abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129782738
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_129782751
Speciaal voor LiLaLau
pi_129782764
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:59 schreef Mineola het volgende:
Dat zijn inderdaad wel de essentials voor een meet ja!
Je maakt maar één keer een verpletterende eerste indruk natuurlijk. :+

Mango, jij bent toch ook de Marokkaanse oppas?! :P *rent weg*
:( ;( :P
pi_129782823
Dank je Danic! ^O^
pi_129783373
SE gefeliciteerd met je dreumes *O*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_129783458
quote:
17s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:31 schreef kleinzusje het volgende:
SE gefeliciteerd met je dreumes *O*
wat zij zegt! *O*
pi_129783506
Goedemorgen :)

Fieder hoe zijn de laatste slaapmomenten gegaan?

Suiker hoe gaat het eigenlijk nu met het weglaten van die ene fles? Misschien dat je daar al eerder wat over hebt gezegd dat ik dat heb gemist, maar heb soms wat met de franse slag bijgelezen ;) Leuk hoe je dat zegt over het karakter van F, het is echt mooi om die ontwikkeling te zien. En ik zag zijn foto voorbij komen nog, het zou me niet verbazen als hij later in Kruimeltje mag spelen. Als dat gebeurt, vergeet niet dat tante spees dat nog ooit heeft gezegd.

Mango een *O* voor je blije baby. Een ochtendhumeurtje is nog wel te overzien! Ik vind M trouwens wel een beetje exotisch hoor. Niet enorm, maar de vorm van zijn oogjes geeft hem een beetje een exotische umpf

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Coco ik duim met je mee dat het snel november is! Wie weet gaan we nog samen in Z&G posten, maar zeker weten doe ik het nog niet :)

Hoi Elmo :W wat een schattig meisje heb je!

SE gefeliciteerd met M!!!!

Danic wat een lange dag :o maar ik zou het ook zo oplossen denk ik. Je bent er dan toch al, en beter dan een hele dag 'vrij' zijn terwijl je weet dat je die avond nog moet

Gulara: shit weer van het 100 x opstaan :{ maar gelukkig luistert hij wel erg goed naar je opdracht om ook eens iets te doen. Fijn dat het inslapen in ieder geval wel goed gaat. Om nog even iets positiefs te verzinnen over zijn slaapskills _O- Succes vandaag!

High five voor staande Djenna, goed hoor! En leuk je weer eens te zien hier Twinkle.

Lilalau, jammer van de oppasvragen. Eigenlijk wel leuk om er een heel spannend verhaal omheen te verzinnen. Vondeling op je vakantie in Ecuador ofzo.

~:)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:38:21 #8
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129783575
Oh ja, se: dreumesverjaardag *O*
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:53:58 #9
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129784015
SE van harte met je dreumes! *O*

Suiker, die foto's van F zijn echt geweldig O+. En wat shit dat je zoveel last hebt met werken ;(

Knap van D, Twink! Trekt ze zichzelf op of staat ze gewoon midden in de kamer los?

Gulara, weer zo'n vermoeiende nacht ;(. Wat enorm rot is dat toch! Knap van het inslapen overdag, het ging hier lange tijd precies andersom!

Fieder, hoe gaat t slapen vandaag?

Oh, Pessie, ik had jouw knappe meisje ook gezien, wat een moppie! Dat roze stond haar hartstikke goed!

Ik kan het niet laten om hier mee te lezen/posten hoor :@. Ik las iets over een zuidelijke meet, ik hou m even in de gaten! Wie weet!

Ik heb net een filmpjeop FB geplaatst en het lukt me ff niet 'm op photobucket te krijgen maar E loopt *O*! Er is nu al weinig baby-achtigs meer aan hoor, gaat zo hard!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:08:56 #10
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129784380
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:53 schreef Tante_Soesa het volgende:

Ik heb net een filmpjeop FB geplaatst en het lukt me ff niet 'm op photobucket te krijgen maar E loopt *O*! Er is nu al weinig baby-achtigs meer aan hoor, gaat zo hard!
Eej! Illegaal!
Wat goed van E! Wel gek zeker als je baby ineens helemaal geen baby meer is?

Naar aanleiding van Silvijns dagbesteding denk ik dat hij in de rocket science gaat later. Of biomoleculaire geneeswetenschappen. O+

pi_129784429
SE: *O* *O* en veel plezier met doorschuiven! :)

Intussen ook Elmo van harte *O* ;)

(straks antwoord op je vraag Spees, belt net iemand aan)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:11:22 #12
259886 pessie
pi_129784441
Hahaha speed! Squicksquicksquick O+

Soesa! Lopen is leuk.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:14:15 #13
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129784501
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:08 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Eej! Illegaal!
Wat goed van E! Wel gek zeker als je baby ineens helemaal geen baby meer is?

Naar aanleiding van Silvijns dagbesteding denk ik dat hij in de rocket science gaat later. Of biomoleculaire geneeswetenschappen. O+

:Y gek idd en ook heel erg leuk!

S O+ :D! Dat ziet er ontzettend wijs uit :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129784508
SE gefeliciteerd met je dreumes!

Precies een jaar geleden vielen we van onze stoel bij de verloskundige bij dit beeld:
pi_129784677
SE gefeliciteerd!!!!

wat goed Soesa!!! Ik ga je zoeken op fb!
pi_129784716
Oh jaa SE *O* gefeliciteerd
Soesa ik zag het filmpje, wat geweldig knap!! *O*
Kyara :D Ik moet nog altijd huilen bij de echofoto's, dat dat gewoon een kleine L is
Whahah Silvijn lekkahhh.
Troeta heb je je u.i speciaal voor de dreumessen aangepast? Ik denk steeds: he wie is dat nou?

Ik durf bijna niks te zeggen maar t slapen gaat redelijk vandaag. Pff geen jinx plz
Na mn gespui van gister en dankzij de tips en bemoedigende woorden kan ik er weer even wat beter tegen.
Hij ging wel heel erg huilen maar ipv hem in mijn armen te nemen heb ik hem in zijn bedje vastgehouden. Geen idee hoe ik erop kwam... Beetje vaag, maar mn ene arm onder zn hoofd en andere arm achter zn rug en dan beetje schudden en in zn oor zingen. En dat hielp. O+
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:23:42 #17
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129784754
Wat goed dat je iets gevonden hebt Fieder! Iemand zei het gisteren ook al, maar het wordt echt makkelijker. En nu maar hopen dat je het niet gejinxt hebt idd ;)
pi_129784815
Nee is mijn oude, voor Mex had ik alles in Dikkie Dikstijl, kaartje,kamertje enz.
maar ik was die andere zat en ik heb geen idee hoe ik een nieuwe maak :+
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:25:47 #19
381212 Gulara
From the future
pi_129784816
SE gefeliciteerd.

Spees. M'n internet doet stom dus kan je filmpje niet zien, maar is het een Heisenberg in de dop ja?

Kyara. O+

Lilalau, waar komt je vriend vandaan? *nieuwsgierig*

En Suiker je bent een kei lekker ding maar F moet blijven hoe hij is hoor! Loooove the look! O+

En E. loopt! *O* Knap hoor Soesa.
pi_129784841
whaha die Silvijn!
pi_129784875
LOL, Silvijn!
pi_129784910
Jeetje die Holland Doc :'( ik wist wel dat ik niet moest kijken
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:28:57 #23
379302 -DikkieDik-
een nieuw avontuur
pi_129784914
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:25 schreef Troeta het volgende:
Nee is mijn oude, voor Mex had ik alles in Dikkie Dikstijl, kaartje,kamertje enz.
maar ik was die andere zat en ik heb geen idee hoe ik een nieuwe maak :+
Ik raak ook in de war van jouw IU :P
een bloem en een bij
de kip legt een ei
een schaap in de wei
en kijk, dit ben jij!
pi_129784948
:D
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:30:13 #25
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129784950
Kyara zat precies een jaar geleden dus ongeveer zo :{ :o :@ -O- -O- -O- *O* *O* *O* *O* ?
Gulara: Heisenberg zou later blij zijn als hij de assistent mocht zijn. Mijn god wat een inzichten en filosofie in dit filmpje. Jammer dat je hem niet kan zien.
Troeta ik herkende je UI ook niet, maar nu haal ik je minder door de war met Troel _O-

Ja die holland doc was echt :{ .
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:32:31 #26
381212 Gulara
From the future
pi_129784989
Ooh fijn Fieder, hopelijk niet gejinxd.
En je vroeg naar m'n ritueel. Niks bijzonders. Boekje voorlezen (steeds dezelfde, afhankelijk van hoe moe hij is sla ik soms wat blz over, nu kan het nog ;) ) en dan in een vaste volgorde wat dingen in z'n kamer benoemen (poster aanraken, deur dichtdoen, badcapemonster knuffelen, belletjesbal rinkelen, dromenvanger bewonderen, knuffels gedag zeggen, het hele rataplan. :') ) Dan een kus en naar bed. Dekentje, speen, aai. En wegwezen. En dan is het 50/50 of ik nog een keer terug moet voor een speen.

Disclaimer: dit werkt sinds vorige week. Wie weet wat de morgen brengt... Never a dull moment! *O*

En nog een vraag over de nachtslaap. Kunnen baby's nachtmerries hebben?
pi_129785003
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:28 schreef -DikkieDik- het volgende:

[..]

Ik ga :o :o :o O+ O+ *O* *O* *O* O+ O+ :o :o :o als jij deze weer uit de kast trekt!!!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:36:12 #28
381212 Gulara
From the future
pi_129785057
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 7 augustus 2013 11:30 schreef Spees_Eend het volgende:[/

Gulara: Heisenberg zou later blij zijn als hij de assistent mocht zijn. Mijn god wat een inzichten en filosofie in dit filmpje. Jammer dat je hem niet kan zien.

Hahaha, ik zal morgen kijken of het wel lukt. Pi pikte net een stukje Breaking Bad mee (ja wij zijn slechte ouders die met baby en toetje op de bank voor de laptop zitten) en hij was niet zo onder de indruk van een mijn inziens toch wel erg nare scene. :o
Heb em meteen even de drugs are bad speech gegeven. :Y
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:36:29 #29
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129785064
Ik ben waarschijnlijk een enorme rookie, maar wiens kloon was dikkiedik dan?

Gulara, ik heb dat een tijdje geleden opgezocht en toen las ik meestal dat dat pas later begint. Maar vanuit het niets midden in de nacht keihard huilen van de schrik vind ik wel wat weghebben van een nachtmerrie. Wat was er met L gebeurd dat je aan een nachtmerrie denkt?
pi_129785151
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:32 schreef Gulara het volgende:
Ooh fijn Fieder, hopelijk niet gejinxd.
En je vroeg naar m'n ritueel. Niks bijzonders. Boekje voorlezen (steeds dezelfde, afhankelijk van hoe moe hij is sla ik soms wat blz over, nu kan het nog ;) ) en dan in een vaste volgorde wat dingen in z'n kamer benoemen (poster aanraken, deur dichtdoen, badcapemonster knuffelen, belletjesbal rinkelen, dromenvanger bewonderen, knuffels gedag zeggen, het hele rataplan. :') ) Dan een kus en naar bed. Dekentje, speen, aai. En wegwezen. En dan is het 50/50 of ik nog een keer terug moet voor een speen.

Disclaimer: dit werkt sinds vorige week. Wie weet wat de morgen brengt... Never a dull moment! *O*

En nog een vraag over de nachtslaap. Kunnen baby's nachtmerries hebben?
Dromen in elk geval wel! Af en toe wel eens schreeuwen en huilen in slaap meegemaakt bij hem.

En je ritueel lijkt heel erg op de onze. Drinken, liedje zingen (en boertje laten :Y), in bed, voorlezen, knuffelen, muziekding aan, nog een keer knuffelen, welterusten en weg. Ben er al met twee/drie maanden oud 's avonds mee begonnen, wekenlang hetzelfde boekje gelezen ik ken hem nu uit mn hoofd, altijd handig.

Alleen vraag ik me af of het niet te lang duurt tegenwoordig :@. Soms kort ik het ook wat in als hij al in slaap valt. Dat drinken zit alleen niet zo op een handige plek in de volgorde, hij valt regelmatig aan de borst in slaap en dan kom ik aan de rest niet meer toe.

Fijn Fieder! hopelijk een opmaat naar beter!

SupremeEvil, gefeliciteerd met kleine grote M, en een hele fijne dag vandaag! *O* *O* *O*
pi_129785170
nieuw topic, nieuwe spam:

I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129785216
Ik dacht even wat een typisch handje heeft hij daar...?! :@
pi_129785230
Silvijn en de badeend, dat belooft wat idd O+

Zei ik gisteren dat ik niet heb gehuild bij de Holland Doc, ik heb er wel heel de nacht aan gedacht. Ik wil bijna zelf kinderarts gaan worden nu. Vpk op de neo is wellicht wat haalbaarder, misschien doe ik dat wel :)
pi_129785253
SE, gefeliciteerd met je dochter! *O*
pi_129785254
Silvijn! Ik moest hardop lachen! Met z'n serieuze blik en die badeend!
pi_129785257
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:42 schreef Mineola het volgende:
Dat is een hond met lichtjes en een spiegel en allemaal muziekjes... Vindt hij leuk... :D
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:44:04 #37
381212 Gulara
From the future
pi_129785258
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:36 schreef Spees_Eend het volgende:

Gulara, ik heb dat een tijdje geleden opgezocht en toen las ik meestal dat dat pas later begint. Maar vanuit het niets midden in de nacht keihard huilen van de schrik vind ik wel wat weghebben van een nachtmerrie. Wat was er met L gebeurd dat je aan een nachtmerrie denkt?
Ik denk niet dat er iets gebeurd is. (Met bovenstaande opmerking krijg ik vast te horen dat ie Breaking Bad nachtmerries heeft :@ )
Het is meer dat hij twee verschillende manieren van wakker worden heeft 's nachts:
-honger begint langzaamaan, ik hoor hem dan wakker worden.
-een gil ineens, hij wil dan wel drinken (dat slaat ie nooit af) maar gewoon een slokje.
En dat laatste is mijn inziens geen honger. Volgens mij ook geen pijn (overdag is er niks aan de hand). Dus vandaar dat ik het me afvroeg.
pi_129785265
Hoera voor uitroeptekens!
pi_129785329
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is een hond met lichtjes en een spiegel en allemaal muziekjes... Vindt hij leuk... :D
Oh ja, ik zag daarna wel dat het een knuffel was hoor! Het was even een split second :D
pi_129785346
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:42 schreef Mineola het volgende:
Zn ogen hebben echt elke keer een andere kleur O+

Gulara L wordt 's nachts wel eens gillend wakker. Dan schrik ik me altijd lam! Echt zo'n horrorfilm schreeuw. Dus of het spookt hier, of hij droomt eng. Mn man moet dan ook mee anders ben ik bang :')
pi_129785354
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:36 schreef Spees_Eend het volgende:
De mijne.
pi_129785378
Fieder, hier ook idd! Ligt hij heel kalm te slapen en dan ineens zo'n enge gil, iehhhhh. Niet goed voor mijn moederhart ook, het is zo sneu.
pi_129785400
Mooie foto's va Bram! O+
pi_129785431
De vraag is al duizend keer gesteld, maar: wat geef ik mijn kind als hij last heeft van het krijgen van die twee tanden?
pi_129785459
Dentinox. Maar ik ben er niet echt uit hoe je dat nou handig erop krijgt. Heb het dus nog niet gebruikt.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:51:48 #46
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129785489
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:49 schreef L-E het volgende:
De vraag is al duizend keer gesteld, maar: wat geef ik mijn kind als hij last heeft van het krijgen van die twee tanden?
Een badeend!
pi_129785503
Ik heb Gengigel, maar wat Mineola zegt :')

Ik heb een bijtring die in de vriezer kan, dat werkt nog wel het beste
En even met je vinger erover wrijven
Met het warme weer kreeg L een ijsklontje (in zo'n sabbelzakje)
pi_129785504
Fieder, bij ons was het ook lang de truuk haar op een zeer oncomfortabele (voor ons dan) manier vast te houden terwijl ze al in bed lag. Anders was het echt huilen zodra ze het bedje aanraakte. Hier ook opeens een omslagpunt rond...5,5 maand denk ik? Nu is het 5 min jammeren en dan slapen. Nu nog leren langer dan 4 uur achter elkaar te slapen ;)

Vraagje voor babies met tanden: doen jullie het poetsen echt elke dag al? Mijne heeft sinds 2 weken 2 tanden en denk er nu pas aan...net alle benodigde gadgets aangeschaft, maar zie er nog wat tegen op!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:52:27 #49
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129785511
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:47 schreef Fieder het volgende:

[..]

Zn ogen hebben echt elke keer een andere kleur O+

Gulara L wordt 's nachts wel eens gillend wakker. Dan schrik ik me altijd lam! Echt zo'n horrorfilm schreeuw. Dus of het spookt hier, of hij droomt eng. Mn man moet dan ook mee anders ben ik bang :')
Mango kom er maar in!!!
pi_129785518
Ik doe wel een badeend met dentinox in de vriezer. Succes verzekerd.
pi_129785535
LE bij de eerste tand vond ze het het allerchillst op om m'n vinger te bijten. Zolang hij niet echt door is, doet dat geen pijn. Maar zou eerst bijtring en alles proberen haha, want het is alles behalve praktisch.
pi_129785544
Oh ik lees even mee over het poetsen. Hier ook een borsteltje en tandpasta maar nog niet begonnen.
Weet ook niet zo goed wanneer ik dat tijdens de dag kan inplannen
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:54:13 #53
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129785548
_O- @ LE. Maak je ff een filmpje?

Olf. Tanden poetsen doen wij wel iedere avond. Als we het niet vergeten. Dus stiekem niet iedere avond, maar de meeste. Niet tegenop zien hoor, tenminste S vindt het geweldig en Coco-S ook.
pi_129785557
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:52 schreef Olf het volgende:
Fieder, bij ons was het ook lang de truuk haar op een zeer oncomfortabele (voor ons dan) manier vast te houden terwijl ze al in bed lag. Anders was het echt huilen zodra ze het bedje aanraakte. Hier ook opeens een omslagpunt rond...5,5 maand denk ik? Nu is het 5 min jammeren en dan slapen. Nu nog leren langer dan 4 uur achter elkaar te slapen ;)
Ja hai! :W Langer dan vier uur lukt hier inmiddels! Wij gaan nu voor de langer dan 6 uur :D
quote:
Vraagje voor babies met tanden: doen jullie het poetsen echt elke dag al? Mijne heeft sinds 2 weken 2 tanden en denk er nu pas aan...net alle benodigde gadgets aangeschaft, maar zie er nog wat tegen op!
Yep, dat is tenminste wel de bedoeling. Niet altijd met tandpasta trouwens, al zei de tandarts van wel. Kind vindt het overigens helemaal prima. Eerst een van ons, dan mag hij kauwen op de borstel in zijn keel steken. Succes verzekerd!
pi_129785565
Ja, ik merkte al dat hij het fijn vind als ik tegendruk geef met mijn vinger. Stopt ook ineens álles in zijn mond.
pi_129785690
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:54 schreef Spees_Eend het volgende:
Olf. Tanden poetsen doen wij wel iedere avond. Als we het niet vergeten. Dus stiekem niet iedere avond, maar de meeste. Niet tegenop zien hoor, tenminste S vindt het geweldig en Coco-S ook.
Ohhh dat klinkt bemoedigend! Ik heb iig erg m'n best gedaan de allermooiste tandenborstel voor haar uit te zoeken dus hopelijk waardeert ze het ;)

En wauw mineola, 6 uur slapen, ik zou van schrik uit bed vallen!
pi_129785732
M'n baby trekt de hele tijd het boek 'parenting with love and logic', een zwaar ggggristelijk opvoedkundig boek dat ik voor de grap had gekregen, uit de kast. Dat is een hint he?
  woensdag 7 augustus 2013 @ 12:02:01 #58
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_129785760
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:50 schreef Mineola het volgende:
Dentinox. Maar ik ben er niet echt uit hoe je dat nou handig erop krijgt. Heb het dus nog niet gebruikt.
Gewoon op je vinger en smeren maar
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_129785779
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:01 schreef Olf het volgende:
M'n baby trekt de hele tijd het boek 'parenting with love and logic', een zwaar ggggristelijk opvoedkundig boek dat ik voor de grap had gekregen, uit de kast. Dat is een hint he?
Jazeker.
pi_129785867
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:28 schreef -DikkieDik- het volgende:

[..]

whahaha
pi_129785880
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:52 schreef L-E het volgende:
Ik doe wel een badeend met dentinox in de vriezer. Succes verzekerd.
pi_129785897
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:52 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Mango kom er maar in!!!
Dus dat je zo 's nachts gaat kijken bij je baby. Want je hoorde hem gillen. Dacht je. Hij zal wel gedroomd hebben, toch? Of heb jij nou gedroomd dat hij gilde? Wat nu is het stil.
Héél stil.
En donker.
Terwijl je twijfelt, loop je zijn kamertje op. Hij slaapt, en toch schrik je je wezenloos... Naast zijn ledikant staat een lijkbleek meisje met lang zwart haar.
Ze kijkt je aan met grote lege ogen, opent haar mond en... begint te gillen.

:o :o :o

Geen dank. :)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 12:06:41 #63
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129785899
quote:
quote:
Het waren al de tollenaars
en de zondaars
die tot hem naderden om naar hem te horen;
1
gemor steeg op
van de farizeeërs en de schriftgeleerden;
ze zeiden:
deze man ontvangt zondaars en eet met hen!
2
Dan zegt hij tot hen deze gelijkenis;
hij zegt:
3
welke mens uit uw midden
die honderd schapen heeft
en er van hen één verliest,
zal niet de negenennegentig
achterlaten in de woestijn
en achter het verlorene aangaan
tot hij het vindt?
4
En als hij het vindt
legt hij het op zijn schouders
en is hij verheugd;
5
als hij bij huis aankomt
roept hij de vrienden en de buren bijeen
en zegt tot hen:
weest mét mij verheugd,
omdat ik mijn schaap gevonden heb
dat verloren was!-
6
ik zeg u:
zo zal er in de hemel méér vreugde zijn
over één zondaar die tot omkeer komt
dan over negenennegentig rechtvaardigen
die geen omkeer nodig hebben!-
7
of welke vrouw die tien drachmen heeft,
zal niet, als ze één drachme verliest,
een lamp grijpen, het huis vegen
en naarstig zoeken totdat zij vindt?-
8
en als zij vindt
roept zij de vriendinnen bijeen
en zegt:
weest mét mij verheugd,
omdat ik de drachme heb gevonden
die ik had verloren!-
9
zó, zeg ik u,
geschiedt er vreugde
voor het aanschijn van Gods engelen
over één zondaar die tot omkeer komt!
10
Hij zegt:
zomaar een mens
had twee zonen;
11
dan zegt de jongste van hen tot zijn vader:
vader, geef mij van wat er is
het deel dat mij toekomt!-
en hij heeft onder hen de leeftocht verdeeld.
12
Niet vele dagen daarna
brengt de jongste zoon alles bijeen
en gaat op reis naar een gebied ver weg;
daar verkwist hij al het zijne
in een reddeloos leven.
13
Als hij alles er heeft doorgebracht
komt er een zware hongersnood
over dat gebied,
en hij begint gebrek te lijden.
14
Hij trekt erop uit en voegt zich bij
een van de stedelingen van het gebied,
en die stuurt hem naar zijn akkers
om varkens te hoeden;
15
hij verlangde ernaar zijn buik te vullen
met de schillen die de varkens aten,
maar niemand die ze hem gaf!
16
Dan komt hij tot zichzelf en zegt:
hoeveel dagloners van mijn vader
hebben broden in overvloed,
en ik ga hier verloren in hongersnood!-
17
ik zal opstaan, vertrekken naar mijn vader
en tot hem zeggen:
vader, ik heb gezondigd
tegen de hemel en tegenover jou,
18
ik ben niet meer waard
een zoon van jou te heten:
doe met mij
als met één van je dagloners!
19
Opgestaan komt hij aan bij zijn vader;
als hij nog ver weg is
ziet zijn vader hem
en alles in hem beweegt:
hij snelt toe, valt hem om de hals
en kust hem.
20
Zijn zoon zegt tot hem:
vader, ik heb gezondigd tegen de hemel
en tegenover jou,
ik ben niet meer waard
een zoon van jou te heten!
21
Maar de vader zegt tot zijn dienaars:
haalt haastig de mooiste mantel
en bekleedt hem!-
geeft hem een vingerring aan de hand
en sandalen aan de voeten;
22
brengt het gemeste kalf, slacht het
en laten we eten en feestvieren,
23
omdat deze zoon van mij
dood was en is herleefd,
verloren was en is gevonden!
En zij beginnen feest te vieren.
24
Zijn oudste zoon is op het land;
met dat hij aankomt en het huis nadert
hoort hij speelgroepen en reidansen;
25
hij roept een van de jongens en vraagt
wat dat allemaal wel is.
26
Die zegt tot hem:
uw broer is gekomen
en uw vader heeft het gemeste kalf geslacht
omdat hij hem gezond heeft teruggekregen!
27
Maar hij is woedend
en wil niet binnenkomen.
Nadat zijn vader naar buiten is gekomen
en bij hem gepleit heeft,
28
zegt hij ten antwoord tot zijn vader:
zie, zovele jaren al ben ik u dienstbaar,
nooit heb ik een gebod van u overtreden
en mij hebt u nooit een bokje gegeven
zodat ik met mijn vrienden feest kon vieren;
29
maar nu die zoon van u gekomen is
die uw leeftocht heeft verslonden met hoeren,
hebt u voor hem het gemeste kalf geslacht!
30
Hij zegt tot hem:
kind, jij bent altijd bij mij
en alles wat van mij is, is van jou;
31
móesten we niet feestvieren en verheugd zijn
omdat deze broer van jou
dood was en is herleefd,
verloren was en is gevonden?!
Morgenochtend overhoring.
pi_129785936
Jezus Mango! :'(
  woensdag 7 augustus 2013 @ 12:09:42 #65
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129785992
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:06 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Dus dat je zo 's nachts gaat kijken bij je baby. Want je hoorde hem gillen. Dacht je. Hij zal wel gedroomd hebben, toch? Of heb jij nou gedroomd dat hij gilde? Wat nu is het stil.
Héél stil.
En donker.
Terwijl je twijfelt, loop je zijn kamertje op. Hij slaapt, en toch schrik je je wezenloos... Naast zijn ledikant staat een lijkbleek meisje met lang zwart haar.

^O^
Oh moet me inhouden om niet aan te vullen met nog engere dingen. Maar vorige keer hadden er mensen slapeloze nachten aan overgehouden _O-
pi_129786017
Spees :o

Mijn kind doet het weer }:| wanneer gaat die hongerstaking nou eens weg?
Heb net uit pure frustratie het maar ingedikt met rijstebloem. Ging een paar hapjes goed, maar ik krijg er natuurlijk nooit 120cc in.

Nou ja het zal wel hoor. Volgende fles beter.
pi_129786032
Niemand komt aan mijn baby, zelfs geen lijkbleke meisjes met zwarte haren. Die trap ik zo t raam uit. Of ik laat t mn man doen :X

Ik probeer nog altijd een nachtvisie foto van mijn baby te krijgen, die zijn ook best eng :P

Spees :D

Ow Danic -O- :*
pi_129786055
Mango, trut :6
Ben blij dat je dit 's ochtends doet.
(Hoewel ik er wel om moet lachen ook)
pi_129786092
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:59 schreef Olf het volgende:

[..]

Ohhh dat klinkt bemoedigend! Ik heb iig erg m'n best gedaan de allermooiste tandenborstel voor haar uit te zoeken dus hopelijk waardeert ze het ;)

En wauw mineola, 6 uur slapen, ik zou van schrik uit bed vallen!
Hij slaapt zes uur he, ik nog niet :+ En mijne is alweer een maand of drie ouder dan de jouwe he? Zo tegen een maand of tien vind ik dat een nacht zonder onderbrekingen niet meer incidenteel hoeft te zijn :D

quote:
Ja! Mijne houdt van jaren 80 cd's *O* . Hoezo voorbeeld doet volgen! We hebben nu al dezelfde goeie smaak *;

En Mango :X Je kan ook nog een carriereswitch overwegen he, als het toch niks wordt met de baan?!
pi_129786096
Ja jongens, het is toch gewoon overdag?
Je moet dit misschien niet 's avonds lezen, maar dat is je eigen keus. :P

Stelletje pussy's! ;)
pi_129786125
Ach, er is weer iets nieuws bij. Ze kan nu gillen :') in alle toonhoogtes en 'zingen'.
Die sprong is gewoon nog niet helemaal over, wedden?
(Hoop ik)
pi_129786157
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:13 schreef danic het volgende:
Ach, er is weer iets nieuws bij. Ze kan nu gillen :') in alle toonhoogtes en 'zingen'.
Die sprong is gewoon nog niet helemaal over, wedden?
(Hoop ik)
Kan denk ik wel hoor, dat ze in een ontwikkelingssprong zo druk is met leren dat ze even minder drinkt?
pi_129786357
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:54 schreef Fieder het volgende:
Oh ik lees even mee over het poetsen. Hier ook een borsteltje en tandpasta maar nog niet begonnen.
Weet ook niet zo goed wanneer ik dat tijdens de dag kan inplannen
Gewoon voor het slapen gaan :Y Neem je dat mee in het ritueel.
Soms vergeten wij het nog wel eens. Als ze bijvoorbeeld ergens anders naar bed gaat.

Saar kauwt vooral op de borstel. Echt poetsen kun je het in ieder geval niet noemen :') Maar volgens het cb is dat al prima zo (daar hadden ze het gisteren nog over met me).
pi_129786374
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:54 schreef Spees_Eend het volgende:
_O- @ LE. Maak je ff een filmpje?

Dat dus :D

Saar vindt het feest idd :Y "Waar heb ik dit lekkere tussendoortje nou weer aan verdiend? Omnomnom!" :+
pi_129786392
quote:
pi_129786416
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:02 schreef laziness het volgende:

[..]

Gewoon op je vinger en smeren maar
Dat ja, gewoon klodder erop en erop smeren. Geloof dat S. de smaak daarvan nog best lekker vond ook :)
pi_129786501
quote:

[..]

Héél stil.
En donker.

Nice :D _O-
stiekem ook blij dat ik het nu lees en niet 's avonds alleen thuis ofzo :+

En misschien had ik beter alles eerst kunnen bijlezen en een lange post kunnen maken, ipv al deze miniposts, mgoed.
pi_129786512
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:20 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dat dus :D

Saar vindt het feest idd :Y "Waar heb ik dit lekkere tussendoortje nou weer aan verdiend? Omnomnom!" :+
Haha, hopelijk is het hier ook zo! Heb je dan een specifieke gezoete tandpasta? Ik zag met aardbeiensmaak maar dat vond ik zo...niet tandpasta-erig, dus heb nu 'gewoon'. Eerst hier eens mee experimenteren.
pi_129786662
SE: van harte met je dreumes! *O* *O* *O*

quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:53 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik kan het niet laten om hier mee te lezen/posten hoor :@. Ik las iets over een zuidelijke meet, ik hou m even in de gaten! Wie weet!

Zou gezellig zijn om jou dan ook te zien :)

En oh! Een lopende E :o Dadelijk even op fb spieken :)

quote:
:D :') _O- Duidelijk een kind van z'n moeder :Y :+

Fieder, fijn dat het slapen wat beter ging :)

Bram: mooie knul :Y Is hij blonder aan het worden of lijkt dat vooral zo op die foto?

En nu eten maken voor mijzelf. Saartje is vanmiddag bij oma spelen :) Vanochtend zijn we bij een vriendin van mij op bezoek geweest. Die heeft twee honden. Vooral een ervan was groot fan van Saartje, en andersom O+
pi_129786738
Leuk hè, die interactie met dieren O+
M is ook helemaal idolaat van de hond van mijn ouders, die het gepluk en gepriem gelukkig allemaal lijdzaam ondergaat. Gaat lekker bij hem liggen en lodderig kijken. En af en toe krijgt M een lik. :D
Onze kat daarentegen tolereert hem tot op een halve meter afstand. EN NIET VERDER. }:|
pi_129786809
O+ Ik zag allemaal lieve foto's van mooie kindjes! Lachende baby van Elmo, prachtige ogen van Bram, guitig snoetje van F., Silvijn met badeend op film O+

LB, rollen van zij naar zij is hier ook nog steeds meest favo, met opgetrokken beentjes inderdaad!

Danic met ellenlange werkdag, respect! Wederom gerommel met drinken, maar wel nieuwe dingen geleerd! Klinkt lief, een zingende baby O+

Gulara, wat leuk om je ritueeltje te lezen :) Ik was nog niet verder gekomen van luier verschonen en slaapzak aan, maar wat interactie met spulletjes in de slaapkamer kunnen wij er hier ook wel aan toe gaan voegen!

Horrorstories, ik kan ze wel hebben, maar toen Nin net geboren was heb ik zelf toch zo'n enge nachtmerrie gehad dat ik nog steeds 's avonds niet alleen naar de slaapkamer durf als zij daar al slaapt en de lampjes uit zijn...

Ohh en over dieren, ik was nog bezig met een filmpje van Nin en 1 van onze katten :o Helemaal vergeten :D Die kan ik nog afmaken O+
pi_129786877
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:30 schreef Mangostine het volgende:
Leuk hè, die interactie met dieren O+
M is ook helemaal idolaat van de hond van mijn ouders, die het gepluk en gepriem gelukkig allemaal lijdzaam ondergaat. Gaat lekker bij hem liggen en lodderig kijken. En af en toe krijgt M een lik. :D
Onze kat daarentegen tolereert hem tot op een halve meter afstand. EN NIET VERDER. }:|
Heel leuk om te zien :Y De dikke bulldog van mijn schoonmoeder is ook favoriet O+
Die hond van mijn vriendin was ook de hele tijd kusjes aan het geven (zijn er uiteraard de hele tijd bij geweest). Levert geweldige foto's op ook :D

Edit: hier kreeg ze bijna weer een kusje van F. :')

[ Bericht 12% gewijzigd door Cocotrimonium op 07-08-2013 12:40:10 ]
pi_129787299
quote:

[..]

Héél stil.
En donker.

Er staat helemaal geen tv op de kamer van Bram... Dus dat kan niet.
pi_129787366
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:35 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Heel leuk om te zien :Y De dikke bulldog van mijn schoonmoeder is ook favoriet O+
Die hond van mijn vriendin was ook de hele tijd kusjes aan het geven (zijn er uiteraard de hele tijd bij geweest). Levert geweldige foto's op ook :D

Edit: hier kreeg ze bijna weer een kusje van F. :')
/foto
Nohhh O+
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:18:44 #86
381212 Gulara
From the future
pi_129788259
quote:

[..]

Héél stil.
En donker.

Godver Mango, ik ben volgende week alleen thuis! }:|
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:19:17 #87
381212 Gulara
From the future
pi_129788281
Ooh Coco wat zoet. O+

[ Bericht 72% gewijzigd door Gulara op 07-08-2013 13:19:42 (Het miste een hartje.) ]
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:20:17 #88
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_129788310
quote:

[..]

Héél stil.
En donker.

Ik ben blij dat het gisteravond was, dat ik alleen thuis was met de meiden!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_129788435
Omdat jullie de ongelofelijke pech hebben gehad mijn baby de eerste 7 maanden van haar bestaan niet mee te maken, speciaal voor jullie een kleine spam ;). Graag niet quoten en haal hem zo weer weg :).

SPOILER

[ Bericht 51% gewijzigd door Olf op 07-08-2013 17:32:18 (fotos weg!) ]
pi_129788446
Coco! Ik vind honden eng dus daar word ik niet enthousiast van, maar van je meisje wel!
pi_129788535
Olf O+ Mooie spam, mag je gerust vaker doen! Prachtige dochter heb je!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:45:11 #92
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129789108
Logi omg een half jaar bv en je meisje nu 6 maanden oud, wat gaat het snel *O* O+ en wat goed van je! :*

Kwisted omg, jeeeejjj!!!! *O* :D :D Leukkkk!

Och Suikertante wat vervelend van je bekkenklachten.. :* Bah. Loop je al bij de fysio of niet? Maar wat L-E ook al zegt.. fysio en goed naar je lijf luisteren :*

Fieder hier had ik M. eerst gewoon op dr kamer (geen erg verduisterende gordijnen) maar inmiddels wel, aangezien haar ramen op het oosten staan. Maar hier ook een duidelijk bedritueeltje 's avonds dan, met tandjes poetsen, boekje etc :)
Of is het vooral overdag dat ie niet in slaap kan vallen?
Vervelend hoor.. ;(
Alhoewel ik die sprong van 4/5 maanden ook wel verschrikkelijk vond, heb ongeveer een maand met een sacherijnig kind gezeten, er leek geen einde aan te komen :') Toen het over was was ze weer zo heerlijk vrolijk!
Fijn dat het vandaag beter gaat! :* Ik zeg niks! :X :D

elmo wat een lieverd O+

Twink wat fijn dat het ook goed gaat met de spreidbroek! O+ En staan, jeutje.. :D

Kyara oh my.. een jaar geleden al. Dat is een behoorlijke schok geweest toen he :D :o

Omg Mango _O- :') :o :X

Whihi Coco die kus van die hond :') XD

Olf wat een poepje zeg O+

Nou hier alles goed.. Vanochtend scopie gehad, pijnlijk, maar zo voorbij gelukkig en ook wel fijn dat ik geen roesje hoefde uit te slapen :) Dus kon zo het ziekenhuis weer uit lopen :)
Nu ligt mevrouw al een uur te dweilen in haar bed, maar is ook echt wel moe.. hihi :D
Vanavond gaan mn ouders en manlief en ik uit eten, en mn schoonmoeder komt oppassen (die haar zeg maar 1x in de 2 maanden ziet, ongeveer. niet vaak) :') Ben benieuwd hoe dat gaat. Ik ga zo maar eens wat instructies opschrijven :P
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_129789588
Fijn dat het zo eenvoudig ging Enf! En lekker, vanavond weer eens uit eten samen O+

Olf, wat een leuke dame, ze ziet er tevreden uit! :Y

Mijn baby is fan van mijn grote oranje Blond-mok :D Als ie hem ziet wordt ie helemaal enthousiast met zo'n verwoed lachje (Coco weet welk lachje ik bedoel) en wil hij de hele tijd de mok knuffelen en bekijken O+
Heeft ie echt al sinds ie nog geen 2 maanden was volgens mij. Helemaal geobsedeerd door die mok. :')
pi_129789604
fijn Enf, dat het erop zit! lekker uit eten vanavond!
Dat je het aandurft je schoonmoeder dan te laten oppassen, dat zou ik mijn kind ok, en haar niet aan willen doen. Die zou ook met instructies geen flauw idee hebben hoe en wat.
Maar misschien moet ik daar maar eens wat makkelijker mee worden :@ , ik wil ook wel weer eens uit eten/naar de film met man.

Olf, wat een popje! Vrolijkerd!
pi_129789658
Ik ga donderdag met mijn man uit eten bij Ikea :7
en allemaal leuke dingen kopen :P
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:05:57 #96
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_129789856
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:00 schreef Mangostine het volgende:
wat romantisch!! *;

Olf wat een leukerd!! Lekker blij! O+

M'n 6 weken oude dametje ligt nu naast me op de bank te slapen. Alleen liggen zorgt voor huilen. Als ik 'r nu opknoop :P in de draagdoek, is het ook altijd goed, maar ja, 't is nu niet echt wandelweer, dus dat doe ik maar ff niet.
pi_129790007
Och elmo, je kunt haar toch ook binnen in de doek dragen?
Niet dat er iets mis is met bankhangen overigens. ;)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:11:33 #98
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129790065
Mango: whihi tof van die mok :D O+

Mineola; ja heerlijk, ik genoot echt van mn boterham met kaas die ik had meegenomen :') XD zooo lekker :9 als je een dag niet hebt gegeten smaakt alles! :+
Whaha... tja. Ze kon oppassen, en anders wordt het wel lastig voor ons en ik wilde ook wel graag uit eten. Mn dochter is nu ook wel makkelijk.. dus ja ik zie het wel. En anders zeg ik het echt wel als me iets niet zint :+ we gaan het zien.
Maar ik snap je wel hoor :* het is ook lastig. En mijn schoonmoeder is ook niet de makkelijkste :') Mja.

Mango oh leuk ikea O+ nieuwe babykamer zeker? :D O-)

Mijn dochter ligt hier te gillen in bed, zo erg heeft ze het naar dr zin :') Ik ga dr er maar weer uit halen denk ik, dat wordt geen slapen zo XD
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:12:06 #99
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_129790082
Wilde net zeggen, moet ik hier wat door het huis gaan wandelen!
Heb haar wel eens hier binnen in de doek hoor, als ik dingen te doen heb. Nu ben ik blij dat ik eens ff hier kan reageren en wat laptopwerkzaamheden kan verrichten! :')
pi_129790136
Idd, mijnes staat zich al 20 minuten in de box te vermaken, en ik ben werkontwijkend gedrag aan het vertonen. Heerlijk :7
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:14:04 #101
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129790148
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:13 schreef Mangostine het volgende:
Idd, mijnes staat zich al 20 minuten in de box te vermaken, en ik ben werkontwijkend gedrag aan het vertonen. Heerlijk :7
XD ohja, dat ga ik maar doen denk ik ja, haar gewoon ff in de box zetten :D
pi_129790302
Ik heb hem er net weer uit gehaald. Gewoon, omdat het kan.
Hij kruipt nu door de woonkamer. Een zee aan interessante meubels, hoekjes etc., en waar gaat meneer op af?
Op de schuifviltjes onder de poten van de bank. :')
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:22:25 #103
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129790477
_O- :') Ja precies. Hier zijn ook de slippers van papa favoriet of anders de hor (wij hebben van die grote losse lamellen voor de deur naar de tuin) XD
pi_129790596
quote:
6s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:11 schreef Enfermera het volgende:
Mango: whihi tof van die mok :D O+

Mineola; ja heerlijk, ik genoot echt van mn boterham met kaas die ik had meegenomen :') XD zooo lekker :9 als je een dag niet hebt gegeten smaakt alles! :+
Whaha... tja. Ze kon oppassen, en anders wordt het wel lastig voor ons en ik wilde ook wel graag uit eten. Mn dochter is nu ook wel makkelijk.. dus ja ik zie het wel. En anders zeg ik het echt wel als me iets niet zint :+ we gaan het zien.
Maar ik snap je wel hoor :* het is ook lastig. En mijn schoonmoeder is ook niet de makkelijkste :') Mja.

Mango oh leuk ikea O+ nieuwe babykamer zeker? :D O-) :D

Mijn dochter ligt hier te gillen in bed, zo erg heeft ze het naar dr zin :') Ik ga dr er maar weer uit halen denk ik, dat wordt geen slapen zo XD
Ik vind mn zoon ook wel makkelijk :+ Maar mijn schoonmoeder is geen kinderen gewend en ziet mijn kind ook vrij weinig. Hij zou zich wel redden hoor, dat lijkt me niet het punt. Ik wil alleen nog niet niet graag genoeg uit eten denk ik om haar te bellen. Mijn eigen moeder zou ik geen enkel punt vinden, maar zij past al structureel op dus ik wil haar niet extra vragen. Hoewel ze het meer dan eens heeft aangeboden en zij het alleen maar leuk zou vinden.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:26:00 #105
381212 Gulara
From the future
pi_129790619
Olf, wat hebben we gemist de afgelopen maanden. O+

Enfermera fijn dat het erop zit, smakelijk straks. :Y)

Mango aan het werk jij! }:|
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:26:14 #106
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129790629
Ja, hoi, mijn filmpje doet t hier helemaal niet en niemand zegt iets :D :')

http://i1171.photobucket.(...)D600_zps40b4285c.mp4

O+
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:29:43 #107
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129790761
Mineola: Haha ja.. Ja is ook zo. Dat heb ik ook wel met haar. Mijn moeder past ook standaard op en haar vraag ik soms (in nood) ook wel eens, maarja, nu gaan we met hen uit eten. :')
Het mooie was ook dat we voordat ze geboren was aan onze ouders vroegen hoe ze het wilden qua oppassen. Mijn moeder zei gelijk dat ze vast wilde oppassen en zijn ouders alleen in 'nood'. We hebben ze nu denk ik al een stuk of 5x gevraagd, maar elke keer kunnen ze niet :') Oke, het kan ook best voorkomen, maar jezes..
pi_129790771
Olf O+ wat een beauty!

Leuk Kwisted! Ik voel gelijk een soort plaatsvervangende spanning haha

Wat moet dat een overweldigend gevoel zijn geweest Kyara! Bij ons ook wel maar de kans op een tweeling was gewoon veel groter en stiekem hoopte ik er ook enorm op :D

Gefeliciteerd logi! 6 maanden alweer!

jeetje Danic bikkel! zulke lange werkdagen en nog eet toestanden! Hopelijk gaat alles snel wat makkelijker!

Coco en Ticootje O+ mooie kids!
pi_129790796
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:26 schreef Gulara het volgende:
Olf, wat hebben we gemist de afgelopen maanden. O+

Enfermera fijn dat het erop zit, smakelijk straks. :Y)

Mango aan het werk jij! }:|
Zucht }:| hokeuj. ;(

Enf, hou eens op, met je nieuwe babykamer :P
Nee, we gaan eindelijk eens van die stopcontactverbergers inslaan, en kast-/ ladestoppers enzo. En slaapzakken en beddegoed en bestekjes en speelkleden en en en O+
pi_129790839
Ik kan hem nog steeds niet kijken soesa :'(
Plus ik ben aan het werk! Wat doe ik hier!?
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:34:21 #111
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129790922
Omg soesa wat een schattig filmpje O+ En wat doet ze dat goed met beleid, dat zitten en staan! :D Geweldig.
Je had m nog even gezien (slapend in de auto) zaterdag begreep ik? :P :D

Whihi Mango :9 Whahahaha _O- das toch bijna in dezelfde categorie of wat :+

Ohja, zal ik ook nog even fotospammen:
SPOILER
Oh, en ze donderde net om in de box want ze had het stopcontact ontdekt :') :o (er ligt er 1 op de bank waar we onze opladers in steken) :P

[ Bericht 12% gewijzigd door Enfermera op 07-08-2013 22:20:53 ]
pi_129791150
Jee Enf, wat een breedbekkikker O+ Ik moet er heel erg om lachen, superleuk!
Die foto in het winkelwagentje :D (goed idee trouwens!)

Ze heeft trouwens van die lekkere 'toned muscles' op haar bovenarm, dat babyfitness heeft toch wel effect! :P
pi_129791170
Oh Enf die wangen! O+
Ze heeft echt jouw ogen hè? En leuk boxkleed ^O^
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:42:36 #114
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129791221
Mineola: whihi ja joh ze is zo vrolijk O+ Echt heerlijk.
Ja mn man vroeg het vorig weekend, en ze kan prima zitten dus leek me geen probleem.. ^^
Whihi ja mooi he! Al raakt ze dr spekkies nu wel kwijt nu ze meer aan het bewegen is, ook wel jammer hoor! Mijn kleine baby is niet zo klein meer!

Mango: ja idd, dat zeggen er meer O+ nu ze ouder wordt zie ik ook heel veel van mezelf terug. Wacht, even foto zoeken van mezelf toen ik klein was.. ^^
Thanks! Is de oude van mij, heb ik vroeger ook op gelegen hihi :D
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:42:59 #115
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129791236
Ik had even in de auto gespiekt maar nu zie ik haar veel beter :D. Wat een leukerd O+. Heerlijk blij! Hier is het winkelwagentje ook een mega succes, boodschappen doen is meteen leuk :)
pi_129791238
Haha, op de foto in de winkelwagen kijkt ze alsof ze in de achtbaan zit! Die in de box is echt superschattig.
pi_129791331
Oooh ik blijf ook echt maar terugkijken, ze is echt heel leuk Enf! O+
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:50:34 #118
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129791528
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:42 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik had even in de auto gespiekt maar nu zie ik haar veel beter :D. Wat een leukerd O+. Heerlijk blij! Hier is het winkelwagentje ook een mega succes, boodschappen doen is meteen leuk :)
:D O+ Hihi ja he?

Olf whaha idd ja _O-

Dit is een foto van mij, weet niet precies hoe oud ik hier ben;
SPOILER
Zie wel dat ik een heel veel hoger voorhoofd heb, :+ M. heeft meer het hoofd van mn man :P maar verder, net zo'n grote slabak (zoals mn moeder mijn mond noemt :+ ) als ik hihi O+

[ Bericht 9% gewijzigd door Enfermera op 07-08-2013 22:20:38 ]
pi_129791617
Je hebt je lach gekloond!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:04:31 #120
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129792041
Hihi nou ik ze zo bij elkaar zie inderdaad ja..
pi_129793841
Enf wat is ze leuk O+ en wat gaaf, in een winkelwagentje! Dat maakt winkelen een stuk makkelijker
pi_129794228
Ik loop een paar topics achter, te druk met huis schilderen, maar nou regent het dus kan niet *O* .

Mooie foto's, enf megalach, olf maandenfoto's O+ , silvijn met badeend _O- , bram met zijn mooie ogen.

Tanden poetsen is hier ook groot succes, meneer wordt boos als hij een willekeurige tube ziet en zijn tanden niet gepoetst worden...Wij doen ook gewoon met de vinger poetsen.

En ook dentinox voor zere tanden. Ik smeer het erop met een wattenstaafje.

Soesa waggelende dreumes! Wow!

Ik ga nou ook eens proberen of ik hier weer foto's op kan krijgen. Maar ik doe het wel net als kleinzusje...
pi_129794374
Olf bedankt voor het tonen van je dochter :P mooie meid O+
Saar met hond ! O+
pi_129794380
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:29 schreef dananana het volgende:
Wat moet dat een overweldigend gevoel zijn geweest Kyara! Bij ons ook wel maar de kans op een tweeling was gewoon veel groter en stiekem hoopte ik er ook enorm op
Ja, een tweeling was iets waar we gewoon geen rekening mee hadden gehouden. De echoscopiste vroeg, "zien jullie wat ik zie?" dat zag ik maar ik zag ook maar 1 duidelijk knippertje dus ik was meteen bezorgd of ze het dan wel allebei deden. Pas toen ik daarin gerustgesteld was ging ik nadenken :D

Dametjes liggen lekker op een kleedje te spelen en te kletsen.
pi_129794413
Oh en mooie foto's Olf en Enf! O+
pi_129794433
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 15:59 schreef Zolena het volgende:

Ik ga nou ook eens proberen of ik hier weer foto's op kan krijgen. Maar ik doe het wel net als kleinzusje...
Dat maakt niet uit, ik wacht wel even *O*
pi_129794492
Doet ie het of doet ie het niet...

Hier stonden foto's :)

[ Bericht 37% gewijzigd door Zolena op 07-08-2013 16:36:29 ]
pi_129794579
quote ipv edit :(
pi_129794613
*O* O+ Hij doet het! Wat een heel jongetje al! Met blauwe ogen!
Zakjes zijn hier ook favo om mee te spelen :D
Leuk joh, om je jochie een keer te zien!
pi_129794622
Wat een lekker ding Zolena O+

Ik ben toch iedere keer zo verbaasd hoeveel een kindje verandert in 1 jaar...
Sarcasme. Herken het.
pi_129794668
Zolena, wat een knapperd! Leuk om hem ook eens te zien! Mooie ogen.
pi_129794674
Och Zolena, wat een mooi jochie zeg!
pi_129794699
O+ Leuk issie he. :)

Hij kan nou ook net tijgeren (trage dodo) maar ook echt van niet tijgeren naar ineens de hele kamer door :o Ik moet dingetjes voor in de stopcontacten.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 16:12:21 #134
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129794763
Wat een leukerd Zolena O+! Leuk om 'm een keer te zien :Y
pi_129794768
wacht maar, tot hij zich overal aan optrekt. Dan moet je pas echt dingen regelen. Zoals ogen in je achterhoofd en zo. Jezelf klonen zou ook handig zijn :X }:| 8)7
pi_129794806
Wow Soesa, wat doet ze dat schattig O+

Enf :D O+ :D Prachtig, die grote lachen!

Zolena, mooierdje heb je daar O+

En hier een film(pje) van Nin & Lila *;

Nin & Lila door bl0emetje - Jilke
pi_129794969
Kind kan de was doen.

SPOILER
pi_129795141
belle wat een lieve vriendinnen O+
Mijn kat lijkt op jouwes, maar die was er al nooit naast gaan liggen :') grumpy old lady.
pi_129795196
He kijk, das handig Mango! Dit plaatje laat ik vast aan Nin zien, kan ze er over een paar maanden een voorbeeld aan nemen ;)
pi_129795309
En dat voor een man hè!
pi_129795371
Zo ja inderdaad, over een paar jaar, wat zeg ik, maanden (!), kun jij vast de meisjes al van de mat gaan vegen! O+ En wat een mooie krullen heeft ie ook nog eens!
pi_129795594
Belle, wat schattig! O+

En Mango, dat heb je goed voor elkaar! ^O^
pi_129795719
Mango handige baby :D

Belle wat leuk bij elkaar in de box O+
pi_129797108
Spees dat is weer een prachtfilm O+
Je vroeg nog hoe het ging met het weglaten van de fles. Dat doen we alleen als de laatste fles na middernacht zou vallen. En dat gaat goed :)

Gister is de fysio nog langs geweest trouwens, voor de afplatting van F's bolletje. Dat zag er allemaal super uit. Alleen is zijn nek aan één kant nog wat minder ontwikkeld dan aan de andere kant. Hij ligt ook op zijn rug vaak in een bochtje, hij heeft dus toch een voorkeur. Nu houden we hem soms een beetje scheef op schoot om die kant van zijn nek te trainen. De ene kant scheef houdt hij met gemak 20 seconden vol, de andere kant nog geen 5. Maar ik maak me er niet zo druk om, komt wel goed! :)

Kyara wat leuk dat je al die data nog zo paraat hebt! ik heb geen idee wat ik vorig jaar rond deze tijd deed. Ik was in elk geval niet zwanger. Ik geloof dat hij over zes dagen een jaar geleden gemaakt is. O+

Fieder hier aaien we in bed over zijn achterhoofd, speen erin, doekje over ogen, op billen kloppen. Ook niet echt simpel :D Maar het werkt meestal prima.

Gulara, hier ligt hij soms te jammeren in zijn slaap. Ik denk dan toch aan krampjes ofzo. Maar misschien is jouw gil wel gewoon een vrolijke HALLO IK BEN WAKKER gil? Of een opstartgeluid ;)

Mango haha :D Horrorrrrr, gelukkig kan ik zijn bed zien vanuit mijn bed, kan ik eerst spieken! :o
En de romantiek, donderdag is het zover! :D

Olf het is een lekker ding hoor, je meisje!

Enf ik loop inderdaad al bij de bekkenfysio, al voor de zwangerschap voor juist tevéél spierspanning en nu natuurlijk heel gericht op de verzakking :Y
Wat een blij kind heb jij! :D

Elmo ik heb soms gewoon geen zin in de doek, maar fijn he zo'n kind dat altijd slaapt in de doek!!

Tante oeh wat wiebelig maar het is écht lopen!!! *O*

Zolena, nog net gezien gelukkig! O+

Belle :D je pakt het wel grondig aan, bijna 9 minuten film hahaha :D Ze vindt Lila wel echt interessant he! Die blik van Lila ook aan het eind }:| F is hier ook echt fan, vooral van Nino (de zwart-witte). Als hij langsloopt ben ik meteen de aandacht kwijt. Leuk pakje heeft Nin trouwens! O+

Mango ik heb nog een functie beschikbaar hier in huis. Mooie krullenbol O+
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:37:20 #145
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129797878
Enf gelukkig dat je de scopie achter de rug hebt! Als ik O+ van :* onder naar O+ boven lees ^) dan herken ik O+ jouw posts altijd *O* uit duizenden! O+ O+ :D Leuk die foto van jou van vroeger! Ik zie ook wel wat overeenkomsten, de mimiek iig? Ik durf geen babyfoto van mij neer te zetten, ik was de lelijkste baby ooit. ;)

Coco die foto met hond is zo lief! En goede timing!

Mango kun je mij ff de tutorial sturen? Thx.

Foto's van Zolena zijn nu weg maar heb ze toen straks mobiel wel al gezien, leuk om hem eens te zien!

Oh ja ik zag ook een levensoverzicht van Olfs baby, leuk! En ook van Elmo (toch? of was dat nou het fototopic....) O+

En Soesa, ik had m op Facebook al gezien dus had hem hier niet geprobeerd :D

Belle weer een mooi filmpje van Nin O+ keep 'em coming!!

Ogen in achterhoofd missen door Mineola: check. Pff. Het is keileuk en stoer en knap dat optrekken, wandelen en kruipen maar idd geen seconde uit het oog te verliezen! _O- gelukkig wil S hier soms wel 7 tot 18 seconden spelen in de box.

Hallo megapost van Suiker, sowieso fijn van de vooruitgang bij de fysio! Komt idd wel goed als je met hem oefent!
pi_129797898
Wat een leuke huiselijke taferelen, ziet er allemaal heel knus uit!

O+ Nin met de poes in de box, heel leuk! En ze maakt lieve geluidjes. Wel lastig met een langhaar dat ze overduidelijk hele bossen haar er uit trekt, haha.

En Mango heeft het goed voor elkaar. Ik haat de was doen! Volgens mij krijgt hij echt zo'n prachtige grote bos krullen, oohh. O+
pi_129797904
ik kan door de smileys de tekst niet meer lezen Spees....
pi_129797934
Dat scheelt hier weer, de meiden kunnen straks kruipen wat ze willen, het huis is toch al baby/dreumes proof. Ik heb nog 2 maar 2 stopcontacten die ik kan gebruiken, de rest is allemaal dicht (M vond het leuk om die plakdingen eruit te pulken :X ).
pi_129798235
Ja hier ook alles afgedekt hoor, té irritant als ik een stopcontact zoek, maar dat kind klimt overal op en tegenaan en we hebben een keiharde eikenhouten vloer. Ik was niet van plan mijn hele woonkamer met kussens te bekleden tot hij fatsoenlijk kan lopen maar ik wil hem ook niet bont en blauw laten vallen.
Maar meneer houdt het ook hier soms wel 20 seconden uit in de box. Voordat hij weer staat hè.
Oh, ik vroeg laatst naar dat schuifelen hè? Iets met fokwet O-) Het loopt inmiddels gewoon zelfs erlangs.
pi_129798360
De kasten zijn hier tegenwoordig afgeplakt met duct tape, geen zin om OVERAL die ladenstoppers in te plaatsen....

En *O* voor het langslopen!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 18:03:48 #151
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129798758
quote:
17s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:38 schreef Kyara het volgende:
ik kan door de smileys de tekst niet meer lezen Spees....
Sorry. Dat was even een impressie van Enf ;)
pi_129799284
Je vergeet "Whihi XD" ;)
ik weet dat Enf hier zelf ook om kan lachen :D
pi_129800229
Shame on me!
Moet 3 topics bijlezen, gaat ff niet lukken! Telefoon stuk, wordt morgen ws een vervangend toestel gebracht. Tot die tijf ff ... met peren. Wel een heerlijk weekendje weg geweest. Fenne heeft zich echt zo goed als dat ik kon dromen gedragen. Hoe is t hier?!
pi_129800242
Suiker wat een mooierd O+

En ik zag nog een mooie blije baby maar ben vergeten van wie :@

En omg Gulara "de scheet" ik moest hardop lachen :D

Kyara O+

Van harte SE *O* van harte

Whahahaha dat filmpje :D :D (en wat een leuk shirtje Soesa!)

:{ voor de enge verhalen.. brrrrr (daar is een geniaal lift filmpje van trouwens, maar neem aan dat je er daardoor op komt :') ).

Danic -O- :*

BramSpam O+

Coco :D hoe lief is dat

Olf.. gemist -O-

Enf :X brrr ik heb ook zo'n scopi gehad (via mijn keel) zonder roesje, bah wat een nachtmerrie, maar fijn dat het goed is gegaan en vanavond lekker uit eten, geniet er van :*
En omg Man en ik lagen even helemaal dubbel van je foto :D :D :D

Mango hahahaha Mokbaby! :D

Elmo, ik heb er een shorty bij gehaald ideaal voor binnen knopen :)

En bij deze ook nog een keertje NoaSpam, ze heeft het mobiel eindelijk ontdekt :')
http://imageshack.us/a/img835/4905/vcgb.jpg (copy/paste deze link)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2013 19:09:29 ]
pi_129801634
Kiwi, lekker weekendje geweest?

Logi, wat een geweldige foto van je mooie dame O+ Dat pakje ook!
pi_129802081
Ja ik vind het haar ook geweldig staan O+
pi_129802285
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:22 schreef Mangostine het volgende:
Je vergeet "Whihi XD" ;)
ik weet dat Enf hier zelf ook om kan lachen :D
_O-
pi_129802575
dank

Het mobieltje hangt er al tijden maar ze heeft hem nu pas ontdekt :')
En ze vind hem ineens toch leuk!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 19:53:28 #159
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129802708
Mooie foto Logi, en idd een heel cute pekske. Leuk dat ze zo blij wordt van de mobile!
pi_129804228
Oww Zolena gemist
Belle wat liefff
Mango wat een mooie krullen heeft jouwes en wat lijkt hij zo groot zeg!
Logi wat schattig, wat kijkt ze blij
pi_129806476
Het ging me hier vandaag even iets te snel, heb helaas ook allemaal foto's gemist geloof ik...
Maar de foto's die ik wel heb gezien zijn prachtig! O+ De rest heb ik allemaal wel gelezen, maar er is even weinig blijven hangen... sorry!

Even /ego dan maar:
Mijn meisje is vandaag 12 weken oud! *O* (Om precies te zijn 12 weken en 10 minuten atm ;) )
Binnenkort gaan we alweer in maanden tellen ipv weken...

Op m'n werk heeft m'n vervanger vanmiddag afscheid genomen, mijn werkplek is weer écht van mij. Heb nu al zin om morgenochtend weer te beginnen :)
/ego
pi_129807809
Bedankt voor de felicitaties!!! Binnenkort nog een afscheidsspam, moet nog 'even' foto's uitzoeken :)
pi_129807945
Foto's en filmpjes O+

Verder lees ik geregeld mee, maar reageren is onmogelijk, jullie gaan zo snel :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_129809952
Ik ben enorm niet bij gelezen. We zijn op vakantie geweest. (de huisartsenpost bezoekjes waren op vakantie)
Het was een roerige vakantie. Ik zou bijna zeggen dat ik weer aan vakantie toe ben. Nu doorknallen tot de volgende vakantie eind oktober.

Luuk is behoorlijk ziek geweest van de pokken. Hij stopte met drinken en eten. Het lijkt nu weer bij te trekken. Laat elke fles nog 50-100 staan. Eerder dronk hij max 50 per fles. Fruithap eet hij meestal goed, avond eten minder.
We zijn eerder naar huis gegaan. Hopelijk slaapt zijn eigen bedje weer lekker. We hoeven nu iig niet door zijn kamer heen als we naar Sofie toe moeten.

Luuk voor hij ziek werd

[ Bericht 0% gewijzigd door kaatjejannie op 07-08-2013 22:17:15 ]
*poef* nu is het weg
pi_129810180
SE nog op de valreep gefeliciteerd met je dreumes! Ben benieuwd naar je fotospam.

Kj wat zielig... dat ook nog met vakantie,wel mooie preziekfoto :)
pi_129810338
KJ, hoop dat jullie tussendoor nog een beetje hebben kunnen genieten! In ieder geval een lieve voor-ziek-zijn foto O+

*O* 12 weken alweer Shandaly! Ik verbaas me elke keer weer hoe snel het allemaal gaat, zowel bij onszelf als bij de rest hier!

Logi, wat een lekker lachebekje O+
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:20:59 #167
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129810725
Wat een vakantie, KJ. Arme Luuk (en jullie). Hopelijk wordt de vakantie in oktober een goede tweede poging.

Veel plezier morgen Shandaly!
pi_129813609
Och KJ, beterschap voor Luuk! Is ie ook afgevallen denk je?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 00:59:02 #169
381212 Gulara
From the future
pi_129818016
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:30 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Zucht }:| hokeuj. ;(

_O- Ik moest dit dus hardop zeggen voordat ik doorhad wat je nu eigenlijk bedoelde. :@ 8)7
  donderdag 8 augustus 2013 @ 01:05:33 #170
381212 Gulara
From the future
pi_129818214
Logi! O+ Mooi pak ook.

Kiwi klinkt als een fijn weekend.

Shandaly 12 weken! *O*

KJ hopelijk nog wel een beetje kunnen genieten van de vakantie? En Luuk. O+
  donderdag 8 augustus 2013 @ 01:06:19 #171
381212 Gulara
From the future
pi_129818237
En ik wacht geduldig op de babyfoto van lillukke Spees. :P
pi_129820346
Pff, vandaag mijn eerste ochtenddienst.
7:30 beginnen. Rond 7:00 uur A bij schoonouders brengen. 6:45 de deur uit en uiterlijk uur of 6:15 A wakker maken om borstvoeding te geven.
Ik zit maar alvast aan mijn ontbijt want stel dat alles rondom A meer tijd kost of dat hij toch tussen 5 en 6 al wakker wordt. -O-
Hoop dat ik niet teveel van die diensten krijg. ;(
pi_129820406
Holland Docgemist.. misschien vanavond even terug kijken.

Djen trekt zich op aan de bank tafrl boxlamp stoel... alles wat ze maar tegrn komt. Boxen bank lukken al.

Kj wat zielig van Luuk. Hopen dat het snel beter gaat!

Shandaly twaalf weken alweer!

Venco succes metwerken en alle opstartperikelen!
pi_129820513
Werk ze venco, dat wordt koffie drinken c_/

Twink, leuk hè dat ontdekken :Y en druk :P

Ik heb Holland doc gisteren opgezet en vrij snel weer afgezet. Mensen die hem gezien hebben weten vast wel bij welke scène.
Ik was er helemaal naar van. ;(
pi_129820522
Waar ging de aflevering over dan?

Ja nu moet ik haar echt continu in de gaten houden haha.
pi_129820551
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 06:58 schreef Mangostine het volgende:
Werk ze venco, dat wordt koffie drinken c_/

Twink, leuk hè dat ontdekken :Y en druk :P

Ik heb Holland doc gisteren opgezet en vrij snel weer afgezet. Mensen die hem gezien hebben weten vast wel bij welke scène.
Ik was er helemaal naar van. ;(
Ik ook idd ;(
Meer dan 20 minuten heb ik niet gekeken.
Vond t al 'knap' dat er mensen in z&g waren die m gezien hadden. Ik geloof.dat ik dat helemaal niet getrokken had pfff
pi_129820683
KJ wat een pech op vakantie :* fijn dat Luuk opknapt, hopelijk snel weer helelmaal de oude.
Venco succes en zet m op! Is de ochtend volgens plan verlopen?

Ik heb de Holland Doc wel gekeken maar na een halfuurtje steeds even doorgespoeld toen er interviews met artsen kwamen. Alleen de stukjes met ouders en babietjes gekeken. Het gaat over extreem te vroeg geboren kindjes (22 weken geloof ik) en kindjes die geen kwaliteit van leven gaan hebben. Mango ik weet precies welke scene :'( Heeeel heftig.
Maar het was ook wel weer even goed om de zaken in perspectief te krijgen. Ik heb mijn zoontje wèl en hij is (voor zover ik weet) gezond.

Vandaag ga ik over op standaard ipv h.a, best even spannend!!!
pi_129820946
Jij ook succes Fieder! Hopelijk geen reactie op de normale voeding!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_129821014
Ik begin heel nieuwsgierig te worden naar die HollandDoc, maar ben ook bang dat ik 'm niet uit kan kijken... misschien vanavond maar eens proberen...

Succes met de voeding, Fieder! (Ik heb al bijna de neiging Ridder te typen ;) )

Leuk is dat he Twinkle, je kleine meisje op ontdekkingstocht... O+ Ziet ze nog weer andere dingen dan toen ze ging kruipen enzo

Strak schema venco, maar voor 5:00 al ontbijten is een beetje overdreven vroeg, toch? ;) Succes!

Jammer van je vakantie, KJ. Beterschap met je kleine ventje! Hij knapt vast snel weer op nu, nu hij het ergste achter de rug heeft.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 08:45:37 #180
259886 pessie
pi_129821239
Jammer van de vakantie kJ.

Venco, veel succes!

Ridder, hoop dat het goed gaat,

En ik typ echt altijd fieder maar mijn auto correct maakt er ridder van, en met 2 handenbindertjes lukt het me fan meestal niet de tijd te nemen om het te veranderen.

Geen Holland Doc gekeken. Klinkt heftig. Ik heb er wel ietsd over gelezen ergens, maar dat ging over het umcg.

Vanochtend met de kids en buurvrouw naar Monkey town binnenspeeltuin *O*
pi_129821720
Die Holland Doc is heftig idd, maar ik vond het wel goed en 'fijn' om te kijken. Het zet dingen in perspectief (want wat zijn wij er goed vanaf gekomen zeg..), bovendien vind ik neonatologie gewoon heel boeiend. Maar je ziet heel erg dingen die je niet wil zien, dat is confronterend. Gaat overigens niet alleen over extreme prematuren, de termijn van de kindjes lag tussen de 24 en 36 weken.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:21:17 #182
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129821726
Dames, ik heb ff advies nodig ;(.

Noor drinkt sinds een paar dagen echt als een natte krant. Komt eigenlijk bijna niet meer uit zichzelf om voeding, moet echt aanbieden en zowat elk flesje is een gevecht. Sloom drinken, speen uitspugen of er op kauwen, etc. Ik raak er gespannen door, van wat is er nou aan de hand, moet ik ermee naar een arts? Iemand tips / ervaring / advies?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_129821747
Hoeveel heeft ze binnen gekregen de laatste 24 uur XM? Is ze nog wel alert?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:24:51 #184
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129821789
Ja jawel, ze heeft gister 888 cc naar binnen gewurgd gekregen. Sommige flesjes gingen redelijk normaal, maar de meesten waren een gevecht. Luiers enzo normaal. Gister geen poep, vannacht wel. Slaapt wel redelijk veel, maar dat doet ze altijd.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:27:40 #185
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129821830
Vannacht was echt een drama en nu de ochtendfles ook. Ik heb haar in de box gelegd en ff afstand genomen want ik ben er ff klaar mee merk ik. Ik hanteer nog steeds 3, max 4 uur tussen voedingen overdag en 's nachts 6 uur ertussen. Dat anders maar even loslaten en zien of / wanneer ze zelf wil?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:27:44 #186
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129821833
Heeft ze koorts XM?
Edit: je zou dat 'schema' nu voorzichtig los kunnen laten denk ik (ze is al een week of 10 toch?) maar wel heel goed in de gaten houden dat ze genoeg drinkt uiteraard
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:29:07 #187
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129821867
Weet ik niet, zal zo ff tempen, zit nu te kolven. Probeer niet meer zo vaak te tempen en erop te vertrouwen, maar zal zo ff toch doen.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:29:41 #188
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129821886
Ze is tien weken nu ja :).
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:31:08 #189
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129821908
Je kan kijken of ze wel zelf voor een voeding komt overdag als er bijv. 4 uur tussen zit. Dat vond ik echter zelf altijd wel de max toen ze nog zo klein was (en nog steeds eigenlijk!). Daarna zou ik haar toch weer aanbieden. Kan het niet een sprongetje oid zijn?
pi_129821919
Hoevaak drinkt ze nu?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:31:56 #191
259886 pessie
pi_129821928
Moeilijk xm :* . 3 uur loslaten en max 4.5 uur ertussen? Ook's nachts?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:32:20 #192
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129821935
Sprongetje zou afgelopen week geweest zijn en zou sinds dinsdag voorbij moeten zijn. Ik weet niet hoe precies en exact die sprongetjes vallen...
pi_129821949
Lastig XM, misschien inderdaad schema zoetjes aan loslaten inderdaad.

Die hollanddoc, ik trok de intro al niet eens....
pi_129821958
Ik zou er iig niet van in de stress raken XM. Ze is alert, ik neem aan dat ze ook goede plasluiers heeft? Ze rommelt een beetje, dat doen ze allemaal op een gegeven moment wel :)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:33:58 #195
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129821967
's Nachts doen we al max 6.

Tico, we zitten nu ongeveer op 7 voedingen per dag, als ze in normale doen is, kunnen het er ook wel eens meer zijn, max 10.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:35:22 #196
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129821987
Ja luiers zijn goed omdat we zowat forcefeeden. Mss vandaag eens ff zelf niks doen en zien wat er gebeurt?
pi_129821993
Kaatjejannie wat sneu voor luuk! Heb je hem een beetje van zijn jeuk af kunnen helpen op vakantie?

Fieder good luck met de voedingsswitch. Hopen dat er geen reactie komt.

Pessie veel plezier in monkeytown! Ken ik niet?
Holland doc waarover? Word nu heel nieuwsgierig!

Ons weekendje was heel lekker. Mijn kleine meisje lacht steeds meer!
Ook dinsdagochtend naar het cb geweest. Ze is nu 4.5 week en 1 hele kilo boven geboortegewicht. Ook 3 cm langer. Vsndaar die opkomende plofwangetjes.

O en ik ben te sloom met typen!

Xm zolang zr alert is, plast en poept zou ik me niet zo snel druk maken. Maar begrijp dat dit anders als anders is voor Noor. Volg jouw gevoel. Je kunt altijd ff ha bellen voor puur overleg.
pi_129822002
XM lastig! Snap dat je je zorgen maakt maar ze doet het verder goed!
Wat hier oplossingen zijn geweest: naar een grotere speen, flesje koeler geven en in de box onder de mobiel laten drinken

Sprongetjes kunnen geloof ik wel een week eerder of later zijn. Je moet sowieso vanaf de uitgerekende datum kijken, niet vanaf de geboortedatum. (maar dat wist je vast al :) )
pi_129822007
Ik krijg er bij L. ook niets in als ik besluit dat het etenstijd is hoor. Dat bepaalt hij, en anders drinkt hij gewoon niet. Voeden op míjn verzoek lukt hier daarom niet. Ik zou eens kijken wat ze doet ja.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:36:54 #200
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129822021
Ja dat wist ik :). Mss een verlate sprong dan.
pi_129822057
Wat sneu KJ!
Fijn Kiwi!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:38:42 #202
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129822058
LE, dat ging hier juist prima, ook omdat ze zelf zo slecht aangeeft dat ze wil drinken. Maak vaak genoeg mee dat het tijd is en er dan ook gewoon 140 invliegt. Daarom snap ik niet wat er nu mis is. Zal nu eens ff naar de temp kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door XcUZ_Me op 08-08-2013 09:53:05 ]
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:39:07 #203
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129822065
Gulara helaas, ik heb ze niet digitaal ;) maar geloof me, mijn vader omschreef ons als gestroopte konijnen. 6 weken te vroeg, veel te licht dus, koraalrode huid, ogen zo groot als silvijn maar dan met een heeeeeel dun en lang hoofd :D Ohja en we waren kaal tot ons tweede.

Venco succes vandaag.

Over Holland Doc: ik vond juist de stukken met de artsen interessant (wie had ze doorgespoeld, Ridder?). Het besluitvormingsproces, de ethiek, de strijd om de beslissing. De stukjes van de kindjes en ouders ook wel, maar ik vond het wat te heftig. Zeker dat stuk wat Mango bedoelt.

XM succes ermee. Dat ze alert is en goede plasluiers heeft is in ieder geval al fijn. 888 ml trouwens, jeetje meet je dat zo precies? Maar dat het zo moeizaam gaat is lastig.

Hier eigenlijk geen nieuws. Behalve dat de mmmmmmmammma niet per ongeluk was, Silvijn zegt het al de hele ochtend O+
pi_129822101
Hoe meet je die 888 ml idd, vroeg ik me ook af.

Wij hebben de slaapcyclus van onze baby helemaal door, geloof ik. Al dagen geen slaapstrijd meer, echt tof!
pi_129822107
Die docu leek me ook wel interessant, juist om wat jij omschreef. Maar ik trok het gewoon niet, die premature baby's, precies zoals de mijne erbij lagen en dan de wetenschap waar die docu over ging. Misschien later een keer.

En niet alle kindjes die 6 weken te vroeg zijn geboren zijn zo lelijk hoor.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:46:45 #206
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129822218
Dat maakt wel heel nieuwsgierig Spees :D. Ach, jullie zijn goed opgedroogd, toch 8-) Oh, en mama O+. Dat wordt hier nu -eindelijk- ook gezegd! Ik móet ook elk x gewoon reageren :')

Ik ga die docu vanavond opzoeken op uitzending gemist. Ik weet niet of ik 'm kan kijken maar het triggert wel.

XM, E. heeft ook periodes van rommelig drinken gehad idd. Het hoort er soms ook een beetje bij. Misschien gaat ze idd naar minder voedingen of heeft ze gewoon een dag weinig trek gehad. E. heeft de afgelopen dagen weinig gegeten en gister heeft ze mega veel op (in totaal 3,5 boterham, 1 beschuit, 2 rijstwafels, 1 banaan en een bord rijst waar je (voor een baby dan) u tegen zegt, én haar 2 flessen :Y) ). Vanochtend ging de fles niet op en heeft ze misschien krap aan een halve boterham op :').
pi_129822226
Spees gestroopte konijnen :o :'( gelukkig is het bijgetrokken :+ En mamamamma O+
Ja het was Ridder o|O die de stukken doorspoelde. De eerste paar artsen heb ik nog gekeken maar toen had ik de strekking wel door.

LE wat fijn! kom je nu die van mij even uitvogelen? :+

Kyara dat is wel erg confronterend ja. En jouwes zijn O+ O+
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:48:10 #208
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129822248
quote:
17s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 09:41 schreef Kyara het volgende:

En niet alle kindjes die 6 weken te vroeg zijn geboren zijn zo lelijk hoor.
Dat zei ik ook niet. Enf had een foto geplaatst van haarzelf als baby, ik zei dat ik dat maar niet ging doen omdat ik zo lelijk was, Gulara vroeg om toch een foto.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:48:42 #209
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129822255
37,1. Dus dat is het niet.

Doordat ik alles kolf en de voedingen per fles aanbied, weet ik precies hoeveel er in gaat. Als ik een fles van 130 aanmaak en er blijft over, dan weeg ik dat en weet ik precies hoeveel ze heeft gedronken. Zo moesten we het doen in de eerste weken en dat hebben we eigenlijk gewoon zo aangehouden.
pi_129822266
Ik heb die docu nu tot de helft gekeken, werd ook erg verdrietig.
Maar wat een geweldige mensen die artsen om die mini's te kunnen behandelen en met zulke verdrietige situaties om kunnen gaan.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:52:18 #211
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129822311
Kijken in de ziel met artsen is een tip als je meer wil weten over de beroepsethiek en beslissingsprocessen maar niet de zieke kindjes wil zien. Hier werden verschillende artsen over diverse onderwerpen geïnterviewd, o.a. een neonatoloog en een kinderarts.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:53:37 #212
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_129822336
Die omschrijving van je vader Spees! :D Whehe! Hij heeft aardig gelijk denk ik. Maar weet je, als ouders kijk je daar meestal wel doorheen.

Al vond ik het doodeng toen ik E. de 1e keer goed kon bekijken hoor. Maar na een paar seconden was dat over.

SPOILER
De docu staat hier voor dit weekend op het programma trouwens. Interessant onderwerp!

Silvijn! Mama's jongetje ja? Wat cute? :D

XM, waarom zou je wegen? Je kan toch de gedronken hoeveelheid ml's afhalen van de beginhoeveelheid? :?

Enne, over gelijkenissen gesproken:
De rechter dikkerd ben ik en de linker is Henkie:
A grand adventure has begun.
pi_129822349
Spees_eend wat een goed filmpje! Wel fijn dat hij zo z'n handjes een beetje vrij heeft voor andere dingen (de was ofzo) Mulitasken is toch niet echt een mannending normaal gesproken. En ik denk dat ik je tip meeneem en voortaan een goed verhaal vertel. "Ja hij lag zo zielig te huilen dat ik dacht, ik neem hem maar mee. Had ook geen halsbandje ofzo... Gaf nog wel een gedoe bij de douane joh"! Zoiets.

Fieder wat fijn dat je iets gevonden hebt wat lijkt te werken. Knuffelen terwijl hij in zn bedje ligt doe ik ook als het slapen niet lukt. Killing voor je rug, maar van hem er weer uithalen wordt hij alleen maar wakkerder (en chagerijniger).

Gulara mijn vriend komt uit Peru (so much voor een beetje anoniem blijven :) de oplettende lezer die mij per ongelijk kent heeft nu wel behoorlijk wat hints ;)).

Wat een lieve dierenvriendin die Saar. Ik vind dat ook zo lief. Als N. een hond ziet (en die heeft hij veel eerder in de gaten dan ik) wordt hij ook helemaal wild. Geld ook voor katten, duiven en geiten trouwens.

Enf en haar minime. Wat een gezellige boel zal dat zijn bij jullie thuis! En in het karretje! had ik nog niet eens bedacht he, dat dat kon.

Kaatjejannie wat heftig zeg dat Luuk zoveel last heeft van de waterpokken. gelukkig drinkt hij nu weer redelijk. Lijkt me echt best eng als er zo weinig vocht in gaat. En dan ook nog die warme dagen...

XM geen tips voor je, wel een virtuele knuffel.

En die docu sla ik maar even over denk ik.
pi_129822374
quote:
9s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 09:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dames, ik heb ff advies nodig ;(.

Noor drinkt sinds een paar dagen echt als een natte krant. Komt eigenlijk bijna niet meer uit zichzelf om voeding, moet echt aanbieden en zowat elk flesje is een gevecht. Sloom drinken, speen uitspugen of er op kauwen, etc. Ik raak er gespannen door, van wat is er nou aan de hand, moet ik ermee naar een arts? Iemand tips / ervaring / advies?
Qua hoeveelheid: volgens mijn 'dagboek' dronk Saartje in haar derde maand 5x/dag, en dan flesjes van 200ml. Liet ze regelmatig wat van staan overigens. Dus ze zal het echt niet allemaal hebben binnengekregen. Denk dus niet dat ze heel erg veel verschilde van N., qua hoeveelheid. Wel flesvoeding, dus weet niet of dat verder wat uitmaakt.

Wat Fieder ook aangeeft: grotere speen proberen?

En ook wat er al meerderen zeggen: ik zou gewoon eens afwachten wat er gebeurt als je langer dan 4 uur wacht. Zeker zolang ze alert is, geen koorts heeft, etc, dan kan het echt geen kwaad om gewoon eens een keer te kijken wat er gebeurt als je wacht. Zou ik althans doen.

Edit: verder niet bijgelezen, viel toevallig hier het topic binnen. Nu eerst even eten :s)
pi_129822478
Keshet wat een indrukwekkende foto van E.
Die foto's van jou en Henkie! :o lijkt zeker! O+
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:03:47 #216
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129822522
Ik heb de breastflow en de fase 2 speen is voor pap enzo dacht ik. Tot maandag ging het ook eigenlijk prima. Dinsdag begon het geëmmer zo'n beetje. Maar ik laat haar nu de rest van de dag het zelf maar ff uitzoeken. Kijken of ze dan (wat ik denk) heel veel minder binnen gaat krijgen.

Ik weet ook niet of de frequentie en hoeveelheid bij bv / fv zoveel verschillen eigenlijk...
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:05:01 #217
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129822547
Keshet, dat doe ik ook, maar dan op de weegschaal. De aanduiding op de fles is ruk.
pi_129822551
KJ dat werpt toch wel een schaduw op je vakantie zeg, en wat sneu! Hoe heeft hij vannacht geslapen in zijn eigen bed?

XM hoe ziet zo'n gevecht om het erin te krijgen eruit? Ze wil eigenlijk niet en jij dwingt haar dan een beetje ofzo? Want ze drinkt toch vaak en veel genoeg zou je zeggen, zeker als jij het aanbied zonder dat ze erom komt vind ik het indrukwekkend dat je er nog zoveel in krijgt!
Hier trouwens nog steeds 6 voedingen en het varieert van 90 tot 170 cc. Maar wel altijd na 3,5 uur.

Gestroopte konijnen _O-

Keshet dat beentje/voetje! :o En Henkie is echt om op te eten zeg O+ Jij ook hoor ;)
pi_129822575
Ik had een klein beetje pap gemaakt van rijstebloem om te proberen, maar nu slaapt L opeens een kwartiertje langer dan verwacht. Het is nu best dik geworden. Kan ik dat nog geven of moet je pap echt meteen na bereiding geven?
pi_129822587
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:06 schreef Fieder het volgende:
Ik had een klein beetje pap gemaakt van rijstebloem om te proberen, maar nu slaapt L opeens een kwartiertje langer dan verwacht. Het is nu best dik geworden. Kan ik dat nog geven of moet je pap echt meteen na bereiding geven? Ik wil het met een lepeltje geven, niet in de fles
Ow quote ipv edit 8)7
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:10:50 #221
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129822674
Ze komt bijna nooit uit zichzelf Suiker, maar ja het moet toch eten :+. Dus als de max 4 uur verstreken zijn, maak ik haar wakker en doe ik haar luier (meestal slaapt ze) en vaak genoeg wil ze dan ineens ook wel. Dus dan voeden en normaal is ze met een minuut of 10-15 klaar met ca. 120/130 cc. Maar nu gaan de eerste 50/80 redelijk ok en dan begint het. Stopt met drinken, gaat op de speen kauwen of valt weer in slaap. Probeer dan boertje te laten en daarna nog eens aanbieden. Mond gaat meestal wel open, dus dan denk ik: ha! En dan klooit ze vrolijk verder en schieten we nog niks op :'). En m'n geduld heeft het twee dagen volgehouden, maar is nu op :@.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:11:17 #222
265732 Keshet
pi_129822686
Maar weeg je de fles ook vantevoren? Mililiters en grammen zijn niet gelijk aan elkaar he bij melk.
Aan hoeveel mililiter kom je nu in 24 uur? Als ik het goed onthouden heb is de minimum intake 150ml x kg baby
Dus, als je baby 5 kilo weegt zou er 750ml in moeten. Maar dat geldt dan weer alleen bij kunstvoeding en jij kolft alles toch? Dan heb je hier ook weer weinig aan. Sorry. :')

Probeer vooral relaxed te blijven en naar de signalen van je kind te kijken. En als je haar suffig oid vindt bel je de dokter. Als je denkt dat ze moeite heeft met drinken door haar techniek kun je een logopedist inschakelen.

Fieder, geen idee. Sorry. Ik heb nog nooit rijstebloem gebruikt.
SPOILER
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:13:18 #223
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129822730
Jeetje Keshet, spitting image! Echt dezelfde blik en dezelfde mond. Leuk! En E is heel goed bijgetrokken, ik vind de kleur van haar huid op die foto al heel mooi eigenlijk :)

Suiker nog steeds 6 flessen... Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij zaten wij met 4 maanden hetzelfde, 6 flessen, wisselend van hoeveelheid.

Fieder die pap kun je wel even bewaren hoor, ik zou niet langer dan een uur doen maar een kwartier-half uur kan best, beetje water erbij om het dunner te maken.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:14:44 #224
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129822773
Keshet, ja ik weeg van tevoren en erna. En het zal niet 100% zuiver zijn, maar de flesaanduiding is te belabberd.

Ze drinkt in normale doen tussen de 850-950cc op een dag. Dat lukte gister met veel moeite ook, maar de dagen ervoor zat ze onder de 850. Maar dat is dus met gereguleerd aanbieden.
pi_129822797
Keshet :D
SPOILER
Spees, oh ja water erbij! Dat had ik zelf ook kunnen verzinnen :P

XM gewoon eens een dagje aankijken :Y
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:17:36 #226
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129822852
Ja dat ga ik ook doen, hoe moeilijk ik dat ook vind. Loslaten is niet m'n sterkste kant zeg maar :').
pi_129822853
Jeetje, sinds ik werk (maandag :') ) kom ik helemaal niet meer aan bijlezen en posten toe! Nu een dagje training thuis, Isa op het kdv, dus kan weer een beetje meeteuten hier O+

Keshet, wat een ontzettend bijzondere foto van E. Zo ontzettend klein! Dat maakt me zo dankbaar he, en vol bewondering over wat zo'n klein minimensje allemaal aankan.
Sarcasme. Herken het.
pi_129822870
Xm, probeer het dan even los te laten, zodat jij niet gefrustreerd hoeft te worden bij elke rommelvoeding.
Wellicht pakt ze het zelf op of heeft ze even kinder trek. En dan morgen kijken of ze echt weinig heeft gedronken, of dat dat wel meevalt.

Zometeen intake op het kdv. Wendagen afspreken en zo... Weer werken komt nu wel heel dichtbij!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:19:27 #229
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129822903
Ha, Spirit! Hoe bevalt het werken?
XCuz me, loslaten is idd moeilijk, maar het is wel loslaten met de vinger aan de pols. Niet dat je haar aan haar lot overlaat. Probeer het ook zo te zien. Als je merkt dat je dat kunt en het goed gaat, krijg je misschien meer vertrouwen in jezelf en in haar. Succes!
pi_129823022
Werken is gaaf!! Wat een heerlijkheid, maar ik vind het wel jammer dat ik Isa nu maar 1 uurtje per dag wakker meemaak. Dat is weer het andere uitsterste van 24/7 en dat vind ik jammer. Maar ik vind het heerlijk dat ik mijn leven weer terug heb, doe wat ik leuk vind en waar ik blij van word :)

[ Bericht 51% gewijzigd door Spirit82 op 08-08-2013 11:41:55 ]
Sarcasme. Herken het.
pi_129823084
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 09:53 schreef Keshet het volgende:
Die omschrijving van je vader Spees! :D Whehe! Hij heeft aardig gelijk denk ik. Maar weet je, als ouders kijk je daar meestal wel doorheen.

Al vond ik het doodeng toen ik E. de 1e keer goed kon bekijken hoor. Maar na een paar seconden was dat over.

SPOILER
Gek hoe dat werkt he? Toen ik L. zag dacht ik: Onze zoon, onze zoon, hij leeft! en nu pas zie ik op de foto's hoe enorm prematuur hij eruit zag. Is me in die tijd echt nooit opgevallen. Alle slangetjes etc vond ik wel heel naar.
pi_129823241
Spirit, wat klinkt dat fijn!
pi_129823267
Ik heb ze maar even heel kort gezien na de geboorte en pas een paar uur later weer. Toen zagen ze er eigenlijk heel goed uit. Ik schrok juist van de foto's die vlak na de geboorte zijn gemaakt.

Qua slangetjes vond ik het ook wel meevallen, sowieso waren ze daar met een paar dagen vanaf. Het was alleen even een knoeiboel toen ik ze allebei vast had en zelf ook nog aan allerhande snoertjes vast zat :D
pi_129823388
quote:
17s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:33 schreef Kyara het volgende:
Ik heb ze maar even heel kort gezien na de geboorte en pas een paar uur later weer. Toen zagen ze er eigenlijk heel goed uit. Ik schrok juist van de foto's die vlak na de geboorte zijn gemaakt.

Qua slangetjes vond ik het ook wel meevallen, sowieso waren ze daar met een paar dagen vanaf. Het was alleen even een knoeiboel toen ik ze allebei vast had en zelf ook nog aan allerhande snoertjes vast zat :D
Ohja, herkenbaar :D Ik heb wel eens vrij hysterisch de zusters op de neo erbij geroepen omdat L. zijn monitor piepte en ik dacht: Dit gaat niet goed ;(

Bleek het mijn magnesiumpomp te zijn :')
pi_129823492
LOL :D

J, uurtje of 7 oud

SPOILER
pi_129823505
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:38 schreef L-E het volgende:

[..]

Ohja, herkenbaar :D Ik heb wel eens vrij hysterisch de zusters op de neo erbij geroepen omdat L. zijn monitor piepte en ik dacht: Dit gaat niet goed ;(

Bleek het mijn magnesiumpomp te zijn :')
Hoe gaat het eigenlijk met je dieet ivm de allergie van L?? Is het vol te houden en werkt het?
Sarcasme. Herken het.
pi_129823521
Oh wat een lieve kopietjes allemaal.

En ik heb de docu (nog) niet durven kijken.

Xm hier ook soms een dag of 4 ineens heel slecht eten en drinken. Ik herhaal de rest (en jezelf) maar even je moet (kunt) het meer loslaten zo lang ze alert blijft. Oh en mijn baby houdt zich ook niet aan de oei ik groei kalender, misschien toch gewoon een sprongetje.
pi_129823525
Wauw Kyara, wat ziet ze er goed uit! O+

Ik geloof dat onze foto's toch iets minder zijn dan.
pi_129823561
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:43 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Hoe gaat het eigenlijk met je dieet ivm de allergie van L?? Is het vol te houden en werkt het?
In overleg met de huisarts en de lactatiekundige ben ik gestopt met het dieet. Zij claimden namelijk, wat ik hier ook al las, dat als het eczeem door de koemelk kwam het echt weken zou duren eer er verbetering op zou treden. Dat het eczeem ineens zo goed ging kwam dus door de nieuwe zalf.

Ik heb eerst een paar dagen nog aan provocatie gedaan, zonder enige reactie. Nu weer volledig koemelk, en alles gaat goed :)
pi_129823587
Goed nieuws dus, top! :)
Sarcasme. Herken het.
pi_129823668
dank voor de toelichting fieder, ik dacht ook steeds feeder :@ vond het al wat dubieus!
Pap hier wordt juist dunner als het lang staat dus geen tips (biobim).

Xm, klote zeg. Wij kunnen allemaal wel zeggen dat je niet onzeker ervan moet worden als ze alert is en goede plasluiers heeft etc, maar ja, wij hebben jouw baby niet en jij wordt er wel onzeker van.
Forcefeeden lijkt me niet de bedoeling eerlijk gezegd, maar je bent toch opgelucht als er dan wel een voeding in zit. Die 888 ml lijkt me een prima hoeveelheid voor een dag en je manier van aanbieden ook. Ik zou gewoon de normale tijd ertussen aanhouden en maar even laten gaan die kleinere flesjes. Ze is misschien zelf aan het regelen naar een nieuw ritme en als je met haar meegaat is het het snelst voorbij. Als het naar je zin te lang duurt en ze echt suffig wordt/veel te veel naar je zin slaapt kun je altijd aan de bel trekken. En sprongetjes zijn niet op de dag af over hè? :D

Misschien in het bv topic nog heldere inzichten? :* en ik hoop dat ze snel weer naar jouw tevredenheid gaat drinken!
pi_129823689
Kyara ze ziet er zeker goed uit! En je herkent haar ook al echt O+ (behalve dan dat het ook best D zou kunnen zijn als ik moest raden :@ )
LE dat is fijn! Maakt het een stuk makkelijker lijkt me

Pap is nog steeds heul erg vies :r
pi_129823774
Sprongetjes ;( Isa zit ook weer duidelijk in een sprong. Mevrouw eet slecht, laat rustig 80ml staan van een 150/5 fles en vindt het een goed idee om 'savonds laat/'snachts een inhaalslag te maken en tikt dan rustig 180/6 weg. Slapen is dus ook ruk :') Vanochtend kwam er ineens een keiharde schreeuw uit haar ledikant, man, weer een jaar van mn leven af. Ik stond meteen naast mn bed, doe de klamboe van het ledikant opzij om te kijken wat er was, ligt ze gewoon prinsheerlijk te slapen nog :')

Hrrrmmmggg }:|
Sarcasme. Herken het.
pi_129823775
Oh en ik zag dat de Kiwi-dame al lacht! Wat een snellerd!

LE, wat fijn dat het eczeem gewoon met zalf goed te beheersen is en je niet meer aan een dieet hoeft!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:54:11 #245
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129823783
Mineola, thnx. Is ook zo. Vandaag laat ik het haar echt ff zelf bepalen, kijken wat er gebeurt. Van een dag minder drinken zal ze niet gelijk omvallen denk ik. Laat de max van 4 uur ook maar even gaan. Als ze echt suffig wordt, ga ik wel naar een arts. Maar ze slaapt sowieso vrij veel, dus dat is een beetje lastig bepalen :').
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:55:35 #246
265732 Keshet
pi_129823810
quote:
17s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:42 schreef Kyara het volgende:
LOL :D

J, uurtje of 7 oud

SPOILER
Dat is inderdaad geen gevild konijn! Wat zagen ze er al goed uit! (Ik ga er voor het gemak even van uit dat D. er ook zo uitzag. :+ )

LE, moeilijk he? Die snoeren en infusen en plakkers en zooi blijven ook gewoon naar om te zien. Maar ik blijf het bijzonder vinden dat je daar toch snel doorheen kunt kijken.

En over die 'prematurenkoppies'. Tsja, ik zag dat ook niet op dat moment. Pas veel later zag ik het op de foto's.
Mijn schoonzus zei eens 'Goh, het wordt nu echt een kindje he?' Lááiend was ik. Achteraf snap ik de opmerking wel. :)
pi_129823823
nee precies, een dagje minder zal wel ok zijn :D Je merkt het vanzelf als ze suffig wordt.
Succes! En ik vind/vond loslaten ook moeilijk...
pi_129824021
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja dat ga ik ook doen, hoe moeilijk ik dat ook vind. Loslaten is niet m'n sterkste kant zeg maar :').
Ik lees af en toe mee en reageer bijna nooit.
Maar ik heb een dochter van nu 11 maanden. Die aan het begin borstvoeding kreeg. Later ook nog maar dan gekolfd. Ze weigerde overdag pertinent de borst, 's nachts ging het een hele tijd wel prima, maar na een weekje ziek zijn ineens ook niet meer.

Anyway, van haar weet ik ook vrij goed hoeveel ze dan dronk op een dag en dat wisselde nogal. ongeveer tussen de 550 en de 950 ml. Ze was en is lekker mollig, dus weet zeker dat ze prima genoeg kreeg. De ene dag wilde ze ook heel vaak en de andere liet ze er ineens meer tijd tussen. Wij hebben het een hele tijd precies bijgehouden hoeveel ze dan dronk, maar wel de tijden aan haar overgelaten. Ze gaf niet heel duidelijk aan, niet heel hard huilen ofzo. Maar gewoon een beetje miepig worden en dan was ze of moe of ze had honger.

Op advies van de lactatiekundige trouwens steeds gewacht op tot zij honger had. Want helemaal aan het begin lukte het niet met haar aan de borst krijgen. Steeds in de weer met kolven, spuitje ed. Bleek dat ze het prima kon als we gewoon niet om de 3 uur probeerden (en haar dan wakker moesten maken) maar gewoon wachtten tot ze honger had en dat wa stoen om de 3,5 á 4 uur. Daarna is ze dus wel een tijdje helemaal aan de borst geweest.

Wat ik dus wil zeggen eigenlijk: laat het los, kijk of ze uit zichzelf komt en probeer dat eens een dag of 2 (ze moet er zelf ook aan wennen natuurlijk). Als dat dan niet goed gaat kun je altijd weer terug naar hoe je het deed. ze is 10 weken en kan heus wel wat hebben.. (wel gewoon blijven kolven dan natuurlijk, als ze dan niet zoveel honger blijkt te hebben heb je meteen een mooi voorraadje in de vriezer..
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:11:57 #249
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129824262
Thnx :). We gaan het zo ook ff proberen idd. Gekke is dat het prima ging, maar ineens niet meer. Vooralsnog hoop ik op het sprongetje. Eigenlijk moet ze over 15 minuutjes weer een voeding, maar ze slaapt nog. Ik ga maar ff op mn handen zitten ofzo :').
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:12:32 #250
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129824278
Teruglezen lukt nu niet echt, maar zag wel dat LE geen dieet meer hoeft. Dat is fijn zeg! :Y
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:20:26 #251
381212 Gulara
From the future
pi_129824527
Spees ik was ook kaal tot laat. Gelukkig zijn we beiden goed opgedroogd. :P

XM :*

En ik zag E. blijft een bijzondere foto. En het is uiteindelijk ook een bijzonder leuk kind, moet altijd erg lachen om haat uitspraken. O+

En J. ziet er zo op het eerste gezicht niet zo klein uit.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:22:49 #252
381212 Gulara
From the future
pi_129824615
Spees ik was ook kaal tot laat. Gelukkig zijn we beiden goed opgedroogd. :P

XM :*

En ik zag E. blijft een bijzondere foto. En het is uiteindelijk ook een bijzonder leuk kind, moet altijd erg lachen om haat uitspraken. O+

En J. ziet er zo op het eerste gezicht niet zo klein uit.

Slangetjes zijn helaas niet alleen voor minibaby's mijn bijna negenponder had op een gegeven moment meer slangen dan de 3x kleinere baby's. Vond het zo heerlijk toen ik em zonder slangen kon vasthouden.
pi_129826157
Olf: ik heb de fotospam gisteren nog gezien: O+

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:58 schreef Mangostine het volgende:
Mijn baby is fan van mijn grote oranje Blond-mok :D Als ie hem ziet wordt ie helemaal enthousiast met zo'n verwoed lachje (Coco weet welk lachje ik bedoel) en wil hij de hele tijd de mok knuffelen en bekijken O+
Dat lachje is geweldig :D *;

Enf, hoe was het oppassen nog gegaan?
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:00 schreef Mangostine het volgende:
Gaan wij morgenochtend doen :+ En zaterdag allemaal leuke dingen kopen.
quote:
Ik was 'm gewoon op facebook gaan checken toen ik zag dat deze link niet werkte :Y Dacht dat je 'm alweer zelf had verwijderd.

Enf, de winkelwagenzitjesfoto heb ik ook nog langs zien komen. Die lach :D O+

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 15:59 schreef Zolena het volgende:
En ook dentinox voor zere tanden. Ik smeer het erop met een wattenstaafje.
Heb je de vloeibare variant? Die vond ik echt lastig erop krijgen. Gel is makkelijker :Y Vond ik.

Bell, wat een prachtige kat ook! En Nin die aan d'r vacht & staart zit te plukken, cute!

Mango, Saartje is ook fan van de wasmachine *O* Kan me herinneren dat ik het als kind ook erg fascinerend vond :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:37 schreef Spees_Eend het volgende:
Coco die foto met hond is zo lief! En goede timing!
Timing is minder indrukwekkend als je weet hoeveel ik er achter elkaar heb gemaakt :+ :')

Suiker, fijn dat het zo goed gaat bij de fysio :)

Logi, ze heeft inderdaad een geweldig pakje :Y O+

Holland Doc, op welke zender wordt dat uitgezonden? Ben nu wel nieuwsgierig n.a.v. jullie posts.

Venco, hoe ging het vanmorgen nog? Alles op tijd klaar of was je zelfs veel te vroeg?

Tante, ze zegt mama! Hoe lief *; Kan niet wachten tot Saartje dat -bewust- zegt :s)

Keshet, indrukwekkende foto!

quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
En het zal niet 100% zuiver zijn, maar de flesaanduiding is te belabberd.
Lieverd, ik denk echt dat je er veel te veel bovenop zit. En daar maak je jezelf helemaal gek mee. Vind het dan ook niet gek dat jouw geduld na twee dagen op is. Je geeft zelf al aan dat je loslaten erg moeilijk vindt, maar ik denk dat het voor jou/jullie echt een stuk beter zou zijn.

Heb dit stukje even gequotet omdat ik dat heel sprekend vind. Het is namelijk nog nooit bij me opgekomen om flessen te wegen omdat de aanduiding op de flessen te belabberd is. Voor mij spreekt hieruit dat je het té perfect wilt doen. Die aanduiding op de flessen is er zodat je een -globaal- beeld krijgt van wat je baby binnenkrijgt. Op de mm nauwkeurig is echt niet nodig.

Nu baseer ik me natuurlijk op maar een heel klein beetje info, maar echt, voor jezelf lijkt het me niet verkeerd om te proberen het niet zo perfect te doen. Nogmaals, hoe lastig ook, loslaten :Y :*

quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:15 schreef Fieder het volgende:
Keshet :D
SPOILER
Ha! Ik dacht ook altijd dat het van feeder kwam :D

Kyara, wat een knapperd al op die foto! O+

quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Thnx :). We gaan het zo ook ff proberen idd. Gekke is dat het prima ging, maar ineens niet meer. Vooralsnog hoop ik op het sprongetje. Eigenlijk moet ze over 15 minuutjes weer een voeding, maar ze slaapt nog. Ik ga maar ff op mn handen zitten ofzo :').
Als ik iets heb geleerd, is het dat baby's zich de ballen aantrekken van schema's, ritmes, etc :+ Bij Saartje ben ik gewoon heel veel met haar meegegaan. Tuurlijk wel ook in de gaten gehouden hoeveel ze in totaal dronk, maar als ze bij de ene voeding een stuk minder dronk, corrigeerde ze dat altijd zelf wel in een latere voeding.

En nu gaan we nog steeds wel in haar ritme mee. Maar tegelijkertijd gaat zij ook gewoon met ons mee. Lekker duidelijk he? :D
Ze is natuurlijk ook alweer een stuk ouder, en dat scheelt ook. We gaan nu eigenlijk op elkaars (tijdelijke) ritme mee, zeg maar :+ De ene keer pas ik me wat aan, dan zij weer eens, ook afhankelijk van de planning van de dag, hoe laat de dag begonnen is, hoe het de dag ervoor ging, etc. Gaat super :Y
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:34:03 #254
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129826777
Ik vind t maar lastig. Het is nu 4 uur na de laatste voeding en ze slaapt nog steeds. Paar keer dacht ik, ja nu wordt ze wakker, maar nope. Slapen slapen slapen. Ze heeft ook maar weinig interesse in speeltjes ofzo als ze wakker is. Meestal is ze wakker rondom een voeding om daarna weer redelijk snel verder te slapen.
pi_129826784
Wow Keshet, je hebt jezelf gekloond!

Kyara, wat zag J. er al mooi/goed uit toen ze nog maar net geboren was O+

XM :* ik sluit me hier heel erg aan bij Coco!

Hier wordt gerold als een malle :D Ze vermaakt zich er uitstekend mee, heen en weer O+ En nu ligt ze er ook heerlijk van te slapen!
pi_129826953
Ik wil ook een slapend kind :'(

Moet de hele tijd de neiging onderdrukken om naar het ledikantje te lopen om te kijken of alles nog goed gaat "want ze is al zo lang stil" :')
Sarcasme. Herken het.
pi_129827076
Aha Fieder! Kunnen we dan nu raden hoe je in het echte leven heet? ;)

Wat een indrukwekkende en mooie foto's zeg van de minibaby's. Slangetjes zijn heel naar ja, of althans, ik vond één infuusje in zijn voetje (voor achteraf totaal onnodige antibiotica) al heel naar om te zien. Laat staan een baby vol slangetjes.

Rollende baby van Bellena! fijn tijdverdrijf. En ook wel prettig dat ze er zo lekker van slaapt ;)

Mijn jongetje had het net wel 20 minuten uitgehouden in de crèche op de sportschool. Hij is al vanaf zijn geboorte heel erg eenkennig. Zijn er mensen die dat herkennen? Hij vindt maar 4 mensen leuk: z'n eigen ouders en mijn ouders. Bij iemand anders op schoot resulteert (meestal) vroeg of (heel soms) laat in drama. En dat drama stopt dan niet tot dat ik hem weer vast hou. Vind het voor mezelf niet zo erg hoor, ben het redelijk gewend inmiddels om hem bijna altijd bij me te houden. En dat hij veel huilt is ook ok, hij lacht ook vaak. Maar voor hemzelf vind ik het vervelend. Hij moet straks ook voor het echie naar de crèche. En voor z'n ooms en tantes en andere familie zou het ook leuk zijn 5 minuutjes met hem te kunnen knuffelen of spelen.
pi_129827203
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind t maar lastig. Het is nu 4 uur na de laatste voeding en ze slaapt nog steeds. Paar keer dacht ik, ja nu wordt ze wakker, maar nope. Slapen slapen slapen. Ze heeft ook maar weinig interesse in speeltjes ofzo als ze wakker is. Meestal is ze wakker rondom een voeding om daarna weer redelijk snel verder te slapen.
Ik weet niet of je had meegekregen wat Coco zei, maar ik kan me er helemaal bij aansluiten.
pi_129827234
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Volgens mij maak je je om (veel) meer zorgen dan alleen om het niet goed drinken, niet? Denk je dat er iets niet helemaal in orde is met N.? Omdat je ook aangeeft dat ze vooral veel slaapt?

Kindje van een vriendin van mij sliep ook bijna alleen maar. Heeft hij gedaan tot ruim 9 maanden, bijna een jaar ofzo. Hij bleek gewoon graag en veel te slapen :+

Toen Saar een stuk kleiner was, las ik hier wel eens over kindjes die al een lievelingsknuffel/speeltje of lievelingstv-filmpje hadden. Had zij echt totaal niet. Leek haar niet bijzonder veel te interesseren. Kun je soms best eens onzeker van worden. Maar is meestal helemaal niet nodig.

Als je je écht zorgen maakt, dan zou ik vragen of je gewoon (heel binnenkort) eens langs kunt bij het cb ofzo. En dan van tevoren eens bijhouden (opschrijven) hoeveel ze nou precies wakker is/slaapt, of ze speelt/'praat'/etc. En dan gewoon een heel open gesprek aangaan met de deskundige daar, dus precies aangeven wat je dwars zit. Misschien zou dat helpen om wat zekerder te worden ook (als je hoort dat alles prima in orde is, wat ik verwacht dat je gaat horen. Maar ik ben 1. een leek en 2. ik zie N. nooit in het echt en 3. dit is maar internet, dus zoiets wil je ook 'in het echt' bevestigd horen natuurlijk).
pi_129827302
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:46 schreef Lilalau het volgende:

Wat een indrukwekkende en mooie foto's zeg van de minibaby's. Slangetjes zijn heel naar ja, of althans, ik vond één infuusje in zijn voetje (voor achteraf totaal onnodige antibiotica) al heel naar om te zien. Laat staan een baby vol slangetjes.

Rollende baby van Bellena! fijn tijdverdrijf. En ook wel prettig dat ze er zo lekker van slaapt ;)

Mijn jongetje had het net wel 20 minuten uitgehouden in de crèche op de sportschool. Hij is al vanaf zijn geboorte heel erg eenkennig. Zijn er mensen die dat herkennen? Hij vindt maar 4 mensen leuk: z'n eigen ouders en mijn ouders. Bij iemand anders op schoot resulteert (meestal) vroeg of (heel soms) laat in drama. En dat drama stopt dan niet tot dat ik hem weer vast hou. Vind het voor mezelf niet zo erg hoor, ben het redelijk gewend inmiddels om hem bijna altijd bij me te houden. En dat hij veel huilt is ook ok, hij lacht ook vaak. Maar voor hemzelf vind ik het vervelend. Hij moet straks ook voor het echie naar de crèche. En voor z'n ooms en tantes en andere familie zou het ook leuk zijn 5 minuutjes met hem te kunnen knuffelen of spelen.
Ik zie het bij mijn nichtje (bijna 11 maanden oud). Al gaat dat volgens mij wel steeds beter de laatste tijd.

Maar zij wilde eerst ook altijd alleen bij haar moeder of vader zitten. Bij alle anderen mensen niet (behalve bij de oma en opa's die ze veel ziet, de oma die ze minder ziet, was ook snel(er) huilen). Nu is het ook zo dat mijn nichtje van begin af aan gewend is om alleen bij papa/mama te zitten en niet door anderen opgepakt te worden. Dus denk dat hier wel de hoofdoorzaak heel duidelijk is.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:05:53 #261
381212 Gulara
From the future
pi_129827606
XM, Coco verwoordt hierboven in een aantal posts wat ik ook denk.

Als het niet helemaal goed voelt, dan zou ik aan de bel trekken. Jij bent haar mama en voelt dat misschien wel aan.
En tegelijkertijd als er niks met N. is en het is jouw eigen behoefte aan controle dan is het wellicht ook fijn om te kijken hoe je daar mee om kunt gaan.

Zoals ik het zo lees klinkt het echt heel overheersend en ik kan me zo voorstellen dat het dan moeilijk is om te genieten van N. :*
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:06:33 #262
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129827626
Wat Coco zegt XM, ik lees door je berichtje heen dat je je zorgen maakt (en niet alleen over het drinken) :* . Als het je niet lekker zit, dan zou ik ook dat eens bespreken met het CB/ je huisarts.

Ik ben benieuwd of ze al wakker is geworden :)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:39:56 #263
259886 pessie
pi_129828741
Keshet, ik vind echt dat C op je lijkt! En bijzondere foto van E. Hou jij haar vast?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:00:03 #264
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129829526
Misschien moet ik dat maar eens doen inderdaad. Ik vind dat ze veel slaapt en maar weinig 'doet'. En ze heeft als ze dan wakker is, altijd een marmerhuid. Vooral op haar ledematen. En dan nu dat drinken erbij. M'n productie is er gelijk van ingestort :').

Ze werd zowaar wakker rond 12:45 en heeft toen 132 gedronken. Luier was matig zwaar. Had 140 opgewarmd. En ze zit nu in haar wipstoel en is nog wel wakker.
pi_129829603
LE wat fijn dat je van dat dieten af bent!

XM, Coco heeft gelijk. Het is jammer dat ze niet zelf wakkerder wordt, maar wisselende flessen dat heeft F ook steeds de ene week wel en de andere week niet. Ze krijgt genoeg binnen, je doet het gewoon hartstikke goed. Maar als je je zorgen maakt, dan moet je gewoon een pro inschakelen. Misschien kun je het dan beter loslaten. En in de tussentijd lekker knuffelen (zeker nu ze wakker is, dat lees ik net!)

Nin die rolmops! O+ F doet niks hoor. Hij drukt alleen zijn voeten in het matras en zijn kont helemaal omhoog, maar dan houdt hij zijn armpjes zo goed stabiel dat rollen er niet bij is.

Lila dat herken ik niet, hoe oud was hij ook alweer? F laat zich door iedereen aan het lachen maken. Ik had

Kleine baby'tjes met of zonder slangetjes, altijd indrukwekkend O+
pi_129829754
WAT DOEN ZE?!?!?!

pi_129829849
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze werd zowaar wakker rond 12:45 en heeft toen 132 gedronken. Luier was matig zwaar. Had 140 opgewarmd. En ze zit nu in haar wipstoel en is nog wel wakker.
Dat klinkt toch prima? Wat drinken betreft zou ik me geen zorgen maken als ik jou was.
Maar wat de andere dingen betreft weet ik het natuurlijk niet. kan nooit kwaad om er een keer iemand naar te laten kijken als je je zorgen maakt.

Oh en nu ik nog eens kijk.. Lijkt me slim om te stoppen met dat hele wegen van de voeding enzo. da's zo'n gedoe.. Rond het eens af op 10 ml bijvoorbeeld. Dan weet je het heus precies genoeg..
(als ze een keer spuugt ga je dat toch ook niet opdeppen en dan wegen hoeveel het precies was?)
pi_129829860
quote:
Misschien moet ik dat maar eens doen inderdaad. Ik vind dat ze veel slaapt en maar weinig 'doet'. En ze heeft als ze dan wakker is, altijd een marmerhuid. Vooral op haar ledematen. En dan nu dat drinken erbij. M'n productie is er gelijk van ingestort :').

Nou XM, das toch keuring?? :)

Bedoel je met marmerhuid dat je de aderen erdoor ziet? Volgens mij is dat namelijk normaal :@ Je ziet bij Isa ook echt alle aders lopen omdat ze zo wit is. Daarnaast is ze gevlekt, net een omgekeerde giraffe :7 Mijn kind is speciaal O+
Sarcasme. Herken het.
pi_129829899
Oh leuk Tico, vingerverven?? Of lichaamverven... Die ga ik onthouden om eens met Isa te doen als ze ietsje ouder is. Volgens mij zou ze nu de verf vooral opeten :')
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:12:17 #270
259886 pessie
pi_129829961
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:06 schreef Ticootje het volgende:
WAT DOEN ZE?!?!?!

[ afbeelding ]
Whaha, vervroegd moeder dag cadeau? Ik vind het er leuk uit zien :P . Jij betaalde toch greaag iemand om met je kind te gaan verven? ^O^

Xm, prima toch!
pi_129829974
quote:

Jij vertrouwt het al een hele tijd niet... Trek eens ergens aan de bel. Ja misschien ben je overbezorgd, maar aan de andere kant, een moeder voelt vaak dat soort dingen wel goed aan. Wat voor jou niet klopt, klopt niet. En dat gaat veel verder dan flessen wegen wat ze binnen krijgt. Misschien is dat de controle die je nodig hebt nu, omdat je op de rest zo weinig controle hebt en je zo zorgen maakt of het allemaal wel goed is.
pi_129829995
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:12 schreef pessie het volgende:

[..]

Whaha, vervroegd moeder dag cadeau? Ik vind het er leuk uit zien :P . Jij betaalde toch greaag iemand om met je kind te gaan verven? ^O^

Xm, prima toch!
Ja dat is waar... Gelukkig doen ze dat daar :') Kijk m blij zijn met zn dikke pens in de verf :')
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:13:15 #273
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129829997
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:09 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Nou XM, das toch keuring?? :)

Bedoel je met marmerhuid dat je de aderen erdoor ziet? Volgens mij is dat namelijk normaal :@ Je ziet bij Isa ook echt alle aders lopen omdat ze zo wit is. Daarnaast is ze gevlekt, net een omgekeerde giraffe :7 Mijn kind is speciaal O+
Ja, dat vlekkerige / wolkerige ja. Zal ff kijken of ik er een foto van kan maken.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:15:54 #274
259886 pessie
pi_129830085
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja dat is waar... Gelukkig doen ze dat daar :') Kijk m blij zijn met zn dikke pens in de verf :')
Op de volgende warme dag leg ik Lauren ook buiten in een bad verf, wat voor verf zouden ze gebruiken? Vingerverf?

En ik ga straks MN nieuwe speel-o-theek even bewonderen *O* . Ik moet Lauren nog even registreren zit ik me te bedenken :')
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:20:53 #275
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129830262
Ja ga wel een keer een afspraak maken. Er zitten me echt een aantal zaken niet lekker. Met de 132 ben ik wel tevreden, maar afgaande op om de 3 uur voeden, zou ze eigenlijk om 11:30 gehad moeten hebben en dan nu weer over een kwartier. Maar ok. Dat proberen we ff los te laten voor vandaag. Ze slaapt inmiddels ook alweer. Dus ze is ca. 1,5 uur wakker geweest al met al.
pi_129830301
Arme Luuk ;(

Kesh :o ik moest zomaar huilen van je foto.. :@

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 14:26:04 ]
pi_129830433
Hier was het vanmorgen een bloedbad, Noa heeft haar tong riempje opengekrabd en alles zat er onder.
Achteraf is het maar een inimini wondje, maar schrok me echt helemaal lam ook omdat ik eerst niet kon zien waar het vandaan kwam en het maar bleef bloeden :{
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:27:00 #278
259886 pessie
pi_129830492
Xm, Lauren was ook een half tot anderhalf uur wakker op die leeftijd hoor.
pi_129830500
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja ga wel een keer een afspraak maken. Er zitten me echt een aantal zaken niet lekker. Met de 132 ben ik wel tevreden, maar afgaande op om de 3 uur voeden, zou ze eigenlijk om 11:30 gehad moeten hebben en dan nu weer over een kwartier. Maar ok. Dat proberen we ff los te laten voor vandaag. Ze slaapt inmiddels ook alweer. Dus ze is ca. 1,5 uur wakker geweest al met al.
Saartje was rond die leeftijd ook ongeveer een uur tot anderhalf wakker rondom de voedingen :Y
Volgens mij is het niet meer per se iedere 3 uur momenteel, ongeveer 4 uur zou ook prima moeten zijn :)

Maar nogmaals, als het je niet lekker zit, dan inderdaad gewoon eens langsgaan. Al is het voor je eigen gemoedsrust. Op deze manier is het straks gewoon echt niet leuk meer, en dat zou ontzettend jammer zijn.

Goed gedronken heeft ze :Y
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:27:45 #280
259886 pessie
pi_129830517
quote:
11s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:25 schreef Logician het volgende:
Hier was het vanmorgen een bloedbad, Noa heeft haar tong riempje opengekrabd en alles zat er onder.
Achteraf is het maar een inimini wondje, maar schrok me echt helemaal lam ook omdat ik eerst niet kon zien waar het vandaan kwam en het maar bleef bloeden :{
:o . haar tong is goed doorbloed zeg maar :')
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:27:50 #281
265732 Keshet
pi_129830522
XM, voor het perspectief, mijn huid is nog steeds vaak gemarmerd. :D
Maar serieus, hoe ken je die term? Vanuit een opleiding of heeft Dr. Google je die verteld?

Ik sluit me aan bij de rest. Als jouw gevoel zegt dat er iets niet klopt moet je aan de bel trekken. En zo niet, laat het dan een beetje los.
SPOILER
Als ik een baby was en je zou me elke keer stípt na 3 uur wakker maken voor een voeding dan zou ik 1. niet zoveel drinken omdat ik moe zou zijn 2. meteen weer in slaap vallen als je me met rust laat met die fles. Misschien is je meisje meer van de grotere tussenpozen tussen de voedingen? Ik zou haar echt een paar dagen de kans geven om zelf aan te geven wanneer ze wil eten, mits verantwoord. Tien uur ertussen lijkt me bijvoorbeeld wat te veel. ;)

Huu Logi! Dan zou ik ook even schrikken ja!

Bram! :D Wat zal hij een plezier gehad hebben. :D
pi_129830541
quote:
11s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:25 schreef Logician het volgende:
Jasses, daar zou ik ook ontzettend van schrikken!

Iets anders, kwam net deze foto weer eens tegen :')

Ik moet er weer om lachen _O- En dat deed destijds pijn! Net na de keizersnede, en dan de slappe lach, shiiiiiiit :D
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:29:43 #283
259886 pessie
pi_129830589
Is vast een oude man rechts? :o
pi_129830668
Waarom staat er een man op die foto :?
pi_129830697
Wij leggen L. een half uur nadat hij wakker is geworden weer in bed. Langer is voor niemand leuk. Hij is 16 weken, gecorrigeerd ook dus 10 weken. Dat is niet heel afwijkend. :)

Verder sluit ik me bij de rest aan, misschien is het goed om iets met al je zorgen te doen.
pi_129830702
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:29 schreef pessie het volgende:
Is vast een oude man rechts? :o
Ja :') :+

*gnorf*

Bescheurd heb ik me om die foto _O- _O-
pi_129830741
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:31 schreef Logician het volgende:
Waarom staat er een man op die foto :?
Zal wel standaard lay-out zijn, en dan kwestie van tekst inplakken.

Maar come on :D In dit geval zou je dan toch dat fotootjes vervangen ofzo :D
pi_129830751
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:46 schreef Lilalau het volgende:
:Y Ben toch blij dat ik het even heb toegelicht, er heersten wat misverstanden :+
Tico wat gaaf!
Pessie wij hebben ook een speelotheek, zit al langer te denken eens te gaan. Kan iedereen daar gewoon lid van worden en wat kost dat ongeveer?
Logi wat eng :X
Coco whahahhaha _O- zo te zien zit de baby er nog in :+
pi_129830900
Logi, ik zou me ook wild schrikken! Baby en bloed, dat gaat niet goed samen ;(

Haha Coco, ik kan me goed voorstellen dat een keizersnede voor mannen nog net een stukje ingrijpender is :+ Verstandig dat ze daar een boekje aan wijden! Wat ik overigens nooit heb gehad, verdorie :(

XM, Isa is nog steeds maar ongeveer 1,5 uur wakker inclusief voeding (nu 13 14 weken). Daarna valt ze gewoon in slaap. waar dan ook. Slapen is gaaf :7 En ik zou trots zijn als die tut weer eens 130 drinkt. Dat gemiep met die fles de hele tijd. Ze drinkt nu ongeveer 700ml per dag -O- Ik probeer je overigens niet te zeggen dat je spoken ziet als je je niet goed voelt bij hoe ze nu is/doet. Zoals iedereen hier zegt, is het verstandig om je angsten/zorgen te bespreken met een deskundige. Ook al is er niks aan de hand, dat is wel fijn om te horen van iemand die daar daadwerkelijk verstand van heeft en misschien dat je het daarna iets beter los kunt laten. Ik lees geen gekke dingen in jouw posts, of dingen die ik niet herken van Isa, maarja, ik zie en ken N. natuurlijk niet en daarnaast ben ik ook maar een leek :)
Sarcasme. Herken het.
pi_129831011
Maar je hebt niet om de 3 uur gevoed XM! Dus ze zou niet om 1130 en over een kwartier weer moeten. Vergeet dat, voor nu tenminste. Het is ook geen robot he? :)
Ze heeft om 12.45 goed gedronken en ze is anderhalf uur wakker geweest. Reken 3-4 uur vanaf de laatste voeding en kijk niet naar wat daarvoor gebeurde. Is ze na een uur of vier uur nog niet wakker, dan zou ik haar wakker maken voor een voeding.

En wat betreft het wegen, ik wilde er niks over zeggen, maar ik ben het helemaal eens met de andere dames die er wel iets over zeiden.

Schrijf eens op waar je je allemaal zorgen over maakt en leg dat idd voor aan het cb. Ik hoop dat je gerustgesteld kan worden en je meer vertrouwen in jezelf en je kleine dametje krijgt! :*
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:42:18 #291
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129831095
Keshet, het cb zei er wat over. En nee, met dat in de spoiler ben ik niet zo meer mee bezig. Ik weet het niet, wel het gevoel dat er *iets* met haar is. Maar hopelijk ben ik de afwijkende in dezen :').

Vermoeiend, zo'n moeder...

pi_129831096
Oh er was nog een pagina... 8)7

Ik dacht ook, wat doet een man op dat boekje!

En getver Logi, ik zou me ook te pletter schrikken!

Pessie hoe was de speel-o-theek?
pi_129831415
Haha dat boekje! -O_

XM, dat je op de gram weegt gaat echt te ver hoor! :o
Je maakt je echt snel teveel zorgen :* Zo'n baby is sterker dan je denkt!
SPOILER
Bram goes Pollock :D

Logi ik zou me ook kapot schrikken! Gelukkig valt het mee.

Ik ben de belasting aan het doen. Nog steeds }:|
Ik neem me wéér voor om de volgende keer wel elk kwartaal braaf alles te ordenen :') (as if..)

Bij de bekkenfysio trouwens even bevestigd: heb het flink overbelast nu dus werken zit er echt nog niet in. Jammer.. hoopte dat het normale spierpijn was, misschien niet helemaaaaal realistisch.. :{

Oja! F rammelt nu echt bewust met een rammelaar en dan kijkt hij ook wat hij doet. En hij gaat steeds harder lachen als we in zijn gezicht blazen :D Als we hem wakker op zijn buik leggen gaat hij rupsen, de ondertreffende trap van tijgeren.

En hij valt al een paar keer weer zelf lekker rustig in slaap O+
pi_129831538
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Afspraak maken lijkt me slim ja als het je niet lekker zit.

Maar qua voeden.. Ze heeft bij de vorige keer 4 uur en een kwartier er tussen gelaten dus en toen best prima gedronken. Als ze weer zo lang ertussen laat zou ze pas om 17.00 uur weer drinken en als ze nu 3 uur ertussen laat pas weer om 15.45. Niet terug rekenen naar de voeding voor de laatste dat slaat natuurlijk nergens op, over een kwartier weer zou al na 2 uur zijn..

1,5 uur wakker klinkt mij ook als heel normaal.
pi_129831550
He balen Suiker -O- Verplicht rustig aan doen is rot (tenzij je zo'n lui varken bent als ik :+ )

XM, wat blijft het een lekker poppetje O+ En die bos haar!! Ziet eruit als een tevreden snurkertje. Ben benieuwd hoe laat ze zich nu weer aandient :)

Vier uur tussen voedingen is trouwens toch niet zo gek voor haar leeftijd?
Sarcasme. Herken het.
pi_129831561
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:15 schreef pessie het volgende:

[..]

Op de volgende warme dag leg ik Lauren ook buiten in een bad verf, wat voor verf zouden ze gebruiken? Vingerverf?

En ik ga straks MN nieuwe speel-o-theek even bewonderen *O* . Ik moet Lauren nog even registreren zit ik me te bedenken :')
Ik vraag het vanmiddag even, als ik het niet vergeet.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:56:38 #297
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129831639
In my defense, dat wegen moest van de kraam en het cb. Dat heb ik niet zelf bedacht. Cb zei vorige nog dat ik er zo vooral mee door moest gaan...

En de manduca is meer dat m'n vriend dat niet helemaal vertrouwde ;). Ze heeft er nog steeds niet ingezeten :'). Ding ligt werkloos op de stoel.

Maar goed, ik wil het gewoon heel graag heel erg goed doen met haar. Dat ze gewoon goed groeit enzo. Mss maak ik me wel snel zorgen ja, maar dat komt voort uit het goed willen doen. Maar ik ga het bespreken bij het cb of de huisarts.
pi_129831737
Het is ook heel begrijpelijk, maar het moet je niet belemmeren, dat is alles.
Maar nu gaat het oke toch, en je bent niet gek als je even naar de huisarts of cb gaat. :*
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:01:06 #299
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129831802
Ik ben ook benieuwd wanneer ze zich weer meldt. Probeer ondertussen niet al te erg te piekeren over dat ze met het oude schema voeding 5 al had gehad en nu pas op 3 voedingen zit. Valt niet mee. Ik zal nu ff stoppen met jullie lastig te vallen en ga wel ff candy crashen ofzo.
Thnx voor alle luisterende oren en adviezen enzo :Y.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:01:12 #300
381212 Gulara
From the future
pi_129831810
Maar gaat het zo slecht met de groei van N. dat je dit moet blijven doen? Want begrijp ik goed dat je voor en na elke voeding weegt?
Nogal een heftig advies om iemand mee te geven. Ik zou daar ook heel onzeker van worden.

En wat een schone slaapster heb jij. O+
pi_129831886
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben ook benieuwd wanneer ze zich weer meldt. Probeer ondertussen niet al te erg te piekeren over dat ze met het oude schema voeding 5 al had gehad en nu pas op 3 voedingen zit. Valt niet mee. Ik zal nu ff stoppen met jullie lastig te vallen en ga wel ff candy crashen ofzo.
Thnx voor alle luisterende oren en adviezen enzo :Y.
Ik vind het niet vervelend of lastig ofzo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')