abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129782738
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_129782751
Speciaal voor LiLaLau
pi_129782764
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:59 schreef Mineola het volgende:
Dat zijn inderdaad wel de essentials voor een meet ja!
Je maakt maar één keer een verpletterende eerste indruk natuurlijk. :+

Mango, jij bent toch ook de Marokkaanse oppas?! :P *rent weg*
:( ;( :P
pi_129782823
Dank je Danic! ^O^
pi_129783373
SE gefeliciteerd met je dreumes *O*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_129783458
quote:
17s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:31 schreef kleinzusje het volgende:
SE gefeliciteerd met je dreumes *O*
wat zij zegt! *O*
pi_129783506
Goedemorgen :)

Fieder hoe zijn de laatste slaapmomenten gegaan?

Suiker hoe gaat het eigenlijk nu met het weglaten van die ene fles? Misschien dat je daar al eerder wat over hebt gezegd dat ik dat heb gemist, maar heb soms wat met de franse slag bijgelezen ;) Leuk hoe je dat zegt over het karakter van F, het is echt mooi om die ontwikkeling te zien. En ik zag zijn foto voorbij komen nog, het zou me niet verbazen als hij later in Kruimeltje mag spelen. Als dat gebeurt, vergeet niet dat tante spees dat nog ooit heeft gezegd.

Mango een *O* voor je blije baby. Een ochtendhumeurtje is nog wel te overzien! Ik vind M trouwens wel een beetje exotisch hoor. Niet enorm, maar de vorm van zijn oogjes geeft hem een beetje een exotische umpf

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Coco ik duim met je mee dat het snel november is! Wie weet gaan we nog samen in Z&G posten, maar zeker weten doe ik het nog niet :)

Hoi Elmo :W wat een schattig meisje heb je!

SE gefeliciteerd met M!!!!

Danic wat een lange dag :o maar ik zou het ook zo oplossen denk ik. Je bent er dan toch al, en beter dan een hele dag 'vrij' zijn terwijl je weet dat je die avond nog moet

Gulara: shit weer van het 100 x opstaan :{ maar gelukkig luistert hij wel erg goed naar je opdracht om ook eens iets te doen. Fijn dat het inslapen in ieder geval wel goed gaat. Om nog even iets positiefs te verzinnen over zijn slaapskills _O- Succes vandaag!

High five voor staande Djenna, goed hoor! En leuk je weer eens te zien hier Twinkle.

Lilalau, jammer van de oppasvragen. Eigenlijk wel leuk om er een heel spannend verhaal omheen te verzinnen. Vondeling op je vakantie in Ecuador ofzo.

~:)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:38:21 #8
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129783575
Oh ja, se: dreumesverjaardag *O*
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:53:58 #9
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129784015
SE van harte met je dreumes! *O*

Suiker, die foto's van F zijn echt geweldig O+. En wat shit dat je zoveel last hebt met werken ;(

Knap van D, Twink! Trekt ze zichzelf op of staat ze gewoon midden in de kamer los?

Gulara, weer zo'n vermoeiende nacht ;(. Wat enorm rot is dat toch! Knap van het inslapen overdag, het ging hier lange tijd precies andersom!

Fieder, hoe gaat t slapen vandaag?

Oh, Pessie, ik had jouw knappe meisje ook gezien, wat een moppie! Dat roze stond haar hartstikke goed!

Ik kan het niet laten om hier mee te lezen/posten hoor :@. Ik las iets over een zuidelijke meet, ik hou m even in de gaten! Wie weet!

Ik heb net een filmpjeop FB geplaatst en het lukt me ff niet 'm op photobucket te krijgen maar E loopt *O*! Er is nu al weinig baby-achtigs meer aan hoor, gaat zo hard!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:08:56 #10
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129784380
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:53 schreef Tante_Soesa het volgende:

Ik heb net een filmpjeop FB geplaatst en het lukt me ff niet 'm op photobucket te krijgen maar E loopt *O*! Er is nu al weinig baby-achtigs meer aan hoor, gaat zo hard!
Eej! Illegaal!
Wat goed van E! Wel gek zeker als je baby ineens helemaal geen baby meer is?

Naar aanleiding van Silvijns dagbesteding denk ik dat hij in de rocket science gaat later. Of biomoleculaire geneeswetenschappen. O+

pi_129784429
SE: *O* *O* en veel plezier met doorschuiven! :)

Intussen ook Elmo van harte *O* ;)

(straks antwoord op je vraag Spees, belt net iemand aan)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:11:22 #12
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129784441
Hahaha speed! Squicksquicksquick O+

Soesa! Lopen is leuk.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:14:15 #13
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129784501
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:08 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Eej! Illegaal!
Wat goed van E! Wel gek zeker als je baby ineens helemaal geen baby meer is?

Naar aanleiding van Silvijns dagbesteding denk ik dat hij in de rocket science gaat later. Of biomoleculaire geneeswetenschappen. O+

:Y gek idd en ook heel erg leuk!

S O+ :D! Dat ziet er ontzettend wijs uit :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129784508
SE gefeliciteerd met je dreumes!

Precies een jaar geleden vielen we van onze stoel bij de verloskundige bij dit beeld:
pi_129784677
SE gefeliciteerd!!!!

wat goed Soesa!!! Ik ga je zoeken op fb!
pi_129784716
Oh jaa SE *O* gefeliciteerd
Soesa ik zag het filmpje, wat geweldig knap!! *O*
Kyara :D Ik moet nog altijd huilen bij de echofoto's, dat dat gewoon een kleine L is
Whahah Silvijn lekkahhh.
Troeta heb je je u.i speciaal voor de dreumessen aangepast? Ik denk steeds: he wie is dat nou?

Ik durf bijna niks te zeggen maar t slapen gaat redelijk vandaag. Pff geen jinx plz
Na mn gespui van gister en dankzij de tips en bemoedigende woorden kan ik er weer even wat beter tegen.
Hij ging wel heel erg huilen maar ipv hem in mijn armen te nemen heb ik hem in zijn bedje vastgehouden. Geen idee hoe ik erop kwam... Beetje vaag, maar mn ene arm onder zn hoofd en andere arm achter zn rug en dan beetje schudden en in zn oor zingen. En dat hielp. O+
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:23:42 #17
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129784754
Wat goed dat je iets gevonden hebt Fieder! Iemand zei het gisteren ook al, maar het wordt echt makkelijker. En nu maar hopen dat je het niet gejinxt hebt idd ;)
pi_129784815
Nee is mijn oude, voor Mex had ik alles in Dikkie Dikstijl, kaartje,kamertje enz.
maar ik was die andere zat en ik heb geen idee hoe ik een nieuwe maak :+
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:25:47 #19
381212 Gulara
From the future
pi_129784816
SE gefeliciteerd.

Spees. M'n internet doet stom dus kan je filmpje niet zien, maar is het een Heisenberg in de dop ja?

Kyara. O+

Lilalau, waar komt je vriend vandaan? *nieuwsgierig*

En Suiker je bent een kei lekker ding maar F moet blijven hoe hij is hoor! Loooove the look! O+

En E. loopt! *O* Knap hoor Soesa.
pi_129784841
whaha die Silvijn!
pi_129784875
LOL, Silvijn!
pi_129784910
Jeetje die Holland Doc :'( ik wist wel dat ik niet moest kijken
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:28:57 #23
379302 -DikkieDik-
een nieuw avontuur
pi_129784914
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:25 schreef Troeta het volgende:
Nee is mijn oude, voor Mex had ik alles in Dikkie Dikstijl, kaartje,kamertje enz.
maar ik was die andere zat en ik heb geen idee hoe ik een nieuwe maak :+
Ik raak ook in de war van jouw IU :P
een bloem en een bij
de kip legt een ei
een schaap in de wei
en kijk, dit ben jij!
pi_129784948
:D
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:30:13 #25
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129784950
Kyara zat precies een jaar geleden dus ongeveer zo :{ :o :@ -O- -O- -O- *O* *O* *O* *O* ?
Gulara: Heisenberg zou later blij zijn als hij de assistent mocht zijn. Mijn god wat een inzichten en filosofie in dit filmpje. Jammer dat je hem niet kan zien.
Troeta ik herkende je UI ook niet, maar nu haal ik je minder door de war met Troel _O-

Ja die holland doc was echt :{ .
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:32:31 #26
381212 Gulara
From the future
pi_129784989
Ooh fijn Fieder, hopelijk niet gejinxd.
En je vroeg naar m'n ritueel. Niks bijzonders. Boekje voorlezen (steeds dezelfde, afhankelijk van hoe moe hij is sla ik soms wat blz over, nu kan het nog ;) ) en dan in een vaste volgorde wat dingen in z'n kamer benoemen (poster aanraken, deur dichtdoen, badcapemonster knuffelen, belletjesbal rinkelen, dromenvanger bewonderen, knuffels gedag zeggen, het hele rataplan. :') ) Dan een kus en naar bed. Dekentje, speen, aai. En wegwezen. En dan is het 50/50 of ik nog een keer terug moet voor een speen.

Disclaimer: dit werkt sinds vorige week. Wie weet wat de morgen brengt... Never a dull moment! *O*

En nog een vraag over de nachtslaap. Kunnen baby's nachtmerries hebben?
pi_129785003
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:28 schreef -DikkieDik- het volgende:

[..]

Ik ga :o :o :o O+ O+ *O* *O* *O* O+ O+ :o :o :o als jij deze weer uit de kast trekt!!!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:36:12 #28
381212 Gulara
From the future
pi_129785057
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 7 augustus 2013 11:30 schreef Spees_Eend het volgende:[/

Gulara: Heisenberg zou later blij zijn als hij de assistent mocht zijn. Mijn god wat een inzichten en filosofie in dit filmpje. Jammer dat je hem niet kan zien.

Hahaha, ik zal morgen kijken of het wel lukt. Pi pikte net een stukje Breaking Bad mee (ja wij zijn slechte ouders die met baby en toetje op de bank voor de laptop zitten) en hij was niet zo onder de indruk van een mijn inziens toch wel erg nare scene. :o
Heb em meteen even de drugs are bad speech gegeven. :Y
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:36:29 #29
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129785064
Ik ben waarschijnlijk een enorme rookie, maar wiens kloon was dikkiedik dan?

Gulara, ik heb dat een tijdje geleden opgezocht en toen las ik meestal dat dat pas later begint. Maar vanuit het niets midden in de nacht keihard huilen van de schrik vind ik wel wat weghebben van een nachtmerrie. Wat was er met L gebeurd dat je aan een nachtmerrie denkt?
pi_129785151
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:32 schreef Gulara het volgende:
Ooh fijn Fieder, hopelijk niet gejinxd.
En je vroeg naar m'n ritueel. Niks bijzonders. Boekje voorlezen (steeds dezelfde, afhankelijk van hoe moe hij is sla ik soms wat blz over, nu kan het nog ;) ) en dan in een vaste volgorde wat dingen in z'n kamer benoemen (poster aanraken, deur dichtdoen, badcapemonster knuffelen, belletjesbal rinkelen, dromenvanger bewonderen, knuffels gedag zeggen, het hele rataplan. :') ) Dan een kus en naar bed. Dekentje, speen, aai. En wegwezen. En dan is het 50/50 of ik nog een keer terug moet voor een speen.

Disclaimer: dit werkt sinds vorige week. Wie weet wat de morgen brengt... Never a dull moment! *O*

En nog een vraag over de nachtslaap. Kunnen baby's nachtmerries hebben?
Dromen in elk geval wel! Af en toe wel eens schreeuwen en huilen in slaap meegemaakt bij hem.

En je ritueel lijkt heel erg op de onze. Drinken, liedje zingen (en boertje laten :Y), in bed, voorlezen, knuffelen, muziekding aan, nog een keer knuffelen, welterusten en weg. Ben er al met twee/drie maanden oud 's avonds mee begonnen, wekenlang hetzelfde boekje gelezen ik ken hem nu uit mn hoofd, altijd handig.

Alleen vraag ik me af of het niet te lang duurt tegenwoordig :@. Soms kort ik het ook wat in als hij al in slaap valt. Dat drinken zit alleen niet zo op een handige plek in de volgorde, hij valt regelmatig aan de borst in slaap en dan kom ik aan de rest niet meer toe.

Fijn Fieder! hopelijk een opmaat naar beter!

SupremeEvil, gefeliciteerd met kleine grote M, en een hele fijne dag vandaag! *O* *O* *O*
pi_129785170
nieuw topic, nieuwe spam:

I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129785216
Ik dacht even wat een typisch handje heeft hij daar...?! :@
pi_129785230
Silvijn en de badeend, dat belooft wat idd O+

Zei ik gisteren dat ik niet heb gehuild bij de Holland Doc, ik heb er wel heel de nacht aan gedacht. Ik wil bijna zelf kinderarts gaan worden nu. Vpk op de neo is wellicht wat haalbaarder, misschien doe ik dat wel :)
pi_129785253
SE, gefeliciteerd met je dochter! *O*
pi_129785254
Silvijn! Ik moest hardop lachen! Met z'n serieuze blik en die badeend!
pi_129785257
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:42 schreef Mineola het volgende:
Dat is een hond met lichtjes en een spiegel en allemaal muziekjes... Vindt hij leuk... :D
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:44:04 #37
381212 Gulara
From the future
pi_129785258
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:36 schreef Spees_Eend het volgende:

Gulara, ik heb dat een tijdje geleden opgezocht en toen las ik meestal dat dat pas later begint. Maar vanuit het niets midden in de nacht keihard huilen van de schrik vind ik wel wat weghebben van een nachtmerrie. Wat was er met L gebeurd dat je aan een nachtmerrie denkt?
Ik denk niet dat er iets gebeurd is. (Met bovenstaande opmerking krijg ik vast te horen dat ie Breaking Bad nachtmerries heeft :@ )
Het is meer dat hij twee verschillende manieren van wakker worden heeft 's nachts:
-honger begint langzaamaan, ik hoor hem dan wakker worden.
-een gil ineens, hij wil dan wel drinken (dat slaat ie nooit af) maar gewoon een slokje.
En dat laatste is mijn inziens geen honger. Volgens mij ook geen pijn (overdag is er niks aan de hand). Dus vandaar dat ik het me afvroeg.
pi_129785265
Hoera voor uitroeptekens!
pi_129785329
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is een hond met lichtjes en een spiegel en allemaal muziekjes... Vindt hij leuk... :D
Oh ja, ik zag daarna wel dat het een knuffel was hoor! Het was even een split second :D
pi_129785346
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:42 schreef Mineola het volgende:
Zn ogen hebben echt elke keer een andere kleur O+

Gulara L wordt 's nachts wel eens gillend wakker. Dan schrik ik me altijd lam! Echt zo'n horrorfilm schreeuw. Dus of het spookt hier, of hij droomt eng. Mn man moet dan ook mee anders ben ik bang :')
pi_129785354
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:36 schreef Spees_Eend het volgende:
De mijne.
pi_129785378
Fieder, hier ook idd! Ligt hij heel kalm te slapen en dan ineens zo'n enge gil, iehhhhh. Niet goed voor mijn moederhart ook, het is zo sneu.
pi_129785400
Mooie foto's va Bram! O+
pi_129785431
De vraag is al duizend keer gesteld, maar: wat geef ik mijn kind als hij last heeft van het krijgen van die twee tanden?
pi_129785459
Dentinox. Maar ik ben er niet echt uit hoe je dat nou handig erop krijgt. Heb het dus nog niet gebruikt.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:51:48 #46
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129785489
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:49 schreef L-E het volgende:
De vraag is al duizend keer gesteld, maar: wat geef ik mijn kind als hij last heeft van het krijgen van die twee tanden?
Een badeend!
pi_129785503
Ik heb Gengigel, maar wat Mineola zegt :')

Ik heb een bijtring die in de vriezer kan, dat werkt nog wel het beste
En even met je vinger erover wrijven
Met het warme weer kreeg L een ijsklontje (in zo'n sabbelzakje)
pi_129785504
Fieder, bij ons was het ook lang de truuk haar op een zeer oncomfortabele (voor ons dan) manier vast te houden terwijl ze al in bed lag. Anders was het echt huilen zodra ze het bedje aanraakte. Hier ook opeens een omslagpunt rond...5,5 maand denk ik? Nu is het 5 min jammeren en dan slapen. Nu nog leren langer dan 4 uur achter elkaar te slapen ;)

Vraagje voor babies met tanden: doen jullie het poetsen echt elke dag al? Mijne heeft sinds 2 weken 2 tanden en denk er nu pas aan...net alle benodigde gadgets aangeschaft, maar zie er nog wat tegen op!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:52:27 #49
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129785511
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:47 schreef Fieder het volgende:

[..]

Zn ogen hebben echt elke keer een andere kleur O+

Gulara L wordt 's nachts wel eens gillend wakker. Dan schrik ik me altijd lam! Echt zo'n horrorfilm schreeuw. Dus of het spookt hier, of hij droomt eng. Mn man moet dan ook mee anders ben ik bang :')
Mango kom er maar in!!!
pi_129785518
Ik doe wel een badeend met dentinox in de vriezer. Succes verzekerd.
pi_129785535
LE bij de eerste tand vond ze het het allerchillst op om m'n vinger te bijten. Zolang hij niet echt door is, doet dat geen pijn. Maar zou eerst bijtring en alles proberen haha, want het is alles behalve praktisch.
pi_129785544
Oh ik lees even mee over het poetsen. Hier ook een borsteltje en tandpasta maar nog niet begonnen.
Weet ook niet zo goed wanneer ik dat tijdens de dag kan inplannen
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:54:13 #53
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129785548
_O- @ LE. Maak je ff een filmpje?

Olf. Tanden poetsen doen wij wel iedere avond. Als we het niet vergeten. Dus stiekem niet iedere avond, maar de meeste. Niet tegenop zien hoor, tenminste S vindt het geweldig en Coco-S ook.
pi_129785557
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:52 schreef Olf het volgende:
Fieder, bij ons was het ook lang de truuk haar op een zeer oncomfortabele (voor ons dan) manier vast te houden terwijl ze al in bed lag. Anders was het echt huilen zodra ze het bedje aanraakte. Hier ook opeens een omslagpunt rond...5,5 maand denk ik? Nu is het 5 min jammeren en dan slapen. Nu nog leren langer dan 4 uur achter elkaar te slapen ;)
Ja hai! :W Langer dan vier uur lukt hier inmiddels! Wij gaan nu voor de langer dan 6 uur :D
quote:
Vraagje voor babies met tanden: doen jullie het poetsen echt elke dag al? Mijne heeft sinds 2 weken 2 tanden en denk er nu pas aan...net alle benodigde gadgets aangeschaft, maar zie er nog wat tegen op!
Yep, dat is tenminste wel de bedoeling. Niet altijd met tandpasta trouwens, al zei de tandarts van wel. Kind vindt het overigens helemaal prima. Eerst een van ons, dan mag hij kauwen op de borstel in zijn keel steken. Succes verzekerd!
pi_129785565
Ja, ik merkte al dat hij het fijn vind als ik tegendruk geef met mijn vinger. Stopt ook ineens álles in zijn mond.
pi_129785690
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:54 schreef Spees_Eend het volgende:
Olf. Tanden poetsen doen wij wel iedere avond. Als we het niet vergeten. Dus stiekem niet iedere avond, maar de meeste. Niet tegenop zien hoor, tenminste S vindt het geweldig en Coco-S ook.
Ohhh dat klinkt bemoedigend! Ik heb iig erg m'n best gedaan de allermooiste tandenborstel voor haar uit te zoeken dus hopelijk waardeert ze het ;)

En wauw mineola, 6 uur slapen, ik zou van schrik uit bed vallen!
pi_129785732
M'n baby trekt de hele tijd het boek 'parenting with love and logic', een zwaar ggggristelijk opvoedkundig boek dat ik voor de grap had gekregen, uit de kast. Dat is een hint he?
  woensdag 7 augustus 2013 @ 12:02:01 #58
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_129785760
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:50 schreef Mineola het volgende:
Dentinox. Maar ik ben er niet echt uit hoe je dat nou handig erop krijgt. Heb het dus nog niet gebruikt.
Gewoon op je vinger en smeren maar
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_129785779
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:01 schreef Olf het volgende:
M'n baby trekt de hele tijd het boek 'parenting with love and logic', een zwaar ggggristelijk opvoedkundig boek dat ik voor de grap had gekregen, uit de kast. Dat is een hint he?
Jazeker.
pi_129785867
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:28 schreef -DikkieDik- het volgende:

[..]

whahaha
pi_129785880
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:52 schreef L-E het volgende:
Ik doe wel een badeend met dentinox in de vriezer. Succes verzekerd.
pi_129785897
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:52 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Mango kom er maar in!!!
Dus dat je zo 's nachts gaat kijken bij je baby. Want je hoorde hem gillen. Dacht je. Hij zal wel gedroomd hebben, toch? Of heb jij nou gedroomd dat hij gilde? Wat nu is het stil.
Héél stil.
En donker.
Terwijl je twijfelt, loop je zijn kamertje op. Hij slaapt, en toch schrik je je wezenloos... Naast zijn ledikant staat een lijkbleek meisje met lang zwart haar.
Ze kijkt je aan met grote lege ogen, opent haar mond en... begint te gillen.

:o :o :o

Geen dank. :)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 12:06:41 #63
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129785899
quote:
quote:
Het waren al de tollenaars
en de zondaars
die tot hem naderden om naar hem te horen;
1
gemor steeg op
van de farizeeërs en de schriftgeleerden;
ze zeiden:
deze man ontvangt zondaars en eet met hen!
2
Dan zegt hij tot hen deze gelijkenis;
hij zegt:
3
welke mens uit uw midden
die honderd schapen heeft
en er van hen één verliest,
zal niet de negenennegentig
achterlaten in de woestijn
en achter het verlorene aangaan
tot hij het vindt?
4
En als hij het vindt
legt hij het op zijn schouders
en is hij verheugd;
5
als hij bij huis aankomt
roept hij de vrienden en de buren bijeen
en zegt tot hen:
weest mét mij verheugd,
omdat ik mijn schaap gevonden heb
dat verloren was!-
6
ik zeg u:
zo zal er in de hemel méér vreugde zijn
over één zondaar die tot omkeer komt
dan over negenennegentig rechtvaardigen
die geen omkeer nodig hebben!-
7
of welke vrouw die tien drachmen heeft,
zal niet, als ze één drachme verliest,
een lamp grijpen, het huis vegen
en naarstig zoeken totdat zij vindt?-
8
en als zij vindt
roept zij de vriendinnen bijeen
en zegt:
weest mét mij verheugd,
omdat ik de drachme heb gevonden
die ik had verloren!-
9
zó, zeg ik u,
geschiedt er vreugde
voor het aanschijn van Gods engelen
over één zondaar die tot omkeer komt!
10
Hij zegt:
zomaar een mens
had twee zonen;
11
dan zegt de jongste van hen tot zijn vader:
vader, geef mij van wat er is
het deel dat mij toekomt!-
en hij heeft onder hen de leeftocht verdeeld.
12
Niet vele dagen daarna
brengt de jongste zoon alles bijeen
en gaat op reis naar een gebied ver weg;
daar verkwist hij al het zijne
in een reddeloos leven.
13
Als hij alles er heeft doorgebracht
komt er een zware hongersnood
over dat gebied,
en hij begint gebrek te lijden.
14
Hij trekt erop uit en voegt zich bij
een van de stedelingen van het gebied,
en die stuurt hem naar zijn akkers
om varkens te hoeden;
15
hij verlangde ernaar zijn buik te vullen
met de schillen die de varkens aten,
maar niemand die ze hem gaf!
16
Dan komt hij tot zichzelf en zegt:
hoeveel dagloners van mijn vader
hebben broden in overvloed,
en ik ga hier verloren in hongersnood!-
17
ik zal opstaan, vertrekken naar mijn vader
en tot hem zeggen:
vader, ik heb gezondigd
tegen de hemel en tegenover jou,
18
ik ben niet meer waard
een zoon van jou te heten:
doe met mij
als met één van je dagloners!
19
Opgestaan komt hij aan bij zijn vader;
als hij nog ver weg is
ziet zijn vader hem
en alles in hem beweegt:
hij snelt toe, valt hem om de hals
en kust hem.
20
Zijn zoon zegt tot hem:
vader, ik heb gezondigd tegen de hemel
en tegenover jou,
ik ben niet meer waard
een zoon van jou te heten!
21
Maar de vader zegt tot zijn dienaars:
haalt haastig de mooiste mantel
en bekleedt hem!-
geeft hem een vingerring aan de hand
en sandalen aan de voeten;
22
brengt het gemeste kalf, slacht het
en laten we eten en feestvieren,
23
omdat deze zoon van mij
dood was en is herleefd,
verloren was en is gevonden!
En zij beginnen feest te vieren.
24
Zijn oudste zoon is op het land;
met dat hij aankomt en het huis nadert
hoort hij speelgroepen en reidansen;
25
hij roept een van de jongens en vraagt
wat dat allemaal wel is.
26
Die zegt tot hem:
uw broer is gekomen
en uw vader heeft het gemeste kalf geslacht
omdat hij hem gezond heeft teruggekregen!
27
Maar hij is woedend
en wil niet binnenkomen.
Nadat zijn vader naar buiten is gekomen
en bij hem gepleit heeft,
28
zegt hij ten antwoord tot zijn vader:
zie, zovele jaren al ben ik u dienstbaar,
nooit heb ik een gebod van u overtreden
en mij hebt u nooit een bokje gegeven
zodat ik met mijn vrienden feest kon vieren;
29
maar nu die zoon van u gekomen is
die uw leeftocht heeft verslonden met hoeren,
hebt u voor hem het gemeste kalf geslacht!
30
Hij zegt tot hem:
kind, jij bent altijd bij mij
en alles wat van mij is, is van jou;
31
móesten we niet feestvieren en verheugd zijn
omdat deze broer van jou
dood was en is herleefd,
verloren was en is gevonden?!
Morgenochtend overhoring.
pi_129785936
Jezus Mango! :'(
  woensdag 7 augustus 2013 @ 12:09:42 #65
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129785992
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:06 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Dus dat je zo 's nachts gaat kijken bij je baby. Want je hoorde hem gillen. Dacht je. Hij zal wel gedroomd hebben, toch? Of heb jij nou gedroomd dat hij gilde? Wat nu is het stil.
Héél stil.
En donker.
Terwijl je twijfelt, loop je zijn kamertje op. Hij slaapt, en toch schrik je je wezenloos... Naast zijn ledikant staat een lijkbleek meisje met lang zwart haar.

^O^
Oh moet me inhouden om niet aan te vullen met nog engere dingen. Maar vorige keer hadden er mensen slapeloze nachten aan overgehouden _O-
pi_129786017
Spees :o

Mijn kind doet het weer }:| wanneer gaat die hongerstaking nou eens weg?
Heb net uit pure frustratie het maar ingedikt met rijstebloem. Ging een paar hapjes goed, maar ik krijg er natuurlijk nooit 120cc in.

Nou ja het zal wel hoor. Volgende fles beter.
pi_129786032
Niemand komt aan mijn baby, zelfs geen lijkbleke meisjes met zwarte haren. Die trap ik zo t raam uit. Of ik laat t mn man doen :X

Ik probeer nog altijd een nachtvisie foto van mijn baby te krijgen, die zijn ook best eng :P

Spees :D

Ow Danic -O- :*
pi_129786055
Mango, trut :6
Ben blij dat je dit 's ochtends doet.
(Hoewel ik er wel om moet lachen ook)
pi_129786092
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:59 schreef Olf het volgende:

[..]

Ohhh dat klinkt bemoedigend! Ik heb iig erg m'n best gedaan de allermooiste tandenborstel voor haar uit te zoeken dus hopelijk waardeert ze het ;)

En wauw mineola, 6 uur slapen, ik zou van schrik uit bed vallen!
Hij slaapt zes uur he, ik nog niet :+ En mijne is alweer een maand of drie ouder dan de jouwe he? Zo tegen een maand of tien vind ik dat een nacht zonder onderbrekingen niet meer incidenteel hoeft te zijn :D

quote:
Ja! Mijne houdt van jaren 80 cd's *O* . Hoezo voorbeeld doet volgen! We hebben nu al dezelfde goeie smaak *;

En Mango :X Je kan ook nog een carriereswitch overwegen he, als het toch niks wordt met de baan?!
pi_129786096
Ja jongens, het is toch gewoon overdag?
Je moet dit misschien niet 's avonds lezen, maar dat is je eigen keus. :P

Stelletje pussy's! ;)
pi_129786125
Ach, er is weer iets nieuws bij. Ze kan nu gillen :') in alle toonhoogtes en 'zingen'.
Die sprong is gewoon nog niet helemaal over, wedden?
(Hoop ik)
pi_129786157
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:13 schreef danic het volgende:
Ach, er is weer iets nieuws bij. Ze kan nu gillen :') in alle toonhoogtes en 'zingen'.
Die sprong is gewoon nog niet helemaal over, wedden?
(Hoop ik)
Kan denk ik wel hoor, dat ze in een ontwikkelingssprong zo druk is met leren dat ze even minder drinkt?
pi_129786357
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:54 schreef Fieder het volgende:
Oh ik lees even mee over het poetsen. Hier ook een borsteltje en tandpasta maar nog niet begonnen.
Weet ook niet zo goed wanneer ik dat tijdens de dag kan inplannen
Gewoon voor het slapen gaan :Y Neem je dat mee in het ritueel.
Soms vergeten wij het nog wel eens. Als ze bijvoorbeeld ergens anders naar bed gaat.

Saar kauwt vooral op de borstel. Echt poetsen kun je het in ieder geval niet noemen :') Maar volgens het cb is dat al prima zo (daar hadden ze het gisteren nog over met me).
pi_129786374
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:54 schreef Spees_Eend het volgende:
_O- @ LE. Maak je ff een filmpje?

Dat dus :D

Saar vindt het feest idd :Y "Waar heb ik dit lekkere tussendoortje nou weer aan verdiend? Omnomnom!" :+
pi_129786392
quote:
pi_129786416
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:02 schreef laziness het volgende:

[..]

Gewoon op je vinger en smeren maar
Dat ja, gewoon klodder erop en erop smeren. Geloof dat S. de smaak daarvan nog best lekker vond ook :)
pi_129786501
quote:

[..]

Héél stil.
En donker.

Nice :D _O-
stiekem ook blij dat ik het nu lees en niet 's avonds alleen thuis ofzo :+

En misschien had ik beter alles eerst kunnen bijlezen en een lange post kunnen maken, ipv al deze miniposts, mgoed.
pi_129786512
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:20 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dat dus :D

Saar vindt het feest idd :Y "Waar heb ik dit lekkere tussendoortje nou weer aan verdiend? Omnomnom!" :+
Haha, hopelijk is het hier ook zo! Heb je dan een specifieke gezoete tandpasta? Ik zag met aardbeiensmaak maar dat vond ik zo...niet tandpasta-erig, dus heb nu 'gewoon'. Eerst hier eens mee experimenteren.
pi_129786662
SE: van harte met je dreumes! *O* *O* *O*

quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:53 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik kan het niet laten om hier mee te lezen/posten hoor :@. Ik las iets over een zuidelijke meet, ik hou m even in de gaten! Wie weet!

Zou gezellig zijn om jou dan ook te zien :)

En oh! Een lopende E :o Dadelijk even op fb spieken :)

quote:
:D :') _O- Duidelijk een kind van z'n moeder :Y :+

Fieder, fijn dat het slapen wat beter ging :)

Bram: mooie knul :Y Is hij blonder aan het worden of lijkt dat vooral zo op die foto?

En nu eten maken voor mijzelf. Saartje is vanmiddag bij oma spelen :) Vanochtend zijn we bij een vriendin van mij op bezoek geweest. Die heeft twee honden. Vooral een ervan was groot fan van Saartje, en andersom O+
pi_129786738
Leuk hè, die interactie met dieren O+
M is ook helemaal idolaat van de hond van mijn ouders, die het gepluk en gepriem gelukkig allemaal lijdzaam ondergaat. Gaat lekker bij hem liggen en lodderig kijken. En af en toe krijgt M een lik. :D
Onze kat daarentegen tolereert hem tot op een halve meter afstand. EN NIET VERDER. }:|
pi_129786809
O+ Ik zag allemaal lieve foto's van mooie kindjes! Lachende baby van Elmo, prachtige ogen van Bram, guitig snoetje van F., Silvijn met badeend op film O+

LB, rollen van zij naar zij is hier ook nog steeds meest favo, met opgetrokken beentjes inderdaad!

Danic met ellenlange werkdag, respect! Wederom gerommel met drinken, maar wel nieuwe dingen geleerd! Klinkt lief, een zingende baby O+

Gulara, wat leuk om je ritueeltje te lezen :) Ik was nog niet verder gekomen van luier verschonen en slaapzak aan, maar wat interactie met spulletjes in de slaapkamer kunnen wij er hier ook wel aan toe gaan voegen!

Horrorstories, ik kan ze wel hebben, maar toen Nin net geboren was heb ik zelf toch zo'n enge nachtmerrie gehad dat ik nog steeds 's avonds niet alleen naar de slaapkamer durf als zij daar al slaapt en de lampjes uit zijn...

Ohh en over dieren, ik was nog bezig met een filmpje van Nin en 1 van onze katten :o Helemaal vergeten :D Die kan ik nog afmaken O+
pi_129786877
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:30 schreef Mangostine het volgende:
Leuk hè, die interactie met dieren O+
M is ook helemaal idolaat van de hond van mijn ouders, die het gepluk en gepriem gelukkig allemaal lijdzaam ondergaat. Gaat lekker bij hem liggen en lodderig kijken. En af en toe krijgt M een lik. :D
Onze kat daarentegen tolereert hem tot op een halve meter afstand. EN NIET VERDER. }:|
Heel leuk om te zien :Y De dikke bulldog van mijn schoonmoeder is ook favoriet O+
Die hond van mijn vriendin was ook de hele tijd kusjes aan het geven (zijn er uiteraard de hele tijd bij geweest). Levert geweldige foto's op ook :D

Edit: hier kreeg ze bijna weer een kusje van F. :')

[ Bericht 12% gewijzigd door Cocotrimonium op 07-08-2013 12:40:10 ]
pi_129787299
quote:

[..]

Héél stil.
En donker.

Er staat helemaal geen tv op de kamer van Bram... Dus dat kan niet.
pi_129787366
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:35 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Heel leuk om te zien :Y De dikke bulldog van mijn schoonmoeder is ook favoriet O+
Die hond van mijn vriendin was ook de hele tijd kusjes aan het geven (zijn er uiteraard de hele tijd bij geweest). Levert geweldige foto's op ook :D

Edit: hier kreeg ze bijna weer een kusje van F. :')
/foto
Nohhh O+
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:18:44 #86
381212 Gulara
From the future
pi_129788259
quote:

[..]

Héél stil.
En donker.

Godver Mango, ik ben volgende week alleen thuis! }:|
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:19:17 #87
381212 Gulara
From the future
pi_129788281
Ooh Coco wat zoet. O+

[ Bericht 72% gewijzigd door Gulara op 07-08-2013 13:19:42 (Het miste een hartje.) ]
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:20:17 #88
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_129788310
quote:

[..]

Héél stil.
En donker.

Ik ben blij dat het gisteravond was, dat ik alleen thuis was met de meiden!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_129788435
Omdat jullie de ongelofelijke pech hebben gehad mijn baby de eerste 7 maanden van haar bestaan niet mee te maken, speciaal voor jullie een kleine spam ;). Graag niet quoten en haal hem zo weer weg :).

SPOILER

[ Bericht 51% gewijzigd door Olf op 07-08-2013 17:32:18 (fotos weg!) ]
pi_129788446
Coco! Ik vind honden eng dus daar word ik niet enthousiast van, maar van je meisje wel!
pi_129788535
Olf O+ Mooie spam, mag je gerust vaker doen! Prachtige dochter heb je!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:45:11 #92
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129789108
Logi omg een half jaar bv en je meisje nu 6 maanden oud, wat gaat het snel *O* O+ en wat goed van je! :*

Kwisted omg, jeeeejjj!!!! *O* :D :D Leukkkk!

Och Suikertante wat vervelend van je bekkenklachten.. :* Bah. Loop je al bij de fysio of niet? Maar wat L-E ook al zegt.. fysio en goed naar je lijf luisteren :*

Fieder hier had ik M. eerst gewoon op dr kamer (geen erg verduisterende gordijnen) maar inmiddels wel, aangezien haar ramen op het oosten staan. Maar hier ook een duidelijk bedritueeltje 's avonds dan, met tandjes poetsen, boekje etc :)
Of is het vooral overdag dat ie niet in slaap kan vallen?
Vervelend hoor.. ;(
Alhoewel ik die sprong van 4/5 maanden ook wel verschrikkelijk vond, heb ongeveer een maand met een sacherijnig kind gezeten, er leek geen einde aan te komen :') Toen het over was was ze weer zo heerlijk vrolijk!
Fijn dat het vandaag beter gaat! :* Ik zeg niks! :X :D

elmo wat een lieverd O+

Twink wat fijn dat het ook goed gaat met de spreidbroek! O+ En staan, jeutje.. :D

Kyara oh my.. een jaar geleden al. Dat is een behoorlijke schok geweest toen he :D :o

Omg Mango _O- :') :o :X

Whihi Coco die kus van die hond :') XD

Olf wat een poepje zeg O+

Nou hier alles goed.. Vanochtend scopie gehad, pijnlijk, maar zo voorbij gelukkig en ook wel fijn dat ik geen roesje hoefde uit te slapen :) Dus kon zo het ziekenhuis weer uit lopen :)
Nu ligt mevrouw al een uur te dweilen in haar bed, maar is ook echt wel moe.. hihi :D
Vanavond gaan mn ouders en manlief en ik uit eten, en mn schoonmoeder komt oppassen (die haar zeg maar 1x in de 2 maanden ziet, ongeveer. niet vaak) :') Ben benieuwd hoe dat gaat. Ik ga zo maar eens wat instructies opschrijven :P
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_129789588
Fijn dat het zo eenvoudig ging Enf! En lekker, vanavond weer eens uit eten samen O+

Olf, wat een leuke dame, ze ziet er tevreden uit! :Y

Mijn baby is fan van mijn grote oranje Blond-mok :D Als ie hem ziet wordt ie helemaal enthousiast met zo'n verwoed lachje (Coco weet welk lachje ik bedoel) en wil hij de hele tijd de mok knuffelen en bekijken O+
Heeft ie echt al sinds ie nog geen 2 maanden was volgens mij. Helemaal geobsedeerd door die mok. :')
pi_129789604
fijn Enf, dat het erop zit! lekker uit eten vanavond!
Dat je het aandurft je schoonmoeder dan te laten oppassen, dat zou ik mijn kind ok, en haar niet aan willen doen. Die zou ook met instructies geen flauw idee hebben hoe en wat.
Maar misschien moet ik daar maar eens wat makkelijker mee worden :@ , ik wil ook wel weer eens uit eten/naar de film met man.

Olf, wat een popje! Vrolijkerd!
pi_129789658
Ik ga donderdag met mijn man uit eten bij Ikea :7
en allemaal leuke dingen kopen :P
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:05:57 #96
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_129789856
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:00 schreef Mangostine het volgende:
Ik ga donderdag met mijn man uit eten bij Ikea :7
en allemaal leuke dingen kopen :P
wat romantisch!! *;

Olf wat een leukerd!! Lekker blij! O+

M'n 6 weken oude dametje ligt nu naast me op de bank te slapen. Alleen liggen zorgt voor huilen. Als ik 'r nu opknoop :P in de draagdoek, is het ook altijd goed, maar ja, 't is nu niet echt wandelweer, dus dat doe ik maar ff niet.
pi_129790007
Och elmo, je kunt haar toch ook binnen in de doek dragen?
Niet dat er iets mis is met bankhangen overigens. ;)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:11:33 #98
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129790065
Mango: whihi tof van die mok :D O+

Mineola; ja heerlijk, ik genoot echt van mn boterham met kaas die ik had meegenomen :') XD zooo lekker :9 als je een dag niet hebt gegeten smaakt alles! :+
Whaha... tja. Ze kon oppassen, en anders wordt het wel lastig voor ons en ik wilde ook wel graag uit eten. Mn dochter is nu ook wel makkelijk.. dus ja ik zie het wel. En anders zeg ik het echt wel als me iets niet zint :+ we gaan het zien.
Maar ik snap je wel hoor :* het is ook lastig. En mijn schoonmoeder is ook niet de makkelijkste :') Mja.

Mango oh leuk ikea O+ nieuwe babykamer zeker? :D O-)

Mijn dochter ligt hier te gillen in bed, zo erg heeft ze het naar dr zin :') Ik ga dr er maar weer uit halen denk ik, dat wordt geen slapen zo XD
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:12:06 #99
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_129790082
Wilde net zeggen, moet ik hier wat door het huis gaan wandelen!
Heb haar wel eens hier binnen in de doek hoor, als ik dingen te doen heb. Nu ben ik blij dat ik eens ff hier kan reageren en wat laptopwerkzaamheden kan verrichten! :')
pi_129790136
Idd, mijnes staat zich al 20 minuten in de box te vermaken, en ik ben werkontwijkend gedrag aan het vertonen. Heerlijk :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')