abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:30:12 #1
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129811213

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar YUR als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Juli-squat challenge
Facebook groep

SPOILER: Why we run
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_129811224
:{w TT, veel te lief >:)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:30:42 #3
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129811232
En roeiers en alle andere sporten die men beoefend :D
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:31:04 #4
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_129811260
Oh had niet door dat het topic bijna vol zat :')
Hier dan nog maar eens, hoe rekken jullie?
an urge to help mankind overcomes me
pi_129811364
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Te weinig :o

Maar als ik het doe, gewoon statisch staand rekken, 10 sec. per oefening per been en dat dan een paar keer herhalen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:32:44 #6
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129811366
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:31 schreef saaw het volgende:
Niet.
pi_129811372
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:28 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Tot m'n 18e ging dat eigenwijs aanklooien allemaal prima en zelfs tot een halve marathon aan toe. Als ik daar nu aan terug denk, was dat toch niet echt de meest verstandige manier.
Ik heb ook altijd aangeklooid tot en met de halve marathon en de 7 heuvelenloop vrij kort achter elkaar, toen ging het mis. Nu 4 jaar later kan ik weer langere afstanden lopen (>10km) zonder "zeur" pijn.
Zo'n schema is wel leuk, alleen houdt het weinig rekening met andere sporten/activiteiten..
pi_129811397
Yoga staat hier op 't lijstje om op te pikken, als het even kan onder begeleiding/in groepsverband. Maar dat zal 'm pas worden als ik m'n scriptie klaar heb. :9
Ja doei.
pi_129811433
quote:
Loop 2km, dan bij een bepaalde boom (altijd dezelfde :P) even rekken/strekken en rustig wandelen, ff kort sprintje en dan weer verder.
pi_129811437
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:25 schreef Twinky het volgende:

[..]

*)
de categorie mensen die vroeger altijd als laatste werd gekozen met gym. Niet omdat ik niet wilde, maar gewoon omdat ik niet KON. Ik kon niet vangen, niet rennen en zeker niet snel :P
Nouja, en later kreeg ik steeds meer overbelastingsverschijnselen van mijn polsen, handen, heupen, knieen. Ik noem het zelf gewoon een 'slap lijf' maar toen het bij mij een paar jaar geleden echt heel slecht ging ben ik naar de dokter gegaan en kreeg ik het labeltje fibromyalgie. Dus moet je voor altijd rustig aandoen en daar ben ik niet zo van, dus ben ik begonnen met hardlopen :P maar ja, het kost mijn lijf wel een heleboel om zich daaraan aan te passen, ik moet erg langzaam opbouwen. Maar ik wil dus gewoon bewijzen dat mensen met slappe lijven dit ook gewoon kunnen.
En dat gaat je lukken ook. Bovendien mag je niet ophouden met hardlopen, want jij bent volgend jaar teamcaptain van Fok!ing (of Fokling) determination op de Ekiden :Y

Gewoon rustig aan doen, nu even die rust nemen, en wat oefeningen doen. Er is niemand die tegen je zegt dat je niet kunt hardlopen. Dus...
Tegenslag overkomen kweekt karakter :Y
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:35:50 #11
92409 Twinky
Little star.
pi_129811552
quote:
zeker in het begin hielp rekken bij mij wel tegen spierpijn, vooral kuiten en bovenbenen. Als je even googlet op 'rekken na hardlopen' vindt je goeie rekoefeningen, bijv deze: http://www.hardloopschema.nl/?p=tools&cat=rekken
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:36:37 #12
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129811606
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:33 schreef motorbloempje het volgende:
Yoga staat hier op 't lijstje om op te pikken, als het even kan onder begeleiding/in groepsverband. Maar dat zal 'm pas worden als ik m'n scriptie klaar heb. :9
Goed voor de *ahum* core & ademhaling, hoor ik van mede-lopers. Ik kan ook wel een klasje gebruiken. Ooit.

Goed gelopen weer, co.uk :)

Rekken: zelf nooit. Met loopgroep: een heel arsenaal + loopscholing, altijd pas na inlopen.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:37:59 #13
74276 saaw
pi_129811688
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:35 schreef Twinky het volgende:

[..]

zeker in het begin hielp rekken bij mij wel tegen spierpijn, vooral kuiten en bovenbenen. Als je even googlet op 'rekken na hardlopen' vindt je goeie rekoefeningen, bijv deze: http://www.hardloopschema.nl/?p=tools&cat=rekken
Heb net met mn yogalerares een routine gemaakt zodat ik het rekken kan combineren met ademhalings- en ontspanningsoefeningen :)
Was meer benieuwd hoe anderen het doen, maar toch bedankt voor het meedenken!
pi_129811710
Ik rek alleen achteraf trouwens. Na de warming up heeft geen zin.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129811715
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:36 schreef Quoi het volgende:

[..]

Goed voor de *ahum* core & ademhaling, hoor ik van mede-lopers. Ik kan ook wel een klasje gebruiken. Ooit.

Rekken: zelf nooit. Met loopgroep: een heel arsenaal + loopscholing, altijd pas na inlopen.
^^
pi_129811770
Ik heb wel eens gehoord dat rekken helemaal niet zo goed is? Of klets ik nu uit mijn nek en snijd ik weer een verkeerd onderwerp aan?
pi_129811779
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Rekken voor de warming up is nog slechter
pi_129811813
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Voor het lopen an sich misschien niet (al is daar volgens mij ook nog niet echt consensus over?), voor de algehele soepelheid wel :P Ik merk iig dat nu ik al een tijd niet op de baan heb getraind - en dus ook niet heb gerekt :') - ik weer een stuk minder dichtbij de grond kom als ik voorover buig.
pi_129811861
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:25 schreef Daywalk3r het volgende:
Als je zuinig bent op je lichaam en er nog rendement uit wil halen ks een schema toch wel slim. Al zijn er natuurlijk uitzonderingen die ook met eigenwijs aanklooien net zo ver/verder komen.
O-)
pi_129811929
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:36 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ghehe :) ja. Wordt ook voor trailrunners aangeraden voor meer stabiliteit op de ongelijke paden en lees eigenlijk vooral lovende verhalen. An24 uit het Slank-topic is fanatiek yoganinja en die vertelde dat ik dan *zoek* Ashtanga Yoga, die is specifiek gericht op opbouwen van kracht en stabiliteit. Heb wat dvd's gedownload om eens rustig naar te kijken, en op L'boro bieden ze wat lessen aan in het Universitair Sportcentrum voor wènag, dus daar moet ik maar 's gaan kijken dan. Het is nog best lastig, heb ik het idee namelijk, om het goed en dus zinvol te kunnen doen, en wat hulp bij de basis is dan niet weg.

En thanks, was lekker loopje weer ja.
Ja doei.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:42:31 #21
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129811944
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:40 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Voor het lopen an sich misschien niet (al is daar volgens mij ook nog niet echt consensus over?), voor de algehele soepelheid wel :P Ik merk iig dat nu ik al een tijd niet op de baan heb getraind - en dus ook niet heb gerekt :') - ik weer een stuk minder dichtbij de grond kom als ik voorover buig.
Hier idem! Ik zal nooooooit soepel worden, maar kom ineens wel bijna bij de grond :)
pi_129811961
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat rekken helemaal niet zo goed is? Of klets ik nu uit mijn nek en snijd ik weer een verkeerd onderwerp aan?
Er is geen wetenschappelijk bewijs dat het ergens 'goed' voor is, en als je het verkeerd uitvoert kan het zelfs slecht zijn (koud rekken, of verend rekken).
Maar fysio's raden het vaak toch aan, omdat mensen inderdaad meer soepelheid ervaren en minder spierpijn. Er wordt gezegd dat je spieren langer kunt maken om het verkortende effect van trainingen (vooral krachttraining) tegen te gaan, maar dit is dus nooit bewezen.
pi_129812047
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:42 schreef Quoi het volgende:

[..]

Hier idem! Ik zal nooooooit soepel worden, maar kom ineens wel bijna bij de grond :)
Oh, ja, ik bedoel dat ik dan halverwege m'n scheenbenen kom, ipv tot m'n knieen :')

Hypermobiel zijn met te korte hamstrings, het blijft hilarisch :P
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:48:16 #24
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129812229
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:44 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Oh, ja, ik bedoel dat ik dan halverwege m'n scheenbenen kom, ipv tot m'n knieen :')

En ik bedoel in spreidstand :D Benen gestrekt bij elkaar: net voorbij mn knieen :{
pi_129812249
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:48 schreef Quoi het volgende:

[..]

En ik bedoel in spreidstand :D Benen gestrekt bij elkaar: net voorbij mn knieen :{
:D
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:51:16 #26
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129812376
Ik rek eigenlijk alleen tijdens m'n groepstrainingen, verder ben ik ervanaf gestapt omdat.. geen zin, merk weinig verschil met niet rekken.

Yoga.. Ik moet het echt eens gaan doen.

@Quoi - ff foto maken bij daglicht, overtikken is me te gortig. Ow, scanner! Zo terug.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_129812382
Haha, ik ben leniger dan menig dame hier :P. Ik kan mijn tenen echt net raken als ik mijn benen gestrekt bij elkaar hou ;). Trots! *O*
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:53:14 #28
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129812472
Slacker :)

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:51 schreef Jero_nimo het volgende:
Haha, ik ben leniger dan menig dame hier :P. Ik kan mijn tenen echt net raken als ik mijn benen gestrekt bij elkaar hou ;). Trots! *O*
Ja maar mijn benen zijn in verhouding te lang voor mijn armen,

zeg ik altijd.
pi_129812512
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:53 schreef Quoi het volgende:

Ja maar mijn benen zijn in verhouding te lang voor mijn armen,

zeg ik altijd.
pi_129812534
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:54 schreef Guard het volgende:

[..]

^^
pi_129812558
quote:
Ik kan met mijn knokkels dan de grond raken :@ Daar was ik ook altijd erg trots
op :p
pi_129812602
quote:
Ik ben voornamelijk opvouwbaar, en m'n pinken en kleine tenen zijn buitengewoon lening. Zo lenig dat ze nooit zo erg in hun kommetje willen blijven zitten :P
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:56:35 #33
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129812649
Betere scan.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_129812691
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:55 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik ben voornamelijk opvouwbaar, en m'n pinken en kleine tenen zijn buitengewoon lening. Zo lenig dat ze nooit zo erg in hun kommetje willen blijven zitten :P
Dat lijkt me dan weer redelijk lastig ja. Hoop dat dat goed gaat met de VFF ;) .
pi_129812712
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:57 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan weer redelijk lastig ja. Hoop dat dat goed gaat met de VFF ;) .
Zo niet: dan toch!
pi_129812719
Ik kan sowieso de grond al ruim raken met m'n vingers met gestrekte benen 8-) met rustig ademen kan ik zo goed als m'n handen plat op de grond kwijt. Dat yoga komt wel goed.
Ja doei.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:00:29 #37
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129812814
Die ga ik eens maken, thanks Slacker!

Hats, is dat een of ander hypermobiliteitssyndroom? Heeft mijn buuf ook, zijn we haar weleens kwijt. Zit ze in de opbergbak van de tuinstoelen.

Afijn, zoals jullie merken is het bedtijd. Ik ging voor de verandering eens een Guinness drinken :9 :D
pi_129812869
Ik zie mezelf hier al zitten, samen met Stream en de dames ^O^
Mooi riviertje erachter enzo.

Of hier:
SPOILER
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:00 schreef Quoi het volgende:
Afijn, zoals jullie merken is het bedtijd. Ik ging voor de verandering eens een Guinness drinken :9 :D
Dat is een goed idee! :)

Welterusten!
pi_129813030
Is dat jullie hotel in de Ardennen? Ziet er geweldig uit! Ik mis alleen nog een everzwijnenkop aan de muur.
pi_129813056
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Is dat jullie hotel in de Ardennen? Ziet er geweldig uit! Ik mis alleen nog een everzwijnenkop aan de muur.
:Y is mooi inderdaad!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:05:11 #41
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129813072
Nog een paar die ik wel aardig vond:

IPV de coucoussalade in het boek werd me dit aangeraden op facetube: http://www.onnobruins.nl/(...)ade-met-munt-en-feta

(disclaimer, de blogeigenaar vond dat ik het moest maken, ik heb het nog niet zo gemaakt, maar m'n nichtje heeft het me volgens mij voorgeschoteld afgelopen zondag, met rozijntjes - erg lekker!).
pi_129813120
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:04 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

:Y is mooi inderdaad!
:X Er hangt wel een everzwijnenkop aan de muur! Toch? Daar aan de linkerkant.
pi_129813144
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:05 schreef slacker_nl het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grappig, dat mannetje en vrouwtje geven aan hoeveel je moet lopen om het te verbranden?
pi_129813165
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:00 schreef Quoi het volgende:
Die ga ik eens maken, thanks Slacker!

Hats, is dat een of ander hypermobiliteitssyndroom? Heeft mijn buuf ook, zijn we haar weleens kwijt. Zit ze in de opbergbak van de tuinstoelen.

Nah, waarschijnlijk in mindere mate dan je buuf, ik zit gewoon wat te los in elkaar. Maar ik kan bijvoorbeeld niet m'n been in m'n nek leggen (vroeger wel, overigens). Ik heb er ook niet erg veel last van, behalve dan dat er af en toe wat uit de kom gaat en dat ik af en toe een ontsteking in m'n arm heb door ongemerkte overbelasting.

Welterusten!
pi_129813209
Geweldig ook die tekentjes onder aan de blz bij dat kookboek. Bij herstellen een badkuip, bij presteren een bekertje.
pi_129813226
Dat haardvuur plekje vraagt om tenminste een goed glas whisky :)
pi_129813238
Staan daar alleen recepten in, of ook ander leesvoer? Omdat het best veel pagina's heeft.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:08:31 #48
74276 saaw
pi_129813247
Zelfgemaakte humus O+

Ik kan trouwens ook mn handen plat op de grond leggen als ik voorover buig, al lang voor ik yoga ging doen ook. Been in mn nek heb ik al een paar jaar niet geprobeerd, betwijfel of dat nog lukt.
pi_129813285
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:01 schreef Jero_nimo het volgende:
[ afbeelding ]

Of hier:
SPOILER
[..]

Dat is een goed idee! :)

Welterusten!
Dat ziet er niet verkeerd uit!

Hier ook bedtijd, ik merk dat mijn vakantiedienstregeling er in is geslopen, terwijl ik helemaal geen vakantie heb :')
pi_129813311
Ik ben een avondmens, mijn avond begint net....
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:10:25 #51
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129813344
quote:

[..]

Jij bent al net zo flexibel als ik. Ik bungel dan ook ergens in de buurt van m'n knieen... oO<
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:10:48 #52
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129813368
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Staan daar alleen recepten in, of ook ander leesvoer? Omdat het best veel pagina's heeft.
Grotendeels recepten. Maar ook achtergrondinfo.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:11:31 #53
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129813391
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Grappig, dat mannetje en vrouwtje geven aan hoeveel je moet lopen om het te verbranden?
Jep, de waardes zijn: man van 88kg en een vrouw van 80kg. Dus als je minder weegt, dan moet je meer lopen om het eraf te rennen.

[ Bericht 10% gewijzigd door slacker_nl op 07-08-2013 23:19:57 ]
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:11:59 #54
92409 Twinky
Little star.
pi_129813408
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ik kan sowieso de grond al ruim raken met m'n vingers met gestrekte benen 8-) met rustig ademen kan ik zo goed als m'n handen plat op de grond kwijt. Dat yoga komt wel goed.
wauw :D
pi_129813552
Op een goeie dag kan ik m'n sokken aantikken, maar meestal ben ik al blij als ik voorbij m'n knieën kom... :{
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:15:41 #56
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129813594
Ik kan ook m'n voeten aanraken, in de kleermakerszit. Slapen, want morgen, gesprek!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:18:10 #57
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_129813747
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:15 schreef slacker_nl het volgende:
Ik kan ook m'n voeten aanraken, in de kleermakerszit. Slapen, want morgen, gesprek!
success morgen!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_129814402
Als app voor in de OP: Strava!
Veel stats en fijn in gebruik, zal morgen alle webs en links erbij zoeken. Wat lastig op telefoon
All management is Strategic Management.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 00:24:35 #59
405279 droommoord
houdt van palindromen
pi_129816850
Nondeju, ik merk dat ik door dat hardlopen alweer 3 kilo ben afgevallen, wordt helemaal gek van dat afvallen altijd. Nu maar weer elke avond 150gram noten :+
"I never sleep, cause sleep is the cousin of death"
pi_129817708
Net een dik vet hardcore punkconcert gehad. Benieuwd hoe ik morgen loop.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_129818279
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:44 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik voelde me al stijf omdat ik enige moeite moet doen om m'n handen plat op de grond te zetten sinds een jaar of twee. Niet lullig bedoeld, maar ik vergeet altijd hoe debiel flexibel ik ben vergeleken met anderen. Heb al de pest in dat een spagaat net niet meer lukt. =(

Edit: ben dus ook een hypermobieltje. En bij mij was m'n linkerheup te strak, die is vorig jaar met grof geweld opgerekt. (Daarbij bijna intiemere houding met de fysio gehad dan met m'n vriend. :'))

Opstijven is btw een normaal symptoom van hypermobiliteit, daarom rek ik braaf.

[ Bericht 15% gewijzigd door LadyOracle op 08-08-2013 01:13:54 ]
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_129818481
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 00:24 schreef droommoord het volgende:
Nondeju, ik merk dat ik door dat hardlopen alweer 3 kilo ben afgevallen, wordt helemaal gek van dat afvallen altijd. Nu maar weer elke avond 150gram noten :+
Ik maak met liefde drie kilo over! of 20 ;-)
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
pi_129820388
Uh oh. Verkoudheid begint nu toch door te komen :o Al 3 dagen last van keelpijn en het gevoel dat er een griepje aan zit te komen. Gisteren vroeg gaan slapen in de hoop dat het dan wel over zou zijn. Vandaag flink aan het snotteren en het is ook nog heel regenachtig met een flinke (koude) wind.
Denk dat ik vanavond maar niet ga hardlopen. Griepje dat op de loer ligt + regen + wind = niet veel goeds, en zeker niet als ik zondag ook nog eens een evenement van 14km wil doen.

Slechtste timing ooit...
pi_129820443
quote:

[..]

Rol eens eerst een tennisbal een paar keer heen en weer met je blote blote voeten en probeer het dan nog eens. Wees niet verbaasd.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 06:50:30 #65
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129820477
Dat ga ik straks meteen proberen! (zodra ik mijn bed uit ben gerold)
pi_129820480
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 05:36 schreef Levitas het volgende:
Uh oh. Verkoudheid begint nu toch door te komen :o Al 3 dagen last van keelpijn en het gevoel dat er een griepje aan zit te komen. Gisteren vroeg gaan slapen in de hoop dat het dan wel over zou zijn. Vandaag flink aan het snotteren en het is ook nog heel regenachtig met een flinke (koude) wind.
Denk dat ik vanavond maar niet ga hardlopen. Griepje dat op de loer ligt + regen + wind = niet veel goeds, en zeker niet als ik zondag ook nog eens een evenement van 14km wil doen.

Slechtste timing ooit...
Echinacea forte schijnt wel echt effect te hebben. Preventief, maar je wordt ook sneller beter. En er was nog iets, maar ik kom er niet op.

Meerdere keren per dag spoelen met zout water door je neus tegen snotteren en voor je keel tabletten of spoeling met broomhexidrine (sp?) halen.

Volgens mij beperk je het dan zo veel mogelijk.
pi_129820536
Over met je vingers je tenen aan raken... Letten jullie er wel op dat je dit met een rechte rug doen.
Ik moet zo nu en dan naar de Fysio voor mijn onderrug. Deels omdat mijn demping minder goed werkt, deels (zoals Slacker in het vorige topic aangaf) door de aangeleerde slechte houding.

@MoBlo mijn vrouw volgt ook Ashtanga Yoga. Zij vind het ook erg leuk. Ik wil (zodra ik mijn nieuwe lesuren weet) ook 1 dag mee trainen. Kijken of ik hiermee mijn rugpijn minder kan maken. Nooit geschoten...
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:01 schreef Jero_nimo het volgende:
[ afbeelding ]

Of hier:
SPOILER
Hmmm het ziet er zo relax uit. Ik heb er veel zin in.
Maar eerst Vooroeverloop
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:08 schreef Guard het volgende:
Dat haardvuur plekje vraagt om tenminste een goed glas whisky :)
Thuis heb ik een gashaard aan laten leggen O+
(Aangezien we een kat hebben, leek ons een gesloten haard veiliger dan een open variant. En geloof me... Zo dom kan onze kat zijn ;) )
En de muren blijven nu wit.
  Moderator donderdag 8 augustus 2013 @ 07:16:55 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_129820580
:O goedemorgen!

Net mezelf uit bed gesleept en zo weer naar m'n werk. Vanavond moet ik weer rennen, ik moet t nog zien hoor :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_129820682
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 07:05 schreef streamnl het volgende:

Thuis heb ik een gashaard aan laten leggen O+
(Aangezien we een kat hebben, leek ons een gesloten haard veiliger dan een open variant. En geloof me... Zo dom kan onze kat zijn ;) )
En de muren blijven nu wit.
Ik heb een open haard O+
maar zo heel vaak gebruik ik hem niet, dus ik hoef mijn muren nog lang niet opnieuw te schilderen
pi_129820701
Gisteravond weer een gelopen (evy les 7).

Opnieuw was mn telefoon met endomondo helemaal de weg kwijt.
Hij kwam op 4.65 km uit in 26 minuten en dat met stukken wandelen tussendoor...

Ga denk toch mn i-gotU gt-800 weer opzoeken, daar had ik tijdens mn eerdere hardloop bevlieging nooit last mee. En als ik het goed heb kon ik die ook exporteren naar endomondo.
pi_129820722
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 07:43 schreef RunnerAdd het volgende:
Gisteravond weer een gelopen (evy les 7).

Opnieuw was mn telefoon met endomondo helemaal de weg kwijt.
Hij kwam op 4.65 km uit in 26 minuten en dat met stukken wandelen tussendoor...

Ga denk toch mn i-gotU gt-800 weer opzoeken, daar had ik tijdens mn eerdere hardloop bevlieging nooit last mee. En als ik het goed heb kon ik die ook exporteren naar endomondo.
als je er 'n GPX uit kan trekken kan je de gegevens idd in Endomondo invoeren.
pi_129820866
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 07:16 schreef Guppyfriend het volgende:
:O goedemorgen!

Net mezelf uit bed gesleept en zo weer naar m'n werk. Vanavond moet ik weer rennen. *O* ik moet t nog zien hoor :')
  donderdag 8 augustus 2013 @ 08:32:22 #73
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129821078
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 05:36 schreef Levitas het volgende:

Slechtste timing ooit...
Veel vitamine C. Tabletten, sinaasappels, madarijnen, paprika, brocolli.
  Moderator donderdag 8 augustus 2013 @ 08:33:14 #74
155227 crew  Guppy
dus
pi_129821092
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 08:12 schreef streamnl het volgende:

[..]

Nou ja, ik zit me net te bedenken dat als m'n moeder vrijdag komt, ik vanavond beter kan besteden aan het huis aan kant maken :@ dan ga ik zaterdag wel weer rennen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_129821214
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 08:33 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nou ja, ik zit me net te bedenken dat als m'n moeder vrijdag komt, ik vanavond beter kan besteden aan het huis aan kant maken :@ dan ga ik zaterdag wel weer rennen
das gewoon een excuus, ga je maar een uurtje later naar bed vanavond, kun je en lopen en schoonmaken...
pi_129821346
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 08:33 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Aww Gup :* Dat kan heus wel allebei, zoals Guard zegt. Het hoeft niet ver en ook niet snel, maar gewoon even hobbelen.

Of kun je morgen misschien een stukje met je moeder hobbelen?
pi_129821400
Disclaimer: overigens moet je niet naar mij luisteren, maar naar jezelf :P
  Moderator donderdag 8 augustus 2013 @ 09:10:33 #78
155227 crew  Guppy
dus
pi_129821578
Het komt wel goed schatjes O+ maar ik denk dat ik toch maar voor de huispoets-optie ga :@ niet zozeer een uitvlucht, maar meer dan ik gewoon op ben van het werk... Dinsdag al met zoveel tegenzin gerend, en als dat vandaag weer moet en het huis moet daarna óók nog... Meh... Voel me gewoon even niet zo heel lekker geloof ik

Maar ik ga gauw aan het werk. Have a nice dag folk :W
pi_129821589
Hardlopend schoonmaken door het huis!
pi_129821611
Nou, dat ging best ok voor de verandering. :-)
Op de niet-loopdagen wel weer wat meer aan oefeningen voor enkels en knieën doen, beetje lui mee geweest omdat ik toch niet mocht lopen en dat voel ik een beetje nu. :@

http://www.endomondo.com/workouts/227596761/10230736
pi_129821638
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 09:12 schreef LadyOracle het volgende:
Nou, dat ging best ok voor de verandering. :-)
Op de niet-loopdagen wel weer wat meer aan oefeningen voor enkels en knieën doen, beetje lui mee geweest omdat ik toch niet mocht lopen en dat voel ik een beetje nu. :@

http://www.endomondo.com/workouts/227596761/10230736
Wat een verhaal!
Wat voor slippers heb jij dan dat je er op kunt rennen?
pi_129821647
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 09:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wat een verhaal!
Wat voor slippers heb jij dan dat je er op kunt rennen?
Nee, gewoon overdag aan gehad bedoel ik :-)
En ik probeer gewoon alles te noteren nu zodat ik makkelijker kan zien waar dingen goed en fout gaan, mocht dat achteraf nodig zijn en bij te kunnen houden wanneer ik waar last van had. Zodat ik niet kan denken dat ik ergens pas een week last van heb terwijl het al een maand is, want ik ben iemand zonder gevoel voor tijd. Ik schat dingen altijd gemiddeld vier keer zo kort in :-p
Qua tijd he, voor alle duidelijkheid. :P
pi_129821701
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 07:50 schreef Guard het volgende:

[..]

als je er 'n GPX uit kan trekken kan je de gegevens idd in Endomondo invoeren.
Dat kan inderdaad..
Het nadeel van dat horloge is alleen dat hij niet op pauze ofzo kan.
Hij start gewoon met de track opnemen zodra hij genoeg satelieten heeft...

Ik denk dat ik mezelf maar met een Garmin moet belonen zodra ik Evy 0-5 km heb uitgelopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door RunnerAdd op 08-08-2013 09:19:31 (typo) ]
pi_129822077
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 09:19 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad..
Het nadeel van dat horloge is alleen dat hij niet op pauze ofzo kan.
Hij start gewoon met de track opnemen zodra hij genoeg satelieten heeft...

Ik denk dat ik mezelf maar met een Garmin moet belonen zodra ik Evy 0-5 km heb uitgelopen.
Ruuners don't press pause, joggers do :P

Maar met hartslagmeting is wel leuker als je van de grafiekjes, trends etc etc bent...
En als je dan toch een Garmin koopt, denk aan de SPIbelt, camelbak, buff etc })
in dit topic verblijven is "hardloopspullen-koopimpulsen" krijgen
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:44:57 #85
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129822183
quote:
12s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 09:39 schreef Guard het volgende:

[..]

Maar met hartslagmeting is wel leuker als je van de grafiekjes, trends etc etc bent...

Shh, laat die jongen nou zijn zuurverdiende geld op zijn eigen manier uitgeven :D
pi_129822278
Heeft iemand van jullie wel eens een triathlon gedaan?

Lijkt mij echt leuk, maar het probleem is dat ik dus echt niet kan zwemmen. Alleen schoolslag.
pi_129822368
quote:

[..]

Erger zijn de niet-impulsieve aankopen. Waar je weken over twijfelt en eigenlijk al 100 keer hebt besloten dat je het niet nodig hebt, maar "misschien is het toch wel handig", waarna je er nog langer over gaat twijfelen en uiteindelijk toch koopt.

Mijn ontbijt is nogal verkeerd gevallen ofzo, ik ben echt supermisselijk :'( En ik moet echt ONWIJS veel doen vandaag :')
pi_129822580
quote:

[..]

Daar heb je een punt, maar je kunt hem dus ook niet starten ;)
Hij logt gewoon zodra hij kan... als je wilt dat hij stop moet je hem helemaal uitzetten.

Daar ben ik wel van ja ;) maarja eerst maar eens evy uitlopen.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:13:08 #89
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129822727
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 09:50 schreef La_Tramposa het volgende:

Lijkt mij echt leuk, maar het probleem is dat ik dus echt niet kan zwemmen. Alleen schoolslag.
Zwemmen, daar ben ik ook zo supergoed in! :')
Mijn maat heeft het me al zo vaak voorgedaan maar ik lijk altijd een kat wat verzuipt.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:29:21 #90
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129823169
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 06:34 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Rol eens eerst een tennisbal een paar keer heen en weer met je blote blote voeten en probeer het dan nog eens. Wees niet verbaasd.
Dat werkt? 8)7

Rekt dat wat spieren op onder je voet of hoe zou zoiets moeten werken?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:30:28 #91
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129823197
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:13 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Zwemmen, daar ben ik ook zo supergoed in! :')
Mijn maat heeft het me al zo vaak voorgedaan maar ik lijk altijd een kat wat verzuipt.
Katten kunnen best ok zwemmen... ;)

pi_129823338
Triathlon lijkt mij ook gaaf, dan wel een 1/8ste of 1/4e om mee te beginnen.

1/8e is 500 meter zwemmen, 20 km fietsen, 5 km hardlopen
1/4e is 1000 meter zwemmen, 40 km fietsen, 10 km hardlopen

Naar wat ik ervan hoor (een clubgenoot van mn fietsclub is triathleet) is de overgang van fietsen naar hardlopen het lastigst om onder controle te krijgen. Om dit een keer te proberen ben ik laatst na een rondje van 40 km fietsen gaan hardlopen, thuiskomen, andere schoenen en broek aan, en gaan... na 1,5 kilometer kon k niet meer, helemaal kapot. Zware benen en gewoon algehele moeheid.

Nu loop ik nog niet zo heel lang, dus ik ga het over een paar maanden weer proberen, klein stukje fietsen en dan 5 km lopen ofzo.

Zwemmen heb ik al jaren niet gedaan overigens ...
pi_129823461
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 09:50 schreef La_Tramposa het volgende:

Ik heb ervoor getraind. En toen gingen we verhuizen naar Engeland, een week of 2 voor het evenement... :P
Ja doei.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:48:33 #94
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129823626
Afijn, ik rolde te laat mijn bed uit, dus de tennisbal-truc is er niet meer van gekomen. Stap nu eindeloos te laat op de trein. Gaat soepel deze week! :N
pi_129823778
Goedemorgen!

even vraagje, heeft er iemand ervaring met het gebruik van een foam roller om blessures te verhelpen? Hoewel het met mijn knie al stukken beter gaat blijft hij toch wat zeuren. Ik sprak gisteren met een fysiotherapeut (kennis) die me vertelde dat veel mensen daar baat bij hebben. Nou zat ik eens op internet te kijken en die dingen zijn best nog wel prijzig. Zou er geen goedkoper alternatief zijn die hetzelfde werkt? Vind het wel het proberen waard. Mijn zus is er ook erg over te spreken en die heeft al heel wat blessures achter de rug (loopt ook al 15 jaar hard)
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_129823780
Les 2 van Renate 10km zit erop :)
Jammer voor mijn statistieken want ik heb het weer op de loopband gedaan :@

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:05 schreef slacker_nl het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

IPV de coucoussalade in het boek werd me dit aangeraden op facetube: http://www.onnobruins.nl/(...)ade-met-munt-en-feta

(disclaimer, de blogeigenaar vond dat ik het moest maken, ik heb het nog niet zo gemaakt, maar m'n nichtje heeft het me volgens mij voorgeschoteld afgelopen zondag, met rozijntjes - erg lekker!).
Heb het even gemist: uit welk boek komt dit?

Ipv couscous eet ik met regelmaat een bulgur-salade, gezond en lekker :9
pi_129823790
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:06 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Daar heb je een punt, maar je kunt hem dus ook niet starten ;)
Hij logt gewoon zodra hij kan... als je wilt dat hij stop moet je hem helemaal uitzetten.

Daar ben ik wel van ja ;) maarja eerst maar eens evy uitlopen.
gpx-jes zijn ook redelijk makkelijk te mergen, gewoon met een beetje basiskennis van metatags (en die hebben wel allemaal, als Fok!ers :) ). knippen/plakken in een notepad, vi of whatever.
Dus als je ooit in run in twee delen tracked...
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:56:21 #98
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129823828
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:54 schreef Serinde het volgende:
Les 2 van Renate 10km zit erop :)
Jammer voor mijn statistieken want ik heb het weer op de loopband gedaan :@
Hoe kan je met dit weer nou kiezen voor een loopband? :{w

Hoe mensen uberhaupt kunnen kiezen voor een loopband is me ook een raadsel trouwens... :X
pi_129823874
en als je voor een loopband kiest, wel de incline op 1 zetten, dat komt (blijkbaar) het meeste overeen voor het echie hardlopen, buiten op asfalt en zo.
pi_129823880
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:56 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Hoe kan je met dit weer nou kiezen voor een loopband? :{w

Hoe mensen uberhaupt kunnen kiezen voor een loopband is me ook een raadsel trouwens... :X
Loopband staat bij schoonmoeder op zolder dus rolde er van m'n bed zo op ;)

Eigenlijk geen zin, kutste dag van het jaar waarschijnlijk en zou het liefst in een hoekje wegkruipen dus vind het al lang goed dat ik het gedaan heb :P
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:58:34 #101
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129823881
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:51 schreef slacker_nl het volgende:
Ik rek eigenlijk alleen tijdens m'n groepstrainingen, verder ben ik ervanaf gestapt omdat.. geen zin, merk weinig verschil met niet rekken.
Ik heb een sportarts gezien die zei dat het geen verschil maakte of blessures kon voorkomen :) Ik doe het nl. ook niet. Hij gaf nog meer goede adviezen: hardlopen op de band binnen doe ik sinds hem ook niet meer (slecht voor je spieren)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_129823904
Ik rek alleen achteraf, maar ook niet tot in den treure. Ga dan liever de dag erna rustig wat uitlopen als het écht ineens erg is met de spierpijn.
Ja doei.
pi_129824032
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
Ik rek alleen achteraf, maar ook niet tot in den treure. Ga dan liever de dag erna rustig wat uitlopen als het écht ineens erg is met de spierpijn.
En de fysio waar ik vorig jaar was (die gast die Haile Gebrselassie naar Olympisch goud in 2000 loodste) zei dat dat juist het slechtste is wat je kan doen, achteraf. Omdat je spieren dan al pijn doen en dat komt door microscheurtjes van het hardlopen en die scheurtjes ga je dan ook nog eens oprekken (=verder scheuren).
pi_129824125
quote:
99s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:04 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

En de fysio waar ik vorig jaar was (die gast die Haile Gebrselassie naar Olympisch goud in 2000 loodste) zei dat dat juist het slechtste is wat je kan doen, achteraf. Omdat je spieren dan al pijn doen en dat komt door microscheurtjes van het hardlopen en die scheurtjes ga je dan ook nog eens oprekken (=verder scheuren).
Ghe, je weet ook niet meer wat je moet geloven hè? :D Ach, ik blijf het voorlopig doen zoals ik nu doe, en merk het ook wel echt als ik m'n kuiten niet gestrekt heb de dag erna :o dan doet 't echt meer pijn bij het aflopen van de trap als ik echt een keer goed heb doorgehobbeld :P
Ja doei.
pi_129824138
Over rekken en strekken zijn de meningen gewoon heel erg verdeeld. De een zegt dat het zinvol is voor het lopen, de ander dat het zinvol is na het lopen, weer een ander zegt dat het helemaal niet zinvol is en weer een ander zegt weer dat het slecht is en dan zijn er ook nog variaties van die meningen. En dan veranderen ze ook steeds weer.
pi_129824197
Daarom. Gewoon doen wat je zelf fijn vindt, dat is denk ik gewoon het beste.
pi_129824271
Yup :+ als ik geen verschil zou merken dan zou ik me wel afvragen waar ik mee bezig ben :D maargoed... ik overstrek ook niet. Ik masseer wat, beetje kuiten, hamstrings, maar gewoon even 'rustig' en niet een kwartier lang ofzo, en zeker niet 'door pijn heen'!
Ja doei.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:28:16 #108
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129824795
quote:
99s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:10 schreef mosselmossel het volgende:
Ja, dit dus :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_129824879
quote:
Wat ik het fijnste vind is gewoon gaan, maar zoals Moblo al zei, ik merk het wel als ik niet een beetje opwarm en wat rek en strek werk doe, en ook een beetje cooling down.
Dus dat dan maar doen, loop ik nog redelijk soepel de trap op en af :P
pi_129825331
Na de causeway coast ga ik zéker weten deze doen:

O+ O+ O+
Ja doei.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:53:29 #111
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_129825572
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_129825708
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:45 schreef motorbloempje het volgende:

O+ O+ O+
Gadver, wat is daar nu aan zeg? Beetje door natuur hobbelen, langs van die pitoresque meertjes. nee dat lijkt me niets

hou eens op met mijn wish-list te vullen o|O
pi_129825736
:7
Ja doei.
pi_129825781
quote:
^O^
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:03:09 #115
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129825869
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:45 schreef motorbloempje het volgende:

O+ O+ O+
2:34 8)7
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:06:21 #116
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_129825970
Ik doe lekker eigenwijs en rek en strek wat als ik m'n eerste km erop heb zitten. Zie die eerste meters gewoon als warming up waarbij ik lekker rustig begin en daarna doe ik m'n oefeningen. :)
pi_129827824
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:06 schreef Lastpost het volgende:
Ik doe lekker eigenwijs en rek en strek wat als ik m'n eerste km erop heb zitten. Zie die eerste meters gewoon als warming up waarbij ik lekker rustig begin en daarna doe ik m'n oefeningen. :)
Dat doe ik ook, na een km beginnen mijn kuiten meestal een beetje zwaar te voelen, dan rek ik even, en dan is het weg.

Zonet mijn eerst 10k gelopen :D *O* in iets meer dan een uur B-)

Heeft iemand hier de gouden tip tegen steken in de zij? Ik heb daar zoveel last van -O- Ook als ik pas loop ruim 2 uur nadat ik heb gegeten blijf ik er last van houden, eigenlijk altijd dus. Erg frustreren om steeds weer te moeten stoppen. Ademhaling let ik ook al heel erg op... Ik begin een beetje ten einde raad te raken.
know'm sayin?
word? word.
pi_129827867
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:12 schreef alors het volgende:

[..]

Dat doe ik ook, na een km beginnen mijn kuiten meestal een beetje zwaar te voelen, dan rek ik even, en dan is het weg.

Heeft iemand hier de gouden tip tegen steken in de zij? Ik heb daar zoveel last van -O- Ook als ik pas loop ruim 2 uur nadat ik heb gegeten blijf ik er last van houden, eigenlijk altijd dus. Erg frustreren om steeds weer te moeten stoppen. Ademhaling let ik ook al heel erg op... Ik begin een beetje ten einde raad te raken.
Verder dan niet te kort van tevoren eten en ademhaling kom ik ook niet.

En *O* voor je 10K *O*
Ja doei.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:13:44 #119
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129827875
quote:

[..]

*O*
Steek.. Ja ik heb het soms ook. Kan er geen poot op trekken.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:19:51 #120
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129828082
quote:
*O*
quote:
Tsja, de een heeft er meer last van dan de ander. Heb er zelf ook vrij snel last van. Ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid die je eet. Als ik een volledige maaltijd op heb, dan is 2 uur ook niet genoeg. Dus neem nog wat meer buffer.

En als je toch iets wil eten korter van te voren omdat je bang bent dat je anders geen energie hebt tijdens het lopen, zorg dat het weinig is en dat het erg makkelijk verteerbaar is. Hoe meer en hoe moeilijker verteerbaar, hoe langer er tussen consumptie en activiteit zal moeten zitten.

Want de steken ontstaan omdat je darmen om bloed vragen (want energie nodig om te verteren), maar je dat ondertussen richting je spieren aan het dirigeren bent. Dus zorg er voor dat je darmen niet te veel hoeven te doen als je onderweg bent.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:19:55 #121
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_129828086
quote:

[..]

Hoelang ben je al bezig?
Ik had het ook vaak toen ik begon met hardlopen. ALLES heb ik toen geprobeerd, anders eten, anders ademhalen... Een trainer zei toen tegen me dat mijn conditie gewoon nog op peil moest komen. Wilde ik toen niet horen, maar ik denk dat dat het uiteindelijk wel was bij mij. Het ging namelijk na 2 maanden vanzelf over. Wél heb ik het heel soms nog (als ik te snel loop ;) ) en weet ik ademhalingstrucjes om het weg te krijgen.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:33:50 #122
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129828543
Het is 70% sale bij Perry sport. Heb zelf een Nike run-shirtje gekauft, ik zag ook coole regenwerende asics-jackjes, tops, broeken, hardloopschoenen.. voor wehnag!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:34:46 #123
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129828573
Ik heb geen steken in mijn zij en buik meer sinds ik magnesiumpillen slik :) Werkt ook goed tegen spierkrampen.
pi_129828812
quote:
Dit

Er is nooit aangetoond dat rekken de kans op blessures verminderd. Wat wel de kans op blessures kan vergroten is stoppen met rekken als je normaal altijd rekt en andersom. Je moet gewoon je eigen routine aanhouden. Ik ben gewend te rekken (aangeleerd/vind het fijn) dus doe dat ook altijd. Zowel voor (na warming up) als na het lopen.
pi_129829735
quote:

[..]

*O* Weer een mijlpaal! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')