Dat is goed, maar ik ben een heel naar persoon volgens sommige mensen en dat wil ik graag zo houden ( ik weet namelijk wie het zijn ) :pquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:52 schreef erodome het volgende:
Maar goed, dit is compleet onzinnig zo, zullen we ophouden met naar doen tegen elkaar?
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ach, en zo zijn er ook veel heel intelligente vrouwen die wel kinderen hebben gekregen.
Heb je een bron van deze uitspraken?
Omdat ze geen vent konden krijgen dus.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het valt trouwens allemaal wel mee hoor, met de kinderloze vrouwen tegenwoordig:
[..]
Ken idd ook wel wat oudere dames die geen kinderen hebben gekregen omdat ze bv voor hun ouders zorgden en in het ouderlijke huis bleven wonen.
Ik denk dat het ook een beetje van alle tijden is (ja, prehistorie misschien dan niet).
Klinkt heel redelijk, ik kom uit zo'n zelfde familie.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik heb 6 zussen, ik en nog een andere zus hebben géén kinderen, de andere 4 wel,
ik geloof niet dat die andere 4 nu zo dom zijn, die wilde gewoon kinderen, ik niet en
mijn andere zus ook niet, prima toch?
In mijn familie is er nooit druk op gelegd dat ik kinderen MOEST nemen![]()
schoonfamilie is een ander verhaalmaar die hadden dan gewoon pech, want
manlief wilde ook niet, goddank
Is in D nog steeds zo bij bv kleuterjuffen van Katholieke kleuterscholen of KiTaquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Zolang is het nog niet eens geleden hoor!![]()
Tot in de jaren zestig van de vorige eeuw van de twintigste eeuw verloor je als vrouw automatisch je baan als je trouwde.
Onderwijzeressen en ambtenaressen werden tot 1958 verplicht ontslagen, en pas in 1976 kwam er een wet die ontslag verbood op grond van huwelijk en zwangerschap. In de storm van verontwaardiging over deze gang van zaken, hoor je eigenlijk zelden waaróm vrouwen ontslagen werden als ze trouwden of moeder werden.
http://www.hetmoederfront(...)als-ze-trouwden.html
Belachelijkquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is in D nog steeds zo bij bv kleuterjuffen van Katholieke kleuterscholen of KiTa
Creepy! Hard wegrennen, zou ik dan denken. (En als ze dat vraagt en ze wil zelf wel kinderen, nog veel harder wegrennen!)quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Dat heb is trouwens meteen gecheckt bij ons eerste afspraakje
ik weet inderdaad dat een groot gedeelte van de dames geen kinderen heeft.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:11 schreef eight het volgende:
[..]
[..]
Heb je weleens een reünie gehad met oud studiegenoten en zo ja zag je daar ook een hoger percentage volwassenen die geen kinderwens hadden?
En je kan ze niet voor de normale rechter dagen, want ze vallen onder het kerkelijk recht.quote:
Dat onderzoek is geen wetenschappelijk bewijs. In de OP staat duidelijk dat het geen kinderwens hebben mogelijk komt door de hoge intelligentie van die vrouwen. Dat is de conclusie na het onderzoek.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Dat gaat toch over het onderzoek waar dit hele topic mee is begonnen......
Nee inderdaad, de meeste universitair opgeleide mensen kunnen hun eigen naam niet eens spellenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:13 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Wat is "intelligentie" precies? Een universitaire opleiding voltooien? Dat zegt niks.
Het hoeft ook niet veel te zeggen. Maar veel mensen denken meteen dat als je wo-er bent, je wel zeer slim moet zijn. Imo is dat niet zo, ik zie wel eens anders.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:26 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Nee inderdaad, de meeste universitair opgeleide mensen kunnen hun eigen naam niet eens spellen![]()
Het zijn altijd de mensen die zichzelf intelligent vinden maar te dom waren een universitaire opleiding te voltooien die vinden dat het niets zegt als je een universitaire opleiding hebt voltooidToeval?
Je zult dan vast intelligent zijn, maar het betekent niet dat alle andere mensen die geen universitaire studie hebben afgerond niet intelligent zijn. Of de vrouwen die geen carriere hebben.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:26 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Nee inderdaad, de meeste universitair opgeleide mensen kunnen hun eigen naam niet eens spellen![]()
Het zijn altijd de mensen die zichzelf intelligent vinden maar te dom waren een universitaire opleiding te voltooien die vinden dat het niets zegt als je een universitaire opleiding hebt voltooidToeval?
Je reageert op mij, maar het gaat niet over waar ik op reageerde - gewoon even je hart luchten?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je zult dan vast intelligent zijn, maar het betekent niet dat alle andere mensen die geen universitaire studie hebben afgerond niet intelligent zijn. Of de vrouwen die geen carriere hebben.
Nou, je bent slim genoeg om een jaar of 4-5 stof van een bepaald niveau tot je te nemen en een bepaald niveau van redenatie en denkvaardigheid te ontplooien. Dat je dan bij de bakker nog steeds stamelend tegen het mooie (doch zeer laag opgeleide) baliemeisje je witte kadetjes besteld en al haperend het pand weer verlaat is dan nog steeds mogelijk.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:30 schreef _klauoon het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet veel te zeggen. Maar veel mensen denken meteen dat als je wo-er bent, je wel zeer slim moet zijn. Imo is dat niet zo, ik zie wel eens anders.
Dat geloof ik wel. Maar als ik naar mezelf kijk, ben ik te jong om überhaupt een kind op te voeden, enzo. Ik zou eerst mijn studie willen afronden, volwassen zijn qua gedrag en doen en laten, zekerheid hebben qua baan/inkomen, een leuk huis, een zeer stabiele relatie, weten dat het echt 'kán' en dat ik echt wil. Ik denk dat een kind namelijk wel je hele leven beïnvloedt, je je moet aanpassen aan het kind en je haast geen tijd meer hebt om simpelweg te doen wat je wil doen. En ik heb nog veel dromen en doelen waarbij een kind hebben gewoonweg niet kan. Vandaar dat ik zeg: als ik 30 ben, sta ik vast volwassener in het leven. Maar ik vind het wel knap van jou. En sowieso van alle ouders, want mij lijkt opvoeden en een kind hebben best moeilijk en zwaar soms.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb nogsteeds allemaal dromen, ben niet uitgeblust, niet saai, wel een beetje verstandiger, maar dat vond ik toen ook van mezelf
Vond het heerlijk, maar ik hou dan ook van wandelingen maken, naar de dierentuin gaan, naar pretparken gaan. Ben nooit een echt uitgaansbeest geweest, voor die keren dat ik wel wilde waren er opa's en oma's en ooms en tante's die hem graag te logeren hadden.
In die tijd was het hard werken aan die dromen, we konden wel op vakantie, maar dik reizen zat er niet in. Chillen kan je met een kind ook.
Nu zijn een aantal van die dromen werkelijkheid en zijn er nieuwe dromen bijgekomen, de wereld ligt nogsteeds aan mijn voeten, ik geniet met volle teugen van het leven. Heb alles wat mijn hartje begeert, heb mijn paarden, kan reizen, kan chillen, kan een romantisch hapje gaan eten met mijn partner. Zoon is oud genoeg om hier en daar alleen thuis te blijven dus ik kan me vrij bewegen.
Nee hoor, op je 30ste is je leven echt niet over, vol levenslust en met meer mogelijkheden dan ooit.
Ik zou diegene zijn die hard weggerend was als hij Ja had gezegdquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 02:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Creepy! Hard wegrennen, zou ik dan denken. (En als ze dat vraagt en ze wil zelf wel kinderen, nog veel harder wegrennen!)
Nooit geweten dat dat nog bestondquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 08:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En je kan ze niet voor de normale rechter dagen, want ze vallen onder het kerkelijk recht.
Dan denk je er goed over ja. Want het is gewoon zo, wat je zegt. En dat zal ook de reden zijn waarom minder intelligente mensen vaak jong aan kinderen beginnen. Die onderschatten de verantwoordelijkheid en willen een schattige baby om gelukkig mee te zijn.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:45 schreef _klauoon het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel. Maar als ik naar mezelf kijk, ben ik te jong om überhaupt een kind op te voeden, enzo. Ik zou eerst mijn studie willen afronden, volwassen zijn qua gedrag en doen en laten, zekerheid hebben qua baan/inkomen, een leuk huis, een zeer stabiele relatie, weten dat het echt 'kán' en dat ik echt wil. Ik denk dat een kind namelijk wel je hele leven beïnvloedt, je je moet aanpassen aan het kind en je haast geen tijd meer hebt om simpelweg te doen wat je wil doen. En ik heb nog veel dromen en doelen waarbij een kind hebben gewoonweg niet kan. Vandaar dat ik zeg: als ik 30 ben, sta ik vast volwassener in het leven. Maar ik vind het wel knap van jou. En sowieso van alle ouders, want mij lijkt opvoeden en een kind hebben best moeilijk en zwaar soms.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |