Gaat waarschijnlijk tripje naar Duitsland worden dan! Was toch van plan dat als ik deze fiets zou kopen dat ik de mensen bij Rose mijn maten op zou laten meten.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:51 schreef the_critic het volgende:
Ik zou persoonlijk voor SRAM gaan.. lager in gewicht, makkelijk uitwisselbaar, en schakelt makkelijker dan shimano en campa.. Maar zoals ik zeg.. das persoonlijk.
Maar kijk eens of je een ritje kunt maken, en zo beide systemen even kunt uitproberen. Wat schakelt voor jezelf meer "natuurlijk", welke remgreep ligt beter in je hand..
Ik kom van Dura-Ace en rijd nu Red.. Geen enkel probleem mee, en denk ook niet dat ik snel weer terug zou stappen..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:18 schreef willieboy het volgende:
[..]
Gaat waarschijnlijk tripje naar Duitsland worden dan! Was toch van plan dat als ik deze fiets zou kopen dat ik de mensen bij Rose mijn maten op zou laten meten.
Ben benieuwd naar de verschillen tussen Apex en 105. Gelezen dat veel mensen moeite hebben om te wennen aan een zogenaamd double tap van Apex.
Goed om te horenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:36 schreef the_critic het volgende:
[..]
Ik kom van Dura-Ace en rijd nu Red.. Geen enkel probleem mee, en denk ook niet dat ik snel weer terug zou stappen..
Zou beide uitproberen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:59 schreef willieboy het volgende:
Zouden jullie voor dezelfde fiets (Rose PRO-SL) 150 euro meer betalen voor een Shimano 105 afmontage i.p.v. een SRAM Apex afmontage?
Als ik het goed begrijp zijn beide aan elkaar gewaagd kwa 'prestaties' en gewicht, maar toch hoor ik vaak dat mensen de voorkeur geven aan 105. Nou is op de website het Apex model in de aanbieding, dus dat zegt ook wel iets.
Graag jullie mening hierover
Fietsje ziet er chique uit.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:46 schreef gerwinner het volgende:
Op wat voor dingen moet ik letten bij zo'n fiets?
Verder lijkt mij ¤695 een redelijke prijs, vooral omdat er wat extra's bij zitten (cadans meter, voor en achterlicht, berg cassette). Klopt deze prijs een beetje?
Als je t zeker wilt weten, kan je beter een testritje erop doen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:07 schreef RJ het volgende:
Vraag: ik wil bij Vos een Sensa Romagna kopen, hij meet me op en zegt; framemaat 62.
Kom ik bij 12Gobiking met dezelfde vraag: hij meet me op en zegt; framemaat 64.
Ik ben 197cm lang, 92 cm binnenkant beenlengte.
Volgens de internet site komt je dan op 61,nogwat uit wat zou betekenen de 62?
Iemand die deze fiets heeft toevallig?
WTFquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 01:42 schreef Pandarus het volgende:
Contador gebruikt gewoon Apex in de Vuelta en de Giro. Maar een fiets met Tiagra kopen als eerste racefiets, dat is zonde van het geld, want zo een slechte fiets gooi je zo weg (ala Riis, Millar of Wiggins).
Beter een high-end BMC Dura Ace Di2, en dan lekker kloten met de versnellingen zoals Evans en Van Garderen.
En waar reed Froome dan mee...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:03 schreef Pandarus het volgende:
Je bericht is gereport vanwege gebrek aan content. Dura Ace Di2 kostte deze tour de gele trui.
Beetje in de ontkenningsfase? Koop jij nu maar een fiets die duurder is dan een Honda motor. Lekker blingbling terwijl de pro's weten dat je die meuk beter niet kan gebruiken. Vraag Evans maar hoe graag hij er mee fietst.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Over iemand die denkt dat een matra bike de beste keuze is die je kunt maken...
Je roept hier van alles, maar bewijs dat eens?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:22 schreef Pandarus het volgende:
Contador rijdt toch echt met een Apex in de Vuelta. Je weet wel, die instapmeuk van SRAM.
Verder verloor Rohan Dennis met de Dura Ace Di2 in de Dauphine de gele trui. In de tour verloor de Dura Ace nog net geen een ettape, maar bijna wel.
Maar ja, geld uitgeven voor een fiets met instap-afmontering zoals Apex en Tiagra, dat is zonde van het geld.
[..]
Beetje in de ontkenningsfase? Koop jij nu maar een fiets die duurder is dan een Honda motor. Lekker blingbling terwijl de pro's weten dat je die meuk beter niet kan gebruiken. Vraag Evans maar hoe graag hij er mee fietst.
Zou je een foto of filmpje willen laten zien waarop contador in de vuelta met apex fietst?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:31 schreef Pandarus het volgende:
Bewijs wat? Als je iets wil weten moet je er ook naar vragen.
HEb je ook gelezen waarom? En dat het alleen in de bergen was?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:37 schreef Pandarus het volgende:
http://road.cc/content/news/36163-giro-tech-contador-goes-apex
Wel met hulp van EPO en bloeddoping natuurlijk.
En dat het alleen om de casette gaat...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
HEb je ook gelezen waarom? En dat het alleen in de bergen was?
Hij gebruikt het alleen in de bergen blijkbaar, verder wat peleetje zegt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:41 schreef Pandarus het volgende:
Hij gebruikt wat hij denkt dat beter is, lijkt me logisch.
Jij weet dit soort dingen niet eens en dan ga je me nu vragen of ik het gelezen heb? Je bent zelf moderator, lees ik. Ik heb al die anderen net gerapporteerd. Ipv mij domme vragen stellen, misschien een paar waarschuwinkjes uitdelen?
Froome is beter dan Evans en Contador. Die is heel tevreden met zijn hele dure osymetric en Dura Ace Di2.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:22 schreef Pandarus het volgende:
Contador rijdt toch echt met een Apex in de Vuelta. Je weet wel, die instapmeuk van SRAM.
Verder verloor Rohan Dennis met de Dura Ace Di2 in de Dauphine de gele trui. In de tour verloor de Dura Ace nog net geen een ettape, maar bijna wel.
Maar ja, geld uitgeven voor een fiets met instap-afmontering zoals Apex en Tiagra, dat is zonde van het geld.
[..]
Beetje in de ontkenningsfase? Koop jij nu maar een fiets die duurder is dan een Honda motor. Lekker blingbling terwijl de pro's weten dat je die meuk beter niet kan gebruiken. Vraag Evans maar hoe graag hij er mee fietst.
En het nu maar op de man spelen omdat ik het gewoon compleet niet met je eens ben? Treurig.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:48 schreef Pandarus het volgende:
Je zit nog flink in de ontkenningsfase, zie ik. Heb je soms zelf als tokkie krediet opgenomen om zo met je 20 kg overgewicht een fiets van 5000 euro te kopen. Misschien niet, maar zo kom je wel op iedereen over, Muzas. Dat zou je gedrag namelijk wel kunnen verklaren.
Hopelijk hoef je als debiel niet nog eens geld te lenen om een 2300 te kopen. Of zit je nu echt in de tijd van je baas hier te posten?
Ik zit wel in de tijd van de baas te posten jaquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:48 schreef Pandarus het volgende:
Je zit nog flink in de ontkenningsfase, zie ik. Heb je soms zelf als tokkie krediet opgenomen om zo met je 20 kg overgewicht een fiets van 5000 euro te kopen. Misschien niet, maar zo kom je wel op iedereen over, Muzas. Dat zou je gedrag namelijk wel kunnen verklaren.
Hopelijk hoef je als debiel niet nog eens geld te lenen om een 2300 te kopen. Of zit je nu echt in de tijd van je baas hier te posten?
Omdat jij daar net groen licht voor gaf?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zit wel in de tijd van de baas te posten ja![]()
En waarom loop je zo jankerig TR's aan te maken om vervolgens zo te reageren tegen Muzas?
Het ging niet alleen over Sora, maar over een tentstokkenframe met Sora (of 2300) van een webshop vs. een tweedehands merkframe met betere afmontage.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:36 schreef muzas het volgende:
Overigens is het huidige tiagra prima. Apex geen evaring mee. De discussie ging toen over sora... En over nieuwe fiets met sora vs 2e hands met betere afmontage.
Sora is best bout tbh.
Maar je verdraait wel vaker dingen.
Pas maar op, voor je het weet zeg je domme dingen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:52 schreef cafca het volgende:
[..]
Het ging niet alleen over Sora, maar over een tentstokkenframe met Sora (of 2300) van een webshop vs. een tweedehands merkframe met betere afmontage.
Ik ben dan ook niet zo heel slimquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:53 schreef muzas het volgende:
[..]
Pas maar op, voor je het weet zeg je domme dingen.
Onzin.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:52 schreef Pandarus het volgende:
quote:
Op vrijdag 9 augustus 2013 09:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Omdat jij daar net groen licht voor gaf?
Tja, op zich heb je daar gelijk in, maar het idee van dit topic is natuurlijk dat mensen die twijfelen wat ze willen hier tips krijgen van (zelfbenoemde) "kenners" om ze te helpen bij die keuze.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:56 schreef Stansfield het volgende:
Laat iedereen nou even lekker zelf kiezen wat hij wil kopen.....
Mooie bak!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:52 schreef byah het volgende:
Deze fiets ga ik vanmiddag ophalen, mits de FM de garantie kan garanderen
[ afbeelding ]
http://www.beone-bikes.nl(...)ace_diablo_sport.php
Mooie fiets! Ga je vast veel plezier aan belevenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:52 schreef byah het volgende:
Deze fiets ga ik vanmiddag ophalen, mits de FM de garantie kan garanderen
[ afbeelding ]
http://www.beone-bikes.nl(...)ace_diablo_sport.php
Dat is waar ja. Maar dan moeten de 'kenners' het er gewoon over eens zijn dat ze het oneens met elkaar zijn. En de mensen die twijfelen moeten die kenners dan zelf beoordelen of wie ze af gaan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:02 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, op zich heb je daar gelijk in, maar het idee van dit topic is natuurlijk dat mensen die twijfelen wat ze willen hier tips krijgen van (zelfbenoemde) "kenners" om ze te helpen bij die keuze.
Helaas zijn ook die kenners het niet altijd allemaal met elkaar eens.
Is nogal een behoorlijk verschil in prijs, waarbij dat voornamelijk aan jou ligt of je het er voor over hebt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:11 schreef RJ het volgende:
Ik word ondertussen gek van alle 'kenners' om mij heen; vrienden en collega's die allemaal een andere kant op praten.
Waar ik nu tussen twijfel is:
1) Sensa Romagna bij Vos - 839 euro maar van de shop hoor ik dat ze fitting maar beetje op gevoel doen. (ook vaag omdat zij me een 62 cm aanraden en bij 12gokbiking 64).
2) Trek Modane 2.1 bij 12Gobiking voor 1049 euro waarvan de fitting weer beter is maar de prijs eigenlijk wat meer dan ik wil uitgeven.
Kortom: Vos is goedkoop maar 'men' roept dat de fitting bagger is.
12Gobiking is professioneler maar niet echt goedkoop.
Help!?
Proefritjes gemaakt?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:11 schreef RJ het volgende:
Ik word ondertussen gek van alle 'kenners' om mij heen; vrienden en collega's die allemaal een andere kant op praten.
Waar ik nu tussen twijfel is:
1) Sensa Romagna bij Vos - 839 euro maar van de shop hoor ik dat ze fitting maar beetje op gevoel doen. (ook vaag omdat zij me een 62 cm aanraden en bij 12gokbiking 64).
2) Trek Modane 2.1 bij 12Gobiking voor 1049 euro waarvan de fitting weer beter is maar de prijs eigenlijk wat meer dan ik wil uitgeven.
Kortom: Vos is goedkoop maar 'men' roept dat de fitting bagger is.
12Gobiking is professioneler maar niet echt goedkoop.
Help!?
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:34 schreef peleetje het volgende:
[..]
Proefritjes gemaakt?
Iedereen kan je van alles adviseren maar het gaat toch om jou gevoel op de fiets.
Jullie hebben het allebei over proefritjes; dat kan dus bij beide winkels niet echt. Je kunt bij 12gobiking in een soort hal een beetje fietsen maar dat is niet representabel (plus dat ze hem pas 100% afstellen als je hem koopt).quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:22 schreef cafca het volgende:
[..]
Is nogal een behoorlijk verschil in prijs, waarbij dat voornamelijk aan jou ligt of je het er voor over hebt.
Wat betreft fitting is het zo op afstand lastig te adviseren, maar als je een fiets koopt die niet goed past is het zonde van je geld. Heb je op beide een proefrit gemaakt?
Dan bij die winkels niet kopen!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:44 schreef RJ het volgende:
[..]
[..]
Jullie hebben het allebei over proefritjes; dat kan dus bij beide winkels niet echt. Je kunt bij 12gobiking in een soort hal een beetje fietsen maar dat is niet representabel (plus dat ze hem pas 100% afstellen als je hem koopt).
Heb ook geen idee waar ik precies op moet letten als ik een paar honderd meter fiets. Suggesties?
Heeft er iemand hier ook zulke 'slechte' ervaringen Vos of juist goede? (dat heeft de voorkeur gezien de prijs maar wil wel dat hij goed word afgesteld aangezien mijn eerste fiets is)
Zijn er geen Fietsenmakers in de buurt waar je kan proefrijden? Daar kan je wel "leren" wat je wel en niet fijn vind aan een fiets. Je hoeft hem dan uiteraard niet direct aan te schaffen bij hun.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:44 schreef RJ het volgende:
[..]
[..]
Jullie hebben het allebei over proefritjes; dat kan dus bij beide winkels niet echt. Je kunt bij 12gobiking in een soort hal een beetje fietsen maar dat is niet representabel (plus dat ze hem pas 100% afstellen als je hem koopt).
Heb ook geen idee waar ik precies op moet letten als ik een paar honderd meter fiets. Suggesties?
Heeft er iemand hier ook zulke 'slechte' ervaringen Vos of juist goede? (dat heeft de voorkeur gezien de prijs maar wil wel dat hij goed word afgesteld aangezien mijn eerste fiets is)
Ik heb sinds enkele jaren weer pas een fiets gekocht, en als je gaat zitten op een afgestelde fiets weet je vaak al vrij snel of iets lekker zit. Er zijn wel genoeg dingen die je kan aanpassen om het comfort te verbeteren, maar de basis moet goed zijn.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:25 schreef RJ het volgende:
Ja, ga morgen naar de Haan in Oudekerk, daar kun je wel proefrijden (alleen Cannondale, Focus, GT), maar in en rond Amsterdam zijn er maar weinig. Kapteijn, Hans Struijck, etc, kun je allemaal niet proefrijden. Ook in Utrecht bij 3 zaken geweest waarvan ik bij 1 op een tacks mocht fietsen, ook niet wat je wilt.
Het is mijn eerste fiets dus ik vind het snel 'wel fijn fietsen/voelen'. Pas met vergelijk heb ik een idee wat de verschillen zijn. Lastig om te doen als je nog geen fietser bent lijkt me maar ga het proberen!
In Utrecht zit 'Snel' op de Amsterdamsestraatweg. Goeie winkel. En je kunt er proeffietsen op de weg.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:25 schreef RJ het volgende:
Ja, ga morgen naar de Haan in Oudekerk, daar kun je wel proefrijden (alleen Cannondale, Focus, GT), maar in en rond Amsterdam zijn er maar weinig. Kapteijn, Hans Struijck, etc, kun je allemaal niet proefrijden. Ook in Utrecht bij 3 zaken geweest waarvan ik bij 1 op een tacks mocht fietsen, ook niet wat je wilt.
Het is mijn eerste fiets dus ik vind het snel 'wel fijn fietsen/voelen'. Pas met vergelijk heb ik een idee wat de verschillen zijn. Lastig om te doen als je nog geen fietser bent lijkt me maar ga het proberen!
Karakterquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 12:38 schreef Roflpantoffel het volgende:
O ik heb trouwens nog een vraag, wat voor trainer gebruiken jullie in de winter/kut weer? Tacx trainer?
Zit net 's voor 't eerst op de website van 'vos' te kijken maar hoop dat de maker van die website niet al te trots is op z'n werk. Wat een rotzooiquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:11 schreef RJ het volgende:
Ik word ondertussen gek van alle 'kenners' om mij heen; vrienden en collega's die allemaal een andere kant op praten.
Waar ik nu tussen twijfel is:
1) Sensa Romagna bij Vos - 839 euro maar van de shop hoor ik dat ze fitting maar beetje op gevoel doen. (ook vaag omdat zij me een 62 cm aanraden en bij 12gokbiking 64).
2) Trek Modane 2.1 bij 12Gobiking voor 1049 euro waarvan de fitting weer beter is maar de prijs eigenlijk wat meer dan ik wil uitgeven.
Kortom: Vos is goedkoop maar 'men' roept dat de fitting bagger is.
12Gobiking is professioneler maar niet echt goedkoop.
Help!?
Spinning.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 12:38 schreef Roflpantoffel het volgende:
O ik heb trouwens nog een vraag, wat voor trainer gebruiken jullie in de winter/kut weer? Tacx trainer?
Mountainbike met sneeuw.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 17:38 schreef Adelante het volgende:
[..]
Spinning.
Koud weer gewoon buiten trouwens, alleen niet met sneeuwrotzooi.
Haha, maar weinig renners bij matig weer. Net (=45 min geleden) op de racefiets geweest, zag maar 1 renner in de Wassenaarse duinenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 18:58 schreef cafca het volgende:
Serieus:
Spinning, gewoon buiten fietsen, met sneeuw de mountainbike en als het echt niet anders kan de Tacx
Zo ervaren ben ik nog niet op een racefiets met véél regen en die klote wind. Vooral wind heb ik het nog zwaar mee.quote:
3u lang in je eentje door kou en regen fietsen vind ik niet echt voor mietjes. Gelukkig heb ik wel een paar maten die in de winter ook veel fietsen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 05:22 schreef Pandarus het volgende:
In de winter hardlopen natuurlijk. Alleen fietsen is voor mietjes of oude mannen.
Goeie tijd om een fiets te kopen idd. De 2014 modellen laten nog wel even op zich wachten in de winkels. Denk zelf pas september/oktober. Heb al weer aardig veel mooi spul gezien voor volgend jaar. Maar veel spul is alweer afgeprijsd.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:01 schreef peleetje het volgende:
Ik zit nu maar eens te kijken naar een Crosser voor de wintermaanden. Helaas op MP weinig te vinden. (Thans, niet in de buurt en niet in maat 57-62). Zal van de week eens langs de winkels gaan. Misschien kan ik een 2012/2013 model voor goedkoop op de kop tikken. Aangezien de 2014 modellen alweer voor de deur staan.
Goede kleding, spatbordjes, winterschoenen en een crossfiets. Daarmee kun je altijd fietsen. Niet dat ik dat doe want ik heb een hekel aan regen. Maar kou en sneeuw vormen geen probleem.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 12:38 schreef Roflpantoffel het volgende:
O ik heb trouwens nog een vraag, wat voor trainer gebruiken jullie in de winter/kut weer? Tacx trainer?
Bedankt voor je reactie. Wat is het verschil tussen koersen en een stuk fietsen?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:11 schreef Tommeke het volgende:
Ja. Degelijke fiets. Ridley is een gerenommeerd merk en maakt prima fietsen. Shimano 105 is ook meer dan prima. Dat de remmetjes Tiagra zijn merk je niet.
Kortom. Prima fiets om mee te beginnen. Je zou er zelfs wel op kunnen koersen.
Koersen is wedstrijden rijdenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:34 schreef Valid het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Wat is het verschil tussen koersen en een stuk fietsen?
Mooie fiets! Ik heb een Caad 9 drie jaar terug gekocht. Deze zal daar vast niet veel mee verschillen. Nog steeds ben ik er zeer tevreden over. Hij ligt als een dijk om de weg en geeft zelfs in de snelste afdaling geen krimp.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:54 schreef Mykonos het volgende:
Nou, zojuist m'n eerste fiets gekocht: Cannondale CAAD 8 105. Supersympathieke verkoper: komt, nog voordat ik erom gevraagd had, met de mededeling dat 'ie me 175 euro korting mag geven op die fiets (adviesprijs was 1250). Nu nog wat kleding kopen (iemand een tip voor een goede online-verkoper?), volgende week rijklaar afhalen en fietsen maar![]()
[ afbeelding ]
Wiggle vind ik een goede site.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:54 schreef Mykonos het volgende:
Nou, zojuist m'n eerste fiets gekocht: Cannondale CAAD 8 105. Supersympathieke verkoper: komt, nog voordat ik erom gevraagd had, met de mededeling dat 'ie me 175 euro korting mag geven op die fiets (adviesprijs was 1250). Nu nog wat kleding kopen (iemand een tip voor een goede online-verkoper?), volgende week rijklaar afhalen en fietsen maar![]()
[ afbeelding ]
Criteriums zijn zeker geen 100km... veelal minderquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:15 schreef Godshand het volgende:
Even een vraagje:
Ik ren al zo'n 4 jaar wiel, in de zin dat ik tochtjes onderneem van zo'n 35 km doordeweeks en in het weekend soms van 60- 80 km met een gemiddelde snelheid van 30-35 km/hr.
Nou leek het me wel leuk bij een club aan te sluiten aangezien er weinig vrienden aan fietsen op deze manier doen. En dan misschien zelfs wedstrijdjes rijden? In dat laatste schrok ik wel met een verslagje van de lokale wielrenclub. In de avondcompetitie reed de kopgroep zo'n 40-45 km/uur! En dan rijden ze een uurtje.
Zo'n snelheid houd ik denk ik niet vol, en met mijn 2 a 3x / week trainen is dat niets. Ik ben eerlijk gezegd ook geen fanatieke trainer. Benen scheren doe ik ook niet. Ik zou ook kunnen gaan toerfietsen, maar dan zie ik beelden van fietsen tussen de boeren van 50+ voor me (wielrennen is sowieso al een boerensport, bij de lokale wielrenclub doemen van de renners vooral woonplaatsen van de dorpen in de regio op).
Wat kan ik dus het beste doen?
Voor de TLDR mensen:
TS wil aansluiten bij een wielrenclub.
Zijn wensen zijn op wielrengebied:
-af en toe een wedstrijdje (tijdrit, criteriumpje van 100 km) voor de lol.
-trainen en gebruik maken van de trainingsfaciliteiten van de club.
-tochten maken met medeleden...
Toch inschrijven als wedstrijdamateur of bij de toerclub? Als toerfietser een wedstrijd ook mogelijk?
mantel-bikeparts.nlquote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:54 schreef Mykonos het volgende:
Nou, zojuist m'n eerste fiets gekocht: Cannondale CAAD 8 105. Supersympathieke verkoper: komt, nog voordat ik erom gevraagd had, met de mededeling dat 'ie me 175 euro korting mag geven op die fiets (adviesprijs was 1250). Nu nog wat kleding kopen (iemand een tip voor een goede online-verkoper?), volgende week rijklaar afhalen en fietsen maar![]()
[ afbeelding ]
Ben je dan verplicht iedere wedstrijd mee te rijden, als je als amateur wedstrijdrijder opgeeft?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:38 schreef the_critic het volgende:
[..]
Criteriums zijn zeker geen 100km... veelal minder
En toerders zijn boeren? Geen idee waar TS woont, maar vind het nogal een rare beschrijving. Ik Heb zelf eerder in oosten des lands gereden, en tegenwoordig in het midden van het land.. maar deel je mening absoluut niet.
Denk dat je vooral moet beginnen met bedenken, hoeveel uur per week kan/wil ik investeren& hoeveel kosten wil ik maken. wedstrijden rijden red je niet met 2x in de week een uurtje trainen. Daarnaast wedstrijden rijden betekend dus ook iedere weekend in de auto en het halve land door om naar wedstrijden te gaan.
Wil je gewoon leuke tochten maken, en een sociaal aspect, zou ik lekker een toerclub benaderen. Genoeg jongere gasten of 30ers die meerijden en niet de druk van MOETEN trainen omdat je anders niet meekomt.
Wil je knallen, competitie en flink trainen/afzien.. dan een wedstrijdclub benaderen. Eerst een jaar gewoon trainen en trainingswedstrijdjes bij de club rijden en pas daarna kan je gaan bedenken en inschatten of je alle toewijding er voor over hebt en dan lekker licentie aanvragen en gaan knallen..
Ik weet niet waar in het land je woont, maar er zijn ook clubs met een toer- en wedstrijd afdeling, misschien is dat een idee?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:49 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ben je dan verplicht iedere wedstrijd mee te rijden, als je als amateur wedstrijdrijder opgeeft?
Zou ik wel jammer vinden, zou leuk zijn als er een lage klasse is, waar je voor de lol zeg, 1x/maand of minder eens je krachten kan meten met andere rijders in een tijdritje oid. Ieder weekend wedstrijd rijden lijkt me niets, dan wordt het een moetje en gaat voor mij de lol eraf.
Tijdens toerrijden gaat dat moeilijk, er zijn geen afgesloten wegen oid, dus een eerlijk krachten meten wordt het niet als er net auto's/kinderwagens etc voor je opdoemen...
1x per maand een wedstijd rijden kan altijd.. maar dan weet je zeker dat je flink aan de bak moet. Renners die iedere week een wedstrijd rijden hebben dan flink betere conditie.\quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:49 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ben je dan verplicht iedere wedstrijd mee te rijden, als je als amateur wedstrijdrijder opgeeft?
Zou ik wel jammer vinden, zou leuk zijn als er een lage klasse is, waar je voor de lol zeg, 1x/maand of minder eens je krachten kan meten met andere rijders in een tijdritje oid. Ieder weekend wedstrijd rijden lijkt me niets, dan wordt het een moetje en gaat voor mij de lol eraf.
Tijdens toerrijden gaat dat moeilijk, er zijn geen afgesloten wegen oid, dus een eerlijk krachten meten wordt het niet als er net auto's/kinderwagens etc voor je opdoemen...
Fiets alleen op asfalt, af en toe van die klote wortels die asfalt verneuken op de route. Zal het zeker melden.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:26 schreef the_critic het volgende:
je moet je zorgen maken over ongesoigneerd rondfietsen... ppfff banden met witte randjes!
Verder valt het wel mee. Die scheurtjes zijn niet zo bijzonder.. Hoewel ik het wel raar vind bij een fiets van een maandje oud.. Zou het dus wel even benoemen bij je beurt. Is meer een kwaaltje voor oude, uitgedroogde bandjes..
Michelin Dynamic?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:27 schreef Roflpantoffel het volgende:
Ik heb overigens een vraagje, ik heb nu ongeveer 600 km gefietst en heb mijn fiets een maand. Vandaag dacht ik weer eens mijn fiets schoon te maken en zag ik dit bij mijn achterband:
[ afbeelding ]
Mijn voorband heeft helemaal niets, is het iets om zorgen over te maken of is het normaal? Ik heb sowieso nog garantie en een servicebeurt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |