quote:Czech "Pastafarian" wins right to wear kitchen utensil as official religious head gear
A man who claims his religion requires him to wear a sieve on his head has been granted permission to use a photo of himself wearing it – on his official ID card.
Lukas Novy, a follower of the Church of the Flying Spaghetti Monster, says the plastic kitchenware is a crucial part of his “Pastafarian” faith, and he must wear it at all times to respect his deity; a monster made of spaghetti and meatballs.
Czech officials ruled that rejecting his request would be a breach of the country’s religious equality laws, and have subsequently turned the other cheek as the 28 year old, from Brno, updated his ID card with the controversial image.
The Church of the Spaghetti Monster first emerged in the USA in 2005 as a mockery of organised religion. Now the thousands of online followers insist that “Pastafarianism” is a genuine religion, and refer to their almighty as “His Noodliness”.
Followers claim that that universe was created by the ball of noodles after “drinking heavily”.
In a statement from Brno City Hall, spokesman Pavel Zara explained: “The application complies with the laws of the Czech Republic where headgear for religious or medical reasons is permitted if it does not hide the face.”
Fellow “Pastafarian”, known as Soorej Jones Pothoor, said he feels discriminated against because of his unrecognised religion: “They (people of other beliefs) tell that the Lord Jesus is the one who’ll save you, not a ball of Spaghetti you moron.” And I say, “How dare you call my lord a ball of spaghetti, what proof do you have that Jesus will save you, a book? We don’t even need a proof, it’s all around us.”.
The Czech Republic is the second country to accept the cooking utensil as official religious head gear, following Austria when businessman Niko Alm won the right to wear a similar sieve on his driving licence photo. Many countries still refuse to accept the pasta strainer as such, and other people in counties such as Poland have failed.
Goed gelezen in het artikelquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:13 schreef SicSicSics het volgende:
De vorige die het deed (en ermee in het nieuws kwam) was een Oostenrijker volgens mij?
staat ook in het nieuwsbericht?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:13 schreef SicSicSics het volgende:
De vorige die het deed (en ermee in het nieuws kwam) was een Oostenrijker volgens mij?
soortgelijke berichten danquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:11 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als je 5 augustus 2013 als oud wil beschouwen dan wel.
een Limburger.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:13 schreef SicSicSics het volgende:
Hoezo? Misschien is het wel zijn religie dat hij voor foto's een zeef moet dragen om zijn ziel te beschermen voor de lichtflits?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Leuk, de hele tijd met een vergiet op je hoofd rondlopen om een punt te maken.
Oh, en mocht hij dat niet doen de hele tijd: oppakken en fijn gaan beboeten.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hoezo? Misschien is het wel zijn religie dat hij voor foto's een zeef moet dragen om zijn ziel te beschermen voor de lichtflits?
quote:Lukas Novy, a follower of the Church of the Flying Spaghetti Monster, says the plastic kitchenware is a crucial part of his “Pastafarian” faith, and he must wear it at all times to respect his deity
Misschien dat hij na een maandje wat minder streng zijn geloof gaat beleiden.quote:
Waarom kwalificeer je dat als zeuren? Gelovigen mogen hun rechten toch wel opeisen? Of mogen ze dat van jou alleen als ze moslim of christen zijn?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:20 schreef gelly het volgende:
Ok, dus het is gelukt. En nu ? Het is voor dat soort figuren veel leuker als het niet mag. Hebben ze weer wat te zeuren.
Of misschien heeft hij een teken van god gekregen dat hij vanaf dan altijd een verse condoom moet dragen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Misschien dat hij na een maandje wat minder streng zijn geloof gaat beleiden.
Meisjes die ineens geen hoofddoekje dragen terwijl ze wel zo op de foto staan worden ook niet opgepakt, toch?
Al bijna een jaar niet meer hier geweest: Oversightquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waar is hij gebleven trouwens?
Was wel een apart menneke altijd...
Of helemaal niet omdat we staat en geloof hebben gescheiden en in de wetgeving niet uit kunnen gaan van wat elk geloof wil. Dan blijf je bezig zoals nu ook blijkt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom kwalificeer je dat als zeuren? Gelovigen mogen hun rechten toch wel opeisen? Of mogen ze dat van jou alleen als ze moslim of christen zijn?
Misschien dat hij van zijn geloof altijd met zijn verse condoom om, in beeld, op de foto moet staan.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:27 schreef imanidiot het volgende:
[..]
Of misschien heeft hij een teken van god gekregen dat hij vanaf dan altijd een verse condoom moet dragen.
* er word me wat ingestraald *
Lekker he, mierenneuken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:26 schreef SpecialK het volgende:
Misschien dat hij na een maandje wat minder streng zijn geloof gaat beleiden.
Meisjes die ineens geen hoofddoekje dragen terwijl ze wel zo op de foto staan worden ook niet opgepakt, toch?
Hij had wel gelijk, denk ik...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Al bijna een jaar niet meer hier geweest: Oversight
quote:pedo-pyro-kleptomaan.steekt dwangmatig gestolen kinderpostzegels in de fik.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Al bijna een jaar niet meer hier geweest: Oversight
Lekker he, speciale privileges voor mensen met een religie.quote:
Ik vind het enkel een beetje sneu en kinderachtig, ik zeg niet dat het niet mag.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom kwalificeer je dat als zeuren? Gelovigen mogen hun rechten toch wel opeisen? Of mogen ze dat van jou alleen als ze moslim of christen zijn?
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:28 schreef Karina het volgende:
US / Het grote fokkers-met-een-vergiet-op-hun-hoofd topic.
Nee jij zeg dat als mensen massaal een waanbeeld hebben dat het opeens normaal mag zijn .quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:30 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vind het enkel een beetje sneu en kinderachtig, ik zeg niet dat het niet mag.
Het is dat soort figuren ook niet te doen om gelijkheid maar omdat ze een ander iets niet gunnen. Maar goed, de beste manier om van dat soort kinderlijke gedrag af te komen is leuk meespelen, dan zijn ze er snel zat van.
Lekker he, speciale privileges voor:quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:29 schreef SpecialK het volgende:
Lekker he, speciale privileges voor mensen met een religie.
Nee hoor, het is een wereldwijde religie, hier is hun website: www.venganza.orgquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:32 schreef imanidiot het volgende:
Deze man heeft in zijn eentje een tof waanbeeld![]()
Ja, dat soort dingen zijn leuk als je 16 bent ofzo denk ik. Of gewoon want kansloos in het leven staat, wat gezien z'n dreads wel waarschijnlijk is.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:32 schreef imanidiot het volgende:
[..]
Nee jij zeg dat als mensen massaal een waanbeeld hebben dat het opeens normaal mag zijn .
Deze man heeft in zijn eentje een tof waanbeeldik zie hem nog geen andere mensen dwingen een vergiet te dragen.
![]()
Waaruit maak jij op dat wij anderen niks gunnen?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:30 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vind het enkel een beetje sneu en kinderachtig, ik zeg niet dat het niet mag.
Het is dat soort figuren ook niet te doen om gelijkheid maar omdat ze een ander iets niet gunnen. Maar goed, de beste manier om van dat soort kinderlijke gedrag af te komen is leuk meespelen, dan zijn ze er snel zat van.
Gaat het een beetje, meneer Aart?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, dat soort dingen zijn leuk als je 16 bent ofzo denk ik. Of gewoon want kansloos in het leven staat, wat gezien z'n dreads wel waarschijnlijk is.
Nee dit soort dingen zijn altijd leuk en waarom heb je meteen een mening over een individu.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, dat soort dingen zijn leuk als je 16 bent ofzo denk ik. Of gewoon want kansloos in het leven staat, wat gezien z'n dreads wel waarschijnlijk is.
Elfletterig en Gelly kunnen ook zo met hun tweetjes een religie oprichten imho...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:40 schreef remlof het volgende:
Pastafarianism is a real religion.
Most of us do not believe a religion – Christianity, Islam, Pastafarianiasm – requires literal belief in order to provide spiritual enlightenment. That is, we can be part of a community without becoming indoctrinated. There are many levels of belief.
By design, the only dogma allowed in the Church of the Flying Spaghetti Monster is the rejection of dogma. That is, there are no strict rules and regulations, there are no rote rituals and prayers and other nonsense. Every member has a say in what this church is and what it becomes.
To outsiders it makes us hard to define, but here are some general things that can be said about our beliefs:
We believe pirates, the original Pastafarians, were peaceful explorers and it was due to Christian misinformation that they have an image of outcast criminals today
*We are fond of beer
*Every Friday is a Religious Holiday
*We do not take ourselves too seriously
*We embrace contradictions (though in that we are hardly unique)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |