abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:38:01 #101
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130027196
Was me het daggie wel vandaag.

Vanmorgen na slechte nachtrust door een stel kutmuggen om 6:45 uur weer binnengelopen bij DHL om ditmaal dozen met zware elektronische voorwerpen (TV's, printers, etc) uit te pakken. De hele dag. Hop, Stanleymes erbij pakken en opensnijden die dozen en vervolgens op de lopende band ermee. Tempo opvoeren, want DHL verwacht een bepaalde werksnelheid. Tientallen dozen/paketten met gewicht tot soms 25 kg passeren de revue, zweetdruppels vloeien rijkelijk en tijd om te schijten is er simpelweg niet. Tijdens de pauzes snel wat brood in m'n smoel stompen en daarna weer vooruit met de geit ... !

12:00 uur: supervisor komt erbij staan en meldt dat mijn werktempo 'aan de lage kant' is. Dus: nóg sneller werken. Zwoegen, zweten en soms bloeden omdat ik op één of andere manier mezelf steek met het Stanleymes óf te grazen wordt genomen door scherpe kartonranden. Sommige TV-schermen wíllen gewoon niet de verpakking uit en halen de werksnelheid weer naar beneden. Voeten beginnen te branden en met mijn tong kan ik onderhand vuur slaan tegen mijn gehemelte, dus tijdens de laatste pauze nog effe 6 bekertjes water opslorpen.

16:00 uur: supervisor komt wederom erbij staan en meldt dat werktempo té laag blijft. Dit leidt tot een vroegtijdig einde van mijn werkperiode bij DHL én een streep door mijn plan om volgende week vrijdag af te taaien bij het bedrijf.
pi_130027574
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:38 schreef MissionPhailed het volgende:

Vanmorgen na slechte nachtrust door een stel kutmuggen om 6:45 uur weer binnengelopen bij DHL om ditmaal dozen met zware elektronische voorwerpen (TV's, printers, etc) uit te pakken. De hele dag. Hop, Stanleymes erbij pakken en opensnijden die dozen en vervolgens op de lopende band ermee. Tempo opvoeren, want DHL verwacht een bepaalde werksnelheid. Tientallen dozen/paketten met gewicht tot soms 25 kg passeren de revue, zweetdruppels vloeien rijkelijk en tijd om te schijten is er simpelweg niet. Tijdens de pauzes snel wat brood in m'n smoel stompen en daarna weer vooruit met de geit ... !

12:00 uur: supervisor komt erbij staan en meldt dat mijn werktempo 'aan de lage kant' is. Dus: nóg sneller werken. Zwoegen, zweten en soms bloeden omdat ik op één of andere manier mezelf steek met het Stanleymes óf te grazen wordt genomen door scherpe kartonranden. Sommige TV-schermen wíllen gewoon niet de verpakking uit en halen de werksnelheid weer naar beneden. Voeten beginnen te branden en met mijn tong kan ik onderhand vuur slaan tegen mijn gehemelte, dus tijdens de laatste pauze nog effe 6 bekertjes water opslorpen.

16:00 uur: supervisor komt wederom erbij staan en meldt dat werktempo té laag blijft. Dit leidt tot een vroegtijdig einde van mijn werkperiode bij DHL én een streep door mijn plan om volgende week vrijdag af te taaien bij het bedrijf.
MissionPhailed
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:49:15 #103
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130027665
Ja, die gebruikersnaam is nu wel passend :+
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:51:20 #104
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130027744
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 17:31 schreef SEMTEX het volgende:
Hmm toch iets gevonden. Mooi dat ik 2 jaar geleden voor zo'n functie gesolliciteerd heb en nog een prachtige motivatiebrief heb liggen die maar minimaal veranderd hoeft te worden :)
veel succes!!!!!!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:52:16 #105
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130027777
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:49 schreef MissionPhailed het volgende:
Ja, die gebruikersnaam is nu wel passend :+
Je mag dan wel een slak qua tempo zijn, je verhalen zijn daarentegen wél leuk. Dus misschien is columnist op FOK! wat voor je!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:54:18 #106
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130027851
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je mag dan wel een slak qua tempo zijn, je verhalen zijn daarentegen wél leuk. Dus misschien is columnist op FOK! wat voor je!
Nou, dat wordt dus 'n open sollicitatie naar Danny *)
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:57:31 #107
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130027956
Maargoed, heb PostNL achter de hand en kan er de eerstkomende weken met wat mazzel 15-20 uur p/w werken. Is niet veul maar beter dan niets en bovendien een betere werkomgeving dan een van zonlicht verstoken magazijn.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:59:41 #108
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130028029
quote:

Slavenarbeid. Respect dat je volgehouden hebt :{
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_130034360
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:59 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Slavenarbeid. Respect dat je volgehouden hebt :{
Ik had waarschijnlijk die supervisor ff uitgepakt en op die band gelegd :)
Wat een mongolenkrankzinnige banen bestaan er nog in deze wereld..
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:34:42 #110
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_130034663
quote:
Vanmorgen na slechte nachtrust door een stel kutmuggen om 6:45 uur weer binnengelopen bij DHL om ditmaal dozen met zware elektronische voorwerpen (TV's, printers, etc) uit te pakken.
Waarom zit DHL paketten uit te pakken in plaats van te bezorgen? :{
Carpe Libertatem
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:37:34 #111
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130034813
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:28 schreef marcosta het volgende:

[..]

Ik had waarschijnlijk die supervisor ff uitgepakt en op die band gelegd :)
Wat een mongolenkrankzinnige banen bestaan er nog in deze wereld..
Tja, die heeft ook gewoon een target. Teveel mensen onder hem met een "te laag werktempo" en hij ligt er uit.

Hij bepaalt die target niet he.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:41:49 #112
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130035022
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, die heeft ook gewoon een target. Teveel mensen onder hem met een "te laag werktempo" en hij ligt er uit.

Hij bepaalt die target niet he.
maar nu worden er 0 TV's uit dozen gepakt ipv 40 per dag ;(
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:42:40 #113
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130035078
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maar nu worden er 0 TV's uit dozen gepakt ipv 40 per dag ;(
Nee nu worden er per FTE meer tv's uitgepakt, ergo lagere kosten.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:43:05 #114
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130035094
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee nu worden er per FTE meer tv's uitgepakt, ergo lagere kosten.
maar zijn target is gebaseerd op een aantal TV's per dag.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:47:40 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130035375
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maar zijn target is gebaseerd op een aantal TV's per dag.
Wie zegt dat?
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:50:02 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130035505
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wie zegt dat?
lijkt me logisch dat de klanten van DHL een bepaald aantal TV's per dag willen uitgepakt zien ipv een bepaald aantal TV's per medewerker. of zeggen ze gewoon tegen de klant 'ja we hadden een trage gast er tussen zitten dus dit keer hebben we 40 TV's minder uitgepakt ;(
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:52:32 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130035637
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

lijkt me logisch dat de klanten van DHL een bepaald aantal TV's per dag willen uitgepakt zien ipv een bepaald aantal TV's per medewerker.
Uiteraard, maar als er niet meer FTE's zijn, kan je moeilijk van je supervisors verwachten dat die zoveel tv's halen. Dat is een probleempje van HR. Je legt je supervisor natuurlijk een target per FTE op, dat is meetbaar. In elk ander geval kan die supervisor gewoon meer FTE claimen om z'n target te halen.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:55:40 #118
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130035823
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Uiteraard, maar als er niet meer FTE's zijn, kan je moeilijk van je supervisors verwachten dat die zoveel tv's halen. Dat is een probleempje van HR. Je legt je supervisor natuurlijk een target per FTE op, dat is meetbaar. In elk ander geval kan die supervisor gewoon meer FTE claimen om z'n target te halen.
ik denk dat de klant morgne niet blij is dat er 40 minder uitgepakte TV's zijn...
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:57:10 #119
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130035899
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik denk dat de klant morgne niet blij is dat er 40 minder uitgepakte TV's zijn...
Nee, maar dat heeft er nog steeds geen reet mee te maken dat je vanaf het management naar beneden toe kwalitatieve targets oplegt ipv kwantitatieve. De accountmanager moet die klant tevreden houden.

Denk namelijk ook niet dat die klant wél blij is dat hij wel zijn tv's krijgt maar opeens 10% nacalculatie voor z'n kiezen krijgt. Something's gotta give.
pi_130042645
quote:
Verhaal
Had je je supervisor niet kunnen vragen of ie het gewenste werktempo niet even kon demonstreren?

Wel balen dat je er al na twee weken bent uitgebonjourd.

Maar waarschijnlijk had ie sowieso al eerder het idee in zijn hoofd om je te ontslaan.

[ Bericht 25% gewijzigd door Mint_Clansell op 14-08-2013 00:07:19 ]
pi_130044460
Ja idd vragen hoe je dat werk het snelst kunt doen want je wil er immers wat van leren en je goede wil laten zien en etc. :) Maar denk idd dat deze supervisor je sowieso niet wilde op de afdeling, tsja ik ken het...
Hallon!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:32:15 #122
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130053100
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 00:01 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Had je je supervisor niet kunnen vragen of ie het gewenste werktempo niet even kon demonstreren?

Wel balen dat je er al na twee weken bent uitgebonjourd.

Maar waarschijnlijk had ie sowieso al eerder het idee in zijn hoofd om je te ontslaan.
Wel, eerlijk gezegd ben ik wel opgelucht dat ik er weg ben. Verstandhouding met collega's en zélfs supervisors was goed te noemen (geen enkele wanklank) maar het werk was 10x niks.

Heb nu overigens wel overal spierpijn, en dat terwijl ik geregeld wat fitness. Zó knettergek was het gisteren. :') Schijnt overigens dat het personeelsverloop er behoorlijk groot is; 50% haakt af binnen een maand/wordt weggebonjourd. Een kleine minderheid houdt het langer dan een jaar vol.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 00:55 schreef BlueMage het volgende:
Ja idd vragen hoe je dat werk het snelst kunt doen want je wil er immers wat van leren en je goede wil laten zien en etc. :) Maar denk idd dat deze supervisor je sowieso niet wilde op de afdeling, tsja ik ken het...
De supervisor zei dat mijn snelheid een stremmende werking op het productieproces zou hebben. Heeft ie waarschijnlijk een punt. Hij voegde wel toe dat ie zag dat ik het écht probeerde (werkte bijna letterlijk in een plas van m'n eigen zweet) :+

Maargoed, ik zit beslist niet in zak en as. De afgelopen weken waren een openbaring wat betreft het kennen van mijn sterke- en zwakke punten en die kennis kan weer mooi ingezet worden in de zoektocht naar een andere -geschikte- baan.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:41:59 #123
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_130053384
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:32 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Wel, eerlijk gezegd ben ik wel opgelucht dat ik er weg ben. Verstandhouding met collega's en zélfs supervisors was goed te noemen (geen enkele wanklank) maar het werk was 10x niks.

Heb nu overigens wel overal spierpijn, en dat terwijl ik geregeld wat fitness. Zó knettergek was het gisteren. :') Schijnt overigens dat het personeelsverloop er behoorlijk groot is; 50% haakt af binnen een maand/wordt weggebonjourd. Een kleine minderheid houdt het langer dan een jaar vol.

[..]

De supervisor zei dat mijn snelheid een stremmende werking op het productieproces zou hebben. Heeft ie waarschijnlijk een punt. Hij voegde wel toe dat ie zag dat ik het écht probeerde (werkte bijna letterlijk in een plas van m'n eigen zweet) :+

Maargoed, ik zit beslist niet in zak en as. De afgelopen weken waren een openbaring wat betreft het kennen van mijn sterke- en zwakke punten en die kennis kan weer mooi ingezet worden in de zoektocht naar een andere -geschikte- baan.
Is fysiek werk wel wat voor jou? Mensen zeggen altijd dat iedereen kan sjouwen, maar je hebt aardig wat aanleg en spierkracht nodig om dat op een tempo te doen dat je ook echt het geld waard bent. Als je dat tempo niet kan halen kom je eigenlijk nergens langdurig aan de bak.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:56:18 #125
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130053748
quote:
5s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:41 schreef Ryon het volgende:

[..]

Is fysiek werk wel wat voor jou? Mensen zeggen altijd dat iedereen kan sjouwen, maar je hebt aardig wat aanleg en spierkracht nodig om dat op een tempo te doen dat je ook echt het geld waard bent. Als je dat tempo niet kan halen kom je eigenlijk nergens langdurig aan de bak.
Fysiek wel, ben nu ook werkzaam bij PostNL waarbij ik juist één der snelste werknemers ben. Maar mijn focus blijft liggen op werk in de documentaire informatievoorziening. Had begin v/h jaar een project bij een gemeente die mij en de gemeente uitstekend beviel. Jammer dat het een tijdelijk project was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')