abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129782673
quote:
Czech "Pastafarian" wins right to wear kitchen utensil as official religious head gear

A man who claims his religion requires him to wear a sieve on his head has been granted permission to use a photo of himself wearing it – on his official ID card.

Lukas Novy, a follower of the Church of the Flying Spaghetti Monster, says the plastic kitchenware is a crucial part of his “Pastafarian” faith, and he must wear it at all times to respect his deity; a monster made of spaghetti and meatballs.

Czech officials ruled that rejecting his request would be a breach of the country’s religious equality laws, and have subsequently turned the other cheek as the 28 year old, from Brno, updated his ID card with the controversial image.

The Church of the Spaghetti Monster first emerged in the USA in 2005 as a mockery of organised religion. Now the thousands of online followers insist that “Pastafarianism” is a genuine religion, and refer to their almighty as “His Noodliness”.

Followers claim that that universe was created by the ball of noodles after “drinking heavily”.

In a statement from Brno City Hall, spokesman Pavel Zara explained: “The application complies with the laws of the Czech Republic where headgear for religious or medical reasons is permitted if it does not hide the face.”

Fellow “Pastafarian”, known as Soorej Jones Pothoor, said he feels discriminated against because of his unrecognised religion: “They (people of other beliefs) tell that the Lord Jesus is the one who’ll save you, not a ball of Spaghetti you moron.” And I say, “How dare you call my lord a ball of spaghetti, what proof do you have that Jesus will save you, a book? We don’t even need a proof, it’s all around us.”.

The Czech Republic is the second country to accept the cooking utensil as official religious head gear, following Austria when businessman Niko Alm won the right to wear a similar sieve on his driving licence photo. Many countries still refuse to accept the pasta strainer as such, and other people in counties such as Poland have failed.
  † In Memoriam † woensdag 7 augustus 2013 @ 10:10:08 #2
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_129782750
De eenling met een sprookje lachen we uit.
De grote groep moeten we respect voor hebben.

Mensheid :Z
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_129782763
is dit geen oud nieuws? :P
pi_129782783
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:10 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Als je 5 augustus 2013 als oud wil beschouwen dan wel.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:11:49 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_129782792
Goede zaak!
Ik verbaas me al langer over het feit dat "vrijheid van godsdienst" alleen lijkt te gelden voor de gevestigde geloven, en helemaal niet voor alles wat in principe een godsdienst is.

Zo is het in strijd met mijn geloof om op Schiphol betast te worden door een gozer. Maar dat wordt volledig genegeerd, terwijl er wel mensen met penguinpak aan door de douane mogen...

*Edit*
Het zou natuurlijk veel beter zijn om ALLE uitzonderingen voor ALLE gelovigen volledig af te schaffen. Gewoon gelijke regels voor iedereen.

[ Bericht 16% gewijzigd door RemcoDelft op 07-08-2013 10:20:07 ]
censuur :O
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:11:56 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_129782795
Gister al gelezen. Ouuuuuudddd.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_129782838
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:10 schreef KwadeAfdronk het volgende:
2005 ja :D
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:13:44 #8
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_129782847
De vorige die het deed (en ermee in het nieuws kwam) was een Oostenrijker volgens mij?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_129782853
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:13 schreef SicSicSics het volgende:
De vorige die het deed (en ermee in het nieuws kwam) was een Oostenrijker volgens mij?
Goed gelezen in het artikel
pi_129782854
quote:
staat ook in het nieuwsbericht? :')
pi_129782862
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:11 schreef Godtje het volgende:

[..]

Als je 5 augustus 2013 als oud wil beschouwen dan wel.
soortgelijke berichten dan
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:15:01 #12
116015 SicSicSics
pi_129782876
Niet gelezen :@ _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_129782882
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:14 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

soortgelijke berichten dan
Ja, zoals dat er ook elke dag een verkeersongeluk of moord is.
pi_129782884
2005 belde. Ze willen hun grappen terug.

Overigens staat die man, mede-geloofsgenoot van mij, natuurlijk wel in zijn recht. Maar dat wisten we uiteraard allang.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:16:28 #15
116015 SicSicSics
pi_129782914
Op ludieke manieren laten zien hoe stom sommige dingen eigenlijk zijn is wel grappig.
Fine, fuck you then!
pi_129782938
quote:
een Limburger.

Limburger met zeef
Ура для россии
pi_129782972
Zeef? Dat is een vergiet toch?
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:18:37 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129782979
Goed dat Tsjechie door de knieen gaat voor de eisen van deze superieure religie.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:19:44 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_129783013

Touched by His Noodly Appendage, a parody of The Creation of Adam by Michelangelo, is an iconic image of the Flying Spaghetti Monster

:D
pi_129783039
Ok, dus het is gelukt. En nu ? Het is voor dat soort figuren veel leuker als het niet mag. Hebben ze weer wat te zeuren.
pi_129783068
Belachelijk een zeef

iedereen weet dat het heilige gewaad van een echte pastafarian een piraten outfit is.

Zo is het bewezen dat het aantal piraten rechtevenreden is met de opwarming van de aarde. Het enige makkelijke aan een zeef is dat His noodliness je wel makkelijker tegen de aarde aan kan drukken met zijn noodly appendages. zo val je minder snel van de wereld af.
Aai nooit een brandende hond.
pi_129783072
Leuk, de hele tijd met een vergiet op je hoofd rondlopen om een punt te maken.

Oh, en mocht hij dat niet doen de hele tijd: oppakken en fijn gaan beboeten.
pi_129783131
Eén woord: Oversight.
I´m back.
pi_129783144
Zo heette die toch?
I´m back.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:24:24 #25
104871 remlof
Europees federalist
pi_129783157
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:24 schreef Ryan3 het volgende:
Zo heette die toch?
:D :D :D Ja.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:24:39 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129783165
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Leuk, de hele tijd met een vergiet op je hoofd rondlopen om een punt te maken.

Oh, en mocht hij dat niet doen de hele tijd: oppakken en fijn gaan beboeten.
Hoezo? Misschien is het wel zijn religie dat hij voor foto's een zeef moet dragen om zijn ziel te beschermen voor de lichtflits?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_129783184
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:24 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hoezo? Misschien is het wel zijn religie dat hij voor foto's een zeef moet dragen om zijn ziel te beschermen voor de lichtflits?
quote:
Lukas Novy, a follower of the Church of the Flying Spaghetti Monster, says the plastic kitchenware is a crucial part of his “Pastafarian” faith, and he must wear it at all times to respect his deity
pi_129783188
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:24 schreef remlof het volgende:

[..]

:D :D :D Ja.
Waar is hij gebleven trouwens?
Was wel een apart menneke altijd...
I´m back.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:26:14 #29
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129783208
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:25 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

[..]

Misschien dat hij na een maandje wat minder streng zijn geloof gaat beleiden.

Meisjes die ineens geen hoofddoekje dragen terwijl ze wel zo op de foto staan worden ook niet opgepakt, toch?
pi_129783234
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:20 schreef gelly het volgende:
Ok, dus het is gelukt. En nu ? Het is voor dat soort figuren veel leuker als het niet mag. Hebben ze weer wat te zeuren.
Waarom kwalificeer je dat als zeuren? Gelovigen mogen hun rechten toch wel opeisen? Of mogen ze dat van jou alleen als ze moslim of christen zijn?
pi_129783249
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Meisjes die ineens geen hoofddoekje dragen terwijl ze wel zo op de foto staan worden ook niet opgepakt, toch?
Of misschien heeft hij een teken van god gekregen dat hij vanaf dan altijd een verse condoom moet dragen.

* er word me wat ingestraald * :o
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:27:48 #32
104871 remlof
Europees federalist
pi_129783259
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waar is hij gebleven trouwens?
Was wel een apart menneke altijd...
Al bijna een jaar niet meer hier geweest: Oversight
pi_129783276
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom kwalificeer je dat als zeuren? Gelovigen mogen hun rechten toch wel opeisen? Of mogen ze dat van jou alleen als ze moslim of christen zijn?
Of helemaal niet omdat we staat en geloof hebben gescheiden en in de wetgeving niet uit kunnen gaan van wat elk geloof wil. Dan blijf je bezig zoals nu ook blijkt.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:28:29 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129783278
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:27 schreef imanidiot het volgende:

[..]

Of misschien heeft hij een teken van god gekregen dat hij vanaf dan altijd een verse condoom moet dragen.

* er word me wat ingestraald * :o
Misschien dat hij van zijn geloof altijd met zijn verse condoom om, in beeld, op de foto moet staan.
  Moderator woensdag 7 augustus 2013 @ 10:28:31 #35
9859 crew  Karina
Woman
pi_129783294
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:26 schreef SpecialK het volgende:

Lekker he, mierenneuken.
pi_129783300
quote:
11s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Hij had wel gelijk, denk ik...

quote:
pedo-pyro-kleptomaan.

_O- steekt dwangmatig gestolen kinderpostzegels in de fik.
I´m back.
pi_129783310
quote:
11s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:27 schreef remlof het volgende:

[..]

:') Dat is vervelend zeg!

_O_ Al een jaar niet meer!

^O^ Hij zal niet gemist worden
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:29:56 #39
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129783328
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Lekker he, mierenneuken.
Lekker he, speciale privileges voor mensen met een religie.

Oh jij gelooft in een waanbeeld. Nou.. dan mag het
pi_129783335
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind het enkel een beetje sneu en kinderachtig, ik zeg niet dat het niet mag.

Het is dat soort figuren ook niet te doen om gelijkheid maar omdat ze een ander iets niet gunnen. Maar goed, de beste manier om van dat soort kinderlijke gedrag af te komen is leuk meespelen, dan zijn ze er snel zat van.
pi_129783408
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik vind het enkel een beetje sneu en kinderachtig, ik zeg niet dat het niet mag.

Het is dat soort figuren ook niet te doen om gelijkheid maar omdat ze een ander iets niet gunnen. Maar goed, de beste manier om van dat soort kinderlijke gedrag af te komen is leuk meespelen, dan zijn ze er snel zat van.
Nee jij zeg dat als mensen massaal een waanbeeld hebben dat het opeens normaal mag zijn .
Deze man heeft in zijn eentje een tof waanbeeld :D ik zie hem nog geen andere mensen dwingen een vergiet te dragen. *O* *O*
pi_129783476
Hahaha
pi_129783483
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:29 schreef SpecialK het volgende:
Lekker he, speciale privileges voor mensen met een religie.
Lekker he, speciale privileges voor:
- mensen met kinderen
- gehandicapten
- gebruikers van openbaar vervoer
- ambtenaren in functie

Ook maar afschaffen? Of, zoals wel duidelijk is, gaat het je alleen om religie?
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:35:28 #45
104871 remlof
Europees federalist
pi_129783493
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:32 schreef imanidiot het volgende:

Deze man heeft in zijn eentje een tof waanbeeld :D
Nee hoor, het is een wereldwijde religie, hier is hun website: www.venganza.org
pi_129783507
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:32 schreef imanidiot het volgende:

[..]

Nee jij zeg dat als mensen massaal een waanbeeld hebben dat het opeens normaal mag zijn .
Deze man heeft in zijn eentje een tof waanbeeld :D ik zie hem nog geen andere mensen dwingen een vergiet te dragen. *O* *O*
Ja, dat soort dingen zijn leuk als je 16 bent ofzo denk ik. Of gewoon want kansloos in het leven staat, wat gezien z'n dreads wel waarschijnlijk is.
pi_129783557
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Waaruit maak jij op dat wij anderen niks gunnen? :? Welke Noord-Drentse logica ligt daaraan ten grondslag?
pi_129783580
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, dat soort dingen zijn leuk als je 16 bent ofzo denk ik. Of gewoon want kansloos in het leven staat, wat gezien z'n dreads wel waarschijnlijk is.
Gaat het een beetje, meneer Aart?
I´m back.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:40:38 #49
104871 remlof
Europees federalist
pi_129783637
Pastafarianism is a real religion.

Most of us do not believe a religion – Christianity, Islam, Pastafarianiasm – requires literal belief in order to provide spiritual enlightenment. That is, we can be part of a community without becoming indoctrinated. There are many levels of belief.

By design, the only dogma allowed in the Church of the Flying Spaghetti Monster is the rejection of dogma. That is, there are no strict rules and regulations, there are no rote rituals and prayers and other nonsense. Every member has a say in what this church is and what it becomes.

To outsiders it makes us hard to define, but here are some general things that can be said about our beliefs:

We believe pirates, the original Pastafarians, were peaceful explorers and it was due to Christian misinformation that they have an image of outcast criminals today

*We are fond of beer
*Every Friday is a Religious Holiday
*We do not take ourselves too seriously
*We embrace contradictions (though in that we are hardly unique)
pi_129783684
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee dit soort dingen zijn altijd leuk en waarom heb je meteen een mening over een individu.
O hij heeft dreads wat een klote argument. :*
pi_129783706
quote:
2s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:40 schreef remlof het volgende:
Pastafarianism is a real religion.

Most of us do not believe a religion – Christianity, Islam, Pastafarianiasm – requires literal belief in order to provide spiritual enlightenment. That is, we can be part of a community without becoming indoctrinated. There are many levels of belief.

By design, the only dogma allowed in the Church of the Flying Spaghetti Monster is the rejection of dogma. That is, there are no strict rules and regulations, there are no rote rituals and prayers and other nonsense. Every member has a say in what this church is and what it becomes.

To outsiders it makes us hard to define, but here are some general things that can be said about our beliefs:

We believe pirates, the original Pastafarians, were peaceful explorers and it was due to Christian misinformation that they have an image of outcast criminals today

*We are fond of beer
*Every Friday is a Religious Holiday
*We do not take ourselves too seriously
*We embrace contradictions (though in that we are hardly unique)

Elfletterig en Gelly kunnen ook zo met hun tweetjes een religie oprichten imho...
I´m back.
pi_129783836
Wat een gekkie.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')