames![]()
Mooi riviertje erachter enzo.
Of hier:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is een goed idee!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:00 schreef Quoi het volgende:
Afijn, zoals jullie merken is het bedtijd. Ik ging voor de verandering eens een Guinness drinken![]()
![]()
Welterusten!![]()
Is dat jullie hotel in de Ardennen? Ziet er geweldig uit! Ik mis alleen nog een everzwijnenkop aan de muur.![]()
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Is dat jullie hotel in de Ardennen? Ziet er geweldig uit! Ik mis alleen nog een everzwijnenkop aan de muur.is mooi inderdaad!
![]()
Nog een paar die ik wel aardig vond:
IPV de coucoussalade in het boek werd me dit aangeraden op facetube: http://www.onnobruins.nl/(...)ade-met-munt-en-feta
(disclaimer, de blogeigenaar vond dat ik het moest maken, ik heb het nog niet zo gemaakt, maar m'n nichtje heeft het me volgens mij voorgeschoteld afgelopen zondag, met rozijntjes - erg lekker!).In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Grappig, dat mannetje en vrouwtje geven aan hoeveel je moet lopen om het te verbranden?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:05 schreef slacker_nl het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nah, waarschijnlijk in mindere mate dan je buuf, ik zit gewoon wat te los in elkaar. Maar ik kan bijvoorbeeld niet m'n been in m'n nek leggen (vroeger wel, overigens). Ik heb er ook niet erg veel last van, behalve dan dat er af en toe wat uit de kom gaat en dat ik af en toe een ontsteking in m'n arm heb door ongemerkte overbelasting.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:00 schreef Quoi het volgende:
Die ga ik eens maken, thanks Slacker!
Hats, is dat een of ander hypermobiliteitssyndroom? Heeft mijn buuf ook, zijn we haar weleens kwijt. Zit ze in de opbergbak van de tuinstoelen.
Welterusten!![]()
Geweldig ook die tekentjes onder aan de blz bij dat kookboek. Bij herstellen een badkuip, bij presteren een bekertje.![]()
Dat haardvuur plekje vraagt om tenminste een goed glas whisky
Zelfgemaakte humus
Ik kan trouwens ook mn handen plat op de grond leggen als ik voorover buig, al lang voor ik yoga ging doen ook. Been in mn nek heb ik al een paar jaar niet geprobeerd, betwijfel of dat nog lukt.an urge to help mankind overcomes me![]()
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:01 schreef Jero_nimo het volgende:
[ afbeelding ]
Of hier:Dat ziet er niet verkeerd uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Dat is een goed idee!![]()
Welterusten!
Hier ook bedtijd, ik merk dat mijn vakantiedienstregeling er in is geslopen, terwijl ik helemaal geen vakantie heb![]()
![]()
Jij bent al net zo flexibel als ik. Ik bungel dan ook ergens in de buurt van m'n knieen...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:48 schreef Quoi het volgende:
[..]
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Grotendeels recepten. Maar ook achtergrondinfo.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Staan daar alleen recepten in, of ook ander leesvoer? Omdat het best veel pagina's heeft.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Jep, de waardes zijn: man van 88kg en een vrouw van 80kg. Dus als je minder weegt, dan moet je meer lopen om het eraf te rennen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Grappig, dat mannetje en vrouwtje geven aan hoeveel je moet lopen om het te verbranden?
[ Bericht 10% gewijzigd door slacker_nl op 07-08-2013 23:19:57 ]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
wauwquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ik kan sowieso de grond al ruim raken met m'n vingers met gestrekte benenmet rustig ademen kan ik zo goed als m'n handen plat op de grond kwijt. Dat yoga komt wel goed.
![]()
![]()
Op een goeie dag kan ik m'n sokken aantikken, maar meestal ben ik al blij als ik voorbij m'n knieën kom...![]()
![]()
Ik kan ook m'n voeten aanraken, in de kleermakerszit. Slapen, want morgen, gesprek!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
success morgen!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:15 schreef slacker_nl het volgende:
Ik kan ook m'n voeten aanraken, in de kleermakerszit. Slapen, want morgen, gesprek!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Als app voor in de OP: Strava!
Veel stats en fijn in gebruik, zal morgen alle webs en links erbij zoeken. Wat lastig op telefoonAll management is Strategic Management.![]()
Nondeju, ik merk dat ik door dat hardlopen alweer 3 kilo ben afgevallen, wordt helemaal gek van dat afvallen altijd. Nu maar weer elke avond 150gram noten
"I never sleep, cause sleep is the cousin of death"![]()
Net een dik vet hardcore punkconcert gehad. Benieuwd hoe ik morgen loop.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik voelde me al stijf omdat ik enige moeite moet doen om m'n handen plat op de grond te zetten sinds een jaar of twee. Niet lullig bedoeld, maar ik vergeet altijd hoe debiel flexibel ik ben vergeleken met anderen. Heb al de pest in dat een spagaat net niet meer lukt. =(quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:44 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Oh, ja, ik bedoel dat ik dan halverwege m'n scheenbenen kom, ipv tot m'n knieen
Hypermobiel zijn met te korte hamstrings, het blijft hilarisch
Edit: ben dus ook een hypermobieltje. En bij mij was m'n linkerheup te strak, die is vorig jaar met grof geweld opgerekt. (Daarbij bijna intiemere houding met de fysio gehad dan met m'n vriend.)
Opstijven is btw een normaal symptoom van hypermobiliteit, daarom rek ik braaf.
[ Bericht 15% gewijzigd door LadyOracle op 08-08-2013 01:13:54 ]“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle![]()
Ik maak met liefde drie kilo over! of 20 ;-)quote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:24 schreef droommoord het volgende:
Nondeju, ik merk dat ik door dat hardlopen alweer 3 kilo ben afgevallen, wordt helemaal gek van dat afvallen altijd. Nu maar weer elke avond 150gram noten“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Uh oh. Verkoudheid begint nu toch door te komenAl 3 dagen last van keelpijn en het gevoel dat er een griepje aan zit te komen. Gisteren vroeg gaan slapen in de hoop dat het dan wel over zou zijn. Vandaag flink aan het snotteren en het is ook nog heel regenachtig met een flinke (koude) wind.
Denk dat ik vanavond maar niet ga hardlopen. Griepje dat op de loer ligt + regen + wind = niet veel goeds, en zeker niet als ik zondag ook nog eens een evenement van 14km wil doen.
Slechtste timing ooit...![]()
Rol eens eerst een tennisbal een paar keer heen en weer met je blote blote voeten en probeer het dan nog eens. Wees niet verbaasd.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:48 schreef Quoi het volgende:
[..]
![]()
Echinacea forte schijnt wel echt effect te hebben. Preventief, maar je wordt ook sneller beter. En er was nog iets, maar ik kom er niet op.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 05:36 schreef Levitas het volgende:
Uh oh. Verkoudheid begint nu toch door te komenAl 3 dagen last van keelpijn en het gevoel dat er een griepje aan zit te komen. Gisteren vroeg gaan slapen in de hoop dat het dan wel over zou zijn. Vandaag flink aan het snotteren en het is ook nog heel regenachtig met een flinke (koude) wind.
Denk dat ik vanavond maar niet ga hardlopen. Griepje dat op de loer ligt + regen + wind = niet veel goeds, en zeker niet als ik zondag ook nog eens een evenement van 14km wil doen.
Slechtste timing ooit...
Meerdere keren per dag spoelen met zout water door je neus tegen snotteren en voor je keel tabletten of spoeling met broomhexidrine (sp?) halen.
Volgens mij beperk je het dan zo veel mogelijk.“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Over met je vingers je tenen aan raken... Letten jullie er wel op dat je dit met een rechte rug doen.
Ik moet zo nu en dan naar de Fysio voor mijn onderrug. Deels omdat mijn demping minder goed werkt, deels (zoals Slacker in het vorige topic aangaf) door de aangeleerde slechte houding.
@MoBlo mijn vrouw volgt ook Ashtanga Yoga. Zij vind het ook erg leuk. Ik wil (zodra ik mijn nieuwe lesuren weet) ook 1 dag mee trainen. Kijken of ik hiermee mijn rugpijn minder kan maken. Nooit geschoten...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:01 schreef Jero_nimo het volgende:
[ afbeelding ]
Of hier:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmmm het ziet er zo relax uit. Ik heb er veel zin in.
Maar eerst VooroeverloopThuis heb ik een gashaard aan laten leggenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:08 schreef Guard het volgende:
Dat haardvuur plekje vraagt om tenminste een goed glas whisky![]()
(Aangezien we een kat hebben, leek ons een gesloten haard veiliger dan een open variant. En geloof me... Zo dom kan onze kat zijn)
En de muren blijven nu wit.![]()
![]()
goedemorgen!
Net mezelf uit bed gesleept en zo weer naar m'n werk. Vanavond moet ik weer rennen, ik moet t nog zien hoor
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik heb een open haardquote:Op donderdag 8 augustus 2013 07:05 schreef streamnl het volgende:
Thuis heb ik een gashaard aan laten leggen![]()
(Aangezien we een kat hebben, leek ons een gesloten haard veiliger dan een open variant. En geloof me... Zo dom kan onze kat zijn)
En de muren blijven nu wit.
maar zo heel vaak gebruik ik hem niet, dus ik hoef mijn muren nog lang niet opnieuw te schilderenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Gisteravond weer een gelopen (evy les 7).
Opnieuw was mn telefoon met endomondo helemaal de weg kwijt.
Hij kwam op 4.65 km uit in 26 minuten en dat met stukken wandelen tussendoor...
Ga denk toch mn i-gotU gt-800 weer opzoeken, daar had ik tijdens mn eerdere hardloop bevlieging nooit last mee. En als ik het goed heb kon ik die ook exporteren naar endomondo.![]()
als je er 'n GPX uit kan trekken kan je de gegevens idd in Endomondo invoeren.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 07:43 schreef RunnerAdd het volgende:
Gisteravond weer een gelopen (evy les 7).
Opnieuw was mn telefoon met endomondo helemaal de weg kwijt.
Hij kwam op 4.65 km uit in 26 minuten en dat met stukken wandelen tussendoor...
Ga denk toch mn i-gotU gt-800 weer opzoeken, daar had ik tijdens mn eerdere hardloop bevlieging nooit last mee. En als ik het goed heb kon ik die ook exporteren naar endomondo.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 07:16 schreef Guppyfriend het volgende:
goedemorgen!
Net mezelf uit bed gesleept en zo weer naar m'n werk. Vanavond moet ik weer rennen.ik moet t nog zien hoor
![]()
![]()
Veel vitamine C. Tabletten, sinaasappels, madarijnen, paprika, brocolli.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 05:36 schreef Levitas het volgende:
Slechtste timing ooit...Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Nou ja, ik zit me net te bedenken dat als m'n moeder vrijdag komt, ik vanavond beter kan besteden aan het huis aan kant makenquote:dan ga ik zaterdag wel weer rennen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
das gewoon een excuus, ga je maar een uurtje later naar bed vanavond, kun je en lopen en schoonmaken...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nou ja, ik zit me net te bedenken dat als m'n moeder vrijdag komt, ik vanavond beter kan besteden aan het huis aan kant makendan ga ik zaterdag wel weer rennen
Aww Gupquote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nou ja, ik zit me net te bedenken dat als m'n moeder vrijdag komt, ik vanavond beter kan besteden aan het huis aan kant makendan ga ik zaterdag wel weer rennen
Dat kan heus wel allebei, zoals Guard zegt. Het hoeft niet ver en ook niet snel, maar gewoon even hobbelen.
Of kun je morgen misschien een stukje met je moeder hobbelen?![]()
Disclaimer: overigens moet je niet naar mij luisteren, maar naar jezelf
Het komt wel goed schatjesmaar ik denk dat ik toch maar voor de huispoets-optie ga
niet zozeer een uitvlucht, maar meer dan ik gewoon op ben van het werk... Dinsdag al met zoveel tegenzin gerend, en als dat vandaag weer moet en het huis moet daarna óók nog... Meh... Voel me gewoon even niet zo heel lekker geloof ik
Maar ik ga gauw aan het werk. Have a nice dag folk
Hardlopend schoonmaken door het huis!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nou, dat ging best ok voor de verandering. :-)
Op de niet-loopdagen wel weer wat meer aan oefeningen voor enkels en knieën doen, beetje lui mee geweest omdat ik toch niet mocht lopen en dat voel ik een beetje nu.![]()
http://www.endomondo.com/workouts/227596761/10230736“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Wat een verhaal!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:12 schreef LadyOracle het volgende:
Nou, dat ging best ok voor de verandering. :-)
Op de niet-loopdagen wel weer wat meer aan oefeningen voor enkels en knieën doen, beetje lui mee geweest omdat ik toch niet mocht lopen en dat voel ik een beetje nu.![]()
http://www.endomondo.com/workouts/227596761/10230736
Wat voor slippers heb jij dan dat je er op kunt rennen?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nee, gewoon overdag aan gehad bedoel ik :-)quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:14 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat een verhaal!
Wat voor slippers heb jij dan dat je er op kunt rennen?
En ik probeer gewoon alles te noteren nu zodat ik makkelijker kan zien waar dingen goed en fout gaan, mocht dat achteraf nodig zijn en bij te kunnen houden wanneer ik waar last van had. Zodat ik niet kan denken dat ik ergens pas een week last van heb terwijl het al een maand is, want ik ben iemand zonder gevoel voor tijd. Ik schat dingen altijd gemiddeld vier keer zo kort in :-p
Qua tijd he, voor alle duidelijkheid.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Dat kan inderdaad..quote:Op donderdag 8 augustus 2013 07:50 schreef Guard het volgende:
[..]
als je er 'n GPX uit kan trekken kan je de gegevens idd in Endomondo invoeren.
Het nadeel van dat horloge is alleen dat hij niet op pauze ofzo kan.
Hij start gewoon met de track opnemen zodra hij genoeg satelieten heeft...
Ik denk dat ik mezelf maar met een Garmin moet belonen zodra ik Evy 0-5 km heb uitgelopen.
[ Bericht 0% gewijzigd door RunnerAdd op 08-08-2013 09:19:31 (typo) ]![]()
Ruuners don't press pause, joggers doquote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:19 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad..
Het nadeel van dat horloge is alleen dat hij niet op pauze ofzo kan.
Hij start gewoon met de track opnemen zodra hij genoeg satelieten heeft...
Ik denk dat ik mezelf maar met een Garmin moet belonen zodra ik Evy 0-5 km heb uitgelopen.![]()
Maar met hartslagmeting is wel leuker als je van de grafiekjes, trends etc etc bent...
En als je dan toch een Garmin koopt, denk aan de SPIbelt, camelbak, buff etc![]()
in dit topic verblijven is "hardloopspullen-koopimpulsen" krijgenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Shh, laat die jongen nou zijn zuurverdiende geld op zijn eigen manier uitgevenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:39 schreef Guard het volgende:
[..]
Ruuners don't press pause, joggers do![]()
Maar met hartslagmeting is wel leuker als je van de grafiekjes, trends etc etc bent...
En als je dan toch een Garmin koopt, denk aan de SPIbelt, camelbak, buff etc![]()
in dit topic verblijven is "hardloopspullen-koopimpulsen" krijgen
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Heeft iemand van jullie wel eens een triathlon gedaan?
Lijkt mij echt leuk, maar het probleem is dat ik dus echt niet kan zwemmen. Alleen schoolslag.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Erger zijn de niet-impulsieve aankopen. Waar je weken over twijfelt en eigenlijk al 100 keer hebt besloten dat je het niet nodig hebt, maar "misschien is het toch wel handig", waarna je er nog langer over gaat twijfelen en uiteindelijk toch koopt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:39 schreef Guard het volgende:
[..]
in dit topic verblijven is "hardloopspullen-koopimpulsen" krijgen
Mijn ontbijt is nogal verkeerd gevallen ofzo, ik ben echt supermisselijkEn ik moet echt ONWIJS veel doen vandaag
![]()
![]()
Daar heb je een punt, maar je kunt hem dus ook niet startenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:39 schreef Guard het volgende:
[..]
in dit topic verblijven is "hardloopspullen-koopimpulsen" krijgen![]()
Hij logt gewoon zodra hij kan... als je wilt dat hij stop moet je hem helemaal uitzetten.
Daar ben ik wel van jamaarja eerst maar eens evy uitlopen.
![]()
Zwemmen, daar ben ik ook zo supergoed in!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Lijkt mij echt leuk, maar het probleem is dat ik dus echt niet kan zwemmen. Alleen schoolslag.![]()
Mijn maat heeft het me al zo vaak voorgedaan maar ik lijk altijd een kat wat verzuipt.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dat werkt?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 06:34 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Rol eens eerst een tennisbal een paar keer heen en weer met je blote blote voeten en probeer het dan nog eens. Wees niet verbaasd.
Rekt dat wat spieren op onder je voet of hoe zou zoiets moeten werken?NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Katten kunnen best ok zwemmen...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:13 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Zwemmen, daar ben ik ook zo supergoed in!![]()
Mijn maat heeft het me al zo vaak voorgedaan maar ik lijk altijd een kat wat verzuipt.
Triathlon lijkt mij ook gaaf, dan wel een 1/8ste of 1/4e om mee te beginnen.
1/8e is 500 meter zwemmen, 20 km fietsen, 5 km hardlopen
1/4e is 1000 meter zwemmen, 40 km fietsen, 10 km hardlopen
Naar wat ik ervan hoor (een clubgenoot van mn fietsclub is triathleet) is de overgang van fietsen naar hardlopen het lastigst om onder controle te krijgen. Om dit een keer te proberen ben ik laatst na een rondje van 40 km fietsen gaan hardlopen, thuiskomen, andere schoenen en broek aan, en gaan... na 1,5 kilometer kon k niet meer, helemaal kapot. Zware benen en gewoon algehele moeheid.
Nu loop ik nog niet zo heel lang, dus ik ga het over een paar maanden weer proberen, klein stukje fietsen en dan 5 km lopen ofzo.
Zwemmen heb ik al jaren niet gedaan overigens ...![]()
Ik heb ervoor getraind. En toen gingen we verhuizen naar Engeland, een week of 2 voor het evenement...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Lijkt mij echt leuk, maar het probleem is dat ik dus echt niet kan zwemmen. Alleen schoolslag.
Ja doei.![]()
Afijn, ik rolde te laat mijn bed uit, dus de tennisbal-truc is er niet meer van gekomen. Stap nu eindeloos te laat op de trein. Gaat soepel deze week!![]()
![]()
Goedemorgen!
even vraagje, heeft er iemand ervaring met het gebruik van een foam roller om blessures te verhelpen? Hoewel het met mijn knie al stukken beter gaat blijft hij toch wat zeuren. Ik sprak gisteren met een fysiotherapeut (kennis) die me vertelde dat veel mensen daar baat bij hebben. Nou zat ik eens op internet te kijken en die dingen zijn best nog wel prijzig. Zou er geen goedkoper alternatief zijn die hetzelfde werkt? Vind het wel het proberen waard. Mijn zus is er ook erg over te spreken en die heeft al heel wat blessures achter de rug (loopt ook al 15 jaar hard)This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Les 2 van Renate 10km zit erop![]()
Jammer voor mijn statistieken want ik heb het weer op de loopband gedaan
Heb het even gemist: uit welk boek komt dit?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:05 schreef slacker_nl het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
IPV de coucoussalade in het boek werd me dit aangeraden op facetube: http://www.onnobruins.nl/(...)ade-met-munt-en-feta
(disclaimer, de blogeigenaar vond dat ik het moest maken, ik heb het nog niet zo gemaakt, maar m'n nichtje heeft het me volgens mij voorgeschoteld afgelopen zondag, met rozijntjes - erg lekker!).
Ipv couscous eet ik met regelmaat een bulgur-salade, gezond en lekker![]()
![]()
gpx-jes zijn ook redelijk makkelijk te mergen, gewoon met een beetje basiskennis van metatags (en die hebben wel allemaal, als Fok!ersquote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:06 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, maar je kunt hem dus ook niet starten![]()
Hij logt gewoon zodra hij kan... als je wilt dat hij stop moet je hem helemaal uitzetten.
Daar ben ik wel van jamaarja eerst maar eens evy uitlopen.
). knippen/plakken in een notepad, vi of whatever.
Dus als je ooit in run in twee delen tracked...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Hoe kan je met dit weer nou kiezen voor een loopband?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:54 schreef Serinde het volgende:
Les 2 van Renate 10km zit erop![]()
Jammer voor mijn statistieken want ik heb het weer op de loopband gedaan![]()
Hoe mensen uberhaupt kunnen kiezen voor een loopband is me ook een raadsel trouwens...
en als je voor een loopband kiest, wel de incline op 1 zetten, dat komt (blijkbaar) het meeste overeen voor het echie hardlopen, buiten op asfalt en zo.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Loopband staat bij schoonmoeder op zolder dus rolde er van m'n bed zo opquote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:56 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Hoe kan je met dit weer nou kiezen voor een loopband?![]()
Hoe mensen uberhaupt kunnen kiezen voor een loopband is me ook een raadsel trouwens...![]()
Eigenlijk geen zin, kutste dag van het jaar waarschijnlijk en zou het liefst in een hoekje wegkruipen dus vind het al lang goed dat ik het gedaan heb![]()
![]()
Ik heb een sportarts gezien die zei dat het geen verschil maakte of blessures kon voorkomenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:51 schreef slacker_nl het volgende:
Ik rek eigenlijk alleen tijdens m'n groepstrainingen, verder ben ik ervanaf gestapt omdat.. geen zin, merk weinig verschil met niet rekken.Ik doe het nl. ook niet. Hij gaf nog meer goede adviezen: hardlopen op de band binnen doe ik sinds hem ook niet meer (slecht voor je spieren)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik rek alleen achteraf, maar ook niet tot in den treure. Ga dan liever de dag erna rustig wat uitlopen als het écht ineens erg is met de spierpijn.Ja doei.![]()
En de fysio waar ik vorig jaar was (die gast die Haile Gebrselassie naar Olympisch goud in 2000 loodste) zei dat dat juist het slechtste is wat je kan doen, achteraf. Omdat je spieren dan al pijn doen en dat komt door microscheurtjes van het hardlopen en die scheurtjes ga je dan ook nog eens oprekken (=verder scheuren).quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
Ik rek alleen achteraf, maar ook niet tot in den treure. Ga dan liever de dag erna rustig wat uitlopen als het écht ineens erg is met de spierpijn.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ghe, je weet ook niet meer wat je moet geloven hè?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:04 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
En de fysio waar ik vorig jaar was (die gast die Haile Gebrselassie naar Olympisch goud in 2000 loodste) zei dat dat juist het slechtste is wat je kan doen, achteraf. Omdat je spieren dan al pijn doen en dat komt door microscheurtjes van het hardlopen en die scheurtjes ga je dan ook nog eens oprekken (=verder scheuren).Ach, ik blijf het voorlopig doen zoals ik nu doe, en merk het ook wel echt als ik m'n kuiten niet gestrekt heb de dag erna
dan doet 't echt meer pijn bij het aflopen van de trap als ik echt een keer goed heb doorgehobbeld
Ja doei.![]()
Over rekken en strekken zijn de meningen gewoon heel erg verdeeld. De een zegt dat het zinvol is voor het lopen, de ander dat het zinvol is na het lopen, weer een ander zegt dat het helemaal niet zinvol is en weer een ander zegt weer dat het slecht is en dan zijn er ook nog variaties van die meningen. En dan veranderen ze ook steeds weer.![]()
Daarom. Gewoon doen wat je zelf fijn vindt, dat is denk ik gewoon het beste.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Yupals ik geen verschil zou merken dan zou ik me wel afvragen waar ik mee bezig ben
maargoed... ik overstrek ook niet. Ik masseer wat, beetje kuiten, hamstrings, maar gewoon even 'rustig' en niet een kwartier lang ofzo, en zeker niet 'door pijn heen'!
Ja doei.![]()
Ja, dit dusquote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:10 schreef mosselmossel het volgende:
Daarom. Gewoon doen wat je zelf fijn vindt, dat is denk ik gewoon het beste.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Wat ik het fijnste vind is gewoon gaan, maar zoals Moblo al zei, ik merk het wel als ik niet een beetje opwarm en wat rek en strek werk doe, en ook een beetje cooling down.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:10 schreef mosselmossel het volgende:
Dus dat dan maar doen, loop ik nog redelijk soepel de trap op en af
Gadver, wat is daar nu aan zeg? Beetje door natuur hobbelen, langs van die pitoresque meertjes. nee dat lijkt me nietsquote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:45 schreef motorbloempje het volgende:
Na de causeway coast ga ik zéker weten deze doen:![]()
![]()
hou eens op met mijn wish-list te vullen
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:53 schreef Debsterr het volgende:
Vanochtend echt lekker gelopen
http://www.endomondo.com/workouts/227569084/5253576
2:34quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:45 schreef motorbloempje het volgende:
Na de causeway coast ga ik zéker weten deze doen:![]()
![]()
Ik doe lekker eigenwijs en rek en strek wat als ik m'n eerste km erop heb zitten. Zie die eerste meters gewoon als warming up waarbij ik lekker rustig begin en daarna doe ik m'n oefeningen.![]()
![]()
Dat doe ik ook, na een km beginnen mijn kuiten meestal een beetje zwaar te voelen, dan rek ik even, en dan is het weg.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:06 schreef Lastpost het volgende:
Ik doe lekker eigenwijs en rek en strek wat als ik m'n eerste km erop heb zitten. Zie die eerste meters gewoon als warming up waarbij ik lekker rustig begin en daarna doe ik m'n oefeningen.
Zonet mijn eerst 10k gelopen![]()
in iets meer dan een uur
![]()
Heeft iemand hier de gouden tip tegen steken in de zij? Ik heb daar zoveel last vanOok als ik pas loop ruim 2 uur nadat ik heb gegeten blijf ik er last van houden, eigenlijk altijd dus. Erg frustreren om steeds weer te moeten stoppen. Ademhaling let ik ook al heel erg op... Ik begin een beetje ten einde raad te raken.
know'm sayin?
word? word.![]()
Verder dan niet te kort van tevoren eten en ademhaling kom ik ook niet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:12 schreef alors het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, na een km beginnen mijn kuiten meestal een beetje zwaar te voelen, dan rek ik even, en dan is het weg.
in iets meer dan een uur
![]()
Heeft iemand hier de gouden tip tegen steken in de zij? Ik heb daar zoveel last vanOok als ik pas loop ruim 2 uur nadat ik heb gegeten blijf ik er last van houden, eigenlijk altijd dus. Erg frustreren om steeds weer te moeten stoppen. Ademhaling let ik ook al heel erg op... Ik begin een beetje ten einde raad te raken.
Envoor je 10K
Ja doei.![]()
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:12 schreef alors het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, na een km beginnen mijn kuiten meestal een beetje zwaar te voelen, dan rek ik even, en dan is het weg.
in iets meer dan een uur
![]()
![]()
Steek.. Ja ik heb het soms ook. Kan er geen poot op trekken.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
in iets meer dan een uur
![]()
Tsja, de een heeft er meer last van dan de ander. Heb er zelf ook vrij snel last van. Ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid die je eet. Als ik een volledige maaltijd op heb, dan is 2 uur ook niet genoeg. Dus neem nog wat meer buffer.quote:Heeft iemand hier de gouden tip tegen steken in de zij? Ik heb daar zoveel last vanOok als ik pas loop ruim 2 uur nadat ik heb gegeten blijf ik er last van houden, eigenlijk altijd dus. Erg frustreren om steeds weer te moeten stoppen. Ademhaling let ik ook al heel erg op... Ik begin een beetje ten einde raad te raken.
En als je toch iets wil eten korter van te voren omdat je bang bent dat je anders geen energie hebt tijdens het lopen, zorg dat het weinig is en dat het erg makkelijk verteerbaar is. Hoe meer en hoe moeilijker verteerbaar, hoe langer er tussen consumptie en activiteit zal moeten zitten.
Want de steken ontstaan omdat je darmen om bloed vragen (want energie nodig om te verteren), maar je dat ondertussen richting je spieren aan het dirigeren bent. Dus zorg er voor dat je darmen niet te veel hoeven te doen als je onderweg bent.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Hoelang ben je al bezig?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:12 schreef alors het volgende:
[..]
in iets meer dan een uur
![]()
Ik had het ook vaak toen ik begon met hardlopen. ALLES heb ik toen geprobeerd, anders eten, anders ademhalen... Een trainer zei toen tegen me dat mijn conditie gewoon nog op peil moest komen. Wilde ik toen niet horen, maar ik denk dat dat het uiteindelijk wel was bij mij. Het ging namelijk na 2 maanden vanzelf over. Wél heb ik het heel soms nog (als ik te snel loop) en weet ik ademhalingstrucjes om het weg te krijgen.
![]()
Het is 70% sale bij Perry sport. Heb zelf een Nike run-shirtje gekauft, ik zag ook coole regenwerende asics-jackjes, tops, broeken, hardloopschoenen.. voor wehnag!Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik heb geen steken in mijn zij en buik meer sinds ik magnesiumpillen slikWerkt ook goed tegen spierkrampen.
Ditquote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:10 schreef mosselmossel het volgende:
Er is nooit aangetoond dat rekken de kans op blessures verminderd. Wat wel de kans op blessures kan vergroten is stoppen met rekken als je normaal altijd rekt en andersom. Je moet gewoon je eigen routine aanhouden. Ik ben gewend te rekken (aangeleerd/vind het fijn) dus doe dat ook altijd. Zowel voor (na warming up) als na het lopen.![]()
[..]
in iets meer dan een uur
![]()
Weer een mijlpaal!
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: